Zahraničí

“Love Never Dies” aneb pokračování nejznámějšího muzikálu světa


Kdo by neznal legendární muzikál A. L. Webbera “The Phantom of the Opera”? V roce 1986 při premiéře “Fantoma” málokdo tušil, jak obrovský úspěch bude muzikál mít. Úspěšný skladatel však přišel s nečekanou zprávou – příběh Fantoma pařížské opery nekončí! V březnu 2010 bude mít v Londýně premiéru muzikál “Love Never Dies” (Láska nikdy neumírá), který se odehrává 10 let po Fantomově tajemném zmizení.

Oficiální plakát

Oficiální plakát

I když to zřejmě není nutné (alespoň pro opravdu zapálené fanoušky muzikálů), krátce se zmíníme o původním Fantomovi a A. L. Webberovi. Muzikál “The Phantom of the Opera” je muzikálovou adaptací stejnojmenné knihy Gastona Lerouxe. Světovou premiéru měl 27. září 1986 v Londýně v Her Majesty’s Theatre, kde se hraje dodnes. O dva roky později se premiérově představil na Broadwayi. Od té doby sklízí obrovské úspěchy po celém světě (více zajímavých faktů o Fantomovi naleznete dále v článku).

Andrew Lloyd Webber je jedním z nejznámějších (ne-li nejznámějším) muzikálovým skladatelem na světě. Jeho nejúspěšnějším dílem se stal právě “Fantom”, dále se proslavil především díky muzikálům “Jesus Christ Superstar”, “Evita”, “Cats” nebo “Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat”. Právě všechny jmenované muzikály se uváděly či stále uvádějí také u nás, jen “Fantom” k nám stále nedošel a ani po mnoha “zaručených zprávách” o jeho uvedení, se stále fanoušci nedočkali a s mírně pesimistickým pohledem většina z nich už ani nedoufá.

A zde končí staré zprávy, pojďme se podívat do Londýna. Je 8. října 2009 a začíná tisková konference, která oficiálně ohlašuje dlouho očekávaný muzikál “Love Never Dies“, čili Láska nikdy neumírá (volněji Láska nerezaví). Miliony diváků po celém světě chtěly vědět, jak pokračoval příběh Fantoma opery, který záhadně zmizel z pařížské opery. “Love Never Dies” začíná 10 let po jeho zmizení. Příběh lásky znetvořeného Fantoma a krásné operní zpěvačky Christine pokračuje na Coney Island, daleko přes Atlantský oceán. Příběh má být jízdou na horské dráze intrik a posedlosti, v němž hudba a vzpomínky mohou hrát krutou roli. A Fantom chce dokázat, že láska nikdy neumírá.

Andrew Lloyd Webber, Sierra Boggess a Ramin Karimloo

Andrew Lloyd Webber, Sierra Boggess a Ramin Karimloo

Autoři nechtějí sdělovat žádné bližší podrobnosti o ději, ale A. L. Webber naznačuje, že děj bude mnohem atraktivnější a napínavější než v originálním “Fantomovi”. Setkat bychom se kromě Fantoma a Christiny měli i s Raulem, Meg a Madam Giry. Novou postavou bude desetiletý syn Christiny a Raula Gustave. Celý dějový koncept dal dohromady Ben Elton, který s Webberem pracoval již  na muzikálu “The Beautiful Game” a mezi jeho další práce patří například “We Will Rock You”.

Texty písní napsal Glenn Slater, který loni sklidil obrovský úspěch s muzikálovou verzí “Malé mořské víly”, mezi jeho další díla patří adaptace “Sister Act” (Sestra v akci). Režie se ujme Jack O’Brien (“Hairspray”, “Full Monty”). Kostýmním a scénickým výtvarníkem “Love Never Dies” je Bob Crowley (“Aida”, “Marry Poppins”), choreografie vytvoří Jerry Mitchell (“Legally Blonde”, “Hairspray”).

Několik faktů a zajímavostí o původním “Fantomovi”

.

