Recenze a reportáže

“Robin Hood” – Velký muzikál na malé scéně (obsáhlá recenze muzikálu)


Dlouho očekávaný muzikál Ondřeje Soukupa a Gabriely Osvaldové “Robin Hood” v režii Jána Ďurovčíka se již představil prvním divákům. Divadlu Kalich se podařilo na malém jevišti vytvořit velkou efektní show, která nabízí plnohodnotný muzikálový zážitek, který v současnosti patří k české špičce. Byli jsme pozváni na všechna tři premiérová představení a máme pro vás komplexní recenzi a srovnání všech alternací (kromě jedné výjimky).

Jan Kříz a Martina Bártová

Nikdy na to odpoledne nezapomenu. Seděli jsme s Gábinou a Ondrou u nás v divadle a nezávazně jsme hovořili na téma, jakým novým projektem navážeme na Johanku z Arku,” popisuje vznik prvotního nápadu na muzikál “Robin Hood” producent Michal Kocourek. Ve spolupráci s Televizí Prima pak vznikl ambiciózní projekt tzv. “castingové show”, ve kterém dle zahraničního modelu vybírají diváci v přímém přenosu představitele hlavní role z přihlášených amatérů či poloprofesionálů, kteří se chtějí uplatnit na české scéně. Castingová show “Robin Hood – Cesta ke slávě” sice dle sledovanosti příliš neuspěla, ale objevila mnoho talentů, které se také objevují v muzikálu. Vítězi se stali Jan Kříž (Robin) a Martina Bártová (Mariana).

I tímto projektem ještě více vzrostlo očekávání samotného muzikálu. 31.8.2010 se dočkali první diváci na slavnostní předpremiéře a následující dva dny 1. a 2.9.2010 se pak muzikál představil hostům na oficiálních premiérách.”Robin Hood” není přímou adaptací žádné knižní ani filmové předlohy, autoři scénáře Gabriela Osvaldová a Miroslav D. Mirčev skládali děj z různých zdrojů a zapojili i vlastní fantazii tak, aby byla známá (a různě interpretovaná) legenda co nejlépe adaptována pro hudební divadlo.

Nela Pocisková

Robin z Loxley se vrací z válečného tažení krále Richarda Lví srdce zpět domů, kam ho doprovází jeho exotický společník Li. Zjistí, že přišel přičiněním proradného šerifa z Nottighamu (který se spolčil nejen s biskupem, ale také s ohavnou zlou čarodějnicí) o rodinu i veškerý majetek. Uchyluje se tedy do nedalekých sherwoodských hvozdů a s dalšími uprchlíky chystá pomstu. Setkává se také s lady Marianou, která nejdříve nerada přijímá Robinovu nabídku na ochranu, protože si jí chce šerif za každou cenu vzít za ženu. Poté se však do sebe bláznivě zamilují. Jak dopadne pomsta zbojníků a podaří se šerifovi získat Marianu pomocí nápoje lásky od čarodějnice? A co je vlastně ta čarodějnice zač? Na tyto otázky vám odpoví již samotné představení.

Ačkoliv je základní kostra příběhu napínavá a poutavá, tak scénář společně s dramaturgií celého představení je asi největším problémem muzikálu. Osvaldová s Mirčevem ve snaze zlehčení dramatického děje připsali několik komických postav, kterým kraluje komické skřetí duo a směle je doplňuje opilecký mnich Tuck. Asi není nutné zmiňovat, že tyto postavy jsou v muzikálu zcela zbytečně a jejich výstupy jsou ve většině případů trapné. Zatímco se většina autorů snaží konec co nejvíce vygradovat a v závěru zakončit finálovou písní, tak “Robin Hood” pokračuje téměř 20 minut po uzavření hlavního děje. Zcela nesmyslně pak přichází skřetí píseň i přeplácaná veselka s příchodem krále a dalším výstupem skřetů. Písně jsou v muzikálu dosti nerovnoměrně rozloženy, většina hitů je obsažená v první půli a v té druhé jsou spíše instrumentálky, bojové scény a činoherní výstupy až ke konci opět přicházejí hity. Navíc Marianě nějak autoři zapomněli napsat pořádnou muzikálovou árii. Muzikál trvá přes tři hodiny a efektními škrty ve scénáři by se dal velice dobře zkrátit a poupravit. Jistě by jeho umělecká hodnota bez skřetů nijak neklesla, spíše naopak.

Zdeněk Podhůrský

Pokud se Osvaldové (ve spolupráci s Mirčevem) nepovedl scénář, tak o to více se jí podařily texty písní, které opět oplývají originalitou, možná někdy až tak velkou, že diváci žasnou. V muzikálu bezostyšně zazní i odvážné verše jako “Jste prostě trošku zhulená, podlamují se kolena. A svěrač správně nesvírá, služka tu ráno vytírá” nebo “Řeknu to, budu decentní, potomky nechci dementní.” Všechny podobné fráze však nepůsobí vulgárně a jsou zcela v rámci představení. Píseň “Ten javor” je pak zase ukázkovým příkladem lyričnosti. Vynikající částí je duet šerifa a biskupa, který kombinuje klasický dialog s jejich vnitřními myšlenkami, které jsou pouštěny z playbacku. Osvaldová tedy opět předvedla svůj mistrovský um a precizně si pohrála se slovíčky. O to více zamrzí, že je podepsána pod průměrným scénářem.

