Recenze: “Hamlet” se s úspěchem vrátil do Prahy (+ video sestřih)

Muzikál Janka Ledeckého “Hamlet” se po mnoha světových uvedeních vrátil domů, do Prahy, kde měl ve čtvrtek 22. března 2012 v Divadle Broadway oficiální premiéru. Přečtěte si s námi, jakých změn od posledního uvedení Hamlet doznal a jak se celkově nová inscenace vydařila. Nechybí samozřejmě ani porovnání alternací a 5 minutový video sestřih z premiéry!

13 let neustálého vylepšování

Na “Hamletovi” začal Janek Ledecký pracovat v roce 1997 a po dvou letech příprav měl světovou premiéru v tehdy novém Divadle Kalich. Tam se hrál dlouhé roky a trhal divácké rekordy. “Hamleta” se poté ujal broadwayský režisér Robert Johanson, který ho drasticky předělal a s obrovským úspěchem uvedl v jihokorejském Soulu, kde se uvádí dodnes. Proběhla také premiéra v Japonsku a plánuje se Bukurešť. [více o zahraničních plánech čtěte v našem novém rozhovoru s Jankem Ledeckým]

Dominika Richterová a Eliška Bučková

Do Prahy tedy přijíždí nová, světová verze “Hamleta” s podtitulem “The Rock Opera“. Oproti poslednímu uvedení v Kalichu skutečně Janek Ledecký ve spolupráci s Martinem Kumžákem (hudební nastudování) přitvrdil a onen “rock” je slyšet v podstatě v každé písni. Velice výrazné jsou basy (škoda, že basový systém Broadwaye nedosahuje takových kvalit jako v Kalichu), přidané byly i kytarové riffy, kontrastně také dramatické smyčce. Rytmické bicí lze nyní slyšet i v kdysi popově laděných písních jako “Neztrácej čas” a rozhodně jim přidaly na atraktivitě.

Hudebně i textově “Hamlet” zůstává tím nejlepším, co se na naší scéně vytvořilo. Výrazné hudební motivy, chytlavé melodie, velké árie i intimnější duety tvoří dohromady jedinečný celek, ze kterého nevystupují ani hravé skladby “Je to blázen” a “Celej život kopu hrob“. Jako symbolické uzavření děje slouží symfonická píseň “Být“, která umlčuje veškeré intriky, zrady a (sebe)vraždy zastoupené rockovou hudbou a zůstávají jen mírové smyčce. Hudebnímu zážitku také napomáhá kvalitní nahrávka hudby, díky které tentokrát ani příliš nepostrádáme živý orchestr.

Petr Kutheil, Leona Machálková a Josef Vojtek

"Láska jenom láska..."

Nový “Hamlet” se stává ještě věrnější své slavné předloze. Připsány byly postavy bývalých Hamletových učedníků Rosencrantze a Guildensterna, které přinášejí do muzikálu méně tradiční hip-hopové prvky. Nemusíte se však bát, jejich rap zazní decentně pouze v písních “Dánsko je past” a “Je to blázen“, jinak se s nimi setkáváme sporadicky a jsou součástí company. Dalším výraznou změnou je přidání nové písně “Být nebýt” na úplný začátek druhé půle, u které nejvíce oceňujeme povedený a cappella začátek. Konečně tak i v muzikálové verzi zaznívá nejslavnější Hamletův monolog.

K dalším dílčím změnám patří například připsání partu královny do Claudiovy motlitby “Bože můj, kudy dál“, ve stejné scéně se také Claudiovi zjeví jím zavražděný bratr. Lehce byla upravena také například kompozice písně “Dneska je naposled“, do které byla vložena choreografická vsuvka. Po skončení představení byla zařazena také zahraniční verze děkovačky, tj. medley ústředních árií všech hlavních postav. Velice dobrý tah, který diváky baví a vyvolává nadšené reakce.

Jan Kopečný, Václav Noid Bárta a Jan Čechovský

Hamlet s Rosencrantzem (Jan Kopečný) a Guildensternem (Jan Čechovský)

Režijní koncepcí, kromě zapracovaných změn, zůstává “Hamlet” totožný s předchozí verzí. Je to podpořené také nezměněnou scénografií Šimona Cabana, která je stále funkční a umožňuje rychlé změny prostředí. Jejím problémem je však přílišná utopenost v prostoru jeviště Broadwaye, neboť z malého Kalichu nedošlo k jejímu rozšíření ani jinému obohacení, což je trochu škoda. Zmínit musíme také výborné nadčasové kostýmy Simony Rybákové, které skvěle zapadají do konceptu představení.