  • “The Phantom of the Opera” měl světovou premiéru 27. září 1986 v Londýně. Po 24 letech uvádění se odehrálo 9 500 repríz.
  • Získal tři Olivierovy ceny (londýnská obdoba broadwayských Tony), včetně speciální ceny z roku 2002 pro divácky nejpopulárnější show.
  • Broadwayská premiéra proběhla 9. ledna 1988 a “Fantom” se stal tamějším nejdéle v kuse hraným muzikálem (světový rekord drží londýnští Bídníci s 25 lety).
  • Získal sedm cen Tony a stejný počet dalších prestižních cen Drama Desk Awards.
  • Celkově pak muzikál získal přes 50 významných divadelních cen.
  • Originální londýnská nahrávka se jako první v historii britského muzikálu vyšplhala na 1. příčku prodejnosti a oblíbenosti
  • Celosvětově se prodalo 40 miliónu kopií originálního dvojalba.
  • “Fantom” se uváděl ve 149 městech 25 zemí a vidělo ho přes 100 milionů lidí.
  • V každé produkci pracovalo kolem 120 lidí (zahrnuje účinkující, hudebníky i kreativní tým) a v každém představení je použito přes 230 kostýmů.
  • “Fantom” zlomil rekord v Německu, kde se hrál 15 let. V Japonsku se taktéž stal nejdéle hraným muzikálem, hrál se tam ještě o rok déle, tj. 16 let.
  • V roce 2003 měla premiéru celovečerní filmová verze.
  • A v roce 2006 byl představen v Las Vegas ve speciálně postaveném divadle “Phantom – The Las Vegas Spectacular”. Pro tamější návštěvníky se stal další atrakcí, představení tam je sice zkráceno, ale za to obsahuje mnoho scénických efektů, které neuvidíte v žádném jiném nastudování na světě.

Titulní role se ujme mladý Ramin Karimloo, který už má s Fantomem své zkušenosti, hrál ho totiž taktéž v originálním muzikálu. Byl vůbec nejmladším představitelem Fantoma na celém světě a z vlastní živé zkušenosti musím říci, že byl fenomenální a dle jeho obrovského úspěchu u diváků i kritiky si to nemyslím jen já. V muzikálu ale hrál také Raula a ve filmové verzi si střihl menší roli otce Christiny. Zpíval také v dalších úspěšných muzikálech, jako například Les Misérables (Enjolras) nebo Miss Saigon (Chris).

Sierra Boggess a Ramin Karimloo

Sierra Boggess a Ramin Karimloo

Christinu si v premiérovém obsazení zahraje Sierra Boggess. Ta debutovala na Broadwayi v roli Ariel v muzikálové verzi Malé mořské víly. Jako understudy pak hrála Cosettu v Bídních a v roce 2007 byla A. L. Webberem vybrána do hlavní role Christiny v spektakulárním nastudování “Fantoma” v Las Vegas. “Love Never Dies” bude jejím prvním angažmá na hvězdném West Endu v Londýně.

Světová premiéra “Love Never Dies” proběhne 9. března 2010 v The Adeplhi Theatre v Londýně, přičemž předpremiéry začínají už 20. února. Zajímavostí je, že diváci budou moci zhlédnout obě muzikálové show po sobě, v úterý a v sobotu se totiž hrají odpolední i večerní představení. Vstupenky jsou již v prodeji, zakoupit je můžete v rozmezí od 25 do 67.50 liber. Den po premiéře, tedy 10. března 2010 vyjde první oficiální nahrávka představení. Pokud si ji nyní předobjednáte na stránkách muzikálu (viz. níže), tak budete mít možnost poslechnout si jednu píseň z alba už nyní, CD je totiž již kompletně natočeno a zpracováno.

Do premiéry muzikálu zbývá ještě pět měsíců, ale již jsou nasmlouvána další uvádění v různých koutech světa. 11. září 2010 proběhne broadwayská premiéra a již je jasné, že se v roce 2011 podívá pokračování “Fantoma” i do Austrálie. Všechny produkce by měly vycházet z originálního londýnského nastudování, stejně jako v případě původního “Fantoma”.

