Fotoreportáže a galerie

Ochutnávka kostýmů z nové verze muzikálu “Dracula”


V pondělí 19. ledna 2009 proběhla v Divadle Hybernia první kostýmní zkouška nové verze legendárního muzikálu Karla Svobody “Dracula“, která byla spojena s focením divadelního programu. Na tuto akci jsme byli pozváni, a tak vám můžeme nabídnout malou ochutnávku kostýmů, které pro obnovenou premiéru (6. února 2009 v Divadle Hybernia) navrhl Roman Šolc. Ten není žádným nováčkem – mezi jeho práce patří kostýmy pro muzikály Tři mušketýři, Adéla ještě nevečeřela, Angelika, Kleopatra a další. Kostýmy pro Draculu vznikly v rekordním čase jednoho měsíce a jsou zcela odlišné od těch, které vytvořil Theodor Pištěk pro původní verzi muzikálu. Pozoruhodná je také cena, která se vyšplhala na tři a půl milionu korun a řadí se tak mezi nejnákladnější projekty hudebního divadla.

A jak se nové kostýmy líbí vám?

Nymfa ohnivá (Hanka Křížková)

Nymfa ohnivá (Hanka Křížková)

Lorraine (Leona Machálková), Dracula (Josef Vojtek) a Sluha (Tomáš Trapl)

Lorraine (Leona Machálková), Dracula (Josef Vojtek) a Sluha (Tomáš Trapl)

Dracula (Josef Vojtek) s krvinkami

Dracula (Josef Vojtek) s krvinkami

Sluha (Tomáš Trapl) a Nymfa ohnivá (Hanka Křížková)

Sluha (Tomáš Trapl) a Nymfa ohnivá (Hanka Křížková)

Dracula (Marián Vojtko) v nejnákladnějším kostýmu s Adrianou (Šárka Vaňková)

Dracula (Marián Vojtko) v nejnákladnějším kostýmu z muzikálu s Adrianou (Šárka Vaňková)

Dracula (Dan Hůlka) s Adrianou (Šárka Vaňková)

Dracula (Daniel Hůlka) s Adrianou (Šárka Vaňková)

Lorraine (Monika Absolonová) s Draculou (Dan Hůlka)

Ples - Lorraine (Monika Absolonová) s Draculou (Daniel Hůlka)

III. epocha - Sandra (Kamila Nývltová), Nick (Alan Bastien), krvinky a company

III. epocha - Sandra (Kamila Nývltová), Nick (Alan Bastien), krvinky a company

Sandra (Kamila Nývltová) a Nick (Alan Bastien)

Sandra (Kamila Nývltová) a Nick (Alan Bastien)

Úvodní scéna v kostele - Dracula (Daniel Hůlka) a Kněz (Jaromír Holub)

Úvodní scéna v kostele - Dracula (Daniel Hůlka) a Kněz (Jaromír Holub)

Dracula (Daniel Hůlka)

Dracula (Daniel Hůlka)

Dracula (Daniel Hůlka) a Lorraine (Monika Absolonová)

Dracula (Daniel Hůlka) a Lorraine (Monika Absolonová)

Dracula (Daniel Hůlka) a Lorraine (Monika Absolonová)

Dracula (Daniel Hůlka) a Lorraine (Monika Absolonová)

Lorraine (Monika Absolonová) a Dracula (Marián Vojtko)

Lorraine (Monika Absolonová) a Dracula (Marián Vojtko)

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Tomáš Král. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na email redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!


Fotoreportáže a galerie
Fotoreportáž: “Quasimodo” strávil prázdniny zkoušením
Fotoreportáže a galerie
Podívejte se s námi na premiéru muzikálu TRHÁK
Aktuální zprávy
Muzikál TARZAN slaví advent
  • Terča

    Krásný fotky


  • Jiří Kůdela

    Moc pěkný…třeba ty, co má Lorraine na plese


  • Briseis

    Nelíbí se mi šaty Adriany. Vypadá jak tanečnice z harému


  • veny

    no kostýmy zajímavý. Ale myslím, že kostýmy (fotka 5 a 10) Draculy jsou až příliš. A pak se mě nelíbí kostým Nicka.


