Praha

Evita se vrací zpět do Prahy, Evu Perón si zahraje Monika Absolonová


(17.12. Aktualizováno o kompletní obsazení) Pražské Studio DVA producenta Michala Hrubého přišlo s nečekanou zprávou – od 19.2.2015 uvede novou inscenaci slavného muzikálu Andrew Lloyd Webbera a Tima Rice EVITA. V hlavní roli první dámy Argentiny, Evy Perón, se představí bez alternace Monika Absolonová, dále se můžete těšit na Petera Strenáčika (Che) a Karla Rodena (Juan Perón).

Evitu bude režírovat Ondřej Sokol, který tak naváže na spolupráci na muzikálu Hello, Dolly! s Ivanou Chýlkovou, který Studio DVA uvádí od roku 2010. Také Evitu bude doprovázet živý orchestr pod vedením Kryštofa Marka. Muzikál se poprvé v Praze uvede v překladu Michaela Prostějovského. (Ve Spirále se v letech 1998-2000 uváděl v překladu Jiřího Bryana.)

Kompletní obsazení

Monika Absolonová – Evita
Peter Strenáčik – Che
Karel Roden – Perón
Ondřej Izdný – Magaldi
Veronika Vyoralová – Perónova milenka

V dalších rolích: Vlasta Červ, David Bouša, Martin Davídek, Tereza Hálová, Lucie Chlumská, Karel Korsa, Petra Kosková, Athina Langoská, Lucie Novotná, Petr Novotný, František Pytloun, Radek Seidl, Ilona Vozničková, Tereza Zelinková, Jana Zenáhlíková

Tvůrčí tým

libreto – Tim Rice
hudba – Andrew Lloyd Webber
české přebásnění – Michael Prostějovský
režie – Ondřej Sokol
hudební nastudování – Kryštof Marek

choreografie – Renáta Suchánková
scéna – Adam Pitra
kostýmy – Kateřina Štefková
asistent hudebního nastudování, sbormistr, korepetice – Sára Bukovská
light design – Pavel Dautovský
zvuk – Petr Šimíček

Premiéra se uskuteční 19.2.2015 na Metropolitní scéně Divadla DVA. Do konce června 2015 je zatím naplánováno 15 představení.

Vstupenky v cenách od 250 Kč je možno zakoupit od dnešního dne na webu Studia DVA. Až do 26. listopadu můžete v rámci tzv. nákupu first minute získat každou vstupenku o 100 Kč levněji.


Praha
Netradiční fotbalové utkání těsně vyhrál tým muzikálu “Robin Hood”
Aktuální zprávy
Muzikál Janka Ledeckého IAGO zná své české obsazení
Praha
Veselohra se zpěvy “Švejk” se představuje
  • Bidnik

    Jupi!


  • Charlie

    Super!
    Jsem zvědavá na Moniku.


  • boby

    Jsem zvědavý na Rodena, ten nikdy nezazpíval ani hoří.


  • Bidnik

    Kez by to nebyla ta nejnovejsi verze, ta starsi se mi libi mnohem vic :-/


  • Richard

    Peter Strenáčik je Slovák, skloňuje sa Petra. :)
    A inak sa teším veľmi moc, že takúto klasiku si zahrá práve Monika! :)


  • Fantom

    Kdo ale bude Magaldi a Peronová milenka?


  • Pavel

    Fantom: To zatím nebylo oznámeno. Novinky můžete sledovat i na mém webu http://evita.nazory.cz/


  • Martin

    Evitu jsem viděl kdysi ve spirále a byloto úžasný. Radka Fišarová (paní zpěvačka) vroli Evity, Karel Černoch, Dan Bárta, no prostě něco úžasnýho. Určitě se na to pojedu podívat. I když Monika Absolonová není šálek mé kávy, může překvapit. Nedávno jsem o muzikálu mluvil s přítelkyní, že bych na něj jel a je to tady.


  • Pavel Košatka

    Článek jsem aktualizoval o kompletní obsazení a tvůrčí tým.


  • Marta

    Tak na to se těším moc!!


  • Marcela

    Absolonovou už mám někde tam,kde mám gotta. už toho bylo dost. nesympatická a přitom se lidem dokázala vnutit. za toto potlesk. za herectví možná,za zpěv nikoli,ikdyž se snaží.


