Recenze a video sestřih z premiéry vražedného muzikálu “Je třeba zabít Davida”

Ve středu 28.4.2010 měla v Divadle Broadway premiéru nová hudební crazy komedie “Je třeba zabít Davida”. V kontrastu se skvělými výkony účinkujících před nás autoři postavili stupidní humor ve tříhodinové těžko stravitelné show, která se žánrově ani nedá zařadit k muzikálům. Je opravdu velice těžké napsat něco o tomto dílu, nakonec se nám to ale podařilo a přinášíme vám recenzi z premiérového představení a také 5minutový video sestřih z něj.

Video sestřih z premiérového představení

Připravili jsme pro Vás exkluzivní pětiminutový video sestřih ukázek z premiéry. Jedná se převážně jen o živě zpívané hudební pasáže, které odpovídají charakteru našeho serveru. Snad vám to alespoň trochu přiblíží toto dílo a pokud se vám líbilo, tak vám ho příjemně připomene.

Kamera a střih – Radek Janda

Doporučujeme zhlédnout v HQ kvalitě!

Jak jsem psal již v úvodu, tento titul je opravdu velice zvláštní a ani po třech dnech nevím, co si o něm myslet. A už vůbec  ne, co o něm napsat. Recenzentova úloha je však neúprosná a nějaké ty dojmy jsem pro Vás sepsal. Tentokrát jsem je rozdělil do několika částí a snad Vám to dílo trochu přiblíží. Jen na úvod upozorňuji, že se jedná o recenzi z pera náročného muzikálového diváka, který viděl mnoho titulů (mj. i v zahraničí). Takže pokud jste se právě vrátili nadšení z tohoto muzikálu a chcete mi v komentářích sdělit, jaký jsem ignorant, berte to v potaz.

Příběh, scénář a “humor”

Aleš Háma, Jakub Wehrenberg a Bohouš Josef

Už po tiskové konferenci k muzikálu “Je třeba zabít Davida” jsem nevěřícně kroutil hlavou nad nástinem synopse. Inu, posuďte sami. Děj začíná v roce 2060, kdy je Michal David po celém světě uznáván a ctěn jako jeden z největších skladatelů své doby. Dokonce po něm má být pojmenována Akademie múzických umění a odhalena jeho obrovská socha. Není těžké si představit, jaký poprask vyvolá tato připravovaná transformace mezi akademickými funkcionáři. Představitel úpadkové hudební formy, jakou je pop music, a má být po něm pojmenovaná celá akademie? Tři nejvýznamnější osobnosti této akademické obce: prof. Rejžák, doc. Vývrt a dr. Natalická se rozhodnou této národní tragédii zabránit, k čemuž chtějí využít vynález francouzského inženýra Leydena. Tímto vědeckým objevem je stroj času, jehož prostřednictvím lze cestovat mezi různými časovými dimenzemi. Zákeřní akademici chtějí zlikvidovat velkého umělce v době, kdy byl ještě malý. Pro vražednou misi chtějí funkcionáři zneužít dva přihlouplé topiče, jejichž blbost je tak veliká, že si ani nejsou schopni uvědomit, co mají učinit. Jenže jejich blbost je až tak veliká, že úkol sotva dokáží dokončit…

Bára Štěpánová a Filip Antonio

Jestli se jim to nakonec podaří, to Vám prozrazovat nebudeme. Problémem však je, že konec nemá žádné vyústění, po pointě byste se jen těžko sháněli. A to je opravdu smutné, když po třech hodinách scénář nepřinese na závěr nic, co by alespoň trochu strávený čas v hledišti zúročilo. Bohužel, scénář nedokáže přinést nic zajímavého ani na začátku, ani uprostřed. Jde to asi ruku v ruce s humorem, kterému je věnován následující odstavec. Základ příběhu je vystavěný dobře a přímo vybízí k inscenování bláznivé parodie. Ale úvod je roztažený do celé první poloviny (příprava topičů na akci) a samotná mise je pak až v druhé polovině. Pro úplnost dodáváme, že scénář napsali producent Oldřich Lichtenberg (od kdy producenti píší scénáře?!) s režisérem Radkem Balašem za přispění Richarda Genzera a Michala Suchánka.

