Brno

“Les Misérables – Bídníci” na tiskové konferenci


Únor – překvapivě on je měsícem, kdy se v těsném závěsu setkávají dvě nejočekávanější premiéry této sezóny, paradoxně se vlastně v obou případech jedná o návrat, byť do nových prostředí. „Dracula“ už velice úspěšně okupuje Divadlo Hybernia a tak se pozornost začíná soustředit na další, stejně a u někoho asi ještě trochu více očekávanou událost. A tak jsme nemohli chybět na oficiální tiskové konferenci muzikálu Alaina Boublila a Claude-Michel Schönberga „Les Misérables – Bídníci“.

Hned na začátek je třeba říct, že se vzhledem k celosvětovému významu díla jednalo o debatu nejdelší, (měřeno od října, kdy jsme do Brna na tiskové konference začali pravidelně jezdit), s nejvyšší účastí novinářů a také s hojnou účastí části účinkujících (ti se bohužel prakticky nedostali ke slovu) a realizačního týmu.

Slova se tradičně ujal ředitel divadla a režisér Stanislav Moša. Hned na začátku se vyznal k lásce  k předloze Victora Huga, různým zpracováním tématu a zejména k tomu muzikálovému, však se také dotýká takových věcí, jako láska, ušlechtilost, vášeň, touha něco změnit.. Podotkl, že dispozice souboru dovolují nasadit jej do inscenace téměř celý jen s malým využitím externistů. I ty ale ve výčtu obsazených najdeme a zmínit musíme minimálně Jana Ježka – legendárního to Jeana Valjeana z obou pražských nastudování (Divadlo na Vinohradech a posléze GoJa Music Hall, vždy v režii Petra Novotného).  Režisér Moša je zaujetím Jana Ježka pro tuto úlohu fascinován.

Zajímavostí je, že MdB u Bídníků snad poprvé veřejně uvádí i understudy – záskoky – v Brně jimi budou například Eva Jedličková jako Fantine, Radek Novotný v roli studenta Maria, Kateřina Krejčová jako Cosette (ta pro zajímavost hrála i malou Cosettku v pražském představení z roku 1992) a  Kateřina Halíčková coby Eponine.

Možná nejzajímavější informace z tiskovky, která se týkala obsazení, se dá rozdělit na dobrou i špatnou zprávu zároveň. Týká se jednoho z nejoblíbenějších členů souboru Jana Apolenáře. Začněme tou horší: Do inscenace nastoupí až později (v upraveném obsazení tudíž u role hostinského Thénardiera zatím figurovali jen Jan Mazák a Tomáš Sagher), ale (a teď se dostáváme ke zprávě dobré) kromě Thénardiera nastuduje i roli inspektora Javerta!

Dramaturgyně Pavlína Hoggard poté přiblížila triumfální jízdu díla od pařížské premiéry  v Paláci sportu v roce 1980, až po úspěchy po celém světě, tentokrát už pod britskými křídly.  Zajímavá debata se následně strhla kolem tématu autorských práv. Ač mají brněnští inscenátoři volnou licenci, tzv. non-replicu, neboli nemusí se držet, co se scénického ztvárnění týká, originální londýnské verze, jsou pod velmi přísnou kontrolou agentury Camerona Mackintoshe (držitele práv na jedny z největších světových hitů, však i dřívější bonbónky na repertoáru MdB:  „Oliver!“ a stále uváděné megaúspěšné „Čarodějky z Eastwicku“), která má právo veta v jakékoli záležitosti, se kterou i třeba jen trochu nebudou souhlasit.. Půjde se cestou inovací, ale nikoliv modernizací.

Kontrola se týká třeba i plakátu. Na tiskové konferenci byl odhalen již druhý návrh (více odpovídající plakátům zahraničních verzí), ale ani ten ještě není úplně finální, ale třeba už touto dobou v Brně visí. Dlouhá doba tedy byla věnována tématu „Cosetty s vlajkou“ a člověk si jen mohl říct, že ten, kdo se o muzikály zajímá trochu i s autorsko-právní stránky, ví toho o uzavírání licenčních smluv na nejostřeji střežená díla, více než profesionální novináři, což potěší.

