Recenze a reportáže

Čekání je u konce: “Mata Hari” dorazila do Divadla Broadway a překvapila (+ video)


Slogan “Nejočekávanější muzikál podzimu!” má na svých upoutávkách jiný titul, my si však troufáme tvrdit, že premiéra díla, na které všichni čekali s největším napětím, se odehrála 26. září v divadle Broadway.

Když Michal David na podzim loňského roku oznámil, že přesouvá muzikál o kontroverzní tanečnici a špionce Matě Hari na září 2013, vzbudilo to vesměs posměšné reakce. Michal David a jeho muzikály vždy odstartují dlouhé diskuze mezi jeho odpůrci, obdivovateli i kritiky. A pokud se ještě zmíní divadlo Broadway, stoupá počet komentářů ještě rychleji.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Jiří Langmajer

“Dámy a pánové, dobrý večer v naší show!”

Muzikálová tvorba Michala Davida má specifické postupy, podle kterých tato díla bezpečně poznáte. Jeho fanouškům nevadí a nikdy vadit nebudou, dokonce proto svého Míšu milují, pro jiné diváky jsou však iritující a díky nim ho zarytě odmítají. Je mu také často vytýkáno, že vykrádá sám sebe a není schopen vymyslet nic inovativního. Pokud se řekne muzikál Michala Davida, dá se předpokládat, že bude vypadat takto: Úvod do chatrného příběhu, zatmívačka, pomalý duet o lásce s primitivními verši, pomalé sólo o utrpení s melodií, kterou už jste “někde” slyšeli, taneční scéna s fádní choreografií, zatmívačka, duet o lásce s minimální stopáží 4 minuty a více, opět pomalé sólo o stesku po lásce, konec prvního dějství, trio o lásce/ bolesti/ smyslu života/ cti, absence dramaturgie a režisérské invence, dlouhé sólo o smrti a konec. Do toho David vždy slíbil, že tentokrát určitě napíše něco úplně jiného.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Kateřina Brožová

Právě vychází hvězda...

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Kateřina Brožová Jiří Langmajer

...kterou čeká tragický konec

Pokud nemáte rádi dlouhé texty a patříte mezi ty, kteří přeskakují recenze na konec, tak Vám ušetříme práci a napíšeme to hned: Michal David svůj slib splnil. Mata Hari je skutečně jiná a výše popsané rysy se až na pár výjimek nekonají. Je dobře, že s uvedením počkal, stačí si vzpomenout na polotovar jménem Klíč králů. Matu Hari vám doporučujeme. Pokud vám to stačí, můžete přestat číst a vydat se do divadla, nebo čtěte dál a zjistíte proč.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Peter Pecha Michal Tůma Radim Schwab Renáta Podlipská

Paříž - mekka umělců a opilců

Michal David částečně obměnil tvůrčí tým, velkou výhrou je rozhodně Radek Balaš. Ten vzal režisérské otěže pevně do rukou a ani na chvilku je nepustil. Sice je občas povolil, ale ne natolik, aby se Mata Hari vydala na “mydlářovské” zcestí. Zároveň je autorem libreta a dozor si vzal i nad choreografií. Domníváme se, že zejména díky němu je Mata Hari skutečně příjemným překvapením.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway

Vyšetřovatel (Marek Vašut) naslouchá vyprávění zoufalé ženy

Celý příběh je pojat nejen jako vzpomínky samotné Maty Hari, se kterými se svěřuje u výslechu po svém zatčení, ale také jako divadlo v divadle, nebo spíše kabaretní představení, kterým nás provádí glosátor Maurice Chevalier. Pro historiky je Mata Hari velkým otazníkem a dodnes se nikdo nemůže dopátrat skutečných důvodů jejího jednání, které jí nakonec dovedlo před popravčí četu. Tvůrcům to dalo možnost zacházet s dostupnými fakty velmi volně. Byla tato žena skutečně špionkou? Nebo to byla chronická lhářka a prostitutka, jejíž postelí prošla řada vlivných mužů? Nebo to byla zoufalá matka toužící najít své dítě?

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Kateřina Brožová Alžbeta Bartošová Marek Vašut

Manželství se rozpadá v rytmu tanga

Michal David se rozhodl vrátit ke svým kořenům a celý příběh se nese v rytmu jazzu, swingu a také  tanga. Nestane se vám tedy, že vám všechny melodie budou splývat, dokonce úvodní jazzovou píseň Nekonečná touha si možná budete po odchodu z divadla notovat. Tango je použito na emočně vypjaté scény, při první létají židle, u další jsme ocenili režisérský nápad evokovat souboj na koridě. Samozřejmě duety o lásce nechybí, stejně jako sóla o utrpení, u některých skladeb jsme se opět nevyhnuly myšlenkám, že tahle melodie je nám povědomá. Pozor ovšem na Armádu milenců, ta je skutečně převzata z německého originálu, jak je uvedeno i v programu.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Kateřina Brožová Jiří Langmajer

Armáda milenců

Nicméně jen jedna skladba trvá 4 minuty, takže pokud nemáte rádi tyto typické “davidovky”, tak vězte, že skončí dřív, než si řeknete, že už té sladkobolnosti bylo dost. Žádné zbytečné protahování ani dlouhé sólo hlavní hrdinky v závěru. Pokud si odmyslíme jazz, tak z balad na nás nejvíc zapůsobil duet Maty Hari a její dcery Kde je moje Non.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Charlotte Ella Gottová Kateřina Brožová

Mata Hari touží najít svoji dceru (Charlotte Ella Gottová)...