Dostáváme se tím k nejproblematičtější části představení, a to je “humor”. Schválně je umístěn v uvozovkách, protože pokud se někdo stále dokáže smát stokrát opakovanému primitivnímu humoru, ve kterém dominují sexuální narážky, vulgarismy, homosexuální karikatury, uřezávání končetin…, tak se nabízí otázka, kam spěje naše společnost. Nechci se nikoho dotknout, mám rád komedie, ale tento druh humoru je vystavěn pro typické zájezdy, které nadšeně aplaudovali “komickým” vsuvkám v muzikálu “Angelika” nebo v obdobných výstupech ve “Třech mušketýrech”. Velkým problémem je, že se autoři snažili být vtipní po celou dobu, v každé větě, v každém slově. Vždyť to ale odporuje všem principům, nelze přebíjet jeden vtip druhým ještě v době, kdy se diváci smějí tomu prvnímu. Ke krvavému násilnému humoru na projekcích se radši ani vyjadřovat nebudu. Našlo se samozřejmě několik vtipů, které svou inteligencí převyšovali ostatní, ale bylo to dáno i osobitým projevem herců. Jako zcela vhodný příklad uvedu Václava Svobodu a poněkud ohraný známý vtip “Otevřu noviny, Lenin….”. Občas byly vtipné i upravené texty známých písní, kterým kraloval známý hit “Teď královnou jsem já”, který považuji za nejoriginálnější část představení. Jen je smutné, že těchto světlých výjimek tam bylo poskrovnu.

Režijní zpracování – muzikál, kino nebo blázinec?

Bohouš Josef jako učitel baletu

Radka Balaše znám jako režiséra úžasné hudební komedie “Adéla ještě nevečeřela”, která se mj. hraje také na jevišti Divadla Broadway. Rozum mi tedy zůstává stát nad tím, co se s panem Balašem stalo. I když těžko domýšlet, jak by muzikál vypadal, kdyby se chopil někdo méně talentovaný. “Je třeba zabít Davida” především není muzikál! Drtivou měrou převládají činoherní části nebo hudební skeče na playback. Skutečných poctivých hudebních čísel v díle nalezneme odhadem deset. Ale i v nich se odvádí pozornost od zpěvu pitvořením či vizuálním zpracováním. Vedení herců je založeno na co největším kontrastu a charaktery jsou vytaženy do extrémů. S prominutím se díváme na plejádu známých tváří, které ze sebe dělají úplné idioty. A to jim tedy jde skvěle! (níže se výkonům věnujeme podrobněji)

Striptýzová scéna Aleše Hámy a Jakuba Wehrenberga

Nejkvalitnější práci odvádí tanečníci pod vedením Kristiny Kloubkové, pozitivem je také zapojení company více do děje a jejich činoherní výstupy. Na to jsme v Divadle Broadway nebyli příliš zvyklí.

Rušivým elementem jsou tentokrát i projekce, které jsou využívány v opravdu velké míře. Avizovaná plošková animace je hojně doplňována 2D i 3D animací i filmovými předtáčkami. Především pak krátké klipy, ve kterých je David zabíjen různými způsoby (a jak jsme výše zmiňovali, také se slušnou porcí krve), jsou z naší strany trochu nepochopitelné a vůbec nekorespondují s dějem. Úvodní titulky jsou opravdu zbytečné a nudné. Let v záchodových kabinkách je také opravdu “skvělý”. I když je Divadlo Broadway postaveno na místě původního kina, tak takové množství filmového materiálu do divadelní hry nepatří. Zvláště když se některé z nich dají lehce nahradit živým hraním (pouštění CD s pokyny klidně mohlo být živě).

Výtvarné zpracování Jana Kříže bylo mírným šokem, protože základ scény tvoří známé kulisy z muzikálu “Kleopatra”, pouze potažené jiným vzorem. Nevím, jak znělo zadání, třeba se po nákladném Baronu Prášilovi v Divadle Hybernia rozhodl pan producent šetřit, ale nepůsobí to zrovna nejlepším dojmem. Dobře byl zpracován interiér stroje času (alias rakety v podobě mobilních záchodů) nebo kotelna. Kostýmy jsou opět z dílny Romana Šolce a vzhledem k tématu mohl zcela zapojit fantazii a místy byly k vidění opravdu bizarní kousky.

