Praha

“Polská krev” odhalila své obsazení


I tak se dá shrnout hlavní důvod svolání první tiskové konference k nové premiéře Hudebního divadla Karlín pro sezónu 2009/2010 – klasické operetě Oskara Nedbala “Polská krev”. Ta se oficiálně představí už 17. a 18. září. Pokud článek rozkliknete, dozvíte se i pár dalších prozrazených detailů, ale mnoho jich zatím není.

Za centrum, ba snad přímo synonymum operetního dění v našem hlavním městě, vždy bylo a doufejme, ze i v příštích letech bude považováno Hudební divadlo Karlín. To nyní splácí další část dluhu v tomto žánrovém odvětví po přestěhování do zrekonstruované budovy. Po úspěšné koprodukci s maďarskou stranou na nesmírně temperamentní inscenaci Kalmánovy “Čardášové princezny” sází téměř stoprocentně na českou notu Oskara Nedbala a český tým s osvědčenými jmény, až na maďarského choreografa Györgyho Geslera („Čardášová princezna“). Posuďte sami. Kostýmy vytvoří Roman Šolc (zde už se chce jistě mnoha z vás říci, „kdo jiný“, že?). Snad budou brzy k vidění některé jeho návrhy. Nechybí ani stálí spolupracovníci HdK: light-designer Pavel Dautovský, scénograf Martin Černý (“Producenti”, “Limonádový Joe“) a Kryštof Marek, tvůrce hudebního nastudování. Režie se ujme Antonín Procházka, což je mírně překvapivé, ale o to potěšující.

Oficiální stylový "old-fashion" plakát (převzat z webu HdK)

Oficiální stylový "old-fashion" plakát (převzat z webu HdK)

Za vcelku bohaté účasti účinkujících byl rozebrán dramaturgický záměr, o němž pohovořil Adam Novák, dramaturg a tvůrce nové české verze libreta. Vycházet se bude přímo z první verze libreta Leo Steina z roku 1913. První dějství bude doplněno o několik obrazu z druhého dějství, čímž by měl vzniknout ideální tvar umožňující jednu přestávku.

Režisér Antonín Procházka, ředitel Egon Kulhánek, umělecký ředitel Pavel Polák, dramaturg Adam Novák

Režisér Antonín Procházka, ředitel Egon Kulhánek, umělecký ředitel Pavel Polák, dramaturg Adam Novák

Pro milovníky a znalce bude jistě poměrně pikantní informaci, ze byla partitura díla rozšířena, díky účasti Jana Ježka v roli komorníka Wlastka, o dva šlágry z jiných Nedbalových děl a to primo ze slavného “Vinobraní” a “Krásné Saskie”. Laici v oboru podle slov dramaturga prakticky nic nepoznají! (Snad se nám tento vtípek podaří po premiéře alespoň částečně odhalit.)

Pro režiséra Antonína Procházku to není první setkání s “Polskou krví”, ač operetu dosud nerežíroval. K teto stránce věci pak s humorem později poznamenal: “Oskar na mě nedbal.”

Antonín Procházka: “Za nabídku „Polské krve“ jsem vděčen. Můj otec byl dirigent a pamatuji si, že jsem v “Polské krvi” hrál asi před čtyřiceti pěti lety, coby mladinký jinoch, nějakého pikolíka na plese. Takže jsem po té nabídce samozřejmě hned skočil a jsem tomu rád, protože „Polská krev“ je nejlepší česká operetní klasika, byt je originál německy. A jestli má Hudební divadlo v Karlíně  uvádět něco, co je jakoby vlajkovou lodi operet, tak jeden z těch titulů určitě je „Polská krev”.

Ač je pro něj tato inscenace ještě v předpřípravné fázi, samozřejmě nezapomněl zažertovat. “Zkazíme si všichni prázdniny, budeme zkoušet, když se všichni budou opalovat a potom v září, bledí, nastoupíme před opálené publikum a darujeme jim „Polskou krev“. Jsme svědomití dárci krve.”

