Praha

“Les Misérables – Bídníci” odhalili obsazení a spustili předprodej


Dlouho očekávaná jména z obsazení obnovených pražských “Bídníků” jsou odhalena! Kromě starých osvědčených tváří i tváře zcela nové, avšak muzikálovým fanouškům známé. Zároveň byl také spuštěn předprodej, oficiální premiéra proběhne 1. března 2012 v GoJa Music Hall. Přečtěte si kompletní obsazení! Co na něj říkáte?

Tvůrčí a autorský tým

podle románu Victora Huga napsali Claude-Michel Schönberg, Alain Boublil a Jean-Marc Natel
anglický překlad Herber Kretzmer, české přebásnění Zdeněk Borovec

Režie – Petr Novotný
Hudební nastudování – Milan Svoboda
II. dirigent – Arnošt Moulík
Sbormistr – Irena Pluháčková
Korepetitor – Kristina Brachtlová
Kostýmy – Lucie Loosová
Scénografie – Mihail Tchernaew

Obsazení “Les Misérables – Bídníci” (Praha 2012)

Jean Valjean – Marian Vojtko, David Uličník, Josef Štágr
Javert – Daniel Hůlka, Tomáš Bartůněk, Josef Štágr
Fantine – Kateřina Brožová, Jitka Čvančarová, Petra Peterová
Marius Pontmercy – Pavel Vítek, Tomáš Löbl, Josef Vágner
Éponine – Magda Malá, Vlaďka Skalová
Cosette – Tereza Mátlová, Tereza Vágnerová, Hedvika Tůmová
Thénardier – Filip Čapka, Jan Urban
Madame Thénardier – Monika Absolonová, Marta Jandová, Renáta Podlipská
Enjolras – Michael Foret, Michal Skořepa

Company – Michal Šebek, Pavel Plasche, Lukáš Jindra, Michal Smrkovský, Jaromír Adamec, Josef Hlinka, Michal Bragagnolo, Filip Štainer, Milan Zítka, Robin Puškáš, Richard Bergman, Tomáš Böhm, Petr Ryšavý, Martina Dolečková, Charlotte Doubravová, Petra Záklasníková, Šárka Dumišincová, Magdalena Kvapilová, Andrea Horská, Veronika Bergmanová, Barbara Chybová, Petra Beoková, Marie Horváthová

Plakát na obnovené "Bídníky"

Spuštěn byl také předprodej vstupenek na předpremiéry na konci února 2012 (ceny vstupenek klasické, žádné slevy) a na celý březen 2012. Ceny vstupenek zůstaly stejné od předchozího uvedení, tj. nejdražší za 699 korun a nejlevnější v postranním sektoru za 359 korun. Předprodej probíhá v síti TicketPortal nebo na obchodním oddělení GoJa Music Hall (www.goja.cz).


Praha
Sněhurka a sedm závodníků se rozloučili v Divadle Hybernia
Praha
Nový muzikál ELEFANTAZIE v divadle ABC. V hlavní roli Tomáš Klus a Tomáš Havlínek
Praha
JAK SE DĚLÁ MUZIKÁL v Hudebním divadle Karlín – nová muzikálová revue
  • Julie

    Chudák Romča je tak pod drobnohledem :D Nezapomeňte, že řekl, že na tyto stránky už chodit nebude :D


  • Martin K.

    Ač také ne vždy s Romanovo názory a příspěvky souhlasím, myslím, že nyní tyto poznámky – mířené na jeho osobu, nejsou vůbec na místě a jsou naprosto zbytečné a ohledně toho plivání – myslím si, že se tak nestane.
    Jinak k Bídníkům: já jsem byl na páteční generálce a musím říci, že obsazení bylo opravdu skvostné; o nikom nemohu říci, že byl špatný – ba naopak; David Uličník, Josef Štágr, Petra Peterová, Tomáš Löbl, Vlaďka Skalová, Tereza Vágnerová, Michael Foret, Jan Urban a Monika Absolonová. Kdo mě naprosto nadchl – po pěvecké i herecké stránce, byl David Uličník; procítěný projev a hlasově vynikající; skoro ladil až do opery; myslím, že v této roli se hlasově “vyřádí” i Marian Vojtko; tam však mám trochu pochybnosti s hereckým projevem. Josef Štágr, v roli Javerta – též vynikající výkon. Tomáš Löbl – standardně vynikající; vždy a všude. Michael Foret – stále se zlepšující… Petra Peterová a Vlaďka Skalová – viděl a slyšel jsem poprvé – obě příjemný projev a velmi se mě líbily. Terezka – slušné a kudrlinky (na vlasech) ji slušely. :-) Monika Absolonová – super; stejně tak Honza Urban. Bídniky jsem viděl poprvé; až na zvuk, který trochu stávkoval, mě příběh nadchl – jak jsem předpokládal; stejně tak zpracování a všem bych chtěl vyslovit neskonalý dík – za náročnou a nákladnou přípravu. Pokud budu mít možnost, jistě půjdu rád znovu!