  • Bidnik

    Marcela: No ale ze Vy jste sympatanda teda :-o


  • prasátko

    Fakt je,že mně Monika také vadí- je skoro ve všem.Ale zase umí.A na rozdíl od Gotta má ještě hlas.
    Jsem zvědavá na Karla Rodena,v životě jsem ho neslyšela zpívat.


  • Pavlína

    Na Evitu se moc těším, ale radši volím tu ostravskou, i když Prahu mám za humny – tipuji, že bude co do kvality lepší než ta pražská. I bez médii profláklých jmen – nebo možná právě proto.


  • Bidnik

    Mne se libila plzenska Evita, ta byla bombova. Ostravska me hrozne zklamala. Absolonova se mi tam moc nehodi a nedovedu si predstavit, ze by tuhle roli dobre zvladla, ale treba me prijemne prekvapi :-)

    A Gotak je porad frajer :D


  • Briseis

    Ostravská Evita doplací hlavně na katastrofální zvuk.


  • Bidnik

    Souhlasim :-/


  • Trifi

    Proboha proč??? Proč všude cpou to naprosto katastrofální přebásnění M. Prostějovského? První Bryanova verze z Evity ve Spirále byla prostě geniální, neuvěřitelně zpěvná a přitom nádherně ctí předlohu, dodnes je CD perlou mé hudební kolekce… Oproti tomu, Prostějovského verze je jazykolamem pro interprety (“Prachy, prachy, prachy” vs. “Prachy už se valej” je dokonalý jeden příklad za všechny) a navíc (minimálně od Ostravy) plný takových šíleností, že to hlava nebere. Aby Perón zpíval v o černých dírách, to člověk fakt neví, jestli se smát, nebo brečet… Chjo, mě je prostě strašně líto, že už tu původní báječnou verzi už asi nikdy neuslyším live.

    Ale i tak se na novou pražskou verzi těším, pokud po vzoru Ostravy nevynechají stěžejní The Lady’s Got Potential tak dokonce hodně… :)


  • Míša

    Velký souhlas s Trifi taky to nemůžu pochopit.Původní verze se mě líbí o sto procent víc než pana Protějovského.Dyt ty texty nemaj hlavu a patu.Nejvíc mě to mrzí u písniky Závratný let.Mrzí mě to stejně jako vás že původní Evitu už tady asi neuslyšíme.Když v Plzni opakují tytéž Kočky jako v Miléniu tak mohly vrátit i původní krásnou Evitu s Radkou Fišarovou a těšila bych se daleko víc.


  • Bidnik

    Taky :-/


  • Míša

    a kompletní obsazení:
    http://www.studiodva.cz/evita-2/hraji/


  • Alena

    The Lady’s Got Potential tam žel bohu fakt nebude podle oficiálního seznamu písní: http://www.studiodva.cz/evita-2/pisne/ . Škoda, moje druhá nejoblíbenější písnička z Evity po To je mi cirkus. Jsem ráda, že jsem zažila první pražskou verzi ve Spirále :-).


  • Ondřej Doubrava

    Situace je taková, že původní verze Jiřího Bryana už asi na českých jevištích jen tak nezazní, protože Evita se během let u Really Useful Group několikrát měnila, všechny úpravy už se u nás během let stihly zahrát (poslední víceméně klasická Evita jen s novou instrumentací byla vlastně v brněnské inscenaci), od Plzně už se i u nás začala hrát aktualizovaná verze s You Must Love Me a tu zjevně “definitivní” bez The Lady’s Got Potential tedy hraje Ostrava a bude ji hrát i Studio Dva. A pro tyto nové verze je autorizováno přebásnění Michaela Prostějovského.

    Jinak plzeňská inscenace CATS využívá pouze kostýmy z Milénia, zbytek je nový….


  • Bidnik

    Tak to me taky mrzi :-( a dost :-/


  • Ondřej Doubrava

    Pro ty, co se ve verzích neorientují malá vysvětlivka: Ty změny jsou dle mého názoru trochu dvojsečné, vlastně se hodně z nich týká jenom Cheho a co se mi hodně líbí je, že v ději vysvětluje některé pojmy (descamisados…) což je moc fajn, na druhou stranu se vlastně právě The Lady’s Got Potential vlastně odbude pár větami. Přibyla tedy You Must Love Me a na konci je ještě krátká reminiscence. Ale nebojte se, ve výsledku je to spíše kosmetické a pořád je to ta Evita jakou známe.


