Recenze a reportáže

“Mona Lisa” – hudebně pestrý obraz


Hned ve čtyřech generálních zkouškách a třech plnohodnotných premiérách se na jevišti v současnosti zřejmě nejpopulárnější specializované pražské scény – Divadla Broadway –  divákům představil zbrusu nový původní český muzikál “Mona Lisa”. Krom stálých osvědčených autorů v něm coby tvůrce muzikálové hudby debutuje Bohouš Josef. Jak se muzikál líbil naší redakci, se můžete dočíst v dnešní dvojrecenzi.

Pavel Košatka: “Mona Lisa vyniká především výkony, jinak nepřekvapí”

(psáno z veřejných generálek 2. a 3.3.2009 od 15 hodin)

Bohouš Josef a Tomáš Savka

Bohouš Josef a Tomáš Savka

Mona Lisa – jeden z nejslavnějších obrazů od známého malíře a vynálezce Leonarda da Vinciho. Nyní však v Praze poznáváme úplně novou Monu Lisu, a to muzikálovou. V Divadle Broadway ožívá muzikálový příběh podle románové předlohy Dietera Sinna “La Gioconda“, který poodhaluje tajemný příběh Lisy del Giocondo.

Mnoho diváků slyší na název “Divadlo Broadway“. Jedna část z nich okamžitě kupuje vstupenky a ta druhá se zděsí hrůzou. Jak psala kritička na portálu iDnes.cz – Divadlo Broadway má na svá představení stále stejný recept, kterým okoření každé téma, aby tak vzniklo podobné dílo. Rozhodně s tím nelze nesouhlasit, přesto je “Mona Lisa” zatím nejkvalitnějším komerčním počinem Broadwaye (nezahrnuji Adéla ještě nevečeřela, která je trochu z jiného soudku).

Bohouš Josef, Kristina Bastienová a Petr Poláček

Bohouš Josef, Kristina Bastienová a Petr Poláček

Co zůstává? Popová hitová hudba, honosné kostýmy, mediálně známé tváře, kýč, divácky líbivé prvky na efekt, projekce, délka představení, barevné osvětlení. Jedna z mála odlišností je právě téma – poprvé produkce sáhla po tématu, které není všeobecně divácky známé. Ale rozeberme si to jednotlivě.

Mona Lisa” je hudební prvotina Bohouše Josefa, která se však dá přirovnat k muzikálové tvorbě Michala Davida, který s Josefem na hudbě spolupracoval. Na rozdíl od Davida však přináší nové hudební nápady, míchá více stylů a dílo tak působí svěže i přes celkem těžké a ne příliš veselé téma. Bohužel však lze slyšet i rukopis Michala Davida, takže některé části písní vám budou připadat, že jste je už určitě někdy slyšeli. Druhou negativní stránkou hudby je její nahrávka. Netuším, kolik hudebníků se na jejím záznamu podílelo, bohužel zní jak kdyby si to Josef a David nahrávali ve dvou. Samozřejmě s trochou nadsázky, ale více nástrojů by rozhodně neuškodilo.

Marta Jandová

Marta Jandová

Nejvýraznějším hudebním motivem je už všeobecně známá píseň “Jako Fénix“, která zazní v různých variantách třikrát, jednou dokonce jako duet. Hudebně zajímavý je také závěr první půle, který je opět sólovkou hlavní hrdinky (jak “netypické” pro Divadlo Broadway). Zajímavých písní je však v díle více, pro představu můžete zakoupit skvělé CD, které vřele doporučuji.

Komentovat texty Lou Fanánka Hagena už snad ani není třeba. Žádný posun od předchozích pokusů se nekoná a osobně pochybuji, že se někdy dočkáme lepších rýmů než: “Jistě má svůj časový plán, má zvláštní kouzlo tento pán.”

Bez komentáře by se obešly kostýmy Romana Šolce, které jsou opět skvělé a evokují danou historickou dobu (jejich věrnost nechám posoudit historiky). Martin Černý na jevišti Divadla Broadway vytvořil opravdu velice funkční a pohlednou scénografii. Technicky sice ničím nepřekvapí, pozitivem je minimální využití propadel. Trochu rušivě mohou působit delší přestavby mezi scénami, které se dějí ve tmě, často i bez hudební mezihry. Celkově se pak muzikál ocitá v poněkud klipovité rovině – píseň, tma, píseň, tma…

Monika Absolonová a Petr Kolář

Monika Absolonová a Petr Kolář

Celkem zbytečné jsou projekce Jarka Voborného, na kterých většinou uvidíme díla da Vinciho a Michelangela, nikterak však nepomáhají dokreslit dění na jevišti (kromě jedné scény při konci představení) a zrovna tam, kde by byly užitečné (ohňostroj), tak chybí.

Výše jsem zmínil také divácky líbivé prvky, které dílo zbytečně ještě více sráží do té komerční sféry. Od Draculy se zdá nesmírně populární umělý sníh, dočkáme se také kýčovitých “zlatých dešťů”. Co ale je zbytečné nejvíce, je “lyžovací scéna”, kdy dva tanečníci z company pobíhají na jevišti ve velkých plyšových kostýmech sněhuláků. Samozřejmě nadšení diváci tleskají a smějí se, inu, každý má svůj druh humoru. Poněkud na efekt je také létání nad hlavami diváků.

"Sněhuláková scéna" - Bohouš Josef a Jan Fiala

"Sněhuláková scéna" - Bohouš Josef a Jan Fiala

Problémem při prvních generálkách (možná se to již podařilo vyladit) byl zvuk. Hudba totiž mnohokrát “přeřvala” zpěv a nebylo tak často rozumět textům (sice se o nic moc nepřichází, ale jde hlavně o jejich obsah).

Prozrazovat děj by byla škoda, vzhledem k faktu, že většina muzikálů v Praze má všeobecně známé téma, a tak alespoň jedinkrát se můžete těšit na originální děj. Ve stručnosti se jedná o příběh Lisy del Giocindo, která je svou matkou donucena ke sňatku s Francescem. Stále však miluje Giuliana de’ Medici, kterého považuje za mrtvého až do chvíle, kdy jí napíše dopis a žádá jí, aby se nechala portrétovat u Leonarda da Vinciho. Dočkáme se také sporu mezi Leonardem a Michelangelem,  zkorumpované městské rady nebo mateřských výčitek. V příběhu tak nechybí nic, na co by divák neslyšel – láska, zklamání, zrada, smrt…

Markéta Prokopová, Martin Skala a company

Markéta Procházková, Martin Skala a company

Jak si s tématem na jevišti poradil režisér a zároveň také choreograf představení Libor Vaculík? Režijně nijak nevybočuje z průměru, choreografie je celkem slušná.

