Soutěže

Anketa na letní prázdniny – tentokrát na téma “V ČR neuvedené muzikálové legendy”


Divadelní sezóna 2010/2011 je úspěšně za námi, nyní nezbývá, než načerpat síly do té další, v níž se z naší strany snad opět dočkáte několika překvapení. Abyste se však nenudili ani o prázdninách (přičemž čas od času samozřejmě přispějeme i nějakým tím počtením), připravili jsme pro vás malou anketku.

Při prostudovávání ročních dramatrugických plánů jednotlivých divadel totiž zjišťujeme dvě věci.

Při výběru světových titulů se buď sahá k osvědčeným jistotám a to občas i tak, že se stejný titul hraje či bude hrát na vícero scénách najednou, nebo se sice přiveze relativně horká světová novinka, ale ta tu zase není dostatečně zakořeněna natolik, aby se na ni divák skutečně netrpělivě těšil.

Podle nás je zapotřebí začít volit také zlatou střední cestu. Zjistili jsme, že je u nás spousta titulů, které jinde ve světě pokládají za až “povinné muzikálové jízdy” a divadelní scény se s nimi rády měří. U nás ale platí buď za nerealizovatelné, nákladné, nebo v lepším případě za “dramaturgické bubáky” aneb jsou zde obavy o návštěvnost titulu. A nebo se zde hrály pouze ve studentské podobě. Přitom zde ale zjevně mají početnou fanouškovskou základnu a možná by jen stačilo umět je dobře zpropagovat.

Jelikož už náš server má určitou vážnost, prestiž, navíc pomalými krůčky dokonce už sami vstupujeme do muzikálové branže a jejími zástupci jsme čteni, mohl by mít už v tuto chvíli tento průzkum určitou váhu a snad bude pro divadelní scény aspoň trochu inspirující. A vy si tím pádem můžete vybrat, který titul by podle vás žádným dramaturgickým strašákem nebyl a naopak byste ho zde rádi viděli.

Vybrali jsme tedy 12 známých a populárních světových titulů, u nichž buď cítíme obrovský dluh v jejich neuvedení, právě proto, že jsou důležitým milníkem v historii muzikálu, nebo jsou to občas jen tipy, co by asi mohlo fungovat, v tom případě zástupce může, pokud chcete, zastupovat i celou odnož podobně zaměřených titulů.

Systém hlasování je jednoduchý. U každého muzikálu vlevo je známý zaškrtávací čtvereček, stačí tedy vaše favority zaškrtnout a pak již jen kliknout dole na tlačítko Hlasovat. Jelikož je nám jasné, že z tolika titulů je těžké vybrat pouze ten jeden jediný a každý z nás má určitě srdcovek hned několik, můžete zahlasovat pro vícero z nich, v tom případě ale pro objektivnost vybírejte opravdu jen ty vaše nejoblíbenější tituly.

Pokud vám v základní nabídce nějaký muzikál schází, neváhejte ho napsat do diskuze, bude k němu přihlédnuto v konečném součtu a logicky se těšíme i na plodnou diskusi.

Poznámka na okraj: International tour muzikálu “Mamma Mia!”, které čas od času zavítává do pražské O2 Areny nepočítáme jako pravidelné uvádění muzikálu, ani jako české uvedení. Dle našeho názoru se jedná pouze o značně omezenou možnost, kterak vidět tento muzikál v originální verzi u nás, proto může (a snad i musí) v anketě figurovat.

Uzávěrka ankety bude 5. září 2011. Držme si palce, ať se konečných výsledků některá produkce následně brzy chytne. Přejeme příjemnou zábavu a mnoho hezkých prázdninových zážitků.

 

ANKETA UKONČENA

 


Soutěže
Vyhrajte vstupenky na slavnostní premiéru muzikálu Sněhová královna
Soutěže
Vyhrajte vstupenky na letní představení muzikálové show FREDDIE
Soutěže
Chcete povečeřet se Sněhovou královnou či vyhrát vstupenky na muzikál a jiné zajímavé ceny?
  • Jiří K.