Jedním z největších kladů muzikálu je bezpochyby hudba Ondřeje Soukupa. Dalo by se říci, že co jedna píseň z muzikálu, to jeden hudební skvost. Díky použití rozličných instrumentů (např. keltská harfa) zní hudba dobově a zaručeně vás vtáhne do děje. Písně jsou rytmické a melodie snadno zapamatovatelné. Ať již dynamická ústřední píseň zbojníků “Hu ha” (známá jako znělka castingové show), dramatická Robinova árie “Bla, bla a tak dál“, nebo duet “Pravda je vřed“, vše zaujme na první poslech, donutí vás zakoupit CD a ihned po návratu z divadla ho vložit do přehrávače. Nejlepší píseň dle našeho názoru je Robinova závěrečná píseň “Poprat se s tmou” (tedy především v podání Václava Noida Bárty), zamrazí také při rockově laděné písni “Pomsta bude sladká“. Naopak nejméně se nám líbila Tuckova píseň “Jsem tichý jak myška” a árie Mariany “Ten javor” je příliš dlouhý a lehce uspávající. Celkově však Soukup napsal jednu z nejlepších českých muzikálových hudeb, kterou překonává i svou dřívější “Johanku z Arku” (jistě by se však našly pasáže, které dosti “Johanku” hudebně připomínají). Hudbě pomáhá také skvělý zvuk, který však možná bude vadit lidem, kteří mají raději méně hlasité produkce.

Video: píseň Až se blázním

Video z press show muzikálu, zpívají všichni tři Robinové a Mariany.
Pro Musical.cz natočil Radek Janda.

Více videí z Robina Hooda naleznete na našem YouTube kanálu.

Martin Pošta a Radka Pavlovčinová

Režie, choreografie i světelného designu se ujal slovenský režisér
Ján Ďurovčík
, který je známý svými vysokými nároky, ale také jsou jeho díla považována za velice kvalitní a profesionální. V pražských muzikálech jsme často zvyklí na nulovou režii typu “jdi támhle a tvař se smutně”, což pak dopadá na celkovou kvalitu muzikálu. To, co se podařilo Ďurovčíkovi na malém jevišti Divadla Kalich s českými hvězdami šoubyznysu je neuvěřitelné. Téměř všichni získali dobrý herecký výraz, při zpívání skutečně vyjadřují emoce a navíc ještě roztančil i takové umělce, jako je Jiří Zonyga nebo Václav Noid Bárta, od kterých bychom to rozhodně nečekali. Nadprůměrná je práce s prostorem a především pak se světly. Nasvícení je skutečně excelentní a efektní. Dokonale sladěné choreografie jsou jistě výsledkem úmorné práce plné potu, ale ten výsledek za to stojí. A i mě jako diváka dokáže dojmout několika minutový obrovský potlesk po velice náročné taneční scéně “Mary a Ann”, která je vrcholem první půlky. Ďurovčík své pověsti dostál a vytáhl ze všech účinkujících to nejlepší a jednoznačně je režijně i tanečně “Robin Hood” nejlepším pražským muzikálem.

Výtvarně se “Hood” také povedl, scéna Martina Černého poskytuje jak prostor pro velká taneční čísla, tak dostatek různých vyvýšenin pro skotačení zbojníků. Skutečně si připadáte jak uprostřed hustého lesa nebo na popravišti nebo zase v hodovní síni šerifa, a to jen díky drobným změnám. Někdy však přestavby trvají poněkud déle, především v začátku první půle. Kostýmy Romana Šolce jsou opět kvalitní a vizuálně líbivé, na druhou stranu je znatelný rukopis, například skřeti jsou velice podobní svým skřetím kolegům z “Kladiva na čarodějnice”.

Jan Kříž, Bedřich Lévi

Velká pochvala také musí poputovat na účet Petra Nůska, který je zodpovědný za choreografie bojů a šermy. Bojové scény jsou skutečně vynikající a zápas s Kelty na začátku druhé půle je tou největší a nejpovedenější bojovou scénou, kterou jsem kdy v muzikálu viděl. Vše je dokonale sladěné, meče třískají plnou silou o štíty a je až neuvěřitelné, že se na představení nikdo zatím nezranil (Ján Jackuliak to bohužel “schytal” hned na zkouškách).

Shrňme tedy muzikál “Robin Hood” bez výkonů – excelentní hudba, povedené originální texty, vynikající režie, choreografie, výprava a nasvícení. Scénář však všem lidem z tvůrčího týmu trochu podkopává nohy a přináší do muzikálu “vtipné” výstupy skřetů. Chybí také dramaturgie představení, celé to pak vrcholí nepovedeným koncem. Škoda toho scénáře, škoda skřetů, mohlo to být pak téměř bezchybné.

Porovnání alternací rolí v muzikálu Robin Hood

V druhé části recenze zhodnotíme výkony všech účinkujících, které jsme při prvních třech premiérových představeních viděli.