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Josef Vojtek Charlotte Ella Gottová

...kterou její manžel MacLeod (Josef Vojtek) unesl do Evropy

Na Lou Fanánka Hagena zřejmě nedá Michal David dopustit. Sice se nekonají žádné sofistikované texty plné filozofických myšlenek, ale neděje se ani to, co předpokládali někteří diskutující v komentářích na našich stránkách (např. Byla jedna Mata Hari a ta mela rada kari…). Těžko říct, zda na konečné texty měl vliv i sám režisér, ale vítáme, že nejsou tak primitivní a do uší bijící.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Kateřina Marek Vašut

Hysterické výstupy Maty Hari s vyšetřovatelem jen tak nepohnou

Připravte se na mnoho činoherních scén. Nikdo se tu nezdržoval psaním textů pro rádoby vtipné duo, dialogy jsou svižné, není tam nic, co by svou otřepaností působilo úsměv na tváři.
Vytkli bychom poněkud zbytečně protahovaný dialog mezi mladou Matou Hari a malířem, kterého potká v Paříži. Ten nejdřív nadává španělsky, pak vytáhne svůj kubistický obraz a zmíní se, že se jmenuje Pablo. Diváci už dávno vědí, tak nač protahovat moment, kdy se představí jako Picasso?
I tak je Mata Hari uceleným příběhem, který netrpí nedotažeností nebo nelogičností.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Radim Schwab Alžbeta Bartošová

"Jsem začal experimentovat" aneb nějaký Picasso (Radim Schwab)

Scéna Jaroslava Milfajta je postavená jako divadelní jeviště s ložemi po obou stranách. Pokud jste odpůrci LED obrazovek, kterými je Broadway pověstná, tak zřejmě utrpíte trochu šok z obrazů, rozvěšených po balkónech. Během představení je ale ani nezaregistrujete. Jedna velká obrazovka je přece jen přímo v zadní částí jeviště, ale je orámovaná, aby působila jako plátno starých kin. Neujdete ani animacím, ale naštěstí nevypadají, že je nějaký grafik – začátečník vytvořil za hodinu. Jejich autorem je Petr Hloušek a jelikož jsou skutečně animované, nepůsobí nedotaženě ani rušivě, využívány jsou s rozmyslem. Snad jen noční obloha s měsícem je už poněkud kýčovitá, ale je to spíše o subjektivních pocitech, než o animaci samotné.
Zajímavé jsou i projekce dobových článků a fotografií skutečné Maty Hari.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Josef Vágner Kateřina Brožová

A teď si dáme měsíc a romantiku!

Kromě režie musíme ocenit i choreografii Leony Qaši Kvasnicové. Tanečníci se nemotají po jevišti při každém duetu či sólu, aby vyplnili prázdný prostor, mají své vlastní výstupy. Působivá je choreografie vyjadřující válečný konflikt a jeho následky, tanec domorodců během oslavy narození Non a orientální tanec Boha Šivy.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway

Začala 1. světová válka

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Alžbeta Bartošová

Tanec Boha Šivy

Navíc jsou taneční čísla prošpikována roztomilými nápady, třeba u skladby Díky patří švadlenkám předvádějí tanečnice na gumách hru na kontrabas. To vše se neobejde bez podařených kostýmů Romana Šolce, díky jehož návrhům se show blýská a víří tak, jak se na Moulin Rouge sluší.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Alžbeta Bartošová

Díky patří švadlenkám

My bychom se ovšem zcela jistě obešli bez baletního sóla během písně Loď splněných přání, které už tak dost sladkostí překypujícímu duetu zrovna nepomáhá.
V poslední době se také na českých jevištích uchytil nápad s obří plachtou se sólisty uprostřed. Už jsme to viděli v Aidě, Rentu, nechybí to ani tady. Snad už se nebudou inspirovat další režiséři, přestává to totiž být efektní.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Zuzana Pokorná Alžbeta Bartošová Josef Vojtek

"Davidovka" Loď splněných přání a sladké baletní sólo

Pro projekt se podařilo získat celou řadu umělců, jejichž jména jsou zárukou kvality nejen v muzikálových produkcích. Písní není tolik, některé role jsou čistě činoherní, takže bylo zapotřebí obsadit profesionální herce s dlouholetou praxí. Herci takového formátu potřebovali pořádné vedení a i to Balaš zvládl na výbornou.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Jiří Langmajer

Chevalier (Jiří Langmajer)