  • Trifi

    Fakt mě strašně mrzí, že to tak musím říct, ale Evita jde opravdu do kopru. A stejně jako Alena můžu být jen a jen vděčná za to, že jsem tehdá jako teenager nebyla líná několikrát zajet tři sta kilometrů do Spirály…

    Protože, Ondřeji, musím s tebou zásadně nesouhlasit – rozhodně to nejsou kosmetické změny a já takovou Evitu tedy ani moc poznávat nechci, protože to fanouška jako já prostě moc bolí a nutí nostalgicky vzpomínat.

    Ještě bych pochopila, že licenční podmínky momentálně téměř znemožnily použít Bryanovu verzi (říkám téměř, protože prostě nevěřím tomu, že je to neprolomitelné a jde spíš o ´lenost´ divadel a nedostatečnou angažovanost nás, fanoušků), ale vypuštění The Lady’s Got Potential je prostě neodpustitelné. Jaký k tomu byl proboha důvod? Přiznávám, že jsem si zrovna tohle po Ostravě nezjistila, takže jsem žila v deziluzi, že je to jenom výstřelek režiséra, protože globální vypuštění by mě ani v noční můře nenapadlo…

    Díkybohu za vzpomínky na Spirálu a za filmovou verzi, protože do těchto vod se už Evita asi nikdy nevrátí.


  • Ondřej Doubrava

    Ona ta změna The Lady’s Got Potential je zcela neoddiskutovatelně nejbolestivější a je to možná můj nejoblíbenější song z Evity, ale vše nasvědčuje tomu, že je to dlouhodobý globální škrt a minimálně v poslední broadwayské verzi scénáře, který je teda v současné době platný i pro naše produkce už rozhodně není. Možná bych tomu trochu rozuměl v otázce hudební stylové jednoty, The Lady’s Got Potential byl jednoznačně největší rokenrol z celého díla, na druhou stranu, pokud také někdo někdy nazýval Evitu rockovou operou, tak tou už díky těm novým hudebním aranžím v latinsko-americkém stylu moc není.


  • Trifi

    Přesně tak, není. Muzikálového vlčáka precizně okleštili na čivavu a všichni se musí tvářit, že je to dokonale promyšlený krok kupředu a k dobru věci. Totálně zničili ten geniální kontrast mezi tklivými baladami a rockovým nářezem. Ještě čekám, kdy vyškrtnou Buenos Aires a českému divákovi pak zůstane pomalu už jen uši trhající “třikrát prachy” peklo…
    No, tak hlavně že Andrew a Tim jsou zjevně pyšní na současnou podobu a sound jejich životního díla, ehm… :P :(


  • Alena

    Ono se zas autorům nedá žel bohu upřít právo, aby si dílo, které vytvořili, i sami zničili :-D. V tomhle jsem nikdy nechápala třeba lidi, co chodí na Boba Dylana. Napsal kvanta skvělých písniček, ale live je dokáže tak neuvěřitelně zprasit, že mi to hlava nebere. Ale jsou to jeho písničky, čili na to má holt výsostné právo. A my máme právo si nekoupit lístky, když s tím nesouhlasíme. To je tak jediné, co můžeme dělat. :-)
    Já třeba lístky na Evitu mám, i když jsem to, že mi tuhle moji oblíbenou věc nedopřejou, tušila. Moje “blbost”, dá se říct :-). Ale holt jsem hodně zvědavá, jestli Peter Strenáčik, který se mi v Mauglím zdál neuvěřitelně charismatický, bude stejně skvělý i v roli, ve které mě před lety poprvé uchvátil Josef Štágr. Che prostě charisma potřebuje. Akorát škoda, že na získání skvělého dojmu má teď tahle figura o velmi zásadní song méně, no.


  • Niki

    Věřím že bude, Strenáčik mě zatím nezklamal v žádném představení.