Václav Noid Bárta

V hlavní roli Robina Hooda exceluje Václav Noid Bárta, který je typově přesný a role mu dokonale sedí přímo na tělo. Jeho barevný hlas dělá z každé písně unikát, zapojil také herectví a rozšířil své výrazové prostředky. Překvapivě skvěle zvládal také taneční části. Nemáme moc co dodat, je vynikající! Vítěz castingové show Jan Kříž ničím nepřekvapil. Jeho největším problémem je, že na jevišti je za herce hrajícího Robina Hooda, kdežto Noid jím na první pohled je. Křížovi se dá uvěřit vzhled, ale jeho zpěv však je příliš jemný na takovou roli a snahy o zdrsnění či chraplák nedopadají dobře. Tanečně je bezchybný, herectví je také precizní, ale zkrátka to není “ono”. Dojem pak ještě kazí píseň “Poprat se s tmou”, která v jeho podání ztrácí své kouzlo a v závěrečných vysokých pasážích se trápí i pěvecky. Možná, že kdyby neexistovalo porovnání s Noidem, tak Kříž uspěje více, ale takto byl jednoznačně převálcován. Třetí Robin Ján Jackuliak kvůli svému zranění nastoupí do muzikálu až v půlce září.

Mariany

Mariany mají nelehký úděl. Nemají žádnou píseň, ve které by se mohly pořádně projevit a celý jejich výkon pak staví spíše na herectví. A to má jednoznačně nejlepší Nela Pocisková, které uvěříte každé slovo a její výraz je výborný. To se projevuje i při zpívání, protože slova mění na skutečné emoce. Vizuálně také vypadá jako nejpřesnější rozmazlená lady, ale když přijde na věc, tak dokáže popadnout meč a řádně se s ním ohánět. Tanečně je přirozená a nejpohyblivější. Jediným záporem je ještě místy znatelný slovenský přízvuk. Pokud bychom vzali měřítko, jak moc jsme byli nadšení z Pociskové a obrátili ho, tak přesně tak nás zklamala Lucia Šoralová. Pěvecky sice byla jistá a je vidět, že part byl psaný pro ni na tělo, ale bohužel na premiéře měla nulový výraz, žádné emoce. Možná to udělala nervozita, ale skutečně jen odříkávala svůj text s tím svým stále stejným výrazem. Ať je to Agnes, Ofélie nebo Martina z Kudykamu, stále vše stejné. Tanečnice z ní také bohužel nebude. Na závěr si záměrně necháváme Martinu Bártovou, vítězku castingové show, které jsme se velice obávali. Na druhé premiéře však přišel šok, protože Bártová byla pěvecky i tanečně naprosto vynikající. Herecky se také velice snažila, oproti výkonům na press show to mělo emoce a šťávu, i když je vidět, že potřebuje ještě nějakou tu praxi a není si na jevišti příliš jistá. Zbavit by se především měla koncertního pokyvování hlavy a místy křečovitého výrazu. Celkově však pokořila svou zkušenější kolegyni Šoralovou a má dobře vykročeno.

Kamil Střihavka a Leona Machálková

Hlavní záporák šerif z Nottinghamu je úžasná role, která skýtá možnost řádně se na jevišti předvést. Kamil Střihavka si svou první čistě zápornou roli náležitě užívá, jeho promluvy k Marianě skutečně působí dosti slizky, chování je nelidské, ale někdy se výrazově snaží tak moc, že je to už trochu úsměvné. Pěvecky je dobrý, ale v nižších polohách občas nezní nejlépe. Martin Pošta se po nepovedeném Garcíovi v “Carmen” předvedl v tom nejlepším světle. Pěvecký part mu sedí mnohem více než Střihavkovi, dokonce se zlepšil i jeho herecký výraz. Ale pořád nepůsobí tak zle jako Střihavka. Tato role je tedy spíš o osobních preferencích každého diváka, nelze jasně určit, který z nich je lepší. Ani jeden však nezklame!

Šerifovou pravou rukou je čarodějnice, kterou si velice užívá Leona Machálková. Je radost vidět, že si i v dnešní komerční době mohou i největší hvězdy svou roli skutečně užít. Pak ty výkony také náležitě vypadají. Machálková skvěle hraje, tančí i zpívá. Bohužel však v rámci čarodějnického pitvoření sklouzne k nepříjemnému vřískání, a to i při zpěvu. Kdyby se jenom trošku krotila, tak by to bylo skvělé. Její alternantkou je objev z castingové show Radka Pavlovčinová, jejíž čarodějnice je opravdu naprosto bez chyby. Je to její první role a hned je to obrovský sukces. Pěvecky suverénní, skvělá tanečně a herecký výraz je naprosto dokonalý. Takto má vypadat herecký výkon od srdce s maximální dávkou profesionality.

Jiří Zonyga, Zdeněk Podhůrský, Lukáš Kantor

Asiat Li je poněkud zvláštní role, která si jistě najde své odpůrce, protože v sherwoodském lese působí jako pěst na oko. Bedřich Lévi ztvárňuje Liho opravdu uvěřitelně, krásně komolí slova a hlavně je pohybově skvělý. Jan Karásek taktéž překvapil, ale především pohybově je o trochu horší než jeho kolega. Pěvecky jsou oba dobří. V této roli také nemůžete narazit na špatnou alternaci.

