Recenze obou výběrových CD s hity z muzikálu “Děti ráje”

Před nedávnem se na pultech obchodů objevilo CD “Ději ráje 2”. To navazuje na předchozí vydaný výběr písní, který doplňuje dalšími hity. Vydáním již dvou alb produkce dokazuje, jak obrovský zájem je o tento nový český hit muzikál, který se za pár měsíců stal doslova kultem. Jaká jsou ale CD? Povedla se stejně jako představení? Recenze a kompletní informace čtěte v celém článku, doplněném o krátkou výroční aktualitu.

CD Děti ráje

Datum vydání 24.11.2009

Tracklist
1) Děti ráje – všichni
2) Léto – Michaela Nosková
3) Pár přátel – Jan Kříž, Patrik Plešinger a sbor
4) Vůně ženy – Tomáš Löbl
5) Vizitka – Martin Bačkovský
6) Večírek – Michael Foret
7) Půjdu s tím – Jan Kříž
8) Tak se lásko měj – Jan Kříž, Michaela Nosková
9)  Colu, pijeme colu – František Pytloun
10) Jak snadno uvěří se lhářům – Michaela Nosková, Genny Ciatti
11) Decibely lásky – sbor
12) Nenapovídej – Jan Kříž, Michaela Nosková, Tomáš Löbl, Genny Ciatti
Bonus
13) Rájovanka vám hraje poupata

Obal "Děti ráje"

První CD “Dětí ráje” se nám dostalo do ruky ihned po vydání. V tu dobu byly ještě čerstvé zážitky z premiéry a CD přišlo vhod jako milé připomenutí představení. Jako jeho největší chybu jsme ihned označili absenci hlavní písně představení “Každý mi tě lásko závidí” a dalších několik hitů typu “Nonstop” a osobně jsem postrádal také “Nikdo nepřišel”, jakožto nejdojemnější část představení. Tyto neduhy však spravilo druhé CD.

Píseň “Děti ráje” jsme znali již jako singl z natočeného videoklipu a je to jediná píseň, kde můžeme slyšet i Ivetu Bartošovou, která původně měla v muzikálu účinkovat. Druhá píseň patří k těm nelepším z CD – Michaela Nosková skvěle zvládla interpretovat známý hit I. Bartošové “Léto”. Tomáš Löbl je obrovským hlasovým objevem a na poslech má opravdu skvělý hlas, což lze slyšet v písni “Vůně ženy”. Pro rockověji laděné posluchače tu je další skvělá píseň “Vizitka” (ačkoliv v roli Šoumena preferujeme Jana Höniga, tak ani Martin Bačkovský není vůbec špatný). Zaujala nás netradiční úprava písně “Colu, pijeme colu”, ostatně všechny písně jsou originálně zaranžovány Michalem Dvořákem. Jan Kříž s Michaelou Noskovou excelují v duetu “Tak se lásko měj”, škoda že již Kříže v muzikálu neuvidíme (nahradil ho Peter Veslár). Skvělým zakončením CD je kvartet “Nenapovídej”, který je také poslední písní muzikálu. Bonus Rájovanky si mohli producenti alba odpustit, zcela nekoresponduje se zbytkem alba a dechovková úprava písně Poupata je dosti děsivým zážitkem.

Celkově je první album povedené, především co se týče výběru a výkonů interpretů. Chybí však na něm hlavní hity, kdyby se několik písní přidalo, mohlo jít o skvělé CD. Dojem kazí jen poslední bonusová píseň. CD se již prodalo přes 7000 kusů a při 100. repríze na svátek čarodějnic obdrží Zlatou desku.