  • Ondřej Doubrava

    Za mě (a mou občasnou divadelní pozici, i když jako dramaturg škrty rád nemám, ač se o této pozici tvrdí opak, tak za mě spíše ne…) by možná občas bylo dobře, kdyby se fanoušci časem naučili tolik si díla ve své paměti “nekonzervovat” a byli přístupnější změnám, i když chápu že u oblíbených songů je to velmi složité, já se třeba sám vždy děsím filmových adaptací, protože tam vždycky v 95% případů něčeho, co jsme na jevišti měli rádi, alespoň malá část chybí. Zkrátka opravdu je to momentálně tak, že třeba první český překlad už se na českých jevištích asi hrát nebude a dílo momentálně existuje v takové a takové podobě. A přiznejme si, opravdu jediná možnost, jak se k tomu postavit, pokud s nějakou verzí nesouhlasíme, si ten lístek zkrátka nekoupit (a věřte tomu, že pro nějaké účinnější změny by těch fanoušků, aby to mělo dopad, byly potřeba minimálně stovky, stejně by třeba to využití jiného překladu divadlo zřejmě muselo konzultovat s daným držitelem práv na muzikál (s rizikem, že to stejně neprojde) a tak, je zkrátka jasné, že je často mnohem jednodušší vzít právě dostupnou verzi a bez problémů ji uvádět. A přiznejme si, není nakonec přece jen jistá zvědavost silnější? Už se opravdu stalo že by si lístek někdo nekoupil kvůli použitému překladu nebo škrtu oblíbené písně? Podle mě je takových případů ve výsledku naprosté minimum (v řádu jednotek?), které chystané uvedení nikterak neovlivní.


  • Alena

    Ono taky není cílem “vytrestat” produkci, která daný muzikál chystá. Konkrétně tady je navíc český inscenační tým zjevně bez viny a škrt se “povedl” někomu úplně jinému. Je jasný, že asi těžko při žádosti o licenci bude někdo kopat kolem sebe, že on tam tu písničku chce a chce a chce a bez ní ať si Evitu slavný RUG strčí kamsi. O tenhle titul tu zjevně zájem je, aspoň podle toho,co jsem nedávno viděla v předprodejích, to vypadalo velmi slušně.
    Zrovna v Evitě zbývá pořád ještě dost dobrých melodií. Jenom je pro mě poněkud nepochopitelné, že tohle můžou tvůrci považovat snad za vylepšení. To mi přijde jako by C.M. Schonberg došel k závěru, že Do You Hear The People Sing je vlastně už tak trochu nuda, což ho tak vyhodit z Bídníků. Nebo kdyby si ALW jen tak vyhodil z Cats třeba Rambajz Tága nebo Memory. Asi by se taky nenašlo moc fandů díla, kteří by jásali, jak nám tím muzikál krásně zvedl svou úroveň.
    U nové Evity každopádně oceňuju fakt, že produkce tuhle změnu netají a zveřejnila kompletní soupis skladeb. A je na každém, jestli si ho přečte, popř. zda ho to od návštěvy odradí, nebo k ní naopak přiláká, protože třeba The Lady’s Got Potential nemusel, ale zbožňuje You Must Love Me, které zas chybělo ve spirálovské verzi. Mně tam tehdy rozhodně nescházelo, obešla bych se bez tohohle songu i dál, ale pro lidi, kterým se ve filmu líbil a neměli zdání, že v divadelních verzích tou dobou zařazený nebyl, to taky tehdy mohlo být nepříjemné překvapení.


  • mataador

    Omlouvám se za inzerci, ale je mi líto nechat místo propadnout… Pokud je tu někdo, kdo by chtěl vidět slavnostní premiéru Evity tento čtvrtek 19. 2. a nevadilo by mu, že půjde sám, nabízím jednu vstupenku do 14. řady. V předprodeji se tato místa prodávala po 1000 Kč, viz http://www.studiodva.cz/vstupenky/ceny-vstupenek/evita-premiera-19-2-2015/ , přenechám za daleko méně, protihodnotu nabídněte. Jde mi o to, aby premiéru mohl vidět nějaký fanoušek, který by si to jinak nemohl dovolit. Osobní předání v pondělí na Praze 3 (nechci to nechat až na den představení, pokud by si to dotyčný rozmyslel a vstupenka zůstala ladem). V případě zájmu pište prosím na mataador@seznam.cz