    Tery: Pěkné :) To já bych, být v NY, zašel třeba na Catch Me If Yu Can (letošní novinka, od tvůrců Hairspraye), How to Succeed in Business Without Really Trying (klas. muzikál, u nás hraný pod názvy Prezidentem snadno a rychle a Jak snadno a rychle udělat kariéru, na MGM je film vysílaná jako Snadná cesta vzhůru), Mary Poppins, Anything Goes…a pak je tu ta klasika, Wicked, Fantom, Chicago, Hair atd. ;)


  • Tery

    Jiří K. : Díky za tipy, jsem ráda, že slyším konečně názor od někoho, koho taky zajímají muzikály. Nejvíc asi uvažuju na Fantomem a Hair, i když Catch me if you can mi od začátku přislo jako velice zajímavý námět,ještě se uvidí :) .
    Jinak se všem omlouvám za odbočení od hlavního tématu diskuze.


  • Ondřej Doubrava

    Zajímavost: Tak nám Divadelní ústav potvrdil informaci, že už se u nás jeden “sólový Sondheim” – V Říme na place byla legrace -(mimochodem, velice přístupný, filmovou verzi lze pod Werichovým názvem občas vidět na MGM s neotitulkovanými písničkami) kdysi hrál, doteď bylo spíše známo jen to, že jej Werich přeložil, což ještě hraní zejména v dobách minulých nedokazovalo. http://db.divadelni-ustav.cz/InscenationDetail.aspx?recordId=21679&mode=0 Neuvedení autora hudby a textů písní je velkým mínusem Divadelního ústavu, ale lze Sondheima identifikovat podle těch scénáristů.


  • Jiří K.

    Ondřej: Jednak, a ono když je tam uveden i “dirigent” a právě Werich coby “překladatel písní”, nezbývá než si myslet, že je to právě onen Soundheimův muzikál. Taky mě tahle zpráva moc potěšila, tak je fajn, že už si o tom dal vědět dál :)


  • Ondřej Doubrava

    Je to jisté, že to je ono a jsem snad poprvé v životě v situaci, kdy bych vážně už uvítal vynález stroje času, jelikož to mohlo být velmi povedené dle účinkujících a části inscenačního týmu.


  • Alea

    Nedávno tu byla řeč o břebásnění originálních textů muzikálů do češtiny a já jsem v té souvislosti dodatečně objevila a poctivě přečetla rozhovor na Musical.cz z roku 2008 s Michaelem Prostějovským, kde mluví i na toto téma. Ten rozhovor je naprosto vyčerpávající studnicí informací a moc by se mi líbilo, kdyby podobných rozhovorů s autory bylo více. Ale pro mě tam je jedno velké “ale”. M. Prostějovského si vážím, jenže v souvislosti s dvojím přebásněním textů z Fantoma pro Karla Gotta jen kroutím hlavou. Protože, ať se na mě nikdo nezlobí, mi výsledek přijde tak strašný, že se děsím toho, kdyby právě on byl jednou autorem všech českých textů Fantoma. Ano název “Music of the Night“ přeložený jako “Múzy nejdou spát” zní skvěle, ale to je pro mě tak všechno. A známá árie Fantoma s Christine v podání Gotta a Urbanové na YouTube je nejen co do pěveckého přednesu, ale i co se týče přebásnění něco strašného. Mně to zní nejen kýčovitě, ale taky amatérsky. V té souvislosti mám prosbu s dotazem na Ondru:
    Je někde ke stažení ten text Zdeňka Borovce na téma jeho práce nad překladem Bídníků?
    Hledala jsem, ale marně. Borovce uznávám jako pana textaře, tak by mě moc zajímal i jeho pohled. Je strašná škoda, že už tady není…


  • Ondřej Doubrava

    Alea: Díky za pochvalu, taky mám ten rozhovor moc rád, sice mě moc na rozhovory neužije, i díky pár problémům, ale když se naskytne nějaká osobnost, které si vážím, rád do toho jdu, naposledy jsem takhle vyzpovídal pana Joska. A ohledně textování Fantoma, tak tady jsem přesvědčen o tom, že kdyby ho Michael Prostějovský někdy textoval (což není ani jisté, ani vyloučené), jistě se na text ještě podívá a upraví ho, dělá to tak vždy, i toho Ježíše si vždy zkontroluje, jestli ještě sed, jak je v rozhovoru zmíněno, CATS, které měl částečně hotové, vzal z gruntu znova. A navíc skutečně je rozdíl psát sólovou písničku pro interpreta (kde je určitá volnost dovolená) a užití v originálním scénickém vyznění.

