Aktuální zprávy

Čtenáři Musical.cz by v ČR přivítali uvedení “The Phantom of the Opera”


Tým Musical.cz zažívá zcela neplánovaně poněkud volnější týden. Jednak příval novinkových zpráv minulých dní tak nějak ustal a například Ondra v těchto mrazivých dnech nemůže vyjíždět mimo domov. A tak alespoň zbyl čas na zahlazení menšího restíku a to vyhlášení výsledků čtenářské ankety, jaký světový muzikál vám na muzikálové scéně v ČR chybí, jistě už jste na výsledky pozapomněli, ačkoli vítěz byl jasný od samého počátku.

Výsledky jsou nyní o to zajímavější, neboť se podle oficiálních i neoficiálních zpráv ukazuje,  že minimálně příští sezóna by mohla být zejména v Praze naplněna světovými tituly víc než jsme zvyklí a producenti se jistě budou opět ptát “co dál”. Inu, zde je divácký návod.

Konečné výsledky ankety “V ČR neuvedené muzikálové legendy”:

1. “The Phantom of the Opera (Fantom opery)” (Andrew Lloyd Webber, Richard Stilgoe, Charles Hart)

169 hlasů

2. “Notre Dame de Paris” (Richard Cocciante, Luc Plamondon) – 68 hlasů

3. “Tanz der Vampire (Ples upírů)” (Jim Steinman, Michael Kunze) – 59 hlasů

4. “Elisabeth” (Sylvester Levay, Michael Kunze) – 43 hlasů

5. “Mamma Mia” (jukebox muzikál – ABBA) – 38 hlasů

6. “Sweeney Todd” (Stephen Sondheim) – 36 hlasů

7. “Romeo et Juliette” (Gérard Prescurvic) – 35 hlasů

8. “RENT” (Jonathan Larson) – 33 hlasů

9. “The Beauty and the Beast  (Kráska a zvíře)” (Alan Menken, Howard Ashman, Tim Rice) – 26 hlasů

10. “Hairspray” (Marc Shaiman, Scott Wittman) – 18 hlasů

11. “We Will Rock You” (jukebox muzikál – Queen + Ben Elton) – 13 hlasů

12. “Chess (Šach)” (Benny Andersson, Björn Ulvaeus, Tim Rice) – 10 hlasů

Ankety se zúčastnilo celkem 293 hlasujících, mnohokrát děkujeme! Připomeňme, že kvůli zachování plné objektivity jste mohli zaškrtnout více svých oblíbených děl.

O vítězství Lloyd Webberova “The Phantom of the Opera” nebylo nejmenších pochyb, nárokoval si jej způsobem “start – cíl” a jelikož pro něj hlasovala více než polovina účastníků, je zcela evidentní, že je tím největším producentským “restem” posledních let a bylo by jej hodno brzy splatit.

Také se ukázalo, že by asi bylo moudré navázat na inscenační úspěch brněnského “Mozarta” a uvést některou další legendu z pera Michaela Kunzeho. Určitě překvapí sympatické umístění Sondheimova “Sweeneyho Todda”. Z druhé strany překvapí poměrně nízké umístění legendární rockové opery “RENT” až ve druhé polovině žebříčku, skupina příznivců u ní vždy byla poměrně silná, což se tentokrát neprojevilo.  Stejně tak asi mohl více zabodovat jukebox muzikál “We Will Rock You”, ale předpokládejme, že fanoušci skupiny Queen mají jiné zájmy, než klikat u nás na anketu. Ostatní umístění byla námi poměrně předpokládána.

Těšíme se na diskuzi!


Aktuální zprávy
Muzikál s hity skupiny Queen WE WILL ROCK YOU zveřejnil nové termíny představení
Aktuální zprávy
Muzikálové prázdniny aneb kam v létě vyrazit na muzikál
Aktuální zprávy
CD “Popelka” je pokřtěno, kmotry se stali Lucie Bílá a Karel Gott
  • Pavlína

    Fantom Opery je nejlepší muzikál všech dob a troufám si tvrdit, že nebude nikdy ničím překonán. Ale raději si na něj někdy zajedu do Londýna, v našich podmínkách je nereálný – pokud by se přece jenom podařilo ho tady uvést, vstupenka by musela stát několik tisíc…. A valná většina místního publika, která si vystačí s díly Michala Davida, by to stejně neocenila.