Producenti připravují pro “Love Never Dies” unikátní kampaň, během které budou fanouškům postupně odhalovat další a další materiály. Sledovat ji můžete například na oficiálním webu www.loveneverdies.com. Tam mimo jiné naleznete kompletní video ze zahajující tiskové konference, které zhruba uprostřed obsahuje sólovou píseň Fantoma, ve které můžete obdivovat pěvecký talent Ramina Karimloo. Kromě této ukázky také orchestr zahrál jakýsi mix melodií, který místy vypadá opravdu nadějně.

To je pro zatím vše, pokud projevíte zájem o tento článek (jak v počtu zhlédnutí, tak i komentáři), budeme Vás i nadále informovat o přípravách “Love Never Dies”.

.

Tiskové materiály a fotografie poskytla exkluzivně pro náš web “The Really Useful Group”. Fotografie a další materiály jsou jejím majetkem a je přísně zakázáno bez jejich souhlasu jakékoliv další publikování.

Thanks to “The Really Useful Group” for cooperation and providing press materials.


Zahraničí
Frank Wildhorn a jeho muzikály (3. část)
Zahraničí
Vídní otřásly famózní koncerty “Jesus Christ Superstar” (exkluzivní reportáž)
Zahraničí
Reportáž z nového vídeňského nastudování slavného muzikálu “Tanz der Vampire”
  • Ondřej Doubrava

    usmej-se: Ono stejně z té Manhattanské předlohy zřejmě zbylo minimum, Frederick Forsyth na tom scénáři dělal jen ze začátku, ale výsledek je i podle nahrávky a libreta v luxusní edici naprostá červená knihovna, částečně dokonce popírající původního Phantoma (však jsem to psal v recenzi CD), kterou ještě stále přepisují a upravují a nakonec to stejně asi skončí tak, že z toho bude naprosto jiná show. Tento přístup (navíc, když sám autor není spokojen) mě zatím utvrdil v tom, že jestli se dostanu teď někdy do Londýna na výlet, tak Love Never Dies ještě vidět nechci a počkám si na nějakou ustálenou verzi.


  • Ondřej Doubrava

    Nicméně jak to Jirka vylíčil, tak takto opravdu končí muzikálová forma příběhu, s tím že OBĚ MEG jsou “divné” :-D


  • Jiří K.

    Ač teda nejsem rád co provedli s Raoulem, ta jeho písnička když si objednává to pití je výborná :D


  • usmej-se

    Fakt ten muzikál není podobný té knize? Ách jo … mě se právě líbilo, že to pokračování je temné a je tam dusno. Z každé stránky je cítít, že se něco stane a pomalu to bublá, to se mi na tom příběhu líbí … tedy asi líbilo. Hm, tak uvidíme jak to bude předělaný, ale ikdyby bylo jen pár písniček předělaných, tak furt je tam stále většina co se mi nelíbí a taky se mi nelíbí, že jsou tam použity takové tvrdé až rockové tóny sem tam – což mi právě vzhledem k předloze není vůbec jasné ….

    Já si to představoval vzhledem ke strašidelnému C.I. něco jako hudba ála slavný seriál CARNIVALE.


  • usmej-se

    Tak jsem to dneska dočetl. Musím říci, že ta knížka je prostě dokonalá. Jen škoda, že poslední závěrený setkání je psané jen formou vyprávění reportéra. Upřímně jsem takový konec čekal a v knize je popsaný moc hezky. Úžasná je scéna v opeře, kdy Erik znovu zpíva s Christine árii během představení jako alternace. Já si prostě nemůžu pomoc. Po přečtení jsem se znovu utvrdil v tom, že si takhle super napsané pokračování, tak špatné hudební ztvárnění nezasloužilo!