CD Děti ráje 2

Datum vydání 26.3.2010

Tracklist
1) Třetí galaxie – Petr Poláček, Genny Ciatti
2) Chtěl bych žít, tak jak žít se má – František Pytloun, Josef Štágr
3) Diskžokej nepřijel – sbor
4) Nonstop – Martin Zounar, Jan Hönig, Petra Doležalová, Tereza A. Vágnerová a sbor
5) Zůstaň a neodcházej – Tomáš Löbl
6) Céčka, sbírá céčka – Sagvan Tofi, Michaela Sejnová a sbor
7) Nikdo nepřišel – František Pytloun
8) My máme prima rodiče – Martina Cerhová, Michaela Sejnová a sbor
9) Každý mi tě lásko závidí – Sagvan Tofi
10) Šoumen – Martin Zounar a sbor
11) Největší z nálezů a ztrát – Tomáš Löbl
12) To zas byl den – Petra Doležalová
13) Jak snadno uvěří se lhářům – Tereza Aster Vágnerová
Bonusy
14) Děti ráje (Medley verze) – Michael Foret, Genny Ciatti
15) Půjdu s tím – Bořek Slezáček

CD "Děti ráje 2"

Druhé výběrové CD “Dětí ráje” doplňuje první album dalšími hity, které se na něj nevešly. Oproti prvnímu CD však výrazně pokulhává v kvalitě a výběru interpretů. Můj osobní pocit, který se mnou zcela jistě fanynky nebudou sdílet je, že Michael Foret a Petr Poláček mají na poslech velice nepříjemné a nezajímavé hlasy. František Pytloun zřejmě nebyl v dobré hlasové kondici, protože na YouTube je možné vidět mnoho bootlegových nahrávek, na kterých zpívá o hodně lépe. Na tomto CD však zní jako snaha o napodobeninu Michala Davida, přitom to nemá dostatečný efekt. Zvolit si vlastní cestu by bylo zcela jistě lepší, nejvíce znatelné to je především v písni “Nikdo nepřišel”. Naopak Tomáš Löbl opět svým sympatickým hlasem boduje v písních “Největší z nálezů a ztrát” a “Zůstaň a neodcházej”. Sagvana Tofiho jsem nikdy nepovažoval za dobrého zpěváka a nepodlamují se mi kolena při poslechu jeho “sexy chrapláčku”, jako některým fanynkám. Martin Zounar je hlasově opravdu ztracený a v “Šoumenovi” ho zachraňuje sbor, sólový začátek však neskutečně tahá za uši. Překvapením byla Tereza Aster Vágnerová v písni “Jak snadno uvěří se lhářům” a Petra Doležalová “To zas byl den”. Nejlepší píseň z CD se pro mě ukrývá až v samotném jeho závěru. “Půjdu s tím” v osobitém podání Bořka Slezáčka je opravdu zážitek, velkou zásluhu na tom má i autor písně Zdeněk Barták.

Druhé CD tedy příliš nepřesvědčilo, možná by to příště chtělo udělat jedno dobré album, než dvě průměrné. Fanoušci Michala Davida a tohoto populárního muzikálu však jistě sáhnou po obou a budou spokojení. Náročný posluchač by již nemusel. První CD stojí průměrně 300 korun, druhé jen 200, celkem tedy za pět set korun máte hezký komplet písní s interprety muzikálu. Mnohem záživnější jsou však “Děti ráje” živě a CD jsou spíše takovým suvenýrem a také záleží na osobních preferencích určitých interpretů, na kterých u mě právě toto druhé CD zkrachovalo.

.

Výroční aktualita

Děti ráje (foto Tomáš Martínek)

Zájem o “Děti ráje” je však stále obrovský. “Zájem o vstupenky je takový, že bychom mohli hrát i šestkrát týdně. Ale máme jen dvě herecké alternace a jednu taneční, takže by se to nedalo  zvládnout,” shodují se producenti muzikálu. “Děti Ráje” také dlouhodobě dominují žebříčku nejprodávanějších kulturních akcí v předprodejních sítích. Právě na svátek čarodějnic 30.4.2010 se odehraje výroční 100. repríza (jak jsme již výše zmiňovali, předá se na ní i Zlatá deska) a brzy muzikál navštíví stotisící divák. Na webových stránkách muzikálu probíhá fotosoutěž o vstupenky, stačí vyfotit sebe s čímkoliv z 80. let a získat dostatečnou přízeň návštěvníků stránek.