Jakožto zástupce mladé generace příznivců hudebního divadla nás zajímalo, zdali se v tomto úplném návratu ke kořenům díla najde i pro naší věkovou kategorii nějaká ta drobná vtipná aktualizace. A máme dobrou zprávu. Do extrému typu „politická satira“ se pochopitelně nepůjde, budou zde ale aktualizace po stránce jazykové,  ve šlépějích  oblíbené “Čardášové princezny”.

Přejme si, ať se nám toto připravované představení brzy poodhalí ještě více a ať se stejně jako u předcházejícího žánrového titulu baví všechny generace diváků.

Většina účinkujících: (zleva) Bronislav Kotiš, Andrea Kalivodová, Pavla Břínková, Jan Ježek, Lenka Šmídová, Antonín Procházka, Václav Vostarek, Liana Sass, Vratislav Kříž, Martin Slavík, Marián Vojtko, Jakub Šlégr Jiří Rajniš

Většina účinkujících: (zleva) Bronislav Kotiš, Andrea Kalivodová, Pavla Břínková, Jan Ježek, Lenka Šmídová, Antonín Procházka, Václav Vostarek, Liana Sass, Vratislav Kříž, Martin Slavík, Marián Vojtko, Jakub Šlégr, Jiří Rajniš

Obsazení dosud známých alternací je následující:

Statkář Jan Zaremba Tomáš Bartůněk/Vratislav Kříž
Helena, jeho dcera: Liana Sass
Hrabě Bolo Baraňski: Aleš Briscein/Martin Slavík/Marián Vojtko
Brono Popiel: Bronislav Kotiš/Václav Vostarek
Wanda, primabalerína z Moskvy: Andrea Kalivodová
Jadwiga, její matka: Pavla Břínková, Lenka Šmídová
Wiastek, Bolův komorník: Jan Ježek
Mirski: Jakub Šlégr

Andrea Kalivodová, Marián Vojtko

Andrea Kalivodová, Marián Vojtko

Andrea Kalivodová, Marián Vojtko, Pavla Břínková, Antonín Procházka, Liana Sass

Andrea Kalivodová, Marián Vojtko, Pavla Břínková, Antonín Procházka, Liana Sass

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Tomáš Král. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na email redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!


Aktuální zprávy
Muzikál TARZAN slaví advent
Praha
Dá Nikita Šachmat?
Aktuální zprávy
Muzikál THE BODYGUARD odpremiéroval na prknech Hudebního divadla Karlín
  • Tychi

    Jupíííííííííííííííí, super, jen se vyhnout Marošovi a už letííím(o:


  • Lavera

    Tak to jsme na tom stejně, jenže mně se asi bohužel to “vyhnut픨nepodaří a navíc se budu muset smiřovat s “úpravami” a předělaným textem…
    A že se “vypůjčovaly” písně z jedné operety do jiné, to není zase taková novinka a nepoznat to v případě Polské krve může opravdu jen naprostý “operetní laik”. Ovšem to mi určitě vadit nebude !!!


  • HUGO

    jen se vyhnout Alesoši a letíííím takyyyy :-D


  • Ondrej Doubrava

    Zkusim si napsat prispevek z cest, omluvte tedy absenci diakritiky:

    Lavero, myslim si, ze s temi upravami to nebude zase tak horke a bude to prikloneno vice ke klasice. Mluvi pro to jak prvni verze scenare a navic si pan Adam Novak s tou mou otazkou vlastne nevedel moc rady. Zrovna o politicke aktualizace mlady clovek zrovna zajem nema. Slo mi spise o ty soucasne nenapadne jazykove vtipky, ktere umi tak krasne do del davat Gustav Skala. A verim, ze pan Prochazka pro nas taky neco vymysli ;)


  • Verča P.

