Praha

“Kat Mydlář” odhalil své obsazení a první kusé informace


Dnes dopoledne se konala v Divadle Broadway první zkouška nového muzikálu Michala Davida, Lou Fanánka Hagena a režiséra Libora Vaculíka “Kat Mydlář”, který se objeví na této pražské scéně už 24. 2. 2011. Tvůrci příležitosti využili i k čistě seznamovací tiskové konferenci.

“Kat Mydlář” bude podle prvních zpráv až do slavnostní premiéry spíše zahalen tajemstvím, zejména co se použitých scénických efektů týče. Samozřejmě bylo odhaleno obsazení hlavních rolí, opět plné mediálně či alespoň muzikálově známých tváří, leč je zde i jeden nový objev ze Slovenska – Alžbeta Bartošová v hlavní ženské roli Mydlářovy lásky Dorotky.

Nový objev Divadla Broadway - Alžbeta Bartošová

Obsazení hlavních rolí

Jan Mydlář (chrudimský, později pražský kat):
Daniel Hůlka, Marian Vojtko, Bohuš Matuš

Jan Jessenius (Mydlářův spolužák a přítel):
Petr Kolář, Jan Toužimský, Ladislav Spilka

Magistr Eduard Kelly (alchymista, vypravěč):
Josef Vojtek, Bohouš Josef

Ferdinand Vaňura (Adamův bratr, chrudimský purkmistr):
Martin Pošta, Vilém Čok, Tomáš Trapl

Jan Jessenius mladší:
Tomáš Beroun, Daniel Barták, Tomáš Savka, Tomáš Löbl
(u této role jsou možné změny, zejména v počtu alternací)

Dorotka (Mydlářova první láska):
Marta Jandová, Alžbeta Bartošová, Radka Fišarová

Žofie Pešanová (hospodyně A. Vaňury, pak manželka jeho bratra):
Ilona Csáková, Kateřina Brožová, Olga Lounová

Mandalénka (Mydlářova a Dorotčina dcera):
Kamila Nývltová, Zdenka Trvalcová, Lucie Černíková

Bětuška (Mydlářova manželka):
Luďka Kuralová, Markéta Procházková, Ivana Jirešová

Lea (cikánka):
Gloria Fricová

Obsazení company

Dámská company: Lenka Bílková, Adéla Hájková, Johana Hájková, Michaela Josková, Jovanka Vojtková, Libuše Vojtková

Pánská company: Matěj Cichra, Jiří Flekač, Martin Goga, Radek Hub, Martin Kolda, Michal Kolda, Jiří Marek, Jiří Minařík, Václav Procházka, Ivan Svyatkin, Jan Tenkrát, Vojtěch Vlasák

Fotografie části účinkujících a tvůrčího týmu

Taktéž byl k vidění provizorní model scénografie od architekta Michaela Klanga.

Pracovní model scénografického řešení inscenace

Pár dalších zveřejněných faktů:

“Kat Mydlář” má být nejdražším muzikálem v historii Divadla Broadway i Divadla Hybernia.

– Příběh na motivy čtyřdílné knihy Josefa Svátka “Paměti katovské rodiny Mydlářů” bude historickou fikcí, do jisté míry ale autentickou.

– Muzikál bude plný nových technologií (bude se hrát například i nad hlavami diváků).

– Projekce budou animované.

– Celý muzikál je ve verších, včetně mluveného slova. Od textu se účinkující nesmí odchýlit – zamezí se tím improvizaci ve stylu humorných dvojic.

Producent Oldřich Lichtenberg, autor hudby Michal David, režisér Libor Vaculík

Doufejme, že zkoušky“Kata Mydláře” proběhnou naprosto v pořádku. Snad časem částečně pomine i informační embargo. Budeme se těšit spolu s vámi.

