Aktuální zprávy

Čtenáři Musical.cz by v ČR přivítali uvedení “The Phantom of the Opera”


Tým Musical.cz zažívá zcela neplánovaně poněkud volnější týden. Jednak příval novinkových zpráv minulých dní tak nějak ustal a například Ondra v těchto mrazivých dnech nemůže vyjíždět mimo domov. A tak alespoň zbyl čas na zahlazení menšího restíku a to vyhlášení výsledků čtenářské ankety, jaký světový muzikál vám na muzikálové scéně v ČR chybí, jistě už jste na výsledky pozapomněli, ačkoli vítěz byl jasný od samého počátku.

Výsledky jsou nyní o to zajímavější, neboť se podle oficiálních i neoficiálních zpráv ukazuje,  že minimálně příští sezóna by mohla být zejména v Praze naplněna světovými tituly víc než jsme zvyklí a producenti se jistě budou opět ptát “co dál”. Inu, zde je divácký návod.

Konečné výsledky ankety “V ČR neuvedené muzikálové legendy”:

1. “The Phantom of the Opera (Fantom opery)” (Andrew Lloyd Webber, Richard Stilgoe, Charles Hart)

169 hlasů

2. “Notre Dame de Paris” (Richard Cocciante, Luc Plamondon) – 68 hlasů

3. “Tanz der Vampire (Ples upírů)” (Jim Steinman, Michael Kunze) – 59 hlasů

4. “Elisabeth” (Sylvester Levay, Michael Kunze) – 43 hlasů

5. “Mamma Mia” (jukebox muzikál – ABBA) – 38 hlasů

6. “Sweeney Todd” (Stephen Sondheim) – 36 hlasů

7. “Romeo et Juliette” (Gérard Prescurvic) – 35 hlasů

8. “RENT” (Jonathan Larson) – 33 hlasů

9. “The Beauty and the Beast  (Kráska a zvíře)” (Alan Menken, Howard Ashman, Tim Rice) – 26 hlasů

10. “Hairspray” (Marc Shaiman, Scott Wittman) – 18 hlasů

11. “We Will Rock You” (jukebox muzikál – Queen + Ben Elton) – 13 hlasů

12. “Chess (Šach)” (Benny Andersson, Björn Ulvaeus, Tim Rice) – 10 hlasů

Ankety se zúčastnilo celkem 293 hlasujících, mnohokrát děkujeme! Připomeňme, že kvůli zachování plné objektivity jste mohli zaškrtnout více svých oblíbených děl.

O vítězství Lloyd Webberova “The Phantom of the Opera” nebylo nejmenších pochyb, nárokoval si jej způsobem “start – cíl” a jelikož pro něj hlasovala více než polovina účastníků, je zcela evidentní, že je tím největším producentským “restem” posledních let a bylo by jej hodno brzy splatit.

Také se ukázalo, že by asi bylo moudré navázat na inscenační úspěch brněnského “Mozarta” a uvést některou další legendu z pera Michaela Kunzeho. Určitě překvapí sympatické umístění Sondheimova “Sweeneyho Todda”. Z druhé strany překvapí poměrně nízké umístění legendární rockové opery “RENT” až ve druhé polovině žebříčku, skupina příznivců u ní vždy byla poměrně silná, což se tentokrát neprojevilo.  Stejně tak asi mohl více zabodovat jukebox muzikál “We Will Rock You”, ale předpokládejme, že fanoušci skupiny Queen mají jiné zájmy, než klikat u nás na anketu. Ostatní umístění byla námi poměrně předpokládána.

Těšíme se na diskuzi!


Aktuální zprávy
Muzikál REBELOVÉ v Hudebním divadle Karlín představil obsazení
Aktuální zprávy
Ceny Thálie přichází s vítanými změnami + nominace v “muzikálové” kategorii
Aktuální zprávy
“Kleopatra” se opět vrací do Divadla Broadway (+ hrací plán druhé poloviny roku)
  • milanzitka

    Dovoluji si odkázat na článek o Bídnících, kde Dr. Janeček zmiňuje:
    “Ale mohu prozradit, že připravuju Fantoma opery a tam jednání probíhá už déle než dva roky.”

