Aktuální zprávy

SPECIÁLNĚ: Zhlédněte jako první část muzikálu Antoinetta – královna Francie a sdělte přímo režisérovi a hercům své poznatky (+ dárek)


Připravovaný původní český muzikál Antoinetta – královna Francie vstupuje do posledního měsíce zkoušení. Tvůrčí tým pod vedením režiséra Radka Balaše i celé herecké obsazení se již přesunulo na prkna Divadla Hybernia, kde probíhají závěrečné zkoušky. A právě na jednu z nich bychom vás rádi pozvali! Podívejte se na část představení, nasměrujte tvůrce ke konečné podobě muzikálu a navíc získejte exkluzivní dárek.

Nebudeme dlouho chodit okolo horké kaše a rovnou vám přinášíme speciální pozvánku na “otevřenou zkoušku“, přímo z úst producentky představení Emy Krahulíkové.

„Vzhledem k tomu, že tentokrát nejsme vázáni zahraniční licencí a muzikál vzniká opravdu na jevišti pod vedením režiséra Radka Balaše, připravili jsme pro skalní muzikálové fanoušky opravdovou lahůdku. Zveme je na otevřenou zkoušku, která se běžně dělá v zahraničí a to na 17. března od 16 hod. Mohou se zúčastnit coby diváci opravdové zkoušky a poté se aktivně zapojit do debaty s režisérem Radkem Balašem, choreografkou Carli Jefferson a přítomnými zkoušejícími herci a zeptat se na to, co je zajímá, vyjádřit, co se jim líbí nebo naopak nelíbí. Vstup je samozřejmě omezen kapacitou divadla a je zdarma.“

Poslední měsíc zkoušení před plánovanými dvěma premiérami 9. a 10. dubna 2014 se Divadlo Hybernia zaplní prvky scény podle návrhů Ondřeje Zichy a dokončují se i kostýmy Josefa Jelínka.

Pilně se pracuje i na hudební stránce projektu, světlo světa spatřil i první singl (hudba Jiří Škorpík, text Pavel Vrba) s názvem “Co zbývá nám” v podání představitelky Antoinetty Moniky Absolonové.

Dárek

Každý návštěvník otevřené zkoušky (17. 3. 2014) obdrží jako dárek zmíněný singl “Co zbývá nám”.

Fotografie ze zkoušek

Monika Absolonová Natálie Grossová Renata Drössler

Zkouška muzikálu Antoinetta – královna Francie

Monika Absolonová

Zkouška muzikálu Antoinetta – královna Francie

Monika Absolonová Radek Balaš

Zkouška muzikálu Antoinetta – královna Francie

Zkouška muzikálu Antoinetta – královna Francie

Radek Balaš Dušan Vitázek Monika Absolonová

Zkouška muzikálu Antoinetta – královna Francie

Autorem fotografií je Martin J.Polák. Děkujeme společnosti Musical Production za jejich laskavé poskytnutí.

Dodatek

Registrace / rezervace místa či vstupenek na zkoušku se neprovádí.
Stačí jen přijít. Vstup je pouze omezen kapacitou divadla.


Aktuální zprávy
Nominace na Ceny Thálie 2017 v muzikálové kategorii
Aktuální zprávy
Hudební divadlo Karlín otevírá Letní Open Air scénu a zahájilo prodej vstupenek
Praha
Muzikál “Tajemství” přivede zpět na jeviště Lucii Vondráčkovou i Michaelu Kuklovou
  • Jana

    Dobrý den.Velice ráda bych se zůčastnila 17.3. otevřené zkoušky muzikálu Antoineta.Chci se optat,zda je možné si zarezervovat jedno místo.Jsem ze Dvora Králové nad Labem a mám obavu,abych se do divadla dostala a nejela do Prahy zbytečně.
    S pozdravem a přáním pěkného dne Brožová Jana.


  • Luky

    taky by me zajimalo, jestli si nekde mame registrovat misto!?;))


  • Karolína Strolená

    Krásný den, chtěla bych se zeptat jestli si musím rezervovat místo na otevřenou zkoušku dne 17.3.?