KAT MYDLÁŘ – tvůrčí tým

Premiéra: 24. února 2011 v Divadle Broadway

Hudba: Michal David
Libreto a texty písní: Lou Fanánek Hagen
Režie a choreografie: Libor Vaculík
Asistent režie a choreografie: Yvona Balašová
Scénografie: Michael Klang
Kostýmní výtvarník: Roman Šolc
Hudební nastudování: Eduard Klezla

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Tomáš Král. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na e-mail redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!


Aktuální zprávy
Soukup a Osvaldová píší pro Kalich nový muzikál “Muž se železnou maskou”
Praha
PLES UPÍRŮ zveřejnil první jména z obsazení a návrhy kostýmů
Pozvánky a konkurzy
“Fantom opery” skutečně poprvé míří do ČR, Dr. František Janeček vypsal konkurz
  • tom2410

    Mimochodem se včera poněkolikátý natáčelo tak doufejme že do té doby než se R´n Roll vrátí se vydá DVD a aspoň přiláká další lidi do divadla…


  • Jiří K.

    tom2410: Je fajn, že v Licht. produkci vycházejí CD hned k premiéře a DVD se taky většinou objeví. O to víc mě mrzí, že alespoň CD ze zásadních inscenací se u nás vydání nedočká.


  • tom2410

    Opět k Mydlářovi, na webu muzikálu jsou J.Jesseniové ml. uvedeni jen T.Beroun a Dna Barták. Nevíte, tedy nějaké změny? Že by Tom Savka a Lobl..zmizeli


  • Ondřej Doubrava

    Tome, u Jesseniů máme přece závorku, že u této role jsou možné změny, tak už se asi udály… Ale taky mohli udělat nějaký předvýběr, jak k tomu novinář přijde, když musí pár dnů po akci zprávu upravovat.


  • Pavel Košatka

    Já bych se zatím neunáhloval… :) Víme jak se ty obsazení točí a mění během zkoušek.


  • Pavel

    Bez Moniky nemaji muzikaly smysl.


  • Jakub

    Pavel: Každý je nahraditelný i Monika. A znám pár dobrých muzikálů, kde Monika vůbec není.


  • Zdeněk

    Souhlas s Jakubem a Monika tam vubec nechybí ba naopak sem rád že tam není


  • Petra

    Bez Monči to nebude ono, bez ní si muzikály nedokážu vůbec představit .Tak sem asi nepůjdu. Když nebude Monika na Brodway a v Hybernii tak bych řekla že hodně klesne návštěvnost.


  • veny

    Mě teda osobně Monika v muzikálech vůbec nechybí. :)))


  • Iva

    Tak já taky patřím mezi ty, kterým Monika nebude chybět a nemyslím si, že by kvůli její absenci nějak rapidně klesla návštěvnost, nechodí se snad na muzikál jen kvůli zpěvákům – no, možná na Moniku ano, když nekoncertuje. Co jsem tak vypozorovala, tak největšími lákadly DB a DH jsou Dan Hůlka a Marian Vojtko – ti když zazpívají, tak je to zážitek – mě teda vždycky už zastíní zbytek obsazení.
    Jinak jsem ráda, že hl. role je obsazena zpěváky, kteří všichni tři dobře zpívají a nemusím při koupi vstupenky pátrat, kdo bude ten den vystupovat.


  • Briseis

    Jen tak mimochodem – bylo řečeno, že David vyhodí Moniku ze všech muzikálů? To je pravda? A pokud ano, myslel ty, co se hrajou na Broadwayi a v Hybernii, nebo jen ty, kterých je autor? Protože on tvrdil, že jí vyhodí i z Draculy, což nechápu proč, když toho nenapsal. I když u toho bych byla ráda, kdyby si Lorraine zahrála Kamila. :)


  • čert

    To nevim, podle toho jakou má povahu jestli je sv.ně tak si u lichtase prosadí i draculu :-D


  • Pavel Košatka

    Michal David je pod hlavičkou Cleopatra Musical/Golem Musical zároveň producentem většiny představení, včetně Draculy, takže asi tak :).