Na druhé generálce se v hlavní roli představila Marta Jandová, která roli převzala od Ivety Bartošové. A byla by veliká škoda, kdyby jí tato role unikla, protože byla doslova famózní. Nejen pěvecky, ale také herecky. Moc rád píši, že herci postavu nehráli, ale skutečně se jí na to představení stali. A jsem ještě radši, že to samé mohu říci o Jandové. O den později si Lisu zahrála Dasha. Pěvecky opět suverénní, herecky se také předvedla v nejlepším světle, ale stále tomu “něco” chybělo. Lepší dojem tady udělala Marta Jandová.

Tomáš Trapl

Tomáš Trapl

V představení také exceluje autor Bohouš Josef, který hraje Michelangela i da Vinciho. Měl jsem štěstí ho vidět v obou rolích, které zvládl bravurně, a to především pěvecky. Více mu však sedl Michelangelo, ve kterém předčil Alana Bastiena, který vynikal pouze ve výškách, jinak jeho výkon nebyl příliš zajímavý a výrazný. A jako Leonardo da Vinci exceloval Petr Muk, který opravdu mile překvapil.

Josef Vojtek, který hraje manžela Lisy Francesca, se za prvé od svého prvního muzikálového působení velice zlepšil a za druhé dostává role, které mu opravdu sedí.  Jeho chraplák však stále zůstan pro mnohé diváky problémem. V roli milence Lisy Giuliana se představili dva rockeři – Jan Toužimský a Petr Kolář. Ani k jednomu nemám žádné výhrady, jen jsem zvědavý, jak se v této konkurenci s rolí popere Tomáš Beroun.

Josef Vojtek a company

Josef Vojtek a company

Matku Lisy si zahrála Hana Zagorová, o které musím konstatovat, že byla nejslabším článkem obou generálek a vlastně i jediným. Její pěvecké i herecké výkony byly opravdu podprůměrné, Zagorová se tedy už podruhé neprojevila jako vhodný muzikálový typ, byť v Jacku Rozparovači podávala lepší výkony. Sestru Lisy ztvárnily Marta Jandová a Zdenka Trvalcová, každá roli pojala trochu odlišněji, více však sedí Trvalcové, s Jandovou jako Lisou jsou pak ideální dvojice.

Překvapením byl Vlasta Horváth (Rafael Santi), který alternuje s taktéž skvělým Tomášem Savkou. Podobně vyrovnanou rolí je i Pietro Soderini, která vyžaduje i výrazné herecké schopnosti. Tomáš Trapl i Vilém Čok dokázali, že je mají a v této menší roličce ze sebe “vymáčkli” to nejlepší. Další skvěle alternovanou rolí je hrbáč Bernardo – Jan Fiala i Jan Maxián si opravdu nezaslouží kritiku. Posledním překvapením byla malinkatá rolička Giacoma, žáka da Vinciho. Toho hrál Roman Tomeš, kterého jsem dosud nikde neviděl, a hned na poprvé mě přesvědčil o svých hereckých i pěveckých schopnostech.

Gloria Fricová a Marián Vojtko

Gloria Fricová a Marián Vojtko

V oblibě jsou také taneční role, které němě doprovází celé představení. V Moně Lise je to Smrt, kterou skvěle zatančily Kristina Bastienová a Johana Hájková.

Nesmím zapomenout na zmínku o company, která je v Divadle Broadway stále stejně kvalitní, bohužel opět pouze tančí a sbory jsou hrány z nahrávky. Držím palce, aby se konečně tento nedostatek odstranil v budoucích inscenacích.

Udělat závěr u Mony Lisy je těžké. V rámci tvorby Divadla Broadway jde o nadprůměrný kus, v porovnání se světovou tvorbou nemá příliš šancí. Kladem jsou skvělé výkony (výjimky lze samozřejmě najít) a hudba. Stále se však jedná o komerční zátah na diváky, který však není tak nesnesitelný, jako některá předchozí díla stejné produkce.

.

Ondřej Doubrava: “Mona Lisa překvapuje hudbou, jinak ale sází na inscenační jistoty pro většinu diváků”

(psáno z druhé premiéry 5. 3. 2009)

Bohouš Josef a Marián Vojtko

Bohouš Josef a Marián Vojtko

Hned ve čtyřech generálních zkouškách a třech plnohodnotných premiérách se na jevišti v současnosti zřejmě nejpopulárnější specializované pražské scény – Divadla Broadway –  divákům představil zbrusu nový původní český muzikál “Mona Lisa”. Krom stálých osvědčených autorů v něm coby tvůrce muzikálové hudby debutuje Bohouš Josef.

Nový počin pokračuje v dramaturgické linii velkých romantických příběhů cílenějších na široké publikum. K tomu posloužil i román Dietera Sinna “La Gioconda” a tvůrci nám tak předložili jednu z fiktivních verzí vzniku jednoho z nejslavnějších obrazů historie. A jelikož se opět jedná o naprosto záměrně vybranou “sladkou limonádu” nemůže být součástí hlavní zápletky nic jiného, než vynucený sňatek, spor dvou rodů a zejména šťastně nešťastná láska. A ač se dočkáme třeba i uměleckých sporů mezi Leonardem da Vincim a Michelangelem Buonarottim, či politických sporů,vedlejší linky jsou skutečně pouze rozvíjející, nijak nepřispívají k vyvrcholení a podstatě příběhu, ale o vystavení děje si ještě něco málo povíme níže… To vše nese jasný režisérský rukopis Libora Vaculíka a nechybí ani projekce Jaroslava Voborného (tentokrát pouze vhodně dokreslující děj) a tradičně honosné kostýmy nejpopulárnějšího divadelního návrháře kostýmů Romana Šolce.