  • Eďa

    Ja by som uvítala Wicked :) ale to je asi nepradvepodobné…


  • Markéta

    Eďa: ztotožňuju se s tebou, taky bych byla šťastná, kdyby se do Čech dostal právě Wicked, ale myslím si, že producenti by se měli vážně zamyslet nad tím Fantomem, zvlášť když se o něm pořád jenom mluví


  • Kejkej

    Kdybychom se dočkali alespoň některého z těchto děl…


  • Ondřej Doubrava

    Edďa: Právě proto jsem “Wicked” po dlooooouuuuhéééém váhání ze seznamu vyřadil s tím, že jsou zde mnohem větší a zatím tak trochu reálnější resty, ale sám v uvedení “Wicked” v průběhu pár let doufám též, non-replicy už se povolují…


  • Jana

    Já osobně bych nejraději z těchto muzikálu viděla tyto :)
    1)Phantom Opery (jak už jste řekli předemnou,nejsem si jistá,jak by za českých podmínek muzikál vypadal.Nejlepší volba by byla asi v Karlíně.A jako fantoma bych viděla třeba Roberta Jíchu :) )
    2) Mamma Mia!!
    3)Hairspray


  • Dáša

    s Mariánem Vojtkem v hlavní roli…..sen……


  • Alea

    Tak jsem si zrovna nedávno říkala, jestli Ondra tu letní anketu nějak uzavře a ejhle, výsledek je tady. A jsem moc ráda, že to, pro co jsem hlasovala, nakonec s přehledem vede. A ačkoliv bych z českého nastudování přeci jen měla trochu obavu, tak chuť vidět tady Fantoma naživo rozhodně tu obavu přebíjí. Teď už jen můžu doufat, že se mi to přání někdy splní, protože si hlavní představitele docela živě umím představit. :-)


  • Ondřej Doubrava

    Aleo, ono toho bylo hlavně na podzim a v zimě nějak hodně, úplně se na mě všechno sesypalo a to dost, ale už je vše v pořádku, tak jsem si vzpomněl.

    Jasně, člověk může mít obavy, jak se co povede, na druhou stranu, pokud zůstane divák příliš fixovaný na “originál” a takové tendence tu bohužel cítím docela často, dnes jsem zrovna říkal kamarádovi, že by se tu v takovém případě nedalo udělat už nikdy nic a myslím, že se moc nemýlím a dost by mě to mrzelo. Tak mě to coby začínajícího divadelníka trochu zneklidňuje, ty tvůrčí týmy si samozřejmě nemohou dovolit takovýto druh licence zahodit a myslím, že se v tomhle situace zejména mimo Prahu docela zlepšuje a ty týmy opravdu dělají v tu danou dobu možné maximum, v Praze by to chtělo nějaký razantnější nástup světových děl, aby se nové týmy, toto schopné utáhnout, utvořily, ten čas možná i přijde, nechme se překvapit.


  • milanzitka

    Asi bych si uměl představit Wicked, nebo i toho Fantoma u nás. Hodně by záleželo na kvalitě obsazení a na kvalitě překladu. A Kráska a zvíře, ta hudba mě do dnes okouzluje.

    Jinak je škoda, že se aspoň ten Rent někde už nehraje, třeba na Slovensku byl a vím, že existuje i český překlad (dle mého spolužáka z konzervatoře to kdysi nastudovávali v Příbrami, bohužel nevím v jakém “formátu”, jestli divadelní nebo jen koncertní).


  • Ondřej Doubrava

    milanzitka: Souhlasím, pro mě je “RENT” dluhem největším, když už se mám přiznat, zvláště, když na tom Slovensku tu profesionální inscenaci udělali víceméně “svépomocí”, zkrátka si to zařídili sami a pro mě to byl velký zážitek a důkaz, že to jde a funguje. Bohužel podle pár rozhovorů, co jsem vedl, je tu trochu obava z návštěvnosti (což návštěva na Slovensku vlastně trochu potvrdila, v sále nás bylo pár), ale myslím, že Jamákům v Martě, čili podle mě už na profesionální půdě, by to velmi slušelo.

    U toho Phantoma je prostě asi jen otázka, KDY bude, je jasné, že jednou to vyjít musí… ale u toho RENTu by nemuselo.