Malý John v podání Jiřího Zonygy dokáže zaujmout a jeho emoční píseň “Kdopak je rytíř” je skutečně skvělá. Zonyga není žádný velký herec, ale dokáže do zpěvu vložit emoce, navíc typově je role pro něj jako ušitá. Petr Opava se do role nehodí spíše typově, pěvecky i herecky je dobrý, ale takto si vedoucího zbojníků těžko může někdo představovat. Ve své druhé roli Biskupa z Nottinghamu / Herna je však excelentní. Zde se alternuje s Petrem Dopitou, který působil zcela neutrálně. Nenadchne ani neurazí.

Video: píseň Mary a Ann

Video z press show muzikálu, zpívá Jan Kříž, tančí Michaela Doubravová, Lucia Šoralová a company Divadla Kalich. Pro Musical.cz natočil Radek Janda.

Více videí z Robina Hooda naleznete na našem YouTube kanálu.

Václav Noid Bárta a Nela Pocisková

Antotnín Moravec hraje dvojroli Guye z Gisburnu / Nahluchlého skřeta a představuje se ve vynikající herecké kondici. V jeden okamžik dokáže výborně ztvárnit poskoka šerifa a za pár vteřin vchází na jeviště jako infantilní hluchý skřet. Pěvecky je také dobrý, ale jeho role je především o herectví, a v tom je mistrem. Zdeněk Podhůrský se snaží opravdu usilovně, ale stále je to o ničem. Chladný výkon s pokusem zaujmout hereckými kreacemi i civilním projevem na diváky nemůže platit. Nasleplý skřet Petr Pečený je v rámci své role dobrý, v páru s Moravcem jejich výstupy mají alespoň dobrou hereckou úroveň a dá se zasmát jejich výrazovým prostředkům. Richard Tesařík není hercem, nikdy nebude a kdo ví, jestli se jím chce někdy stát. Všechny role jsou stejné a v žádné nehraje. Jako Franta Strouhal v “Touze” je dobrý, protože jeho civilní vystupování se tam přesně hodí, ale Franta Strouhal navlečený ve skřetím oblečku nefunguje. Ivan Vodochodský prakticky to samé, v programu se píše, že se herectví věnuje jako koníčku. Ale ve velkém komerčním titulu? S vařečkou v ruce byl možná prima, ale v muzikálech nám to stále příliš nevoní.

Michaela Doubravová, Lucia Šoralová a Jan Kříž

Jako Komorná Kitty exceluje překvapivě Marie Blahynková, která absolutně bez žádných zkušeností vystřihla skvělý přirozený výkon, který pobaví. Směle jí konkurují Michaela Doubravová a Alžběta Stanková, někdy však mají sklon k lehkému přehrávání či pitvoření. Ano, charakter role to umožňuje, ale preferujeme čistý výkon Blahynkové. Pěvecky jsou na tom všechny stejně dobře. Mnicha Tucka skvěle ztvárňují Henrich Šiška a Michal Pleskot, tam asi není co dodat. Filip Gröger exceluje jako lehce přihřátý zbojník Will, jeho herecké kreace obdivujeme již od “Touhy” a tato role opět dokazuje, že je skvělým komikem i tanečníkem. Lukáš Kantor působí na jevišti více roztomile, ale herecky je lepší Gröger, od kterého také vtipy vyzní více… vtipně. V dalších rolích můžete vidět Petra Šudomu, Oldřicha Smysla, Petra Novotného, Viktora Poláška, Petra Koláře nebo Vojtěcha Vlasáka. V tanečních ženských rolích se alternují Zuzana Pokorná, Zuzana Heréniyová, Linda Huňáčková, Linda Hloušková, Anna Dvořáková a Daniela Lebedová. Všichni členové company jsou bez výjimky skvělí a klaním se před jejich provedením náročných choreografií. Kristián Pokorný je v dětské roli Toma (Zajíce) vynikající.

Petr Opava

Obsazení lze tedy hodnotit celkově kladně, Václav Noid Bárta kraluje celému obsazení, největším zádrhelem je obsazení již scénáristicky zpackaných skřetů, díky za výjimky v podobě Antonína Moravce a Petra Pečeného. Vynikající je company, i všechny alternace záporného dua šerif – čarodějnice.

Celkově lze muzikál rozhodně doporučit, patří k tomu nejlepšímu, co lze v Praze vidět. Ještě jednou vyzdvihujeme práci Ondřeje Soukupa, Jána Ďurovčíka a texty Gabriely Osvaldové. Škoda toho scénáře, kterého se měl ujmout někdo více zkušený a bez snahy pobavit za každou cenu lacinými vtípky typu “Já nic slyším a já zase hovno vidim”. Pokud i nadále bude takto stoupat kvalita komerčních pražských muzikálů, tak se máme na co těšit…

Na představení doporučujeme zakoupit kvalitní CD, jehož recenzi připravujeme. Vstupenky lze zakoupit v síti Ticket Art.

.

.

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Tomáš Král. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na e-mail redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!