Hana Zagorová a Dasha

Hana Zagorová a Dasha

Jednoznačně musíme vyzdvihnout pestrost hudby Bohouše Josefa (s přátelskou supervizí a spoluautorstvím Michala Davida) . Ten ani trochu nepromarnil příležitost a rozhodl se namíchat hodně pestrou paletu (když už jsme u toho tématu malířství) hudebních stylů, kde zúročuje jak své bohaté pop-rockové zkušenosti ze skupiny “Burma Jones”, tak nabídne i trochu ambientní nálady (velmi hezky “předehrový” motiv taneční postavy Smrti – Glorie Fricové, mimochodem, tak trochu je právě ona vypravěčem celého příběhu),  prolínají se  rytmy jazzu a funky muziky, nechybí ani retro čtyřicátých let v písni hrbáče Bernanda. Díky tomu se podařilo vystavět pár povedených čísel, melodie i vcelku hezky souzní s jednoduchou dramatickou linkou.  Jen je škoda, že občas se v aranžmá místo živých nástrojů objeví použití zvuků syntetizátoru (viz. některé chóry).Texty Lou Fanánka Hagena, které budou asi opět předmětem četných diskusí, sice obsahují problematická místa (a správně na ně upozorňují i příznivci divadla, přitom by pro lepší souzvuk občas stačilo jen pozměnit veršosled), ale v rámci celku zase tak neobratně nepůsobí.

Juraj Bernáth a company

Juraj Bernáth a company

Bohužel je první třetina díla nepříliš výrazná, bez potřebného spádu. Jedná se vlastně o sérii samostatných obrazů, kde se seznamujeme s postavami a jsme svědky jejich charakterových načrtnutí. Někdy je dobré a rychlé (matka Lisy si v rámci působivých árií uvědomí závažnost svého chybného rozhodnutí), naopak těžko asi můžeme oplakávat smrt Leonardova milence, když se v jednom z předchozích obrazů projevil jako darebák a tak si melodicky poměrně silnou Leonardovu píseň “Prokletí spánku” lze vykládat spíše jako nářek osoby, která o tomto prohřešku milované osoby neví.  Skladby z této části nejsou zdaleka tak zábavné jako ve zbytku představení, roztaženosti navíc přidává i fakt, že dekorace Martina Černého je sice díky segmentovému řešení variabilní a funkční, ale její průběžné přestavby jsou delší, než snese divákova pozornost (pokud zrovna neanalyzuje hudební motivy). Stejně tak choreografie jsou občas až přehnaně využívané, v milostném duetu „Jednou lásko přísahám“ dvojice tanečníků udělá dohromady jen několik figur a pak zase zmizí, čistěji by vyzněla jen se zpěváky. Je nutno podotknout, že ukázky nám prezentované na poslední tiskové konferenci, byly právě z této části a pokud se rozhodujete „Monu Lisu“ navštívit, neměli byste soudit tak úplně podle nich.

Monika Absolonová, Hana Zagorová a Josef Vojtek

Monika Absolonová,Helena Vondráčková a Josef Vojtek

Zhruba od písně pojednávající o prezentaci sochy Davida “Na Davida jdem”, jako by se mírně mávlo kouzelným proutkem a divák je přítomen přehlídce efektních nápadů, aranžérských (přibyde rockovější sound a dechová sekce),  i scénických (hezkým nápadem je akrobatická prezentace létajícího člověka, naopak nad přítomností sněhuláků při testování lyží asi mnoho z vás zakroutí hlavou…).

Tvůrci navíc už mají kmenové účinkující na Broadwayi pečlivě naposlouchané, proto se dočkáme i kvalitních interpretací. Ať už budeme mluvit o pěvecky suverénních Monice Absolonové a Heleně Vondráčkové coby hlavních ženských rolích Mony Lisy a její matky  či Mariánu Vojtkovi coby Leonardu Da Vincim.  Pěvecký charakter Michelangela Buonarrotiho Bohouš Josef jasně přizpůsobil svým hlasivkám.  Část diváků by mohl překvapit Tomáš Beroun, role milence hlavni hrdinky Giuliana mu alespoň po pěvecké stránce poměrně slušně sedí. V roli Lisina věčně podnapilého manžela Francesca se představil Josef Vojtek a paradoxně je v této roli více zlý a jedovatý, než coby kníže Dracula ve vedlejší Hybernii.

Zdenka Trvalcová a Monika Absolonová

Zdenka Trvalcová a Monika Absolonová

Zásadní roli má pro osudy postav nevlastní sestra Margherita ve zdařilém podání Zdenky Trvalcové. Martin Pošta se sice s horami textu v prakticky činoherní roli popral skvěle, ale jeho role politika Pietra Soderiniho asi ve vzpomínkách nezůstane moc dlouho. Naopak velmi výrazný je Juraj Bernáth, ukrajující si coby Rafael Santi mnoho prostoru. Hrbáč Bernardo Jan Fiala zase přinese jak trochu záporáctví, tak humoru. O problematice postavy Giacoma Salaie, Da Vinciho důvěrného přítele, jsme si už napsali výše, výkon Daniela Bartáka je ale jinak velmi slušný, i když jeho účast v ději je minimální. Celkově se tedy v rámci obsazení nevyskytly větší přehmaty.

Závěrečné resumé: “Mona Lisa” hlavně díky barevnosti melodií hravě překonává předchozí “Angeliku”, pro někoho jistě i “Tři mušketýry”, v oblasti využívání dějové linky ale tak nějak zůstalo vše při starém, jako by se produkce bála nabídnout divákům něco závažnějšího,  hlubšího a raději vsadila na „oddechovkovou“ jistotu pro diváky. Příznivci předchozích děl budou novinku milovat. Vyložení odpůrci na ni budou nadávat tak jako tak, diváky nezaujaté může v mnohém pozitivně překvapit, je na ní totiž znatelný určitý vývoj k malinko náročnějším dílům, uvidíme, jak to bude v budoucnu.

Marta Jandová

Marta Jandová

Bohouš Josef

Bohouš Josef

Premiérová děkovačka

Premiérová děkovačka

Po 2. premiéře

Po 2. premiéře

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Tomáš Král. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na email redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!

Více fotografií budete moci zhlédnout v nově připravované části našeho serveru, a to v kompletních galeriích, kde naleznete takové fotografie, které se k recenzím nevešly.


Fotoreportáže a galerie
Hvězdy divadel Broadway a Hybernia oslavily Vánoce bujarým večírkem
Pozvánky a konkurzy
Přijďte pokřtít CD Mýdlového prince a vyhrajte vstupenky na představení (+ autogramiáda)
Recenze a reportáže
RECENZE: KvětiNOVÉ děti přináší legendární VLASY v moderním kabátu (+ video sestřih)
  • Lavera

    Na Monu Lisu mám jít tuto sobotu odpoledne. Nikdy jsem se nenechala předem ovlivnit žádným názorem, i když přiznám, že některé mi byly dost blízké a jiné zase hodně vzdálené. Přečtení všech těchto příspěvků ve mně ale vyvolalo téměř “nadměrnou” zvědavost na tento nový muzikál; zůstanu ovšem u svého osvědčeného přístupu – nedělat si předem o ničem iluze. Že se ve většině v současnosti uváděných muzikálů v podstatě nehraje, ale jenom zpívá, na to jsem si už v podstatě zvykla, ale asi se s tím nikdy vnitřně nesmířím. Dávné vzpomínky na muzikály opravdu kvalitně zahrané nepokoří ani skleróza…( a že jinak pracuje “důkladně”! )


  • Romča

    Tak ale já se považuji za typologicky stejně zaměřeného divadelního diváka jako Denisa, proto odpovídám na ten tip taky:) R.