  • Alea

    Ondro, doufám, že to ode mě nevyznělo nějak vyčítavě, to bych si nedovolila. Ale jsem ráda za to shrnutí i novou možnost číst si tady zajímavou diskuzi. Každopádně co se týče Fantoma, tak mám jednu velkou výhodu, že pořád znám pouze klasické filmové zpracování podle románu, filmové zpracování muzikálu s G. Butlerem a pak už jen ukázky z divadel na internetu. Takže bych mohla hodnotit spíš pocitově, ale strašně bych si přála, aby tu Fantoma nastudovali, za ten risk to prostě stojí. :-)


  • Ondřej Doubrava

    Alea: Kdepak, vyčítavé to nebylo a možná bych býval byl podobně skeptický, ale jelikož vím, že se opravdu dělá maximum, aby každá inscenace takového megatitulu měla co nejlepší parametry, tak je trochu nefér, říkat předem, “neumím si to představit”, “vlastně bych to tu vidět nemusel(a)”, protože to možná odrazuje i ty producenty (nemyslete si, že to tu nečtou, tipl bych si, že ano a že anketa bude mít určitý dopad, proto jsem ji také vyhlásil), já tomu částečně rozumím a pamatuji si na svou určitou skepsi, ale zároveň jsem optimista a vím, že by šlo v ČR udělat dost věcí, jen chtít se s tím poprat, protože takový muzikál musí být v první řadě brán jako výzva a myslím, že v tomhle se situace opravdu začíná dost zlepšovat, teď na té plzeňské “Evitě” je to krásně vidět. A také si nemyslete, že dobrý tvůrčí tým nemyslí na příznivce a fanoušky zahraničních, třeba filmových verzí titulu, myslí, byť je jich u nás třeba málo, pořád se počítá s tím, že to tu “někdo” zná… Všichni víme, jaké vášně se tu vždy rozhoří při uveřejnění jakéhokoli obsazení, byť třeba mám určitý názor, tak hlavně producent a režisér musí vědět co dělají a často je i netradiční volba docela zajímavá. Uznávám, že jsou tu i volby vedle a mělo by se jim trochu předcházet.


  • Jiří K.

    Wicked je bezesporu muzikál superlativů (za sebe bych řekl, že jde v současnosti nejlepší světový muzikál) a rád bych ho viděl na české scéně. Jako dluh dosavadní neuvedení nelze brát, je to přece jen poměrně nový kus a Čaroděj ze země Oz tu také ještě nebyl. Ale vážně už mi tu chybí Fantom Opery a také Kráska a zvíře. Obojí dobře zpracovaný příběh, s nádhernou hudbou, zhruba stejně staré (Fantom 25, Kráska 18 let),…nehledě na to, že 3 ze 4 našich sousedů už oboje uváděly. Ani za Sweeneyho Todda a Hairspray bych se nezlobil. Tady by mohl být divácký zájem vyšší už jen díky filmovému zpracování, takže coby producent bych se asi nebál… (Ke Sweeneymu – ten by se velmi dobře hodil třeba do NDM Ostrava, současné kvality souboru k onomu dílu přímo nabádají:)
    Z nových věcí bych tu moc rád viděl Sister Act (Sestra v akci), Legally Blonde (Pravá blondýnka) a Shreka

    A všechny výše zmiňované muzikály si u nás dokonce představit, i toho Fantoma. Pokud by to bylo zvládnuté režijně, našlo se vhodné obsazení atd. – “no problem”. (U Fantoma by byl v ČR, Praze, podle mého názoru největší problém vybrat prostor, kde to hrát). Jo, co by se u nás zatím opravdu nedalo, tak Ghost (Duch), tohle už je level úplně jiný.


  • Tom Kranich

    Jo dobré by bylo v hlavní roli samotného fantoma Marián Vojtko(šel by do tzv.typického a Josef Vojtek tzv.Gerard Butler


  • Mir

    a další alternace by mohla být,klidně i Tomáš Trapl a do Roula Bohuš Matuš a určitě další režírovat by to mohl režisér Bídníků ten by i dal dol hlavní role možná Davida Uličníka nebo Jana Ježka v Christine by určitě dal Terezu Mátlovou,Terezu Vágnerovou v další ženské roli Kamila Nývltová nebo Magdu Malou a mohlo by se to uvádět v Goja music hall nebo muzikál dát do Hybernie tam by se i to možná hodilo Lustr by mohly dát dolů jako Barona Prášila


  • Briseis

    Nevím, ale já bych se nechtěla dočkat chvíle, kdy se Fantoma zmocní Češi.