    Ke stažení ten text bohužel nikde není, v kompletní verzi je jen v programu Bídníků z roku 1992 (v Goja programu je myslím mírně krácen), za zveřejnění by stály texty oba (i ten od Adama Nováka, jsou tam minimálně dva asi nejen pro divadelníka “šokující” momenty, kdy jsem si říkal, že se v roce 1992 skutečně stal zázrak), možná by se dalo v této souvislosti něco udělat.


  • Alea

    Ondra: Díky za odpověď, moc potěšila. A co se týče těch textů Borovce i Nováka, tak bych se přimlouvala, jestli by nemohly být nějakým způsobem zpracovány jako přepis na stránkách Musical.cz. Myslím, že by to určitě zajímalo víc lidí i pro to porovnání s dnešním přístupem k textování muzikálů. Jinak smekám před prázdninovou aktivitou všech za Musical.cz – opravdu to tam u vás nevypadá na okurkovou sezónu – jeden článek za druhým, to je obdivuhodné. Díky!


  • Ondřej Doubrava

    Alea: Uvidím, co se dá dělat s tím přepisem a publikováním, zkusím to zařídit, slibuju, jedná se opravdu o celkem zásadní texty. Jinak taky před klukama smekám, u mě to sice vypadá, že se flákám, leč není tomu tak, připravuju jedno větší překvapení na září a dal jsem si to přes léto jako naprostou prioritu, jinak by se to nikdy nedodělalo. Ale tenhle týden snad taky něčím přispěju, jeden malý restík ještě mám.. :-)


  • Alea

    Ondra: Tak to opravdu předem děkuji za snahu, i kdyby to třeba nevyšlo. A pokud ano, tak budu mít velkou radost :-) Jinak nějak nechápu “u mě to sice vypadá, že se flákám…” Napočítala jsem minimálně 4 články autora O.D., včetně letní ankety a tam je těch obsáhlých reakcí s opravdu fundovanými znalostmi tolik, že fakt smekám!!! Takže ještě jednou díky všem!!! A k překvapení na září držím palce a už se všichni těšíme :-)


  • Ondřej Doubrava

    Alea: Jejda, to je poklona, co je mírně paradoxní, že vlastně až teď po profesionálním divadelním debutu coby dramaturgické spoupráce a po tom, co už má Musical,cz jméno i v branži jdu v říjnu studovat divadelní vědu, ano, je to zejména proto, aby debut nezůstal debutem, což by se taky lehce mohlo stát. :) A ohledně těch textů určitě nějaké kroky podniknu, taky bych byl za zveřejmění rád, včera jsem totiž vymyslel i nástřel nové rubriky, do které by se to celkem hodilo. A s tím překvapením: já doufám, že to ocení alespoň jeden člověk, nebudu zastírat, že ten projekt dělám primárně díky tomu, abych splatil svůj imaginární dluh. Ale doufám, že se těch lidí najde víc.


  • Alea

    Ondra: Omlouvám se, ale na to musím ještě reagovat. K tomu studiu můžu jen blahopřát a říct jedno – nikdy není pozdě, i když v tomto případě je to tak trochu obráceně. Možná ty praktické zkušenosti a úžasný přehled všechno naopak ulehčí :-) Držím palce!
    Na novou rubriku, kde by ty texty mohly být, jsem moc zvědavá. A překvapení se splaceným dluhem chápu a moc mu fandím – určitě nepotěší jen jednoho člověka. Taky jsem na těchto stránkách jedním dílkem tak trochu splatila imaginární dluh.
    Nakonec ještě jedno: Musical.cz je naprosto skvělý muzikálový server, který se neuvěřitelným způsobem stále posouvá k vyšší úrovni a je čím dál tím zajímavější pro diváky i čtenáře. A je úžasné, že s těmi čtenáři umí taky skvěle komunikovat a reagovat na jejich přání. Za to vám všem opravdu patří jeden velký DÍK!!!


