Robin Hood - Cesta ke slávě

Reportáž z prvního finálového kola “Robina Hooda”: Vypadl Peter Veslár! (+video)

Včera proběhlo první finálové kolo castingové show “Robin Hood – Cesta ke slávě“, ve které se utkalo sedm finalistů, kteří touží být muzikálovou hvězdou a získat hlavní roli Robina Hooda v připravovaném muzikálu Gabriely Osvaldové a Ondřeje Soukupa. Jako první se svého snu musel vzdát Peter Veslár, který byl jedním z favoritů. Od diváků ale nezískal dostatečný počet hlasů a v rozhodnutí stanul s Laco Hudcem. Finální slovo měla porota, která vyřadila právě Veslára. Máme pro vás exkluzivní fotografie z prvního finále a samozřejmě zhodnocení všech výkonů i celého večera, který bohužel naplnil všechny obavy. A jako vždy, můžete si přes nás finálový večer pustit ze záznamu

Finalisté s company při úvodním čísle

TV Prima a Divadlo Kalich se pustili do odvážného projektu nového televizního formátu, který je úspěšný v zahraničí. Bohužel je však castingová show velice podobná pěveckým talentovým show typu SuperStar nebo X Factor, od kterých se od začátku snaží distancovat. Opak je ale pravdou a celý včerejší večer by se dal označit za chudšího sourozence zmíněných projektů. Žádná slibovaná velká muzikálová čísla se nekonala, soutěžící po vzoru SuperStar přišli na jeviště a odzpívali svou píseň bez jakéhokoliv pohybu, když nepočítáme prosté přecházení z lávky na jeviště a zpět. Snad jen Laco Hudec předvedl nějaký náznak choreografie. Když se řekne “velké muzikálové číslo”, představíme si minimálně choreografii s company v zádech… Ale třeba příště, jen by to chtělo mírnit velkolepé sliby.

Jak vlastně celý večer probíhá? Po deseti minutách úvodu od dvou velice nudných moderátorů Petra Vondráčka a Martiny Kociánové (i když údajně velkou část přenosu odmoderovala s bolavou nohou, kterou si během přenosu zranila na schodech) následuje první reklamní blok, který je téměř delší než dosavadní délka pořadu. Moderátoři nezvládali ve svých výstupech upoutat ani pobavit, velice často jsme slyšeli různé přeřeky, včetně popletení křestních jmen soutěžících. Naštěstí je tu porota, která byla zábavná, a prakticky moderátorům převzali roli. Ján Ďurovčík s Ondřejem Soukupem se velice často (a rádi) škádlili, stranou nezůstávala ani Gabriela Osvaldová, která vynášela nejostřejší verdikty. Čtvrtý člen poroty, Michal Kocourek, producent muzikálu, byl jaksi navíc, protože každé jeho hodnocení bylo totožné a pro diváka neměly jeho názory vůbec žádný přínos.

Zhlédněte ze záznamu první finálový večer!

Zdroj – archiv TV Prima na Stream.cz

Vyřazovací část finále můžete zhlédnout pod tímto odkazem!

Všech sedm mužských finalistů

Pěvecká čísla byla často výrazně krácena, živý orchestr hrál velice dobře. Opomenuli jsme úvodní taneční číslo “High School Musical”, které svou rozverností a popovým nádechem příliš nekorespondovalo s vážně laděným zbytkem večera. Naštěstí bylo skvěle odtančeno. Výhrady bychom mohli mít k dramaturgickému výběru skladeb, drtivá většina z nich byla tzv. “slaďáky”. Pokud děláme konkurz na nespoutaného Robina Hooda, chtěl bych vidět soutěžící zpívat něco více energického, zkrátka více “hoodovského”. Poté co dozpíval poslední soutěžící, bylo zahájeno divácké SMS hlasování. To trvalo odhadem 20 minut. Asi netřeba komentovat, že v tak krátkém čase je hlasování velice pochybné a záleží především na velikosti rodin, příbuzných a fanklubů (což podotkl i sám Ďurovčík). Zajímal by nás taky celkový počet odeslaných hlasů, navíc se opět ozývají ohlasy, že SMS nebyly zpracovány a započítány do výsledků.

Před porotu pak v rozhodující části večera stanou dva soutěžící, kteří získali nejmenší počet hlasů. Ti odzpívají znovu svou finálovou píseň a poté se porota radí a producent Michal Kocourek definitivně rozhodne, který finalista soutěž opustí. Jedině v tom se liší “Robin Hood” od SuperStar, finální slovo má opravdu porota. Celkově tedy finále zklamalo (nezahrnujeme výkony soutěžících) a TV Prima by se měla na podobný projekt příště lépe připravit. Například také některé záběry kamer byly spíše jak z prvního ročníku filmařské školy, o třesoucích se záběrech se snad raději ani nebudu zmiňovat. Nepodařilo se ani přenést údajně vynikající atmosféru ze studia na televizní obrazovky. Doufáme, že příští finále už na tom budou lépe, a nebo si snad brzy zvykneme. Ale po tak velkých slibech jsme čekali o 100% lepší výsledek. A teď již k výkonům finalistů…

.