  • Fan

    Pro Fanynku: Moc se omlouvám, že Tě tak ranila ta moje hrubka – je to neomluvitelné, ale když se pořádně začteš do mých příspěvků, kde je několikráte to jedno slovo napsáno, jak má, tak opravdu zjistíš, že šlo o překlep :D Holt, nevyplatí se nejspíš psát do diskuse ( :D ) těsně před tím, než člověk prchne na přednášku :) , ale je nutné vyhradit si tomu speciální čas :D :D :D nejlépe s nějakou učebnicí českého jazyka po ruce. Každopádně díky za upozornění, pobavilo mě to, člověk se někdy musí zasmát i sám sobě.

    Ohledně pánů recenzentů, omlouvám se i jim, že jsem ty opravy psala tentokrát do diskuse, i když je obyčejně (najdu-li čirou náhodou nějakou chybičku) píšu třeba na ICQ atp. (Na školním počítači jsem to ICQ nemohla nikde najít a to jsem projela celý software.) Myslím, že jsou rádi, teda zatím mně při osobním setkání neusilovali o život :D Říkám si, že je škoda kazit jejich – pro mne – skvělé recenze tím, že se nějaký čtenář zasekne na nějaké nepřesnosti.

    A když jsem u těch omluv – omlouvám se všem čtenářům, že se diskuse chvíli ubírala jiným směrem. Nebyl to můj záměr.

    Mějte se všichni krásně a hlavně – choďte do divadla!!!

    PS: Za případné chyby v tomto příspěvku se omlouvám! :D :D :D


  • Jan pro DENISU

    Deniso, upřímně, Broadway tahá prachy a všechno je to kýč jak bič!
    Od muzikálu daleko…


  • monika

    Hoooodně zajímawá aktualita pod článkem:
    http://www.musical-opereta.cz/index.php?id=208

    Newíte někdo, jestli je to prawda? Pak by to znamenalo že se od renomowaných kritiků z nowin poučili:)


  • Ondřej Doubrava

    Hmmm, asi by se opravdu měl zavézt opravdu americký systém několika předpremiér, kde se dá oficiálně prostor divákům, kteří řeknou, co je bavilo/nebavilo, třeba na hlasovacích papírcích (v Americe to trvá klidně i několik týdnů) a seškrtané by to bylo už na premiéře, přišlo by mi to férovější právě k publiku, tak uvidíme, jak to bude, otázka je, co chtějí škrtat, celého Soderiniho s městskou radou? Řekl bych, že tedy zmizí sněhuláci… Ale spíš bych nějak propojil do celků tu první třetinu, árii Matky po svatbě bych obohatil atmosférickou předehrou (znatelně tam chybí) jinak mi tam ani nic zdlouhavé nepřišlo. Využil bych také příležitosti a ze Salaie bych udělal spíš kladnější postavu, jistě by to nebylo tak těžké, stačí místo lupu zachraňovat. :-) Ale nechci tady porozrazovat, těm co ještě neviděli.


  • Romča

    Moniko, to by neznamenalo, že se poučili od renomovaných kritiků, ale od diváků, kteří většinově konstatovali, že je to hezký, ale moc dlouhý… (což třeba několik z nás DBfans – to o té dýlce – si nemyslí, ale hlas lidu, hlas boží)!
    Ondro, poď se vsadit, že sněhuláci tam zůstanou:) Bohužel, minimálně jedna městská rada to určitě odnese…
    R.


  • Ondřej Doubrava

    Romča: Bude to fakt zajímavý, jelikož já tam moc prostoru ke škrtání překvapivě nevidím, leda ty městské rady a také mi to po rozjezdu nepřišlo dlouhé, ale máš pravdu, sněhuláci asi zůstanou (i když vadí asi všem :) ), ale kde seberou 40 minut, to jako opravdu netuším, leda rady fakt vyškrtat všechny, asi i umělecké spory Michelangela a Leonarda to odnesou. Ale fakt tohle správné produkce v zahraničí dělají před premiérou a už to bude asi čtvrté dílo v Praze, které se prostě zásadně upraví za běhu a já si nemyslím, že by byl problém udělat to, že by se veřejné generálky daly trochu dřív a na testovacím publiku, které by si pak dobrovolně mohlo vzít papírek, napsat názor a někam ho vhodit, pak to dílo upravit ještě do premiéry. Plus by to bylo jak pro diváky, tak pro kritiky a profesionálové by procenta jistě přidali :-D


  • Romča

    Jo, to zní velmi zajímavě… Jenže jak tvořit to testovací publikum? :)
    Nu ale teď jsem si aspoň kuli tomu konečně přečetl tu recenzi na musical-opereta.cz od Sladkého a musím konstatovat jediné. Ačkoli se s ním ani v jednom závěru neshodnu, teprve on dokázal, abych o muzikálech v DB začal aspoň trochu pochybovat. Totiž… Jeho výtky jsou velmi konkrétní (nejdou jen po povrchu), srovnává, nabízí alternativu a celý ten text se nese v klidu a pohodě. Tohle je opravdu recenze s velým R! Takže možná brzo začnu mé oblíbené tituly z DB a DH hodnotit jako grandiózní pop-rockové vizuálně-hudební show (než jako muzikál). Abych se nedotýkal těch, kteří za muzikál považují West End a spol. Ovšem místo na West End (i kdybych na to měl), půjdu stejně příště raději znova na Broadway – a vůbec, ale vůbec se za to nestydím, naopak! R.


  • Romča

    Podotýkám, myslím tím českou Broadway. Lítat do New Yorku na “muzikál” Shreck se mi vůbec, ale vůbec nechce:) R.


  • Ondřej Doubrava

    Romča: Jednoduše, těch skupin, co si koupí lístek je hodně, ono je generálkové publikum tím testovacím tak trochu vždy a nevychytávaly by se jen poslední technické mušky. ale kdo by chtěl, vzal by si lísteček a napsal nějakou připomínku, nebo by to pochválil. Navíc, víš, co by to bylo, kdyby sami fandové mohli to dílo alespoň malinko ovlivnit? Já myslím, že by účast byla hojná. Takhle po premiéře už se to moc nehodí, ale pokud to tomu představení prospěje, proč ne.