  • monalisa

    bola som na LND v Adelphi v strede juna, cize po avizovanych velkych zmenach. prva polovica prveho dejstva je oproti CD radikalne zmenena, ale k dobru. a zvysok – akurat som postrehla prerabky textov.

    co sa tyka zazitku, celu dobu som sa snazila neporovnavat to s originalnym fantomom – ten je podla mna neprekonatelny – a fungovalo to. ako sequel nestoji LND za vela. ako samostany muzikal je dychberuci. z hlasov ramina karimloo a sierry boggess mi sli zimomriavky po chrbte, aj zvysok hercov odviedol skvelu robotu. viem, ze kvoli stale prebiehajucim zmenam sa dostava muzikalu vela kritiky, ale vsetkym skeptikom odporucam rezervovat si listky a az POTOM kritizovat.


  • Ondřej Doubrava

    monalisa: Moc díky za tenhle příspěvek! Do Londýna se chystám na konci srpna a narozdíl od předchzích slibů to vypadá celkem nadějně, snad nám bude přát štěstí, dvě představení jsme vybrali hned a máme tu velké dilema, právě u Love Never Dies, byť CDčko se mi líbí a za normálních okolností by to bylo asi největší “must see”, právě díky Raminovi a Sieře (a přece jenom za tak drahé vstupné, asi nejdražší na West Endu už by člověk u takového perfekcionisty, jakým Lloyd Webber ještě stále je, očekával definitivní verzi, navíc podle článků se dává tušit, že Love Never Dies pro uvádění budoucí čeká “prerábko” ještě větší. Ale díky tomu, že jsi zachovala takovýto správný střízlivý pohled mě to asi zase nalákalo a prý, že přes týden se dají sehnat lístky i se slevou. A navíc mám takový pocit, že čtenáři tu vysloveně vždy čekají, až toho “Phantoma dvojku” zase někdo uvidí. Mimochodem, jsem teď mluvil s jedním člověkem, který by to měl vidět pracovně už z principu, ale jelikož mu nový Phantom doporučen nebyl, tak na to nešel. Zatím to tedy vypadá, že největší “must see” současného West Endu je Wicked, na tom se shodují naprosto všichni a na prodeji vstupenek je to taky trochu vidět. Já se budu rozhodovat u LND spíš až na místě, ale předpokládám, že byste dojmy uvítali.


  • monalisa

    nemas vobec za co, ondřeji. ono, pre nas “cezpolnych” to bohuzial fakt nie je lacna zalezitost vidiet west endsky muzikal. o to dokladnejsie si vyberam, ked na nieco idem a za tolke peniaze ocakacam kvalitnu produkciu, na ktorej aj vidiet ten milionovy rozpocet. co ma znova privadza k LND. uz tu boli spominane a chvalene specialne efekty. suhlasim, aj mna ocarili. pri niektorych scenach som mala pocit, ako by som sledovala film! ine zas boli uplne minimalisticke, ale to podla mna zapadlo do konceptu. napriklad take finale – skoro prazdny stage, nicota, o to viac to divaka nuti sustredit sa na prebiehajucu dramu.

    a este odbocim, ked uz sem pisem, neda mi nespomenut nieco z hudobnej stranky – bathing beauty, ktoru skoro kazdy neznasa (aj ja sa priznavam, ze ju radsej skipnem na ipode) mi na javisku vobec netrhala usi. bola lacna, trapna… ale ved taka predsa mala byt, nie? ja som to brala ako zobrazenie paralely medzi tym, ako uboho dopadla meg oproti vznesenej christine. takisto kontroverzna beauty underneath je uplne ine kafe nazivo. ked som to pocula prvy raz na albume, prve, co mi napadlo, bol michael jackson, a v nie prave vhodnej asociacii:)) znie to hrozne perverzne, to chlapcovo yyyyyyyesss. zato na javisku je to jedno dynamikou nadupane cislo – vedla mna sedela dochodkyna, ktora vyzerala velmi imobilne, ale pri beauty underneath ju normanle drncalo na sedadle:)

    a par bodikov, co si pamatam, ze ma dostali – madame giry uz nemala ten strasny pseudofrancuzsky prizvuk, summer strallen alias meg spievala o dve triedy lepsie ako na CD, fantom sem-tam v gestach a vyraze (polovice) tvare ukazal zmysel pre cierny humor, co posobilo osviezujuco. no a “chemia” medzi hercami (mala som stastie na kompletnu zostavu z albumu) bola dokonala. vazne.

    tak prajem pekny vylet do londyna, a tesim sa na live dojmy dalsieho muzikaloveho nadsenca.