  • Macek

    Pepemu to strašně sluší… Mám jen obavu, jak to zvládne pěvecky (oproti Hůlkovi a Mariánovi)…
    Nymfa se mi moc nelíbí, ten starý kostým byl hezčí.
    Zbytek je ale nádhera, už se na to moc těším;)


  • Tychi

    Ano přesně, Maroš jako sultán…co to má společného s Dráculou? )o:
    Ač naživo jen jednou, hlasuju všema dvaceti pro staré kostýmy. V téhle sérii mě zaujaly jen některé kostýmy Lorraine – cestovní a pak ta “noční košilka”


  • danah

    Nové kostýmy jsou bombastické, některé v tom lepším a některé v tom horším smyslu slova.
    Co se mi zatím moc nezdá jsou ty maskáčové věci, ale třeba pak v rámci děje…. No a trabant místo motorky, nevím co je lepší /horší/. Ale každopádně už se na to moc těším.


  • Tychi

    a líčení krvinek by taky měli vylepšit


  • Ondřej Doubrava

    Já to prostě beru tak, jako jistý update, který si Dracula už velmi zaslouží. Jen by mě zajímalo, jestli budou změny i v hudebních aranžích, to bych uvítal, ale když to všichni berou jako aktualizaci, tak by mi to přišlo i logické, jsem ale skeptik….


  • Jiří Kůdela

    Proč aranže? Vždyť jsou takový krásný, tajemný, veselý,…


  • Jiří Kůdela

    Macek:Zase na druhou stranu, to nové líčení nymf má také něco do sebe, zvlášť oči…opravdu vypadají jak několik set let po smrti…


  • Pavel

    Mno, to je teda přehlídka. Mně se kostýmy líbí. Nevím, proč někteří z vás, jsou pro staré kostýmy. Jsou pojaty nově do nového prostředí Hybernie, nebuďte zpátečníky. Tleskám kostýmu nymfy a kostýmu na zmiňovaných fotografiích 5 a 10. Myslím, že se do prostředí Rumunska hodí opravdu dobře.


  • Ondřej Doubrava

    Pavlův názor se mi moc líbí, Draculovi je 16 let- opravdu chcete i po 16 letech vidět to samé (i když to třeba geniálně fungovalo?) Na Broadwayi jsou takovéhle revivaly (nová nastudování starších děl)na denním pořádku, v cenách Tony mají i vlastní kategorii a většinou vyhrává ten, který to dané dílo pojme nějak jinak, objeví tam něco nového, je to s novými kostýmy, novou scénou, novými aranžemi. Tak ty dvě podmínky Dracula splňuje. Já se přiznám, že si dokážu u prvních dvou epoch představit ještě symfoničtější zvuk a třetí epochu bych místo už celkem zastaralého synthpopu, který byl dle mě docela z módy už při prvním uvedení, (nic proti), bych pojal rockověji, bez synťáků. Já se na Draculu najednou začal docela dost těšit, i když třeba kostýmově Šašek ve zlatě mi taky nesedí (zato Profesor je v rámci žánru a s nadsázkou s jakou je postava psána PŘESNEJ!) a obsazení mi přišlo zvláštní, tak teď se fakt těším. Ty aranže sice asi nebudou, ale když už revival a bez orchestru, tak bych to nechal alespoň nově nahrát, dá se tam vymyslet spoustu věcí, je to celkem tvárný materiál. Můj názor.


  • Alena

    Já už se ke kostýmům radši ani nevyjadřuju. Nemusím mít to samé, co před 16 lety, ale jistá skromnost mohla zůstat!! A zlatý kostým pro Dana Hůlku? Vizažisté se flákali???!!!???