  • Ondřej Doubrava

    Alea: Vše bude záviset na tom, jak se bude dařít do nové rubriky shánět materiály, které je navíc nutné autorsko-právně ošetřit, ale snad to nějak půjde. Ohledně Les Mis textů už jsem učinil první krok, abych na to následně nezapomněl.

    Děkuji za prání – uvidím, jak to půjde, já si hlavně celá léta nebyl jistý , jestli to divadlo chci dělat porfesionálně, ale ano, chci. :-)


  • Alea

    :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)


  • Alea

    Tak mě tak napadlo, že by po skončení této ankety mohla být jako protipól udělaná anketa o nejlepší původní český muzikál uváděný např. za období posledních 15 let. Hodnocení po stránce hudby, textů, libreta. Stejně tak by mohlo být zajímavé hlasování pro nejoblíbenějšího muzikálového herce/herečku. Možná, že by diskuze k takové anketě trhla rekord :-)


  • Abigail

    Alea, Já bych se do toho radši nepouštěla… Stačí se podívat pod diskuze u některých “kousků” poslední doby, mám obavu, že by se tu lidé dokázali pozabíjet i přes síť… A nemůžu říct, že za některé názory bych se do toho zabíjení taky nepřidala, přidala a velice ráda…
    Ačkoli souhlasím, že by to mohlo být zajímavé, nejsem si jistá, že spousta našich “kousků” (o kterých se nedá říct, že by se vešli do pojmu muzikál, ač jsou tak označované) by v té anketě vůbec měla být a to by zase nezvládli jejich fanoušci…


  • Abigail

    Tedy ne, že bych chtěla tvrdit, že je to špatný nápad nějak obecně, prezentuji svůj názor, nápad je to pěkný, ale představa té “diskuze” mě poměrně děsí…


  • Alea

    Abigail: No něco na tom je, že v diskuzi se občas najdou šílenosti – jeden napadá druhého, nebo dokonce umělce… Na druhou stranu by taková anketa mohla být i bez diskuze, prostě jen hlasování bez komentáře.


  • Pavel Košatka

    My jsme už několikrát uvažovali, že bychom zavedli nějaké “ceny”, jednou ročně a zahrnout do toho jak hlasování diváků + “odborníků”. Ale nikdy jsme to nedomysleli, nedořešili a třeba k té “odborné” části, tam je problém, kde vzít ony odborníky? A kdo jsou vlastně ti odborníci? Vystudovaní divadelní kritici? Bohužel není jich u nás tolik, kteří se věnujou hudebnímu divadlu. Profesionálové? Ti zase zpravidla participují během té jedné sezóny na nějakém titulu. My? Ale vždyť my jsme prakticky stejní fanoušci, jako vy všichni ostatní a nevím, za sebe mám svůj “muzikál sezóny”, ale nevím zda jsem v postavení, že bych měl rozhodovat o udílení nějaké odborné ceny. A k té první části se váže fakt, který je asi osobní, ale veškeré anekty popularity mi přijdou zcela nehodnotné a nic neříkající. A zvláště v tomto případě, je jen málo lidí, kteří vidí více než 5-6 premiér za sezónu, aby mohli určit, že tahle je nejlepší? A má cenu nějaký hlas, který dá divák po dvou zhlédnutých premiérách? A také zde pořád nesedí zabezpečení internetového hlasování.

    Asi by to nějak šlo domyslet, dokonce si myslím, že samotné jméno Musical.cz by bylo skvělým “hostitelem” takového předávání cen, ale nerad bych se pouštěl do něčeho polovičatého a za sebe nevím model, který by mohl fungovat. Zorganizovat pak nějaké předávání spojené s nějakým mini koncertem, to mi z mého pohledu přijde už jako to nejmenší, protože pokud by byl samotný systém udílení cen hloupý a nelogický, pak ho ani dobře zorganizovaný večer nezachrání.