Nejméně povedenou inscenační složkou jsou choreografie, na kterých s Robertem Johansonem spolupracovala Jana Hanušová. V představení neúčinkují žádní tanečníci, company byla vybírána především jako pěvecká (ano, zde skutečně company živě zpívá sbory) a k tomu jsou také uzpůsobeny choreografie. Tanečních čísel příliš není, a když tak ve stylu “tleskejme do rytmu” nebo “choďme do kolečka”. Eskaluje to především ve scéně “Láska jenom láska”, kde jsou kreace skutečně tristní. Naopak při “Dneska je naposled” pracují ve prospěch celého čísla.

"Nevěrná" Leona Machálková

Na “Hamletovi” je tedy značně znát 13 let neustálého vývoje a vylepšování. Každá vteřina hudby se zdá propracována do nejmenšího detailu, každý nástroj má v nahrávce své opodstatnění a nad každým slovem v libretu se mohlo dlouho přemýšlet, zda skutečně do díla pasuje. Režijní koncepce dozrála jak víno a v celkovém dojmu zamrzí pouze utopená scéna a fádní choreografie.

Video sestřih z premiéry

Připravili jsme si pro Vás tradiční video sestřih z premiéry, na které účinkovali Václav Noid Bárta, Eliška Bučková, Leona Machálková, Josef Vojtek, Petr Kutheil, Josef Laufer, Patrik Vyskočil, Tomáš Trapl, Jan Kopečný, Jan Čechovský a další… Užijte si 5 exkluzivních minut z muzikálu “Hamlet”! Kamera a střih: Radek Janda.

Na našem YouTube kanálu můžete nalézt další ukázky celých písní z Hamleta!

Nejvyrovnanější obsazení v Praze

Do tohoto světového kolosu byli vhozeni převážně noví umělci, kteří měli nelehký úkol. Jednotlivé role jsou náročné nejen pěvecky (většina rolí byla upravena do vysokých poloh, které není lehké vyzpívat), ale také po herecké stránce. Každá role je unikátním charakterem, který Shakespeare pomocí jednotlivých událostí a činů dotváří k dokonalosti. Pojmout komplexnost těchto rolí byla výzva především pro oba Hamlety, kteří jsou svým pojetím naprosto odlišní.

Václav Noid Bárta je typickou muzikálovou star – charismatický projev kombinuje s mohutným hlasem a unikátní barvou. Hamletovi vtiskává ze všech představitelů nejvíce rockovou tvář, na druhou stranu dokáže chraplák velice hbitě vyměnit za čistý hlas, se kterým k našemu překvapení vyzpíval i ty nejvyšší tóny. Herecky ze sebe vydává maximum, po svém zvládá výraz šílenství i zamyšlení. Je to Hamlet, kterého charakterizují konkrétní činy a slova. Ondřej Ruml je přesným opakem. Hlas má čistý a jen občas se ho snaží zpestřit mírným chraplákem. Jeho herectví není na první pohled tolik afektované, je více umírněný a vnímáme spíše Hamletovy vnitřní pocity. Zkrátka je herecky více “hamletovským typem”, se kterým se snáz ztotožníte. Dojem však kazí několik vysokých tónů, které Ruml opakovaně na představení nevyzpíval. Nedá se tedy říci, který z představitelů je lepší, zde opravdu záleží na subjektivním cítění každého diváka. Ani my nedokážeme ukázat na jednoho, jako lepšího. Nejideálnější by byla kombinace obou pojetí, kterou před lety předvedl Petr Bende, kterého stále považujeme za nejlepšího českého Hamleta.

Václav Noid Bárta

V roli Ofélie jsme nejprve dvakrát viděli mediálně diskutovanou modelku a Noidovu partnerku Elišku Bučkovou. Její muzikálový debut dopadl tak 50 na 50. Pěvecky až na ty úplně nejvyšší tóny roli zvládá, nejvíce na škodu je její průměrná barva hlasu, která ničím nezaujme. Ofélie je herecky nesmírně složitá role, během představení vystřídá několik různých poloh. Nezkušené herectví Bučkové se s tím, i přes evidentní snahu, zatím neúspěšně pere. O pár dní později jsme zhlédli výkon Brigity Cmuntové, která ztvárnila Ofélii dokonale. I když ne všechny tóny vyšly úplně bezchybně, okouzlila nás svou příjemnou barvou hlasu a především herectvím. Veškeré city a pohnutky byly zcela uvěřitelné, včetně závěrečného pobláznění. Opravdu výborný výkon.