  • Pavel

    MD je pod Cleopatra Musical, ale v Golem Production (ne Musical – promiň Pavle :) ) jako člen nefiguruje.


  • Romča

    Děkuji Pavle, to víš, Pavel Košatka už je tak velký světový muzikálový odborník, že malé české detaily asi neřeší…:)


  • Pavel

    to Romča: :D


  • Jakub

    Někde sem četl, že už si to spolu vyříkali a urovnali, tak snad jí to co už hrála nechá.


  • Romča

    V to myslím všichni pevně doufají!!!


  • Iveta

    Podle mě do role kata vybrali přilíš sourodé zpěváky, já bych ponechala jednoho z nich, pak přidala jednoho z pánů jako J. Vojtek, P. Kolář, T. Beroun či J. Toužimský a třetí alternaci někoho jako Z. Fric, A. Bastien či J. Bernáth. Ale i tak se těším, obzvlášť na B. Matuše, osobně se mi líbí víc jak preferovaný Hůlka, to samé M. Vojtko mi taky přijde lepší než Hůlka.
    Jinak Moniku mám hodně ráda, a myslím, že by v muzikálech chyběla, ale s obsazením Dorotky jsem i tak spokojená, Fišarová a Jandová jsou obě super, je fakt, že by je Monika typově doplňovala, ale uvidíme jaká bude ta A. Bartošová.
    Osobně si nemyslím, že by bylo předavidováno, osobně bych brala víc děl M. Davida, Kleopatra, Mušketýři a Angelika jsou pro mě nej muzikály, když pominu díla světových skladatelů. Od něj se mi zatím líbily všechny muzikály, což se nedá říct o muzikálech Svobody či Osvaldové a Soukupa, jo líbí se mi Drákula, ale třeba už Golem tolik ne, jo třeba Johanka z Arku ujde, ale Robin Hood mě hodně zklamal, čekala jsem od toho námětu daleko víc, Osvaldová udělala v textech skvělou práci, ale Soukup hudebně zklamal, jediné co stálo za to byla píseň Jako je rytíř, ta je taky jediná, kterou si pamatuju, kdežto z Kleopatry, Mušketýrů a Angeliky si pamatuju téměř všechny. Ale uznávám, že je to můj názor a někdo může mít zcela opačný problém.


  • Bohuš

    Koláře, Matuše,Vojtka ,tak ti bych bral v hlavní roli .Těšim se na RADKU FIŠAROVOU a na Kateřinu Broživou.


  • Romča

    Ve většině se s Ivetou shoduju, až na toho Golema – to je moje srdcovka:) A Monte Cristo jakbysmet.
    A obsazení titulní role kata mi vyhovuje – člověk má jistotu, že pěvecky bude mít to nejlepší, ať bude hrát, kdo bude hrát:) A Péťa Kolář je tam taky, takže pohoda. Představte si, že přijde někdo z horní dolní do Broadwaye a v obsazení uvidí Hůlka, Kolář, Vojtek, do toho třeba Brožová, Jandová, tak mu prostě spadne brada a bude hotovej eště než začnou první tóny…:)


  • Jiří K.

    Iveta: Moc sourodé zpěváky? Nemělo by o tohle jít především, aby si lidi, co alternují roli, byli rovni, co do typu, hlasu atd.?


  • Katka

    Jiří K:to je sice pravda,že by si měli být rovni a typově podobní a měli by se hodit na roli(a často se to unás nestává viz.Antonius z Kleopatry nebo třeba Angelika),ale tady jsou všichni tři Kati operní což,nemusí každému vyhovovat,jako např.mě,ikdyž uznávám,že zpívají výborně tak se mi prostě nelíbí


  • čert

    Docela by mě zajímal příběh :) Aspoň zhruba, zatím jsem si přečetl 1. ze 4 dílů a opravdu by mě zajímalo jak to zpracují…


