Recenze a reportáže

Recenze: Divadlo Kalich našlo svůj “Osmý světadíl”


První premiérový týden uvádění muzikálu “Osmý světadíl” je za námi! Nový muzikál Divadla Kalich v režii a choreografii Jána Ďurovčíka s největšími hity skupiny Elán sklidil na premiéře i ostatních reprízách nebývalé ovace a po delší době můžeme na pražské scéně vidět poctivé muzikálové dílo, které vyniká originalitou, energií a nasazením všech členů týmu. Přinášíme vám obsáhlou recenzi, včetně zhodnocení všech alternací!

Závěr "Stužkové" v čele s Tomášem Savkou a Jurajem Bernáthem

Základním stavebním kamenem “Osmého světadílu” jsou pochopitelně nesmrtelné hity Elánů, které Ján Ďurovčík, Boris Filan a Peter Pavlac zručně zapracovali do muzikálového libreta. Písně jsou vsazeny do děje velice nenásilně a nejednou vykouzlí úsměv na tváři již při prvních tónech. Samotný příběh sice neoplývá velkou originalitou (a je v podstatě jedno velké klišé), jedná se o dojímavý epos o lásce a obětích pro ni, ale je velice dobře proložen vtipem, který není vnucovaný pomocí komických dvojic či podobných zlozvyků české scény. V obecné rovině platí, že první půlka je spíše komická, naladěna více do pozitivna a v druhé se odehrává převážně dramatický příběh, ale i ten je zlehčován občasným humorem. Na vážnosti to však neubere a nejeden divák na konci obou půlek uroní slzu.

Muzikál patří do v současnosti velice oblíbeného žánru hitmuzikálu, který má určitá specifika. Jedním z nich je i nutné proložení hudebních čísel činohrou, aby se právě notoricky známé písně staly součástí uceleného děje. Činohra zde tvoří značnou část představení, otázkou je, zda na to bylo muzikálové obsazení připraveno. Ján Ďurovčík vedl herce k přirozenému civilnímu projevu, při vypjatých scénách stejně herci sklouzávají do přehrávání a přílišných emocí, jejichž výsledkem je neuvěřitelnost dané situace. Mnohem lépe se hercům pracuje s emocemi v písních, proto hodnotíme hudební čísla mnohem lépe, než průměrné činoherní výstupy.

"Valiaca sa kamene" - Nela Pocisková a Jan Kříž

A právě hudební čísla dělají svou originalitou, energií a řemeslně dobrou prací z “Osmého světadílu” jeden z nejlepších muzikálů na naší scéně. Písně Elánů jsou velice dobře přepracované do duetů či sborových scén, často slýcháváme dvojhlasy, které v originálech nezazní a písním přidají na atraktivitě. Dočkáme se i zcela originálních předělávek, jako například hraní na nádobí při písni “Stužková” nebo a cappella zpívanou píseň “Chcel by som ti šepkať“. Celkem v představení zazní 19 písní Elánů, z toho dvě jsou úplné novinky, napsané přímo pro “Osmý světadíl”. První z nich je sólová árie hlavní ženské hrdinky Jany “Len kým tu si“, která muzikál reprezentuje jako rádiový singl. Tato nádherná emočně hluboká lyrická skladba s neuvěřitelnými výškami nenechá chladným žádného diváka! Druhou novou písní je “Zajtra“, v podstatě jediná epická píseň v muzikálu, která posouvá děj dále a zpívají ji všechny postavy z muzikálu. Jako jediná nemá hitový potenciál a při cestě z divadla si ji těžko budete zpívat, ale do celkového kontextu představení i tvorby Elánů se výborně hodí.

Nela Pocisková a Roman Tomeš

Hudební čísla kromě samotných písní vynikají výbornou choreografií Jána Ďurovčíka, který opět vytáhl z účinkujících maximum! A tančí opravdu každý, především trojice hlavních hrdinů vede několik tanečních čísel, která jsou skutečně nadprůměrná. Vynikající je také práce se světlem a prostorem. Dokonalým příkladem je jedna ze závěrečných scén “Kaskadér“, která kombinuje dramatický děj (který se navíc odehrává na více místech zároveň!), výborné zakomponování známé písně, dynamickou choreografii a efektní nasvícení. Inscenačně originální a dynamickou písní je například také “Vymyslená” nebo celá scéna v obchodním centru, která kombinuje hned tři písně. I přes počáteční problémy na předpremiérách se podařilo vyladit zvuk, který taktéž zní velice dobře a dá tak vyniknout novým aranžím písní.