  • Irena

    Já teda nevím, proč bychom neuměli udělat kvalitní muzikál. Potenciál na to určitě máme, jen ho dobře využít.


  • anča

    Mir: vlastníci práv Fantoma to nedovolí hrát v Hybernii ani Goje, musí to být klasické divadlo.


  • Zdeněk

    Našim tvurcum věřim. Určitě by Fantoma zvládli jen by se musel najít někdo dobrej kdo by ho přeložil


  • Julie

    Kdyby to bylo v originále s českýma titulkama asi by to tolik nelákalo lidi, že. Já osobně si to v češtině nedokážu představit.


  • marian

    Elisabeth jako milovník historie.Pak Sestra v akci .Určitě cets zasloužilí by jsi takoví skvělý muzikál šanci.


  • Michal

    Fantoma si dovedu představit, bohužel si nedovedu představit, že se to bude hrát v Praze a obsadí se to “hvězdama” Absolonovou, Jandovou, Pepou Vojtkem, Hůlkou a dalšími…


  • krista

    Při představě, že někdo v praze uvede fantoma opery se mi ježí vlasy hrůzou – proboha! lidi mějte trochu soudnosti a doufejme, že se pražské premiéry nedočká a když, tak až za několik generací, které ho nebudou uvádět jen za cílem zisku.

    mezi námi si stejně myslím, že pro česko to není kasovní trhák, jelikož obsahuje mnoho recitativů a písní posouvající děj, které jsou pro našeho muzikálového diváka přeci jen příliš intelektuální.

    někteří milovnící pražských muzikálu, které znám, vůbec nesdíleli mé nadšení při sledování nového záznamu fantoma z royal albert hall.

    obsazení – doufám že nikdo známý, ale ti co umí!


  • Abigail

    A já bych zrovna byla ráda.
    Uznávám, že v Praze se hodně dělají díla jen za účelem zisku a jsou to na houby muzikály, ale řekněme si upřímně, když už se někdo snaží, tak se tomu opravdovému muzikálu dokáže aspoň přiblížit i v Praze – zřídka i vlastním, českým kouskem.
    S tímhle přístupem, Ondra má pravdu, se k těm světovým muzikálům nikdy nedostaneme. A nedostaneme se tak ani ke světové úrovni, protože co si budeme říkat, když už dosáhneme té, je to většinou světovými díly (Evita snad, Bídníci kdysi, první Jesus; Chicago, My fair lady a Funny Girl snad i na více scénách)…
    Prosím, Phantoma jsem zatím živě neviděla, pořád je to ve stadiu chystání se, ale byla bych ráda, kdyby jednou přijel i do Čech a čím dřív tím líp. Schopný tým se na to určitě najde, jen se holt bude muset chvíli hledat a najde se i schopné obsazení, když se bude opět chvíli hledat, ale když už si netroufneme hned na to, stačí sáhnout o kousek níž, Tanz der Vampire je myslím moc pěkné dílo, a co jsem viděla na vlastní oči, přenést ho sem by nebylo zas tak těžké, on Ronacher taky není nijak zvlášť velký… (Srovnání k HDK) A prosím, časem bude i Phantom (toho bych viděla radši, přeci jenom, jakékoli další upíry bude brzdit Drákula,) ale…
    Takže já doufám, že sem fakt sem tam nějaký producent přijde a zamyslí se – především nad výsledky ankety a až pak nad pochybami čtenářů – ty vždy budou – ostatně jsme zmlsaní muzikáloví fandové, na obavy máme právo, ale nic se nemá přehánět…


  • Ondřej Doubrava

    Abigail: Díky za milé zastání, které mi mluví z duše, myslím, že v tomhle jsou moderní DVD, CD a ukázky na Internetu zdá se poměrně zlým pánem. Má fanouškovská a publicistická duše tomu i rozumí, ano, drobné obavy jsou na místě, ale věřte, že i ti divadelníci vědí, jak velký závazek před nimi stojí. Takže jo, takové ty zdravé obavy jsou na místě (a mají je i tvůrčí týmy a možná větší než vy, protože jde o jejich prestiž), ale je potřeba těm velkým licencím, i když budou zákonitě zcela jiné, dát šanci (máme přece jen jiné finanční podmínky a o každý ten titul se docela smlouvá)

    Že si někdo nedovede představit Phantoma či další, dokonce ve velmi zpěvné češtině, už mi přijde malinko extrémní, (jistě, na překladu bude VELMI záležet!) takhle se opravdu muzikál v ČR nikam nedostane, pokud nebude čelit logickým žánrovým výzvám (tím nemyslím jen Phantoma, to je prostě “rodinná platina” a naprosto výjimečný případ). Jen je potřeba, aby to ten tým dělal s láskou, neuspěchat konkurzy. prosím, obsadit, třeba hvězdu, je-li to nutné, ale vyvážit to talentem, či spolehlivou stálicí.