Bratrovražedného krále Claudia s hereckou precizností ztvárňuje Janek Ledecký, v jehož podání je Claudius intrikánským vypočítavým hadem, který občas zlostí vybouchne. Kolega Josef Vojtek je zase démonickým zlounem, afektovaným šílencem, který jde přes mrtvoly bez hlubšího plánu. Obě herecká pojetí jsou zajímavá, pěvecky má každý své drobné nedostatky. Ledecký by mohl přidat trochu drivu, naopak Vojtkovi by prospělo ubrat na chrapláku. V roli královny Gertrudy září obě představitelky. Marta Jandová strhne především v árii “Nevěrná“, kde naplno vynikne její hlas, Leona Machálková zase v herecky náročnějších pasážích, když vzdoruje králi nebo domlouvá svému synovi.

Démonický Claudius Josef Vojtek

Královský rada Polonius je typický v podání Josefa Laufera, který je stále skvělý a vzhledem k svému věku také obdivuhodný. Dalo by se tvrdit, že jeho léty zaběhlý výkon lze těžko dohnat, ale Martinu Poštovi se to podařilo. Role mu dokonale sedí a kromě výtečného hlasového projevu nelze neobdivovat jeho unikátní taneční kreace, které do písně “Je to blázen” výtečně pasují a podtrhují její komický podtext. Oba si své obrovské ovace opravdu zasloužili!

Ladislav Korbel, divákům známý především z televizní soutěže “Robin Hood: Cesta ke slávě”, předvedl v roli Laerta excelentní výkon. Jako bratr Ofélie je milující, starostlivý i zuřivý. K přirozené a uvěřitelné herecké stránce přidal výborný zpěv, který naplno rozbaluje až v druhé půli, která jeho rockovému hlasu sedí více. Slovenský kolega Patrik Vyskočil je také dobrý, ale postrádá něco z Korbelova přirozeného herectví a jeho vysoký hlas v rockové poloze nebyl tak příjemný. K Laertovi od dob Josefa Vojtka nebo Petr Koláře zkrátka patří pořádný chlapský chraplák.

Eliška Bučková a Patrik Vyskočil

Do role Horacia se vrátil Petr Kutheil, opět se suverénním pěveckým projevem, který sedne do avizovaného žánru “rock opery”. I z malé role dokáže svým energickým projevem vytěžit maximum. Janu Tenkrátovi sice chybí rockový chrapot, ale naopak přidává do role více citu, jeho Horacio je starostlivý a na konci ho smrt Hamleta zasáhne značně více. A při “Dánsko je past” to dokáže taktéž pořádně hlasově rozbalit. Obě alternace jsou mimořádně vyrovnané, nejideálnější jsou páry Bárta-Kutheil a Ruml-Tenkrát, které spolu hlasově i herecky ladí.

Tomáš Trapl ztvárňuje skvěle nejen hrobníka, ale také divadelního principála a další role v průběhu představení. Ani netřeba zmiňovat, že i v nejmenší roličce sluhy dokáže herecky vyniknout a strhnout na sebe pozornost. Zaslouženě. Ještě nesmíme zapomenout na roli Heleny, ve které exceluje půvabná Dominika Richterová, která hereckým i pěveckým projevem vždy ve společných scénách předčila kolegyni Bučkovou. Eva Burešová byla taktéž velice dobrá, těšíme se, až ji budeme moci vidět jako Ofélii, kde má možnost naplno ukázat, co v ní je.

Václav Noid Bárta, Tomáš Trapl a Petr Kutheil

Z company musíme vyzdvihnout výkony Jana Kopečného a Jana Čechovského, kteří energicky a s nasazením ztvárňují ono nové rapující duo (oba alternuje Oldřich Smysl). V company dále účinkují Tereza Bílková, Tereza Dolejší, Pavel Vrána, Michaela Zemánková, Radka Weidner, Oldřich Smysl a Erik Houba. Všichni jsou dobře pěvecky sladění, případná sóla nezní vůbec špatně a ve většině případů zvládají i lehké choreografie.