Připomeňte si profily všech finalistů castingové show v našem starším článku!

.

Jan Kříž

JAN KŘÍŽ

Jan Kříž zahájil pěvecké výstupy finalistů českou verzí písně “Music Of the Night” z muzikálu A. L. Webbera “Fantom Opery“. Většina z našich čtenářů tuto píseň velice dobře zná a ví, že patří k nejhezčím pánským muzikálovým áriím a zároveň je velice těžká na zazpívání. Jan Kříž to však dle očekávání zvládl bravurně. Sklidil velké ovace diváků i poroty, která prakticky neměla co vytknout a my se k nim přidáváme. Ostatně, byla by ostuda, kdyby zkušený Kříž nepředvedl podobně vynikající výkon. Pochvala směřuje také ke kostýmu, který Honzovi opravdu velice slušel, a porotci se nestačili divit, jak zhubl.

Petr Novotný

PETR NOVOTNÝ

Petr Novotný si vybral méně známou píseň z českého muzikálu Michala Pavlíčka “Dáma s kaméliemi“, a to romantickou hudební baladu “Bledá“. Porota byla jeho výkonem taktéž nadšená, my však známe tuto píseň v podání dvou skvělých zpěváků, jejichž hlas se pro ni skvěle hodí. U Petra Novotného jsme postrádali onen cit a hrátky s hlasem, na který jsme zvyklý a píseň v jeho podání nám přišla nezajímavá. Ostatně ani vzezřením nepůsobí jako mladý studentík, který se vyznává ze své lásky. Ján Ďurovčík zkritizoval polykání koncovek, které sice nebylo tak zřetelné, ale bylo tam. Výšky však Petr vyzpíval dobře, ale zkrátka jsme na jeho výkonu něco postrádali…

Laco Hudec

LACO HUDEC

Laco Hudec nás přenesl do Chicaga a zazpíval ze stejnojmenného muzikálu árii “Tam jen láska může vést” (“All I Care About”). Jako jediný se snažil svůj výkon okořenit jednoduchou choreografií a ve spojení se suverénním zpěvem předvedl nejlepší a nejkomplexnější výkon večera. Ján Ďurovčík zkritizoval některé taneční kroky, které mu připadaly jako velké klišé, “které by i Kocourek zatancoval”. Od diváků však dostal málo hlasů a ocitl se s Peterem Veslárem v dramatickém rozhodnutí. Mnoho diváků pak kritizovalo (i na našich stránkách) výběr poroty, protože se Laco na roli typově nehodí a je příliš přeslazený. Dle našeho názoru však má co nabídnout a typově by byl netypickým Hoodem. Pěvecky však byl jeho výkon téměř bezchybný, a na to bychom se v tomto finálovém kole měli soustředit především.

Peter Veslár

PETER VESLÁR

Jak již víme, Peter Veslár první finálové kolo “nepřežil” a dalších se zúčastní jen jako divák. Zpíval árii Javerta “Tam ve hvězdách” z muzikálu “Bídníci“. Ze všech soutěžících měl dle našeho názoru největší herecký výraz, pěvecky se však daly nalézt chyby, především některé vložené chrapláky Veslára spíše rozhodily. Porotci kritizovali intonaci i nesladěnost s orchestrem. Ján Ďurovčík se zaměřil na herectví a společně se Soukupem ho označili za patos. V rozhodnutí pak předvedl o mnoho jistější pěvecký výkon, po kterém nám bylo srdečně líto, že soutěž opustil.

Ladislav Korbel

LADISLAV KORBEL

Ty jsi ten déšť“, velice těžkou árii z muzikálu “Johanka z Arku“, která je známá především v podání skvělých rockových zpěváků Petra Koláře a Kamila Střihavky (v posledním uvedení také Jiřího Zonygy), zazpíval Ladislav Korbel. Jeho výkon však byla jedna velká křivka. Některé tóny zazpíval neuvěřitelně líbivě, jiné bychom zase raději vůbec neslyšeli (především nejistý začátek). Ladislav má zkušenosti z metalové kapely, takže zužitkoval svůj chraplák. Velice nás ale výkon Ladislava bavil a již z předchozích hlasů víme, že má zajímavý hlas, na kterém lze pracovat. Gábina Osvaldová však podotkla, že té práce by muselo být mnoho, více než u ostatních finalistů. Věříme, že v dalších kolech Ladislav Korbel nezklame…

