Praha

Nominace na “Ceny Thálie 2012” jsou odhaleny


Dnes odpoledne byly opět v pražském Národním divadle odhaleny užší a širší nominace  “Cen Thálie 2012” . Výsledky námi nejostřeji sledované kategorie “Opereta – muzikál” samozřejmě tradičně bleskově přinášíme a očekáváme tradiční bohatou diskuzi nad rozhodnutími komise.

Užší nominace – ženy

Soňa Hanzlíčková BorkováEvita (DJKT Plzeň)

Hana HolišováPapežka (Městské divadlo Brno)

Martina Šnytová Polská krev (Národní divadlo moravskoslezské – Ostrava)

Širší nominace – ženy

Lucie Bergerová Lucerna (Těšínské divadlo Český Těšín)

Kateřina BrožováJak udělat kariéru snadno a rychle (Divadlo na Vinohradech – Praha)

Iva Hošpesová – Casanova (Divadlo Hluboká nad Vltavou)

Iva MarešováLucrezia Borgia (Divadlo Hybernia)

Lucie NovotnáSweeney Todd (Divadlo Na Prádle – Praha)

Užší nominace – muži

Jan KřížPomáda (Divadlo Kalich – Praha) – pozn. za roli Dannyho

Michal Novotný – Jak udělat kariéru snadno a rychle (Divadlo na Vinohradech – Praha)

Igor Orozovič Josef a úžasný pestrobarevný plášť (Národní divadlo moravskoslezské –  Ostrava)

Širší nominace – muži

Zbyněk Fric Lucrezia Borgia (Divadlo Hybernia – Praha)

Karel KorsaSweeney Todd (Divadlo Na Prádle – Praha)

Tomáš NovotnýJosef a jeho úžasný pestrobarevný plášť (Národní divadlo moravskoslezské – Ostrava)

Roman ŘíčařEvita (DJKT Plzeň)

Tomáš Savka –  Pomáda (Divadlo Kalich – Praha)

Za spolupráci děkujeme spřátelenému serveru i-divadlo.cz, neboť ani letos se Ondra díky nevhodnosti počasí a zejména místa konání akce nemohl tiskové konference osobně zúčastnit.


Aktuální zprávy
EXKLUZIVNĚ: Obsazení premiéry muzikálu VODA NAD VODOU v Divadle Kalich
Aktuální zprávy
Novoroční bowlingový turnaj HdK má své vítěze!
Aktuální zprávy
Zkoušky muzikálu IAGO začaly
  • Nick

    Každý rok jsem více a více v šoku!


  • Zdeněk

    Hance Holišový strašně gratuluju a doufám že si tu vázu odnese.


  • Hanka

    Je mi do breku!!!


  • Tereza

    Souhlasím s Nickem…


  • Simona

    Mám radost za Ivu Marešovou, Zbyňka Frice a Tomáše Savku :)


  • candie254

    Gratuluju Hance a usilovně doufám ve vítězství. Jsem znechucená, že Aleš SLanina opět ostrouhal… tomu opravdu nemůžu uvěřit!!!!


  • Andrea

    Škoda, že mí favorité jsou jen v širších nominacích, ale i tak jim moc gratuluju!


  • Lucie

    Paráda! Strašně moc doufám, že to Zbyněk s Ivou M. vyhrajou ! :))


  • Ondřej Doubrava

    Lucie: Bohužel nevyhrají, jak jsem výše včera zmínil, širší nominace znamená cosi jako “čestné uznání”. Finalisté Thálie jsou v užších nominacích.

    Ale celkově mám ty širší nominace tak nějak raději. Dotyčný umělec také dostane hezký nominační dopis, ví, že práce má smysl a nemusí další měsíc čekat na výsledek.


  • Hanka

    To Lucie: ale Zbyněk s Ivou to vyhrát nemůžou (bohužel!!!).


  • Honza

    Zbyněk Fric za caesara jen v širší nominaci? Tomu říkám výsměch.


  • kattka

    NDM chválím paráda:)


  • Líba

    A zrovna Zbyněk s Ivou by si to zasloužili….


  • Alea

    Řekla bych, že letošní nominace opět ve většině případů “nezklamaly”! Nechci tu napadat ty, co z mého pohledu nemají co dělat ani v širší nominaci, natož vyzdvihovat ty, co měli být v té užší. A hodnotit povětšinou “objektivní” rozhodování našich “odborných” komisí taky nemá smysl. Tak snad jedno jediné můžu napsat: Spravedlnost je jako vždy slepá!