    Nesmím se vyhnout Tomášovi a jdu taky.. :)


  • Lavera

    Ondřej: Já žádné “obavy” nemám, už jsem si za poslední léta zvykla, že se vše podřizuje “kultu mládí” a dávno mě to nijak nevzrušuje. S “novým” textem v případě Čardášky jsem se po několika představeních také “smířila” i když ten “starý” byl mnohem poetičtější a melodičtější. Tak předpokládám, že to “zvládnu” i u Polské krve, byť jsem ji dříve viděla o dost vícekrát než Čardášku.
    Obsazení nekomentuji, pro tu jednu roli “překousnu” i alternaci Bola…


  • marek.stefan

    laveo, co Vám vadí na M. Vojtkovi?já mám u něj třeba výhrady k artikulaci a někdy k vystupování mimo jeviště, ale zpěvák on je úžasný


  • Lavera

    marek.stefan: možná to bude tím, že patřím už k té starší generaci, která ještě zažívala plnou slávu karlínské operety, kde vystupovali skuteční “opereťáci”, umělci, u kterých byla v rovnováze pěvecká ( bez mikroportů ! ), herecká i pohybová složka a kteří ve své většině měli ten zvláštní “operetní šmrnc”, který k tomuto žánru neodmyslitelně patří, ( či spíše patřil…). Ono se to dá dost těžko vyjádřit slovy, to člověk spíše tak nějak vnitřně vycítí. Ale už dříve jsem se přesvědčila, že i pro renomované operní pěvce byla často opereta poněkud tvrdším oříškem, než si zpočátku mysleli.
    Vypadá to, že už jste dříve musel některé mé příspěvky číst – tady jsem přece nikoho nejmenovala…A v operetě ( i v muzikálu ) zdaleka nejde jen o zpěv…zdá se mi, že k tomuto faktu se ještě mnoho mladých diváků jaksi nedopracovalo…
    Ale to je jen můj názor, nikomu ho nevnucuji, respektuji, že každému se může líbit něco jiného; mám jen prostě “smůlu”, že za těch pár desítek let jsem toho v tomto žánru viděla “poměrně dost” a to zákonitě vede ke srovnávání, třeba i vědomě nechtěnému…


  • marek.stefan

    máte pravdu, že opereta je docela svébytný žánr. U Mariána asi opravdu nejde mluvit o nějakém excelentním herectví či pohybových schopnostech. Takže se vlastně shodnememe.


  • Pavel Košatka

    Nechci to moc rozebírat, ale spíš je k zamyšlení, že vedení HDK není schopné najít skutečné operetní umělce a angažuje takové zpěváky, kteří sami ví, že operetními umělci nejsou. Přesto věřím, že zrovna Marián se bude snažit, aby to alespoň běžný divák nepoznal. A Lavero, plně vás chápu.


  • Lavera

    Domnívám se, že počátek tohoto problému – téměř “neexistence” operetních umělců alespoň v Praze – spadá do r.1991, kdy tehdejší ředitel dosavadní a skvěle sehraný soubor dost neurvale “rozprášil” a vlastně zničil ( bohužel s “požehnáním vyšších úřadů” – občas si vzpomenu, jak jsme my, věrní, “bojovali” před pražským magistrátem společně s většinou tehdejšího karlínského souboru za odvolání neschopného, či spíše všehoschopného ředitele, ale samozřejmě marně…).
    Takový opravdu kvalitní soubor se vytvářel léta, ti ze starších, kteří už opravdu hrát nemohli, postupně divadlo opouštěli, mladí zase postupně přicházeli a tak se soubor omlazoval naprosto přirozenou cestou; mladí se vedle starších “otrkávali”, získávali zkušenosti, které je žádná škola nemohla naučit i kdyby byla sebelepší. A právě to všechno bylo v tom – pro HDK dost nešťastném roce – násilně přetrženo a následky se vlastně projevují dodnes; v Polské krvi jsou jen tři “vedlejší” role obsazeny skutečnými “opereťáky”.
    Ale necháme se překvapit…


  • Tychi

    Pavle, jestli ono spíš divadlo na některá jména nechce nalákat mladé fanoušky a fanynky muzikálů..bohužel pro operetu.


  • Pavel Košatka

    Myslím, že na Mariána nebo Tomáše Bartůňka nalákaj fakt “hodně” lidí.