  • veny

    Romča: tentokráte recenze na musical-opereta.cz se mě taky líbila:)
    Jinak pokud by se Mona měla zkracovat, tak teďka je to fakt divné. Souhlasím s Ondrou, že se to mělo udělat dřív a ne až se odehraje premiéra a několik repríz. Pro mě je tohle vcelku neprofesionální jednání. Třeba je to takhle běžné ve světě, nevím, ale já jsem toho názoru, že pokud vytvořím muzikál, tak si za něm stojím nebo maximálně během generálek doladím nějaké úpravy, a ne po několika představením to budu zkracovat téměř o třičtvrtě hodiny a tím měnit celou kostru. Hm….


  • Ondřej Doubrava

    veny: Ve světě to je právě tak, že inscenátoři udělají delší šňůru předpremiér, prolézají Internet, mluví s diváky a upravují to dílo do premiéry (pak už je velmi výjimečně). Dokonce je to tak, že z této šňůry představení kritici nesmí moc psát články, všichni jsou hromadně vpuštěni až na Opening Night (premiéru). Ale prostě je fajn, že se tam ptají těch obyčejných diváků, kteří na to fakt přišli.

    A ne, že teď je Dáma s kaméliemi údajně zcela jiné představení, než co na premiéře, Němcovou také později upravili a teď Mona?? Není to už trochu moc?? Pokud by někdo udělal ta “testovací” představení, tohle by se nestávalo.


  • Romča

    Oni bohužel krátili i Jekylla – taky kvůli dýlce. A bohužel ho zkrátili tak necitlivě, že ukradli božský duet otce a dcery…, kde třeba Petr Dopita naprosto exceloval – pak už tam téměř neměl co hrát… R.


  • Pavel Košatka

    Tak zkrátit… možná ano, ale o 40 minut? Snad nebudu 26.3. nemile překvapen. Pokud ano, tak se to dozvíte v mé egoistické recenzi, kterou schválně napíši negativně :-))).
    Romane, opravdu mě takovýhle názor pouze pobaví. Kdybych tu recenzi psal stylem, který popisuješ ty, věř, že by sis toho všiml. Kritikem se stát nechci, stejně tak jako novinářem, to ale neznamená, že nechci, aby ti recenze byly lepší a lepší, co se týče stylistiky a obratů.

    Deniso jsi naprosto mimo, snad z toho vyrosteš. Jenom jedno upřesnění – v divadelním fanklubu jsem byl po dobu uvádění Golema, kterého jsem měl rád a také z důvodu, abych byl formálně zapsán v subjektu, kterému jsem pomáhal. Golem skončil, spolupráce byla také ze strany Romana ukončena a po názoru pár členek, který mi byl přetlumočen “Košatka? Toho neznám, ale nenávidim ho.” není důvod, abych dál setrvával ve FK. Stačí ti to jako vysvětlení?


  • Klárka

    Tak já budu ta, kdo to ukrácení fakt uvítá :-)) Kdyby se vyškrtla rada, budu ráda :-) Málem jsem u ní usnula… sněhuláky přežiju, i když byli příšerní :-)


  • L.end.a

    Byla sem jedna z těch , které by to zkrácení uvítali, ale 40 minut, mě teda taky překvapilo!!!!
    Já bych spíš než městskou radu, když už někomu přijde tak zásadní, vyškrtla třeba tu písničku u kolébky dítěte. Dítě tam stejně nejni vidět vůbec nikde, tak nějaká kolébka mi tam fakt přijde zbytečná. Ale to je samo můj názor. Naopak bych byla nerada, kdyby to odnesla ta závěrečná scéna toho živého obrazu. To mi přišlo jako bezvadnej originální nápad:-) A jestli smim jednu otázku na Pavla. Výše sem četla, že nemusíš nové 3M. Moc by mě zajímalo, jaké jsou tak výrazné rozdíly mezi starým a novým uvedením??? Staré Mušketýry znám jen z dvd a nové z divadla, ale těch změn tam snad tolik není, aby ovlivnily koukatelnost?


  • Denisa

    Nechte ty sněhuláky,žít´ taky už.Když jsem to mámě řikala, tak ta spíš se pobavila, co dělají zrovna v těchto místech sněhuláci.Já to prostě pochopila tak, jako že Leonardovi hráblo, a je fakt, že mi to přišlo taky vtipný, proč by mi to vtipný jako nemělo přijít, když na jevišti najednou vyhopsaj 2 sněhuláci, to člověk běžně nevidí(ale lyžovačka je doopravdy zbytečnost).


  • Denisa

    Taky jsem s ni probírala vůbec ohledně Mony a stačila přečíst jen Pavlovu recenzi, ma myslim v podstatě ten názor co Romča, sice proti slohový věci nemá nic, ale je fakt že na takhle oficiálních stránkách, tak prostě se chová jako rádoby profík, kterým ale jaksi není vzhledem k věku, i studiu(asi na obchodní akademii se neprobírá zpěv atd..aby člověk pak takhle soudil jak kdo zpívá nezpívá..To skutečně můžem všichni tady řešit tak možná jako fanoušci)..Nebo, že by se pak dal na nákou vysokou zaměřenou novinářsky třeba nebo tak…A že nechceš dělat novinařinu? A o co se snažíš?Nebo to vážně tohle děláš proto, protože Ti DB a DH lezou se svými díly tak neuvěřitelně na nervy?Jako s prominutim, bud si nebo nám nedokážeš něco přiznat, ale to, že mám z něčeho vyrůstat slyšim snad jen od Tebe, naopak ja si na svých 18 let přijdu vyspělá celkem dost, a je pravda, že to vypadá, že bys rád zaujal pozici kritiků, skutečně k tomu dosahuješ.Nevím jak se cítíš Ty na svých necelých 18 let, ale asi o našich vrstevníkách máš náký nadnesený představy, ptz si troufnu říci, že na svůj věk, mám celkem hodně věcí srovnanejch, nemusim se opíjet a kde co bůhví kde, a chovat se jak debilka, což Ty třeba asi taky neděláš, ale hodně mladých lidí ano.Co se týče rozumu, tak si troufám říci, že našim vrstevníkům a nejen těm, bych rozum mohla rozdávat.Myslim, že sama moje rodina by zodpovědně mohla říci, že jsem rozumná dost.A i kdybych se chovala jako ten největší puberták, tak mám na to právo, a nikdo kdo je spíš mladší, tak mi prostě nebude řikat, že mám vyrůstat, jako když tohle řekne někdo třeba ve 30,řeknu si hraje na chytrýho, ale když to řekne někdo kdo je stejně starej, tak je to vcelku trapný.A jako neber si to nák osobně, ale poslouchat něco o vyrůstání od kluka, kterej vypadá jako zajíc..Což se dá vzhledem k věku pochopit..Ale pak je paradox tyhle rádoby rady poslouchat…I kdybys měl totiž 10 krát pravdu, vypadá to hodně divně.