    Co si o tom myslíte?


  • Abigail

    Což o to, mně se ten nápad líbil už když jsem ho tu někde v komentářích postřehla poprvé, ale taky si nějak nedokážu představit tu realizaci.
    Nechat vybírat umělce? Za mě ne, jsme malá země na to, aby mohli být nestranní, každý z nich se tím živí.
    Nechat vybírat “odborníky”? Kdo je to? Já vždycky žila v domnění, že odborníci udílí Thalie, ale potom, jak to dopadá v posledních letech, letos zvlášť…. Asi jsou odorníci pro divadlo, ale asi ne pro hudební divadlo.
    A nechat vybírat fanoušky? Tam je to o tom, který kus jich má víc. A nevím, když už, tak bych chtěla, aby to bylo nejen o oblíbenosti, ale i o kvalitě a to je u fanoušků vždycky problém, nejsme nikdy úplně objektivní, i když se někteří snažíme. A navíc, ano, pokud by se mělo vybírat každoročně a mělo by to být něco-říkající, chce to mít co největší rozhled. A zase za sebe, můžu říct, že jsem letos na hudebním divadle byla letos celkem dost-krát, na obyčejného fanouška, natož člověka, který z mnoha důvodů nemůže být v divadle každý týden aspoň jednou (ale bylo by to krásný) a stejně si myslím, že bych těch pět-šest premiér za sezónu dohromady nedala – když to tak vezmu, viděla jsem tak tři, čtyři letos odpremiérované věci a třeba do Brna jsem ještě vůbec nedojela. Takže fanoušky bych vyloučila úplně nejdřív.
    Jenže pak už mi prostě nezbývá kdo. Redakce – zdejší – ano, řekla bych ano, za nás fanoušky, máte asi největší rozhled, jenže už jsme zase u toho problému, který jsem nastínila výš, něco řeknete a zbytek vás “sežere”, že jste neřekli to “správné”. Navíc mi přijde, že vás na to takříkajíc není dost…
    Takže za mě by taková nějaká “anketa” nebo “cena” za nejlepší kus nebyla od věci, ráda bych znala nějaké obecné názory na to, co se letos povedlo nejvíc od lidí, které zrovna tahle oblast divadla zajímá, ale chtěla bych to řešit co do kvality a neumím si představit, jak na to, pokud by se to vymyslelo, zní to skvěle.


  • Pavel Košatka

    Jediná snad realizovatelná možnost byla podobná jako mají Thálie. Nechat nominovat lidi, případně samotná divadla typu “co si myslíte že se u vás nejvíce povedlo a chcete se tím prezentovat” nebo “jaký výkon je podle vás stojí za ocenění”, dát to dohromady a vybrat vzorek 5-10 premiér. Podle toho pak vybrat “porotu”, která nebude mít nic společného ani s jedním titulem (což nevím jestli by se dalo dohromady :)). A ti pak postupně navštíví všechny tituly nebo alespoň drtivou většinu a podle toho by to mohli objektivně hodnotit.

    Ono to zní skvěle a realizace by byla fajn, jen to domyslet.