V roli Maurice Chevaliera na premiéře zářil Jiří Langmajer. Chevalier dějem provází, uvádí jednotlivá čísla a zvláště se nám líbí nápad mít ho ve scénách, které zavání příliš velkým patosem a cíleným ždímáním slz z diváků, jako např. setkání Maty Hari s její velkou láskou Vadimem, nebo shledání s malou Non. Vždy je přítomen Chevalier, který události na jevišti trefně komentuje, nebo přímo radí postavám, co mají dělat. Působí to i tak, že si autoři nebojí udělat legraci sami ze sebe, když vědí, že bude následovat nezbytná romantika. Z toho vyplývá, že představitel této role musí umět nejen zpívat a hrát, ale také musí být schopen improvizace a dát si pozor, aby jeho výstupy nesklouzly k pitvoření. V tomto není Langmajerovi co vytknout.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Josef Vágner Jiří Langmajer Kateřina Brožová

Ano, láska na první pohled, dámy a pánové!

O Kateřině Brožové se jako o představitelce Maty Hari mluvilo už dávno a byla to dobrá volba. Brožová je profesionálka každým coulem, během představení vystřídá několik poloh své role, od zoufalé matky, hysterické milenky až po ženu hrdě kráčející před popravčí četu. Její hlas není příliš silný, je v něm ale velká dávka osobitosti a něhy.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Kateřina Brožová

Mata Hari (Kateřina Brožová)

Marek Vašut pojmul vyšetřovatele Buchardona po “vašutovsku”. S kamenným výrazem, bez náznaku jakékoliv emoce vyslýchá Matu Hari, jeho poznámky jsou jízlivé, hysterické projevy jej nijak nevzrušují, jen v závěru na maličkou chvíli ukáže nešťastné vězeňkyni kapku soucitu. Neříkáme, že takto nás to neoslovilo, ale jsme zvědaví na pojetí jeho alternantů, např. Martin Stropnický v rozhovorech naznačoval, že jeho Bouchardon je krásnou špiónkou posedlý i jako muž.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Marek VAšut

Vyšetřoval Pierre Bouchardon (Marek Vašut)

Margareth – mladá Mata Hari není jen o zpěvu, ale také o herectví. Alžbeta Bartošová má hlas čistý, ale na jevišti se mezi ostřílenými profesionály trochu ztrácela, navíc je u ní stále patrný slovenský přízvuk.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Alžbeta Bartošová

Margareth (Alžbeta Bartošová)

Josef Vojtek se svým klasickým temperamentem zahrál Rudolfa MacLeoda, manžela Maty Hari. Sólová píseň Slzy a pláč, kde MacLeod truchlí nad ztrátou syna, nás v jeho podání příliš nezaujala, možná by bylo lepší trochu ubrat na chrapláku.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Josef Vojtek

Syn Margarethy a MacLeoda Norman zemřel

O sedmileté Charlotte Elle Gottové se bude zřejmě stále hovořit jako o dceři slavného otce, ovšem ten na ní může být právem hrdý. Non je její první divadelní rolí a zvládla ji víc než dobře. Navíc je roztomilá a v jejím podání věta “Tatínek na to nemá peníze”, získává trochu jiný podtext.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Charlotte Ella Gottová Jiří Langmajer

Chevalier (Jiří Langmajer) připravuje dramatickou scénu

Radim Schwab hraje již zmíněného Picassa a další role, více mu ovšem sedí Wilhelm Krämer, Němec, co nabídne Matě Hari, aby spolupracovala jako špiónka. Je to sice kratší výstup, než nadávající “bezvýznamný mazal”, jak ho při výslechu nazve Bouchardon, ale zde může Schwab více projevit svoje démonické charisma.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Radim Schwab Kateřina Brožová

Mata Hari se rozhodne spolupracovat s Němci

Jakmile vstoupí na jeviště Jaroslava Obermaierová, nenechá vás na pochybách, že přišla skvělá herečka. Její výkon mírně shazuje poněkud prvoplánově napsaná baronka Kirejevská s ruským přízvukem. Mnohem více projeví svůj činoherní talent jako dozorkyně ve vězení. Mezi Brožovou i Obermaierovou to nejprve jiskří jako mezi sokyněmi, vzápětí se stane něco, co jejich rozhovor posune do lidštější roviny a obě dámy herecky excelují.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Jaroslava Obermaierová Kateřina Brožová

"Ó, vy Mata Garí"

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Jaroslava Obermaierová Kateřina Brožová

Bachařka (Jaroslava Obermaierová) je poslední společnicí odsouzené

Pěvecky se jako Margharetina komorná a hostinská projeví Renáta Podlipská. I když nejde o větší role, díky jejímu hlasu a herectví ji nepřehlédnete.
Ještě menší je role Vadima Maslova, jediného muže v příběhu, do kterého se Mata Hari zamiluje. Do té skvěle typově zapadl Josef Vágner, škoda, že má s Matou jen jeden duet.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Renáta Podlipská

Komorná se nestačí divit (Renáta Podlipská)

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Josef Vágner Kateřina Brožová

Josef Vágner (Vadim Maslov) do půl těla a uprostřed velké plachty

V další činoherní rolích se na premiéře představil Ladislav Frej (Van Goore), Peter Pecha (Alfred Kiepert), Michal Tůma (Lautrec) a Filip Vlastník (Norman).