  • Míša

    Já si taky myslím že Moniku Absolonovou neměl vyhazovt.Snad bych i skousla kdyby jí vyhodil z Kata Mydláře,ale ze všech muzikálů?!To je podle mě sprostý.Furt jsem si myslela,že si to ještě vyříkaj,ale už asi ne.Dost jsem se na Kata Mydláře těšila,ale tetˇ už určitě nepůjdu.Půjdete ještě na Kleopatru a Mušketýry s Monikou Absolonovou?Já určitě chci


  • Martina

    Já na Mydláře taky nepůdju. Sice mě obsazení Bohuše Matuše absolutně nadchlo, ale bez Moniky na to nejdu. Zkusím stihnout všechny muzikály, ve kterých bude Mona jeste do konce sezóny hrát a pak ať se jde David s divadlem Brodway a Hybernia bodnout. Pokud má nějakej problém, má si to vyřídit s Monikou osobně, a ne do toho tahat diváky. To mi přijde absolutně neprofesionální. Každopádně dojede na to akorát on, Monika se chytí i bez něj v jiných divadlech, nakonec všechna jeho poslední díla stála akorát za …. Ale Kleopatra, Angelika nebo Mona Lisa bez Moniky pro mě nemá cenu.


  • čert

    Neprofesionální to je, ale od tebe je to úplně to samý :) Jenom kvůli Monice na Mydláře nepujdeš :)


  • Jiří K.

    Tenhle přístup českých diváků mě mrzí a dost zaráží – Češi prostě jdou/nejdou na muzikál kvůli nějaké svojí oblíbené star, ne proto, že by je zajímal ten příběh, hudba atd. V zahraničí lidé chodí na díla, na hvězdy až druhotně. Když je nějaký titul úspěšný, hraje se i několik let, pak je logické, že se několikrát obmění i obsazení. Lidé to může mrzet, ale přejde se to, do rolí obsadí jiné herce a hraje se dál.


  • Lenka

    Hezký den,
    také mi připadá trochu nefér předem říkat, že bez Moniky bude muzikál horší a určitě na něj nepůjdu.
    Mám Moniku ráda a pokud to vyjde a hraje zrovna, když nějaký muzikál navštívím, tak jsem jen ráda, ale rozhodně si nervu vlasy a neodcházím z divadla, pokud natrefím na jinou alternaci.
    Myslím, že diváci, kteří chodí jen na Moniku, se zbytečně ochuzují o zážitky. Každý zpěvák má svůj styl a je daleko zajímavější, když slyším muzikál ve více alternacích a tím pokaždé trochu jinak zazpívané, a nechodím pořád na stejné obsazení, které už jsem slyšela mnohokrát. Samozřejmě jsou výjimky, kterým se i já ráda vyhnu, neboť mi jejich zpěv výrazně nesedí :-)
    Nemyslím, že jen na Monice stojí celé muzikály a její alternace jsou více než kvalitní. Samozřejmě, že každému se líbí něco jiného, ale mě osobně vůbec nezklame, když v Draculovi místo Moniky natrefím na Leonu, v Moně Lise na Martu Jandovou a v Kleopatře na Kamilu.
    Takže já určitě Mydlářovi šanci dám a nepřipravím se o (doufám…) hezký zážitek jen proto, že jsem zarytý fanoušek Moniky a jako takový přece předem vím, že bez ní to bude propadák a nikdo jiný to tak hezky nezazpívá…
    Tak to je jen takový můj soukromý názor :-)
    Mějte se hezky. Lenka


  • Briseis

    To fakt nechápu “na Mydláře nepůjdu, kdy tam není Monika.”

    Copak je to jen o jedné postavě, o jenom umělci? Jak řekl Jiří, to je fakt typicky český přístup. Bohužel vypěstovaný zdejšími producenty, protože oni narodzíl od zahraničních produkcí staví muzikály na tvářích, ne na kvalitě zpracování díla.

    a vůbec? Může nás Monika vůbec ještě něčím překvapit? Já myslím, že ne a je celkem čas dát prostor neokoukaným tvářím. Takže pokud si odmyslím ten problém s Davidem, tak ty změny vítám.