    Zdroj: http://www.ahaonline.cz/clanek/zhave-drby/69994/muzikal-bidnici-frantisek-janecek-tahle-krasa-me-stala-35-milionu.html


  • Ondřej Doubrava

    Rozhodně zajímavé a poutavé, ale mějme na paměti, že stejně tak už se tady Phantom připravoval minimálně jednou (měl původně před lety otevírat dnešní Hybernii) a v novinách to několikrát bylo taky. A evidentně se ještě jedná.


  • Jiří K.

    A k Fantomovi – dovolím si upozornit na právě vyšlý filmový záznam australského Love Never Dies. Ač jsem měl z LND v Londýně smíšené pocity, celková koncepce se mi moc nelíbila, stejně tak režie nestála za mnoho atd., tato revidovaná verze je hodně povedená, už je to úplně jiné představení. A samozřejmě výkony dokonalé…

    http://www.youtube.com/watch?v=IaMI12jjyU8


  • janule

    tak ono je to se znamymi tvaremi tezke – producenti potrebuji zaplnit divadlo, protoze uprimne, z lasky k umeni sem drahy muzikal nikdo nepriveze… a na to, aby se jezdilo jen na nezname tvare kvuli kvalite muzikalu, je tu malo nadsencu… takze oni proste nejake zname tvare nasadit musi, aby lidi prijeli… idealni je samozrejme znama tvar, ktera to zvladne skvele zahrat i zazpivat, ale kolik takovych tu je? a tak se musi kombinovat… horsi je, kdyz se za zname tvare povazuji i ti protekcni…


  • Zdeněk

    To by mě zajímalo, jestli je to rozhovor vskutku s Janečkem…
    nějak se nemůžu dopočítat těch 300 umělců… s alternacemi jsem stále u čísla 60 (tedy 5x méně)… jestli takto pan Janeček počítá běžně, tak to tedy potěš… v tom případě by jej vyšel celý projekt nikoliv na 35, ale 7 miliónů – a to jsou jen selské počty :D


  • brrr

    Upřímně si myslím, že Fantoma u nás nikdo dělat nebude, protože výdaje na licenci a nastudování by byly tak obrovské, že by se nealo počítat s návratností – a i divadlo je bohužel obchod, jako každý jiný, ikdyž se to některým nemusí zamlouvat…

    Já osobně si nedokážu ani to obsazení představit (a to ne proto, že by u nás bylo málo talentovaných umělců, kteří by neměli potenciál to zvládnout, ale proto, že by to prostě bylo klasicky obsazené “hvězdami”, které mají nalákat diváky)…muzikál má vytvořit hvězdu – a ne naopak – jakmile se muzikál staví na tom, že když se do něj obsadí relativně známý ksicht, bude to terno, tak je to prostě špatně – MŮJ NÁZOR…

    Nic to nemění na tom, že i já bych rád Fantoma v nějakém českém divadle rád zkouknul, ale jsem nahoma na zemi, a když si představím jak by to tu nějakej “pseudoumělec” dokázal zprznit, tak si možná raději nechám zajít chuť :-/ až tu bude kvalitní konkurence v umělecké sféře a lidé přestanou jak tupé ovečky chodit na jména z televize a bulvárních plátků nevalné kvality, ale právě jen za kvalitou, pak tu je šance, ale to bude asi až za hodně dlouho…chyba je prostě v divácích, ne v produkci – až lidé přestanou chodit na laciné pozlátko prvoplánových děl s mizerným obsazením, pak se budou i producenti muset zamyslet, kde je chyba…do té doby nemáme šanci doufat v něco víc…bohužel


  • Olynka

    Fantoma a ReJ. Doufám, že se toho někdy dožiju.


  • Ondřej Doubrava

    Právě mám v ruce Dokořán březen 2012 Městského divadla Brno, kde Stanislav Moša v rozhovoru prozrazuje, že práva na Phantoma stojí zhruba 15 milionů Eur + je potřeba specifický prostor. Takže držím panu Janečkovi palce, samozřejmě je možné, že jedná o naprosto jiných podmínkách, takové případy už tu byly, nicméně bez koprodukce to opravdu asi nepůjde. Pan ředitel Moša také sní o uvedení Notre Dame De Paris…

    Až bude rozhovor na webu MdB v PDF, rád na něj dám odkaz.