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Ladislav Frej Kateřina Brožová

Ladislav Frej jako manažer Maty Hari

Výbornou taneční práci odvádí company. Musíme upozornit, že je výhradně dámská a občas musí zastat i mužské role. Někomu to může vadit, ale každý divák má jistě nějakou fantazii. Na některých premiérách jsme si říkali, že company by jistě potřebovala nějaký ten den zkoušení navíc, tady jsme obdivovali, jak skvěle jsou tanečnice sehrané. A pánové si jistě ten pohled užijí i z jiných důvodů.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway

Dámská company a oslavy na počest narození Non

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Alžbeta Bartošová Kateřina Brožová

Margareth - mladá Mata Hari (Alžbeta Bartošová) a Mata Hari (Kateřina Brožová)

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Kateřina Brožová

Závěrečný proces

Pokud jste dočetli až sem, tak už víte, že Mata Hari má svá pro i proti. Můžete dál zarytě odmítat Michala Davida, nebo mu zkusíte dát šanci. Když skladatel oznamoval, že si dává pauzu, aby mohl tento muzikál dopsat, poznamenal, že se můžeme těšit na velkolepé životní dílo.
Těžko říct, zda je Mata Hari životním dílem. Za sebe bych Michalovi Davidovi doporučila, aby se držel jazzu, Radka Balaše a zauvažoval o muzikálu o nějaké slavném muži. Co takhle Jaromír Jágr nebo Roman Šebrle? Tam by byla zapotřebí hlavně mužská company a my ženy bychom si také přišly na své.

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway Radek Balaš

Režisér Radek Balaš

Muzikál Mata Hari Divadlo Broadway

Premiérová děkovačka

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Petr Marek. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, Facebooku apod., ozvěte se nám na e-mail: redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!

Video

Charlotte Ella Gottová a Kateřina Brožová – Kde je moje Non
premiérový přídavek


Recenze a reportáže
„Sněhurka a sedm trpaslíků“ – okouzlující pohádka s velkou dávkou nadsázky!
Recenze a reportáže
Smyslná CARMEN se vrátila na jeviště Hudebního divadla Karlín
Recenze a reportáže
MADAGASKAR odpremiéroval v Praze, s králem Jelimánem trsala celá aréna
  • Martin K.

    Kleopatra, Angelika a konec… Konec kvalitní muzikálové tvorby Michala Davida a dále jen plytká představení, většinou ušitá horkou jehlou.
    Tudíž i na Mata Hari jsem šel s vlažným pocitem, co to zas v Broadwayi bude za slátaninu. Nyní musím říct jediné: po tom všem bahnu, přišlo něco, co jsem já a jistě mnoho dalších diváků a fanoušků nečekalo – příběh, který chytne za srdce, ale kde je i kus napětí, úplně jiná hudba, úplně jiné texty, prostě úplně jiný Michal David, resp. “starý dobrý” Michal David, který opět přišel s něčím, co se může stát srdcovkou a až se vypravím podruhé, asi se ji Mata Hari u mě stane.
    Děkuji všem, kteří se na tomto muzikálu podíleli, protože mám opravdu upřímnou radost!


  • Míša

    Muzikál Mata Hari mě opravdu chytnil. Zajímavě zpracovaný příběh. Jazz, činohra, kostýmy,obsazení a taneční choreografie byla dobrá volba.
    Chválím, na tento muzikál se určitě vydáme znovu.


  • Dana

    ..Úžasný zážitek..bravurní výkon Yvety Blanarovičové /krom jiných/..určitě půjdu znovu


  • vašek

    Dost mi v téhle recenzi chybí srovnání alternací, protože například srovnání Yvetty Blanarovičové (mnou dvakrát viděná a dvakrát před ní smekám klobouk) a Kateřiny Brožové by mě velmi zajímalo… A pak také srovnání alternací dvou nejvíce “shozených” členů obsazení – Pepy Vojtka a Betky Bartošové. Pepovo dech beroucí podání sólové písně nezaujalo? Páni… To nechápu, dvakrát po sobě balkon sotva dýchal… A Betka pěvecky vynikala, herecky mi přijde naprosto přirozená a s činoherními “bardy” držela krok a tanečně byla taky super… Otázka slovenského přízvuku je ošemetnější, ale každý, kdo Betku viděl v začátcích Mydláře ví, že na češtině hodně zapracovala a že se stále lepší. Trochu by mě tak zajímalo, jak v roli MacLeoda působí Marián a v roli Margarethy Markéta a Kamila. Autorce článku opravdu doporučuju vidět Martina Stropnického, který v roli vyšetřovatele předvádí úžasný výkon a opravdu dostál svému slibu, jak v recenzi autorka zmiňuje. U Radima Schwaba zase mám raději postavu Picassa, přecijen je mi píseň “Jak namalovat touhu” bližší než “Smlouva s ďáblem”… Osobně se těším na představení, ve kterém budu moc zhlédnout Michaelu Horkou :) Jinak pro mě Mata Hari obrovsky příjemné překvapení na které se vydám rád znovu a znovu :)