  • Ondřej Doubrava

    I mě příspěvky, čím dál tím více zarážejí, nedá se říct, že by v zahraničí byly hvězdy v muzikálech už nějakou vzácností, spíš je stejně jako u nás ten muzikál vyrábí, ale ti lidé to tam mají jako vzácnost, limitovaně, na určité období.

    Schválně někdy zkuste zauvažovat, z kolika procent jdete na vaše oblíbence (čímž se z toho tak trochu stane koncert :-D ) a z kolika vás zajímá to dílo samotné příběh, jak tak pozoruji, tak procento hovořící pro dílo je mizivé a není proto divu, že ten, kdo jde primárně na příběh holt musí za muzikálem cestovat jinam než do Prahy.

    Stejně tak by pro autory měl být muzikál výzvou, měl by je někam posunout, musí příběhu věřit a dát mu nejlépe mnoho let práce a ne se za rok plácat po ramenou, jak jsme to zvládli pěkně rychle. Není to tak trochu devalvace muzikálu, možná i divadla celkově? Ale pokud vám opravdu stačí primárně ty hvězdy, nu není divu, že v Praze muzikál stojí na mrtvém bodě, ta díla jsou si v mnohém podobná, české hudební divadlo nikam neposouvají (není to potom trochu zbytečná práce?), lidi jsou přesycení, tudíž nechodí a mám takový pocit, že za chvíli to bude pro Prahu znamenat i muzikálový konec. Ono s poctivostí nejdál dojdeš a hudební divadlo si zaslouží býti děláno pocitvě. Ale bohužel to zkrátka na konci 90. let vzalo hodně divný naprosto specifický směr, takový, který snad ani na Slovensku v takové míře není… a nad tím lze vzbudit jen lítost.


  • Veronika

    Bravo, Ondro! :-) Dobře jsi to napsal.


  • Martina

    Ale já nepotřebuju být profesionální. Já dávám divadlu své peníze, ne obráceně. Nejsem z Prahy a jezdíme na muzikály ve čtyřech lidech. Když vezmu, kolik stojí lístek, plus benzín tam a zpět, tak nás jeden takový muzikál nestojí zrovna málo. Tak proč si nevybrat zpěváka, který se mi líbí. Proč pojedu na Kamilu nebo Leonu, když se mi Moniky podání líbí víc. (a viděla jsem i jiné alternace) Stejně tak budu vybírat Mariana v Draculovi nebo Tomáše Trapla ve Třech Mušketýrech. Když ta možnost je. Každý snad má na takovou věc právo. Stejně tak jako nejít na Kata. Samozřejmě nejsem naivní a nemyslím si, že to, že zrovna já a několik dalších na to nepůjdou, zásadním způsobem ovlivní navštěvovanost divadla. Ale jsou prostě muzikály, zvláště ty tři výše zmiňované, které pro mě bez Moni prostě nemají smysl, zvlášť když hlavní představitelka téměř nesleze z jeviště.
    A asi už bych vůbec nesrovnávala světová divadla z divadlem Brodway nebo Hybernia. Ale každý má svůj názor.


  • Ondřej Doubrava

    Martino, právě proto mě zajímá, z kolika procent a zda vůbec takový člověk jako třeba ty jede na příběh, neboli na to, o čem se bude hrát. :-) Já třeba jezdím klidně 200 – 1000 km primárně za příběhy a oblíbenou hudbou, pokud je tam i můj oblíbenec, beru to jako příjemný bonus, nikoli jako prioritu, ale to má samozřejmě postavené každý jinak. A vnímá vůbec třeba člověk – fanoušek zklamání z příběhu, nebo mu to oblíbenci opravdu vynahradí, tudíž to i potom bylo “moc pěkné”? Mohl by z toho být hezký “sociologický” průzkum přínosný pro tvůrce a i pro nás, jak se u nás ten muzikál vůbec vnímá, zdá se mi, že ho ještě nikdo neudělal. ;-)


  • veny

    Já si myslím, že v muzikálech je mnoho kvalitnějších představitelů než Monika, takže určitě muzikál v DB+DH nebude o Moniku ochuzen. Jak tady bylo řečeno, ať se dá šance jiným a podle mě stejně Monika už nemůže ničím překvapit.
    Opravdu je smutné, že se v Praze chodí na zpěváky a ne na příběh a muzikál jako takový.