Recenze a reportáže
150. “Baron Prášil”: Marian Vojtko oslavil narozeniny i nominaci na Thálii
Recenze a reportáže
Bradburyho 2116 vyniká originalitou a skvělou hudbou (Recenze)
Aktuální zprávy
Elvisův SRDCOVÝ KRÁL poprvé rozezněl sál Divadla Kalich
  • Alena

    Přiznávám, že jsem Robina neviděla ani se na něj v nejbližší době nechystám, asi proto, že muzikály dua Osvaldová – Soukup nejsou my cup of tea, takže se na něj zatím neženu. Ani ukázky se mi moc nelíbily s výjimkou písničky Mary a Anne, která mi ale zas přišla odněkud povědomá. Ale musím říct, že jsem vážně zvědavá, pokud se některé alternace probojují třeba k nominacím na Thalie nebo na slušné příčky ve výroční anketě i-divadla, na koho to padne, protože každý “recenzent” chválí naprosto jiné lidi. Např. Jana Machalická totálně zkritizovala Nelu Pociskovou, v Mladé Frontě napsali, že na představení by stálo za to jít už i jen kvůli výkonu Lucky Šoralové…. U Marie Blahynkové zas Machalická kritizuje přehrávání, naopak chválí skřety, což mi už z ukázek na iDnes přijde jako nějaký totální omyl… Prostě co člověk, to názor. Já bych možná na Robina zašla, ale musela bych vědět, že mají hrát Honza Kříž, Radka Pavlovčinová (ne kvůli tomu, že prošli soutěží, ale podle ukázek) a rozhodně bez Nely Pociskové.


  • Pavel Košatka

    To je na tom to hezké, že každému se líbí něco jiného :). A zrovna v Hoodovi si myslím, že z těch tří alternací hlavních rolí si každý vybere to, co je mu blízké. A Lucie je pěvecky dobrá, o tom žádná, ale toho zpívání tam tolik nemá. A Machalická se u skřetů musela asi zbláznit, ale jak říkám, co člověk, to názor…


  • Markéta

    Rozhodně se na Robina těším a doufám, že Martina, Honza nebo Radka budou na Slavíkovi nominováni na Objev roku, protože poslední roky ty nominace typu Chodúr no nevim nevim.


  • marek.štefan

    Postava Morgana Freemana ve filmu nerušila, ten Li bude něco podobného


  • Briseis

    Pavel: To skutečně Martina zvládla ten souboj Mariana vs. Robin? To když jsem viděla, tak jsem si říkala, že to fakt musí dát jen zkušená tanečnice jako Pocisková. :) když jsem viděla Martinu v soutěži, tak jsem si říkala, že zpívat umí, je hezká, ale prostě se neumí hejbat.
    btw – Jinak Honza bude vždycky hrát s Martinou, nebo to nebude pravidlem? Nevíte někdo?


  • Pavel Košatka

    Jako samozřejmě že Nela to měla 100% vychytané, ale Martina v tom hodně překvapila, nevypadalo to vůbec špatně. A právě jak vypadala nepohyblivě, tak o to víc to byl pozitivní šok. Tančeně na tom byla lépe než Šoralová.


  • Daniela

    Rozhodne najlepší herecký aj spevácky výkon podala Lucia Šoralová… Myslím si, že ďaleko predbehla Nelu aj Martinu….A v tanci bola takisto prirodzená. Výborná bola aj Leona Machálková a Václav Noid Bárta.


  • Lavera

    Skromný dotaz: prosím, jak přibližně je představení dlouhé ? Děkuji.


  • Pavel Košatka

    Cca 3 hodiny


  • Romi

    Som zo Slovenska a pozorne som si prečítala celú diskusiu k Robinovi Hoodovi a niektoré komentáre ma dosť prekvapili..hlavne tie čo sa týkali Nely…u nás je Nela veľká hviezda, hrá v Ordinácii v ružovej záhrade, tancovala v Let´s dance, ktorý aj vyhrala, a bola aj na Eurovízií no a hrá aj v divadle, ale ak mám pravdu povedať už mi to trochu lezie na nervy, že stále len Nela je super, talentovaná a neviem čo ešte. Mala šťastie, že ju objavil Ďurovčík a stal sa jej patrónom, ak to tam môžem nazvať, a teraz hrá Nela v každom jeho predstavení…niekde som videla otázku prečo Nelu vybrali do tohto muzikálu tak verte mi je to len preto, že režisér je Ďurovčík..on ju všade “pretlačí”. A niekto napísal, že na Slovensku je nenáročné publiku..no dovolím si oponovať, myslím, že nie je nenáročné, niektoré predstavenia sú lepšie ako v Prahe, lebo u nás v muzikáloch nehrá až tak veľa hviezd a potom sú výkony dosť vyrovnané, čo sa o väčšine muzikálov v Prahe povedať nedá. No to je len môj názor…Nela vie dobre spievať to nepopieram, je aj celkom dobrá herečka a tanečníčka, ale je už všade. A čo sa týka muzikálu Robin Hood, dúfam, že sa mi podarí vidieť ho v Prahe a spraviť si tam na neho vlastný názor.


  • Míša

    To Briseis: Martina byla výborná po všech stránkách – myslím si, že vůbec není vidět, že je to její první role. Řekla bych, že celé to obsazení druhé premiéry bylo výtečné.


  • Ondřej Doubrava

    Briseis: Alternace by se měly normálně střídat, jako v každém jiném muzikálu, viz odkaz níže.
    Romi: Záleží, kam to máš blíže, ale 23.-25. 9. je hostovačka v Košicích v Divadle Cassia, obsazení je na http://www.divadlocassia.sk/program_detail/robin_hood.htm


  • Briseis

    Díky za odpovědi. Myslím, že Martinu vycepoval hlavně Ďurovčík.