  • Tomáš

    Ten kdo doopravdy M. Davida zná moc překvapený není, protože nejde prostě přestat být jazzovým hudebníkem. Jde na to jen na čas zapomenout. Nebudu ten muzikál chválit, jen o něm řeknu toto. Za poslefních pár desetiletí i nás vzniklo mnoho muzikálů. Jen u dvou, či tří, bych si za určitých okolností dokázal představit jejích uvedení na renomovaných muzikálových scénách v USA.
    Mata Hari mezi ně rozhodně patří a dovoluji si tvrdit, že by se to obešlo, na rozdíl od těch ostatních, bez zásadních ůprav pro tyto VIP scény za mořem. A to je myslím velká poklona. A každý kdo má muzikály opravdu rád, a zná ty americké by se jen těšil na srovnáni třeba pojetí česke Broadway a té v USA, kde je kvalita muzikálových herců i děl vyhlášená.
    Je to jen idea a podotýkám, že i v tomto českém pojetí ( viděl jsem jako MH paní Blanarovičovou) jde o velice kvalitní herectví i zpěv drtivé většiny herců. Záměrně nezmiňuji tanec, neboť to je v tomto představení samostatný fenomén hodný nikoliv kulisnich artefaktů, ale opravdového partnerství tanečnic s herci. Tomu odpovídá i prostror, který taneční sceny mají. A popravdě pokud měl, či má český muzikál velké nedostatky, tak práve v disharmonii tance a jeho choreografií vůči zpěvu a herectví.
    Tohle je opravdu víc než dobré a nedivil bych se udělené Thálii :).
    Děkuji za zážitek. T. J.


  • Tereza

    Mata Hari je opravdu obdivuhodné představení, ani snad ne muzikál. Výkony excelentní. Viděla jsem Yvetu Blanarovičovou a byla jedním slovem skvělá. Dokonalá choreografie a holky tanečnice jsou neskutečné. Absolutně nepochopím, jak může scéna Josefa Vojtka se synem Normanem NEZAUJMOUT. Věřte, že v divadle lidi brečeli a já jsem sama měla co dělat. Vojtek je v této roli uvěřitelný a je to určitě jedna z nejsilnějších scén vůbec. Ale absolutně nejlepší mi připadal Martin Stropnický, který paralizoval všechny v sále a krásná je scéna Maslova (hrál ho Josef Vágner). Dceru Non hrála roztomilá Barbora Marková, která překrásně zazpívala.
    Škoda, že autorka recenze nezašla na generální zkoušky a nepřinesla plnohodnotnou reportáž, kterou si Mata Hari jistě zaslouží.


  • Pavlina

    Mata Hari je po dlouhé době dílo, na které mohou být na Broadwayi pyšní. Opravdu se jedná o velmi podařený muzikál. Možná budou někteří nadšenci pražských scén zklamáni, že se pěvecká část rovná té činoherní, ale konečně se i ti muzikáloví mazáci můžou ukázat v hereckých pasážích!
    Co se týká této recenze, viděla jsem Alžbetu Bartošovou a Pepu Vojtka v pátek a oba dva mě přesvědčili. Betka výborně tančí i hraje, o zpěvu nemluvě. Přízvuk? Hledáte pouze chybu a jak mohla autorku nezaujmout? to nechápu, v první půlce je tam skoro každý druhý obraz… Pepa byl v jeho sólovce neuvěřitelný, běhá mráz po zádech. Bohužel se jedná o jednu z menších jeho rolí. Dále samozřejmě Yvetta byla skvělá! Dokáže člověka dostat do děje… škoda jen, že se vyhla Mata Hari choreografiím.Dále velmi dobrý M. Stropnický, který si s rolí vyšetřovatele pohrál a určitě nezklame.

    Za mě je Mata Hari opravdu krásný kus, na který se musí jít víckrát. Vřele doporučuji!!!


  • veny

    Tak už se na Mata Hari těším. Vypadá to, že to bude konečně muzikál ke koukání, po všech těch Angelikách, 3M, Mona Lisách atd.


  • veny

    Ještě k recenzi – už jsem tady četla lepší a nelíbí se mi některé popisy u fotek, ale to je můj problém.


  • gabyna

    MOc jsemy ti líbílo je to krásnyyyy


  • Linda

    Fotky a ukázka vypadají výborně, ale zajímalo by mě jestli plánujete přidat i videosestřih. U většiny recenzí bývá. Jinak už se těším na představení.


  • Zdeněk

    MAta Hari je opravdu povedené dílo a kdo si chce přečíst něco o Třetí představitelce Mata Hari Michaele Horké : viděno na generálce 25.9 od 15:00 Míša tou rolí uplně žije její barva hlasu je nádherná pěvecky bez sebemenšího zaváhání zazpívá vše tak jak má být.