  • Ondřej Doubrava

    Pozor, neříkám, že jsou hvězdy v muzikálech něco špatného, jen zkrátka by primární pro autora i producenta mělo být to dílo a ne otázka, “koho tam obsadíme”, pro diváka tudíž “na koho se můžeme těšit”, to má být opravdu jen příjemné koření.


  • Zdeněk

    Určitě v produkci DBa DH sou mnohem lepší zpěvačky než je Monika a já prostě vítám že tam nebude aspon uvidím zase něco nevého. Já teda rozhodně jdu na muzikál kvuli příběhu a hudbě ne jen proto že chci vidět danou star a když jí tam nemám tak přece nebudu zklamanej a naštvanej ani si to předem nezjištuju prostě pak sem mile překvapen.


  • Martina

    Ondro, ten průzkum by mohl bejt zajímavej, to souhlasím. :-)
    Já bych to asi dál neřešila, tohle není téma o tom, kdo nepůjde na muzikál kvůli Monice Absolonový. Někdo chodíte na díla, já chodím prostě na dílo s oblíbenými zpěváky. A byla jsem i na Jesus Christ Superstar, Monte Christovi nebo Baronu Prášilovi, kde Mona taky nehraje (nehrála). Ale pokud už jdu na muzikál, kde hraje, jsem ráda, že tam hraje zrovna ona, a ne její alternace.


  • Lavera

    Souhlasím s Ondrou, že příběh jako takový by měl být tím podstatným !
    I já mám svého oblíbence, ( což Ondra dobře ví ), na kterého “chodím” nejen na muzikály, ale i operety, opery, koncerty, jenže mám takový dojem – pokud se mýlím, tak se “omlouvám” – že na rozdíl od většiny zde diskutujících mě zajímá nejen stránka pěvecká, ale v divadle ( byla jsem na to dlouhá léta zvyklá ) minimálně stejně i ta herecká; navíc – musím tomu představiteli či představitelce ( záměrně neužívám výraz zpěvák / zpěvačka ) “věřit”, musí pro mě v tu chvíli tou postavou skutečně být, musí “hrát” i výrazem tváře…
    Tohle bohužel u většiny současných muzikálových interpretů postrádám, ale to neznamená, že bych se kvůli obsazení či neobsazení některých “jmen” nějakým muzikálům vyhýbala, naopak se snažím alespoň v Praze vidět pokud možno všechno z tohoto žánru.
    Ale uznávám – každý má na to jiný názor, to je v pořádku, jen by měla být vždy zachována dostatečná míra tolerance i k úplně opačným názorům…


  • Jiří K.

    Ondra: Opravdu si to skvěle vystihl, mám uplně stejný názor. O co je to v zahraničí jednodušší, nejsou alternace, prostě rok hraje roli jeden herec, dalšího půl roku jiný, pak přijde zase další…Taky s tebou souhlasím, že hvězdy v muzikálu nejsou nic špatného, ale nemělo by na nich postaveno celé dílo (snad na každé reklamě muzikálů produkce DB a DH jsou slogany typu “Hvězdné obsazení”, “Muzikál plný hvězd” atd.). Jak můžeme vidět, je možné být hvězdou a zároven dobrým muzikálovým protagonistou, viz Lucie Bílá (Bídníci, Dracula, Johanka, Carmen,…). Pak existuje samozřejmě kategorie umělců, kteří se dlouholetým účinkováním v muzikálu stali hvězdou, resp. celebritou…DB a DH už nás opravdu nikam neposouvají, pořád je to “napíšem nějaký líbivý písničky, nějak je otextujem, vezmeme populární příběh, uděláme výcuc do scénáře, obsadíme hvězdy – vytvořili jsme velkolepý nevídaný muzikál!”. Nějakou dramaturgií či příběhem se tady nikdo nazaobírá…Asi přišla doba, kdy už se lidé tímhle “muzikálem” přejedli. Nejvyšší čas udělat konečně něco pořádného.