  • Zdeněk

    to Julie: Och, kéž by… bohužel to už řekl asi tolikrát, kolikrát Lichtenberg vyhlásil derniéru Draculy…


  • Alena

    Poslední generálku hráli Marián Vojtko, Daniel Hůlka, Kateřina Brožová, Filip Čapka, Monika Absolonová, Pavel Vítek, Michal Skořepa, Tereza Mátlová, Magda Malá a z dětí, pokud se nepletu, Natálie Grossová, Tomáš Ringel a Epi snad Natálie Hrychová. Nutno říct, že při pohledu na ferman jsem nevěřila, že představení bude za něco stát, ale naštěstí se ukázalo, že až na Terezu Mátlovou, která mi v téhle roli přišla vždycky jalová, ale už jsem si na ni zvykla, a Pavla Vítka, který sice Maria moc pěkně zazpívá, ale herecky je totálně mínusový, byli všichni opravdu moc dobří.
    Hudební úprava není marná, i když v pár pasážích bych určitě radši slyšela tu starší. :-)


  • Abigail

    A TOHLE!!!! je ten důvod, proč jsem si zamilovala muzikál. – Byl a po poslední generálce, kdy jsem se k němu znovu vrátila, mě přesvědčil, že i u nás v Čechách a notabene v Praze, stále je.
    Taky jsem se bála, když jsem zjistila, kdo bude hrát – hodně – zejména vzhledem k tomu, že hned pět rolí bylo obsazených těmi mnou obávanými – no a musím říct, že jen dva z nich už vidět nikdy nechci – Marián Vojtko mě opravdu hodně překvapil (po mé Kleopatře jsem byla přesvědčená, že až ho uvidím příště tak zastřelím jeho nebo sebe), na mého prvního Valjeana zatím nemá, ale je na velmi dobré cestě. Kateřina Brožová mě překvapila – nečekala jsem, že bude dobrá a Magdě Malé jsem byla ochotná věřit Eponinu a líbila se mi – snad stejně jako tenkrát – (i když si pořád myslím, že hrát dvacet let “šestnáctku” není úplně normální, ale budiž, když tam bude znovu, znovu ji ráda uvidím). Dan Hůlka a nováčci Filip Čapka, Monika Absolonová i děcka – Gavroche a Cosetta – dobří… Já bych viděla i mouchy, ale až já je neuvidím, tak budu asi po smrti. Terezu Mátlovou nemám ráda už od Miss Saigon, v Bídnících jsem ji viděla prvně a nebylo to tak strašné, ale prostě už ji znovu vidět opravdu nepotřebuji, navíc mi přišlo, že jí to divně lítá, chvíli dobře, pak jako bych přepla kanál a nešlo to, no a Pavla Vítka už tam rozhodně nikdy vidět nechci – kdyby ten Prázdný stůl neodzpíval tak, jak ho odzpíval, tak bych mu ani neodpustila, že tam byl, takhle se s tím vyrovnám, on to fakt odzpívá slušně, ale prostě mi to zoufale nestačí… A na minimálně jednoho jeho mladšího alternanta jsem vážně zvědavá, takže… (Ostatně stejně tak na Eponinu a Cosettu). No a kdo mě absolutně nadchl a asi si nepřestanu vyčítat, že mi jako Ježíš unikl, byl Michal Skořepa. Skvělé – je škoda, že vlastně Enjolras chudák nemá víc prostoru… No a hned po něm Company – až na ty asi jeden nebo dva úlety, co jsem zaslechla, byla dokonalá. Jeden ženský hlas mě nenadchl – barva, ale jinak bych je takhle sebrala a práskla do všeho ostatního, kde to stojí za nic…
    Hudební úprava mi nijak nevadí, pořád je to ta stejná dokonalá hudba, jen na několika místech mě lehce zmátla, ale jinak dobré – přišlo mi, že si vystačili vážně s málem hudebníků, ale nepočítala jsem je, tak nevím, jestli to nebyl jen dojem, a zněli opravdu dobře – se zvukem vůbec žádné problémy, trošku jsem se toho bála, vzhledem k tomu, že generálka atd., atd., ale bylo to prvně (Bídníci) tak dobré a company tak dobrá, že jsem rozuměla opravdu každé slovo.
    No a co víc dodat, jsem ráda, že se moje obavy nevyplnily a že to pořád stojí za to. Strašně ráda se půjdu podívat znovu – až si někdy udělám čas a vychytám jiné obsazení – alespoň v těch třech “mladých rolích”, kde jsem na něj opravdu velmi zvědavá… A je mi líto jen to, že je to tak rychle hotové, i když to je vcelku dlouhé… :-D


