“Kleopatra” se loučí, s Gabrielou Gunčíkovou coby královnou (+ video sestřih)

Jeden z nejznámějších původních počinů, první muzikál Divadla Broadway, letos společně s touto scénou slaví krásné desáté výročí a zároveň se údajně už s českými diváky opravdu rozloučí. Samozřejmě vyvstává otázka, na jak dlouho a zdali jen v této podobě. Na oficiální rozlučku, s obnovenou premiérou 13. ledna 2012, v podobě několika posledních desítek repríz byli přizváni, jak jistě víte, nové posily v obsazení.

(psáno z obnovené premiéry 13. ledna 2012, s malým přihlédnutím k veřejné generálce 11. ledna v 15:00)

Michal David

Před zahájením představení předstoupil před obecenstvo autor hudby Michal David, poděkoval za příjemnou zaplněnost divadla a znovu ubezpečil publikum, že se jedná skutečně o poslední obnovenou premiéru a poslední sérii představení v ČR, Kleopatřiny kroky by následně měly vést například do Číny. A následně ještě pro jistotu přečetl večerní obsazení, načež každý ze zatím nepřítomných účinkujících, sklidil jakousi „zálohu na potlesk“, největší asi pánové Josef Vojtek a Tomáš Trapl. Při jaké další repríze se tento luxus divákům poštěstí?

Jelikož už jsme „Kleopatru“ za roky naší obnovené existence, úspěšných repríz a několik obnovených premiér hodnotili několikrát (např. zde), pojďme se zaměřit víceméně jen na nováčky v obsazení.

Gabriela Gunčíková

Jistě už jste netrpěliví, jak ve svém velkém divadelním debutu obstála stříbrná finalistka Československé Superstar Gabriela Gunčíková. Ačkoli, jak jsme mohli vidět na fotografiích  a v televizních reportážích, neprošla standardním zkušebním procesem (pro naprostého nováčka na divadelních prknech se jedná o značný handicap),  poprala se s příležitostí se ctí, její výkon je sympatický a rozhodně získává na jistotě.

Naopak malou výhodu měla Gabriela jistě v tom, že je „Kleopatra“ coby „popová opera“, přiznejme si, zejména u hlavních postav velice jednoduše režijně naaranžovaná, čili je herecky relativně vhodná i pro naprostého začátečníka, může si třeba pomáhat jednotlivými gesty.  U Gabrielina výkonu tudíž není příliš rozlišen Kleopatřin kariérní vzestup,je spíše celou dobu sebevědomou dívkou.  Příliš jí asi nepomáhá ani kalup libreta, které musí dovysvětlovat postavy bohů. Primární je zde tedy zpěv. Je zde sice ještě nejistota v samém úvodu – árie „Chci královnou se stát“, ale ta může v průběhu repríz snadno vymizet. Naopak velmi suverénní je přednes asi nejsilnější písně muzikálu „Velké písně o Nilu“. Dá se předpokládat, že její ztvárnění nebude mít mnoho odpůrců, zároveň se ale do hlav jistě vkrádá myšlenka, že v případě příznivějších podmínek mohla z producentského hlediska hlavní star dosáhnout ještě větší zářivosti. Potlesk ale byl bouřlivý a doufejme, že novou slibnou představitelku povzbudí k dalšímu zdokonalování, byť zhruba dvě desítky repríz na druhou stranu nejsou příliš velkým manévrovacím prostorem.

Video sestřih

Exkluzivní sestřih z představení muzikálu s Gabrielou Gunčíkovou v hlavní roli. Ve videu můžete dále vidět Mariana Vojtka, Zbyňka Frice, Ladislava Spilku, Alžbetu Bartošovou, Sylvu Schneiderovou nebo Bohouše Josefa.

Exkluzivně pro Musical.cz z veřejné generálky natočil a sestříhal Radek Janda.

Dovolte malou odbočku, když už jsme u aranží, co chybí u režie, to je dodáno v hudbě, dechová sekce, smyčcový orchestr, možná i proto si „Kleopatra“ udržuje přední místo v Davidově tvorbě, nese sice jeho jasný rukopis, přesto však dobrá instrumentace umí jeho hudbu pozvednout o notný kus nahoru. Když už Divadlo Broadway musí využívat half-playback, možná by nebylo od věci, vrátit se k tomuto poctivému „živějšímu“ přístupu, než k poněkud unifikovanému elektronickému zvuku známého z posledních let.

Alžbeta Bartošová a Tomáš Trapl

Další zářící hvězdou premiéry se stala Alžbeta Bartošová v roli manželky Marca Antonia Fulvii  (zdařile alternuje též Octaviánovu sestru) a bůh Jupiter Zdeňka Duška se vlastně svým scénářem předepsaným „přeřekem“ moc nemýlil, Fulvie je v Alžbetině podání pěkná fúrie a málokdo z mužů by s ní asi vlezl do svazku manželského. Netřeba dodávat, že s Tomášem Traplem coby Octaviánem vytvořili bravurní dvojici intrikánů.

Na veřejných generálkách jsme měli možnost vidět též nového Rufia, Ladislava Spilku, který oproti premiérovému Alanu Basienovi působí jako trochu odhodlanější a razantnější bojovník.

Tolik tedy malé ohlédnutí za obnovenou premiérou. Určitě je většina z vás na nové posily zvědava a je tedy potěšitelné, že zvláště u hlavní představitelky se může jednat o dost příjemné překvapení. Nebo jste snad zvědavější na to, zdali se po datu derniéry 26. únoru 2012 „Kleopatra“ ještě někdy za českým divákem vrátí?

Marian Vojtko a Gabriela Gunčíková

Juraj Bernáth a Lešek Semelka

Dušan Kollár

Gabriela Gunčíková

Josef Vojtek

Alan Bastien

Tomáš Trapl v senátu - Daniel Bič, Roman Řehák, Václav Procházka a Mario Čermák

Gabriela Gunčíková a Marian Vojtko

Jana Sochůrková, Gabriela Gunčíková a Libuše Vojtková

Zdenka Trvalcová a Josef Vojtek

Alžbeta Bartošová

Gabriela Gunčíková a Kateřina Matyášová

Děkovačka

Finále přídavku

"Velká píseň o Nilu"

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Petr Marek. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na e-mail redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!

V muzikálu MUŽ SE ŽELEZNOU MASKOU si zahraje Hůlka i Vondráčková (+ video)
Ďurovčíkova “Carmen” zapůsobila i na pražské diváky
Daniel Hůlka, Josef Vojtek a Marian Vojtko pokřtili CD “Barona Prášila” (+ video)
  • Aneta34

Nezlobte se, ale gunčíková do muzikálu nepatří, nepatřila a patřit ani nebude. Po pěti letech strávených v Americe jsem se těšila, jak si poslechnu písničky z Kleopatry, ale po shlédutí tohoto videa s pro mě neznámou gunčíkovou mě chut přešla. Gábinko, vrat se k rocku a neprzni muzikály!

• aja

Aneta34: Nechápu, jak můžete soudit dle pětiminutového videa ještě navíc z generálky, tedy z jejího prvního divadelního vystoupení, kde mhla určitou roli sehrát nervozita.