Přinášíme vám výsledky 30. ročníku Cen Thálie v kategorii Muzikál, opereta a jiné hudebnědramatické žánry.
ŽENY
HANA HOLIŠOVÁ
Role: Marta
Inscenace: Marta
Hudba: Petr Zeman a citace písní z repertoáru Marty Kubišové
Libreto: Daniela Šteruská-Sodomová
Režie: Adéla Stodolová
Pěvecké nastudování: Linda Finková, Petr Zeman
Choreografie: Linda Rančáková
Premiéra: 9. června 2022
Daniela Sodomová, Mamon Art s.r.o. a Letní scéna Musea Kampa Praha
Oficiální odůvodnění Herecké asociace:
Hana Holišová se v Martu Kubišovou doslova převtělila, aniž by ji ovšem jakýmkoli způsobem imitovala. V jejím projevu jsou zřetelné pouze základní charakteristické rysy legendární zpěvačky, se kterými si zručně pohrává a citlivě je rozvíjí. Herečka svou pečlivě zpracovanou choreografií gest, mimiky a pohybů vystavěla postavu, která k divákům nejen promlouvá, ale především s nimi po celou dobu představení komunikuje. To je největší devíza výkonu Holišové, jež se také hlasově přiblížila altu Kubišové a s přirozenou lehkostí a naprostou intonační suverenitou interpretovala její hity i méně známé písně. Rolí Marty se Holišová posouvá do další etapy svého uměleckého působení, které bude jistě velmi zajímavé sledovat.
MUŽI
TOMÁŠ SAVKA
Role: Max Bialystock (s přihlédnutím k výkonu v roli Jiřího Suchého v inscenaci Jonáš a tingl-tangl, Národní divadlo moravskoslezské)
Inscenace: Producenti
Hudba: Mel Brooks
Libreto: Mel Brooks, Thomas Meehan
Překlad: Adam Novák
Režie: Gabriela Petráková
Hudební nastudování: Jakub Žídek
Choreografie: Ladislav Cmorej
Premiéra: 27. října 2022
Národní divadlo moravskoslezské Ostrava
Oficiální odůvodnění Herecké asociace:
Tomáš Savka představil broadwayského producenta Maxe Bialystocka jako vilného a nemravného producenta výstižnými hereckými prostředky – je provokativní, nevypočitatelný a mírně kontroverzní. S labužnickou prostopášností a zdravým sebevědomím Savka předvádí to nejlepší ze svého talentu, s podobnou lehkostí a bezprostředností zvládl také nesnadný pěvecký part. Znamenitý pěvecký a herecký výkon ale Savka ukázal i v legendárním díle Jiřího Suchého a Jiřího Šlitra Jonáš a tingl-tangl, jímž jednoznačně potvrdil, že má smysl uvést na jeviště i titul obecně považovaný za nepřevoditelný. Ačkoliv střípek Jonáše nosíme v sobě každý, Savka ho dokázal najít a osobitě ztvárnit podle vlastního přesvědčení – a v tom spočívá kouzlo jeho jedinečného podání.
Všechny nominace na muzikálové Ceny Thálie 2023 naleznete >>ZDE<<
Komentáře