Hudební čísla a výkony

Bláznivý vědec Roman Vojtek

Jak bylo avizováno, v muzikálu zazní písně z dílny Zdeňka Bartáka a Michala Davida, o které se vedly spory s konkurenční produkcí muzikálu “Děti ráje”. Těžko říci, jak to dopadlo, ale prakticky žádné písně z “Dětí ráje” nejsou v “Davidovi” použity. Nejhojněji jsou zastoupeny písně z Davidových muzikálů, které jsou textařsky upraveny. Zmiňovali jsme již “Teď královnou jsem já”, dále můžeme slyšet “Doufám, že mi sílu Bůh dá”, “Má být u mušketýrů” nebo “Když v deltě svítá”. Autorem aranží je Daniel Barták, který zároveň napsal také scénickou hudbu. Oboje patří k tomu nejlepšímu a umělecky nejhodnotnějšímu z tohoto díla. Odpustit si autoři mohli “vykradené” filmové motivy, jako například známé theme z “Mission Impossible”.

Zabijáci Martin Pošta a Zbyněk Šporc

V úvodu článku je naznačeno, že účinkující podávají skvělé výkony. Ano, na premiéře tomu tak skutečně bylo a nenašla se žádná výjimka. Jednoznačně nejlepší a nejkomičtější výkon podal Roman Vojtek v roli vědce Leydena. V závěsu byla trojice akademiků Václav Svoboda, Bára Štěpánová a Ivan Vyskočil, kteří předvedli taktéž dobré výkony, především činoherní, Bára Štěpánová pak překvapila árií “Doufám, že mi sílu Bůh dá”. Monika Absolonová si zahrála uklízečku, která je díky hitu “Teď královnou jsem já” velice vděčnou rolí a Absolonovou jsme konečně viděli v jiné herecké podobě než obvykle. Nutno říci, že jí tato rozpustilá komediální postava sedí více než vážné role velkých žen. Od topičského dua Aleše Hámy a Jakuba Wehrenberga jsme čekali ještě o trochu větší odvaz, ale i tak své úlohy zvládli velice dobře. Velice nás pobavil také Martin Pošta nebo Bohouš Josef, kteří se představili v různých rolích. Na závěr si nechávám Filipa Antonia, který ztvárnil dětskou podobu Michala Davida a stal se miláčkem premiérového publika. Na svůj věk zpívá opravdu velice dobře! A jak již bylo výše zmíněno, celá company podala skvělé výkony.

Filip Antonio – Sen kovbojů

Filip Antonio na tiskové konferenci k muzikálu zazpíval píseň “Sen kovbojů” a naše kamera u toho samozřejmě nechyběla!

Kamera – Radek Janda

Vstupenky za sedm set a závěr

Monika Absolonová jako uklízečka

Je čas na závěrečnou sumarizaci. Musím se však zastavit ještě u jednoho faktu, nad kterým mi zůstává rozum stát. Bral bych toto dílo úplně jinak, kdyby ho nastudovali a vymysleli studenti základní/střední školy a hráli ho ve své tělocvičně. Ale zaplatit sedm set za podívanou plnou nevkusného humoru s nulovým přínosem (a sice dobrými výkony, ale to prázdnotu díla vůbec nezachrání)?! Připadá mi to jako špatný vtip od producentů, srovnatelný se “Švejkem”. Nepopírám, že si dílo najde své fanoušky a spokojené diváky, ale reakce ze všech stran upozorňují na fakt, že někdo udělal velký krok vedle. Snaha vytvořit zcela odlišné dílo od konkurenčních megaúspěšných “Dětí ráje” se nezdařila. Shodou náhod jsem včera zhlédl podruhé i toto konkurenční dílo a je mezi nimi opravdu kvalitativně propastný rozdíl. Zatímco “Děti ráje” jsou profesionálním muzikálem ze všech úhlů pohledu, tak “Je třeba zabít Davida” je slátanina všeho možného, která zkrátka nefunguje.

Monika Absolonová, Martin Pošta a Jakub Wehrenberg

Jaký je tedy náš závěrečný verdikt? Skutečně, “Je třeba zabít Davida”! A také “Je třeba dát najevo producentům a autorům, že tohle dílo je zcela mimo”. Pokud jste se za břicho popadali vtipům v “Angelice”, “Třech mušketýrech” nebo milujete scénky z pořadu “Tele tele” typu “To je vražda, nachcala”, tak neváhejte a běžte na toto dílo. Zažijete nejlepší a nejvtipnější tři hodiny svého života. Pokud nepatříte k milovníkům tohoto humoru, zažijete pravděpodobně také tři “nej” hodiny svého života, ale z opačného konce.

Na závěr přinášíme myšlenku producenta a autora představení Oldřicha Lichtenberga z jeho řeči po premiéře: “Říká se o nás, že jsme vrahy české kultury. Snad jsme dnes dokázali, že tomu tak je.”