A jelikož chce Brno třetí české nastudování, kde nechybí kongeniální český překlad Zdeňka Borovce (a který bude přítomen také v „malém“ programu, takže se bude jednat vlastně o jeho první české knižní vydání, kdo bude mít zájem pouze o “velký” program s fotografiemi, bude k dispozici také)  mít co nejlepší, nejen že odložilo premiéru, ale najalo si osvědčené spolupracovníky.

Jiří Petrdlík, Dan Kalousek a Igor Vavrda mají na starosti hudební nastudování. To se opírá o originální obsazení orchestru (zhruba 35 členů), nebude se však držet původních aranží, takže nás čeká zbrusu nový posluchačský zážitek. Také se zrealizovalo zhruba 90% všech agenturou povolených škrtů, kratší budou díky absenci točny i některé mezihry a kosmetické úpravy (údajně miniaturní) se nevyhnuly ani českým textům, přesto se délka bude zřejmě pohybovat ke třem hodinám.

Andrea Kučerová zase pro produkci navrhla 500 kostýmů a v dekoraci německého scénografa Christopha Weyerse (autor oceňované výpravy třeba pro německý retro muzikál „Ich will spass (Chci legraci)“, vyrobené v barrandovských filmových ateliérech, se třeba na začátku podíváme do kamenolomu, či do opravdu špinavých městských ulic, neboť se jde více po tématu chudých lidí. Zvukaři a osvětlovači zase odjeli nasát vůni původní inscenace do Londýna, dbá se na to, aby světla i zvuk byly na špičkové úrovni.

Celý soubor přistupuje k tak náročnému projektu s viditelnou pokorou (však se podle slov Stanislava Moši dá celé dílo také lehce zkazit), v soudržnosti, na výsledku všem nesmírně záleží, i brněnští herci, kteří hráli před pár lety v GoJa Music Hall plně naslouchají novému výkladu a tak doufejme, že se bude jednat o další nezapomenutelné provedení.

Připomeňme, že náš server navštíví za účelem zhodnocení hned čtyři představení (veřejná generálka, druhá premiéra, dvě brzké reprízy), aby byla recenze skutečně poctivá. V programu by pak tento titul měl být poměrně často, předpokládá se totiž podobný počet repríz, jako u „Čarodějek z Eastwicku“.


Nosiče
Představení nové české nahrávky klasického muzikálu “Šumař na střeše”
Recenze a reportáže
„Ptákoviny podle Aristofana“ aneb lidová taškařice o tom, kterak snadno a rychle vychytralostí ovládnout masy
Brno
Kouzelný rodinný muzikál MATILDA zamířil do Brna
  • Arnošt z Pardubic

    Tý jo! 35 členů orchestru… Ať žije Brno… Na tohle se opravdu těším…


  • Jiří Kůdela

    Kdo ještě neviděl, dnes se na stránkách MDB objevila fůra zbrusunových fotek…


  • Tychi

    Brno, Brno, proč jsi tak daleko?


  • Ondřej Doubrava

    Tychi: Mně se dřív taky zdálo daleko, teď jsem tam skoro každý týden, ale ano, na trase Praha – Brno je to snažší. Budou to hrát hodně v rámci odpoledních představení, tak třeba se někdy dostaneš a možná i na toho Tvého Valjeana. ;-)


  • Sangí

    Na Bídníky jdu zítra na předpremiéru a po přečtení reportu z tiskovky, se začínám těšit ještě víc nehorázněji jak doposud :)


  • veny

    taky se moc těším. No a fotky jsou krásné.


  • Jiří Kůdela

    veny: Že jo, mně se také moc líbí


  • Lavera

    Ondřej: budu pak moc prosit o informaci, jak je představení dlouhé. Jízdní řád – autobusy – mám “vyhledaný”, tak kdyby mi to snad náhodou někdy vyšlo, abych věděla, na kdy lze spolehlivě koupit zpáteční jízdenku ( po odpoledním představení ).