  • Jenda

    Viděla jsem premiéru 2.9.Martina a Honza byli opravdu dobří,Martina se mi líbila moc,pěvecky,tanečně i herecky,Radka jako čarodějnice také super.Nemůžu říci ,že by se mi někdo vyloženě nelíbil,celkově je představení parádní,určitě jsem jej neviděla naposledy…
    A narozdíl od autorů se mi moc líbil skvěle udělaný a skvěle zazpívaný a zahraný duet šerifa a biskupa – a rozhodně nesouhlasím,že by Petr Dopita byl neutrální.Byl výborný jak pěvecky tak herecky a to i samozřejmě v roli Herna.Působivějšího a věrohodnějšího Pána lesů si neumím představit…


  • Pavel Košatka

    Jendo, autorovi se taky líbil, v recenzi je psané, že je vynikající :). A věrohodnějšího Pána lesů si představovat nemusím, protože jsem viděl Petra Opavu ;).


  • Lavera

    Pavle, díky za “časovou” informaci.


  • Markéta

    Nevíte prosím alternaci na 18.9.??? na stránkách divadla je akortá Krysař z konce června.
    Díky moc předem:-)


  • Reni

    Já bych chtěla vidět Martinu a buď Honzu nebo Noida , ale raději Honzu, kde to zjistím .Jsme z Moravy tak když už zaplatím cestu a hotel tak at vidím ty co chci .


  • Pavel Košatka

    Jedině na stránkách umělců. Kříž zde: http://jankriz.com/


  • Zdeněk

    A mám to za sebou. Chytli sme aspon pro mě báečný obsazení Noid, Lucii, Leona, Kamil, Marie která s lístkama čaje ukázala že fakt je dobrá a zpívalůa moc pěkně atd. Všichni byly suprový je sice pravda, že lucia trocu v tanci pokulhávala ale nebylo to tak hrozný a hrání bylo naprosto v pořádku. Kdo naprosto překvapil byl Noid byl užasnej jak herectví tak Zpěv. Co se týče Kostýmu tak byly povedený leč už trochu nudí všdy to samý. Scéna se náramně povedela je pusobivá a divák se stále těší s čím překvapí a ted k hudbě, která je naprosto vynikající lepší než Johanka ta předehra mě naprosto dostala koupil sem Cd a ted my hraje pořád dokola takže závěrem říkám po dlouhý době skvělý představení. Dnes du znovu a měl bych mít Honzu a Martinu tak sem zvědavej.


  • Markéta

    Tak jsem koukala na stránky Jana Kříže a jeho bohužel mít nebudu, ale když se střídaj alternace mohla bych mít alespoň Martinu holt s Noidem nebo Jackuliakem.


  • Míša

    Ještě jsem si vzpomněla, že na druhé premiéře “postávala” na stativu velká kamera – jestli jich tam bylo víc, nevím. Tak mě napadlo, jestli se to představení náhodou nenatáčelo. Nevíte to náhodou někdo?:-)


  • Pavel Košatka

    Vše pracovní záznamy nebo do různých pořadů, ta velká kamera byla PublicTV.


  • Zdeněk

    Dnešek byl jako včera naprosto parádní Honza s martinou byli suprový martina tanec zvládla pěvecky byla dobrá a co se týče hraní tak to určo vypiluje ale při popravě u jejího textu sem byl jak opařenej jak to dala prostě tleskám martin Pošta se my taky líbil mnohem víc než Kamil byl víc zlej takže sem mu to víc věřil a Leona jako včera užasná a Pomsta bude sladká zase byl vrchol celýh představení


  • Pavel Košatka

    Jo jo, u Martiny konkrétně u té popravy je vidět velký posun oproti press show, to naskočila husí kůže i mě :).


  • Markéta

    Pro Zdeňka: Někdo tu psal , že Martina byla dokonce lepší než Lucia a vy , když jste je viděl obě už máte srovnání je to pravda???


  • Katka

    Ahoj, byla jsem na včerejším odpoledním představení a hrál Honza s Martinou. Také hrála Leona, Pošta, Viktor Polášek, Maruška Blahynková….. Bylo to skvělé. Dobře jsem se bavila. Všichni byli super a Maruška moooc překvapila a zpívala a hrála – no krása. Také mnich v podání Henrika Šišky byl fakt dost dobrý :-) Skřeti se taky dali. Honza s Martinou – pro mě nej obsazení hlavních rolí pro tento muzikál.
    Hudba nádherná, kostýmy jsem byla nadšená i scénou. 16.10. jedu znovu. Ještě nevím, kdo bude hrát, ale vůbec by mi nevadilo, kdyby hrálo stejné osazenstvo.


  • BeaHaydee

    Vycerpavajuca recenzia :-) Dufam ze sa mi podari dostat na Robina, moji favoriti su jednoznacne Noid, Martin Posta a Nela, ktoru som videla na Slovensku v predstaveni Neberte nam princeznu a bola uzasna a to mala len 15 rokov! Podla ukazok to ale vyzera na vsetko velmi kvalitne alternacie tak sa necham prekvapit :) A tych par pesniciek ma zatial presvedcilo ze to urcite stoji za to.