Fotografie našemu serveru laskavě poskytla tisková mluvčí Divadla Broadway Martina Jandová a jejich autorem je Martin J. Polák. Fotografie bez svolení autora není možné dále šířit!

Hip-hopový muzikál “Príbeh ulice” už potřetí dobývá Prahu (+ video)
Vojtěch Drahokoupil bude novým D´Artagnanem v muzikálu TŘI MUŠKETÝŘI
“Kleopatra” se vrací (aktualizováno)
  • Nika

Neviděla jsem sice tohle dílo (po přečtení recenze a dojmů od kamarádky jsem za to dost ráda:) , ale u části textu “crazy komedie” jsem si vzpoměla na “kus” Láska je láska z divadla Ta Fantastika.. což je nejdokonalejší komediee:DD:***

• thenardier

podle toho,co jsem viděl ve videu,tak platit za to,tak vymlátim produkci a chci peníze zpátky a jít na to zadarmo,tak chci odškodné za duševní újmu…david a lichtenberg at jdou do háje,tohle je fakt hnus!!!!!!!!!!!!!

• thenardier

mimochodem vrchol by byl,kdyby na tohle chtěl ředitel lochnesky dotace,a že on tu drzost určitě v sobě najde,protože dělá to velký umění….

Najdou se tam kladné věci, ale jinak je to tragedie.

• Osk@r

Ahoj Pavle,
    dík za recenzi, umím si představit, kolik “dřiny” dalo trošku slušně popsat tohle nemuzikálové veledílo :o(
    Přikládám odkaz na recenzi co vyšla na idnes.cz. Myslim, že poskytne trošku jiný náhled na nemuzíkál.

Za sebe můžu říci, že jsem tohle tohoto “Davida” viděl 2x a už nikdy mě nikdo na něho nedostane!

• Markéta

Tak na tohle asi vážně nepojedu… Záporné recenze a názory mě nepřekvapily, něco takového jsem přesně čekala ( když už jsem měla dříve tu čest s DVD Angeliky a její “vtipnou” dvojkou, nedělala jsem si moc velké iluze, že se této produkci povede kvalitní představení založené na vtipu a humoru…). Jen je mi dost líto, že v něčem takovém vystupují lidé jako Tomáš Trapl – vždyť je ho pro něco takového škoda…

• Aleš

Byl jsem na pondělní generálce a s tvůrcem recenze naprosto souhlasím. Je možné, že si tento “muzikál” najde své přiznivce, ale po takových trhácích jako byla Angelika a Kleopatra, je to pro mě spíše zklamání. Jediné, co mi opravdu bavilo, byly výkony Moniky Absolonové a Filipa Antonia. Některé “vtipné” scénky se mi zdály opravdu laciné. Celkově hodnotím jako velmi slabý průměr… Ale na druhou stranu od představení nikoho výslovně neodrazuji.

• simona

dvě slova : děs a hrůza

• Osk@r

Zdravím,
    může mi někdo znalý vysvětlit, co v muzikálu dělá písnička od Kuby Smolíka: Sen kovbojů? Nebo od tety Heleny: Dlouhá noc?
    Moc se omlouvám, ale vážně tomuhle “mišmušu” nerozumím :o(

• Pavel

Sen kovbojů – hudba Barták a Dlouhá noc je zhudebněna Davidem :-)

• Bídník

Pavle, smekam pred Tebou klobouk, zes zvladl napsat recenzi, aniz bys pouzival sprosta slova. Ja bych to nedokazal. Tato produkce byl nejen nejhorsi muzikal, ale dokonce nejprisernejsi divadelni predstaveni, jake jsem kdy videl.

• Sukie

Tak to teda je moc i na mě…. podle toho videa a fotek soudím, že to musí být příšerné… Strašně mě mrzí, že vůbec takový muzikál vypustili k divákům, protože divadlo Broadway začínalo skvěle (Kleopatra, Rebelové, Tři mušketýři…). Bohužel toto je opravdu strašné, a rozhodně se na to nezjadu podívat.
    Souhlasím s thenardierem – taky bych asi požadovala odškodné, protože bych odcházela strašlivě zhnusená.
    Je pravda, že některých lidí, je do takovéto ptákoviny škoda.

