Praha

Muzikálová komedie “Adam a Eva” se představila v Pekle


17. 4. 2014 bude mít v pražském Divadle Broadway premiéru hudební komedie “podle skutečné události” Adam a Eva režiséra Zdeňka Zelenky na libreto Haliny Pawlowské, s hudbou Bohouše Josefa a texty písní Borise Pralovzského. Pro odhalení základních detailů si tým toto úterý vybral strahovskou restauraci Peklo.

První informace jsou zatím velice střídmé, celý projekt je podle tvůrců teprve v přípravách, ještě stále se dělají některé úpravy ve scénáři (který vznikal zásadně v noci), písně už jsou ale téměř napsané, jako podkres celé akce znělo CD s demoverzemi, hlasitěji jsme během akce slyšely dvě ukázky, které míchaly naprosto typický rukopis Bohouše Josefa s určitou swingující a gospelovou hravostí, texty zatím neobsahovaly větší překvapení, nicméně pokud bude “Adam a Eva” muzikálovou komedií pro celou rodinu, mohly by do celku svou jednoduchostí zapadnout celkem dobře, uvidíme.

Zatímco už víme, že kostýmy bude tvořit dvorní výtvarník Roman Šolc a choreografkou bude Leona Qaša Kvasnicová, v hereckém obsazení jsou zatím všechna jména uvažovaná a tudíž nezávazná. Zmínky padly o Jakubovi Prachařovi, Veronice Kubařové, Josefu Vojtkovi, Jiřím Langmajerovi, Martinu Dejdarovi, Veronice Žilkové. Oficiálně bude ale obsazení odhaleno až během ledna.

Pro zkrácení čekání se zde můžete podívat na oficiální vizuál k představení a přečíst si zamyšlení režiséra muzikálu Zdeňka Zelenky.

Oficiální vizuál hudební komedie "Adam a Eva"

Zamyšlení režiséra Zdeňka Zelenky

“O stvoření světa nikdo nic přesně neví,” píše v úvodu svého libreta Halina Pawlowská a pokračuje: “Není důvod nevěřit Bibli. Že existoval Ráj, že si Bůh vymyslel anděly a čerty, že pak pečlivě vymodeloval Zemi, dal život vodě i vzduchu a Adama stvořil k obrazu svému tak, aby mu v dobré víře přidělil družku rafinovaných tvarů – Evu.” Tolik na úvod notoricky známého příběhu, který jsme se rozhodli zpracovat formou zábavného muzikálu, na hony vzdálenému zatěžkamému fizofování o smyslu existence lidstva a jeho neodvratné cestě ke své záhubě. V naší lehce rozverné komedii se naopak budeme snažit vyvolat na divákově tváři úsměv při sledování odvěkého sváru ženského a mužského elementu, který je nadčasový a ve svých střetech a ve své podstatě většinou komický. Už samotná volba tématu s sebou nese atraktivní role, které se na jevištích neobjevují zrovna často – Bůh, Lucifer, andělé, ale také čerti, kteří už podle toho, jak se jmenují, naznačují, co budou hrát – Mamon, Humus, Perverz či Mord. Cesta Rájem, svádění k hříchu, boj andělů s čerty, sklony k hamižnosti, špinavým intrikám, lascivnosti, násilí i obhajobě čistoty, to jsou motivy nadčasové, takže se náš příběh přesune od dob stvoření Adama a Evy až do naší současnosti, kde budeme s velkou dávkou ironie a upřímné zvědavosti sledovat, jak si tyto hodnoty v naší morálně rozviklané době porojevují. Věříme, že to nebude pohled hořký, ale velice zábavný, který ale přeci jenom může některé vnímavější diváky k malému zamyšlení dovést. To bychom se nezlobili.

Jak je dostatečně známo, má-li se dosáhnout jisté lehkosti, musí se těžce pracovat, mimo jiné i proto, že komedie, obzvláště muzikálová, to není volná jízda, ale přesná matematika. Přiznám se, že už se těším, jak budeme počítat, počtáře mám totiž okolo sebe víc než zdatné, ať je to hudební skladatel Bohouš Josef, textař Boris Pralovszký, kostýmní výtvarník Roman Šolc či choreografka Leona Qaša Kvasnicová. Čeká nás vytvoření iluze stavu světa před člověkem, podíváme se do Nebe i do Pekla, ale také do krajiny kolem Řípu, navštívíme pracovnu Boha i operační sál. Bude to atraktivní výlet, proletíme svět od prvního hříchu k hříchům současným a já na svoji čest slibuji, že se  s celým týmem pokusíme dodržet jedenáctý bod Desatera, který jsem si dovolil připsat – nenudit. A protože i v našem představení bude mít hlavní roli Bůh, dovolím si zakončit svá slova přáním – Pánbůh s námi.