  • Denisa pro JANA

    Fajn, v tom případě miluji kýče(ač ja na to mám trošku jiný názor…)
    Ještě nějaká poznámečka?:-))


  • Pavel Košatka

    :-)


  • Denisa

    No ještě, že tak…A určitě to nebylo nic osobního, ptz slovo ,zajíc´ či ,zajíček´ s oblibou používám u svých vrstevníků.To kdyby zase byl nákej problem:-))


  • Nika

    Četla jsem dřív komentáře než samotné recenze a docela jsem se jich teda bála. Já jsem Monu neviděla, takže nemůžu přidat vlastní názor, ale z té recenze mi ani nepřijde, že by Pavel ML nějak hrozně shazoval. Vlastně mi z ní Mona vychází dost kladně. Dobře, tak ta poslední věta je drsnější a o té averzi jeho k Fanánkovým textům se tady ví dlouho. Ale Denisa třeba tady napadla, že Pavel hodnotí zpěv. Teď teda nevím, jestli Denise vadí, že na to nemá vzdělání a nebo s ním nesouhlasí? Protože pokud si recenzi dobře pamatuju, tak zpěv byl jedině vychvalován. Autor recenzí prostě píše podle vlastního názoru, vždyť podle čeho jiného? A když se mu dílo nelíbí, tak ho přece nebude vychvalovat jen proto, aby nepobouřil veřejnost. Existuje mnoho recenzí a stejně si člověk musí udělat na všechno názor sám.

    Jinak ještě jednou připomínám, že tyhle poslední řády byly psány obecně, protože mi ta recenze vážně nepřijde tak negativní, jak by se mohlo z některých komentářů zdát.


  • Ondřej Doubrava

    Nika: Konečně rozumný názor a někdo, kdo si článek opravdu přečetl, díky… Mimochodem, mám stejné vzdělání jako bude mít Pavel, až školu dodělá… a hodnotit zpěv vás nikde na žádné škole nenaučí, na to stačí trocha hudebního sluchu a stejně to bude děsně subjektivní, co vás ale ve škole naučí (na divadelní vědě) a stačí tam pouze chodit na přednášky, je to, jak se v muzikálech pracuje s dramatickou linkou, jak ty situace scénáristicky i hudebně vystavět, uvidíte naprosto exemplární případy toho, jak se to má a nemá dělat a tak. A hlavně získáte rozhled, chuť za muzikálem cestovat, atd.


  • HUGO

    Deniso, jedna věc je hodnotit skutečně recenzi, ale v Tvém případě si tady řešíš osobní zášť vůči Pavlovi, která tu je a tu nepopřeš. Proto si myslím, že Tvé negativní reakce (hlavně na adresu Pavla) jsou tímto velmi ovlivněny a kdyby byl pod článkem podepsán někdo jiný (byť i se stejnými názory), tak nepíšeš to, co píšeš.


  • L.end.a

    Nika:Také sem ráda, že sis všimla toho, co já. Hned můj první příspěvek k této diskuzi se podivoval nad tím, že Pavlovi se ML líbí. Pak se ale začla řešit předchozí tvorba DB a DH a zvrtlo se to jinam.


  • danah

    Zkrácení v Moně si představit dovedu, ale 40 minut snad musí být překlep. Příště jdu 29.3. tak jsem zvědavá, jaká bude změna. Třeba se to zkrátí tím, že “zpomalené” pasáže zrychlí
    :-))))))


  • Denisa

    Niko ja neříkám aby něco vychvaloval, když se mu to nelíbí, a jen samá chvála to taky nejde…Ale já prostě nechápu, proč Pavel se tomuhle věnuje, když podle jeho všeobecných názorů na díla DB a DH a potažmo i snad i ty divadla moc nemusí, a ptz píše hlavně o těchto dílech, tak se divim, že dělá něco, co ho většinou nebaví.Uznávám na to asi moje chápání nestačí…Ondro jak řikám Tebe neznám, takže nevim co děláš a neděláš, přeci jen Pavlovy názory jsou mi známější, a celkově jeho osoba to je asi docela logický, jestli máš názory jako on, tak si pak na sebe samozřejmě můžeš vztahovat moje komentáře.S tim vzdělánim, no je fakt, že ty přednášky Ti snad taky něco daj, ne? Jinak bys tam asi nechodil…A aspon v něčem můžeš získat tu profesionalitu.Je fakt, že nákej přímo hudební kritik, nebo někdo takovej, tak by třeba měl názor jinej, jo třeba i horší to je taky možný,ale jestli to dělá vyloženě jako povolání tak má sice svůj subjektivní názor, ale musí asi už k tomu se trošku přivzdělat, nebo to jako si přijde někdo, kdo o tom nemá šajn a začne řikat, jak to bylo supr nebo hrozný? To asi ne.Co se týče hodnocení přímo muzikálu, tak jak řikáš jestli sou náký přednášky nebo prostě něco, aby člověk tedy získal větší rozhled, a mohl v klidu mluvit o něčem, a vědět o čem mluví.Což by na takovym serveru asi mělo být.I když to dělá jako postraní zájem, a ne jako náký povolání…Jo a psal si něco o cestování…Chceš tím říci, že tedy máš rozhled i ze zahraničí?Mámu třeba zajímalo, zda takovej rozhled má i Pavel, když soudí, že Mona by se světovýma neměla šanci…

    Radečku a Ty si myslíš, že já mám důvod něco zapírat?
    Já si myslim, že hodně lidí ví a nebo přímo si domyslí, jakej mám k Pavlíkovi vztah, ale on si to udělal sám, a zřejmě mu to vyhovuje,
    ale ja narozdíl od něj nemám problem tohle veřejně přiznat.
    Nebo jsi za tu jistou dobu mne poznal tak málo, že nevíš, že jsem někdy až moc upřímná?Možná bych ani nemusela, že?:-))A kvalitu recenze ja neshazovala, jen jsem podotkla, že prostě je moc drsná, a jedna recenze nic není, ale když jsem si uvědomila, že má podobnej názor na ostatní muzikály…Tak jako je jasný, že nemám v plánu to přejít.To dá asi rozum…Ale co se týče zase hodnocení Tebe na moji osobu, tak je taky celkem subjektivní, to taky nepopřeš, ale to už je doopravdy jiná kapitolka, že:-))Každopádně nebudu ticho, jen proto, že cokoli negativního co řeknu na jeho adresu, tak bude hned jako, že je to tím mým zaujetím, a bude to použito proti mne, to už mne fakt jako nerozhází…Ale to už psala Lenka taky.