  • Aleš

    Nevěřím, že by největší “star” tohoto muzikálu – Charlottka Gottová byla nejlepší malá NON… Je to krásná roztomilá holčička, to ano… ale veškeré články vychvalují toto dítě, které neintonuje a neumí zpívat.. Ať žijí děti slavných.


  • Luděk

    články vychvalují toto dítě, které neintonuje a neumí zpívat.. Ať žijí děti slavných.


  • Luděk

    Zvažim dila konečně muzikál nadech muzikálu mněl umně KAT MYDLÁŘ a Mata Hary je zažitek .


  • Luděk

    JÁ BYL NA PŘEDSTAVENI 28.9. Na to ce se hrálo odpoledne BLANAROVIČOVÁ a Prochazková .


  • Michala

    Bože, co je to tady za inteligenta (Luděk)! Tahle věta by zasloužila grafologa:
    Zvažim dila konečně muzikál nadech muzikálu mněl umně KAT MYDLÁŘ a Mata Hary je zažitek


  • jansisel

    No tak se zase potvrdilo,že asi každý to vidíme jinýma očima.Já osobně bych se přikláněl recensím v MF a Právu.Scénář velmi plytký,stejně jako režie,tři – čtyři vykradený melodie,žádný šlágr a žádný jazz.To je prostě úplná blbost a pletete si to se swingem kde byli dvě hezký věci.Trapná Bartošová,Vojtek – bez role a naopak výborná company a choreografie.Vedle mě seděl jeden divák,který to vystihl poměrně přesně – pro oblast dobrý,ale Amerika – to jste se asi zbáznili.


  • terka

    Vedle mě, přede mnou i za mnou seděli diváci, které děj pobavil i dojal. Potlesk celého hlediště ve stoje nebyl asi pro nic za nic. Recenze byvaji často neobjektivní a po premiéře navic Mata Hari bohužel ovládla bulvární tisk, kde to zavánělo vlezdozadelismem, což je obrovská škoda, neboť v tomto muzikale jsou uznání hodné výkony skvělých herců.


  • Daniela

    Já si rozechvěle pustila ukázku a v případě, že je to pravda, co se všude píše, tím myslím, že máme v Gottově dceři málem novou národní umělkyni , proč jste sem dali naschvál ukázku, kde to nebohé dítě vůbec, ale vůbec neintonuje a hraje jak na besídce místní školky?


  • Bidnik

    No..potlesk ve stoje bohuzel neznamena uz dneska NIC. Kdyz se ve stoje tleskalo Mydlarovi,tak uz to asi prestava mit vyznam. Ale na MH jsem zvedavy,podle reakci to vypada slibne:-)


  • jana

    Trvalo to, ale konečeně se objevila objektivní recenze, naprosto trefné a pravdivé.
    http://www.topzine.cz/recenze-skvela-hra-muzikal-pro-company-to-je-davidova-mata-hari-2


  • Luděk

    Že já pokladam za slušně napsany muzikál od Michala Davida hlavně muzikál Kat mydlař.Ted už i Mata Hary.



  • HONZY

    Nejnovější dílo v divadle Broadway Mata Hari moc nenadchne.Nejde jen o pohnuté osudy ze života hlavní hrdinky.Jde o celkové režijní pojetí inscenování Mata Hari.Zkrátka pouze sledujeme dlouhé činoherní pasáže, střídající se s pěvecko-tanečními výstupy.V company chybí mužská část, což vadí nejvíce ve scéně z válečného bojiště.(tato scéna vyznívá až dekadentně)Asi omylem byl obsazen A.Háma do role Maurice Chevaliera (jeho klaunské pojetí je zcela nevhodné)Překvapila ovšem svým dobrým výkonem M.Horká.Její Mata Hari má přesvědčivý výraz.I její pěvecký projev je bez chyb.Z ostatních výkonů lze vyzvednout R.Schwaba.Zajímavá je choreografie i kostýmy.Hudební složku lze hodnotit spíše jako průměrnou.Nevím, proč je nutné si vypůjčovat skladbu cizího autora? Na funkční scéně dobře působí animované i filmové dotáčky.Škoda, že se nepodařilo uměleckými prostředky více přesvědčit diváka, neboť celkový dojem je dosti matný.Psáno z reprízy 4.10.2013 Hodnocení 50%.


  • Michala

    Souhlasím s názory, že malá Charlottka asi moc zpívat neumí – soudě podle ukázky. To je tak, když se láká na muzikál na děti slavných.


  • Mikeš

    Je zajímavé, jak se kritiky a názory různí, tak jsem na to sám zvědavý. Přiznám se, že mi nějak ušlo, že by Michal David měl kořeny u swingu, pamatuju ho od začátku kariéry jako popového zpěváka u Janečka. A co se týče malé Non – Chlarloty G., tak souhlas – asi moc zpívat neumí.


  • Tera O.