  • Silvia

    Já mám za sebou všechny 4 generálky, a v podstatě nemám co kritizovat na muzikálu samotném, no několik “drobných” výtek bych měla.

    Muzikál je prostě úžasný, to je fakt a na tom se nic nezmění. Já jsem moc ráda, že se hraje v Praze, snoubí se v něm skvělá hudba, která nikdy neomrzí, se silným příběhem, a díky ději,myšlence a přebásněným textům Zděňka Borovce i jistá nadčasovost, která donutí člověka nad celým dílem přemýšlet.
    K hereckému obsazení taky není moc co dodat – díky generálkám jsem zhlídla všechny alternace kromě Jitky Čvančarové, a pokud mám výhrady k někomu konkrétnímu, je to spíš můj osobní pohled, nechci potenciální diváky ovlivňovat. Ale na 95% jsou všichni výborní, po herecké i pěvecké stránce naprosto vyhovují, jsou buď absolutně bravurní anebo aspoň vynikající, a hlavně nováčci překvapili.

    Moje připomínky jsou pouze technického rázu. Pro celkový dojem totiž nebude nejdůležitější obsazení, ale skutečnost kde člověk sedí. Na generálkách jsem měla pokaždé jiné místo, a musím říct, že na některé bych si nesedla už nikdy.

    Co se týče celkové scény, nemám co k tomu říct – udělaná je krásně, je působivá, rušivými momenty se ale stávají přestavby, kdy po jevišti běhají technici kteří jsou vidět, a vůbec si nedávají pozor, jestli jsou ve světle nebo ve tmě. Pokud sedíte vzadu, tak to až tak nevadí, v kouři nebo přítmí zaniknou, ale zepředu jsou vidět vždycky. Dále z místa zezadu – sektor I – není vidět Javerta na mostě, a to je skutečně škoda. Úplně nejhorší místo jsem ale měla včera na poslední generálce, a to je první řada, v sektoru D úplně nakraji, kam obyčejně stojí vstupenka 659,- kč a to opravdu nestojí za ty peníze. ZVUK, ZVUK, ZVUK !!!! Jedna velká katastrofa !!! Sedíte totiž půl metru od reproduktoru, a nevím zda je to zrovna tím, no je slyšet doslova každý druhý tón. Hlavně u vokálů… sólovky nebyly až tak strašný, no i ty zněly zkreslěně – někdy jak z tunelu, jindy jakoby s ozvěnou… Navíc některé členy company je slyšet víc, jiné míň, a někteří jakoby ani neměli porty – a ty paradoxně bylo slyšet víc než ostatní… Pak
    třeba všechny duety Valjeana a Javerta – kdy mají pokaždé oba pánové (nezáleží na obsazení) silné hlasy, a je vždycky slyšet půl vteřiny jednoho, dvě vteřiny druhého…tak to je opravdu “zážitek” :( Do toho když skřípe technika při vytahování a spouštění plátna, nebo barikády…. NE, TOHLE FAKT NEE !!!! Já doufám, že veřejné generálky jsou od toho, aby se vychytali případné “mouchy”, protože vím, že zvuk při živém orchestru zní jinak v prázdném a jinak v plném sále.

    Tak si umíte představit, jak mi moji známí po představení nadšeně říkali o skvělém představení, kde všichni zpívali jako bozi, a já málem brečela od zuřivosti. Když jsem předtím seděla někde uprostřed sálu, nebo třeba zkraje, ale aspoň v 8. řadě, tam vůči zvuku nemám výhrady, jen možná občas malinko vypadávaly porty – ale to se dá pořád brát s rezervou, pokud jsou to generálky, a ne strandardní představení. Tu první řadu ale s rezervou brát nemůžu, to byly tři hodiny skřípaní a něčeho, co občas vzdáleně připomínalo hudbu.