  • Jana

    Nechápu, jak mohla komise alespoň v širší nominaci vynechat Aleše Slaninu za jeho excelentní výkon v Pokrevních bratrech. Role Mickeyho je náročná a je v ní skvělý a hlavně dožene každého k slzám a k hlubokému zamyšlení. Naprosto tedy nechápu, jak se tato role dá srovnávat s něčím jako je muzikál Pomáda – je to jako nebe a dudy. Thálie je múza a má představovat něco vznešeného – ne povrchního, třpytícího se americkým pozlátkem.


  • Jiří

    Kam se dívala komise, když hrála Markéta Sedláčková v Pokrevních bratrech… To bylo minimálně na nominaci.


  • Jaňule

    To Jana: Jsem velký fanoušek MdB a brněnský muzikál považuju za něco naprosto úžasného, ale viděla jsem i Pomádu a musím s Vámi trošku nesouhlasit. Pomáda je na Prahu hodně dobře zpracované dílo. V Brně dělají divadlo jinak, po svém a podle mě i líp, ale výkony hlavních představitelů v Pomádě si taky zaslouží uznání. Abych teda nevypadala jako velký znalec – na Pokrevní bratry se teprve chystám a troufám si tvrdit, že si z nich odnesu větší zážitek než z Pomády, ale i tak před lidmi z Pomády smekám :)
    Jinak jsem moc ráda, že se v užší nominaci objevila Hanka Holišová, je totiž skvělá :)


  • Markéta

    Mám pocit, že jak Zbyněk tak Iva by si za Lucrezii zasloužili dostat se do užší nominace. Celkově jsem z výběru trochu rozpačitá. Honza Kříž v Pomádě exceluje, takže je ta nominace zasloužená, ale celkově s výběrem moc spokojená nejsem.


  • XXX

    Nechápu, že jediná nominace nepadla na Hamleta, minimálně Vašek Bárta by si ji zasloužil, Ondra Ruml jistě taky…


  • truksy

    Radost za nominaci Igora Orozoviče, ač možná nejsem objektivní, neb znám lépe jeho činoherní výkony než muzikálové…


  • Ondřej Doubrava

    truksy: No, zrovna u Igora v Josefovi je role Faraona divácky velice vděčná, ač má jen jeden a půl písničky ve druhé půlce (vyskytuje se v představení tak 10 minut + přídavek). Slyšel jsem na něj velkou chválu, bohužel mi nehrál, když jsem v Ostravě na Josefovi byl. Viděl jsem Tomáše Novotného, širší nominace mu sluší, ale vůbec celkově je Josef v Ostravě vážně super.

    Recenzi na Josefa bych měl ještě brzy dopsat, bude to jedna z posledních před delší odmlkou, neb se zase naskytly nějaké ty dramaturgicko – konzultační příležitosti a od února mi to začne.

    Jinak obecně: když se na to dívám naprosto nestranně a zcela subjektivně, což musím, tak zde vidím velký pokrok v tom, že letos se nekoná žádný velký přehmat, záběr je skutečně celorepublikový a opět jsme v ranku většiny inscenací, o kterých se hodně mluví. Jasně, Pokrevní bratři poměrně chybí (událost srovnatelná s Papežkou, ale třeba je to tím, že mám rád dílo samotné) a určitě se při bližším zkoumání najde něco, s čím nemusíme souhlasit, ale myslím, že zase tak moc důvodů ke zlosti letos není, shoduji se v tomto s více lidmi, ačkoli chápu příznivce jednotlivých děl. Udělal mi radost Sweeney, o důvod víc tady takovéto projekty dělat, snad jich bude více.


  • The Phantom

    No já jsem rád za tu Soňu Borkovou.Její Evita je naprosto famózní. Kdo ještě neviděl,ať se jede podívat.


  • Zuza

    Nechápu, že Zbyněk Fric je jen v užší nominaci…


  • Zuza

    Totiž v širší :) Užší by si určitě zasloužil. Stejně jako Iva.