  • Radek Janda

    Registrace / rezervace místa na zkoušku se neprovádí. Stačí jen přijít. Vstup je pouze omezen kapacitou divadla.


  • Monika

    Dobrý den, ráda bych se zúčastnila otevřené zkoušky, jakým způsobem je možné získat vstupenky? Děkuji za odpověď. Baštová


  • jana

    místa na otevřenou zkoušku Marie Antoinetty se nerezervují. vstup zdarma do naplnění sálu v divadle.


  • Karolína

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak dlouho trvá tato zkouška?
    Děkuji


  • terez

    měla by končit asi v 18 hodin


  • Anonym

    Byla to velmi zajímavá a povedená akce. Na muzikál se už těším! :-)


  • milanzitka

    Shlédl jsem dnešní dopolední veřejnou generálku a rád bych sem napsal své malé postřehy, protože bych je určitě do vydání místní recenze pozapomněl.

    I když se jednalo v podstatě o kompletní představení (až na malou přestávku kvůli technickému problému), asi se nesluší hodnotit jednotlivé výkony, protože se po připomínkách režiséra samozřejmě můžou do zítřejší premiéry ještě změnit. Proto se zaměřím na hudbu, se kterou se pravděpodobně již nebude hýbat a jako hudbou velice poznamenaného člověka se skladatelskou ambicí mě zajímala nejvíce.

    Na Antoinettu jsem se šel podívat právě kvůli zvědavosti, jak Jiří Škorpík uchopí muzikál hudebně. Musím bohužel říct, že jsem čekal trochu víc. Neříkám, že byla špatná, v rámci českého muzikálu je jistě výš než průměr. A ani tak nevadila menší početnost “hitovek”, pár silných melodií tam bylo, které jsem si mohl při odchodu notovat. Co mě ale doslova nebavilo, bylo zakončení jednotlivých písní. Skoro vždy to bylo “Jo!”, “Hoj”, “Oj!”, “Král!” a podobné výkřiky, zakončené stejným hudebním vyvrcholením. Přičemž následovala póza, potlesk, a poté začal hrát hudební předěl pro přestavbu, naprosto stejný motiv jako předchozí píseň. A to mi dost vadilo, nějak jsem nepochopil, proč to bylo řešeno tímto způsobem. Buď bych to prostě spojil (sice by tam nebyla vyloženě mezera pro potlesk, ale lidé stejně kolikrát tleskali i po předělu), nebo bych zvolil nějaký jiný motiv. Protože píseň má svůj určitý vývoj, který je nějak ukončen, a jakýkoliv pozdější dodatek je pro mé uši nepochopitelný a rušivý. Chápu, že byly nutné kvůli přestavbám, ale styl píseň – potlesk – dovětek mi opravdu nepřijde jako správná cesta…

    Docela se mi líbily kompačkové věci, byly na jevišti skvěle zpracované. Čekal bych ale více vícehlasů, často to byla jen jedna melodická linka. A když už tam byl vícehlas, mohl by klidně být “odvážnější”, vždyť i ta hudba není úplně klasická.

    Co se mi vyloženě líbilo, byly písně Davida Uličníka. Je znát, že mu asi byly psány “na tělo”, ale jak hudebně tak provedením jsou opravdu povedené! Hlavně závěr první půle jsem si vyloženě užil. Škoda jen již zmíněného hudebního dovětku, tady byl opravdu více než zbytečný.

    Taky mi přišla strašná škoda halfplaybacku… Ta hudba by si zasloužila živý orchestr, možná by tím i pan Škorpík nespoléhal na různé “ozdůbky” a množství nástrojů (zajímalo by mě, zda všechny byly nahrány živě), které byly často zbytečné, a třeba by tím ještě více vynikl potenciál melodií a harmonií. Přehráváním základů pro mě hudba ztratila část své dynamičnosti a energie.

    Kromě hudby mám ještě malou připomínku k projekcím. Bohužel se často uchýlily ke kýči (hvězdičky, padající listí,…), na druhou stranu vrstvení projekcí na několik projekčních pláten za sebou bylo často i přes kýčovitost samotné projekce velice efektní. Obzvláště při vzpouře/revoluci v první půli skoro hořelo celé divadlo, využilo se i postranních projekcí a skutečných ohňů.