  • Alea

    Pavle, můj nápad se týkal čistě fanouškovského hlediska, tedy obliby muzikálů nebo herců u diváků. A to v rozsahu dostatečně dlouhém – proto těch cca 15 let, aby si mohl divák porovnat nejen velké množství navštívených muzikálů, ale také jejich několikeré shlédnutí v různých alternacích. Takže ne vybrat dílo za ten který rok, ale prostě za dostatečně dlouhé období. Byla to jen úvaha fanouška, že by to mohlo být zajímavé, prostě jen takový nápad, nic víc. :-)
    Nu, a co se týče vašeho textu:Tady už zacházíte do oblasti nejen fanouškovské, ale i odborné, včetně udílení cen vítězům i poraženým (tzv. „zlatá malina“?) a slavnostnímu koncertu na závěr. Je to hodně zajímavý záměr, ale představa jeho realizace je pro mě spíš nereálná. Upřímně – raději slyším jako hodnocení názory inteligentních diváků než odborníků, protože právě – kdo jsou ti správní odborníci? Teoretik, který v životě nesložil jedinou notu, nenapsal jediný text? Nebo autor hudby jako Michal David – mnohými opěvován za krásné melodie, jinými zavrhován za kýče a vykrádání sebe sama? Režisér jako Libor Vaculík, který na jedné straně stvoří úžasná díla jako Edith nebo Lucrezii a na druhé straně Kata? Textař jako Fanánek, který má za sebou docela slušnou porci textů pro muzikály, ale většinou diváků, kteří hledají nejen skvělé rýmy, ale i myšlenku, je brán jako diletant? Je to stejné, jako když film po několikáté navštíví obrovské množství nadšených diváků, protože je nadchnul, ale kritika to strhá. A na druhé straně většinou kritikou doporučovaný film je diváky nekoukatelný. Takže za mě je pro roli kritika a posuzovatele vhodný jen a jen divák, jakkoliv mnohé divadelní odborníky, hudební skladatele i textaře opravdu uznávám. Jediný tým, který bych u těch odborníků byla schopná strávit, je (a teď opravdu nechci nikomu pochlebovat) redakce zdejších stránek. Možná by bylo zajímavé konfrontovat názor diváků na nejoblíbenější český muzikál za 15 let s názorem redakce Musical.cz.


  • Alea

    A souhlasím s Abigail, že odborníci, kteří udělují cenu Thálie, rozhodují zvláštním způsobem – už jenom letošní nominace byla víc než podivná, takže o serióznosti této akce pochybuji. Jak to, že např. Radka Fišarová nedostala za svou Edith už dávno Thálii? Kdo už jiný, když ne ona? A dalších by se našlo, kdo jsou neustále přehlíženi, byť podávají skvělé výkony.
    Jinak samozřejmě oceňování nebo vyhodnocování nejlepšího muzikálu nebo umělce za konkrétní rok je taky zajímavá myšlenka, ale z hlediska hodnotitelů je právě to “ale”.


  • Abigail

    Pro porotu z řad divadelníků – nevěřím možnosti, že by se mohla povést nestranná, navíc ten “odborný svět” – mně tam teď pořád straší to že ty Thalie fungují podobně.
    Pro porotu z řad diváků a to je to, nač jsem narážela už původně – ostatní to zvládnou, Váš názor snad neurazím, Aleo – dost bych se bála toho, že to pak byť i za ten výběr těch deseti let vyhraje něco podobného jako Kat… Něco podobně strašného…
    Proto by mě osobně nejvíc zaujala nějaká zlatá střední cesta, jsme lidé, kteří milují hudební divadlo, protože je to – podle mě – nejvyšší stupeň, spojení pohybu, hereckého projevu, hudby a zpěvu – a chceme, aby někdo takový vybíral – nějací podobní “nadšenci”… bohužel si ji nějak nedokážu představit…


  • Alea

    Abigail: Tak pak z toho skoro vychází jedno nejlepší řešení – vůbec se do žádné ankety nebo žebříčku nepouštět, čímž se vyhneme všemu negativnímu, co by s tím mohlo přijít :-)


  • Jarek

    Prý se chystá muzkál Bob a Bobek, kde budou hlavní role obsazené takto:

    Bob – Bobina Ulrychová

    Bobek – Pavel Bobek

    kouzelník Pokustón – DJ Bobo


  • Jiří K.

    Jarek: Zajímavé….Každopádně muzikál Králíci z klobouku s hudbou Petra Skoumala a texty od Pavla Šruta hrají už nějaký čas v brněnském divadle Špílberg.


  • Zdeněk

    Zdravím!

    nevíte, prosím, někdo, jak má v sazka areně teď v září opět hostovat mamma mia, co je to zač? jaký to hraje soubor, popř. pokud jste to někdo viděli, tak jestli se na to oplatí vůbec jít? děkuji za odpověď!

