Ján Jackuliak premiérově v hlavní roli muzikálu “Robin Hood”

V pátek 17. září 2010 se odehrálo poněkud slavnostnější představení nového muzikálu “Robin Hood“. Ačkoliv většina regulérních diváků nic netušila, tak Ján Jackuliak odehrál oficiální premiéru v hlavní roli Robina, protože kvůli zranění nemohl první polovinu září účinkovat. S ním se poprvé před diváky představila poprvé i Mariana Nela Pocisková. Tu jsme však viděli již na předpremiéře, takže nás nejvíce zajímal Ján Jackuliak. Jak se nám v roli líbil a jak zamíchal pořadím alternací hlavní role si přečtěte v dnešním článku, u kterého nechybí exkluzivní fotografie přímo z této premiéry.

Finále muzikálu Robin Hood - příjezd krále

Ján Jackuliak

O novém muzikálu Ondřeje Soukupa a Gabriely Osvaldové “Robin Hood” v režii a choreografii Jána Ďurovčíka jsme psali již ve velice obsáhlé recenzi, takže představení přejdeme jenom stručným shrnutím našich dojmů po půl měsíci od premiér. Největšími klady stále zůstávají vynikající hudba Ondřeje Soukupa (taktéž v pátek 17.9. pokřtěné CD nám nepřetržitě zpříjemňuje volné chvíle) a nastudování Jána Ďurovčíka – kombinací precizního zpracování replik a pěveckých výstupů, choreografie a efektního nasvícení vzniká jeden z nejlepších muzikálů současnosti. Originální jsou také texty Gabriely Osvaldové, ale naopak musíme podotknout, že její scénář za nimi místy silně pokulhává. Komické duo skřetů či nekonečně protahovaný konec se odpustit nedá… (podrobný rozbor představení včetně porovnání všech alternací čtěte v recenzi z premiér)

Ale již k nejsledovanější osobě pátečního představení – Jánu Jackuliakovi. Hned na začátek je nutné poznamenat, že stále hraje s ortézou, takže vynechává nejnáročnější části představení (náročné choreografie, seskoky z kulis a slanění z balkonu). O to více jsme se soustředili na jeho pěvecký a herecký projev. Právě herectví je to, čím se odlišuje od svých kolegů, protože do každé věty vkládá emoce, každý výraz, který na tváři vytvoří, má smysl. Jackuliak má velice barevný hlas, zvládne jak drsnější pasáže chraplákem, tak čisté výšky. Zatímco Noidův Robin je rázný a drsný celou dobu, tak Jackuliak začne zpěv gradovat ve správných pasážích. Trochu zamrzí, že v těch klidnějších partech působí trochu tiše, až zakřiknutě. Závěrečnou píseň “Poprat se s tmou” však zvládl bravurně. Celkově je tedy jeho pojetí role především o herectví, které promítá i do zpěvu, možná někdy až přespříliš. Pokud bychom měli vybrat nejvíce divadelního Robina, byl by to právě Jackuliak.

YOUTUBE: PUSŤTE SI NAŠE VIDEA Z MUZIKÁLU “ROBIN HOOD”.
NABÍZÍME VÁM 7 CELÝCH SCÉN Z MUZIKÁLU V RŮZNÝCH ALTERNACÍCH.

Ján Jackuliak v souboji s Nelou Pociskovou

Stále však u nás vítězí celkovým dojmem Václav Noid Bárta, který má pro roli potřebné charizma i vizáž (dle našeho vkusu a představ), navíc mu pěvecký part sedne naprosto dokonale a snad poprvé Noid v muzikálu skutečně hraje. Jan Kříž byl na své premiéře mírně nejistý, především ve zpívaných pasážích působil příliš romanticky, a to do veršů písně “Poprat se s tmou” příliš nesedí. Jistý je fakt, že ani jeden Robin není špatný, žádný nemůže vyloženě zklamat, takže je spíše na divákovi, který typ Robina preferuje a zda je mu milejší herecký výraz či perfektní zpěv nebo drsný či romantický projev (ale stejně, vraždící zbojník toužící po pomstě není typickým romantickým hrdinou!).

17. září 2010 se kromě Jackuliaka sešlo velice dobré obsazení. Opět nás nadchla fanoušky kritizovaná Nela Pocisková, jejíž herecký výraz je fenomenální, stejně tak tanec. Její vyšší hlas nesedne každému, ale part Mariany vyzpívává bez problémů a výkřiky, že neumí zpívat, zcela nejsou na místě. Taktéž vynikající byli hlavní záporáci v podání Radky Pavlovčinové a Martina Pošty, slza ukápla i u výkonu Jiřího Zonygy na popravišti. Marie Blahynková opět potvrdila, že i bez zkušeností se dá vykouzlit skvělý výkon.  Dobrý byl také asiat Jan Karásek. Potleskem bohužel nelze odměnit skřetí duo Zdeňka Podhůrského a Richarda Tesaříka, kteří sklouzávají spíše k trapnosti (i když do určité míry za to může jejich role). Company opět podávala v náročných choreografiích vynikající výkony a pokud by se měla udělovat cena za nejlepší company, jistě by to “Robin Hood” vyhrál na celé čáře.

Muzikál “Robin Hood” byste si rozhodně neměli nechat ujít!

Příští týden pro vás připravujeme reportáž ze křtu CD muzikálu “Robin Hood” a především jeho recenzi.

Ján Jackuliak a Jan Karásek

Martin Pošta a Petr Opava

Smeť prach.......

Nela Pocisková

Démonický Martin Pošta

Kdo se zblázní? Mariana a nebo Robin?

Čarodějnice Radka Pavlovčinová

Podaří se Jánu Jackuliakovi vykonat pomstu?

Romantický konec aneb Mariana a Robin jsou svoji

Děkovačka

Ján Jackuliak po premiéře

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Petr Marek. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na email redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!

Městské divadlo Brno pod kouzly duchů (dvojrecenze muzikálu Duch)
RECENZE: Muzikál Galileo – návrat v retro stylu
Fotografie ze zkoušek muzikálu “Touha”