    Když jsem byl v září trochu neplánovaně na Phantomovi už potřetí, divadelnická část Ondry volala: “Ať už se usměje štěstí a někdo to přiveze!”, právě proto, že dnes už to technicky není zase tak náročná inscenace, ale “zdravá přitom náročná výzva” určitě, ostatně, zrovna v současné době už je Phantom postupně teritoriálně uvolňován i pro školní uvádění, takže už je opravdu nejvyšší čas se s ním poprat i tady…

    Tanz der Vampire mi přišel o něco náročnější a současný technický Everest vidím ve “Wicked” a “Ghost”. Ale “Ghost” je tak lákavá licence, že jsem přesvědčen, že nějaké pokusy o získání práv proběhnou, ale když vidím, jak se tady pereme s LCD a mappingem, které jsou pro “Ghosta” klíčové (nebo je prostě postaven na technologiích podobných), tak na to budeme potřebovat právě otestovat hned několik technologických levelů. Vlastně, ta technická náročnost byla jediná věc, která mi na “Ghostovi” trochu vadila, ale to jen z toho divadelnického hlediska, že při velkém výpadku techniky by se “Ghost” zřejmě nedal dohrát, protože je na těch , podotýkám, že fasinujících efektech postaven (i když v Londýně se “technická přestávka” občas přihodí), i orchestr je závislý na spoustě té techniky, aby to bylo synchronní, zatímco 99% “normálních” muzikálů dohrát jde, i kdyby nastaly větší technické potíže. Ale to je jen to divadelnické hledisko, jinak to samozřejmě bylo geniální.


  • Nikola

    Mně by se líbil “Rent”. Vůbec jsem netušila, že se to na Slovensku uvádělo, neexistuje čistě náhodou nějaký záznam?:)


  • Ondřej Doubrava

    Nilola: Tady je povedená recenze i s ukázkami slovenského (podle mě dost zdařilého) přebásnění http://www.fandim-mdb.ic.cz/Reportaze/rent_bratislava.htm, možná objevíte i moji, ale takhle je jasně lepší. A na YouTube se pár ukázek najde taky, ale záznam jako takový rozhodně ne. A není divu, že o tom leckdo neví, bylo to jen 14 představení po celém Slovensku, my jsme měli to štěstí, že jsme to věděli včas a dokázali jsme udělat výlet na jediné odpolední představení v Bratislavě. Mám z toho úžasný zážitek, ale slyšel jsem i dost hlasů, že to vlastně zas tak povedené nebylo,tak bych to chtěl vidět teď, když už mám nějaké zkušenosti. Ten tvůrčí a realizační tým z části tvořili sami účinkující, takže o to víc to bylo fascinující. Byly tu i plány na další uvádění, i zájezdy do ČR (jak je napsáno i v té recenzi), bohužel se je už nepodařilo zrealizovat. Nicméně i to stačí, aby si Slovensko mohlo RENT “odfajfkovat” (a to v uvádění ostatních světových titulů mají co dohánět, prostě tam byl profesionálně uveden.


  • Mir

    Muzikál by mohl být právě ve stylu klasického filmového Fantoma s světelnými kompresemi,divadelních triků a projekcí režie by se mohl ujat klidně režisér Bídniků Petr Novotný a byla by náhoda zpatřet právě známé tváře Davida Uličníka,Bohuše Matuše,Terezu Mátlovou,Terezu Vágnerovou,Marián Vojtko,Magdu Malou,Kamilu Nývltovou,Ondřeje Rumla,Jana Kříže,Zbyňka Frice,Zdeňku Trvalcovou,Tomáše Trapla,Markétu Procházkovou,Tomáš Savka ale i Václav Noid Bárta,Leona Machálková,Vojtěch Dyk(s Rumlem a Křížem)úžasný milenec Roul by se mohl zamilovat do Terezy Mátlové,Terezy Vágnerové a samotného Fantoma na sto procent by mohl být David Uličník a Marián Vojtko ještě by šel právě Josef Vojtek tzv.Gerard Butler