  • Pavla

    Zbyněk i Iva by si rozhodně užší nominaci zasloužili, ale snad i ty širší nominace pomůžou Lucrezii v tom, že se vrátí na jeviště víckrát než jen na ty dvě plánovaná představení v červnu, protože na tom nejen divákům, ale myslím, že i účinkujícím záleží víc než na nějaké ceně!:)


  • Honza

    Ješět bych rozhodně zmínil famózní Dashu v AIdě, taky chybí.


  • Vašek

    Souhlasím s Honzou. Taky mi tam dost chybí Dasha jako famózní Aida… je nejlepší! :)


  • veny

    Nemyslím si, že role Faraona je výkon na Thálii, ať to jakýkoliv herec jakkoliv zahraje a zazpívá. Už z toho důvodu by měl být v nominaci někdo za větší a náročnější roli (viz. zmiňovaný Aleš a podobně). Ono je opravdu těžké vybrat výběr těch nejlepších výkonů, aby se zavděčil všem, ale některé nominace jsou opravdu na pováženou.
    Ještě něco k Hance Holišové – moc jí to přeju, ale v této roli se mě o něco více líbila Svetlana Janotová.


  • lili

    Neviděla jsem zdaleka všechy hry, které se dostaly do nominace na Thalii. Jsem ale spokojená s LB a Pomádou. Ačkoliv bych moc přála Zbyňkovi užší nominaci. A pro Tomáše Savku je to myslím zadostiučinění, protože už ztvárnil řadu rolí, ve kterých vždy znovu a znovu překvapoval. Já osobně bych ho nominovala za roli Tomáše v Osmém světadílu. Iva Marešová byla úžasná a také si nominaci jistě zaslouží.


  • Lucie

    Ondřej Doubrava a Hanka: Aha, to jsem nevěděla, děkuju za připomínku :) V tom případě souhlasím s Honzou :D


  • Katka

    Mně tam vyloženě chybí Vlaďka Skalová. Aspoň v širší nominaci. Obecně mi přijde škoda, že tam nejsou Bídníci vůbec nikde. A Vlaďka si to teda fakt zaslouží.


  • Jenda

    Lucie Bergerová je jako Kněžna v Lucerně skvělá…Rozhodně stojí za to si do Těšína udělat výlet a Lucernu shlédnout.Mimochodem,proč tady na Musical.cz není o tomto představení ani zmínka?


  • Linda

    Vlaďka Skalová je jako Eponina skvělá. Podle mě je daleko lepší než Magda Malá. Je uvěřitelnější a i pěvecky se mi moc líbí. Nominaci měla určitě získat.


  • Ondřej Doubrava

    Jenda: Bohužel jsme stále ještě a asi i zůstaneme zcela nadšeneckým projektem a naše výjezdové kapacity jsou dost omezené (přičemž jediný aktivnější výjezdář mimo Prahu jsem díky svým podmínkám paradoxně já (ačkoli se snažím burcovat i ostatní), stejně tak komunikace s oblastními divadly je horší, i když se s tím já sám snažím něco dělat a zlepšuje se to, jde to velmi pomalu. Ale samozřejmě to radost nedělá, že se k některým důležitým premiérám dostaneme se zpožděním nebo vůbec.


  • Katka

    Ondro a nemáš nějaký informace, proč ignorujou ty Bídníky? jestli to má nějaký racionální důvod nebo je to jen řevnivost mezi panem Bartákem (či někým jiným z komise) a panem Janečkem? Mám totiž takový matný pocit, že je ignorovali i před těma 10 lety…přijde mi to fakt škoda…spousta zpěváků tam hodně překvapila, např. nemám ráda Mariána třeba v Baronovi, protože moc exhibuje…hm, má za to thálii (btw. napsal to pan Barták, tak proč asi, že jo) a jako Jean Valjean je daleko lepší a nic…no stejně mi celá thálie přijde mírně řečeno zaujatá a v muzikálový kategorii obzvlášť….jakoby programově ignorovali pražský věci…i kdybych si o nějakým díle myslela, že je to sebevíc blbý, tak pořád tam někdo může podat nadprůměrný herecký a pěvecký výkon…jde to sice hůř, ale jde to…tak já nevím, jak ta porota přemýšlí…