  • Jiří Kůdela

    No, já bych totedy nechal při starém…tak jak je to napsané, mě 3.epocha nevadila nikdy, ani po obsahové stránce, ani po hudební…a můj názor je, že ten zvuk ve 3.epoše tam naprosto sedí…:)


  • Ondřej Doubrava

    Mírně jsem se přepočítal, Draculovi je 14, omlouvám se, ale i tak, aktualizaci a nový přístup potřebuje.. Snad se to vyplní…


  • Sasie

    No já osobně budu teda raději zpátečník. Z těch nových kostýmu se mi líbí tak max. některé z kostýmu Lorraine ale jinak mi přijdou celkem příšerný a to zejména ty kostými k té třetí části. Která mi rozhodně nikdy nepřišla nijak zastarála a nepřijde mi tak ani dnes a rozhodně bych nijak neměnila její hudbu. Možná kdyby byl Dracula ruský car, tak pak by nějaké takovéto zlatavé kostými byli na místě ale to on není. Myslím, že ty původní kostými skvěle dokreslovali tu danou atmosféru, at už ty tmavé tu temnou anebo třeba Adrianiny bílé její nevinost, jak řekla Briseis takhle opravdu vypadá jak z harému.


  • Pavel

    V tom zlatém kostýmu musíte hledat také trochu symboliky. Jeviště Hybernie je, oproti KCP, poloviční, mnoho motivů, jako bohatství, se nedá vyjádřit jinak než kostýmy. V KCP se tohle dalo vše zvýraznit velikostí scény (hrad se schodištěm).
    No a staré kožené kostýmy ze 3. epochy by se nejspíš k trabantu nehodily.


  • Dan

    Já jak se koukám na ty kostýmy, tak mi příjde, že se pan Šolc už asi nehne z místa. Všechny jeho kostýmy jsou na stejný způsob – když se podívám na tohle, ty róby uplně rapidně připomínají Angeliku, Mušketýry. Zprvu se mi jeho tvorba moc líbila, ale teď mi příjde, že stále navrhuje to samé v bledě modré. Mě tyhle kostýmy příjdou bez nápadu – kopírování historie, sice honosně a skvostně, ale takový ten scénický kostým – to už doby scéniky pominuly?


  • Ondřej Doubrava

    Navíc já bych řekl, že většího vládce Transylvánie než Draculu tedy neměla, takže si takovýto ohoz může s klidem dovolit.

    Ale je pravda, že to auto mě dráždí, ale kostýmy se mi až na zlatého Šaška a ta “turbanová” čapka Draculy, ale jinak fakt dobrý, prostě totálně odlišný a to většinou revivaly jsou, zkrátka nezůstane kámen na kameni :-) Hudba nikdo měnit nechce..


  • Pavel Košatka

    Šašek je pořád lepší než ten gumový profesor (viz fotky jinde, nebo třeba video na Super.cz). A zlatý kostým Draculy se mi líbí, až na tu čepičku a ve 3. epoše nechápu ty historické helmy, brnění a meče?! A pan Vojtek je moc hezky nalíčen…!


  • Ondřej Doubrava

    To je hezké, jak má na ty kostýmy kdaždý svůj subjektivní názor a přitom se nehádáme… prima, chválím, kdyby to šlo takhle tenkrát u Carmen, nemusela se ta diskuze uzavírat… ty rytíře taky nechápu, já tam toho nechápu víc, ale buďto jsou to taky jen promofotky, nebo nevím, nicméně doufám, že na jevišti to smysl dávat bude…


  • Ondřej Doubrava

    Dan: Koukněte někde na fotky třeba z brněnské Mam’zelle Nitouche, nebo z plzeňské Koločavy (oboje pan Šolc), ale jestli to myslíte v rámci těchto dvou spřátelených scén, tak tu pravdu trochu máte…


  • veny

    mě ten trabant taky vadí. Jinak ty kostýmy jsou samy o sobě krásné, honosné, ale je pravda, že některé v obnoveném Draculovi jsou přehnané.


  • Pavel Košatka

    Ondro myslím, že když se jedná o focení do programu, tak je všechno tak jak má být a skutečně tyhle kostýmy uvidíme, možná jen s dílčími změnami. Jinak, když se mluvilo o posunutí děje třetí epochy někdy do roku 3000, tak trabant skutečně nechápu.


  • Moni

    no to snad ne!..v jednoduchosti byva obcas krasa..tak proc ty kostymy musi byt tak precpane??!!..nelibi se mi, jen jedny saty od Lorraine..:(..