  • L.end.a

    Možná ne hodně lidí, ale půjdou opakovaně. Pro divadlo je to kšeft a na něco nalákat lidi musej. Taky by mě nikdy nenapadlo, že půjdu na něco víckrát než jednou a stalo se. A nebýt třeba toho, že sem se šla podívat na Mariána v Čardášce, tak bych ani neslyšela Pavlu Břínkovou aj. umělce z hdk. A třeba se půjdu podívat i na něco bez Mariána, když se mi líbili i ti ostatní.


  • Radka

    Mě jen mrzí, že Popiela nebude hrát Jan Urban, ten mi tam opravdu hodně chybí a přestože slečnu Sass neznám, tak jsem si na jejím místě představovala spíš Míšu Noskovou, která zpívá úžasně. No a v neposlední řadě už v době, kdy se zveřejnilo, že se bude Polská krev hrát, tak jsem si v roli Bola Baranského představila Mariána, jelikož to je role šitá přímo jemu na tělo. I když jak on sám říká, není “opereťák”, tak v Čardášce je super a v Polské krvi bude ještě lepší, držím palce a jsem ráda, že to vyšlo


  • Janinka

    Radka: souhlasím s názorem, že J. Urban by byl dobrý Popiel, bohužel to nevyšlo (ale není všem dnům konec, třeba se to ještě změní). Liana Sass je výborná zpěvačka i herečka, její Helena bude určitě skvělá. Co mě zaráží, je paní Kalivodová v roli primabaleríny…. A taky jsem zvědavá, jak se operní hvězdy z ND poperou s mikroportama a jevištním mluvením. No, nechme se překvapit, u HDK nikdy není o překvapení nouze :-)


  • Pavel Košatka

    Mimochodem, také to patří ke karlínské operetě, všimli jste si, že stáhli Netopýra z repertoáru, tudíž byla dubnová repríza poslední? Jenom mě překvapuje, že deriéry HDK vůbec nehlásí…


  • Ondřej Doubrava

    Pavel: Jo, to jsem tam do článku zapomněl dát, derniéra Netopýra byla na tiskovce oznámena jen tak, měl derniéru den před tiskovkou, docela jsme zůstali koukat… ano, mohli ji trochu více zoficiálnit, ale pozdě bycha honit..


  • Janinka

    Zpívání v dešti taky nemělo oficiální derniéru….


  • thenardier

    no ono přátelé,když se podíváte na program Karlína tak je to vůbec bída,žal a utrpení….pan kulhánek,tady v souvislosti s carmen vykřikoval,jak budou hrát od ledna klasický repertoár a výsledek?posudte sami…třeba takový červen..má třicet dní a HDK vnich odehraje celých devět představení a všechno carmen,jak jinak..a hodně mě zaráží přístup paní Bílé,která si plete nejspíš ceny a ocenění,protože v souvislosti s cenou Thálie prohlásila,že HDk by si za carmen cenu zasloužilo,protože má neustále vyprodáno..to jaksi hovoří samo za sebe o úrovni toho,co se ted v HDK vytváří…jen se opravdu a znovu pozastavuji nad tím,že to nevadí magistrátu,jakožto zřizovateli divadla…ale nebudu dál se rozepisovat,protože bych byl opět označen za štváče…
    a ještě maličkost..zkoušeli jste někdo napsat email třeba tiskovému mluvčímu HDK?odpoví jakýsi pan deplerovský,který ovšem ve vedení HDK vůbec není uveden,čili ruka ruku myje a kamarádíčci pana kulhánka přece musejí být také z něčeho živi.
    zlatá fidlovačka,která má hudebně dramatických inscenací na repertoáru mnohem víc,než celé slavné HDK..no a že do polské krve musejí zvát lidi z ND?jak jednoduché když mistr kulhánek rozpustil operetní soubor.


  • kyklop759153

    Nejlepší na této operetě je že tam bude hrát Maroš Vojtko ten aspoň tomu dá pořádný GRÁDY bez něj by to byla nuda .