Zdeněk Zelenka – scénárista a režisér


Aktuální zprávy
Muzikál Ať žijí duchové zahájil zkoušky první čtenou
Aktuální zprávy
Pražská konzervatoř uvede nový český původní muzikál Závišův kříž
Aktuální zprávy
Muzikál Carmen se vrací s podtitulem: Zpět v původním obsazení!
  • simi1510

    Jestli bude pravdivá informace o tom, že by tu měla hrát Veronika Kubařová, tak se na ní budu těšit. A choreografie Qaši bude jistě jako vždy úžasná. Malé upozornění na korekturu v článku, misto přečíst máte přežíst….


  • O

    OO

    Autor Odpovědět

    Myslíte tím spíše přežít ne? Myslím si, že to bude ještě víc špatné než je snad možné… Ach jo pokud se bude takhle pokračovat dál bude se muset vydat zákon o zakázání muzikálů v ČR…


  • veny

    Ale ten vizuál je pěkný :-)


  • Radka

    Já pořád nechápu, že se tady vždy najde někdo, kdo “shazuje” muzikál dřív, než ho viděl. Proč zneuctíváte práci lidí, kteří na muzikálu pracují? Nikdo ho ještě neviděl ani neslyšel, ale už se najdou tací, kteří ho dopředu odsoudili. Člověk, který pomlouvá něco o čem nic neví, je jen mluvka a proto komentáře takových lidí jsou pro mě bez hodnoty. Naopak si ráda přečtu komentáře diváků, kteří se nejdříve jdou podívat a pak se vyjádřují, porovnávají alternace apod.


  • Bidnik

    Radka: Mate naprostou pravdu. Nesnasim lidi, kteri o necem vedi prd a odsuzuji to. Nechapu to, je mi to nesympaticke a prijde mi to hloupe. Takove typicky ceske:) Kdyz se objevil clanek, ze bude Fantom, hned nekdo zacal psat, ze to bude blby, ze u nas to nikdo neda a tak, nad tim jsem obracel panenky.
    Bohuzel Divadlo Broadway je pro me urcita vyjimka, kde si troufam rict, ze Adam a Eva bude nekvalitni paskvil, dalsi tlucka na penize, jako temer vse, co se zatim v Broadway (nerikejte prosim “na Broadway” – to je neco trochu jineho) odehravalo. Neni to zaujatost proti teto scene (prostor divadla se mi moc libi, napr. Kleopatra mi prisla docela vymakana), ale zkusenost.


  • Ivanulkaa

    Nechápu jak může někdo odsuzovat něco co ještě ani neviděl?Já si myslím, že to bude velmi kvalitní dílo.Můj osobní názor je, že tato komedie může jedině příjemně překvapit. Divadlo Broadway uvádí hodně kvalitní a skvěle propracovaná díla, tak si myslím, že nás zas čeká další skvělá podívaná.

    Držím všem, kdo se na Adamovi a Evě podílejí, ať jim vše vyjde tak jak si přejí a ať všem nepřejícným skeptikům vytřou zrak tak, až jim spadne čelist !!!!


  • janako

    …jsem cvok, už mám na Adama a Evu lístky… moc se těším. Halina Pawlowská je super, těším se na její ,,nadhled” :-)


  • Ivanulkaa

    Re Bídník:

    Pro mě je Broadway úžasné divadlo. Hrají se tam skvělá díla, je tam úžasné zázemí a hlavně fajn parta lidí, co spolu drží jak jedna velká rodina, to se vidí málokdy si myslím. Já mám s Broadwayí jen ty nejlepší zkušenosti a můžu hodnotit jen a jen pozitivně.

    Pokud se nelíbí ty muzikály, co se tam hrají tak je prostě jednoduchý tam nechodit.