  • Zdeněk

    Markéta: MArtina je lepší než Lucia ale jen fakt o kousek, ale zaleží na každém koho mají radči


  • Markéta

    Těšim se těšim a bude to asi krása podle těch komentářů tady:-)


  • Alena

    Pokud někdo ještě sháníte obsazení, tak na http://www.kalich.cz je momentálně zveřejněné do neděle.


  • Vera

    Ja so to obsadenie nenašla. Vie niekto, aké bude 11.9. o 14.30? Ďakujem!


  • Pavel Košatka

    Musíte se přihlásit do Klubu Divadla Kalich (pravý sloupec), obsazení se pak zobrazí po přihlášení do vašeho účtu.


  • Pavla

    Robina jsem viděla v neděli 5.9. 2010 a z představení jsem odcházela nadšená a plná zážitků. V hlavních rolích jsem měla pro mně osobně nejlepší herce : Honzu Kříže a Martinu Bártovou. :D Stále se nemůžu nasytit tohoto muzikálu a musím si ho pouště alespon na CD, neb to máme do divadla asi 180 km a proto se nemůžu na představení přijet podívat znovu… Teď k představení: skvělá hudba, obsazení, kulisy a výkony herců. Tento muzikál je hodně náročný, herci mají hodně choreografií i do toho zpěvu, takže klobouk dolů!! Obávala jsem se skřetů, ale nakonec tam i celkem zapadly… Jednoduše řečeno: další muzikál a zážitek, který se zapíše do mých “nej” …


  • Briseis

    Vera: 11. 9. 2010

    Obsazení od 14.30 hod.

    Kříž, Šorálová, Dopita, Pošta, Podhůrský, Pavlovčinová, Stanková, Karásek, Zonyga, Pleskot, Groger, Maršal, Vodochodský, Kolář, Šudoma, Polášek, Dvořáková, Herényiová, Hloušková


  • Vera

    Pavel, Briseis, ďakujem! Konečne sa mi podarilo prihlásiť sa do klubu, len neviem, čo to obnáša.


  • Renata Kratochvílová

    Zdravím,
    jen drobná technická – máte špatný popisek u 10. fotografie – “Jan Kříž a Nela Pocisková” – Honzu Kříže tam fakt nevidím ;o)
    RK


  • Pavel Košatka

    Děkujeme za opravu.


  • Míša

    Tak už chápu ty, kdo kritizují N. Pociskovou. Sice jsem ji hrát neviděla, zato jsem slyšela CD k Robinu Hoodovi a divím se, jak tam tu nahrávku “Až se zblázním” v jejím podání mohli vůbec dát. Kromě problémů se Ř, Č je tam obrovský problém hlasový – buď neslyším já, nebo někdo jiný. Těžko říci. Prostě to zní divně. Jsem zvědavá, co tomu CD řeknou ostatní. Jinak jako celek je docela dobré, když pominu svou rozmrzelost z toho, že moji oblíbenci nejsou na CD zastoupeni v takové míře, jak bych si přála. Ale hlavně, že hudba zůstala stejná.:-)


  • Katka

    Poslechla jsem si dvě skladby z CD na youtube, Honza Kříž – Bla bla a tak dál a Honza a Nela – Až se zblázním…… CD jsem si u divadla Kalich objednala, ale ještě mi nepřišlo :-(
    Opravdu u Nely je hodně slyšet, že je slovenka. Trochu mě to ale překvapilo, protože při zpěvu v ukázkách z press show to nebylo dalo by se říct poznat vůbec. Tak nevím, že by nervozita při natáčení CD? Jinak Honza dle mého laického ucha – moc dobrý. :-)


  • Pavel Košatka

    To Až se zblázním s Pociskovou je na CD opravdu dost zvláštní, těžko říci, proč je to tam tak slyšet, ale jak tu poznamenala Katka, tak ani na press show to nebylo příliš slyšet a v představení taktéž moc ne. Ale hlasově bych tam problém neslyšel, má jinou barvu, která není sympatická každému a zpívá vyšším hlasem, což opět nemusí vyhovovat každému posluchači…


  • Markéta

    Včera jsem byla na Hoodovi a jen takový detail – i když je na stránkách Kalichu zveřejněno obsazení s Noidem, hrál Honza Kříž. Ač jsem byla naladěna na drsnějšího Robina, musím uznat, že Honza je fakt dobrý. Martina byla skvělá, zpívá nádherně. Tanečně se hodně zlepšila a herecky mi příjde, že Mariana nemá ani moc prostoru na realizaci. Pošta byl výborný (popravdě si po jeho výkonu nedokážu Kamila v této roli nějak představit), Machálková super. A obávaní skřeti – v podání dvojice Pečený a Moravec to bylo o.k.
    Takže doporučuji :o)


  • Míša

    Markéta: Někde jsem četla, že si Noid vyhodil rameno při zkoušení v HDK, takže asi proto ta změna.


