“Šakalí léta” – populární český film prožívá vydařený comeback na jevišti

Když se v roce 1993 na plátnech kin objevil snímek “Šakalí léta” podle povídek Petra Šabacha, o tom, kterak se v padesátých letech dvacátého století v pražských Dejvicích jedna klučičí patra objevila rock’n’roll, režiséra Jana Hřebejka, působil tenkrát jako zjevení a takřka okamžitě se stal kultovním. Ač na film už trochu útočí zub času, vězte, že stejný potenciál má i divadelní verze v pražském Divadle ABC.

Divadlo ABC je samozřejmě hlavně prestižní činoherní scénou. Přesto se s muzikálovým žánrem potkala v tu pravou chvíli a zvládla jej s neskutečným elánem a prakticky bez chyb, navíc s roztomilými detaily dotvářející atmosféru díla (např. budovatelské písně pouštěné před úplným začátkem), se zajímavou choreografií a mnoha humornými situacemi.

Pozor, navíc v našich podmínkách uvádí i nejnovější trend z americké Broadwaye, což by u původního českého muzikálu, tak jak je nám poslední dobou předkládán, asi čekal opravdu málokdo! Nejen, že má k dispozici živou kapelu, ale i sami herci se stávají součástí orchestru tím, že se čas od času na nějaký ten hudební nástroj doprovodí.

Hlavní role frajírka „Bejbyho“ se zcela po svém zhostil ostřílený muzikálový zpěvák Roman Říčař. Měl trochu stíženou pozici, neboť musel překonávat hned dva předchozí představitele v jednom, Martina Dejdara coby tvář z plátna a Jana Kalouska coby jeho pěvecký hlas. Povedlo se mu to na výbornou a jeho podání hlavní postavy bez problémů obstojí samostatně.

Stejně jsou na tom i výkony, formálně sice čistě činoherního souboru, který se jeví ale velice všestranně. Ať už se zmíníme o Kryštofu Hádkovi coby Kšandovi, Martinu Písaříkovi v roli číšníka Edy, Jaromíru Medunovi představujícímu přísného tatínka a Lucii Pernetovou v roli Alenky, nesmíme zapomenout ani na herecké legendy Lubomíra Lipského (vrchní Kaláb), Květu Fialovou (tetička) a Stanislava Fišera, pro něhož je určena speciální role mlčenlivého pomocníka VB. I ti na jeviště předstupují s nebývalou energií. Jako celek jsou zkrátka “Šakalí léta” vítaným provdušněním celé pražské scény, protože, ano, toto je MUZIKÁL!

Po vydařeném a energickém představení samozřejmě přišla další očekávaná část večera. A totiž křest zbrusu nového živého CD! Role kmotrů se ujali režisér inscenace Miroslav Hanuš a autor většiny písní Ivan Hlas. Ten se velmi brzy chopil kytary a zahrál svou akustickou verzi hitu „Jednou mi fotr povídá“. Poté ještě jeden song přidal Roman „Bejby“ Říčař. I celý tento netypický přídavek byl naplněn skvělou atmosférou, se kterou se diváci jistě jen těžko loučili.

Čekání je u konce: “Mata Hari” dorazila do Divadla Broadway a překvapila (+ video)
FANTOM OPERY znovu ovládl Prahu
RECENZE: Divadlo Kalich podlehlo Horečce sobotní noci