  • Ondřej Doubrava

    Sice mám v muzikálové komisi pár lidí se kterými se znám, ale jak přesně probíhají ty nominace, do toho opravdu těžko proniknout. Co se odhadnout dá, že komise bohužel dané představení vidí pouze jednou, dá se odhadovat, že buď na některé z premiér nebo na doporučení samotného divadla, to je asi tak jediné, co zřejmé je a docela se mi líbí ten přístup, že opravdu se snaž mít ten přehled a jezdí, pak funguje i doporučení “Tento umělec/umělkyně je dobrý/á, jeď se podívat.” Nicméně první GoJa Bídníci rozhodně širší nominace měli. A zase je fakt, že obnovené premiéry (což Les Mis 2012 prostě jsou, ta inscenace je na pár detailů stejná) měla dosud Thálie možná až příliš v lásce a bylo to trochu kritizováno,tak se to snaží možná nějak kompenzovat. Do hlavy komise opravdu nikdo nevidí, já jen doufám, že autoři a spolutvůrci inscenací, co jsem zároveň v komisi, nehlasují za své koně, ale je pravda, že na určité počiny má tudíž zbytek komise jistě trochu snadnější přístup, ale to je něco, co k tomu patří, pokud tu komisi tvoří odborníci, co se divadlem zároveň zabývají.


  • Abigail

    Pokud se nepletu, a věřím, že se nepletu, tak dokonce nejen širší nominace, v roce 2003 Jiří Korn Thálii za Thenardiera dostal. Tuším, že celkem jich tam ten rok bylo z Bídníků asi pět (kromě Jiřího Korna zbytek v širších nominacích), i když si tím stoprocentně jistá nejsem.
    Tak jako tak jsem Bídníky v Goje nyní viděla od března několikrát, a ač jsou tam výkony, které se mi líbí, v nominacích, ani těch širších mi nechybí…


  • petr

    me tu chybi Marketa Prochazkova za roli Esmeraldy anebo Rizo, jsem rad za Ivu Maresovou a Tomase savku


  • Karolína

    Pro mě byl obrovským zážitkem výkon Soni Borkové v Evitě. Ta role je fakt strašně těžká. Jsou tam vypjatý pěvecký party ale jí to vždy klapne na sto procent. Představení má energii.
    Herecky zvláště ta závěrečná fáze muzikálu je úžasná. Je dobře, že porota brala v úvahu v tomto případě i náročnost role. Moc bych jí to přála, zasloužila by si to.


  • jansisel

    Já jsem docela spokojenej,nikdy se nejde všem zavděčit.Co se týče Bídníků,tak to berme,že je to už poněkolikátý promletý a titulově nezajímavý.Prostě x krát obnovená premiéra,já to beru,že mají dostat šanci další muzikály.A co se týče poroty,tak si myslím,že se to naopak velmi zobjektivnilo a to je právě tím,že tam jsou opravdové kapacity Barták,Prostějovský,Krečmar,Oplustil atd.,vždyť si uvědomte,že to jsou lidi,kteří opravdu něco napsali a vykonali a ještě ve svém volném čase sledují vše kolem.


  • Hanka

    Nedá mi to nereagovat na poslední komentář, kde se píše o zobjektivnění poroty a s dovolením zde vložím jeden krátký odstavec, který jsem našla na jiných fanouškovských stránkách. Každý nechť si udělá obrázek o objektivnosti poroty sám:-)!
    “Evita (přebásnění Michael Prostějovský)
    Casanova (hudba: Zdeněk Barták)
    Lucerna (hudba: Zdeněk Barták, texty: Eduard Krečmar)
    Pomáda (texty: Eduard Krečmar)
    Jak udělat kariéru snadno a rychle (dramaturgie: Patrick Fridrichovský)
    Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť (dramaturgie: Patrick Fridrichovský, překlad: Michael Prostějovský)”


  • Ondřej Doubrava

    Hanka: Ano, to je to, o čem se zmiňuji o pár příspěvků výše, že asi má zbytek poroty na některá díla snažší přístup, ale to k tomu celkem i patří, pokud se členové poroty zároveň žánru věnují i jako autoři a tvůrci, což jim nikdo zakázat nemůže (leda, že by se komise udělala z kritiků, mnoho z nnich rádo bývá nestranných, ale ti už jsou zase v jiných komisích) ale mám pocit, že takhle je to svým způsobem záměr, že ta komise má k těm hercům i k danému žánru nejblíže. A mělo by se komisi věřit, že tedy umí s určitým logickým střetem zájmů pracovat, tedy já aspoň věřím a doufám, že se neprokáže nic jiného. Zrovna u pánu Prostějovského a Fridrichovského tipuji s poměrně velkým procentem jistoty, že pro svá díla nehlasují. Když Michael Prostějovský zadával divadelním vědcům, ať napíšou nějakou práci o muzikálu, jasně jim kladl několikrát na srdce, že si nepřeje práci o inscenacích, na kterých sám pracoval a věřím, že naprosto stejně se chová i tady.