  • Jakub

    Teda co se týče fotek, ty mne docela zklamali, docela nechápu proč mají dělnice ve scéně Když je u konce den tak čisté oblečení a navíc v takové divné barvě, pochybuju že by v té době chudina sehnala takovouhle modrou látku, ale tak je pravda že světla s tím taky udělají svoje, tak uvidíme… Taky trochu nechápu prkna na podlaze jeviště, vzhledem k tomu že se většina děje odehrává na ulici, tak bych čekal spíš něco jako dlažební kostky (takový jako měli třeba na Broadwayi)… Taky se mi nelíbí Cosettiny šaty na svatbu, působí na mne moc složitě, možná by se dalo říct až lacině …. Ale abych pořád jen nehanil, Thenardierovi mají kostýmy skutečně povedené, stejně tak jako Javert se studenty, Biskupův kostým se mi také líbí, ta červená, to je příjemná změna, po všech černočerných popřípadě hnědých biskupech z ostatních produkcí =)


  • veny

    jo je pravda, že jsem se taky pozastavovala na těma prknama…


  • Ondřej Doubrava

    Lavera: Určitě zde ten údaj pak napíši a bude i na webu MdB. Pan režisér Moša sice říkal celkový čas 2:45 po všech škrtech a tak, ale my zkušení víme, že se zatím nikdy moc neshodoval. Pro příklad, Sněhurka měla mít 1:45, má 2:20, Peklo mělo mít 2:30 a má 3:15, je pravda, že Bídníci už jsou napsaní, ale díky celkem dlouhé přestávce jsme se shodli ve více lidech, že pokud odpolední představení začne v 15:00, tak bude konec kolem 18:30, takže z Brna bude mít smysl jet až po 19:00. Ale tu plus mínus oficiální délku samozřejmě nějakým způsobem dodám, spolehněte se, většinou se ale ještě na generálce pouze odhaduje. ;-)


  • Tychi

    Fotky jsou úžasné. Oblečení chudiny mi sedí. Scéna mi sedí, takže vám všem závidím(o: Překvapilo mě, jak mi do role Javerta vzhledově nesedí Ondříček. A ještě mě překvapilo, jak za pár let zestárl “můj” Valjean. Doufám, že ho někde uvidím v kostýmu vězně, protože to si teď představit neumím.


  • Zdeněk

    Budeš posílat ještě nějaké informace k těm nedělním Bídníkum a chtel sem se zeptat jestli ty lístky sou v tý vyžší cenový kategorii nebo v té druhé jen abych věděl kolik si dát stranou


  • Zdeněk

    To je dotaz směřovany na Ondru


  • Ondřej Doubrava

    Zdeněk: Ano, večer budou informace, rozešlu je všem, u cenových kategorií ale tu informaci nemám (sám jsem vždy překvapen, kam má lístek), takže si nech určitě na ten dražší.

    Tychi: Zkusím mírně ocitovat Mošu z tiskovky, snad se to povede, nahrané to nemám: Na začátku hrajeme tak trochu ve tmě s dlouhými vlasy, poté musíme Petra trochu zestaršit, zatímco Honza Ježek zůstává “na svém”. Ale fotky z úvodní scény se jistě někde objeví. ;-)


  • veny

    Lavera: přesný čas bude uveden i na stránkách MdB u představení
    Tychi: když jsem viděla poprvé Igora na fotkách, tak mě tam taky nějak nepasoval. Pan Ježek především ztloustl – ale to je jedno, důležitý bude jeho výkon. Jsem zvědavá, jak po pauze Valjeana zvládne.
    A mě tam stále moc nesedí Thénardiové.


  • Ondřej Doubrava

    Veny: Náhodou Sagi vypadá výýýborně :-)


  • veny

    Ondra: jako jo, ale prostě nevím…:))


  • Ondřej Doubrava

    Zdeněk: E-maly pro účastníky rozeslány.


  • Sasie

    Tak Ondříček tam nesedí ani mě. Hlavně, když porovnám nalíčení, tak mi přijde, že vedle Gazdíka bude vypadat minimálně jak jeho otec, což je celkem napováženou, vzhledem k tomu že Javert by měl být mladší než Valjean a to myslím o takových cca.deset let.


  • Lavera

    Tychi: mně ani nepřipadá, že by “Valjean” za těch zhruba 14 měsíců od posledních pražských Bídníků nějak moc “zestárnul”; ( možná je to tím, že ho celou tu dobu průběžně vídám v jiných inscenacích ); spíše mě trochu zarazilo, že je na těch fotkách bez paruky – k roli Valjeana mně přece jen více “sedly” ty delší vlasy, které “stárly” zároveň s postavou. Ale fotky jsou jen fotky, mnohem důležitější je pocit z “živého” představení. Snad mi to někdy vyjde…


  • Katka

    Já už mám ty lístky na neděli vyzvednuty a mám je do 9. řady


  • Tychi

    Lavero, já ho jako Valjeana viděla naposledy v roce 2005. V Čardášce na podzim 2007. To už je moc dlouho, ale bude to parukou a bude to objemem. Zvuk jistě bude nádherný a herecký projev jako vždy skvělý. Těším se na hodnocení, až ta cesta do Brna vyjde.