Videoukázka z muzikálu “Osmý světadíl” (Stužková)

Kamera a úprava – Radek Janda

Scénografie Martina Černého je tentokrát jednoduchá a skládá se v podstatě jen ze tří panelů obsypaných LED žárovkami, které se dle potřeby rozsvěcují a mění barvy. Ostatní kulisy jsou pouze náznakové, o to víc zaráží dlouhé přestavby mezi scénami, zvláště pak v první půli muzikálu ničí celistvost děje a o přestávce se stávají jedním z témat o dojmech z představení. Prostor divadla Kalich sice díky absenci provaziště a bočního jeviště rychlé přestavby neumožňuje, příště by se s tím však dopředu počítat a vyvarovat se zatmívačkám s přestavbami (a i “Osmý světadíl” ukazuje v několika momentech, že přestavby mohou být i plynulé, viz. obchodní centrum nebo Erikův klub).

Michaela Doubravová a company

I přes výše napsané výtky je především díky nasazení režiséra, choreografa, autora scénáře a světelného designu Jána Ďurovčíka muzikál “Osmý světadíl” jedním z inscenačně nejlepších za poslední roky. Vše je propracováno a promyšleno do detailů, od vedení herců až po každý pohyb kuželu světla, a právě ona režijní preciznost se na naší scéně často nevidí. Ďurovčík v divadle Kalich opět vytvořil dynamický moderní muzikál, na kterém si jistě každý najde to své.

Co ale tento muzikál dělá skutečným muzikálem, to jsou výkony umělců na jevišti. Již při konkurzu se na uchazeče kladly vysoké nároky a skutečně, kdo neuměl zpívat, tančit a hrát, neměl šanci. Proto můžeme s radostí říci, že v tomto muzikálu neexistuje špatná alternace, každý do své role vkládá maximální úsilí a z každého sálá energie a nadšení pro divadlo. Nelze tentokrát objektivně říci, kdo je lepší a kdo ne. Tady si každý musí subjektivně zvolit toho umělce, který mu bude nejsympatičtější svým projevem a pojetím role. Ještě jednou ale musíme zopakovat, že nelze narazit na špatnou alternaci!

Tomáš Löbl a Kateřina Steinerová

Nejtěžší a největší rolí je Jana, mladá studentka “Matfyzu”. Alternují ji Nela Pocisková, Michaela Doubravová a Kateřina Steinerová. Každá herecky i pěvecky podává Janu trochu odlišným způsobem, ale jedno provedení zde vyniká. Je to právě Nela Pocisková, která díky svému hlasu a hereckým zkušenostem odehraje na jevišti výkon hodný zahraničních scén. Tato role přesně sedí jejímu hlasovému rozsahu, výborně se realizuje i v tanci a přirozené herectví a vložené emoce z ní udělaly hvězdu premiéry i následné afterparty. “Len kým tu si” je v jejím podání skutečným skvostem. Tím však nelze tvrdit, že její kolegyně jsou špatné, to v žádném případě! Jejich výkony jsou taktéž na vysoké úrovni (v muzikálové Praze obrovský nadprůměr), zvláště s přihlédnutím k faktu, že pro Michaelu Doubravovou i Kateřinu Steinerovou jsou to první velké muzikálové role. Po nasbírání cenných zkušeností a jistoty v hlase i projevu z nich budou vynikající muzikálové herečky, o které by měl stát každý producent. Potlesk ve stoje si zaslouží každá z nich, protože zvládnout roli takového rozsahu je obrovská výzva, a všechny tři potvrdily, že na to mají!

Nela Pocisková

Role mladého lehce ztřeštěného a romantického Tomáše je naprosto vyrovnaná a každá alternace přichází s něčím svým. Premiérový Tomáš Savka vládne především svým silným hlasem, do kterého umí vložit potřebné emoce. Pro Romana Tomeše je Tomáš první velkou muzikálovou rolí a popral se s ní skutečně velice dobře, zaujal nás především výbornným přirozeným herectvím, emocemi a hezkou barvou hlasu. Tomáš Löbl je typově nejpřesnějším mladým romantikem, skvěle mu sedí komická první půle představení a hlasově se mu také nedá nic vytknout, možná by se jen mohl více soustředit na emoce v druhé půli představení, kde jsou skutečně potřeba. Všichni velice dobře tančí a stejně jako Jany si zaslouží obrovský potlesk.