    Vůbec není pravda, že by činohra byla nudná a zdlouhavá. Asi záleží na tom, zda je návštěvník představení, o němž se píše jako o muzikálu, zvyklý chodit na činohru. Propojení zpěvu a činohry v Mata Hari naopak jede jako na běžícím pásu, žádné dlouhosáhlé monology. Co se A. Hámy táče, tak on hraje slavného pařížského komika, zpěváka a tanečníka (čili pokud se zdá, že působí klaunsky, tak je to nejspíš tím, jakou roli hraje). Pro mě osobně je nejsilnější scéna P. Vojtka se synem Normanem a opravdu parádní jsou tanečníci. Třeba nám zde Musical.cz místo jedné písničky, která je sice moc hezká, ale bohužel působí jako písnička z vystoupení paní učitelky s dítkem na besídce školky, přinese sestříhanou reportáž a jak tomu bývá u jiných recenzí, dočteme se něco o alternacích.


  • Tera O.

    Mikeš, Michala: Viděli jsme Non Barboru Markovou, zpívala krásně čistě a moc hezky hrála a zdálo se, že jí to zpívání vůbec nedělá potíže.


  • Tera O.

    http://www.youtube.com/watch?v=iYYXDaSKQ_M
    krátký sestřih jsem našla zde


  • Lucie

    Krásný muzikál.Jeden z nejlepších co jsem viděla(a že jsem jich viděla dost).Není to pro ty co nemají rádi činohru,ale já si to užila.Potlesk ve stoje ale bohužel nebyl.Stála jsem jediná.Jinak fakt skvělý.Mám objednané lístky už na druhé představení a těšim na něj jako malá holka na pouť. Kdo má rád romantiku,drama a komedii,se v tomto muzikálu jistě najde.


  • Lilli

    Viděla jsem Mata Hari o víkendu a je to naprosto skvělý divadelní kousek. viděli jsme Yvettu Blanarovičovou a Pepu Vojtka v roli Mc Leodových. Yvetta byla fantastická a Pepa Vojtek s malým klukem mě rozbrečel, ještě že byl chlapeček (Filip Vlastník)nakonec živ a zdráv. Hrozná škoda, že Pepa nemá větší roli a v druhé půlce už není vůbec a vidíme ho až na závěrečné děkovačce. Nejlepší ze všech byl ovšem Marek Vašut v roli vyšetřovatele. Ten jeho hlas a rozvážnost. Krásný duet Maty Hari s Vadimem (Josef Vágner) je skvěle choreografici zpracován a Pepovi to navíc moc sluší :-D. Holčičku Non hrála Viktore Stříbrná a byla moc dobrá i v písničce na houpačce, hrozně moc dojemný jsou ty scény s dětma. Všichni byli opravdu super a to i tanečnice. Určitě muzikál doporučuju.


  • milanzitka

    Po dnešním shlédnutí díla bohužel nadšení nesdílím, a dle vlažnosti potlesků a závěrečné děkovačky zřejmě nebudu zdaleka sám… Výkony, především taneční části obsazení, byly výborné, ale jako celek bych to za sebe zhodnotil slovy samotné Mata Hari ze scény zatčení: “Co je to za směšné divadlo?”


  • Marie

    Mě se Mata Hari líbí a musím vyyzdvihnout skvělý výkon pana Josefa Laufra v roli Chevaliera.Z všech protagonistů je zaručeně nejlepší jak pěvecky!, tak i herecky.Malá Non v podání Viktorky Stříbrné mě dojala, zpívá moc hezky a čistě.Michaelu Horkou jako Matu Hari si nemohu vynachválit.Byla jsem nadšena a potlesk nebral konce


  • Katka

    Včera jsem shlédla muzikál Mata Hari a nemohu souhlasit s komentářem “milanzitka”. Potlesk byl velký, ustal až po zatažení opony. Někteří lidé stáli. Při děkovačce byl dokonce pěvecký přídavek. Největší aplaus měla Kateřina Brožová, která roli zahrála opravdu skvěle. Pro mě je nejsilnější zážitek scéna J.Vojtka nad tělem mrtvého syna Normana. Při zpěvu mi běhal mráz po zádech. Škoda, že J. Vojtek nemá v muzikálu více prostoru. Skvělé jsou tanečnice s choreografií od Qaši. Muzikál doporučuji.


  • milanzitka

    Katka: Ano, přídavky byly hned dva. Kdyby je ovšem herci “násilně” nenasadili, potlesk by dle mého názoru dost brzy ustal. U druhého přídavku si diváky museli i roztleskat… A stáli 3, 4 lidé? (alespoň dole, na balkon jsem neviděl…) Když to srovnám s diváckým nadšením (ne mým) z Kata Mydláře stejné produkce, byl to hodně slabý odvar.

    Ale kdoví, třeba jen nejsem ten správný cílový divák ;)


  • Katka

    Milanzitka: Nejsem stejného názoru, ale to už tak na světě bývá.


  • HONZY

    Dle potlesku opravdu nelze objektivně hodnotit muzikál, ale překvapilo mě, že (při repríze 4.10.13) byl potlesk hodně vlažný, nikdo se neprojevil “standing ovation” a po první oponě se všichni zvedli a rozpačitě opouštěli hlediště.Tudíž se nikdo z diváků nedočkal žádného přídavku!