  • marek štefan

    Apík jako Javert! dobrá zpráva:)


  • Ondřej Doubrava

    Expres dojmy z Bídníků (myslím, že docela podstatné):Zapomeňte na Vinohrady, zapomeňte na GoJa Music Hall, tato inscenace jde zcela jiným směrem, jak scénicky, tak trochu i hudebně, ty slíbené nové aranže byly dodrženy. Ale nebojte, jsou to pořád staří dobří Bídníci, ale opravdu jděte s čistou hlavou a zkuste se odtrhnout, na to scénické řešení je potřeba si trochu zvykat, skvělé ovšem je herecké “vyhrávání” situací do detailů. Ale potřebuje se to usadit, tentokrát bylo trochu znát, že to byla generálka.

    Lavera: Představení má zhruba 3 hodiny a pět minut (byla dlouhá standing-ovation, přijetí Jana Ježka který generálku hrál, bylo od Brňáků úchvatné. Jan Ježek nakonec v představení vystřídá tři paruky, přičemž ta “mladá” a “starostentská” je dost dlouhá, pak má hnědou kratší a šedivou kratší, se svou pokrývkou hlavy tedy nakonec nehraje, je to škoda, přišlo mi to jako příjemné oživení.

    “Malý” program s libretem je úžasný, libreto v programu je ale ve staré pražské verzi, v Brně je pár úprav, z toho nové úvodní verše Konfrontace mě dost zaskočily.


  • Sangí

    Já jsem se taky právě vrátila z Bídníků (předpremiéra) a představení, které začínalo 19:30 končilo po dlouhém potlesku 22:32.. což i s šatnou je tak akorát na stihnutí jedenáctkového rozjezdu :) Moc mile mě překvapilo, že nám pak ještě chviličku hrál orchestr jen tak pro radost k odchodu.

    Jeana Valjeana hrál Gazďa, Javerta Lukáš Vlček, Fantine Marky Sedláčková, Thénardiera Tomáš Sagher, Cosettu Marta Prokopová atd.. musím říct, že se mi všechny role líbily, i když jsem šla do sálu trochu s pochybami, ale byla jsem MOC mile překvapena. Jen je škoda, že teď řádí ta chřipková epidemie a na některých hercích bylo znát, že na tom nejsou se zdravím zrovna nejlíp a zlobily je hlasivky (hlavně výšky).. ale i tak výkon to byl fakt krásný!

    Moc mile mě překvapila Johanka Gazdíková (Eponine) – Samotářku zvládla špičkově. Měla jsem z toho docela strach, protože jsem ji to slyšela zpívat v létě na Svoboďáku na divadelním festivalu a tam to nebylo zrovna nejlepší (http://www.youtube.com/watch?v=p-a2VYC89Zk), leč dnes zazářila velmi jasně.
    Tady si můžete ještě užít Lukáše Vlčka a Sebevraždu – http://www.youtube.com/watch?v=fYBp9oEXTgI (ale dneska byl samozřejmě ještě lepší, tohle je z léta)

    Zcela mě uchvátila scéna a nádherné detailně propracované kulisy.. a jak jste tu někteří psali o kostýmech, tak ty do celého konceptu taky suprově zapadly.. a dřevěná podlaha.. ta na fotkách trochu bila do očí, ale během představení tak krásně dotvářela atmosféru ulice :)
    No a moc se mi líbila kanálová scéna :) a mosty a voda :)

    Kdysi jsem viděla pražské Bídníky na Výstavišti a musím říct, že ti naši brněnští se mi líbili mnohem víc :)) Byli takoví procítěnější a zahranější a barvitější a pohyblivější (co se týče scény a kulis)..

    Těším se, až se na ně půjdu podívat znovu tak za půl roku, co tam přibude za hlášky a srandičky. Ne že by i tak teď nebyla scéna z hospody úžasnou :o)


  • Sangí

    A ještě bych dodala, že Gazďa paruky neměl, jenom mu obarvili vlasy na bílo :)


  • veny

    A kdo hrál na generálce Javerta?


