Recenze DVD muzikálu “Angelika”

O původním českém muzikálu „Angelika“ podle populárních romantických románů a ještě slavnější filmové série, už bylo v mnoha webech a tiskovinách napsáno mnoho.  Pojďme si zhodnotit jeho vydání na DVD nosiči.

Jedno konstatovat už můžeme nyní,  DVD rozhodně stojí za povšimnutí a jako zkratka všech pěti filmů s touto hrdinkou funguje vcelku bez problémů. Už kvůli věci, že momentálně asi nejúspěšnější pražská muzikálová produkce divadel Broadway a Hybernia, bere na zřetel hlavně fanoušky a snaží se tedy na disku uvést všechny možné alternace.

To občas přináší drobná úskalí, ale nosič „Angeliky“ si s tímto problémem poradil více než obstojně. Pojďme si ale nejdříve říci něco ke specifikacím.

Obraz je širokoúhlý ve formátu 1,78:1 s průměrnou kvalitou. Mezi zvukovými stopami máme na výběr mezi DD 5.1 a DTS 5.1. Oproti staršímu disku muzikálu „Tři Mušketýři“ zde absentuje čistá stereostopa, ale rozhodně to není na škodu, přehrávače si umí případně automaticky DD 5.1 stopu do sterea „downmixovat“. Mezi stopami není zásadního rozdílu, DTS je nepatrně hlasitější. Určitě potěší fakt, že je zvuk dobrý a rozhodně neobsahuje podobnou „chybu“ v prostorovém mixu, jako již na zmiňovaném DVD „Tři Mušketýři“, kdy efektové kanály, v nichž právě zpívaly sbory, byly podstatně více vytažené, než hlas hlavního zpěváka ve středovém kanále. To se u nového DVD neobjevuje.

Pojďme tedy k pojetí disku. Potěší rozdělení přehrání na první a druhou část, můžeme si tedy coby diváci mezi jednáními dopřát libovolně dlouhou přestávku.

Mnoho fanoušků jistě zajímá, jak se na disku vlastně alternace střídají, u „Tří Muškerýrů“ toto bylo i toto velmi kritizováno. Zde je výběr prakticky ustálen. Například Angelikou je na prvním disku Monika Absolonová, Joffrey de Peyrac Josef Vojtek, advokátem Desgrezem Bohouš Josef, Nicolasem Bohuš Matuš a jiní. Střídání se koná jen u rolí menších, ale díky výrazným kostýmům a maskám lze jednoduše poznat, jaká postava se právě vystřídala a nenastává tak žádný zmatek.

Nenašli jste svého oblíbence na disku č. 1?? Druhý kotouček vám to bez problémů vynahradí, převážnou část bonusů tvoří představování interpretů v jednotlivých číslech. V položce „Výběr interpreta“ všechny hlavní skladby muzikálu zazpívají všechny alternace (v případě tria na scéně se možnosti občas opakují a například úvod by se mohl v tomto bonusu mírně zkrátit). A pokud vám i tady chybí některá oblíbená píseň, je ve druhé položce menu možnost pustit si ještě padesát minut dalších scén, tentokrát ale již víceméně s ustáleným obsazením, např. Angelika – Leona Machálková, Joffrey de Peyrac – Marián Vojtko, Desgrez – Tomáš Trapl, Špína – Zbyněk Fric a další.

Dalšími už ne tak rozsáhlými bonusy jsou přídavková směska písní a 23minutový dokument, věnující se všem podstatným složkám, je možná až příliš stručný, ale normálního fanouška jistě potěší. „Co jste nemohli vidět“ zase ukazuje, jak se umělci poprali s písněmi svých kolegů, rozumějte jinou rolí. Zbývající výčet už je stručnější. Videoklip k písni „Doufám, že mi sílu Bůh dá (trio Angelik)“, fotogalerie, seznam účinkujících a tvůrců (v oddělených položkách) a „A něco navíc“, což značí upravené vystoupení komiků Aleše Hámy a Jakuba Wehrenberga.

DVD „Angelika“, ať už máte na toto dílo jakýkoliv názor, představuje velmi dobře vybavený disk, tentokrát napravující i chybičky z minulého nosiče a je jen škoda, že podobně vybavené disky neposílá do prodeje více muzikálových produkcí.

“Mamma Mia! – 2disková párty edice” – recenze DVD
Kamila Nývltová pokřtila své debutové CD, obsahuje i unikátní píseň z muzikálu “Carmen”! (+ video)
Recenze a video sestřih z premiéry vražedného muzikálu “Je třeba zabít Davida”