“Křížem krážem muzikálem” zvedlo nadšené diváky ze sedaček (+ video)

Kdo by to byl řekl? Při odhalení plánů na koncertní pořad “Křížem krážem muzikálem“, který je průřezem těch nejlepších písní z muzikálů divadel Broadway a Hybernia, se každý smál, považoval to za poslední kapku komerčních mašinérií a předem dílo odsoudil. Skutečnost, kterou jsme viděli na zatím poslední repríze, však byla zcela jiná. 90minutový sled písní nenechal diváky vydechnout ani na vteřinu a servíroval jen samé dobré výstupy s dobrými zpěváky. Závěrečná mohutná standing ovation nás jen utvrdila v tom, že tento pořad se povedl. Podrobnosti čtěte v celém článku, u kterého nechybí vlastní fotografie a především pak exkluzivní video sestřih!

Marian Vojtko a Kamila Nývltová

Základní informace o koncertním pořadu “Křížem krážem muzikálem” jsme vám přinesli již v našem nedávném článku, nyní se však dostáváme k samotnému hodnocení představení. Jen shrňme, že na jevišti zazní celkem 25 písní z muzikálů “Kleopatra”, “Tři mušketýři”, “Golem”, “Angelika”, “Rebelové”, “Mona Lisa”, “Adéla ještě nevečeřela”, “Je třeba zabít Davida”, “Dracula”, “Baron Prášil” a připravovaného titulu “Kat Mydlář”. (kompletní seznam čísel a alternací)

Pořad by se dal nazvat také “scénickým koncertem”, účinkující zpívají v kostýmech pro danou roli (některé sice v různých variacích, které poznají pouze nejzapálenější fanoušci), někdy dokonce i s náznakem kulis. Téměř každá scéna je doplněna projekcemi se záběry z daného díla. Projekce nijak neruší, ale pokud byste se na ně chtěli blíže zaměřit, tak díky nasvícení neuvidíte žádné velké detaily. Jednotlivé muzikálové bloky spojují pouze promítaná loga muzikálů, možná by nebylo na škodu jednoho z účinkujících jmenovat jako moderátora, který by jednotlivé bloky uváděl. A jistě by mohl přidat i několik osobních historek, čímž by se pořad stal ještě zajímavějším a diváci by si alespoň mohli na vteřinku odpočinout od hudební produkce.

Video sestřih z “Křížem krážem muzikálem”

V našem exkluzivním videu můžete vidět 10 hudebních ukázek z koncertního pořadu “Křížem krážem muzikálem”. Vystupují Kamila Nývltová, Zdenka Trvalcová, Marian Vojtko, Tomáš Savka a Bohouš Josef. Kamera a střih – Radek Janda.

Je třeba zabít Davida!

Celý projekt přivedla na jeviště Kristina Kloubková a podařilo se jí vytvořit svižnou show se známými muzikálovými hity. Dramaturgicky je představení zvládnuto vcelku dobře, střídají se pomalé árie s rychlejšími písněmi a celých 90 minut délky představení se stále něco děje. Některá čísla doprovází také taneční company, díky níž nepůsobí představení strnule. Company má také svůj sólový moment, a to při závěrečné písni z muzikálu “Adéla ještě nevečeřela”, která je stejně jako v samotném muzikálu pouštěna ze záznamu.

Zajímavé je, že herci se skutečně snaží muzikálová čísla také odehrát, ne jen provizorně odzpívat v kostýmu. Například při písni “Prokletí spánku” z “Mony Lisy” skutečně máte pocit, že se koukáte na plnohodnotný úryvek z muzikálu. Jedním z lákadel na “Křížem krážem muzikálem” byly také písně zpívány interprety, kteří je nikdy dříve nezpívali. Někteří je důvěrně znají, protože v daných muzikálech účinkovali, ale v jiné roli, ale například Kamila Nývltová poprvé vyzkoušela titulní píseň “Jako Fénix” z muzikálu “Mona Lisa”.

Marian Vojtko a Tomáš Savka

V námi viděné repríze jsme měli štěstí na opravdu vynikající interprety. Hlavní ženské sólo zpívala právě Kamila Nývltová, která se již v muzikálech otrkala a urazila od svého prvního představení “Kleopatry” velký kus cesty. Zvládla nejen titulní árii z tohoto slavného muzikálu, ale s přehledem odzpívala také megahit “Jsi můj pán” z pravděpodobně nejznámějšího a nejúspěšnějšího českého muzikálu “Dracula”. V parodické písni “Já jsem tvůj Bůh” pak předvedla i špetku komediálního talentu. Druhou zpěvačkou byla Zdenka Trvalcová, která trochu zůstávala ve stínu Kamily Nývltové, výrazněji se prosadila až ve dvou sólových písních z muzikálu “Rebelové”, které jí skvěle sedly. Společně s Marianem Vojtkem pak excelovala v “draculovském” duetu “Vím, že jsi se mnou“.