  • Janninna

    Na generálce hrál Javerta Petr Štěpán a já se připojuji ke chvále a nadšení z předpremiéry.


  • Ondřej Doubrava

    Naše zhodnocení tu bude až po zhlédnutí dalších tří představení (ale jsou velmi těsně za sebou), takže příští týden tu bude rozsáhlý článek, který asi nebude mít konkurenci. V autobuse už jsem se docela rozepsal, teď se to bude postupně doplňovat.

    Sangí: Té směsce “jen tak pro radost” se říká Odchodná a myslím, že to je normálně v licenci, že se hraje jako součást představení. ;-) Ale je pravda, že funguje teda úžasně. A připojuji se k názoru, že to rozehrání herckých situací je skvělé. A co je zvláštní, Jirka Korn, ač jsem ho miloval, mi tak nějak vůbec nechyběl. Thénardiérovi jsou vůbec super, ti si tam prostě vytvořili svou vlastní existenci. (Zatím viděn Jan Mazák s Janou Musilovou).

    Lavera: Ještě upozornění: Štana po představení jde docela rychle, ale 15 minut rezervy si přesto nechte, vyšli jsme z divadla až v 17:22, skončilo to v 17:08.


  • Lavera

    Ondřej: díky za předběžné “časové” informace; pokud bych našla ten “správný termín”, ještě bych s Vámi ráda trochu prokonzultovala ty autobusy. ( Cesta zpátky do Prahy ).
    Pokud jde o Valjeanovy paruky, napadlo mě sice, že je zbytečné si při zkouškách pařit hlavu, ale člověk nemůže předem vědět, jaký je režijní záměr, proto jsem tu poznámku napsala.


  • veny

    Ondro, tak aspoň napiš krátce něco k výkonům. Především mě zajímá, jaký je Štěpi Javert a kdo hrál Cossette a Mariuse.


  • Ondřej Doubrava

    Veny: Moc se mi toho psát nechce, jelikož u Draculy jsem si byť jedním komentářem vynesl všechny “triumfy” a nemám do té své části článku s porovnáním s Pavlem co dát nového, nebo tak, takže přemýšlím, zda vůbec k Draculovi ještě něco psát (trochu nestíhám). Takže u Bídníků a vůbec do budoucna už to dělat nebudu, pak se mi ty články píšou velmi špatně, když už jsem se k tomu vlastně vyjádřil (to jsem si u expresních dojmů hlídal, aby bylo ze článku prozrazeno minimum.) a v komentářích budu VELMI stručný. Takže jen napíšu, že Štěpi nesmírně překvapil , ale v porovnání s ostatními Javerty to bude mít asi trochu těžší, uvidíme.. Cosette s Mariem byli Radka Coufalová a Dušan Vitázek a musím říct, že se moc těším na jejich alternace, jak se s tím poperou ony, obzvláště na Martu Prokopovou a Tomáše Novotného.


  • Sangí

    Martu Prokopovou a Tomáše Novotného jsem měla já včera :)

    Tomáš byl skvělý a nesmírně mě kouzelně překvapil, i když Dušan má asi více zvučnější hlas. Marta měla problémy s výškama a tohle já přikládám chřipkové epidemii, protože když jsem ji slyšela zpívat jindy, tak to bylo ve výškách naprosto v pohodě.


  • veny

    Ondro: OK, chápu. Však to stačí:)) No těžší to bude mít z hlediska pěvecké stránky, tam bude rozdíl. Taky jsem zvědavá na Tomáše.


  • Sasie

    Tak jsem dneska byla už taky na Bídnících a moc se mi to líbilo. Je pravda že trochu bylo vidět, že to ještě nemaj tak zahraný, hlavně ve chvíli kdy si Marius s Eponinou stoupli trošku jinam než měli. Ale moc mile mě brněnské nastudování překvapilo.
    Potom taky mě nepřišlo jako moc dobrý řešení ty parkety v přední části jeviště. Myslím hlavně po stránce praktické. Protože bylo chvilkama vidět, že ten nerovný povrch těch parket dělal některým podle mě celkem problémy a je to podle mě “skvělý” povrch na tom aby tam někdo z herců zakopl a nějak slítl.
    A pak bych ještě těm svatebním šatům nějak přistřihla tu zadní vlečku. Cosettě to tam několikrát přišlápli.
    Jinak hráli Ježek, Vlček, T.Novotný, Prokopová, Halíčková, Jícha, Sagher, Maurery, Jedličková, Hurák…
    Moc se mi líbil Vlček, rozhodně nezklamal má očekávání, které jsem od něj v téhle roli měla. Potom pro mě byli moc milým překvapením Tomáš Novotný a Katka Halíčková, které jsem dodneška neznala. Tomáš mi přišel v některých věcech dost typově podobný Dušanovi.