    Bídníci jsou úžasný muzikál, hudba je geniální, možná teď díky menšímu množství smyčců míň pompezní, každopádně nezní špatně, orchestr chválím, a nastudování jako celek je taky skvělé, krásné a ráda se na Bídníky do Goje budu vracet. Pokud si ale koupím jakoukoliv vstupenku, chci tu geniální hudbu i SLYŠET !!!


  • veny

    Abigail: Filip Čapka není v muzikálu nováčkem :)


  • Lavera

    V GOJA něco jako “přídavek” bylo vždycky; stálý divák to už ale vnímal jako normální součást představení.


  • Abigail

    veny, já ho v Bídnících ještě neviděla, brala jsem to podle toho, takže pro mě ano… (Tuším, že v těch pražských ani nehrál a do Brna jsem se na ně nedostala, takže tam nevím)


  • Ondřej Doubrava

    Abigail: V minulých Goja Bídnících Filip Čapka hrál a i celkem často (také jsem ho ale neviděl).


  • Abigail

    Tak v tom případě mi vážně unikl… Takže jen pro mě nová tvář… Omlouvám se za mystifikaci… Ale na svoji obhajobu můžu říct, že ani v programu (tom starém z roku 2004) ho nikde nevidím…


  • Jana

    Také jsem měla možnost vidět všechny 4 generálky a souhlasím s tím, co napsala Silvia. Co se týká účinkujících, tak dva už bych nejradši znovu neviděla (Tereza Mátlová a Pavel Vítek), nenadchli mě ani Hůlka, Foret a Jandová. Jinak všichni ostatní podávali skvělé výkony a určitě se na tento muzikál ještě půjdu podívat :)


  • Alena

    Abigail: Možná máš ten úplně původní program, který se používal v první sezóně. Já jsem byla na Les Mis poprvé začátkem sezóny 2004/2005 a to už byla vydaná nová verze, kde Filip Čapka jako Thénardier je. :-) Já ho viděla i tehdy několikrát, jestli dvakrát nebo třikrát, to bych se musela podívat do poznámek :-).


  • Mirka

    Abigail : Souhlas, Michal Skořepa je vynikající viděla jsem ho i jako Ježíše a na Bídníky jsem šla hlavně kvůli němu. Největší tragedie P. Vítek jeho herecky výkon, a ještě horší pohled na jeho postavu v těsném kostýmu.Na Bídníky půjdu ještě časem určitě jednou a jsem zvědavá jak se usadí nedostatky v technice, ve zvuku a hlavně doufám, že se nebudu koukat na 50 letého studenta.


  • Trecky

    ahoj, tedy tady je názorů. ale hoďte nějkaou radu. koho stojí za to vidět a koho zase rozhodně ne. na stránkách Bídníků jsou obsazení, aspoň částečná ,tak by se daly koupit listky na dobrý představení. jen je třeba u Cosetty napsáno Mátlová/Vágnerová a to je asi prašť jako uhoď.
    Díky za tipy.
    Terezie


  • thenardier

    já za sebe už se vyhnu mátlový,vítkovi a jandový


  • Abigail

    Já se vyhnu Pavlu Vítkovi a Tereze Mátlové a jinak bylo mé obsazení velmi dobré, sem tam mouchy, ale žádná katastrofa… A za mě stojí za to vidět Enjolras Michal Skořepa…
    Aleno, to bude ono, já mám opravdu ten úplně původní program, potom jsem ještě jednou byla, ale viděla jsem Thenardiera Libora Žídka, pokud se nepletu, a program jsem si nekupovala, tehdy mě nenapadlo, že je ve stále jednom uvádění nový program…


  • janule

    Ja bych se taky vyhla Matlove a i Vagnerove, takze nevim, na koho bych v roli Cosette sla :-)


  • Trecky

    Ještě je tam Cosetta Hedvika Tůmová a na fotkách je moc hezká a hraje z Pepou Vágnerem Že by nakonec přece? :-D


  • Eďa

    Bude aj recenzia? :)