Vážení příznivci muzikálů, “dílo” jsem viděl a opravdu nejde o žádný muzikál.Jedná se o slátaninu na n-tou, těžko žánrově zařaditelnou!Slabý scénář, není co hrát ani zpívat.Humoru poskrovnu!Hudba a zpěv převážně se záznamu!Připadáte si více v kině, než v divadle! Škoda vynaložené námahy a herecké snahy.O avizovaném dílku jsem si nedělal iluzi, ale výsledek je daleko horší, než jsem si představoval.Škoda tří hodin.(tak dlouho trvá toto veledílo)Co se s Vámi stalo, pane režisére?Jen lituji lidiček, kteří zaplatí 7OO kč za vstupenku.Po nepovedeném Baronu Prášilovi, další paskvil uváděný v produkci pana Lichtenberga.Jen tak dál!!!!!

• Terka

Je fajn, že všichni víte že to videt nechcete a všichni tvrdíte, že je to hrozný, a nejhorší je, že půlka z vás, to ještě ani neviděla a tvrdí, že je to hrozný. Chápu, že každej má svůj názor a proto mi přijde, s prominutím, ubohý tohle tvrdit o něčem co člověk ani neviděl! Je to jiný než ostatní muzikály, ale to neznamená, že to všichni musíte kritizovat, aniž by jste si udělali vlastní názor po shlédnutí!!! Jasný každej má právo na svůj názor, já vám ho neberu, ale skritizujte si to až to uvidíte celý a na vlastní oči!!!!

• thenardier

a ted jde o to milá terko,jestli to za vidění stojí tahle sprominutim další sračka od ředitele lochnesky…pokud jsi ta terka,která si myslím,tak je mi tě líto,protože na tyhle ptákoviny a pseudomuzikály chodíš neustále,ale když jsi měla jít na kvalitní divadlo,tak jsi nás nechala čekat v metru a ani nebyla schopna zvednout telefon či odepsat na sms…ono to svědčí o úrovni a výšce iq

• Alena

Já jsem z toho docela zděšená. Patřím k příznivcům DB a DH, ale už Baron mě zrovna dvakrát nenadchl. A podlé ukázky zde… proboha”” Docela živě si představuju, jestli neuteču poprvé v živote z divadla. Teda až najdu odvahu na to zajít (a i ten přístavek mi přijde drahej).

• usmej-se

VYHRÁL JSEM LÍSTKY A BYL JSEM NADŠENÝ!
    Na tomto serveru jsem vyhrál lístky na představení zmiňovaného muzikálu. Šel jsem tam s prázdnou hlavou, protože dnešní muzikály prostě moc za nic v ČR nestojí. Sice přiznávám, že první půlka byla o něco slabší, ale druhá část nenechala mojí bránici ani na malý okamžik být. Je to neskutečně vtipné a opravdu se tam děje legrace snad absolutně na všechno. Byl to úžasný večer a já jsem šel z divadla v neskutečně dobré náladě.

Prezentuje se to jako bláznivá parodie a taky to je parodie a to že se tomu někteří lidi nesmějí, jen naznačuje, že každý má jiný smysl pro humor, ale když jsem tam seděl já, tak semnou i zbytek divadla pomalu řvalo smích.

• Terka

thenardiere, myslím že si mě fakt pleteš… fakt sem nikoho v metru nenechala… ale nevím proč je ti nekoho líto, za to co se mu líbí… spíš bych řekla že o urovni a výšce IQ svědčí to, že někdo není schopnej připustit, že někomu se líbí neco jinýho než jemu!!!

• Vera

Tenhle muzikal jsem znala opravdu jen z doslechu, ale po precteni teto recenze a hlavne po shlednuti sestrihu jsem opravdu zdesena! Rekla bych, ze cesky muzikal jde opravdu do haje a vazne nechapu, jak se nekteri herci muzou k necemu takovemu snizit! Na tuhle hruzu by me nikdo nedostal!

• thenardier

terka:je mi opravdu llíto lidí,kteří jsou ochotni vydávat tak hříšný peníze za takovýhle braky….a lichtenberg,by se měl opravdu nad svou produkcí zamyslet

• Terka

thenardier: to tě neomlouvá, za to že si mi řek že sem te nechala čekat v metru, když mě ani neznáš!!! A mě je zase líto těch lidí, který nazívaj takovýhlema výrazama snahu ostatních lidí!!!

Vera: říká další, co to ani nevidela!!!

• Osk@r

to: Usmej-se

Ahoj,
    rád bych se tě zeptal, co te na týhle “sračce” tě v druhé půlce tak pobavilo, že i bránici jsi měl v stále v pohybu?