David Weingartner

DAVID WEINGARTNER

David Weingartner patřil k největším showmanům castingových kol, porotce zaujal unikátním pohybovým ztvárněním dané choreografie a zajímavou barvou hlasu. Jeho první finálový výkon byl však nejhorší ze všech soutěžících. Zpíval českou verzi písně “Somewhere Over the Rainbow” z  “Čaroděje ze země Oz“, která nepatří k nejznámějším, ale v dobrém pěveckém podání je velice líbivá. David ji však po všech směrech nezvládl a byl to on, kdo měl finálové první finálové kolo opustit. Ovšem hlasy diváků říkaly něco jiného, takže jen nezbývá nic jiného než doufat, že se David ze svých chyb poučí a za 14 dní nás překvapí.

Viktor Polášek

VIKTOR POLÁŠEK

Sedmým a zároveň posledním soutěžícím prvního finále byl Viktor Polášek, který zpíval náročnou píseň “Prázdný stůl i židle prázdné” z muzikálu “Bídníci“. Dle názoru poroty byla píseň zvolena nevhodně, s čímž souhlasíme, ale následující až příliš tvrdá slova nám přišla opravdu až příliš tvrdá, zvláště při srovnání s výkonem předchozího Davida Weingartnera a jeho hodnocením. Výšky byly odzpívány velice slušně, projevily se některé intonační chyby, které celkovým dojmem “zvítězily” nad povedenými částmi. Stejně jako u Ladislava Korbela věříme, že své sehrála tréma a snaha o co nejlepší výkon, a že příště to bude lepší…

.

Příští neděli bude zpívat sedm ženských finalistek, které se ucházejí o roli Mariany. Nenechte si ujít další přímý přenos, který startuje 4. 4. 2010 ve 20:00!

Čtěte naše další články o „Robinu Hoodovi – Cesta ke slávě“! Ještě tento týden přineseme fotoreportáž z afterparty po prvním finále, sledujte tedy dál náš server pro další informace nejen o tomto projektu!

Všichni finalisté podruhé

Moderátoři na osvětlené scéně při odpolední generálce

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Petr Marek. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na email redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!

Robin Hood - Cesta ke slávě
Jana Tesařová opustila castingovou show “Robin Hood – Cesta ke slávě” (+ video)
Robin Hood - Cesta ke slávě
V castingové show “Robin Hood” zvítězili Jan Kříž a Martina Bártová
Robin Hood - Cesta ke slávě
“Robin Hood – Cesta ke slávě” – Tohle jsou finalisté! (+ třetí díl ke zhlédnutí)
  • Alena

Prosím tě Pavle zhodnocení “nepatří k nejznámějším” se týkalo verze nebo řekněme použitého překladu písničky Over The Rainbow, nebo skladby jako takové? Já spíš pochybuju, že tam někdo zpíval známější hit. I když uznávám, že v Davidově podání písnička bohužel dostala tak na frak, že jsem ji měla problém vůbec identifikovat. Doufám, že příští kolo mu vyjde výrazně lépe, protože jeho hlas se mi líbí a celkem mu fandím navzdory tomu, co už jsem psala jinde, že jeho výška by byla asi na jevišti značným problémem.

Samozřejmě že to bylo k té použité verzi, kterou jsem měl také problém identifikovat… možná to bylo i podáním, ale i tak si myslím, že třeba Phantom nebo Bídníci jsou známější, ale to je zase o tom, jaký okruh nahrávek člověk poslouchá… ;)

• Martina

Hlasování skutečně zavání levotou, protože doručenky se nevrátily. Fakt by mě zajímaly kompletní výsledky. Každopádně nedělní program budu už trávit jinak, než sledováním výběru kinder Robina:-D

• PK

PKPK

Autor Odpovědět

Podle mého názoru, to je televizně zvládnuté dobře, režie, střih i kamery jsou ok. K nekoukání jsou především moderátoři a pak taky porota. Pozměněný koncept originálu – vybírat sólisty do notoricky známé věci, aby mohli všichni soutěžící zpívat písničky, které jsou známé a žánrově jednotné – taky nechápu. Jak můžu jako divák vybírat mezi dobře zazpívaným Fantomem nebo Chicagem, když pravděpodobně ani jedno ani druhé nebude odpovídat stylu Robina!!!

Je to prostě jen televizní estráda s více či méně dobře zazpívanými písněmi a být producent Robina, je to moje noční můra, protože je sázka do loterie koho z naprosto rozdílných typů diváci vyberou. I kdyby chtěli vybrat dobře, tak nemůžou, protože nevědí koho mají hledat.
    O Robinovi jim nikdo nic neřekl.