  • Tom Kranich

    No jo Fantom opery můj nejoblíbenější muzikál by mohl být s mým nejoblíbenějším Davidem Uličníkem ten teda zpívá jak bůh a v alternaci právě s Mariánem Vojtek by byli užasní Josef Vojtek by mohl být dobrý Fantom hodí se na něj,je pravý typ,jeho emoce a hraní s rock zpěvem by zapadal spíše Jan Kříž by zapadl do Roula s Matušem a Rumlem v roli Christine určitě Tereza Mátlová a Tereza Vágnerová v další ženské komické roli Markéta Procházková,Leona Machálková a Magda Malá (brno hlavní role Petr Gazdík a Lukáš Vlček)


  • Anonym

    Fantom Tomá Trapl


  • alena

    fantom opery je nadherná hudba. měla jsem to stesti ze se mi do rukou dostal celý klavírní výtah a je to jen pro školené zpěváky. nejraději mám trio v závěru muzikálu kdy si christine musi vybrat mezi fantómem a roulem. tam je muzika božská!


  • Jiří K.

    Mir: Nechci vám brát iluze, ale máte dost zkreslené představy o tom, co je vůbec zač muzikál Fantom Opery, jak je udělaný, pro jaké typy umělců je vhodný atd… Film vidět nestačí :)


  • Pavlína

    Jiří K.: Zcela s Vámi souhlasím. Ti, co navrhují odpadlíky ze Superstar, nebo nedejbože Pepu Vojtka do role Fantoma (i když jinak nic proti němu) jsou úplně mimo a Fantoma Opery evidentně nikdy neviděli. Všechny role vyžadují školené operní hlasy a dokonalé taneční (baletní) pohyby. Ze známých tváří, které hrají v našich muzikálech, si tam neumím představit vůbec nikoho. Nejen sólisté, ale i company by se musela hledat mezi operními pěvci. Film z roku 2004 byl pěkný, ale pěvecký výkon Gerarda Buttlera byl nedostačující – do filmu to možná stačilo, ale na divadelních prknech je to zcela jiné kafe. Viděla jsem čtyřikrát, vím o čem píšu.


  • Bídník

    Fantom nepatri mezi moje nejoblibenejsi muzikaly, dle meho nazoru se Webberovi treba Jesus, Evita nebo Cats povedli mnohem vic. Ale obsazeni Pepy Vojtka do role Fantoma me pobavilo, myslim, ze jednim ze zakladnich pozadavku majitelu licence je to, aby interpreti byli schopni zpivat ciste. Asi mi tam nejvic sedi ten Marian.


  • Jiří K.

    Pavlína: Právě. Christine a Fantom – to by měli být lidi s hlasem na pomezí klasiky a muzikálového zpěvu. Raoul, Firmin a Andre – muzikálový zpěv. Meg – baletka, která umí zpívat. Carlotta a Ubaldo – nefalšovaní “operáci” a velké hlasy. A půlku company tvoří baletní soubor a zbytek ti, co zvládnou zpívat, klasicky i civilně, a hýbat se. I když ano, ve Fantomovi Opery je hlavně klasický balet (scény z oper Hanibal a Il Muto), tanec jako takový je snad pouze v “Maškarádě”.
    A k Butlerovi, spusta muzikálových fanoušků dodnes nechápe, proč ho obsadili do hl. role, když jak pak stejně vyšlo najevo, museli si dát ve studiu hodně práce, aby to vůbec nějak znělo, nebylo to falešné atd., prý nedával ani nějaké vysoké tony a to se vše muselo dolaďovat počítačem. Jo, škoda, že Fantoma nehrál někdo z divadelních Fantomů, třeba Ramin Karimloo (ve filmu se objevuje pouze na fotce coby mrtvý otec Christiny). Aspoň že je teď zaznamenaný na koncertní polo-scénické verzi k 25. výročí…
    Takže s úctou k Machálkové, Malé, Nývltové atd., bohužel, ve Fantomovi Opery bych pro ně místo neviděl.