  • Lavera

    Když čtu některé zdejší příspěvky, týkající se obsazení Polské krve, vkrádá se mi do mysli neustále jedna a ta samá otázka – kolik operet už tito přispěvatelé viděli; možná jim “křivdím”, ale podle toho, co píší, to vypadá, že pro většinu z nich je klasická opereta asi něčím dosud naprosto neznámým…


  • Ondřej Doubrava

    Lavera: Taky mám ten pocit. :-)


  • Janinka

    Lavera: a kde se dá vidět v Praze opereta, když HDK skoro všechny operety stáhlo, Netopýr se hrál s bídou 1krát za dva měsíce, Čardášová princezna se už taky skoro nehraje. A jinde se operety nehrají. Teď akorát ve Státní opeře je trio operet v průřezu Netopýr, Země úsměvů a Hraběnka Marica.


  • Ondřej Doubrava

    Janinka: Tady jde o tu věc, že je u některých připěvatelů jasně vidět, že se těší na obsazení a nikoliv na dílo. :-) Jinak za operetou se v současné době musí vycestovat, ale to i za muzikálem, pokud ho chce někdo vidět tak, jak je ten žánr zamýšlen. Třeba Orfeus v podsvětí + Mam’zelle Nitouche v Brně v režii Gustava Skály jsou úžasné záležitosti. A těším se v červnu na Dokořán (bohužel též v Brně), který snad má tentokrát podtéma “opereta není mrtva” – aspoň mi to tak připadá. Takže operet je dost, ale člověk holt musí cestovat a od příští sezóny se jí víc chceme věnovat i my, snad se zadaří.


  • Lavera

    Janinka: už v podstatě odpověděl Ondřej.
    Já vím, že v současné době je to v Praze ( jinam se z osobních důvodů dostanu jen velmi zřídka ) s operetou dost špatné. Chápu, že mladší diváci právě v Praze nemohou mít s operetou téměř žádnou zkušenost – v opačném případě by asi opravdu na uvedené obsazení rolí reagovali většinou trochu jinak.
    Klasická opereta je totiž skutečně něco úplně jiného než současné muzikály.
    A pro příznivce M. Vojtka chci jen podotknout – Bolo není Edwin…
    Ale jak říkám – necháme se překvapit…


  • Lavera

    Už jsem se k tomu nechtěla vracet, ale dnešní – opět “ochuzené” – představení Čardášové princezny ve mně vyvolalo otázku – které písně asi tak bude v Polské krvi
    vynechávat “indisponovaný Bolo” ?
    A teď s tímto tématem opravdu končím !


  • Johana

    Lavera: ačkoli nerada s vámi musím souhlasit Bolo opravdu není Edwin. Ve vynechání árie nevidím nic špatného a dělávalo se to i před dvaceti lety a dělávali to hvězdy formátu Eduarda Hakena. Nepamatuji se že by někdo odcházel nebo si ztěžoval že bylo představení ochuzené. A to by jste se svými zkušenostmi mohla vědět a tolerovat to. Polská krev bývala vždy pěkně zpracována a nové nastudování jí neublíží.


  • Lavera

    Johana: tak se ještě jednou – i když proti své vůli – vracím.
    Z divadla samozřejmě neodcházím a v podstatě si ani nestěžuji ( komu také…). Jen je docela “zvláštní”, že pokud bylo to krásné ( i když přidané ) tango vynecháno, vždy se dosud jednalo jen o jednoho představitele této role. A pokud je zpěvák skutečně “indisponován”, projevuje se na jevišti celkově trochu jinak, než to bylo v sobotním ( i nedělním ) představení. ( V takovém případě bych se na to samozřejmě dívala jinak – zažila jsem za ta léta řadu psaných či těsně před představením před oponou oznámených “omluvenek”, které měly divákům zdůvodnit případné pěvecké “nedokonalosti” a vždy to každý bez problémů pochopil. Myslím, že to nebylo špatné řešení – aspoň byl divák “připraven”, že všechno nemusí být na sto procent… ).
    Ovšem vím, jedná se o skladbu pěvecky hodně náročnou a důvody tedy mohou být různé…
    První tři inscenace Polské krve, které jsem v HDK postupně viděla od konce šedesátých ( tak ve věku těch úplně nejmladších současných přispěvovatelů ) do začátku devadesátých let min. století, byly skutečně udělány velice hezky; ( o tom “svědčí” i mých celkem osmdesát devět návštěv ); ta čtvrtá – po tom pro HDK osudném roce 1991 – už mě nijak nezaujala; je mi jasné, že divák mé generace má v dnešní době jen dvě možnosti – smířit se s nastudováním, které se snaží “přilákat” dnešní mladé diváky ( i třeba za cenu jistého podbízení se jejich “vkusu” ) a nebo v Praze už nevidět operetu vůbec. No a v tom případě se raději “smířím”…
    Ale necháme se překvapit – do premiéry zbývají ještě čtyři měsíce a teprve potom nastane čas na skutečné hodnocení.