Nela Pocisková a Jan Kříž

Erikové Jan Kříž a Zbyněk Fric jsou taktéž vyrovnaní, Jan Kříž vyniká pěvecky, přičemž mu sedí více první píseň “Valiace sa kamene“, zatímco Zbyněk Fric svůj výkon staví na precizním herectví a více se našel v romantické písni “Čakám ťa láska“. Oba jsou ale “nádherně záporní” a tají se dech nad jejich tanečním výkonem u “kamenů“. V roli matky jsme viděli Zuzanu Krištofovou-Kolářovou, která nás zaujala naprosto famózním pěveckým výkonem, a Alžbětu Stankovou, jejíž emoční herecký výkon je skutečným skvostem a věříte ji každé slovíčko. Roli dále alternuje Marie Štěchová, na kterou jsme během čtyř viděných představení neměli štěstí. V malé roli otce se alternují Jan Révai a Michal Pleskot, kteří jsou naprosto rovnocennými partnery.

Alžběta Stanková

Juraj Bernáth a Antonín Moravec hrají v “Osmém světadílu” několik epizodních rolí, které jsou v drtivé většině komediálního rázu. A pokud dotyčné pány znáte, jistě víte, že právě vtip je jejich parketou, takže o nudě či špatném výkonu se nedá hovořit. Teď však jen spíše subjektivně musíme lehce vyzdvihnout Juraje Bernátha, který je celkově vtipnější a přirozenější. V dětské roli malého Jakuba exceluje již jevištně zkušený Filip Antonio (jeho herectví by mohl závidět kdekterý herec), dalšími alternacemi jsou Denis Klát a Adam Damba Bubák.

Velice specifickou částí obsazení je zde pánská company, která prakticky nesleze z jeviště a předvádí výborné pěvecké, herecké i taneční výkony. Představuje především partu Tomášových kamarádů, ve které je každý individuální osobností a bez nich by těžko tento muzikál mohl fungovat. Pro jejich sladěnost by ani nebylo příhodné, kdyby jeden z nich byl výrazně slabší, což se tady naštěstí nestalo. Alternují se Filip Gröger – Tomáš Sloupský, Martin Bačkovský – Petr Šudoma, Petr Novotný – Oldřich Smysl a Peter Veslár – Jan Tenkrát. Každý z nich má svůj moment představení, kde je nenahraditelný, ale za zhlédnuté reprízy jsme si nejvíce oblíbili company ve složení Gröger, Šudoma, Novotný a Tenkrát.

Filip Gröger, Petr Novotný, Peter Veslár, Martin Bačkovský a Tomáš Savka

Dámská company je až na pár replik výhradně taneční a mají často opravdu náročné choreografie. Občas by se však dala vytknout určitá nesladěnost, ale osobně jsem byl i tak ohromen a sladit některé rychlé choreografie mi připadá téměř jako nemožný úkol. Jmenovitě v představení tančí Zuzana Pokorná, Denisa Kubášová, Zuzana Herényiová, Zdeňka Pijanová, Linda Huňáčková, Barbora Danzerová, Gloria Fricová, Eva Miškovičová a Kamila Mottlová.

Petr Novotný a dámská company

Co dodat závěrem? “Osmý světadíl” není muzikálem bez chyb, určité výhrady však zcela přebíjí originální zpracování nesmrtelných hitů Elánů, dynamická choreografie, vtip i emoce a bravurní výkony všech členů obsazení. “Osmý světadíl” je poctivý muzikál, který má šanci prorazit v dnešní muzikálové džungli a rozhodně jeho návštěvu můžeme doporučit! 85%

(V případě, že se Vám představení líbilo, doporučujeme také koupi kvalitně nahraného CD, jehož recenzi připravujeme.)

Děkujeme divadlu Kalich za spolupráci a možnost zhlédnout všechny alternace muzikálu!

Roman Tomeš

Michaela Doubravová a Denis Klát

Filip Gröger a jeho vysněná žena

Michaela Doubravová

Zbyněk Fric

Marie Štěchová a Kateřina Steinerová

Tomáš Löbl

Roztančený Tomáš Savka a company

Autorem fotografií je Richard Kocourek /Divadlo Kalich/. Děkujeme za jejich poskytnutí.


Recenze a reportáže
“Kleopatra” oslavila 10 let a s úsměvem se rozloučila s diváky (+ video)
Recenze a reportáže
“Kladivo na čarodějnice” – dech českých dějin v muzikálovém pojetí
Recenze a reportáže
Zamyšlení nad “Kudykamem” – část druhá
  • janule

    V company tanci i Kamila Mottlova – a mne se libila nejvic :-) nejak jste na ni zapomneli…


  • Pavel Košatka

    Snad jsou teď dámy komplet… ;)


  • janule

    diky :-))))
    jinak s recenzi prevazne souhlas – Nelu jsem slysela na CD a Len kym tu jsi se mi tam uplne nelibilo… A matka nema moc prostoru, kde projevit sve pevecke umeni…


  • Alea

    Tak po přečtení recenze se ještě víc těším na středeční představení. Jsem moc ráda, že jste popsali vpodstatě všechny alternace a ne jen premiérové obsazení, což je skvělé. A navíc je tu minimum záporné kritiky, a to je nevídané! Takže děkuji za parádní článek a vzhůru na Osmý světadíl!