    Určitě se půjdu podívat ještě jednou, abych viděl i jiné alternace a kdo ví, třeba se mi to co jsem zde napsal do té doby rozloží a už mi to nebude podruhé tolik vadit.


  • HONZY

    Honzy
    Největším nedostatkem muzikálu Antoinetta-královna Francie je průměrná, nezáživná hudba J.Škorpíka.Když se přidá herecké, nevýrazné zpívání Romana Vojtka v roli Ludvíka XVI, až nepřirozený zpěv Bohuše Matuše v roli žalobce, slabé, málo slyšitelné sbory company, tak ani bezchybné výkony milenecké dvojice Moniky Absolonové (Antoinetta) a Dušana Vitázka (švédský voják) s celkovým dojmem mnoho neudělají.Dobře vypadající kostýmy J.Jelínka nekorespondují s kýčovitou scénou O.Zicha.Divák by očekával, že si s pohnutého příběhu Antoinetty odnese alespoň emoce, ale ani ty se bohužel nekonají.Psáno z poslední generální zkoušky 18h.- 8.4.14


  • aja

    Honzy: Běžte se podívat na Michala Novotného a Davida Uličníka. To by mohlo vylepšit váš dojem. I když uznávám, že se scénou už to nic neudělá…a je fakt kýčovita. Obzvlášť ty padajici lístečky. Ale s company jsem byla spokojená.


  • Lucie

    David Uličník je vážně skvělý, poté, co jsem ho v neděli slyšela v Antoinettě, můžu jen litovat, že jsem ho neviděla v Bídnících.


  • aja

    Lucie: Jsem na tom úplně stejně. =)


  • Boby

    Asi jsem byl na úplně jiném muzikálu. Marie Antoinetta je po letech divadlo, kde je spousta dobré muziky. Aby se v českém muzikálu našel jeden hit za hitem, a přitom to mělo aspoň trochu přijatelný děj – to jsem už dlouho neviděl a neslyšel. Finálová píseň Antoinetty je až “poslední” hit. Před tím jich habaděj. Navíc tam nejsou obsazené hvězdy, protože jsou hvězdy, ale proto, že dobře zpívají a hrají. Michal Novotný jako Ludvík XVI. je vynikající herec a na konci má parádní pěvecké číslo (asi nejsilnější vůbec). To už vůbec nemluvím o tom, že celé představení táhne (logicky) výkon Moniky Absolonové. Že to všechno vypadá jako kýč? Ale vždyť o tom ten příběh je, že se královna, která žila v kýči dostane až do rukou kata. Co je na tom kýčovitého, dějiny? Epizodní scény, kde se “humor” – se logicky váže k příběhu, ne jako scénky á la Voskovec a Werich, co opakují do omrzení v jiných muzikálech po česku, mají vtip i mrazení v zádech. Marie Antoinetta – po dlouhé době hodně dobrý český muzikál.


  • aja

    Boby: souhlasím s první částí komentáře, souhlasím i s tím, že královna Antoinetta žila v kýči, o tom to opravdu celé tak trochu je, ale stejně mě rozčilují některé druhy projekcí, o scénu jako takovou mi ani příliš nejde. Obzvláště již zmíměné lístečky bych čekala spíš v Katu Mydlářovi.


  • Boby

    Jenže do Kata Mydláře nepatří z toho, co píšete nic. Do Antoinetty vše. Není to o tom, že v Katovi to bylo stejné, ale první, ale že tady to být má, v Myldářovi to nemá co dělat.


  • aja

    Boby: Váš názor vám neberu, ale svůj si ponechám. Na mě ty projekce byly prostě moc, Jinak jsem spokojená a muzikál považuji jako celek za nadprůměrný.


  • Renča :)

    Ahojky :)chtěla by jsem se zeptat kdy nebo kde by bylo možné sehnat písně pro vlastní potřebuz muzikálu. děkuji :)