    Martina: Neříkám, že já si nehledám, kdo by měl hrát v mnou navštíveném představení. Ale dělám to víceméně tam, kdy vím, že alterance nejsou vyrovnané (Nechápu třeba, jak může být do jedné role obsazen Trapl a Langmajer, jehož “zpěv” zpěvem spíše není – hrají oba skvěle, zpívat umí jen jeden). Proto když už jsou alternace, tak by měly být rozděleny mezi takové umělci, kteří jsou 1. schopni zvládat veškeré aspekty role, 2. mohou si být po všech stránkách rovni, ne že jeden je “poraženým” už od začátku a já se musím modlit, aby tam nehrál, protože vím, že to nezvládne….Takže já si spíš hlídám případného neoblíbence, aby mi nehrál, jinak je mi to fuk – A to taky nejsem z Prahy (či Brna) ani blízkého okolí, takže cestu za muzikály též nemám snadnou. Když to jinak nejde, i cesta do zahraničí se dá “spáchat” :)

    Briseis + veny: Myslíš, že Absolonová už nemůže nic nového předvést? Resp. pokud ano, myslíš si, že by tím nějak ztrácela na hodnotě, když by předvedla všechno co umí? Já si myslím, že předvedla ze sebe to nejlepší (Jak jsme ted mohli vidět i v tv, Monika je i dobře pohybově vybavená – proč jí stále rvát do rolí, kde bude jen zpívat, jen o zpěvu muzikály přece nejsou). A právě proto je jí možné označit jako dobrou, protože už lidem ukázala, co v ní je. Jistě zase někdy bude moci ukázat svoje dovednosti v jiném světle, ale odepsat jí za to, že už ukázala maximum, co mohla, víc nemůže předvést a navíc je okoukaná (neříkám, že částečně není), tak šup s ní z jeviště – to mi přijde neadekvátní.


  • Verča

    Souhlasím s Laverou, mě také minimálně stejně zajímá herectví a když nějaký představitel zpívá dobře, ale nehraje, nebo hraje mizerně, je to pro mě poloviční zážitek.


  • veny

    Jiří K.: Já neříkám, aby nehrála v muzikálech. Ať hraje, mě je to v podstatě jedno, ale prostě mi tam nechybí. Jsou tam jiné představitelky. Já si na její styl “herectví” asi nezvyknu, a jestli předvedla maximum nebo může překvapit, to ať posoudí každý sám. Já jsem svůj názor řekla. :-)


  • Veronika

    To Ondra: ten Tvůj nápad by stál za anketu :-)

    Co se mě týče, jdu na příběh a na hudbu, tvůrci jsou pro mě velice důležití, stejně jako téma a jeho zpracování. A musím podoknout, že zásadní úlohu hraje režie, protože dobrý a empatický režisér dokáže přivét ke skvělým výkonům i neherce. Takový člověk totiž umí odhadnout, co v kom je a jak to z toho člověka vytáhnout, umí si lidi dobře vybrat, najít správný přístup, přiblížit horu k Mohamedovi a Mohameda hoře.
    Samozřejmě, mám svoje oblíbence, ale ráda “objevuji” nové talenty a pokud mne zaujmou, s potěšením sleduji jak rostou.
    Nákladná výprava? U dobré stavby příběhu je zbytečná, může i překážet, nedává prostor fantazii, odvádí pozornost od hudebního prožitku a pěveckých výkonů – viz JCHS v Karlíně.