  • Denisa

    danah:Jo 29. jdu taky, tak uvidíme, jak jsi říkala…Taky jsi si všimla, že je tam hodně těch zpomalených scén?Ale to si myslim musí bejt docela těžký.


  • peggy.kaja

    Deni, tuhle “diskuzi” sleduji od zacatlku, obcas u toho kroutim hlavou a docela by me zajimalo, kolik lidi ma nervy cist tve “velice dlouhe” prispevky.. aj priznavam, ze mimo tech delcich nez 3 radky jsem od tebe necetla zadnej… to ejn takovy maly detail….

    Mmj, Monu Lisu jsem zatim nemela sanci videt, ale dle Vasich recenzi, kluci, se zacinam tesit….


  • Romča

    Ondro, trochu se bojím (když si čtu Sladkého opravdovou Recenzi s velkým R u konkurence), že aby Pavlovo fandovské hodnocení nebylo oproti Tvému profi tak diametrálně odlišné, že jakoby ve svých textech poslední dobou už neprodáváš všechno, co umíš a znáš… Mohlo by to být na škodu tohoto jinak solidního serveru.
    Jinak hodnotit Pavlovy štiplavé poznámky s přesahem diskuse k tématu Mony Lisy nehodlám, on sám dobře ví, proč naše spolupráce byla “vzájemně” ukončena a v listopadu to v jednom mailu, který mi poslal, i dílem uznal, takže… pro mě je to tímto hotové.
    A co se týče Tvé “recenze”, no ano, chceš aby to vypadalo profesionálně, Pavlíku, tak ses pokusil o kompromis. Já to tak chápu.
    Jo, to zkracování až 40minutové nebude, mělo by být výrazně kratší, takže pohoda.
    R.


  • HUGO

    Romčo, netušíš, od kdy bude zkrácení nasazeno?


  • Ondřej Doubrava

    Romča: Já jsem u Mony nějak neměl prodávat co, díla DB a DH jsou natolik diametrálně odlišná a skutečně spíš mají nádech multimediální show, že tady moc měřítka nejsou. Ani jsem si moc nevšiml té alternativy (jo, všimnul jsem si srovnávání se světovkama a s Adélou), ale to je jedno, poprvé jsem se u Sladkého článku nenudil (a my se vzájemně v lásce vůbec nemáme, čili jsem rád, že v týmu konkurence nefiguruji), ale zase mi přišlo, že tam byl takový ten status “Na muzikálu Michala Davida jsem byl na Broadwayi poprvé, dřív jsem navštívil jen Adélu (aspoň to tak vyznívá, pokud je to jinak, omlouvám se)”, viz. “překvapivá” zmínka o Fanánkových textech a slabé dějové lince. To my s Pavlem chodíme pravidelně, takže víme, co a jak… a jinak se to prostě moc napsat nedalo, z mé strany určitě ne, jelikož já už DB a DH se světem nesrovnávám, je to zbytečné. A na Čachtickou paní jsem se do Plzně ještě nedostal, takže tady srovnávat taky nemůžu, ale podívat se určitě pojedu.


  • Romča

    Asi máš taky kus pravdy, Ondro…
    Hugo, netuším. Nech se překvapit. Doufám, že 1. část mailu včera přišla:)
    R.


  • Pavel Košatka

    Denisa: Nemám na to sílu. Nemáš mě ráda, mě to je jedno, já bez tebe rozhodně v koutku nebrečim, jenom nechápu, že nemáš na práci nic jinýho, než rozebírat kraviny. Nejdříve si pořádně pročti tento web, abys zjistila, že píši články ze všech divadel a o všech muzikálech, které mi “přijdou pod ruku”. Nechápu tedy, proč bych nemohl psát články i z DB a DH. Také bys po přečtení zjistila, že poslední dva muzikály DB a DH – Adélu a Draculu jsem pochválil. Páni, ta nenávist, viď? Ty jsi nám tu napsala, že chodíš jen do těchto divadel, jistě je to tvoje volba. Já jezdím do divadel v celé České Republice, srovnávám jednotlivá nastudování, vlastním nahrávky muzikálů z celého světa – od Mexických až Japonské. Za pár dní mě navíc čeká londýnský West End, čili evropská obdoba americké Broadwaye a nechtěj vědět, kolik peněz jsem za takový výlet utratil. Jak lehko soudit člověka, kterého vůbec neznáš, viď? Přečti tedy tento příspěvek tvé mamince, aby viděla, že skutečně nechodím jen do DB a DH a skutečně mám muzikálový rozhled. Až budeš nadšeně sledovat francouzský záznam muzikálu a louskat u toho přiložený anglický titulky, tak za mnou přijď a můžeme si povídat o tom, kdo toho kolik viděl a co bylo lepší. Takže zatím tak z nás dvou mohu tvrdit jen já – Mona Lisa, Angelika a 3M rozhodně nemají šanci ve světovém měřítku. Nicméně, neberu ti tvojí zálibu, jeden z mých nejlepších přátel má tyhle muzikály taky rád a rozhodně ho za to nijak neodsuzuji (Hugo, i když, stejně tě jednou zabiju :-)))). Jen mě skutečně vytočí, když ty tady zpochybňuješ, že vlasně o muzikálech nic nevím a chodím naschvál jen kritizovat DB a DH.


  • Ondřej Doubrava

    Denisa: Jakožto handicapovaný člověk to mám s návštěvami zahraničí těžší, ale jakmile se naskytne jen malá příležitost, už jsem tam! Zejména u muzikálů, které se k nám asi nikdy nedostanou. Proč bych měl dalších 10 let (myslím, že nepřeháním tady čekat na Lloyd Webberova Fantoma Opery, když stačí našetřit a zajet do Londýna… A Adélu jsem pochválil taky (je to totiž skutečný muzikál), Dracula je taky příjemným překvapením.