  • Bidnik

    Ivanulkaa: Divadlo Broadway se mi taky libi, co se architektury tyce. Ale bohuzel vetsina kusu zde provozovanych jsou veci napsane a provozovane ciste kvuli zisku. Na Kleopatre Michal David pracoval 5 let, predstaveni bylo po vsech strankach propracovane, rekl bych povedene a bylo videt, ze si s tim dal autor praci. Bohuzel ostatni “muzikaly” uz odflakl, protoze zjistil, ze cesky vkus je na minusove urovni, a kdyz obsadi zname tvare, muzou tam zpivat klidne Sla Nanynka do zeli a lidi jim stejne budou sypat penize. Jen me mrzi, ze se ceske publikum necha takto “okradat” a nechodi na kvalitni muzikaly, ktere uz byly bohuzel temito “muzikaly” skoro vytlaceny.

    Ale samozrejme at si chodi kdo chce na co chce:)


  • Dascha

    Re janako: nejste blázen já si lístky na tohle nechám dát k narozkám, které mám hned pár dnů po premiéře :-)


  • kvitko

    Bidnik:Když uvádíte,ať si chodí kdo chce na co chce,tak si choďte na své dle Vás kvalitní muzikály a nekritizujte muzikály v divadle Broadway.Pro mě osobně je to úžasné divadlo s nádhernými muzikály a skvělými herci a myslim,že kdyby se to lidem nelíbilo,tak na to nechodí…


  • Bidnik

    Kvitko: A proc bych nemohl kritizovat? Do diskuse se musi psat jen prispevky, jak je to vsechno uzasne?:) snazim se primet k zamysleni, jestli Vas to divadlo treba “neokrada”, kdyz mu davate tolik penez za to co tam predvadeji. Jen me mrzi, ze Broadway oznacuje za muzikal neco co s muzikalem nema moc spolecneho a kazi vkus naseho publika za ucelem vlastniho zisku. Proto tam taky nechodim (resp. na vetsinu veci jsem sel, s nadeji, ze treba konecne vytvori neco hodnotneho) a vybiram si produkce, kde je taky super atmosfera, super parta, ale zaroven i predstaveni, ktery je propracovane a ma nejakou uroven, napr. Kalich. Vzdyt si porovnejte treba Tri musketyry a Maugliho, Maugli je neco, co clovek muze obdivovat, obdivuju vsechny zucastnene, ze dokazi to, co dokazi, obdivuji autory, rezii, proste na to koukam s otevrenou pusou. A pak prijdu do Broadwaye, kde se Hlozek (nic proti nemu) snazi vypadat jako musketyr a na konci je standing ovation, protoze nekdo dostal na jevisti neplanovane zachvat smichu.

    Ale jak rikam, je to muj nazor, nikomu ho nevnucuju, jen jsem mel potrebu ho napsat:)


  • niki

    Proč okrádá? Kdo chce tak do toho ty peníze dá dobrovolně… A že to Broadway dělá pro peníze? A kdo ne? Bylo by sice heké říct že divadlo všichni dělají pro velké umění, ale oni se tím především živí, je to práce a ta se dělá pro prachy.


  • Bidnik

    Pozor, slovo “okrada” jsem zamerne napsal do uvozovek.
    Divadlo muze divakovi za jeho penize bud nabidnout hodnotny zazitek nebo spolehat na to, ze kdyz cesky divak na plakate vidi zname jmeno (jehoz nositel v mnoha pripadech neumi ani zpivat, natoz aby byl muzikalovy herec) a hned na to jde,i kdyz to je odflakly a vubec mu nevadi, ze vidi neco, co neni vubec dobry.
    Samozrejme ze vsichni zucastneni to delaji prevazne kvuli penezum. Ale v Broadwayi v tom bohuzel neni krome tech penez zadny jiny zamer.


  • marek

    bidniku naprosto souhlasím bradway má je známé xichty je jedno co umí jen. burani jsou rádi že je vidí a muzikály které za to stojí nemají bohužel takovou sledovanost lidí proberte se a mějte vkus to neslysite tu podobnost všech muzikálu na té broadwayi ?


  • Káťa

    Hezkej článek, už se těšim na leden, až budou další informace. Jestli bude v tomhle muzikálu hrát Jiří Langmajer, určitě budu moc ráda. Je úžasnej herec i zpěvák. Jinak taky nechápu lidi, co kritizujou, přitom o tom muzikálu zatím vědi tak málo… Nechápu… Když se někomu nelíbí muzikály divadla Broadway, ať tam prostě nechodí a nezajímá se. Já mám Broadway moc ráda, protože se tam hrajou skvělý muzikály. Díky programu je to moje nejoblíbenější divadlo.