Obsazení “Hamleta” je tedy až na výjimky opravdu vyrovnané a v podstatě nezáleží, na které natrefíte. Kladem je pestrost, kterou jednotlivé alternace nabízejí. Pokud se Vám tedy “Hamlet” líbil, rozhodně neváhejte jít znovu a pokusit se vidět i zcela jiné pojetí rolí. Nejen pěvecké, ale také herecké.

Jeden z nejlepších

Hamlet” Janka Ledeckého se tedy triumfálně vrátil do Prahy, a to v podobě, za kterou by se nemusel stydět ani na té slavné americké Broadwayi. Má vše, co má pravý muzikál mít – hudba je dokonalá, výkony skvělé, režie je nápaditá, lehkou vadou na kráse jsou jen choreografie. Představení má skvělou atmosféru a na všech třech námi viděných představeních odměnili diváci snahu umělců spontánním standing ovation. Jděte se také podívat na jeden z nejlepších českých muzikálů, který u nás kdy vznikl!

Václav Noid Bárta a Eliška Bučková

Milostná scéna Hamleta a Ofélie

Josef Laufer & company

Václav Noid Bárta

Hamlet mstí smrt svého otce

Tomáš Trapl

Petr Kutheil, Václav Noid Bárta a company

Roztančená scéna "Dneska je naposled"

Petr Kutheil

Autorem fotografií z premiéry Hamleta pro Musical.cz je Petr Marek. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, Facebooku apod., ozvěte se nám na e-mail redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!

SPOUSTU DALŠÍCH FOTOGRAFIÍ Z PREMIÉRY NALEZNETE: ZDE

V Divadle Hybernia již princové hledají “Kapku medu pro Verunku”
MADAGASKAR odpremiéroval v Praze, s králem Jelimánem trsala celá aréna
Karlínský muzikál “Carmen” přivítal dalšího jubilejního diváka
  • Briseis

Já jsem měla Láďu Korbela na generálce a pro mě to bylo zklamání. Snad měl jen špatný den…. Hamleta plánuji navštívit vícekrát, je to prostě nádherný muzikál.
    Zajímalo by mě, co je pravdy na tom, že Eliška Bučková nebude hrát s Ondřejem Rumlem, ale jen s Noidem, protože s Rumlem nezkoušela. Pokládám to za výmysl bulváru, protože je to dost zvláštní…

• Martin K.

Děkuji Pavlovi za krásnou recenzi, se kterou se velmi ztotožňuji. Původně jsem plánoval jít na Hamleta pouze jednou, ale po prvním shlédnutém představení, jsem si řekl, že musím jít znovu. V obou představeních jsem měl velmi podobné obsazení; NOID je pro mě fenomén, který mi dokáže způsobit “zimomriavky” a velmi jsem si ho oblíbil. Jeho silný hlas, se dokáže rázem proměnit do něžné polohy a i co se herectví týče, dokáže zaujmout. Zde, v Hamletovi, ukazuje vše – tvrďáka, vtipného šoumena i citlivého muže. Je to prostě démon, který když zahmouří oči, dokáže uhranout nejednoho diváka v hledišti. :-) Dále jsem měl v obou představeních jako Ofélii Elišku Bučkovou; něco do sebe má, snaží se a její zpěv je slušný, ale opravdu ničím výrazně nezaujme. Janek Ledecký i Pepa Vojtek – opravdu jsou velmi vyrovnaní; měl jsem možnost vidět oba a každý dává do role své. U Janka mi však chybí více emocí, které Pepa má. Martin Pošta (měl jsem jej 2x) – zde není co dodat; role mu sedne a jeho taneční výkon sklízí zasloužený úspěch z publika. Stejně tak Tomáš Trapl (opět jsem viděl 2x) – vždy a všude skvělý; jeho hrobník je prostě dokonalý! Honzu Tenkráta jsem měl v muzikálu možnost vidět poprvé (též jsem jej nyní měl 2x) a velmi mě překvapil a jeho procítenost při závěrené scéně, kdy držel hlavu Hamleta v náručí, byla nádherně dojemná! Stejně tak Ladislav Korbel a Dominika Richterová; oba jsem též viděl poprvé a oba velmi překvapili. Trošku v rozpacích jsem z obou představitelek královny Gertrudy; ani Marta Jandová, tak Leona Machálková, mě nedokázaly pěvecky oslovit a u zrovna u Leony mě to velmi překvapuje; každopádně je to však pro mě paní Zpěvačka a musím uznat, že ji to v šatech opravdu moc slušelo! Mám již zakoupeny vstupenky na dubnové představení, kde uvidím většinu alternací a moc se těším; Ondřeje Rumla, jako Ofélie by měla být Eva Burešová a Josef Laufer; budu tedy pak moci ohodnotit a porovnat. Kdo ještě toto uvedení Hamleta neviděl, vřele doporučuji shlédnout. Moc mě mrzí, že v případě tohoto muzikálu, neproběhla nějaká zásadnější reklamní kampaň a vstupenky se moc neprodávají; je to opravdu velká škoda – poněvadž naprosto souhlasím s Pavlem, že se jedná o jeden z nejkrásnějších a nejlepších počinů, co na naši muzikálové scéně je!