  • mataador

    Nikdo? Ani s předáním zítra? :-) Jinak nové video k představení odhaluje dost komorní pojetí… https://www.youtube.com/watch?v=znRDW0-oBM4


  • Trifi

    Tady ale přece vůbec nejde o nějakou “konzervaci”, ale o názor. :)
    Jak už tu bylo řečeno, nikdo tu nechce trestat produkci za to, že se do krve nebila za zaprášené Bryanovo libreto nebo udržení globálně odstřelené The Lady’s Got Potential… A tvůrčí duo má svaté právo udělat z Evity klidně i lední show v country stylu, když jim to přijde jako dobrý nápad.
    Ale stejně tak já, jako platící divák (a krom toho někdo, pro koho je zrovna Evita srdeční záležitost) mám svaté právo tyto změny chválit/připmínkovat/kritizovat. A nemůžu za to, že verze ze Spirály je pro mě dodnes nepřekonaná, to není konzervace, ale výsledek hodnocení čtyř (brzo pěti) českých verzí. ;-)

    No a stejně tak mám doufám právo říct, že právě ono tragické Prostějovského přebásnění prostě nikdy nepřekousnu a nikdy nepochopím, jak něco tak otřesného mohlo dostat zelenou a punc jediné autorizované české verze.

    Evita je natolik silný titul, že unese hudební vykuchání i žalostné libreto, stejně prostě půjdou lístky na dračku a žádný fanoušek nebude trucovitě stávkovat… Jenom je prostě správné říct, jak se věci mají. :)


  • thenardierdier

    Nevim,ale absolonova se mi do ty role uz podle promo bude vůbec nehodi


  • Bidnik

    Taky bych byl radsi za nekoho jinyho. Ale zas je to znamej oblicej, takze to bude lakat divaky a o to dyl to treba zustane na repertoaru .-)


  • Ondřej Doubrava

    Trifi, já to všechno beru, díky tomu, že v příspěvku vidím “platící divák”, usuzuji, že zvítězila přece jen zvědavost a že je asi Evita v srdci tak oblíbená, že ty změny překousnout přece jen půjdou. Třeba já jsem před lety totálně odignoroval českou Miss Saigon zcela účelově, prostě jsem si ten lístek opravdu nekoupil, zato jsem si ji teď užil v Londýně, nevím, jestli bych to udělal, kdyby Saigonka tenkrát byla srdcovka (teď už je). Bude o tom brzy článek. Mimochodem, při vyjednávání o právech dost často nejde se o něco bít, je to často “bereš – nebereš” a je logické, že RUG prostě nabízí novou oficiální verzi, i když ta The Lady by při troše štěstí asiještě někdy zaznít mohla, myslím, že právě v době uvádění brněnské inscenace už v škrtu byla a i přesto v Brně zazněla (alespoň co si pamatuju z tiskovky), ale to se teprve Evita měnila postupně, tak to možná ještě prošlo, teď už to zjevně nejde…


  • Jakub

    Proč to, sakra, vypadá jako laciná koncertní verze? Prosvítající dirigent za hadrem, scénografie naprosto žádná, nic neříkající neóny po stranách jeviště, apod.


  • milan

    Protoze to lacina verze je. Maji maly orchestr s playbacky. Roden je strasny, v podstate to neni schopny odzpivat.


  • thenardierdier

    Nerypu….jen se chci zeptat,pripada jeste nekomu z dosud dostupnych videi,ze absolonova absolutně nehraje a děla si tam jen nejaky pitvorici obličeje?


  • Bidnik

    Ten napul viditelny dirigent mi neva :-)


  • Renata

    Já si myslím, že to bude rušit :-(


  • Niki

    Počkejte si na představení a pak hodnoťte, z pár sekund na videu mi to nepřijde fér.