Hlavní mužský part odzpíval Marian Vojtko, jehož tenor provází pražské muzikály již dlouhou řadu let. Již nemůže překvapit v písních “Síla vůle Bohů” nebo “To jsem já“, protože tam je vždy vynikající. Zajímaly nás tedy nové písně, ve kterých se Vojtko předvedl v opravdu dobré formě. Nejvíce zaujala píseň “Přísahám” z posledního muzikálu Karla Svobody “Golem”. Vojtko by asi jen těžko mohl hrát postavu Vojty Skotnici, ale tuto píseň by jistě měl zařadit do svého repertoáru, protože dané výšky vyzpíval nádherně a čistě. Naopak mu příliš nesedla píseň “Já stále přemítám” z muzikálu “Mona Lisa”. S Kamilou Nývltovou pak skvěle ladili v mušketýrském duetu “Čas na lásku mít“.

Mona Lisa Kamila Nývltová

Velký sólový prostor měl také Bohouš Josef, který se držel spíše svého repertoáru. Tradičně dobře zazpíval kardinálská sóla “Já vím” a “Touha znát” i “Prokletí spánku” z “Mony Lisy”. Překvapil jako Rabín Löw v písni “Adonai“. Velice zvědaví jsme byli na jeho podání titulní písně připravovaného muzikálu “Kat Mydlář” – “Právo mám“. Ačkoliv bychom těžce hledali nějaký falešný tón, tak tato píseň jeho hlasu moc nesedla. “Kat mydlář” tedy pravděpodobně zůstane parketou pánů se silnými operními hlasy. Velkým překvapením byl Tomáš Savka, který exceloval v náročné árii “Snad měl bych jít” z “Angeliky”. Velký potlesk si vysloužil také mladý Filip Antonio, který svým jedinečným způsobem odzpíval dojemnou píseň “Sen kovbojů” (sledujte celý záznam na našem YouTube kanálu).

Po přídavku “Mušketýr ví jak žít“, ve kterém si přítomní pánové docela vyhráli s různými posunky a grimasami, se strhl obrovský potlesk. Bylo vidět, že divadlo je plné fanoušků, pro které byl pořad primárně určen. Standing ovation na sebe nenechal dlouho čekat, což je překvapivé vzhledem k faktu, že na klasických představeních se vstává jen zřídka. “Křížem krážem muzikálem” si to však plně zasloužil.

Pokud se tedy bude ještě někdy tento unikátní koncertní pořad konat, můžeme vám ho jen a jen doporučit. A to i v případě, že zrovna nepatříte ke skalním příznivcům Broadwaye a Hybernie. Vynikající výkony interpretů v dobrých písních by mohly potěšit každého milovníka hudebního divadla. Pochválit musíme ještě choreografické vsuvky a vkusné projekce. A pokud nám stále nevěříte, pusťte si náš video sestřih!

Mušketýrský přídavek

Roztančená Kamila Nývltová

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Tomáš Král. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na e-mail redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!

Silvestrovská “Touha” aneb nejlepší divadelní zábava na závěr roku
Recenze: AMERICAN IDIOT v Plzni
Kapka medu pro Verunku se vrátila ve skvělé kondici aneb svět se hezčí zdá
  • Míra

Pěkný sestřih, dobrá práce. Díky! Tomášovo Snad měl bych jít opravdu potěšilo oko i ucho :o)

• Miri Nikolaj

Já bych jen nesouhlasila, že “Právo mám” Bohoušovi nesedla. Když jsem slyšela záznam v televizi od Dana Hůlky, nijak zázračné mi to nepřišlo, spíše naopak. Ale po tom, co jsem to slyšela v divadle (samozřejmě tomu také nahrávala atmosféra, na to nemůžu zapomenout) od Bohouše, naběhla mi husí kůže. Viděla jsem KKM dvakrát a přirozeně jsem tedy slyšela i dvakrát “Právo mám” a pořád mi zní v hlavě Bohoušovo skvělé podání, při kterém jsem ani nedýchala. Ale je to samozřejmě jen můj názor ;-)

• Sukie

Tak teda za ten sestřih moc děkuji, a i když se mi to špatně říká (píše) asi máme v divadle nové alternace a jsou výborné.
    Tím bych chtěla ukázat na Kamču Nývltovou jako Lorraine a Mylady – ta Mylady je opravdu úžasná. A bohužel musím pochvílit i Mariána Vojtka, jelikož mi mírně vyrazil dech. Nejen, že jako Athos zpívá hezky, ale hlavně jako Vojta to Přísahám zpívá božsky.
    Takže doufám, že by se některé alternace mohly ukázat i v celém představení….
    Samozřejmě Tomáš Savka je úžasný Nicolas!