  • Grace

    V sobotu 9.5. jsem taky byla na přestavení Čardášové princezny a musím říct, že Marián byl skvělý a se Sisou Sklovskou se mi jejich pěvecký výkon co líbil. On má úžasný hlas i charisma. Co se tance týče tak to už bylo slabší.


  • Lavera

    Každý má právo na svůj názor; já jsem ten poslední člověk, který by ho někomu chtěl “brát” nebo mu naopak ten svůj názor vnucovat. Ale vzhledem k tomu, že se jedná o diskusi, tedy výměnu názorů, nebudu chválit to, co mě “nezaujme”, jen z toho důvodu, že to chválí tzv.”většina”…, ( která vzhledem ke svému mládí s operetou asi moc zkušeností mít nemůže ).


  • mit

    Opereta,která se dělávala v HDK před lety byla výborná a taky zpěváci-Břínková,Macků Věra i Galla,Kalivodová,Cihelníková,Filová,Vlková,Váchová,Matouš,Kadlec,Ježek a mohl bych jmenovat celou plejádu těchto výtečných herců a zpěváků.Na Polskou krev se těším,viděl jsem ji v několika provedeních a ta nejleší podle mě byla okolo roku 1980/Břínková,Beranová-Helena/.


  • Pavel Košatka

    Lavero, psal jsem to již výše, všichni víme, že Marián není operetní umělec, přesto ho HDK nakonec po dlouhé diskuzi obsadilo a on sám je z toho nadšený asi tak jako vy. Sobotní Čardáška se mi moc líbila, na dlouhou dobu to byla poslední, proto i mě ta vynechaná árie příliš nepotěšila (a to jsem za ní v zákulisí bojoval :)). Jak to chodí v operetním světě moc nevím, ale u muzikálů odzpívá i indisponovaný umělec vše. Jen si myslím, že v tomto případě je HDK rádo, že v tom má kdo hrát a že nemusí rušit představení. A opět jsme u toho, že kvalitní operetní umělci v HDK chybí.Takže Vám přeji, abyste v Polské krvi narážela na svého neoblíbence co nejméně (mně zase přijde zcela nesympatický pan Briscein), i když podle informací od Mariána by měl větší část odehrát on.
    PS: Sem názor skutečně napsat můžete, myslím že to fanoušci Mariána přežijí :). A kritika je i pro umělce důležitá a vlastně i tak trochu dobrá, alespoň nám nezpychnou :).


  • Janinka

    musím se tu zastat Aleše Brisceina… je to výborný zpěvák a celkem obstojný herec, myslím, že v operetě nemá konkurenci (a že Mariana mám velmi ráda).


  • HUGO

    Janinko, myslím, že Pavel nepsal o tom, že Aleš není výborný zpěvák a obstojný herec, prostě mu jen nesedne po jiné stránce, to se stává. Mě bohužel přijde také velmi nesympatický, ale každý má své oblíbence a neoblíbence, s tím nic neuděláme :-)


  • Lavera

    mit: stoprocentně souhlasím !!! Byla to tehdy krásná karlínská éra.