  • Kiky

    Bídník:
    “kritizujete” známé tváře na Broadwayi, hmm… a nekvalitní díla… já si třeba myslím, že zrovna Mata Hari je veliká vzpruha pro divadlo, je to kvalitní a silně emoční dílo.. a o tom, že je kvalitní, svědčí i jeho vyprodanost.
    A k těm známým tvářím, co takhle Bílá v Aidě v divadle Karlín? samá reklama jen na ní.. kdyby nebyla Bílá v Aidě, tak by na ní lidi prostě asi nešli? Dle toho co píšete… nebo Střihavka a Ježíš?
    Prostě divadelní průmysl v Čechách je založen na reklamě a propagací hvězd, takže toho se nevyvarujeme.. a není to problém jen na Broadwayi…


  • Bidnik

    Káťa: Jiri Langmajer neni zpevak a uz vubec ne muzikalovy. V kvalitnim muzikalovem predstaveni tedy nema co delat. Pokud tam ucinkuje, je to znameni, ze muzikal dobry nebude. Vubec nic proti nemu nemam, je to dobry herec. Cinoherni. Muzikalovy herec musi, jak znamo, splnovat tri muzikalove pozadavky: zpev, herectvi, tanec. Jiri Langmajer z toho splnuje jednu tretinu (herectvi), jeho zpev by se mozna dal uplatnit v nejake pisni v cinohre nebo tak, nicmene v dobrem muzikalu museji zpivat opravdovi zpevaci. Langmajer je herec, ne opravdovy zpevak. Proc v muzikalu zpivaji lide z jineho oboru? (to byla recnicka otazka – vime, ze je to kvuli tomu, aby si producent namastil kapsy, protoze lide u nas nechodi na muzikaly, ale na medialne proflakle obliceje. Pokud vim, produkce jisteho muzikalu chtela do nejakeho “dila” obsadit Vladka Dobrovodskeho z VyVolenych (!!!) – myslim ze je to dost jasny priklad, jak hluboko jsme – Vladko mel nastesti soudnost a narozdil od producenta nepochopil, proc by mel ucinkovat v muzikalu, kdyz neumi zpivat). Pripada mi to stejne jako kdyby se mi rozbila pracka a ja si na opravu zavolal zednika. Oba urcite zvladaji svou praci dobre, ale zednik mi pracku neopravi a obracene taky ne.


  • Kiky

    Bídník:
    Zrovna Langmajera se musím zastat, Mata Hari je muzikál s prvkami činohry, a to že tam zpívá mi vůbec nevadí, jestli jste ho viděl, myslím, že jste mohl posoudit, že mu ta role opravdu sedí.


  • Bidnik

    Kiky: Vyprodanost neni primo umerna s kvalitou. Pojdme si odskocit do opery: Jsme na predstaveni Aidy, Tosky, Bohemy nebo nejake jine romanticke opery – a je narvano. Pak jdeme na nejakou moderni operu (treba od Brittena – dneska by oslavil 100. narozeniny:), ktera je uzasna, super, vyborna, ale divak zde neni povrchne masirovan omamne prvoplanove prekrasnymi melodiemi, takze je poloprazdno. Znamena to snad, ze opera je horsi? V tom vidim alternativu s porovnanim s muzikalem, ktery divak sleduje nadsen, protoze jeho hlavni akter byl vcera na titulni strane Blesku a on jej nyni vidi nazivo, nebo je muzikal tak dobry, ze se bez techto “celebrit” obejde a divakovi staci to, ze je sam o sobe dobry.

    To ze je u nas divadelni prumysl zalozen na hvezdach, neni moc vesele, ale kdyz ta hvezda svou roli zvlada, proc by to melo vadit? Jenze clovek, ktery nezvlada zpev, herectvi i tanec, muzikal logicky zvladnout nemuze. Kolik lidi v Broadwayi zvlada vsechny tri tyto ulohy?


  • Bidnik

    Kiky: Mata-Hari jsem nevidel, soudim dle Kleopatry, Musketyru, Katem Mydlarem, Angeliky Mona Lisy… Ted nevim, jestli jsem neco nevynechal. Jak rikam, proti Langmajerovi vubec nic nemam, je to doopravdy muj oblibeny herec, ale nepozvu si misto elektrikare reznika, resp. misto muzikaloveho zpevaka cinoherniho herce:)


  • niki

    “když ta hvězda svou roli zvládá”… To by se dalo ještě říct o Střihavkovi, které mu ježíš prostě patří, i když o tanci se v něm pochopitelně mluvit nedá, takže ona 1/3 by možná taky nebyla splněna… A pokud jde o Lucii Bílou? To se omlouvám, ale ta pro mě nedává muzikál ani trochu… herečka není, tanečně je dost tvrdá, a když mi to poloviny výšek dá svůj klasický ječák který používá ve vlastních skladbách včetně typického zkřivení celého obličeje, tak se jen tiše modlím at její scéna už skončí…


  • veny

    niki: souhlasím.