  • Ondřej Doubrava

    Já vím, focení do programu je focení do programu, ale pokud vím, to má na starosti M. P. Polák a pochybuji, že by u toho byl někdo další… a pak se udělalo pár póz pro novináře… Ale mám pocit, že už začínám chápat o co tu kráčí, s těma rytířema, schválně jestli budu mít pravdu, ale dle mého budou figurovat v tom závěrečném souboji, aneb toto má asi nahradit ty motorky a autíčko přijede na efektní závěr :-) No, má to být rok 2080, ale vypadá to nebývale současně ty kostýmy.


  • Ondřej Doubrava

    M. J. Polák, pardon.. :-)


  • Briseis

    Ty kostýmy vypadají hrozně náročně na oblékání. Přemýšlela jsem, jak se vůbec stihnout převléknout.


  • Jakub

    Podle mě bude třetí epocha pojatá trochu jako apokalypsa, když se člověk koukne i na tu scénu jak je navrhnutá, někde bylo napsáno, že je to doba kdy největším bohatství je voda, což by tomu tak trochu nasvědčovalo… A proto je logické že v rámci přežití se budou všichni vracet k takovým těm primitivnějším způsobům (brnění i ten trabant (ale i tak sou ty primitivní věci nějak poznamenané zkušenostmi z budoucnosti před vypuknutím apokalypsi (trošku futuristický design kostýmů,… upgrade brnění) ), vždyť tak to bývá v rámci všech apokaliptických filmů :-) A co se týče kostýmů Draculy, to se nedá srovnat protože teď už se podle všeho tolik nejedná o Draculu-upíra kterého známe z původní verze, ale o Draculu-bohatého vládce, který je sice také upír ale není již potřeba to zdůrazňovat žádnými černými plášti a silným nalíčením. Sečteno podtrženo: Je to něco úplně jiného a to je dobře :-) PS: K těm kteří říkají že Roman Šolc dělá pořád to samé: Angelika i Mušketýři se odehrávají krátce po sobě a Roman měl být podle přání režisérů historicky přesný, tudíž ani moc možností střihů, vzorů a barev neměl, přece jen všechny kostýmy v té době podléhali určité módě. proto jsou všechny ty kostýmy podobné. Já osobně si myslím že sám sebe nijak nekopíruje a že jsou-li si nějaké kostýmy podobné je to pouze přesným dodržováním doby…. Navíc mě přijde že ty kostýmy si moc podobné nejsou: třeba: v Mušketýrech je vše věrohodné, kdežto v Angelice to jde trochu do karikatury, teď u Draculy jsou ty kostýmy zase v úplně jiném stylu,… Možná mají kostýmy podobnou barevnost, ale to je logické, ono přece těch barev které se v odívání používají zase tolik není =D


  • Briseis

    Jakub: Já tedy nevím, ale třeba ten styl šatů, co má Lorraine na plese, je hodně podobný kostýmům v Angelice


  • Jakub

    Briseis: Tak zrovna tenhle kostým mi moc kostýmy v Angelice nepřipomíná, ani vzory ani střihem, má podle mě úplně jinak řešené rukávy než v Angelice…… Teda tvar sukně je docela podobný, ale to je tou historickou přesností,….. Ono mu asi taky u Draculy, kde je důležité odlišit ty tři epochy nic jiného asi nezbylo….. Já nechci aby to teď vypadalo že ho chci nějak obhajovat, jen se na to chci dívat tak nějak neutrálně. Ale tak je to samozřejmě jen můj názor =)


  • Tychi

    Teď jsem viděla Megamix a tedy..potěš koště. Pepe děs a kostýmy Absolonky a Leony mi přišly komplet jako vyndané z Muškátů.

    Vím, že megamix se mi nikdy nelíbí, ale tenhle fakt stál za to)o:


  • Jiří Kůdela

    No, mě taky moc nenadch, i když sestra u něho křišela, jak je to úžasný.
    A taky mám ten pocit, že kostým Absolonové a Machálkové byl ten, co má Mylady…


  • Alena

    Tychi, mluvíš mi z duše. Já jsem z toho mixu, mírně řečeno, v rozpacích. Doufám, že to byl jen vtip a výjimka, a že Dracula jako muzikál si uchová svou “duši”. Kostýmy Mony a Leony BYLY Mylady, to jediné mě v tom děsu upřímně pobavilo!