Na to, že druha půlka má délku 69 minut chci vážně vědět co vtipnýho tam bylo?
    Asi nerozumím dnešním “nemuzikálům” větší stupiditu jsem nevidel ani nepamatuji.

Tedy od doby Švejka!

Dále bych se tě chtěl zeptat, zda jsi viděl v Brně Evitu nebo Mozarta, když si dovoluješ tady tvrdit, že mužikály v celé ČR za nic nestojí!

Už teď se těším na odpověd!

• thenardier

terka:jakou snahu?myslíš snahu o trapnost?vždyt je to postavený na hlavu,david jde ráno na záchod a už je z toho muzikál..teda vlastně spíš pseudomuzikál,protože tohle se s muzikálem nedá srovnávat ani omylem…navíc kostýmy jak do cirkusu,no prostě hnus

• Osk@r

to: Pavel
    Děkuji za odpověd :o)

• PLuto

Tak já jsem asi masochista, ale po shlédnutí ukázky se musím přiznat, že bych to ze zvědavosti chtěl aspoň (asi jen) jednou vidět. :o)

• HUGO

Ač sám nejsem příznivcem tohoto díla, respektuji, že každý má jiný vkus, každému se líbí něco jiného a také v tomto ohledu se snažím reagovat na názory těch, kteří to vidí jinak :-)
    Tímto bych chtěl požádat některé diskutující, aby opustili od stále opakujících se “vulgarismů” na adresu jednoho divadla, tedy spíše jedince. I fanoušci onoho divadelního stánku, mají právo na svůj názor, ale proč je hned urážet?!!! (vše lze říci slušnou formou) V mém okolí se najde spousta lidí, co se jim toto představení líbí (já sice mezi ně nepatřím, ale jen kvůli tomu, je přeci nemusím hned “napadat”). Na závěr bych chtěl říci, nehodnoťte jen dle video sestřihu (aniž byste představení viděli), samotné představení má i činoherní složku, která v sestřihu zobrazena není … ať se každý přesvědčí o “kvalitě” sám, na vlastní oči… :-) !

• Bídník

Souhlasim s tim, ze produkce je naprosto otresna a souhlasim i s temi, kteri to tvrdi “pouze” po shlednuti sestrihu, protoze myslim, ze to opravdu za navstevu nestoji a sestrih bohate staci ke znechuceni. Ale naprosto souhlasim s Hugem, ze kazdy z nas ma jiny vkus, takze jeste trapnejsi, nez je cela produkce, mi prijde, kdyz thenardier urazi Terku jen proto, ze ma jiny nazor (i kdyz ten nazor zcela sdilim), nez ona.

• Sukie

Já to sice taky hodnotím jen po zhlédnutí sestřihu a pár recenzí, ale jako jedna z mála věcí se mi to hned celém sestřihu jaksi hodně znelíbilo, takže na to asi fakt nejdu. Ze zvědavosti by to zase člověk třeba chtěl navštívit, ale nejsem si úplně jistá, jestli bych vydržela celé představení a i ty nejlevnější lístky jsou moc, když připočítám ještě cestu.
    Souhlasím, jak už zde bylo psáno, že se panu Lichtenbergovi opravdu nedaří, protože na Barona Prášila jsem také zatím nenašla odvahu jít….
    …o muzikálech v ČR by se dalo diskutovat, ale některé myslím, že jsou opravdu velice na úrovni a stojí za zhlédnutí. Např.: Mozart, Evita, Probuzení jara, Bídníci…a abych nechválila jen Brno tak třeba Carmen, Touha…

A myslím, že thenardier nechtěl nikoho urazit, jen se prostě spletl a má jiný názor než Terka. Rozhodně se přikláním k názoru thenardiera…

• štychař

Poslední dobou se sází na oblíbenost muzikálů a tak se označuje muzikálem vše, co má od muzikálu, podle mého soudu, hodně daleko. Škoda, že lidi od kumštu se v kumštu už sami nevyznají. Pro tento kus bych maximálně použil výraz bláznivá hudební komedie. Co je rozhodující pro toto představení, že pokud hlavní interpreti nebudou zrovna naladěni na to, že dělají na jevišti ze sebe doslova blbce, tak to mimo pár vtipných hlášek ve scénáři, je nudné představení. Celé je to laciné se zájmem vytřískat nejvíc peněž z popularity písniček, které znají všechny generace. Ale omyl, hudba je známá, ale kde co je přetextované a ne moc šťastně (takže na písničky které znáte si skočte na Děti ráje). Tento kus určitě nepatří na prkna v jehož názvu se vyslovuje Broadway. Nic méně, pokud máte chuť na něco bláznivého, doporučuju vstupné v ceně maximálně 299 nebo přístavku 149, protože těch 699 kaček za to opravdu nestojí. Přesto není vše špatné, co pan Baláž v tomto divadle režíroval, proto raději vyraž te na titul Adéla ještě nevečeřela, který se hraje pouze poslední týden v květnu a v červnu, rozhodně vaše bránice dostane víc zabrat a nebudete se do smíchu muset nutit.