• E.

E.E.

Autor Odpovědět

Chtěla bych jen upozornit na důležitou věc.
    COMPANY zpívá např. v HDK i přes složité choreografie.
    To pouze divadla broadway a hybernia používají playback!!
    Krom Hamleta:)

• Dominik Pospíšil

Ano, v HDK také zpívá company i přes složité choreo, ale ne všichni na jevišti zpívají! a jsou podporováni tzv. off-stage sborem, o kterém si jiná divadla, vůči státním dotacím, mohou nechat jen zdát, na to je potřeba také upozornit :-)
    Ale dost od původního tématu! Hamlet je pro mě skutečně skvostem na české scéně, mě prostě uchvátil a jak zaznělo i v recenzi, se kterou se více méně ztotožnuji, stále se zlepšuje a teď je asi na vrcholu :-) Viděl jsem nyní dvě prědstavení a půjdu i na třetí atd…

• Tereza

No já nevím. Obsazení je opravdu hvězdné a bezchybné. Ovšem čekala jsem, že muziál bude zpracovaný trochu víc podle “originálu”. Čekala jsem něco víc :-)

• E.

E.E.

Autor Odpovědět

Dominik- To Vas musim opravit.
    Offstage se objevuje pouze v Carmen a vrazda za oponou.
    V muzikalu Jesus Christ Superstar, je ciste pevecko tanecni company.
    Verte mi- sama tam hraju.

• Míla

Nového Hamleta jsme shlédli, určitě je to perfektní zážitek. Bohužel pro ty co shlédli v roce 2008 verzi s Bendem a Dashou – to se prostě asi překonat nedá. A samozřejmě s Laufrem, toho nesmím opomenout. :-)
    Noid opravdu exceluje, Bende byl Bende.. Nemůžu je srovnávat, každý je jiný, a oba byli skvělí !! Bučková mi přišla fajn, i když né excelentní. Celé představení až tak zásadně rozdílné od roku 2008 nevnímám. Nicméně když tam naběhli Ti dva rapující šaškové tak se mi opravdu zvedl žadulek. Nevím jestli je zapotřeba se tak až moc “zalíbit” světu, že se muselo do muzikálu nacpat něco co tam vůbec nepatří ani stylově ani nijak jinak. Že by v americe nezkousli hudbu bez rapu ?, Pokaždé když se tam objevili dokonale mě to vytrhlo z prožitku a působilo to na mě jak facka. Někomu se to líbilo, pár lidí se smálo. V závěrečném souboji v roce 2008 jsme opravdu tajili dech, od mečů lítali jiskry a bylo vidět že herci mají nějakou průpravou. Soubojové tanečky z toho představení působili opravdu nedůvěryhodně.
    Nemít s čím porovnávat, tak to ale tak hrozné není.
    Na Hamletovi se mi líbilo vždy, že je originální a jiný než ostatní muzikály tipu Pomáda, Angelika atd.. trošku se bojím, že až půjdeme za dalších deset let zase do divadla na obnovenou premiéru, tak ho skoro nepoznám, a uvidím upravený popík, který se má zavděčit všem.
    Před Jankem smekám, že dokázal být vždy svůj, a doufám, že to tak zůstane. Těším se na další muzikál z jeho pera.