  • Michal

    Dnešní představení bylo úžasné. Osmý světadíl mě moc překvapil a zalíbil se mi. Zvláště herecké výkony byly výborné a překvapující. Tomáš Savka, Kateřina Steinerová či Zbyněk Fric byli naprosto bez chyby. Dokonce se nenašel žádný špatný herec či herečka… Proto muzikál vřele doporučuji.


  • Petr

    kdo psal proboha to libreto? – to je priserne…


  • Radek Janda

    Viděl jsem zatím dvě reprízy, a i když jsou v muzikálu malá “hluchá” místa, v celkovém kontextu jsem byl opravdu překvapen a muzikál vřele doporučuji, ty SILNÉ momenty, co v něm jsou, opravdu stojí za to! Pro mě milé překvapení sezóny.


  • Aneta

    Já to viděla, ale čekala jsem více – souhlasím s tím, že ten příběh je strašně slabý – jinak výkony fajn, ale jednou stačilo


  • Ema

    Kto videl všetky muzikály v Prahe aké kedy išli, na ôsmy svetadiel povie, že katastrofa, ale kto v živote žiaden muzikál nevidel, tak sa mu to môže páčiť. Veľmi zle napísaný príbeh. Ja som z muzikálu veľmi sklamaná.


  • Lenka

    Nela je proste najväčšia speváčka a herečka akú poznám…Marika Gombitová má silnú konkurentku :) A tie pesničky, ktoré si spievala boli neskutočne krásne, divadlo sa len tak ozývalo :) BRAVO STAR :*


  • Maťo

    NELA SI DOKONALA!!!!!!!! krasne si odspievala pesnicky! vauuuu :)) tento muzikal si pojdem pozreť este raz a to hlavne kvoli tebe lebo tam ziaris :)) vsetci su tam v pohode, ale ty si tam proste…to sa neda vyjadrit slovami…dokonala je slabe slovo… :)


  • Maxo

    Videl som 15000000000 muzikalov ale na tento nema zaidny…boli vsetci skvely ale najviac vynikala nela :))) Nelka dakujem za krasny kult. zazitok a pozdrav j. Durovcika, je skvely reziser :))


  • Monika

    Nela si prostě československá hvězda, máš krásný vysoký hlas … i já jsem někdy zpívala ale přestala jsem s tím: (pokud se mi bude dát přijdu si tento muzikál podívat ještě jednou:)


  • Luky

    Prosim Vás, nevíte někdo obsazení na 17.9. od 14:30? :) ..strašně by mě to zajímalo :) .. a nebo kde bych to mohl alespoň zjistit? ;)) ..Děkuju moc :)


  • Niky

    Luky, sleduj stránku http://www.nelapociskova.estranky.sk tam vieš o tom najnovšie info. Alebo ticetportal :))


  • janule

    Tak mam za sebou nekolikrat poslechnute CD a musim bohuzel rici, ze se mi Nela strasne spatne posloucha – zvlaste ve vyskach. Pusobi to divne, strasne nasilne – bohuzel Len kym tu si uz v jejim podani s manzelem preskakujeme, stejne jako Jedenacte prikazanie :-(


  • Jana

    Mali sme to stastie vidiet premieru a musim konstatovat, ze muzikal predcil vsetky moje ocakavania. Bolo to fantasticke. Ja osobne mozem tento muzikalovy pocit len a len doporucit – ci uz tanec, spev, vykony vsetko bolo fakt na spickovej urovni. A Nela bola fantasticka! Treba vidiet.


  • Majka

    Ludia cisto zavidite…Nela ma velky talent, este nebola spevacka, kt. porovnavali z M. Gombitovou a kt. rozplakala K. Gotta. Nelka, si naj :))


  • Luky

    Bohužel to ale ani na tom portálu teda nemohu najít! ://


  • Ivan

    Jak se mi Nela nelíbila v Robinovi, tohle jí perfektně sedí, jako Jana je úžasná po všech stránkách. Mimochodem Jedenásté prikázanie na CD je zážitek a neustále to poslouchám.