    Pavel: za ta léta mých dřívějších pravidelných a hodně častých návštěv HDK ( období 1967 – 1991 ) jsem se nikdy nesetkala se situací, že by některá árie byla vynechána, ( pokud ji po nějakém čase – prý kvůli délce představení – nevyřadili sami inscenátoři ), zpěváci museli nejen zpívat v hlasové indispozici, ale ( i když to jsem zažila jen asi dvakrát ) i třeba hrát s nohou v sádře.
    Pokud jde o A. Brisceina, netvrdím, že bych z něho byla v operetě nějak zvláště nadšena, ( jeho doménou je spíše opera ), ale přece jen mi tam sedne poněkud lépe.
    Třetího z alternantů role Bola – M. Slavíka – neznám vůbec, ( prý dělá operu i operetu ); jen si po dlouholetých “operetních” zkušenostech myslím, že právě Bola by měl hrát skutečně “plnokrevný” opereťák… Herecky je to přece jen dost odlišná postava než Edwin z Čardášky a opereta není jen zpívání, ale minimálně ve stejné míře i hraní !


  • Romca z KCP

    Ad Thenardier a Thalie: Budete se divit, ale tentokrat s Lucii Bilou castecne souhlasim. Je jedna Carmen, ktera si Thalii za svuj vykon zaslouzila. Ale nikoli pani Zanakova, nybrz slecna Dasha Sobkova… To jen tak na okraj. R.


  • tiskový mluvčí

    “……a ještě maličkost..zkoušeli jste někdo napsat email třeba tiskovému mluvčímu HDK?odpoví jakýsi pan deplerovský,který ovšem ve vedení HDK vůbec není uveden,čili ruka ruku myje a kamarádíčci pana kulhánka přece musejí být také z něčeho živi……” (thenardier 3.5.2009 v 18:27)
    Lhát se nemá!!! Dosud jsem od Vás žádný e-mail neobdržel, nemohl jsem Vám tudíž ani odpovědět a moje jméno i e-mailová adresa je správně uvedena na webu Hudebního divadla Karlín v kontaktech a nepotřebuji se schovávat za jméno neexistující pana Deplerovského.
    S pozdravem tiskový mluvčí HDK (http://www.hdk.cz/kontakty – kdo hledá, najde).


  • mit

    Nevíte někdo,jest-li bude v operetě učinkovat Iveta Dufková?Na plakátech se uvádí její jméno,ale na stránkách HDK není v obsazení uvedena.Nechápu proč operní umělci budou hrát v Polské krvi.S Pavlou Břínkovou mohla alternovat Barbora Rajnišová a na Wandu bych viděl zmíněnou I.Dufkovou.


  • Janinka

    počkejme si na výsledek, třeba to nebude takový průšvih, jak to zatím vyadá.


  • Lubomír Vacek

    Řekl bych to takhle:Ve světě by žádný Vojtko a spol. neuspěli.Toto vedení se absolutně v kumštu nevyzná,nechává to na lidech,kteří jsou v českém kumšku mafiáni.Je to vše na oko a VELKÝ PODVOD nejen pro diváky.Vedení HDK potřebuje tvrdou výměnu za opravdové lidi,kteří se vyznají jak v operetě tak i v muzikálu.Ve Vídni,Miláne,New Yorku a dalších světových divadlech,by zdaleka nepřijali co to máme za umělecké nýmandy(neříkám všechny)