  • Zdeněk

    jelikož sem viděl dvakrát starou verzi a jednou v Brně a ted tak se mi to opravdu nelíbilo celý představení sem měl zak když to zpívají přes kelímek nová orchestrace je šílená Štágr zapomínal text dobrý pár dní po premče Bartuněkto taky nedával a navíc tam pořád stal jak panák compačce sem občas nerozuměl ani slovo duo Čapka a Podlipská se snažili být až moc vtipní až to bylo trapný zato Hedvika to je pro mě jediná představitelka Cossety co mi netrhá uši a Brožový Fantina taky sedne byla hodně dobrá a co se týče Vladky tak ta mi vyrazila dech bravo zbytek byl Skořepa a Vágner a ty dva ani komentovat nebudu


  • Kamila

    Nejhorší ze všeho byl zvuk,ale to se snad časem spraví. Kateřina Brožová byla skvělá, škoda, že není Tomášovi Bartůňkovi rozumět ani slovo. Líbila se mi taky Vlaďka Skalová a Štágr. Největší překvapení je pro mě ale Cosette, hrála jí Heda Tůmová. Zkoušela jsem si ji vyhledávat, ale ona snad ještě v žádném muzikálu nehrála? Nevíte někdo? Podle mě byla skvělá jak herecky, tak pěvecky, ty výšky, to byla nádhera!


  • Julie

    http://hedus.blog.cz/ Tady je blog Hedviky :)


  • Frank

    Takže,byl jsem na představení dnes a mám velice krásný pocit,o který se s vámi rád podělím.Nejvíc ze všeho mě dostal pěvecký výkon Cosetty Hedviky Tůmové.Tak krásný,čistý hlásek jsem již dlouho neslyšel a tímto jí moc děkuji.Další pastvou pro oči i uši byl Pepík Vágner a Vlaďka Skalová.Dále vždy a všude vynikající Filip Čapka jako Thenardier s Renatou jako jeho ženou.Pepíka Štágra mám raději jako Javerta,ale s rolí Valjeana se také vypořádal dobře.Tomáš Bartůněk-jako vždy skvělý.Stále krásná Kateřina Brožová a moje (její)oblíbená verze Knížky snů též vynikající.Její Fantina mě opravdu dojímá.Michal Skořepa-lituji,že jsem jej neměl možnost vidět v Ježíši,byl vynikající a fanatický přesně tak,jako by měl Enjoras být.Company-bez komentáře.Dokázali vytvořit právě tu atmosféru,která má u Bídníků být.Myslím,že tento muzikál by se bez nich neobešel.Já jím velice fandím a myslím,že se zde objevují velké talenty.
    Takže děkuji celému castu za dnešek a těším se příště .


  • klokan

    Na 99% Les Mis v Pyramidě nikdy přídavek neměli. Jinak s většinou vašich názorů se ztotožnuji. Nejlepší scéna a obsazení: Byl déšť a kytky můžou v podání Vlaďky Skalové a Tomáše Löbla.


  • králík

    Nedělní představení, 4.3., bylo vydařené, měla jsem štěstí na mladé představitele Eponiny, Vlaďku Skalovou, Cossetu, Hedviku Tůmovou a Mariuse Josefa Vágnera. Paráda!!! Výborně zazpívané i zahrané. Posílám gratulace a držím palce :-)


  • Karla

    David Uličník jako Jean Valjenan je vynikající. Bože, to je hlas. Při jeho modlitbě jsem se normálně rozbrečela. Už se těším na další Bídníky s panem Uličníkem a Danem Hůlkou.


  • milada

    10.3., sobota 19.00 hodin. Krásné, vydařené představení :-) Okouzlili mě David Uličník a Josef Vágner. Nádherně oba zpívají. Píseň ” Samotářka ” v podání Magdy Malé také bomba.



  • Ondřej Drobil

    Já hlavně nechápu, proč všichni nazývaj Bídníky klasikou, když to klasika neni, kalsika je např. Carousell, Divotvorný hrnec, my fair lady, porgy a bess,ale to sou 30,40,maximálně 50.léta, to je stále jeste neco mezi muzikálem a operou. Bídníci jsou stále soudobý muzikál stejně jako evita, fantom opery, kočky o nich taky neřeknete že je to klasika


  • Jiří K.

    Ondřej Drobil: Nevím jak jiní, já ale i Fantoma Opery, Cats či Evitu “nazývám” a beru jako klasiku. Tedy klasiku mezi muzikály.


« Starší komentáře