• Nathalie

Zajímavé je že o Kleopatře a Angelice se psalo že jsou to laciné kousky a teď je to trhákem? Na tomto muzikálu jsem ještě nebyla ale rozhodně půjdu. Protože těmto článkům se dá těžko věřit.

• Verča

Nathalie: Myslím, že zrovna tomuto článku věřit můžeš. :-) Ale souhlasím s tím, že by měl nejdřív každý vidět a pak hodnotit, takže se jdi podívat. :-)

• Bídník

Narhalie: Na tomto muzikalu jsem take jeste nebyl, protoze to neni muzikal:) O Kleopatre i Angelice se psalo, ze to jsou lacine kousky, ale ja tvrdim (ac nejsem fanouskem tohoto stylu hudby), ze KLeopatra mela jeste uroven, slo o docela originalni predstaveni, na kterem si autori dali spoustu prace. Celkova priprava Kleopatry trvala 5 let. Pak se zjistilo, ze to dobre vynasi, tak se zacaly sekat dalsi kousky, jako treba prave zminena Angelika. Myslim, ze kdyby si na Angelice dali tvurci zalezet stejne jako na Kleopatre, nemusela by byt spatna. Jenze oni si na ni zalezet nedali, takze kdyz se do Angeliky zaposlouchame, neslysime nic noveho, ale same zname a ukradene melodie, nebo aspon harmonie. Ale i ta Angelika je vrchol nejintelektualnejsiho umeni proti tomu, co se v Broadwayi deje ted…

• Bídník

Omlouvam se, v minulem prispevku jsem spletl jmeno Nathalie. Ale jeste chci dodat, ze jestli nejsi miliardar, tak za to fakt nevyhazuj penize. A jestli jsi, tak mi nejaky muzes dat:-))

Páni, jednou se vyspím a 33 nových příspěvků :). Jenom bych chtěl poprosit tedy spíše požádat thenardiera, aby vyjadřoval své názory slušně a bez urážek. Už několikrát jsme tu řekli, že nestojíme o takové čtenáře/přispěvovatele a udržujeme si úroveň, aby si zde každý mohl napsat svůj názor, aniž by mu tu někdo psal a argumentoval slovy sračka atd… Jste na kulturním serveru, chovejte se kulturně ;).

Jinak Baron Prášil je dle mého názoru skvělým odpočinkovým muzikálem pro celou rodinu. O několik kategorií výše než David. Jen že to tu někdo hází do stejného pytle :).

• štychař

Souhlasím s tím, že Baron Prášil je odpočinkovým muzikálem (přiznám se, že jsem tomuto titulu moc nevěřil, ale kupodivu, pěkná hudba, dobro i zlo, pohádkový příběh, efekty a minimum vulgarizmů), pokud však chcete, aby děti pochytily to, co ještě ve školce nepochytily, určitě vulgarizmy a vtipkování na homosexualitu jim dá nové školy…o). Pro rodiče…tohle není pro děti, spíš až pro tak pro puberťáky (bez urážky – prostě obecné pojmenování mladých).

• thenardier

a ono má toto dílo něco společného s kulturou?jsem si nevšiml

• Bídník

thenardier: Ani ne, ale o tom tady nikdo nemluvi. Pavel rekl, ze jsme na kulturnim serveru, coz je pravda, tak to, prosim, nekaz. Pokud se Ti server nelibi, muzes si zalozit vlastni, takovej, jakej by se Ti libil.

• petra

Nerozumím tomu o co Vám jde.Viděla jsem to dvakrát a podle Vás jsou asi všichni ty diváci,kteří se celé představení smějou až jim tečou slzy primitivové.Měli jste zabrat kamerou taky to, jak se diváci baví a reagují.Lidi si prostě chtěj odpočinout a pobavit se a né jít jen na pseudoumění.Chce to víc tolerance.Kromě toho Baron Prášil je absolutně vyprodán a taky ho MF nespravedlivě natřela.Přitom je to exkluzivní podívaná se skvělou hudbou.A na závěr jen pro pořádek Sen kovbojů v první řadě nazpíval Karel Černoch do seriálu Zdivočelá země,která má opravdu výbornou hudbu právě od autora Barona Prášila – Zdenka Bartáka.Takže nebudme tak zlý.Ono sestřihat video v nesmyslných souvislostech je taky pěkná pitomost.