Tak jen by jsem se zastala elisky buckove. Podle meho nazoru nema prumernou barvu hlasu, jeji barva je moc prijemna a hezka. A jestli byla Brigita ta druha Ofelie kousek v ukazce tak se mi kuprikladu jeji barva libi omnoho mene. Co se tyce ostatniho nevim to posoudit, ale k ty barve jsem mela potrebu se vyjadrit Pavle:)PS:Ty vis kto jsem a vis ze nejsem zaplacenej fanousek Elisky:)))

• BeaHaydee

Vidím že v porovnaní s DVD je naozaj veľa zmien, žeby som sa vybrala na výlet do Prahy? A s Eliškou súhlasím, aj podľa predchádzajúcich ukážok, nespieva zle, ale nudne, nezaujímavo… Škoda, viac by ma zaujímala Eva Burešová.

• Mlynářová

Děkuji za krásnou recenzi a ukázky, díky kterým vím zase o něco víc k mému rozhodování, zda do Prahy zajet či ne. Hamlet je opravdu to nejlepší, co v českém muzikálu vzniklo. Několikrát jsem viděla verzi roku 2008, 1x verzi roku 2009 v Košicích a také považuji výkon Petra Bende za nedostižný, protože ač herec začátečník (čemuž se jen těžko věřilo), dokázal bravurně ztvárnit a střídat kompletní škálu emocí pro Hamleta potřebnou. Oba současní Hamletové mi připadají typově na opačných koncích této škály a jak z recenze vyplývá, stojí je hodně sil ,,přechýlit se”. Petr Bende se v Hamletovi pohyboval jak ryba ve vodě.

• Julie

Tady ta video ukázka mě celou dobu nudila, ale posledních asi 15 vteřin mi běhal mráz po zádech .. závěr je úžasný.

• Romi

Hamleta som videla a podľa mňa sa nedá veľmi súdiť podľa ukážok. Muzikál ako celok je úžasný, úplne iné predstavenia ako som poznala z DVD, je tak veľmi veľa zmien k lepšiemu, možno ten rap čo tam je môže niekomu vadiť, mne sa to celkom páčilo. Ako Hamleta som mala Vaška Bártu, musím povedať, že úloha mu neskutočne sadne, excelentný výkon a veľký zážitok. Oféliu hrala Eliška, má príjemný hlas, ale mala som pocit, že v duetoch s Vaškom alebo s Helenou sa jej trošku strácal. Pepa ako Claudius podal super výkon, na konci predstavenia keď ho Vašek prebodol, spadol na zem tak, že som si myslela, že si ublíži :D Trapl aj keď hrá malú postavu, predvádza úžasný výkon. Leona dobrá, ale neviem niečo mi na nej vadilo. Ale v podstate má Hamlet veľmi vyrovnané obsadenie, čo sa u pražských muzikáloch tak často nestáva. Určite odporúčam :)

• kemal

včerejší HAMLET – úžasný……

Vašek NOID – skvělý….

• Briseis

Zatím pořád čtu, že všichni mají jako Ofélii Elišku. Měl tu taky někoho jiného? :) četla jsem, že Eva Burešová hraje v dubnu jen 2x. To je skutečně dost málo.

• march

Ano já měl Brigitu Cmuntovou a je skvělá, Eva prý hraje zítra večer.

• terezka

Eliška prý hraje jen s Noidem, ale nevíte jestli Noid hraje jen s Eliškou? Nebo i s jinými Oféliemi? :)

• march

Ano Eliška hraje jen s Noidem

• Bidnik

Mohl bych se, prosim, zeptat, jak je zhruba predstaveni dlouhe? Plus pokud by nekdo vedel, jestli hraje v nedeli od dvou Noid nebo Ondra?:) dik moc!

• ja

jaja

Autor Odpovědět

v nedeli je Vasek

• Bidnik

Diky moc:)

• terezka

já vim, že Eliška hraje jen s Noidem, ale myslela jsem, jestli je třeba nějaká možnost vidět s Noida i jinou Ofelii…?

• Briseis

A může mi někdo vysvělit, proč Eliška hraje jen s Noidem? Co to je za blbost? Já chápu, že jsou pár, ale to je jako kdyby Jan Kříž hrál Robina jen když hraje jeho přítelkyně komornou. Přijde mi to kapku…no, nevím jak to říct – neprofesionální není to správné slovo. Nadržování? Ústupek- ale z jakého důvodu? PRotože Bučková nechce hrát lechtivé scény s kolegou Rumlem?
    Já bych taky ráda viděla Noida s jinou Ofélií.

• Mirka

Plně souhlasím s Briseis , nechápu produkci DB jaké zavádí nadržování, ústupky – opravdu nejde na toto snad najít ani vhodné pojmenování,že by měla Eliška strach, že když roli nezvládne , tak jí Noid podrží? Na rozdíl od jiného partnera?