  • Jiří Kůdela

    Ještě že tam nebyl nějaký ten novodobý bojovník na skákacích botech:)


  • Tychi

    Ještě jsem se zapomněla zeptat .. ty červené letušky to byly dámy krvinky?


  • veny

    no ten megamix fak nic moc. Opravdu mě vadily kostýmy ze 3M, vždyť ani stejně každý nezpíval svou roli.


  • Pavel

    No tak megamix byl podle mě natočen tak v prosinci, protože jestli jste si všimli, tak propadla jsou stále vpředu a místo, které by vzniklo odebráním 2 řad sedadel tam v žádném případě není. Kostýmy byly 100 % Mylady, protože by bylo docela zvláštní, aby po pondělním představení kostýmů, byly prezentovány tyto. No nic.
    Musím reagovat na Jakubův delší příspěvek, se kterým naprosto souhlasím. Myslím si také, že kostýmy do 3. epochy mohou být i Šolcovou vizí budoucnosti. Vždyť to může být takový styl oblékání Stockers – dětí ulice. Vždyť i dnes se takovéto skupiny chtějí lišit od většiny společnosti, a tak si i myslím, že “bojovník” na skákacích botech je zcela na místě.


  • Jakub

    Jestli se nemýlím, tak v Lord of the rings měli skřeti kvůli choreografii bojových scén taky takovýhle boty, a vypadalo to v představení dost dobře, takže jestli i v Draculovi budou ty boty kvůli efektům a bojové choreografii tak to bude podle mě vypadat v kontextu celého muzikálu velmi pěkně, myslím že do budoucnosti se bojovník s takovýhlema botama docela hodí =) PS: Za ty předchozí příspěvky se omlouvám, sem tu délku nějak nevychytal =D =D


  • Linduž

    Mě přijde že ty plesový šaty co má Monika jsou teda hodně podobný jedněm z Angeliky a ty maskáče? To už je fakt celkem vyhrocený. Včera jsem taky viděla ten megamix a musim říct že jsem se teda trochu polekala, ale snad nakonec nebude tak zle..


  • Pavel Košatka

    Tak megamix asi neměl být ukázkou představení, ale šlo hlavně o chorošku (taky vzhledem k tomu že to bylo součástí soutěže tanečních skupin), ne až tak o to aby každý zpíval svou roli, měl své kostýmy a své nalíčení. A jak píše Pavel, nevypadá to zrovna nejnověji… Takže bych ten megamix vůbec neřešil co se týče přirovnávání k tomu co bude.


  • Romča

    Zajímavé názory. Fakt je, že Dracula se musel udělat nově, protože nezapomínejme na to, že staronový Dracula v r. 2003 zkrachoval po třech měsících a položil společnost Monte Musical. Proto už vůbec odvaha jít do toho potřetí je mimořádná a zaslouží si smeknutí. Ale jinak souhlasím s tím, že mi ty kostýmy přijdou velmi podobné kostýmům ze 3M a z Angeliky, což je možná trochu škoda. Jenže ono zase, co vymýšlet úplně nového? A nechat to stejné jako na přelomu milénia z výše zmíněných důvodů taky nešlo. Přesto podotýkám, že původní koženkový kostým Sandry na slavné fotce s Leonou Machálkovou pro mě bude s Draculou spjat navždy nejvíc! R.


  • Ondřej Doubrava

    Jenom takové malé upozornění: “Draculovské” termíny návštěv pro recenzi budu domlouvat zítra na tiskovce, jen jsem byl upozorněn, že možná se na premiéru nebudeme moci dostat, zájemců je příliš mnoho. Takže je zde větší pravděpodobnost, že dvojpohledová recenze bude výhradně z několika veřejných generálek (které samo divadlo tisku nabízí k běžnému zhodnocení, takže se nejedná o žádný novinářský přečin, jak nám bylo někdy vyčítáno) a ve článku to samozřejmě bude uvedeno. Termíny budou v redakční rubrice, třeba tu premiéru vybojujeme, třeba taky ne -a třeba bude z generálek i něco navíc, jako bonusek.