    Zdeněk


  • Ondřej Doubrava

    Viděno dvakrát, je to oficiální mezinárodní turné, takže kvalita zaručena (i když ten cast už se asi vyměnil), od londýnské produkce se to liší jen v malých detailech, jinak je to replica. A je to parádní. Jeden můj kamarád si dokonce celý nadšený z International tour v O2 Aréně koupil lístky i v Londýně a vrátil se z Londýna poměrně zklamán, že ti lidi na turné měli poněkud víc energie a vůbec.


  • Veva

    Dobrý den,taky jsem hlasovala pro Phantoma,Elisabeth a francouzské muzikály….Snad se tedy něco z toho “povede” dostat k nám…Jen na okraj,v poslední době mě doslova oslnil muzikál Rudolf – viděla jsem ho pouze na DVD,nic moc jsem od toho nečekala,ale když jsem dokoukala,doslova mi “došla řeč” – a nemůžu říct,že to způsobil jen ten dramatický konec…Je to nádherné dílo a určitě by si zasloužilo víc pozornosti…
    tp://www.youtube.com/watch?v=Oiian2​xhg8Y&feature=related


  • Abigail

    Vevo, znám, musím říct, že já u něj bojuji hlavně s historickou nepřesností, zvláštní, třeba u Elisabeth ji tolik neprožívám, ale hudebně musím říct, že z těch Wildhornových, které znám, se mi líbí nejvíc… Divadelnně jsem ho živě neviděla, takže těžko říct… Ale tak Wildhorn obcně u nás už byl, takže zrovna v tomhle případě bych neházela klobouk do žita, ačkoli někde si obsazení představit dokážu – i když horko těžko – a někde prostě ne… (Pokud tedy myslíte ten který já… – odkaz nefunguje, takže se nepřesvědčím)


  • Veva

    Abigail – myslím představení z Vídně…,viděla jsem to na DVD,ale na youtube je v němčině prakticky jen toto představení…a obsazené je úžasně…a ta scéna!Přitom jak jednoduché,ale dokonalé.Taky si nedovedu představit obsazení u nás – ale to je tím,jak jsem ovlivněná tím,co jsem už viděla…Ve své malé představivosti jsem neviděla předem ani dokonalost našeho Ježíše – a vida,jak to dopadlo,tak třeba jednou…Co se historie týče,naprosto souhlasím,je to trochu romantická slátanina,ale ono zpracovat to téma úplně dle skutečnosti,která nebyla až tak “růžová” a romantická,by z toho asi neudělalo takovou pecku.Zkusím ten odkaz znovu…
    http://www.youtube.com/watch?v=Oiian2xhg8Y&feature=related


  • Abigail

    Tak tentokrát odkaz funguje je to přesně ten samý muzikál… Souhlasím s tím, že by to z toho možná neudělalo takovou pecku, být to podle historie, ale možná si to i tak dokážu představit věrnější… ale nevadí…


  • Pavlína

    Zdeněk: Hraje to soubor z West Endu v Londýně a je to super, byla jsem 2 x v New Yorku, minule v Praze a jdu i tentokrát. Pohoda, oddychovka, legrace, skvělé pěvecké i herecké výkony. Vstupné ne zrovna nízké, ale kvalitou někde úplně jinde než české playbackové muzikály, takže vlastně odpovídající…


  • milanzitka

    Nevím, kam jinam to napsat, ale zřejmě se u nás dočkáme muzikálu Aida:
    http://www.hdk.cz/konkurz/


  • P@vel

    Ano, dočkáme. Licence je poskytnuta v termínu 1. 11. 2012 – 31. 12. 2013!


  • Ondřej Doubrava

    A když už se nám tu rozmáhají “muzikálové drbíky” , tak se právě v novém Dokořánu dočítám, že Stanislav Moša byl při návštěvě Švédského divadla ve finských Helsinkách unešen muzikálem “ABBA teamu” Benny Anderson, Björn Ulvaeus “Kristina från Duvemåla” a rád by se pokusil minimálně o hostování…


  • Ondřej Doubrava

    Podle oficiálních stránek bratislavského Divadla Aréna se v nejbližších dnech uskuteční konkurz na nové nastudování kultovního broadwayského muzikálu Jonathana Larsona RENT! http://www.divadloarena.sk/


« Starší komentáře