  • Bidnik

    Myslim, ze Bila neziskala thalii za Johanku jen tak;-) ale osobne ji taky nevyhledavam:-)


  • Káťa

    Bídník:
    Souhlasím s Kiky, Jiřímu Langmajerovi role v Mata Hari prostě sedí. Hraje průvodce dějem a dost vypráví. Ostatní hlavní role víc zpívají, takže je trochu odlišené, že on není zpěvák. Přesto zpívá dobře a já mám jeho zpěv radši než některých muzikálových zpěváků. To je o vkusu každého diváka. Dřív jsem Jiřího ale nemusela. Není to první muzikál, ve kterém jsem ho viděla. Před lety hrál v Jackovi Rozparovači, V Draculovi, v Baronovi a v Adéle. Měla jsem ho možnost vidět v Baronovi a v Draculovi. Tehdy se mi jeho zpěv vůbec nelíbil, zato v Mata Hari mě zaujal. Buď se za roky zlepšil a nebo se do těch písniček hodí. Až Jiřího Langmajera uvidíte, třeba změníte názor. Mně celkově nevadí, když herci zpívají v muzikálech.


  • Bidnik

    Mata hari jsem nevidel, tak verim tomu,ze role pro neho byla napsana tak,aby mohl ukazat, co umi:-)


  • Bidnik

    Prave jsem videl dernieru plzensky Evity a jeste ted mam otevrenou pusu. Bylo to jednim slovem dokonale. Bez hvezd, bez znamych jmen. Ale ti lidi to proste umi.


  • Koumak

    A ja zas videl v Plzni Footloose a byla to jedna velka katastrofa. Jeste bych se rad zminil o toliko opevovanem MdB. Ano, jsou tam krasne kousky, ale uz tolikrat jsem narazil na jedince, kteri jsou vyzdvihovani a pritom v urcitych dilech podali tak spatny vykon, ze se o tom zde radsi nemluvi nebo to je zakazene? Nejsem fanousek DB, ale prislo me to fer se o tom zminit.


  • Marius

    Bidnik: Souhlasím. Derniéra Evity byla prostě úžasná. Všichni podali tak skvělé výkony. Hlavně tedy Soňa Hanzlíčková-Borková.


  • Bidnik

    Marius: byla vyborna. A vsichni ostatni taky, Roman Ricar, David Ulicnik a ta company! A orchestr! No ja byl u vytrzeni z toho. Neverim tomu, ze nekdo, kdo vidi takovyhle predstaveni, muze pak jit na nejakou Brozovou nebo Vojtka.


  • Ivanulkaa

    Jsem zvědavá, kdo se v těch rolích představí, ale ať to bude kdokoliv, tak tento muzikál bude určitě stát za to.


  • Radek Janda

    Pár fotek z konkurzu na našem Facebooku
    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151789185067286
    (pro zobrazení nemusíte být uživateli Facebooku)


  • Magda Dlabalová

    Já jsem na tom byla a podle mě celkem ptákovina.
    Hudba byla děsně nahlas a kulisy nebyly vůbec pěkné. Vše bylo na led obrazovkách a to prostě není můj šálek čaje, ale věřím, že někomu se to třeba může zamlouvat.
    S návštěvou divadla se u mě však pojí jistá zajímavá zkušenost, nevím, jestli to sem vůbec můžu psát, ale na sedadle vedle mě seděl dobře oblečenej pán, dali jsme se trochu do řeči a když jsem se ho ptala, čím se živí a tak, tak že prý obchoduje na trzích. Ptala jsem se kde, co a jak, co to obnáší, tka mi o tom popovídal a od té doby obchoduji také :) Začínala jsem zlehounka, nejprve si o tom pořádně početla recenzi o Plus500 na http://www.Plus500-Recenze.cz a pak vzala jejich 500 Kč zdarma bonus a už jsem obchodovala a více méně úspěšně obchoduji doteď :D
    Takže divadlo může být dobré i pro jiné věci, než jen kultura. Navazování kontaktů a objevování nových životních cest a možností :)
    Pa