..jinak bych se chtěla omluvit, jelikož ze začátku mé názory na toto představení nebyly zrovna kladné.

• washek

Je to moc pekny sestrih, ale treba z barona bych vic uvital mene okoukanou Laska je krasna a mozna kousek Vim, ze jsi se mnou, ale jinak je fakt pekny a diky za nej!

Taky děkuji za sestřih.
    No Maroš jako Mušketýr a Vojta – wow…:)

Jak tak čtu a poslouchám Tom Savka a Marián naprosto vedou :-) A Marián by klidně mohl Vojtu hrát :) Přece jenom Pepa, nebo Petr Kolář taky nevypadali jako mladíci…:)

• vendy

Díky za video ! Moc hezká vzpomíinka. Nývltová, Vojtko, Bohouš Josef – to nemá chybu.

• Katka

Pěkné video,jenom bych tam uvítala trochu víc Zdenky,ale jinak hezký

• Romana

Souhlasím s Miri, od Bohouše se mi písnička z Kata líbí víc. Je fakt, že tam hraje pro i ta atmosféra. Jinak KKM jsem viděla i Pepou Vojtkem a Tomem Berounem – a bylo to taky suprové!!!

• lili

Ano , byla jsem na tom představení a bylo hodně plno a podle reakcí v něm seděli znalci :-) Jen mě překvapuje, že Tomáš Savka stále někoho překvapuje. Kdy už si konečně pisatelé zvyknou, že Tomáš prostě takhle dobře zpívá a hraje. Podívejte se do historie svých článků, a třeba příště už napíšete něco jiného, než že vás Tomáš překvapil. Je to ale taky závislé na příležitostech, které Tomáš dostává. Slyšela jsem ho zpívat Sílu vůle bohů nebo Golema a velmi doporučuju. Jinak díky za super sestřih!

• Janík

Já nevím, ale mě to připadá neuvěřitelně STARÝ, takový trapný, s přemírou patosu, vlastně až směšný.Copak se hudební divadlo a muzikál nikam málem od středověku nevyvinuly?To pořád budeme sledovat toporné postavy které jak tetřevi nafukují krk a dujou a dujou? Výraz žádný, herectví žádné, jen strašně patetické projevy a kýče.Prostě se mi to jeví jako nemoderní a obstarožní :((((((. Těším se na muzikály,který to vezmou za úplně jinej konec a nebudu z toho všeho mít takový pocit trapnosti.

• Peťule

Janíku, nevím, ale mě zas přijde naopak STARÝ…. Tvůj příspěvek, nevzpomínám si totiž, že by jsi zde napsal někdy něco pochvalného, jen se neustále do něčeho a někoho navážíš a neustále omíláš dokola ty samé nic neříkající hesla . Ale každý má právo na svůj názor :-) Já jsem na představení Křížem krážem muzikálem byla a s tím co píšeš, naprosto nesouhlasím. Tvoje slova radši nerozebírat nebudu, přijdou mě malinko mimo mísu a nechci si kazit víkend.

• Romana

Víš co Janíku stoupni si tam na jeviště a předveď se

• Janík

Asi jo,máte pravdu,že člověk má větší tendenci napsat co se mu nelíbí, než to,že se mu něco líbí.Ale nemůžu si pomoct, názor neměním, muzikály ale miluju a chtěl bych, aby se vyvíjely a aby nenudily.Nakonec,vžd\yť se sami podívejte, ty postavy tam jsou jak z nějakých středověkých divadel, je to patetický a špatný až na půdu.Sorry.To přece není nic proti vám, proč se tak rozčilujete, vždyť vy i já jsme jen konzumenti a tento portál je o názorech.