    Co v současné době nabízí Praha, je pro mne většinou nezajímavé. Zdejší recenze mi hodně pomáhají rozlišovat, díky za ně. Běžný divák, který musí za kulturou dojíždět, bude povětšinou přijímat to, co je mu nabízeno, nemůže “vymetat” divadla denně a hledat odpovídající kvalitu, která žije skrytě a nemá finance na velkou plošnou propagaci. Takže jsme zase u toho, že produkce nesou velkou odpovědnost za úroveň kultury jako takové. Takové osvícené producenty na poli hudebního divadla v Praze momentálně postrádám…

    Omlouvám se, že to píšu sem, protože DB a HB jsou pro mě víceméně mrtvé scény, ale diskuze občas projíždím a nevím, kam jinam bych tenhle příspěvek vložila, když už jsi to nakousnul tady :-)


  • Ondřej Doubrava

    Anketu promyslím a během vánočního času se tu objeví. ;-)


  • Briseis

    Já souhlasím s Veny. :)


  • Romča

    Určitě se na anketu těším. Aspoň k něčemu ten nešťastný spor bude dobrý. Je mi moc líto, co se stalo, protože Monika do divadla přitáhla tolik lidí, kolik žádná jiná zpěvačka nepřitáhne – i když bude stejně dobrá. A Broadway a Hybernia navzdory všem zdejším kritikám a kritikům mají povícero stejně dobrých zpěvaček, jako je Monika, o tom nemůže být sporu… Jenže Monča je tím Mariánem v sukni… Možná z jiných důvodů než Marián, ale je a ty lidi do divadla přitáhne vždycky. Proč tedy? Je k fanouškům miliónová, její úsměv a přirozenost jsou neopakovatelné a na jevišti právě jen nezpívá, ale i hraje. A ač někdo může tvrdit, že hraje pořád stejně (jako v Kleopatře), pravdou zůstává, že hraje pořád srdíčkem a rozhodně hraje více než dobře (což je zhruba – s přivřeným okem – odpovídající hodnocení výkonů paní Bílé – od jednoho předřečníka zde). A právě to hraní srdíčkem už dnes není tak samo sebou jako bývalo. I u ostřílených borců jsme někdy svědky, že už do toho divadla chodí jako do fabriky – odpíchnout si, zazpívat, trochu zahrát a hybaj domů nebo o štaci dál:( Což se Monče právě nikdy nestalo! A když k tomu připočtete i její pohybové schopnosti, pak se těm naštvaným ultras ABS nedivím, že budou mít ABSťák. Na druhou stranu souhlasím s tím, že nechodit kvůli tomu na Mydláře je unfair. Ti ostatní umělci si to opravdu nezaslouží a šanci by měli dostat určitě! Stejně jako dílo samotné – nekritizujte dopředu, že už víte, jak to bude vypadat, když to nevíte. Co zatím bylo poodhaleno, vypadá velmi nadějně!
    R.
    PS: Ještě se chci zastat mistra Langmajera, ačkoli u něj někdy právě vidíte, že v těch komerčních divadlech nemívá své dny, tak naopak když ho má, je herecky nepřekonatelný a umí i zazpívat! V tom Baronovi to platí dvojnásob!


  • milanzitka

    Tohle mě teda dostalo: “Už spolu připravujeme čtvrtý muzikál a jsme podstatně rychlejší, než když jsme chystali Kleopatru. To, co nám dříve trvalo rok, zvládáme za polovinu času. Systém je jednoduchý. V naprosté většině případů píše Fanánek texty na mou hudbu.” (iDnes.cz)

    To opravdu chtějí napsat “kvalitní” muzikál za půl roku???


  • Abigail

    milanzitka: Docela to tak vyznívá… Ale taky to nevidím jako dobrý nápad…


  • Ondřej Doubrava

    To se zase jede na rychlost a teď už oficiálně? Proč?


« Starší komentáře Novější komentáře »