  • Naty

    No premiéra bola úplne úžasná! Už som videla všakovaké muzikály a je pravda, že príbeh nebol veľmi originálny, ale čo originálne dnes už vymyslíte o láske… Herecké a spevácke výkony boli neskutočné, hlavne Nela ohromila svojim rozsahom a čistým hlasom. A do Tomáša sa nedalo neľúbiť! ;) Určite odporúčam, má to všetko, čo muzikál má mať – veľké hity, silné emócie a výborné choreografie!


  • Luky

    Prosim a CD se v divadle na představení dá koupit? :))


  • Pavel Košatka

    Dá ;) Stojí myslím 299 korun.


  • Abigail

    Pavle, jak hrozné jsou ty “přestavovací scény”? Zvažovala jsem zabití režiséra už u Robina, protože to na pražská představení byl pro mě nadprůměr, ale tohle to silně brzdilo, tak: je to zhruba stejné, nebo horší? Jdu určitě, ať zas někdo nemá řeči, že mě negativní kritika odradila, jen, na co se mám připravit?


  • Pavel Košatka

    Stejné jako u Robina…


  • Alea

    Tak jsem měla včera poprvé možnost vidět představení a jednou větou můžu říct, že to je konečně muzikál se vším všudy, s pořádnou porcí krásně zazpívaných písní, neuvěřitelného pohybu a mluveného slova! Písně Elánů jsou v originální úpravě přezpívané účinkujícími nádherně, procítěně a s plným nasazením, především v podání Jany, Tomáše, Erika. Neuvěřitelně pohyblivá dámská i pánská company s náročnými choreografiemi, při kterých se člověk diví, že to vůbec lze v tak rychlém sledu a s množstvím energie odtančit! Nápadité scény, které se hned tak někde nevidí, jako výstup s hrncemi při „Stužkové“. Prostě skvělý muzikál, skvělí účinkující a dokonalá práce režiséra. Příběh je možná trošku přitažený za vlasy, určitě není originální a jsou v něm nedotažené věci ohledně děje, ale v podání účinkujících je tohle smazáno výbornými výkony. S diváky cloumá množství emocí, kdy dojetí střídá humor, radost, nadšení… a to naprosto nenásilnou formou, bez hluchých míst. Zkrátka to skvěle “odsejpá”. Dlouhé přestavby jsem rozhodně neregistrovala, naopak. A největší dojmy ? Tomáš Savka a jeho “Láska moja” (celkově byl skvělý pěvecky i herecky), Míša Doubravová a “Len kým tu si” (opět výborná pěvecky i herecky), Zbyněk Fric a “Valiace sa kamene” (úžasný taneční výkon) a krásně zazpívaná “Láska moja”, roztomilý Filípek Antonio… Ale musím říct, že k jedinému účinkujícímu nemám žádnou výtku ani poznámku, prostě všichni byli perfektní. A závěrečný dlouhotrvající potlesk stojících diváků byl plným právem zasloužený.


  • Alea

    Omlouvám se – samozřejmě u Zbyňka ne “Láska moja”, ale “Čakám ťa láska!”


  • Lucie

    Tak jsem byla také včera na představení a dvěma slovy – velké rozpaky.
    Velmi sympatické je velké nasazení, s kterým všichni účinkujcí vystupovali. V některých divadlech jsem měla v poslední době pocit, že si tam herci šli odkroutit směnu jak do fabriky a hlavně aby už byl konec. Tady všichni jeli naplno.
    Nadšená jsem byla hlavně z company. Tolik energie se jen tak nevidí…
    Co mě však docela zklamalo bylo to, co mělo být na muzikálu hlavním tahákem, tj. hudba Elánů.
    Tedy abych to vysvětlila, na Elánech jsem vyrostla a většinu jejich písniček znám nazpaměť.
    Jelikož je mám naposlouchané v jejich podání, tak mě občas jejich pojetí v divadle dost vadilo.
    Je mi ale samozřejmě jasné, že to je můj problém, a že to nemůžu tvůrcům vyčítat.
    Ale bohužel mi některé písně, zejména v podání Michaely Doubravové, trhali uši.
    Takže za mě, jsem ráda, že jsem viděla, ale jednou stačilo.


  • Nina

    Majka, krásne si to vystihla tvojím komentárom “Ludia cisto zavidite…Nela ma velky talent, este nebola spevacka, kt. porovnavali z M. Gombitovou a kt. rozplakala K. Gotta. Nelka, si naj :))” Jednoznačný súhlas Nela je na naše pomery neobvyklý multi-talent, ten kto to nevidí… no neviem… Veľmi sa teším na Ôsmy Svetadiel v Bratislave to si doslava pôjdem vychutnať.