  • Sasie

    Pro Ondru: To s tou vlečkou nebylo myšleno jako rýpání, spíš taková praktická záležitost. Z vlastní zkušenosti vím, že není moc přijemné, když máš tančit a u toho ti furt někdo přišlapuje šaty a navíc taky se muže stát, že to jednou Cosettě někdo přišlápne natolik, že šaty nevydrží…


  • Ondřej Doubrava

    Však já vím, naopak, já docela obdivuju ty lidi, co si všímají i těchto detailů, byť napoprvé, já tohleto neumím a to už jsem to včera viděl potřetí, vždy si užívám celek a výrazné momenty. Zítra ještě jedu naposledy před recenzí. Já se třeba když už rád koukám na Jiřího Petrdlíka, jak tam naprosto vášnivě diriguje, to opravdu stojí za to ( na barikádách se mi to hodí i prakticky, tolik se nelekám). Ale vlečky se asi nikdy nevšimnu. :-)


  • Sasie

    Jj na Petrdlíka sem se taky chvilkama koukala. Ta jeho ruka, která vystřelovala vždycky nad to orchestřiště se prostě nedala přehlídnout:-)
    Co se týče vlečky, troufám si říct, že to bude i tím, že to neznáš z vlastní zkušenosti. Přijde mi, že potom co jsem opravdu absolvovala prodlouženou v takových nějakých šatech, který mi furt někdo přišlapoval apod. tak si takových věcí všímám víc:-)


  • Ondřej Doubrava

    Tý jo. ne, že bych to nevěděl od páteční noci, ale I-divadlo opravdu dalo Bídníkům exkluzivních 5 puntíků! To jsem zvědav, jak to nakonec ohodnotím já…


  • Michal, i-divadlo.cz

    Ano, hodnotím tak jak hodnotím. Bídníci měli na první premiéře upřímnou plácandu ve stoje. Dýchala na mě velká pokora, vědomí náročnosti úkolu, kolektivní práce nebo snaha ukázat jiné Bídníky. Režisér Moša volil poměrně minimalistické syrové pojetí, žádné okázalé efekty, žádná sladkobolná romantika, ale účinek to mělo hodně silný. Divák si k tomu mohl říkat, jak je to jednoduché: se scénou, choreografií, výkladem tématu. Jestliže to tak působí, je velká poklona za dřinu při přípravě, v zákulisí i ve světle reflektorů. Moša doslova šel po tématech, které jsou kolem nás, i onu konfrontaci „tří bohů“ vyložil neobyčejně sugestivně (a přesně). Sice začínám hluchatět, nicméně dojem č. 1 je – mají to skvěle nazvučené. Též hodně dobrá práce se svícením. To, že herci MdB vše nejen skvěle odzpívají, ale i zahrají, mě nepřekvapilo. Radka Coufalová je neskutečně dobrá, překvapila mě Hanka Holišová. Jan Mazák je dokonalým Thénardierem. Líbili se mi „z mých alternací“ ještě Jiří Mach či Markéta Sedláčková. Petr Gazdík byl zpočátku nejistý, no až trapný, zdál se mi rozhozený i Igor Ondříček, ale je možné, že tam na 1. premiéře nastal nějaký problém. Pak se rozjeli na jedničku! Tolik pár osobních dojmů… :o)


  • Ondřej Doubrava

    Michal (i-di): Ten dojem z inscenace máme hodně podobný, výkony alternací jsou zatím vnímány dost rozdílně, mně se ale zdají z velké části vyrovnané. Mimochodem, doufám, že stejně nadšen budeš i ze Sněhurky, protože 3,5 puntíku je hrozně málo, 4 to musí mít minimálně ;-) ( 3,5 to má Kaplan, a ten je teda o dost slabší), tak doufám, že to pak zvedneš. Za mě Bídníci zatím 90%, s tím, že potrhuju Tvá slova, ale mě tam třeba děsně vadí přetextování Konfrontace. Ale ta pokora, ta prostě je znát, ostatně byla už i na tiskovce, že? Nonic, já pádím směr Brno….