  • Ondřej Doubrava

    Tak si neodpustím také zhodnotit ultramix: Tak za prvé, prostě se to musí brát jako zábavné promo, které nebude mít s představením příliš společného, takže netřeba řešit kostým Mylady z Mušketýrů a jistě nebude Lorraine hned od začátku mít hororové kruhy pod očima. Mimochodem, to mě příjemně pobavilo, stejně jako Pepova Smrt. Ano, v promo mixech se právě kvůli zajímavosti role občas prohazují. Líbilo se mi, že nebyl založen jen na chronicky známých písních, ten Hon na zlo na začátku je super! Ano, nemusel bych tam to tuc tuc, ale dobře. Jako promo na představení se to zkrátka povedlo, je tam cítit ta touha po updatu, která tady v mixu vyvrcholila v sympatickou a přiznanou sebeparodii, až jakoby to křičelo (a teď nechci, aby to vyznělo, že se rouhám): “Dracula je geniální dílo, ale modlu z toho prosím už nedělejme, chceme to tentokrát udělat trochu jinak, díky”, zkrátka promo povedené, co bude v inscenaci, to se teprv uvidí příští týden. Tohle tam ale jistě nebude, bylo by fajn, kdyby se to začalo rozlišovat. Připomíná mi to situaci před lety, kdy těsně kolem premiéry CATS byla také v TV nějaká směska a hodně lidí začalo křičet, že jestli tam bude ta Tereza Mátlová a ty kočky budou mít takové a takové kostýmy, tak že na to nepůjdou. Přitom kdo se trochu orientoval, věděl, že to s inscenací nemá nic společného.. takže pro příště…


  • kouzlo

    Mně se ty kostými opravdu moc líbí. Jsou překrásné. Opravdu se povedli. Pravdou je, že převlékat se mezi jednotlivými výstupy bude asi pěkně náročné, ale s pomocí kostymérek se to dá zvládnou, Pro zkušeného muzikálového zpěváka to nesmí být zádrhel, tím podle mého alespoň většina je. Chce to dobrou kondičku a ono to musí jít. Kostými jsou opravdu dobře laděné v jednotlivých epochách. Jen si neumím představit, jak by k sobě šli kostými různých epoch. Byl by to dost “guláš”. Je zapotřebí jednotlivé období oddělit, ale dle mého názoru je to až moc razantní na to, že kostými zastupují jeden muzikál. Nejvíce mě oslovil kostým sluhy. Ten hrb je přesný a má výbornou velikost, to se opravdu povedlo a k tomu Tomáš Trapl a jeho výraz. Tak to je opravdu “nechutná kombinace”, jak má být. Myslím to v dobrém slova smyslu. To je opravdu úchvatné. Jednotlivé dějství jsou sladěné příslušnou barvou a střihm, která jsou typycké pro dané období. Abych jen nechválila. Něco se mi také nelíbí. Kněz má moc bohatý kostým, je to až příliš na středověkého kněží. Steve je ulíznutý až hrůza. To je pomáda a ne 19. století. Krvinky jsou takové neutěšené, ty rukávy jsou úděsné. Líčení je vcelku uspokojující. Jen nynfy vypadají jako když zrovna oprášily pavouky a špatně se před spaním odlíčily. ještě jedna malá kosmetická: Adriana má moc malé břicho, takhle vypadá jak tak v šestém měsíci.
    adonai papa


  • Sasie

    I když se mi kostým kněze nelíbí, tak si zas nemyslím, že ten by byl nějak honosný na středověk. Církev byla ve středověku velice bohatá. Často daleko bohatější než šlechta. V tomhle ohledu mě víc nesedí ty honosné kostýmu Draculy. Spíš co se týče kněze, mám pocit, že díky jeho kostýmu, pan Šolc trošku spletl dohromady znaky několika církví.


  • Pavel

    Kostým kněze je na zcela na místě. Všimněte si, prosím, textu: “To všechno kolem, tenhle PŘEPYCH, jste vy – pánbíčkáři – nakradli…”


  • Jiří Kůdela

    Asi jsem úplně slepý,ale kde je vyfocený kněz?


  • Pavel

    To Jiří Kůdela: 5. fotografie od zdola


Novější komentáře »