  • Kuba

    Pavel:
    Tak snad už přestanou její sáhodlouhý příspěvky, s kritikou všeho co děláš, protože píše pořád to stejný dokola. Tvojí práci uznávám, píšeš dobrý recenze a i když třeba na něco mám trošku jiný názor, tak tě určitě nebudu kamenovat za to, že jsi něco napsal podle svého názoru. Každý má svůj styl a něco se mu líbí víc a něco míň. Rozhodně si nemyslím, že bys měl něco proti DH a DB, tvoje recenze z těchto divadel ještě nejsou tak kritický, aby v tom byla nějaká zášť.


  • Denisa

    Pavlíku to je ale dojemné vid..,,Nemáš mě ráda´´, tím jsi mne doopravdy dojal..Ty nedovedeš pochopit, že v mym zájmu nebylo, aby to takhle dopadlo, ale jsou věci, který prostě už pro mne přestávaj bejt forkem.Řeknu-li to hodně zjednodušeně.A taky Ti řeknu, že za těch pár let, co tu jsem a nějak vnímám, tak jsem byla naivní dost, a už mi to popravdě vcelku přestalo bavit.Protože každej se ke mne mohl pak chovat, jak chtěl.Včetně Tebe, a sám si to přiznal, něco jako…,,Když budu chtít budeš se se mnou bavit, a když chtít nebudu, tak ne´´…Takže si myslím, že jestli brečíš, tak jedině radostí…A co se týče mýho času, mám ho zatim celkem dost, takže si ty svý komentáře jak píše KUBA stále dokola a sáhodlouhý budu psát jak budu chtít a on ani PEGGY.KAJA je číst nemusej, je mi to srdečně jedno(ale PEGGY.KAJO když je baví to číst, tak at to čtou vid..A Ti řeknu hodně lidí to baví, aby mohli napsat nákou vtipnou poznámečku..:-)..Taky jsem Tě Pavle nesrovnávala se mnou, já rozhodně netvrdila, že mám rozhled mimo tyto divadla.Taky to dělám pro zábavu, a ne pro nákej sport či práci nebo ja nevim pro co, a ani nedělám žádný recenze, a ani dělat nehodlám, ptz jsem na to líná.Když potřebuju něco psát, vymyslím si 10 jiných námětů o čem psát, a budu si to psát v rychlosti v jaký chci a nebudu jak na závodišti.Jen prostě nevim proč vůbec do DB a DH chodíš, když Ti to asi nedělá dobře…Ale to mi asi bude otazníkem furt..Jestli to neni kvůli recenzím….Ondro, Dracula je užasnej:-))))))A chápu, že asi je to těžký…Ale Ty seš asi ten typ, co když to chce vidět, tak udělá maximum, aby to viděl, a to je nejdůležitější:-)


  • Pavel Košatka

    A tohle je naše budoucnost… nadějné to vyhlídky :-))))


  • Kristýnka

    Deniso, někdo nemusí číst tvé příspěvky, ale ty bys přece nemusela číst Pavlovy články… Podle tvých reakcí soudím, že už jde pomalu o zdraví… ty se nafukuješ, nafukuješ a jak to tak vypadá abys zase splaskla musíš ze sebe všechno vypsat v kilometrových slozích… jednou bys to, ale nemusela stihnout a to bys pak praskla :-). Já vím, že články od lidí, co nemáme rádi lákají nejvíce… znám to, ale na rozdíl od tebe “své názory” neventiluji na veřejných diskuzích. Jsi jak zaseknutá gramofonová deska! Dej tam jinou… svět ti bude vděčný.


  • Denisa

    Pár lidí neni svět.A o zdraví prosim Tě nemluv..Ale na Tebe fakt se moc reagovat nedá, nezavděčila jsem se Ti já, nezavděčil se Ti Roman, ale po Pavlovi se veřejně na sraze plazíš…Takže prostim Tě..Uklidni se, já Ti ho neberu, a nesežeru Ti ho, budeš ho mít dál neporušenýho.A Ty, že neventiluješ sve názory veřejně?Aspon si do tý pusy koukej, než něco řekneš.Trošku si protiřečíš…


  • Ondřej Doubrava

    Ale no tak, děvčata, tenhle prostor tu je na to, aby si lidi řekli názor na článek, či přidali vlastní názor a zážitky z představení, tohle už je rovina osobní, navíc většinu čtenářů tady nezajímá, jestli se někdo po někom plazí a jakým způsobem. Osobních útoků už jsme si na Musicalu užili dost a proto tak dlouho nevyvíjel žádnou činnost a přece byste o něj, po velmi úspěšném obnovení nechtěli přijít, že ne?


  • Kristýnka

    Ty a Roman… vy jste snad za stejnýho vrhu, jinak to není možný. Přátelství mezi mnou a tebou byl omyl a tak bych to nechala. S Romanem jsem měla konflikt, který ti objasňovat nebudu a už vůbec ne tady. Ale skutečně vím, proč se mi zrovna Roman “nezavděčil” a stojím si za tím. Plazení? Promiň, ale to si představuji jinak než objetí a jedna letmá pusa. Ano, teď s tebou souhlasím, ty mi Pavla skutečně nebereš, ale to bude tím, že já Pavla nevlastním, takže vracej na jinou adresu. Ne, já svoje nenávisti veřejně neventiluji, já si je řeším v soukromí a už jen pouze, když někdo začne, nemám tu potřebu si tím zatěžovat hlavičku.


  • Kristýnka

    Ondro, promiň, to byla velice slabá chvilka a značné nedomyšlení případné reakce. Takže už mlčím.


  • veny

    Tak ta diskuze se fakt zvrtla. Doufám, že dále to bude jen o Moně, protože ne všichni návštěvníci tohoto webu jsou zvědaví na nějaké osobní vyříkání přes diskuzi k muzikálu. Takže klídek a osobní věci si řešit jinak, jo:))))


  • Denisa

    Pch..Haha..Hmm…Dneska je ale krásný den, máme Pátek, chystá někdo na víkend Monu Lisu?



  • Romča

    Ondro, asi jsem fakt blbej, ale můžeš mi – třeba v mailu – prosím vysvětlit, proč Adéla muzikál je a třeba Mona není? Já tam fakt téměř žádný zásadní rozdíl nevidim. Snad jen, že v Adélce je víc činohry… R.


  • Pavel Košatka

    Plazení… tohle je fakt směšný :-D.


  • Denisa

    Taky si myslim, že je to směšný…Bylo to směšný…Heh..


« Starší komentáře Novější komentáře »