  • jeff

    Asi naskočím do něčeho pojízdného a vydám se směrem na Brno:)


  • veny

    no takže jsem zhlédla Bídníky a zcela jistě ne naposledy. Pro mě je to srdcový muzikál, takže prostě nádhera. Skvělý orchestr (Jiří Petrdlík je opravdu úžasný:)), scéna se mě moc líbí a souhlasím i se skvělým osvícením.
    Gazďa je opravdu věrohodnej Valjean a moc se mě líbil, Igor byl taky super Javert, Lenka Janíková též super a ještě Lenka Bartolšicová, moc fajn byla Johana Gazdíková, špatnej není ani Jan Mazák.


  • veny

    na Tinových stránkách jsou další krásné fotky z Bídníků. No ty paruky pana Ježka teda nevím, nevím – souhlasím s tím, že by bylo lepší, kdyby hrál bez nich.

    Sasie: vlečka nevadila, ani mě nepřišla nějaká problémová. Povrch je nerovný, ale myslím si, že už si všichni zvykli.


  • Zdeněk

    Otázka pro Ondru nechystáte akci jako na bídníky na Evitu já to mám do Brna daleko a jinak bych se asi nedokopal se do Brna vrátit a do by byla veliká škoda a nebo na Čarodějky?


  • Ondřej Doubrava

    Zdeněk: My bychom moc rádi (s Bídníky to krásně vyšlo i když vás bylo asi jen 5 zájemců), ale bohužel to vypadá, že “Evita” bohužel bude inscenace značně okrajová, v březnu a dubnu dohromady se bude hrát asi jen 6 (!) představení, včetně veřejné generálky a premiéry, což je na tak očekávaný titul moc a moc málo. Přednost dostávají “Sněhurka” a “Bídníci”. A žádná ta “Evita” není odpoledne. Pokud by to ale nevadilo a byl by zájem i o standardní večerní (vlak ještě jede), lze se opět domluvit, není žádný problém, pro zájemce o jakoukoli inscenaci lze udělat hodně. Totéž s “Čarodějkami”, už se bohužel hrají jen večer…


  • Zdeněk

    když by to bylo o víkendu nebo v sobotu večer tak by mi to vubec nevadilo, ale dalo by se i zařídit kdyby to bylo týdnu my sme byly autem takže to byl fajn výlet aš na ty problemy s lístkama, ale vše se vyřešilo a moc děkuju za zprostředkování za užasnej zážitek i ségra s přítelem byli nadšení i když se jim vubec nechtělo tak byly překvapení jak si Brnáci s tím představením hrají sice segra z toho moc neměla pač brečela ,ale všichni sme se shodly že nej byly Eponina Kateřina Halíčková a Javert Lukáš Vlček moc se mi to líbylo a bylo to báječný ještě jednou děkuju a co mě překvapilo tak oblečení publika všichni byly slušně oblečeni a my sme tam byly v kalhotech a tričkách a ještě jedna věc pražske divadla by si měly z Brna vzít příklad za šatnu 12 korun za 3 kusy to sem nevěřil svým uším a ten programm fakt kvalitní


  • veny

    co se týče oblečení: je pravda, že v Brně i na odpolední představení dos lidí nosí společenské oblečení. To v Praze není.
    šatna: v tomto podle mě nelze srovnávat Prahu a Brno
    Evita: taky mě překvapilo, že se v dubnu téměř vůbec nehraje. Třeba si to vynahradí v dalších měsících, ikdyž nevím nevím.


  • Vašek

    Tak sem byl včera na Bídnících a musím říct, že tento muzikál je opravdu úžasný. V hlavní roli Jan Ježek, opravdové eso, perfektně procítil postavu Jeana Valjeana, myslím, že do této role pasuje mnohem více než Petr Gazdík, při vší úctě k tomuto výbornému herci. Dušan Vitázek a Radka Coufalová- toť osvědčená kvalita, oba jsem viděl již ve 3 různých inscenacích a nezbývá mi než tvrdit, že toto duo patří nejen mezi to nejlepší co může MDB nabídnout, ale také to nejlepší z tuzemské muzikálové školy. Příjemně mě překvapila Hanka Holišová. Velice sympatické byly i tolik vyčítané dětské role.


Novější komentáře »