Praha

FANTOM OPERY vstoupil do třetí sezóny. V únoru 2017 ho vystřídá Ples upírů


Jednička mezi světovými muzikály Fantom opery zahájil už třetí sezónu svého úspěšného působení v Česku. Na jevišti se při té příležitosti vystřídali všichni sólisté a my jsme byli u toho. I když to vypadá, že Fantom opery z Prahy zmizí už napořád, protože jej v únoru příštího roku vystřídá muzikál Ples upírů, František Janeček naznačil, že česká verze Fantoma se ještě neloučí.

Fantom opery vstoupil do třetí sezóny ve velkém stylu, jak to bývá v Goja Music Hall zvykem. Diváci tak mohli vidět unikátní představení se všemi sólisty, kteří se střídali po dějstvích, někteří po skladbách. Fantoma opery máme v redakci rádi, rádi se na něj vracíme, nicméně nyní jsme mohli porovnat, jak si celá inscenace „sedla“ a jakým vývojem prošel celý sbor. Původní recenzi si můžete přečíst ZDE.

Úvodní scéna Fantoma opery

Úvodní scéna Fantoma opery

Český Fantom opery má spoustu předností, které ho odlišují od světových verzí, ale zároveň také pár režijních nedostatků, jako např. oběšenec a příliš monumentální lustr, který vám při stoupání nažene husí kůži, ale při „padání“ vás nijak nevyděsí. To se nijak nezměnilo, lustr stále sjíždí příliš těžkopádně, ale pokud jste neviděli Fantoma někde jinde, tak vás to zřejmě ani nebude mrzet. Další nedostatky jsou spíše technického rázu, jako vrzání při zatahování opony, drobnou výtku si zaslouží i Fantomova maska, pokud sedíte v předních řadách tak uvidíte, že se zpěvákům odlupuje. My oceňujeme hlavně skladbu Prima Donna, která se jinde odehrává pouze v pracovně ředitelů, v české verzi se ji režisérovi Petrovi Novotnému podařilo ozvláštnit. Česká verze Maškarní je snad ještě epičtější, než na West Endu.

Maškarní

Maškarní

Na slavnostním představení k zahájení třetí sezóny dostali příležitost všichni sólisté, takže jsme je mohli porovnat přímo v jednom představení. Jedině Andrea Gabrišová jako Meg odehrála celé představení sama.  První dějství si Christinne zahrála Monika Sommerová, Fantoma Radim Schwab a Tereza Mátlová divu Carlottu. V roli Raoula jsme mohli vidět Tomáše Vaňka, na duet All I Ask Of You jej vystřídal understudy Michal Bragagnolo, kterého jsme dosud neviděli. Těžký duet zazpíval s naprostým přehledem, typově na roli sedí také přesně a jsme zvědaví, jak nás překvapí v Plese upírů.

V druhém dějství nastoupila jako Christinne Michaela Gemrotová, jako Fantom Marian Vojtko, Maškarní si ještě zahrál Bragagnolo, než jej vystřídal Bohuš Matuš. V roli Carlotty jsme viděli Janu Borkovou, kterou jsme také viděli poprvé, nicméně afektovaná zpěvačka jí nedělala žádný problém.

Je nutné se ovšem pozastavit nad výkonem Mariana Vojtka, zejména v dramatickém závěru. Vojtko svůj herecký výkon vypiloval k naprosté dokonalosti, díky němu vypuká Fantomovo šílenství naplno, v závěru vás svým zoufalým křikem dojme. Škoda, že jeho výkon zůstal bez povšimnutí odborné veřejnosti.

Michaela Gemrotová a Marian Vojtko Fantom opery

Michaela Gemrotová a Marian Vojtko

Během děkovačky producent František Janeček naznačil, že třetí sezona Fantoma opery by nemusela být tou poslední, jak se šuškalo. Kdy přesně by se měl Fantom vrátit do Prahy neřekl, ovšem pokud jste ho ještě neviděli, měli byste si pospíšit, už se hraje pouze do prosince.

Foto: Michaela Feuereislová (GoJa) a Pavel Machan (úvodní fotografie)

Praha
Nová hudební komedie “Láska naruby” oblékne Janu Paulovou do mužských šatů
Pozvánky a konkurzy
BÍDNÍCI (Les Misérables) – konkurz na celé obsazení legendárního muzikálu
Pozvánky a konkurzy
Divadlo Kalich vypisuje konkurzy na hlavní i vedlejší role do muzikálu Tajemství
U článku nejsou žádné komentáře. Napište svůj názor jako první!