Tomáš Novotný na svém soirée bavil historkami i muzikálovými hity

V sobotu 27. září se na scéně Městských divadel pražských – Divadle Rokoko uskutečnilo jedno ze série soirée, kdy se známé tváře souboru představují tak trochu jinak. A díky Tomášovi Novotnému jsme se mohli díky příjemné hodince a půl přesunout i do světa muzikálu.

Jelikož je Tomáš Novotný absolventem oboru muzikálového herectví na brněnské JAMU, večer se převážně točil kolem historek z ostré a často nelítostné muzikálové praxe. Škoda, že se styl Tomášova vyprávění prakticky nedá přenést do písemného projevu a tak alespoň drobné shrnutí. Dozvěděli jsme se, jak se bortí iluze o vysněných rolích jaký je rozdíl mezi studiem činoherního a muzikálového herectví (podle některých muzikálovému žánru stačí kouřostroj a pár světel), o setkávání se slavnými osobnostmi a různých drobnostech ze zkoušení, nechybělo lékařské okénko aneb Jak na nemocné hlasivky a kterak správně zakrýt užívání medikamentů. Také jsme se dozvěděli něco o fenoménu dlouhých vlasů u muzikálových herců. To vše v neodolatelném stylu, co pelčlivě procvičil bránici všech v sále a strhl spoustu nadšených ovací a reakcí.

Povídání o správné výbavě lékárničky muzikálového herce.

Historky byly pravidelně prokládány písničkami. Zlatý hřeb večera byl zatlučen netradičně už v jeho počátku, kdy hlavní aktér večera pozval na jeviště Evu Pilarovou, Ta mimo několika milých vzpomínek na zlatou éru Divadla Semafor a právě Rokoka, přispěla hned třemi sólovými písničkami – směskou semaforských hitů, slavnou Hello Dolly vzdala hold Luisi Armstrongovi a nechyběl ani nezaměnitelný Montiho čardáš.

Eva Pilarová a Tomáš Novotný

Tomáš záhájil svůj program (částečně za klavírního doprovodu Dominika Renče) árií z muzikálu Michaela Kunzeho a Syvestra Levaye Mozart, protože si titulní roli si vždy chtěl zahrát. Píseň Brány jsou zamčené potom odzpíval netradičně v koženém kabátě, čemuž předcházela další historka o špílcích kolegů, když zkoušíte zároveň rozverného Josefa a jeho úžasný pestrobarevný plášť v Ostravě a drama Želary v ABC. Asi ještě nikdy nedoprovázelo tuto píseň tolik upřímného smíchu, díky kontrastu barevného kostýmu na fotografi a tmavého kostýmu v reálu. Mezi dalšími dobře vybranými kousky byly například Mr. Cellophane -Mistr Celofán z Chicaga, The Impossible Dream z Man of La Mancha nebo Die Unstillbare Gier z Tanz der Vampire.

Dominik "Lloyd Webber" Renč

Nešlo si nevšimnout, že většina vybraných písní zazněla s českým textem, což ale dalo hezký důvod k jednomi lingvisticko- dramaturgickému bonbónku, kdy, po malé úvaze na náročností disciplíny českého přebásnění Lloyd Webberova skladba Love Changes Everything z muzikálu Aspects of Love zazněla v angličtině se svérázným simultálním překladem dalšího hosta Jaromíra Noska (speciálně pro tento večer opět s dlouhým vlasem, když jsou to ty muzikály…), v dramaturgickém okénku dokonce zavedl dělení děl Andrewa Lloyd Webbera a Tima Rice na „krásné“ a „zajímavé“ – přičemž ty krásné prý poznáte tak, že mají v názvu jméno postavy. (Zde bych okénko mírně poopravil v tom smyslu, že Tim Rice  po stránce textu stvořil jen menší část Lloyd Webberových spektáklů a Fantom Opery ani Aspects of Love už mezi ně nepatří, což ale tak úplně nezaznělo.) Ve zkratce: další povedená humorná vsuvka, zvláště pro žánrové fajnšmekry.

Jaromír Nosek

Tomáš Novotný sice tentokrát Rokoko nevyprodal, ač si to dle svých slov vždy moc přál (divácká účast byla spíše komorního rázu), ale takto spontánní až frenetickou, ryze přátelskou atmosféru večera by mu mohla závidět leckterá známá jména. Těšíme se někdy v budoucnu na nějaké další pokračování se stejně skvělou kulisou.

Tomáš Novotný

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Kristýna Junková. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, Facebooku apod., ozvěte se nám na e-mail: redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno.

Muzikál Mamma Mia! již zpívá česky. Jak se povedl?
Originální pardubické “Chicago” má novou Velmu Kristinu Jelínkovou
Janek Ledecký vybíral hvězdy do muzikálu “Vánoční zázrak” (+ video)