Kdyby hledali třeba Sněhurku, ale nikdo neznal její charakterové vlastnosti a jak by měla asi na jevišti vypadat a soutěžila by třeba o 15 let mladší Lucie Bíla a zazpívala by Samotářku z Bídníků, tak by možná u diváků vyhrála. Ale byla by to dobrá Sněhurka?

Když nic nevím, tak si sám domyslím. A jako vizuálně dobrý do Robina, jak si ho představuju já a navíc slušně zpívající mi přišel právě vypadnuvší Peter Veslár.

• Nick

Nemohl jsem, než si pro zmínce o Lucii Bílé a Sněhurce, vybavit tohle vydeo – zvláštní
    shoda okolností :-)

Jinak souhlasim s tím, že píšnička z Čaroděje ze země Oz, je méně známá. Ne z pohledu
    super fanouška hudebního divadla, ale z pohledu většiny lidí, kteří běžně sledují televizní
    show. A na nich je to založené, nemýlím-li se. Většina lidí, co jde na Carmen do Hdk, ani neví
    kdo je Dasha, znají jen Bílou a potom Noida. To snad mluví samo za sebe.

• Lucie

Co se týče dramaturgie, vybraných písní i celkové organizaci, chtělo by to se nad tím dost zamyslet. Dobrý nápad podle mého nebyl ani rozdělení soutěžních kol na holky a kluky.. Alespoň divácky určitě ne..To, že vypadl Peter Veslár mě také dost překvapuje…Rozhodně si to nezasloužil. Svoji velkou roli na tom sehrály i ty sms, které nakonec ze slovenských čísel nečekaně nešly odesílat…

• Michal Škvor

“fotoreportáž z afterparty po prvním finále” – hmmm… pokud to bude psát Pavel, tak to bude fakt hustý, jelikož tam nebyl (nebo byl neviditelný)!

• Romča

Michale, přestaň už pořád do Pavla šťouchat, nemáš to zapotřebí… Neznalý čtenář by si mohl za chvíli myslet, že závidíš tomuto serveru větší počet uživatelů…

Kdyby pan Škvor nerýpal, jistě bych nechal na pokoji i jeho rozmazané fotografie a zpožděné termíny vydávání článků… A právě že pro neznalého čtenáře to je pro nás skvělá reklama, škola nás učí hodně :)).
    Btw. abych dodržel, že odpovídáme na všechny dotazy/připomínky, tak popisky k fotografiím napíše i pětileté dítě. V některých redakcí do konce tak vypadá :)). Marian Vojtko zaměňován za Maroše Kramára ap.

• Michal Škvor

Pavlíku, jedna věc jsou termíny článků a “rozmazané” fotky. OK, může se ti to zdát divné, ale nikoho to neohrožuje. Zatímco závěr tvého článku je proti novinářské etice.
    Tvrzení, že přinesete “reportáž z afterparty” je lživé – pokud by ji nepsal váš fotograf. A slib jsi taky nesplnil – týden minul a nic nebylo.
    Víš, možná byl náš článek později než váš, ale za to byl komplexní – tedy o průběhu celého večera, nebyl opsaný z TV, takže zaznamenal i atmosféru ve studiu, když nejede kamera, a nesliboval nemožné.
    Pokud je toto “rýpání”, OK. Já tomu říkám fakta. A ty jsou daná.

• Míša Nosková

Já teda nevím, ale co tak znám z přímých přenosů, sama bych na něj už nešla do studia, pokud bych chtěla napsat kvalitní článek. Ve studiu je většinou příšerný zvuk a pokud nemáš v uchu odposlech, abys přesně slyšel, co se děje na jevišti je to naprosto zbytečný tam chodit. Možná kvůli atmosféře, kterou televize nedokáže tak kvalitně přenést…. Nicméně pokud bych psala článek o kvalitě výkonů, radši je budu poslouchat doma, kde uslyším každý falešný tón než se nechat unášet atmosférou studia.
    A Michale – nemyslím si, že to tvoje rýpání a fakta, jak říkáš, úplně něčemu pomáhá. Spíš to působí dost negativně z tvé strany a myslím, že je to škoda. Nemám pocit, že bys byl člověk, který to má zapotřebí.

• Michal Škvor

Míšo, nesouhlasím. Sama víš, že když jsi v divadle, tak kritici píší o daném představení, nikoliv o tom, jak dobře to bylo na CD.
    Článek lez napsat kvalitně, i když jsi ve studiu. A naopak: i ve studiu se dá natočit CD, které je… oproti třeba reálnému muzikálu.
    Pochop, že prvotní výtka, kterou Pavlík do této chvíle neobjasnil, se týkala afterparty, resp. článku z ní. Diskuze studio vs. televize byla až následná. Nicméně i ta byla zajímavá, stejně jajko dnešní představení Touhy, kde Pavlík byl osobně, ačkoliv tam zvuk také není optimální :-)