  • Peťula

    Shlédla jsem včerejší představení muzikálu a musím říct, že jsem byla příjemně překvapena. Jako slabší bych hodnotila základní příběh, který velmi připomíná jednu z právě běžících telenovel, nicméně skvělé výkony jednotlivých představitelů, nápadité choreografie, vtip a spád celého muzikálu tohle vyváží. Za všechny bych vyzvedla výkon Tomáše Savky, který mě neuvěřitelně překvapil – pěvěcky úžasný, herecky skvělý, tanečně překvapivě velmi dobrý. Role mu skvěle sedla :-) Jsem zvědavá na další alternace.


  • veny

    Nela je určitě talent, avšak mě ty její pěvecké výšky prostě trhají za uši – má tak zvláštní barvu hlasu, která mě prostě děsně vadí.


  • KM.

    Kvalitné obsadenie už vopred sľubujúce príjemnú zábavu i kultúrny pôžitok opäť nesklamalo. Kde sa skĺbi legendárna hudba s už tradične výbornou choreografiou (neprajníci Ďurovčíka pokojne nesúhlaste-žili mi to nepotrhá) a skvelými spevákmi/hercami, tam nemôže chýbať nadšenie publika, ktoré len reálne odráža atmosféru z javiska. Ako celok pôsobilo predstavenie čarovne, príhodné zapracovanie tradičných Elánoviek do deja reprezentované krásnymi neopočúvanými hlasmi talentovaných mladých ľudí (odpusťte ten sentiment, ale nedá mi nevyzdvihnúť Nelyne prednosti-spievala úchvatne), zábavno-tragický príbeh, herci prezentujúci fenomenálny scénar (ktorí tiež zostavili ľudia zvučných mien osvedčení v tejto brandži už tisíci raz)a spievajúci s elánom (doslova?:) ) a entuziazmom… rozhodne odporúčam! (a to či už priaznivcom skupiny Elán alebo všetkým generáciám a ľuďom, čo radi snívajú, či aspoň snívať zvykli, realistom, pacifistom i tým, čo sa radi zasmejú, započúvajú, prípadne si radi zaspievajú…) …P.S.: Kritizujte koľko chcete a na koľko sa cítite, faktom však ostáva, že Jožo Ráž skandoval najviac (a podľa môjho dodatku: mal prečo) … P.P.S.: Ostaňte kultúrni!


  • Barbara Semenov

    Souhlas s dobrou recenzí i všemi pozitivními komentáři. Muzikál Osmý světadíl se velmi vydařil, celkově hodnotím za jedna. Kvalitní práce, která se na české muzikálové scéně objevuje v poslední době zřídka. Spojení Elán a Ďurovčík ostatně nemohlo asi dopadnout jinak. Excelentní výkony skvělého obsazení, méně známí herci/zpěváci/tanečníci v jednom balíčku jsou skutečně slovy Jána Ďurovčíka „muzikálová monstra“ :-). Choreografie strhující, stejně tak jako nasazení účinkujících. Příběh sice není zrovna Excalibur, ale rozhodně je duchaplnější než příběh světové Mama mia, o plytkém Katu Mydlářovi ani nemluvě. Z Osmého světadílu odchází divák s fajn pocitem (“feel good musical”), a to není v dnešní době vůbec málo.


  • Romča

    No zaplaťpánbůh, že to není Excalibur…:) Naopak si myslím, že děj je naprosto úchvatný – hluboký a vážný, jako život sám. S tureckou telenovelou bych to fakt nesrovnával. Nemá to totiž 190 dílů, ale jen 2 3/4 hodiny (bez medley) :) Ač nerad, musím uznat, že tohle je představení roku a tím dějem dokonce trumflo i další skvělý hitmuzikál Děti Ráje. Prostě Ďurovčík konečně zabodoval naplno a smekám svůj skalp! Písničky zazpívané líp než v originále (navzdory problémům děvčat s výškami – hlavně Steinerka se v těch výškách fakt nedá poslouchat – není divu, je to alt…, Pociskovou jsem ještě neslyšel, jen posuzuju z toho, co tu výše někdo komentoval, no ale i supertalentované Míše to 2x poněkud ujelo včera). Jinak Kateřina St. zase ale famózně hraje, takže se to vyváží jako tako, Míša je komplexní, pohoda:) Kluci všichni skvělý (viděl jsem Tomíka L., Romana; Zbyňka i Honzu), Betka Stanková zážitek až mrazí, company pak přímo dokonalá! Hlavně páni! Prostě laťka zdvižená hooodně vysoko!