• Kuba

Petra: Takze vlastne za vsechny negativni nazory na tohle “dilo” muzou lidi co tu tvori web a sestrihali video. Ja myslim ze cely tenhle “muzikal” je plny nesmyslnych souvislosti a z toho je vubec zazrak ze jde udelat nejaky sestrih. A o ty primitivnosti nekterych lidi, by se dalo polemizovat, vedle me sedeli tri lidi co se zacli smat hned jak se na scena objevil Hama a jenom drzel zehlicku, bez toho aby se pohnul nebo neco rekl, mozna jsem suchar, ale nevim co je na cloveku co drzi zehlicku smesnyho.

• Bídník

Souhlasim s Kubou, ze publikum, ktere se smeje tomuto primitivnimu a prvoplanovemu humoru, asi nebude na uplne vysoke intelektualni urovni. Video sestrih je (alespon pro me) jednim z dobrych ukazatelu, jestli na predstaveni pujdu nebo ne. Dej zachytit nemuze, ten si radsi prectu na Internetu, ale ukazuje tak nejak celkove, co muzu od predstaveni cekat. Kdyz si ho pustim a je tam to, co tam je, tak vim, ze to asi bude pekne stupidni a to na to ani nemusim chodit. Ja navic predstaveni zhledl, takze vim, ze video opravdu vystihuje uroven cele produkce.

Ten humor mi připadá primitivní, z mého pohledu. Ne ty lidi, kteří se mu smějí. Z jejich pohledu by byl zase můj humor primitivní. I když Touha je taky bláznivá komedie, kde si utahují z homosexuálů atd… ale je to proložené normálními scénami, vážnými písněmi. Má to nějaký jasný scénář, prostor pro improvizaci, prostě je to divadlo. Tohle je prostě něco… nepopsatelného. Jak jsem napsal v recenzi, je smutné, kam společnost spěje, když se zasměje tomu, že si někdo splete dvakrát žehličku s telefonem nebo že hrdinové vylézají z klášterní toalety… Hahaha. O tom, že na jevišti olizují kosti a říkají, že ten pes chutná dobře, už raději ani nemluvím. Vám to sakra někomu přijde vtipné?

• thenardier

asi to bude tím,že na touze pracoval i dramaturg,což jak je vidět u veleděl v tomto divadle nehrozí..asi se pan producent bojí “zbytečných”nákladů navíc…

• Sukie

Pavle, teď jste mě docela dostal, opravdu zajímavé vtipy….Tomu bych se rozhodně nesmála na celé divadlo a ani trochu bych se nepousmála, ano asi nemám smysl pro humor,ale toto už je moc…

• Bídník

Sukie: No to s tou zehlickou je jeste to lepsi, protoze to sice vubec neni vtipny, ale aspon to neni vulgarni nebo fekalni…

• cloe

nečekala bych, že režisér radek balaš klesne takhle nízko. ještě že jsem lístky dostala jako dárek zadarmo.

už nikdy více! byla bych sprostá tohle dílo je prostě …………. doufám že nepřežije dlouho!

měla jsem celé představení kamenný obličej a vyloženě mi bylo trapně a styděla jsem se jak pes za všechny nějakým způsobem zapojené do této věci.

• Jiří

Něco hrozného jsem fakt neviděl,o přestávce jsem odešel a ani nevim jaká byla druhá půlka! Broadway to tentokrát přepískla!

Podle mě tohle dílo dlouhou životnost mít nebude stačí se podívat na ticket-art.

• Osk@r

to: Zdeněk

Doufám,
    že asi tak dlouho jako “veleúspěšnej” Švejk!
    Tady je aspoň vidět, jak lehce méně, může být více :o)

kdyby znovu uvedli Rebely tak udělaj uplně nejlíp.

• Alena

Já jsem měla sice Rebely taky ráda, byl to vlastně jeden z mých prvních muzikálů vůbec a na Patrika Stoklasu coby Oldu asi nikdy nezapomenu, ale komerčně se jim příliš nedařilo. Spíš patřili k té méně úspěšné části repertoáru DB. :-(