  • Katka

    Jé, mně by se taky líbilo Wicked. Viděla jsem to asi před dvěma rokama v Londýně a moc se mi to líbilo. Sice takovej kýč na můj vkus, ale který muzikál dneska kýč není, potom co padla Tafata, co? Jinak bych hrozně uvítala Sweeneyho Todda. Můj nejoblíbenější film od nejlepšího režiséra. Jenomže si nemyslím, že by byl Sweeney oblíbená inscenace, spíš naopak. Bohužel…..ale já bych na něho šla :D


  • Jiří K.

    Katka: Sweeney Todd je sice trochu bizarní, ale co jsem viděl původní broadwayskou inscenaci (záznam) a koncertní verzi, na divadle je to opravdu na pomezí thrilleru a černé komedie, což se ve filmu moc neděje. Ve filmové verzi je to prostě prvoplánový krvák, všude nejen teče proudem, ale i stříká na všechny strany krev, toho se člověk v divadle moc nedočká. Myslel jsme si, že jen já při každém filmovém zabíjení ve Sweenenym musím otáčet hlavu, abych zmírnil pohled, ale jak se ukazuje, má to tak víc lidí :) Na závěrečnou vraždu soudce už se opravdu nedá koukat, ubodání do krku a ty efekty kolem…stejně tak detailní záběry na hořící paní Lovettovou, taky nic moc.


  • milanzitka

    Filmu “Sweeney Todd” se musí nechat jedno: výborná hudební orchestrace! I tak ale preferuji divadelní zpracování ;-)


  • Ondřej Doubrava

    Jinak dnes (sobota 11. 2.) od 21:20 je na ČT2 od 21:20 znovu k vidění DVD záznam broadwayské derniéry RENT: Filmed Live On Broadway


  • Ondřej Doubrava

    A ještě jeden “televizní tip”: V dnešním dílu pořadu “Divadlo žije” byla hned na začátku pořadu odvysílána více než devítiminutová sonda, dokumentující stav muzikálu v ČR. Můžete si tedy poslechnout názor divadelní publicistky Jany Machalické, libretisty a muzikálového publicisty Michaela Prostějovského a dramaturga a muzikálového publicisty Patricka Fridrichovského (všimněte si, prosím, že tyto dvě funkce si opravdu neodporují). Některé z názorů se snaží vštěpovat i náš server… Vše doprovázeno pestrou směsí ukázek českých i světových muzikálů jednotlivých scén!

    http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1095352674-divadlo-zije/21254215073/


  • Anonym

    FANTOM JAN KŘÍŽ


  • Abigail

    Ondro, díky, ten pořad nemám ráda, takže bych si toho sama nevšimla a neřekli mi sice nic nového, ale dobré to bylo… Jsem ráda, že jsem viděla…


  • Jana

    Trochu nekvalitní,ale ukázka Music of the night Roberta Jíchy.Podle mě je to nádherné.:)
    http://www.youtube.com/watch?v=-_M_u8aeI3M


  • Renata

    “Rent” dnes v 21.20 na ČT2


  • Ondřej Doubrava

    Abigail: Já jsem docela rád, že Michael Prostějovský měl možnost vyřkout do médií ty dvě mírně kontroverzní pravdy, co se prezentace pražských počinů týče. Slýcháme to od něj docela často.


  • Alea

    Jana: Souhlasím – je to nádherné! A Roberta Jíchu si zrovna dovedu představit jako výborného Fantoma, má na to hlas i vizáž.


  • Pavlína

    Když už je řeč o Fantomovi – v New Yorku na Broadwayi dnes ve 2 p.m. místního času (takže za 15 minut) začíná představení s pořadovým číslem 10.000. A oslava to bude vskutku velkolepá – no však není divu…..!!!!!!


  • Lavera

    Obsazení interpretů do jakéhokoliv muzikálu, tedy i do Fantoma opery, by mělo být děláno na základě skutečných pěveckých, hereckých, pohybových a výrazových schopností a také s ohledem na “typovou vhodnost”. Naopak by vůbec neměl být brán ohled na to, je-li někdo mediálně známý či ne. Rozhodovat by měl skutečně jen talent a schopnost aspoň na těch pár desítek minut na jevišti se s danou postavu věrohodně “ztotožnit”. Mám obavy, že u nás se něčeho takového ještě dlouho nedočkáme…


  • Pluto

    Když už zmiňujete toho Fantoma, dnes jsem měl možnost slyšet naživo Franca D’Ambrosia. Neopakovatelný zážitek…


Novější komentáře »