Hrabě von Krolock se rozloučil s Prahou. V září se vrací Fantom opery (+ rozhovor a video)
Koncerty
Jan Hönig a jeho kolegové z “Dětí ráje” zazpívali na jeho prvním recitálu (+ video)
“Zpívá Miloš Kopecký” – recenze CD
  • DEJVid (5.tanečník zprava)

Taky se mi líbí víc CD1…ale to jen pro to, že jsou ne něm mé oblíbené DECIBELY!!! :D
    …ale,že ze dvojky zrovna vyzdvihujete Bořka??…no nevim nevim…
    Mě osobně nejvíc dostal DISKŽOKEJ,co nepřijel…:-P
    …a upozornil bych na všehoschopné mladé talenty, kteří možnost v jiném pražském divadle prostě nedostanou…možná i to je ona další známka toho,proč jsme tak úspěšní :P :P :P
    Jo a chybí ještě POUPATA (bez rájovanky) anebo My dva jsme sehraní, tak že by DĚTI RÁJE cd 3??? :)))

Děti ráje 3 nevím, ale na stránkách distributora je ještě na začátek září v plánu jakýsi Děti ráje komplet, ale jen na 2CD, takže kdo ví, zdali to nebude jen přebal těchto dvou recenzovaných kousků, pokud má ta inscenace přes tři hodiny, tak by to možná coby komplet na 3 CD chtělo. Uvidíme…

Tak posledních cca půl hodiny jsou medley verze písní, které už zazněly, takže na 2CD by se opravdový komplet písní vešel určitě.

• Tinule

No to jsou mi věci….jsem si koupila před týdnem obě CD a na 1.CD mi chybí písnička Vůně ženy….mám jich tam jenom 12:-( a zrovna jedna z těch hezčích…..klidně bych ji vyměnila za Poupata…. :-) na živo to bylo daleko “zábavnější” ta dechovková verze:-)

Tinule: A nemáš u prvního dílu levnější “speciální edici” prodávanou v divadle, kde údajně jedna písnička chybí? V prodejní verzi Vůně ženy normálně je.

• Fanda

Dobrý den moc mě mrzí že se vám můj hlas tolik nelíbil ale to že to zpívám chraplakem neznamená že bych nebyl v kondici a kdo mě zná vi že představeni zpívám pokaždé jinak a rozhodně sem se nesnažil o napodobeninu a nevím jestli to někdo vi ale michal david je můj vzdálený příbuzný tak sem možná podedil barvu hlasu nesnažil sem se napodobit ale dat do toho emoce ale každému nechávám svůj názor přeju příjemný den :-)

• Tinule

Ondro, ano máš pravdu, mám “levnejší” verze :-( nepředpokládala jsem, že by verze I. mohla mít 2.varianty:-)

• Tinule

Já viděla naživo Fandu i Tomáše a musím říct Fando, žeš byl prostě lepší;-)

• HUGO

Fando: i mě opravdu přijde, že na CD2 to není tak nějak ono, (mám-li být upřímný, tak např. u “Nikdo nepřišel” malinko, tedy spíše více “trpím”) ale toť můj subjektivní názor, každému se může líbit něco jiného, tak to ber prosím “sportovně” :-)
    A ještě mě nedá, nezmínit se o T.A.V. – “Jak snadno uvěří se lhářům” ano, jo, relativně “dobré”, ale v “Diskžokej nepřijel”….. :-(((
    Nechci se tu pasovat do bůhvíjakého “kritizátora”, poněvadž po posledním, nedávno zhlédnutém představení, jsem jím velmi pozitivně pohlcen. “Děti” udělali opravdu obrovský kus práce!!! A za to jim tleskám! Prostě můj komentář patří jen k recenzovanému CD.

• Berenica BB

Včera jsem měla tu možnost shlédnout muzikál – jedním slovem nelze vyjádřit jaká bomba to byla :)))) fakt úžasný :) výkony herců – zpěváku – všech – SUPER ! díky moc …. akorát díky frontám nemám ani jedno cd což mě dost mrzí :O( ALE ještě jednou díky :)