  • Romča

    Co se týče hodnocení výkonů z pera Pavla, je to všechno o vkusu. Mně se třeba ta barva hlasu u Romana právě tolik nelíbí (ale podtrhuji, že celkově je dokonalý!), no a u Zbyňka a Honzy to mám obráceně. Zrovna bych řekl, že Zbyňkovi pěvecky víc sedí Kamene a Honzovi Láska láska…:)


  • Alea

    Ohledně company – ono je to těžko porovnatelné, protože páni nejen tančí a zpívají, ale mají především velkou hereckou příležitost s množstvím mluveného slova, včetně vtipných komentářů. Dámská company je hlavně o tanci, ale ten je přímo famózní!


  • Alea

    A protože jsem si dnes 8. světadíl mohla vychutnat ještě jednou, tak sem ještě napíšu dojmy. Tomáše hrál opět neuěřitelným způsobem Tomáš Savka. Mám dojem, že líp předvedenou tuhle postavu už asi vidět nemůžu. Savka je nejen vynikající zpěvák, procítěně dává krásné písně, ale on je skělý i herecky tak, že mu tu postavu člověk opravdu věří! Míšu Doubravovou dnes vystřídala Nela Pocisková – tady mě asi její příznivci nebudou mít rádi, ale i když nebyla špatná, v písni Kým tu si byla opravdu skvělá, tak jinak mě zas až tak neuchvátila. Mám pocit, že většinu písní zpívá falzetem, navíc mi vadí slovenský přízvuk při mluveném slově. Herecky ji Míša rozhodně převyšovala a pěvecky si myslím, že byla mnohdy taky lepší. Ačkoliv typově se mi Nela na Janu hodí líp – Míša působí moc mladince. Malého brášku hrál namísto skvělého Filipa Antonia hodně bídně Adam Damba Bubák (vada řeči, špatně mu bylo rozumět). Jinak bych ráda vypíchla skvělého Juraje Bernátha, protože byl neuvěřitelný ve svých rychlých převlecích i humoru. Ostatní skvělí jako minule prostě parádní zážitek hodný velkého uznání.


  • Mojmír

    Osmý Světadíl je skutečně takovým “osmým světadílem” českých muzikálů… Netvrdím, že je to nejlepší dílo, které máme. Výtky by byly, ale ty zůstávají daleko v pozadí za úžasnými výkony jak sólistů(jmenovitě Nela Pocisková, Tomáš Savka, Zbyněk Fric), tak company… Neskutečná taneční čísla, nápaditá a originální scéna, vše odzpíváno bez chyby, zahráno na výbornou… Neustále běhající mráz po zádech, pusa otevřená dokořán a často vlhké oko… Zkrátka nádherný zážitek :)


  • Ivan

    Souhlas s recenzí! Viděl jsem to třikrát a půjdu zase! Úchvatná a po všech stránkách výborná Nela Pocisková, chápu,že někoho její výšky štvou, ale mě to docela baví. Míša Doubravová taky skvělá a uplně jiná! Tomášové jeden jak druhý mají svoje super místa! Révai strašně překvapil! Stanková je super herečka – zpívá solidně, Štěchová zase dobře zpívá, byť to moc neuhraje, ale přesto velmi dobrej výkon! Kubové roztomilý, ale pro mě největší zážitek skvěla company! Úžasně sehraní! Souhlasím s recenzí, že divoch Grogr, sexuální maniak Novotný, poučovatel Šudoma a natvrdlín Tenkrát mě naprosto dostali svojí všestraností. Díky pánové a samosebou díky dámy, které tančily jako o život! Juraj Bernáth a Antonín Moravec korunovali humor týhle docela smutný inscenace! Slzy, smích, slzy, smích – prostě nádhera. Konečně muzikál a konečně kvalitní muzikál. BRAVO


  • Katka

    Bude ta slíbená recenze CD?


  • Pavel Košatka

    Jistě že bude :).


  • Mirda

    Úplně v tomhle muzikálu zbožňuju Savku, Nelu a Bernátha – ten tam má fakt “koule” :-)