  • Pavel Košatka

    Já bych to takhle nepaušalizoval. Spíš si myslím, že dost českých umělců by se správným vedením mohlo dostat na světovou úroveň, ale bohužel v Praze není režisér, umělecký tým, který by dokázal umělce tímto způsobem vést a hraní probíhá ve stylu – něco tam odhrajte, jak to umíte, divák stejně ví kuloví a zatleská tak i tak. To není mířené jen na HDK, kde mi to připadá ještě slušné (viz. paní Břínková a Jan Ježek), spíše všeobecně na práci s umělci v Praze. Velký podvod to je maixmálně tak na odborné diváky, neboli ty, kteří se vyznají. Pro běžné lidi, kteří tvoří valnou většinu návštěvníků muzikálových produkcí, je to divadlo jako každé jiné a upřímě, nikoho nezajímá, že by Vojtko a spol. na Broadwayi neuspěli.
    Tohle se tu už několikrát u HDK řešilo, pár lidí tu napsalo opravdu dobrou myšlenku. Jsme v Česku a nemá smysl srovnávat česká divadla s těmi zahraničními. Zatím se dokázalo světově prosadit jen MDB. Ostatní divadla jsou zaměřena na české publikum, stejně tak na Broadwayi netvoří díla pro české publikum, česká divadla se nesnaží zavděčit americkým divákům. Logicky.


  • Lavera

    Trochu “jedovatá” řečnická otázka…
    Jak je možné, že až do toho r. 1991 v HDK opereta “fungovala” na velice dobré úrovni – herecké, pěvecké, pohybové; představení bývala velmi často úplně vyprodána, ( a v té době mělo divadlo o hodně ! sedadel více než dnes ), i když se některá díla hrála i přes deset let a na repertoáru jich také bývalo nejméně kolem deseti. A i tenkrát se samozřejmě mohlo uvažovat, že pro mladé publikum je to už “přežitý” žánr; jenže v té době nebyly kulturní zájmy starší generace tak přehlíženy a odsouvány až někam na poslední místo. A právě tato “starší” generace tam přirozeným způsobem naučila chodit nás – v té době – mladé diváky.
    Ovšem “postaru” se přece žít nedá, jenže “ponovu” to v této oblasti také žádná velká sláva není…


  • Lubomír Vacek

    Právě proto aby to neznělo tak paušalizovaně,jsem dal do závorky (neříkám všechny)!Máte pravdu i stím,jak jste napsal o tom správném vedení a poctivé praci,která už se vyskytuje u umělců velmi zřídka.Jsou to spíše starší generace anebo opravdu poctivý lidé,kteří vědí a uvědomují si co je skutečně dobrá a kvalitní práce.Nejsou to jen solisté,ale i sboráci,kteří v některých případech mají mnohem větší praxi nežli hvězdné rychlokvašky,kteří jsou namyšlení a spolehají jen na svůj hlas.Vezměme na vědomí,že spousta normálních lidí do divadla zajde aby se pobavili a skutečně se nezaobírají problémy,které probíhají mezi umělci,vedením,manažery a lidmy,kteří se tou to problematikou zabívají a třeba je baví divadlo.Vezměme také na vědomí,že ne všichni diváci jsou uplně blbí a oslepení okolních věcí třeba na jevišti a uvědomují si špatné a dobré výkony.Můžou mít pak otázky,proč je obsazen zrovna tenhle a tahle,proč ne třeba jiný,že to nechápou.Je to složité,ale nesmíme se z toho zbláznit a truchlit.Vše se může změnit jak k lepšímu tak k hořšímu,ale to i po tom celém světě.Proto držme palce české kultuře aby prospívala jen k dobrému jak pro obyčejné diváky a také pro umělce jako takové.


  • Goostl

    Tak me tedy pobavil svym nepausalizovanym komentarem pan Kosatka.Clovek ,ktery timto zpusobem pise o hudebnich produkcich stylem-,,neco si nazkouseji a pak neco odehraji´´se pasuje ne na publicistu,ale diletanta!Kdo by na takovou produkci zrovna sel??Jsou u nas umelci,kteri se prosadili v zahranici,ale o ceske muzikalove scene se to rici neda-to jsou hvezdy leda tak po Cheb.Vidim ,ze oblastni pisalek Kosatka chodi pouze na rauty po premierach a to je asi vsechno.Zpusobem jakym se vyjadruje o umelcich zavani spise mindrakem a ne solidni novinarinou.Nemyslim si,ze je vubec schopen napsat fundovanou kritiku na jakekoliv predstaveni.To co jsem od neho cetl mi uplne stacilo.Skoda,ze se teto problematice nevenuji opravdovi znalci v oboru!