• march

to Briseis a Mirka – jaké nadržování aj ústupky???
    Prostě Eliška hraje s Noidem a Brigita s Evou s Ondrou.
    Navíc Kříž s komornou nechodil na začátku zkoušení Hooda si uvědom..

• martin

Vážení, byl jsem na Hamletovi včera s přítelkyní a můžu říct, že jsme si z toho sedli na prdel. Líp to asi vyjádřit nejde. Celé představení mělo skvělý spád, hudba i zpěvy na jedničku. Z Janka Ledeckého jako autora jsem nikdy moc odvařený nebyl, ale právě měním názor- jděte na to- doporučuji!

• Briseis

March – ale chodil, už od cesty ke slávě – takže si ověř info, než začneš s “si uvědom” -to jen tak na okraj.
    Nic proti, ale ústupek to je, za tím si stojím – nadržování je skutečně silné slovo.
    Vybírat si, s kým chci hrát? Nečekala jsem, že tohle v muzikálech vůbec existuje. Pokud je někdo skutečný profík, měl by umět zahrát roli s jakoukoliv jinou alternací, což jsem se snažila říct, takže pokud nemáš jiné relevantní vysvětlení než “protože – proto”, tak to neberu jako argument. Pokud je Eliška tedy profesionálka, měla by umět zahrát Ofélii i s Rumlem. Toť můj názor.

• march

Ale tady vůbec nikdo netvrdí, že neumí hrát Eliška s Ondrou. Jen prostě hraje představení s Vaškem.

• Líba

Souhlas s Briseis…

• Éponine

Ak je pravda, čo píšete, tak súhlasím. Ak chce byť Eliška profesionálka, mala by byť profesionálna vo všetkom a nie mať takéto ústupky. Okrem toho, napríklad ja, keď najbližšie navštívim Prahu, by som sa veľmi rada išla na Hamleta pozrieť no vidieť Elišku ako Oféliu zrovna moc netúžim. Naopak by som však veľmi rada videla Noida, a ešte radšej v alternácii s Brigitou alebo Evčou.

• BeaHaydee

Musím súhlasiť, toto je veľmi neprofesionálne, aj keď sa mi stále nechce veriť, že to tak naozaj je… Tiež by som rada videla Noida s Evou, dúfam, že budú hrať aj spolu.

• Lucie

Myslím, že tady nemá cenu na toto téma spekulovat. Nikdo přece nevíme, jak to je. Navíc Eliška má také určitě i jiné závazky jako modelka, takže si myslím, že se někdy Noida dočkáme i s jinou alternací. Já osobně v to hodně doufám. Eliška mě z ukázek vůbec nezaujala, ale Noida bych chtěla opravdu vidět. Dnes jsem viděla Hamleta s Ondrou a Brigitou a musím ji moc pochválit. Byla skvělá.

Brigita je fajn a Eliška není vubec špatná nesudtě podle ukázek chce to jen čas a bude stejně dobrá jako Brigita Evu sem ještě neviděl a mrzí mě že Ofelii skoro vubec nehraje

• Irena

Konečně jsem viděla Hamleta i já – sestava byla jakou jsem si přála (Ondřej Ruml-Pepa Vojtek-Josef Laufer). Celkově musím pochválit, ovšem Ondra Ruml jako by se Hamletem narodil – je úžasný. Zvlášť po herecké stránce natolik vyzrál, že se tím od zbytku výrazně odlišoval.

• Briseis

Eliška prý s Ondřejem ani nezkoušela. Jestli je pravda, co psal bulvár – že za to může to, že se stydí svlíkat se před ním – to netuším. :)
    Ale fakt je ten, že pokud bude hrát Noid, s velkou pravděpodobností prostě vychytáte Elišku. :) ústupek ze strany produkce to jistě je, snad je to na české muzikálové scéně vyjímka, za chvíli už Pepa Vojtek nebude chtít hrát v představeních, kde nebudou tančit všechny tři jeho manželky, nebo kolik jich měl a má :D

• Bidnik

Eliska se stydi svlikat se pred Ondrou, ale publikum ji nevadi?:D kdyz to tak maji rozdelene, asi to bude mit nejaky duvod, asi si to tak nekdo pral, tak proc nevyhovet? I kdyz samozrejme je to skoda pro divaka, ktera chce videt Noida a ne Elisku nebo naopak. Ja jdu zitra, jsem na to hrzne moc zvedavej:)

Včerejší Ofelie Evy Burešové – úžasná. Opravdu krásné vystoupení a blahopřeji všem hercům, byl to zážitek, děkuji.