  • Honza

    Já bych rád uvítal, kdyby se u nás nastudoval muzikál RENT. Má aktuální námět a myslím si, že by na něj chodili víc, než na Fantoma opery… Fantom opery v ČR nemá cenu dělat, jelikož nemáme na něj dost umělců…


  • Tom2410

    Umělci, jsou myslim to jediný s čím by nebyl problém ;-)


  • Honza

    Tom2410: Jestli myslíš ty “umělce” jenž jsou k vidění v polovině pražských muzikálů… :-D
    Je škoda, že v ČR se dělají muzikály na jména. Až na pár výjímek….



  • Ondřej Doubrava

    Zní, ale článek zároveň jasně říká, že práva rozhodně nejsou přiklepnuta, těch “pár týdnů” může být taky dost relativních, nicméně dá se téměř s jistotou pokud se něco nezašmodrchá, podle mých informací říct, že Tanz der Vampire výhledově opravdu někde a někdy bude, na dané předběžné termíny se radši neupínám. Ale docela to nechápu, ten článek už to zase začíná připomínat situaci z 90. let: “Práva ještě tak úplně nemáme, ale pilně ohlašujeme…”, přitom se podle mě dá počkat (viz. CATS ve Spirále, Phantom coby otvíračka Hybernie, atd., jo, tohle všechno si z médií coby děcko pamatuju!!!).


  • Honza

    Ondřej Doubrava: Tak je jasné, že to nebude hned, ale je to potěšující správa, že se o něčem takovém uvažuje. Zvlášť se mi líbí, že chtějí živý orchestr.


  • Ondřej Doubrava

    Honza: Živý orchestr je u novějších světových děl už zcela základní podmínkou a ke cti našim producentům slouží, že pokud to jen trochu jde, nesnaží se tu podmínku změnit na half-playback, protože asi vědí, že by se jim snížili šance na získání práv, protože někdo další ten orchestr mít může.


  • Tom

    Nemyslim, “ty” umělce :-P Myslím tím, že když někdo bude chtít najít ty “správná muzikálová monstra” jak říká pan Ďurovčík, tak je u nás prostě najde ;-)


  • Honza

    Tom: Ale to by museli chtít… Stačí se jen podívat do Brna, Plzně… a najdou tam lidi, kteři by polovinu těch pražských “umělců” strčili do kapsy.


  • Jana

    Na officiálním facebooku Franka Wildhorna (https://www.facebook.com/pages/Frank-Wildhorn/26157902921) se píše :CYRANO is coming to Prague in Fall 2013!!!
    že by se příští rok jeho muzikál Cyrano objevil v Praze ?? myslím si,že kdyby ano,že by to asi bylo v HDK…


  • Jana

    jsem zvědavá,jestli to vyjde..


  • fiona1310

    Upozornění pro ty, kdo by chtěli vidět Fantoma opery v Las Vegas. Bohužel po 6 letech uvádění v hotelu Venetian se blíží konec. Poslední představení se koná 2.9.2012.
    Měla jsem štěstí vidět to tam 2x, tak vřele doporučuji, pokud budete do 2.9. v Las Vegas, zajděte, je to zase něco jiného, než v NY nebo v Londýně.Představení trvá 90 minut, hraje se bez přestávky. Vstupenky na pěkná místa kolem 70 USD.
    http://www.phantomlasvegas.com/


  • Jana

    Podle mě,až sem Fantom dostane, Patricie vyroste a mohla by hrát Christine :) http://www.youtube.com/watch?v=rRvYch0FWzA&feature=related


  • Zdeněk

    proč čekat až vyroste Patricie když tu máme Hedviku Tůmovou


  • Jana

    to je taky pravda :)


  • Tereska

    Ajo, Hedvika Tůmová,to je vlastně pravda. Zdeňku, ty máš pod čepicí. To by mohla být ONA!!!!


  • Karolína

    Teď jde jen o to, aby se Fantom opravdu u nás uváděl.


  • Nick

    Trochu bych se toho uvádění tady bál -hlavně potenciálního obsazení…


  • candie254

    Vzhledem k tomu (co Stanislav Moša v rozhovoru zmínil), že práva stojí 15 milionů eur, nemám pocit, že by se tohle skvělé dílo k nám v blízké době dostalo. Navíc zde není i odpovídající divadlo, které by dalo muzikálu určitou autenticitu a bylo zároveň kvalitně moderně vybaveno. Každopádně jsem zvědavá s čím pan Janeček ještě přijde ;)


  • milanzitka

    Konečně se dočkáme RENTu!!
    https://www.facebook.com/events/120070718191013/


« Starší komentáře