  • Joe

    To CD je průšvih. Duo Soukup Osvaldová si s námi už definitivně vytírá pr…l… Nekvalitní zvuk, falešné tóny zpěváků, předbíhající Lucia Šoralová. Já nevim, mě se teda líbí maximálně dvě písničky, takže na to prostě nepůjdu… texty jsou děsně pitomý, snad i Fanánek by napsal lepší! A hudba je už ale uplně o ničem. A píseň čarodejnice, to by snad složilo i dítě takovej “hit”

    Je mi zle…


  • Míša

    Joe: Tady se ukazuje, že každý slyší skutečně jinak. Já čekala, že proti představení se mi to CD líbit moc nebude a hle, hudba se mi moc líbila i na CD – dokonce jsem právě konečně slyšela i texty, které jsem v divadle nezaznamenala, jelikož hudba na mě byla příliš hlasitá. Jediné, co mi na CD trochu vadí, je ta jedna píseň, o které jsem psala výše, ale přiznávám, že to bude věc vkusu. Na CD se prostě nevejde každá alternace zvlášť, takže už to neřeším. Hlavně doufám, že to představení hodí na DVD – kéž by tam byla Martina (ale já to bohužel neovlivním).
    Jinak texty mi připadají skvělé – ty měla paní Osvaldová suprové prakticky vždy.


  • Joe

    Ale textař by měl proboha dodržet alespoň základy, tedy to, že skutečně šerif netuší o existenci stratosféry… atd…
    navíc na rozdíl od Johanky jsou texty krkolomné a mají dokonce špatné přízvuky …
    Ten javor je krásný text, sice dost mimo téma, ale jo…


  • Vera

    Včera som videla poobedňajšie predstavenie. Všetko sa mi páčilo okrem škriatkov. Výborná hudba, texty, scéna, osvetlenie atď. Aj tí škriatkovia sú smiešni, zlatí ale pre mňa zbytoční. Bez nich by vo mne muzikál zanechal ešte lepší dojem.


  • Andrea

    Dala jsem si dneska Robina podruhé, ač jsem se těšila na Noida, tak jsem si to užila i podruhé s Honzou Křížem, pro mě je výborný a nepotřebuji, aby byl Robin za každou cenu drsňák. Věřím, že je Venda skvělý a že v jeho podání je Robin ten drsňák a moc se na něj těším, ale líbí se mi i Honzův jemnější a romantičtější Robin. Z většiny písniček v jeho podání mi naskakuje husí kůže a to je můj “barometr”. Martina mi dneska přišla ještě lepší než minule, opravdu klobouk dolů předtím, jak se s tou rolí poprala navzdory všem pochybnostem a pochybovačům :-).
    Na podruhé se mi i víc libilo představení celkově, nějak mě víc vtáhlo a víc jsem si ho užila než poprvé. Opravdu je na představení vidět, že se po dlouhé době někdo fakt snažil udělat pořádný muzikál se vším všudy a před tím klobouk dolů. Muzika, choreografie, souboje, originální nápady – napoprvé mě naprosto dostalo lukostřelecké klání, ta iluze toho, že z těch luků opravdu střílejí, byla zdálky naprosto dokonalá. Nebo duet šerifa a biskupa nebo Robina “jízda” na kladce… super.
    Bohužel musím dát za pravdu Pavlovi, že ten konec je opravdu nepovedený a zbytečně protahovaný. Poprat se s tmou je typická závěrečná písnička a Robin by měl šerifa zabít před ní nebo budiž i při ní, ale touhle písničkou bych to opravdu ukončila, protože všechno, co se odehrává po ní, ten konec fakt totálně zabije. Mně se Až se zblázním pořád ještě hodně líbí, ale aby zněla v představení dvakrát mi přijde dost zbytečný. Stejně zbyteční mi přijdou skřeti, ale upřímně bála jsem se jich o něco víc. Bývalo by stačilo, kdyby ta jejich píseň nebyla na konci. A poslední věc, která mi vadí, jsou poměrně dlouhý předěly mezi jednotlivýma výstupama, kterýma pro mě to představení ztrácí spád.
    Ale i přes tyhle výhrady se na Robina vydám ráda ještě mockrát. Koneckonců, vidět tančit J. Zonygu se mi hned tak jinde nepoštěstí :-D.


  • Luciasek

    Včera jsem byla na Robinovi a musím říct,že jsem nadšená…Celkově ten muzikál byl dokonalý. Doufala jsem,že budeme mít alternaci s Martinou a Honzou a měla jsem štěstí..Celkové uskupení herců,které jsem trefila mě velmi potěšilo.Smekám hlavně před Martinou,protože každý,kdo sledoval Cestu ke slávě,věděl,že jí porota nejvíc vyčítala pohyb, a ten byl včera tip ťop :-D
    O hudbě a textu nemluvě – na jedničku. Pi některých písních – zvlášt při první písni čarodějcnice mi běhal až mráz po zádech a musím uznat,že Radce tato role sedla.Opravdu jiněkdě takhle potkat,tak uteču:-)
    Nemít to do Prahy tak daleko,tak jedu znovu :-D


  • elik

    Já jsem byla taky včera na odpoledním představení a musím říci dokonalé!!!! Martina je úžasná ….Ten javor v jejím podání …. nemám slov! nejvíce se mi teda líbilo první setkání Robina a Mariany…ten souboj je úžasnej!! Honza je dokonalej Robin …. nedokážu si v tom po včerejšku představit nikoho jiného!! a zbojníci jsou dobří … vtipní zvláště dvojice Kantor (Will) a Polášek (Much). a ani vtipná dvojice bukvice a žalud mi nevadili … zvláště při své písničce :-)


Novější komentáře »