  • Ondřej Doubrava

    monalisa: Díky, zatím je to jen naplánované, ale drž nám palce kolem 12. srpna :-) Jinak redakční rada (Pavel a já) se dnes dohodla, že pokud to půjde a ono to nejspíše půjde (lístky budeme kupovat až na místě, tak Love Never Dies si dám a jelikož nepřožívám zas až tak Phantoma jako postavu atd. ale mám rád to hudební dílo, snad se mi podaří si zachovat nějaký střízlivější pohled, abych dokázal zhodnotit, jaké to opravdu je. A asi jsem potřeboval ten střízlivější pohled od Tebe, takže opravdu díky, jelikož dosud jsem se setkával jen s bezvýhradným nadšením, či opovržením a ani jeden pohled není nikdy správný. Jinak díky mému handicapu nebudu moci využívat druhé balkóny atd., takže můj případný průvodce asi nebude na téma: jak v Londýně co nejvíc ušetřit, ale spíše, jak kupovat lístky a co nejvíce si to v Londýně užít :-) A bude to takový malý testík, jelikož se tam následně hodlám vracet docela často, dám vědět, jestli se vše vyvedlo a pojede se.

    Já v Love Never Dies nemám vysloveně neoblíbený moment, malinká nevýhoda toho díla je, že se narozdíl od “jedničky” musí poslouchat velice soustředěně, třeba jako Sondheimova díla. A Beauty Underneath mám nejraději (já si zase řekl: hele, Nightwish) a jsem rád, že Lloyd Webber ještě umí napsat nářez.


  • monalisa

    tak velmi drzim palce, nech vam to v londyne vyjde:)


  • fiona1310

    Tak jsem v sobotu byla podruhé na LND a opět nadšená! Ramínek zpíval skvěle, bylo vyprodáno a při děkovačce úplně všichni vstali a několik minut se tleskalo . Oproti mé první návštěvě jsem zaregistrovala několik drobných úprav, ovšem mě se to líbilo poprvé i teď fakt hodně a už se těším na jaro, až se vydám potřetí:):):).Měla jsem skvělé místo, 12.řada prostředek, cena za 1 lístek 68 liber, koupeno přímo v pokladně divadla 2 hodiny před začátkem ( sobota 19.30).


  • Barbara Jane

    Ahoj všichni!
    K Love never dies jsem se dostala úplnou náhodou… Zrovna v době, kdy jsem hltala cokoliv s fantomovskou tématikou (od Lerouxova románu přes další romány jím inspirované až k němemu filmu i muzikálu), jsem náhodou zaslechla v rádiu jakousi zmínku o tom, že jeden z nejslavnějších světových muzikálů má pokračování. Ihned jsem sedla k počítači a hledala a dneska jsem na LND vcelku slušně závislá :D Myslím, že ani The Phantom of the Opera a už vůbec Love never dies se nesměj srovnávat s původním románem, mimo jiné proto, že kdyby se muzikály řídily knížkou, mohl by v Love never dies Erik zpívat maximálně ze záhrobí. Když ale člověk vnímá muzikály zvlášť a nebere román na vědomí (mimochodem knižní předlohu LND jsem měla už v začátku sto chutí hodit proti zdi – nic proti panu Forsythovi, ale nebyla jsem zrovna dvakrát nadšená z jeho rozvracení románu Gastona Lerouxe), musí oba bezmezně milovat a není snad ani možné jim cokoliv vytknout. Škoda je, že do Londýna se jentak nedostanu a pochybuju o tom, že by si Erik ať už v prvním nebo druhém muzikálu našel cestu ke mně do ČR (a možná je to tak dobře, protože si nedokážu ani jeden z muzikálů přestavit v českém provedení).

    Remember, love never dies! :)


« Starší komentáře