• Marie

Včerejší Hamlet opravdu úžasný… Ondra a Brigita

Včera to nebyla EvaBurešová, myslím, že ano :)

Včera to nebyla EvaBurešová? myslím, že ano :)

• Martin K.

Odpoledne Brigita; večer Eva.

aha, byla jsem večer a uchvácena. Brigitu jsem ještě neviděla.

• Briseis

Jsem ráda, že můžu napsat, že když jsem byla na generálce, měl Láďa Korbel asi vážně špatný den. Dneska byl úžasný.

• Věra Urbanová

Dobrý den, obracím se na tyhle stránky s jednou prosbou. Muzikál Hamlet měl premiéru 22. března a 29.dubna končí. Tedy minimálně pro letošní rok. Umí mi tady někdo vysvětlit, co je to za strategii hrát celkem úspěšný muzikál jen pět týdnů???? Díky.

• Bidnik

Tak jsem byl dneska a teda ac jsem se na to tesil, dost me to zklamalo. Bylo na tom znat urcite nadseni, radost z prace, ale zaroven mi na tom prislo neco hrozne amaterskyho, nedokazu presne definovat, co. Pripadalo mi to jako takova divna kolaz ruznch stylu, pul pisnicky bylo jako driv, pul pisnicky predelali, nejvic podle me zmrsili tu hrobnikovu swingovou pisnicku, nechapu, proc ji nenechali tak jak byla. Ti dva rapperi jsou podle me uplny krok mimo. Taky jsem nechopil podtitul Rockopera, kdyz to rockova opera neni. Obsazeni dobry, Noid super, Buckova mile prekvapila, Jandova taky… scenografie dobra, ale pro Kalich, nemuzou prece scenu z malinkyho jeviste presunout na vetsi jeviste a tvarit se, ze tam pasuje. Celkovy dojem ale nebyl vylozene spatny, predstaveni me docela pohltilo, ale odchazel jsem mirne v rozpacich.
    P. S. V lozi sedel Janek s Johansonem, to chodej na kazdou reprizu?:))

• Renda

Taky by mě zajímalo, jestli se bude Hamlet ještě hrát v příští divadelní sezóně. Na 5 týdnů hraní by opravdu byla škoda vynaložené energie všech účinkujících a byla by to i neúcta k tak skvělému a ve světě úspěšnému muzikálu.

• Nick

Prosím prosím, jak je představko dlouhé? Díky

• Bidnik

Asi 2 hodky 15 minut

• Lea

Na představení jsem měla Ondru Rumla a musím říct, že byl úžasný, dále Leonu Machálkovou, ta byla také skvělá, Honzu Tenkráta, Pepu Vojtka , Brigitu a Juraje Bernátha.Muzikál byl úžasný a určitě na něj ještě alespoň 2 zajdu :-)

• Briseis

Tak včera mi nezaujatý člověk osvětlil, proč Eliška hraje jen s Noidem. Kdepak ústupek – ale mediální tah. :) Je to profláklý pár a produkce zřejmě předpokládá, že běžný divák prostě bude chtít vidět pár Bučková-Noid na jevišti, aby si pak mohli šeptat, jak tam spolu hrajou. (něco jako když všichni chtějí vidět jako Ježíše jen Střihavku, nebo jako Carmen jen Bílou). Něco na tom asi bude, zvláště když po děkovačce vždycky Noid Elišku políbí a publikum začne šílet.
    Takže v tomto případě se to dá pochopit. :D
    Ovšem co máme dělat my – běžní muzikáloví fani, kterým jsou ty to věci ukradené a chceme jinou kombinaci? :))

• Lucie

Briseis: Kdyby to tak mělo být, tak mi to přijde od produkce trošičku hloupé. Mě je celkem ukradené, že spolu ti dva chodí, kvůli tomu tam nejdu, já chci vidět kvalitní výkony a ne bulvární mexickou telenovelu pro jednodušší diváky, kteří budou hlavně vzdychat nad velkou láskou dvou hlavních účinkujících… Tak společně doufejme, že se nám poštěstí i ta jiná kombinace :-)