Ceny Thálie 2007 získali Pavla Břínková a Petr Štěpán! Reportáž přímo z Národního divadla!

Ceny Thálie za rok 2007 jsou už rozdány! Velice zaslouženě si je odnesli Pavla Břínková a Petr Štěpán. Souboj moderního muzikálu a klasické operety tedy dopadl rovnoměrně 1:1. Podrobnosti o celém večeru si můžete přečíst v naší reportáži přímo z Národního divadla a následujícího rautu v Novoměstské radnici.

Ceny Thálie 2007, jejichž vyhlašovatelem je Herecká asociace, se letos udílely již po patnácté. O oceněních v tomto případě rozhoduje odborná porota, nikoliv hlasy diváků. Ceny se udílejí ve čtyřech kategoriích – činohra, opera, balet a muzikál s operetou a vždy pro každé pohlaví zvlášť. Nás samozřejmě bude nejvíce zajímat poslední jmenovaná kategorie.

Celý předávací galavečer začal v 20 hodin a televizní diváci ho mohli vidět v přímém přenosu na ČT1. Předávání bylo opravdu povedené, zachovávalo si svou důstojnost a prestižnost. Napjatou atmosféru v sále skvěle uvolňoval moderátor celého večera Antonín Procházka. Jeho vtípky a poznámky k české divadelní scéně byly opravdu vtipné a dobře načasované, takže nikoho neurazily a skvěle doplňovaly celé předávání. Připomeňme výstižnou poznámku k muzikálové scéně, “Muzikáloví herci jsou žádání. Musí umět zpívat, hrát a dobře se pohybovat. A také musí býti celebritou.”, nebo krátká poznámka k řediteli ND hned z kraje večera, “Děkujeme, že jste nám půjčil naše divadlo.”.

“Cenu Thálie za rok 2007 v kategorii opera, muzikál nebo jiný hudebnědramatický žánr získává Pavla Břínková.”, takto byla předána první cena večera, do rukou šťastné Pavly Břínkové, která se s velkým úspěchem navrátila na scénu Hudebního divadla Karlín. A o tom úspěchu svědčí právě i Cena Thálie. Dostala jí za roli Anhilte v operetě Čardášová princezna a to velice zaslouženě. Její výkon vždy právem doprovázel největší potlesk ze všech účinkujících. Zajímavostí je, že Pavla Břínková má Čardášovou princeznu doslova “v krvi”. Hrála již nejmladší roli Stázy i hlavní roli Sylvy a nyní konečně vyzrálé kněžny Anhilty. Gratulujeme k získanému ocenění!

Po udílení v ženské kategorii nastává čas na mužskou část muzikálového a operetního souboru. Petr Štěpán kontra Aleš Briscein, kdo z nich získá Cenu Thálie za rok 2007? A je rozhodnuto, Petr Štěpán! “Štěpán byl patrně největším objevem uplynulého roku.”, říká odborná porota o jeho výkonu. A stejně jako u Pavly Břínkové zaslouženě! Jeho ztvárnění role Darryla van Horna v muzikálu Městského divadla Brno Čarodějky z Eastwicku je opravdu excelentní. Štěpán svou roli nehraje, on jí žije. “Úloha Darryla mi dává možnost, abych se na jevišti vyřádil.”, komentuje svou roli. Taktéž gratulujeme!

Slušností je alespoň zmínit nominované v námi sledované kategorii. Začneme širšími nominacemi – Monika Absolonová (Angelika, Divadlo Broadway), Lenka Bartolšicová (Čarodějky z Eastwicku – Felice, Městské divadlo Brno), Jaromíra Brettová (Romeo a Julie – Chůva, Těšínské divadlo), Martin Havelka (Čarodějky z Eastwicku – Darryl van Horn, Městské divadlo Brno), Tomáš Impseil (Pokrevní bratři – Mickey, Divadlo F.X.Šaldy), Věra Kavanová-Poláchová (Giroflé-Girofla, Divadlo F.X.Šaldy), Bronislav Kotiš (Limonádový Joe – Horác-Hogofogo, Divadlo J.K.Tyla a Divadlo Alfa), Linda Rybová (Limonádový Joe – Winnifred, Hudební divadlo Karlín), Roman Říčař (Šakalí léta – Bejby, Divadlo ABC) a Jan Urban (Čardášová princezna – Boni, Hudební divadlo Karlín).
Do konečných nominacích se dostali Jitka Čvančarová (Čarodějky z Eastwicku – Sukie, Městské divadlo Brno), Aleš Briscein (Čardášová princezna – Edwin, Hudební divadlo Karlín) a samozřejmě ocenění Pavla Břínková a Petr Štěpán.

Důstojný a prestižní večer po skončení předávání pokračoval na Novoměstské radnici, kde byl přichystaný raut a setkání s čerstvými držiteli Cen Thálie. Pogratulovat jim tam přišli jejich kolegové a ředitelé a samozřejmě všechny přítomné celebrity byly neustále pod dohledem hledáčků fotografů. Ale i tak si všichni přítomní užili raut s atmosférou středověku, nechali si od profesionálních barmanů namíchat exotické drinky nebo ochutnali pokrmy, o jejichž názvech se můžeme pouze dohadovat.

Když to shrneme, byl to podařený večer pod taktovkou Herecké asociace a už se jistě všichni těší na další ročník udílení cen. A ocenění umělci by měli jít příkladem všem svým kolegům, aby podávali minimálně tak dobré výkony jako oni.

Kompletní přehled oceněných a nominovaných v každé kategorii můžete nalézt na serveru Novinky.cz.

Děkuji Herecké asociaci za poskytnutí vstupu na akci, aby mnohl vzniknout tento článek. V článku jsou použity části rozhovorů z magazínu Cen Thálie 2007.

Radka Fišarová premiérově jako Karin v muzikálu “Touha”