• Ifča

Mně nezbývá než souhlasit. To je tak, když se z několika slátanin udělá jedna, omlouvám se za ten výraz. Já jsem taky milovala muzikály a snažím se ještě milovat, ale divadlo Broadway mi je hodně zprotivilo. Michal David měl skončit s tvorbou u Tří mušketýrů, protože ti se mu ještě povedli, což se už o Angelice říct nedá. Lorraine v podání Kamily Nývltové je pro mě k pláči. Obávám se, že takhle se muzikály nedělají. Bohudíky, že se v Praze na slušný muzikál ještě zajít dá, co takhle divadlo Na Fidlovačce? Prostě s prominutím, ale na Křížem krážem muzikálem bych nešla ani zadarmo.

Mě trošku překvapily ty zkombinovaný kostýmy :-/ :)

Je kouzelné sledovat, jak profiserver musical.cz, když má někde své koně, tak i tu podle vás jinak upadající Broadway pochválí:) Jako nic proti, mně se KKM líbilo a zrovna Kamila mě třeba překvapila tím, že písničky z rolí, které normálně nenastudovala, dala ještě lépe než Kleopatru a Angeliku, ale prostě slyšel jsem i názory opačné, které od projektu čekaly víc.
    Já oponuju tím, že jde o zájezdovou promoverzi, a ta se jako taková povedla!
    Nakonec technicky… Jak mám Toma Savku velmi rád a považuju ho za stále lepšího a lepšího komplexního muzikálového umělce, jeho Snad měl bych jít mě v těch dvou nejnáročnějších pasážích opravdu tahalo za uši…, až jsem se dycky vyloženě vylekal:( Doklad toho, že Ifča nemá pravdu, tvrdí-li, jak se Angelika nepovedla. Povedla – a sakra se povedla. Snad měl bych jít jako její největší hit, je darda svou náročností srovnatelná s Teď královnou a nezazpívá to hnedtak někdo!!! Já prostě smekám před Michalem Davidem i dnes, v roce 2010!

• Peťule

A je také kouzelné sledovat, jak se Romča chytnul slovíčka “upadající” a teď se s tím všude ohání. To, že se KKM povedlo nic nemění na faktu, že od dob Kleopater, Angelik….jde skutečně úroveň divadla dolů, stačí se podívat, jak se prodává.

Milá Peťule, to, jak se (ne)prodává, není doklad upadajícnosti. To, jestli upadá či nikoli, je subjektivní názor každého, kdo se okolo divadel točí – proti gustu… Jen si prostě myslím, že by recenzent uznávaného serveru mohl napsat, kdo všechno z redakce se na tom názoru shoduje, resp. Podle názoru musical.cz to a to divadlo upadá či naopak kvalitativně stoupá…
    A co se týče těch prodejů, kromě Dětí Ráje a částečně HDK se neprodává nic. Ani v Kalichu, ani v TaFa, ani jinde. Je krize a lidi na drahé výlety do Prahy nemají prachy. To není o kvalitě projektů, ale jejich finanční náročnosti! Takže podle Vaší logiky by nejkvalitnější projekt u nás byly Děti Ráje – jen proto, že se nejlíp prodávají? OK, pak beru:)
    No a konečně… dejme šanci Mydlářovi. To bude projekt formátu Kleo, Ang., 3M, Draculy, Prášila a bude-li se prodávat, bude zase vše ready i v DB – ono je těžké chtít mít pořád nějaký silný titul nasazený, když nejsou autoři…

• carol24

Prosím, nevíte někdo náhodou, jak se jmenuje tanečník, který je zde ve videu v Oliver Twistovi (čas cca od 3:55), ten v té zelené košili, úplně napravo. Předem moc děkuji.

• Radek Janda

carol24: Matěj Cichra

• Aneta

Přísahám od Mariana je to nejlepší,co může být.Je to naprostá PARÁDA!!!

Jj, taky se mi moc líbilo. I když si ponechám na prvním místě Péťu Koláře, kterému tuto árii psal Karel Svoboda na “tělo”, Marián byl skvělý!

• Věra

Marian je úžasný, Pepa na něho prostě nemá. Mariane, díky, jsi skvělý, pěvecky i herecký .

• Jirka

Monice ABS nedávno stouplo divadlo v polovině písně,spíš při prvním refrénu Ted královnou jsem já a tleskalo jí do konce písně a pak ještě asi 1/2 hodiny potom .. A jenom ji sáme,protože 8 let odehráné Kleopatry,tak za to si to opravu zaslouží. Poslední její repríza byla úžasná,nikdo nečekal,že jí tak exelentně zahraje .. A to nejsem její skalní fanoušek a nemám jí v lásce