  • Abigail

    Tak jsem konečně viděla a jsem velice potěšená.
    Prostoje kolem stavění scén nakonec nebyly tak strašné, jak jsem čekala (fakt jsem se asi obrnila trpělivostí), i když nad jedním zůstává rozum stát – proč když během jedné písničky dokážou x-krát změnit prostředí v nákupním centru, aniž by se dění zastavilo, proč ty obyčejné přestavby tak trvají? Tohle vylepšit a budu asi maximálně spokojená. Protože pak už mi vadil jen v druhé půlce lehce kýčovitě na hlavu postavený příběh, mafiánská zápletka atd. Ale jinak prst nahoru a to rozhodně.
    Už nějakou dobu jsem si říkala, že chci v něčem vidět Tomáše Savku, protože jsem ho neviděla živě tak někdy od doby krátce po té soutěži (Superstar? začínám v nich mít guláš), které se tehdy účastnil, a jsem ráda, že jsem to nechala až na teď a nesnažila se už loni. Protože tohle bylo skvělé. Role, ve které to za to stojí. Hvězda večera. (Tak snad se mi to stejně tak letos povede i v dalších dílech). Honzu Kříže znám, výkon skvělý, jako vždy, tentokrát trochu menší role než Robin a úplně jiná a dobrá, i když co do příběhu mi v jednu chvíli lehce nebyla jasná… Ale budiž, můj problém. A Kateřina Steinerová mě překvapila, příjemně, protože v té jedné ukázce, kde jsem ji viděla, mě to lehce vyděsilo, jenom v některých chvílích toho chlapa prostě neuzpívala, nebyla přes něj slyšet, ale taky dobré, měla jsem tušit, že špatnou by si nevybrali. A zbytek obsazení – Stanková, Gröger, Šudoma, Tenkrát, Smysl a Moravec taky skvělí – zejména tedy pánové – jejich skupinovky se mi moc líbily. A stejně tak dámy, všechny čtyři – všichni tanečníci mají můj hluboký obdiv a vzhledem k tomu, že tady se zase jednou hýbali skoro všichni, tak všichni.
    A hlavně za mě – k pěknému divadlu ještě pěkná atmosféra, nevím, jestli jsou tak dobří herci, nebo jestli tak hodně improvizují, nebo jestli se prostě – vzhledem ke krátké době hraní si ještě nezvykli a odbourávají se, ale i to tam tak nějak patřilo a to nadšení, s kterým hráli dokázali přenést dál… Skvělé… Hudbu asi netřeba komentovat (jen si rýpnu – zrovna tady není orchestr potřeba, takže myslím, že by se živá hudba taky mohla vejít)… Líbily se mi i dvě novinky a určitě půjdu znovu – na další alternace – na holky jsem zvědavá, zda budou výraznější, a na zbylé Tomáše, zda budou stejně dobří nebo lepší… (A příležitostně si vezmu za manžela nějakého Erika, aby ty výlety za kulturou měl kdo sponzorovat… – nemístná poznámka na konec)


  • Romča

    :) Taky už se těším na konec týdne a svou třetí návštěvu… Na tohle tady totiž momentálně nic nemá! Snad jen Děti, ale protože už končí, je dobře, že máme náhradu.
    Jen nechápu, proč všichni kritizují ten příběh – mně přijde naprosto geniální. Je to memento a poselství. Je v tom hluboká pravda o dnešním světě a našich převrácených hodnotách:( Prostě smekám i v tomto ohledu!


  • Briseis

    Trochu off-topic, ale kam to napsat? Včera jsem viděla Michaelu Doubravovou v seriálu Terapie. Překvapila mě, byla naprosto výborná. Nepatřím mezi její obdivovatele, ale tady mě dostala. Myslím, že by se měla více věnovat herectví, moc kvalitních hereček v ČR není a když, tak jsou to pořád ta samá jména. Ondřeji, vzkaž jí to. :))


  • Ondřej Doubrava

    Briseis: Vyřídím, bude ráda, dost jí na Terapii záleží, já myslím, že ona si to sama tak hezky rozvrhne, co bude chtít dělat. ;-)


  • Romča

    Díky za skvělý názor k Terapii. Já myslím, že Míša je nejen kvalitní herečka, ale i zpěvačka – o pohybovém nadání ani nemluvě!


  • Briseis

    A ona bude i v dalších dílech? Nevím, zda jsem správně pochopila princip tohoto seriálu. Každý díl nový pacient, nebo se budou vracet? Zrovna u její postavy mě dost zajímá, jak to bude dál. :)


  • Míra

    Romčo, myslím, že ani s Dětma se to nedá srovnat. Snad jen, že by to měl být podobný formát. Ale Elán/M. David a Kalich/Goja je nesrovnatelné. OS je spousta energie a emocí na malém prostoru s tou správnou muzikou.

    A popravdě ten závěr příběhu doopravdy trochu zavání Amerikou, to zase neztrácejme soudnost, ale takovej je současnej trend, to se nedá svítit! A lidem to většinou nevadí, takže v pohodě. ;-)


  • Ondřej Doubrava

    Briseis: Příběh Lindy se bude odvíjet skutečně každou středu…


Novější komentáře »