  • Alea

    Mělo by se komisi věřit? Ale ono se jí většinou nevěří, právě pro tu provázanost s vlastními díly, které se taktéž účastní nominace. Jediný způsob, jak bychom snad mohli věřit ve větší objektivitu, nestrannost nebo neprovázanost by mohl být pouze ten, kdy by žádný člen poroty neměl v nominacích díla, na kterých se sám podílel. Myslím, že výčet těch jmen a názvů, které jsou o patro výše, svědčí o mnohém…


  • jansisel

    To je,ale přeci úplná blbost.Pokud to mají být lidé,kteří mají k muzikálu blízko a né od věci odtržení kritici,musí se počítat s tím,že prostě píšou a tvoří.Chce to nadhled a né jen prosazování svých favoritů.Prostě pan Prostějovský přebásnil všechny základní světové tituly,znamená to,že nesmí být nominován…proč…..trochu se zamyslete.


  • Hanka

    Ale já netvrdím, že to je 100% tak, jak to na první, druhý nebo desátý pohled vypadá:-). Ale když se na to koukneme z toho základního hlediska, tak celkově je v nominacích 10 titulů, z nichž je 6 titulů nějakým způsobem provázáno jedním nebo více porotci, tak ať si o tomto počínání udělá každý obrázek podle sebe. Každopádně my s tím bohužel nic nezmůžeme a objektivnosti můžeme jen spekulovat.


  • Ondřej Doubrava

    Také bych byl pro, aby Herecká asociace přesná pravidla nominací zveřejnila, o tom žádná. V tuto chvíli nezvývá nic jiného, než věřit, že s určitým střetem zájmu daní tvůrci umí pracovat, s čímž problém nemám. Já sám nikde inscenace, na kterých dělám (jo, už zase některé jsou), nebo ty, ve kterých hraje sestra nevyzdvihuji, maximálně třeba dodám ostatním kolegům z Musical.cz nějaké informace a toť vše, což tady v komisi Thálií může fungovat třeba v oblasti vstupů.

    Ono je totiž hlavně docela těžké získat od “svého dítěte” nějaký větší odstup. A když třeba Michael Prostějovský někdy Muzikál Expresu v rozhlase musí zmínit některou svou inscenaci, vždy to je maximálně neutrální a nikdy nemám pocit, že je to vlastně spolutvůrce (a že často i u obnovených nastudováních jako určitý konzultant je). Proto věřím, že se tak chovají i ostatní, zařídí třeba kolegům vstup (proto tam ty jejich tituly zastoupeny jsou), ale jinak se vyjadřují jen k jiným inscenacím, než na kterých pracovali. Pokud by to fungovalo takhle, tak opravdu nemám problém, ale jasně, že pro laika to může vypadat všelijak.


  • Vladimír Marek

    Bohužel jsem neviděl ani jednu z dam v užších nominacích, neboť se mimo Prahu nedostanu. Pokud bych měl osobně plédovat pro někoho z pánů z užší nominace, byl by to určitě Jan Kříž, všestranně nadaný mladý umělec s hlasem velkého formátu, umělec chytrého a poučeného herectví, pro kterého žádná choreografie není oříškem. Komplexní muzikálový profesionál.


  • Ami

    Také bych byla proto, aby herecká asociace přesná pravidla nominací zveřejnila, ty širší a užší výběry mě teda dost mrzí. Iva a Zbyněk Fric za Lucrezii by si cenu zasloužili.


  • Klea

    Tom Savka by si zasloužil být v užší nominaci- za Juana z Lucrezie.


  • Patrik

    Já jsem viděl jenom Evitu v Plzni s úžasnou Soňou Borkovou. Jestli ale i ostatní výkony výše nominovaných zpěvaček jsou tak skvěle ztvárněny jak tento, v tak širokém a hlavně vyrovnaném záběru všech muzikálových prvků /zpěv, tanec i herectví/, tak to bude mít porota těžké rozhodování.


Novější komentáře »