  • zuzka

    Viděli jsme představení dnes. Bylo skvělé. Aleš Háma se postaral o skvělou zábavu.tleskali jsme myslím dost intenzívně, lidi stáli. Ale přídavek bohužel nebyl. Kromě tanečního kankanu. Mata Hari je dobrý a poctivý divadelní kousek.


  • Jana

    Dnes jsme na muzikálu byli a možná jsme od toho očekávali více, než bylo možné dostat. Byla jsem zklamaná. Tanečnice naprosto šílené, žádná synchronizace – jedna byla tak vychrtlá, že jí i lezly žebra, že to bylo opravdu hodně nechutné. Nechápu, proč nejsou v alternacích i tanečníci? Zvlášť na některé taneční pasáže by se mnohem více hodili. Nevím, prostě jsem se už nemohla dočkat konce… Od M. Davida jsem čekala o hodně víc.
    Za vynikající výkon považuji jen J. Laufera, K. Nývltovou a M. Vašuta.


  • Petr H.

    Kdyz uz se tady resi reakce publika, tak je to vzdy subjektivni. Ono dle me opravdu zalezi na danem slozeni lidi. Nekdy treba i ucast fanklubu dokaze podporit, nekdy to jsou opravdu spontanni reakce. Coz me vede k zazitku ze sobotniho odpoledne, kdy uplne na zacatku predstaveni, zaznely prvni tony, rozsvitala se bodovka na pana Langmajera a okamzite zaznel skandovany aplaus, aniz by se cokoliv stalo. Myslim, ze pro ucinkukji to muselo byt hrozne mile :-) A cele predstaveni provazely mile reakce. O dvojitem standingu na konci se uz ani zminovat netreba. Jinak Mata Hari je velmi mile predstaveni a klidne na nej zajdu rad znova. Velmi pozitivne prekvapila Michaela Horka, Jirimu Langmajerovi ta role sedne, panove Vasut a Soukup (i kdyz v male roli) vyborni a Kamila Nyvltova jako vzdy senza ;) P.S. a Mirek Hrabe, jsem ani netusil, ze umi takto zpivat :-)


  • tereza

    Dobrý den, dočkáme se už sestřihu z premiéry? Nebo jste nahráli jen Kateřinu Brožovou s dcerou Karla Gotta? Tato písnička přece není jedinou zajímavostí muzikálu. Děkuji.


  • Martina

    Zhlédli jsme Mata Hari včera s Míšou Horkou.Velmi povedený muzikál určitě zajdeme znovu.My jsme čekali na recenzi a ukázky protože Kat Mydlář byl pro nás tak děsný že jsme v půlce utekli a zařekli se že na muzikál M.Davida už nepújdeme .Zkusili jsme a moc milé překvapení klobouk dolů.


  • Karolína

    Viděla jsem, že už se prodává i CD. Nevíte, prosím, někdo náhodou, kdo tam zpívá jakou písničku?


  • Katka

    Karolina:
    Nekonečná touha-Jiří Langmajer
    Dospělá jsem-Alzbeta Bartošová a Jiří Langmajer
    Loď splněných přání-Alzbeta Bartošová a Josef Vojtek
    Dopis rodičům-Kateřina Brožová
    Tanec domorodců
    Slzy a pláč-Josef Vojtek
    Lépe je dál jít sám-Josef Vojtek, Kateřina Brožová a Alzbeta Bartošová
    Montmarte tančí a zpívá-Marie Párová
    Jak namalovat touhu-Alzbeta Bartošová a Radim Schwab
    Díky patří švadlenkám-Alzbeta Bartošová, Marie Párová a company
    Tanec Boha Šivy
    Kde je moje Non-Kateřina Brožová a Charlotte Gottová
    Právě hvězda vychází-Jiří Langmajer, Peter Pecha, Michal Tůma a Radim Schwab
    Noc utkaná z lásky-Kateřina Brožová a Josef Vágner
    Dance Macabre
    S Bohem-Kateřina Brožová
    Armáda milenců-Jiří Langmajer a Kateřina Brožová
    Musím už jít-Kateřina Brožová a Peter Pecha
    Smlouva a ďáblem- Kateřina Brožová a Radim Schwab


  • Iva

    Ze složení cd jsem docela zklamaná. Doufala sem, že se o něj podělí všechny alternace. Určitě si ho koupím, protože je to lepší než nic, ale přece jen nejsem z Prahy a vychytat složení, které nebudu znát budě těžší. Každopádně aspoň nemusím na Brožovou, Bartošovou a Vojtka když je budu mít na cd.


  • Karolína

    Katka: Moc díky! Přemýšlím, že do toho CD půjdu, i když je škoda, že se tam neprostřídává víc alternací, jak říká Iva. Na představení jsme měli Markétu Procházkovou a byla skvělá, tak jsem trochu doufala, že by mohla být i na CD. :-)


  • Bidnik

    Nabizim dva listky na Mata Hari na sobotu 11/1 puvodne jeden za 550, -,nabizim jeden za 350. V pripade zajmu piste sem:-)