  • thenardier

    no ono už z těch pár vteřin se dá poznat,že to opět “hraje”stejně jako všechno ostatní,bohužel…zkrátka se mi na tu roli nehodí,ani vzhledem,ani charismatem a hlavně ne pěvecky


  • Bidnik

    Vzhledem k tomu,ze Sokolova Dolly se mi moc libila,tak verim, ze se mi bude libit i toto :-)


  • mataador

    Tak o tehle Evite se mezi fandy muzikalu bude mluvit hodne dlouho. Sto a jedna svevolna uprava originalu, hudby, textu, scen, faktu, provedeni. Skoro se chce napsat, ze nezustal kamen na kameni. Pribylo cinohernich prvku a pokud mate za sebou jakoukoliv jinou Evitu, tady budete v soku. Kdyz u drzitelu licence projde tohle, tak projde uz vsechno. Tohle neni non-replica, to je nove pojeti dila. Paradoxne ne vsechny zmeny jsou k horsimu, nektere napady jsou fantasticke a unikatni!!!!! Uz dlouho mi nic takhle nezamotalo hlavu. Korunu tomu vsemu nasadil Che zpivajici “sva kridla uz mas”, cely svuj part v “High Flying, Adored” v Bryanove verzi. Vitana pocta lepsimu ceskemu prekladu, pomrknuti na znalce, bez teto informace v programu, nebo neco, co si v zadnem pripade nemeli jako profesionalni scena dovolit??? Evita ve Studiu DVA je proste sokujici. Ale sok nekdy muze byt to nejlepsi, co vas v divadle potka, nez dalsi unyla odskrtnuta replika… :-) Anebo taky ne… P.S. Monika dobra, dobra, dobra, Roden spatny, spatny, spatny. To neni muzikalovy herec, se vsi uctou k jeho filmum.


  • Ondřej Doubrava

    Já také myslím, že se o této Evitě bude mluvit ještě dlouho, trochu to zmírním, kdo viděl alespoň jednu mimopražskou Evitu, zase takový šok ho nečeká, pokud někdo vyráží po 15 letech, tak nepochybně ano. Vynasnažím se, aby zde byl článek nejpozději v sobotu ráno, potom jedu na Sunset Boulevard, chci si ho užít a mít na něj klid.


  • mataador

    Ondřeji, dovolím si nesouhlasit. :-) Žádná z mimopražských produkcí na to dílo tímhle způsobem nesáhla. Ani zdaleka… – – – SPOILERY (příklady pro představu změn, nečtěte, nechcete-li si zkazit překvapení): – Téměř nula tance. (!!!) – Překlad podivnou směsí Plzně a Ostravy a nových zásahů, které určitě nedělal Prostějovský, plus jeden neautorizovaný Bryan. – Evinu smrt oznamuje Perón, umřela podle něj po šesté večer (aby to působilo jako před představením v sedm?). – Velké množství činoherních vysvětlovacích promluv Cheho, které nejsou v originálním libretu, velká část psána i na projekci. – Z „Oh, What A Circus“ vynechány tři sloky (Che popisující, proč není zarmoucený jako ostatní, zopakování refrénu „máte mít svoje modlení“). – Přibylo množství vtípků (často velmi povedených). – Z „Eva And Magaldi“ vynechány dvě sloky (Magaldiho „velkoměsto to je ráj, pro ty co platí cash“ až „být tak aspoň ze střední třídy“, Eva o pohrdání střední třídou a pohřbu otce, Cheho „máš takový problém na každý štaci?“). – Cheho promluva v Buenos Aires kompletně přepsaná. – Eva se s Perónem vidí už na konci „Goodnight And Thank You“, následně plánuje, jak se s ním znovu setkat. – Z „The Art Of Possible“ vynechány dvě sloky (Evin projev). – Informace o charitativním večeru na podporu obětí zemětřesení nejprve na projekci, pak ji Che úplně zbytečně opakuje jako standardní součást libreta, ale dodává nové věty, které v libretu nejsou. – Drasticky zkráceno „Peron’s Latest Flame/Dangerous Jade“, končí prvním „vzduch víří nám tu šlápoty“, nezazní další tři sloky důstojníků, nezazní Che dotírající na Evu, jaké má další plány, ani závěrečné sloky důstojníků i aristokracie. – „A New Argentina“ nezačíná Perónovými obavami, ale rovnou utěšováním od Evy („proč jen ti na nich tolik záleží…“), zcela vynechány sloky, kde Perón uvažuje o exilu, Evina sloka, kde odpovídá, že odbory jsou na jejich straně. – Vyhrožování („máme v záloze způsoby, jak získat váš hlas“) neříká tajná policie, ale Perón. (!!!) – Zkrácen zásadně konec „A New Argentina“, opět vypuštěny Perónovy úvahy o odchodu na odpočinek, Evina dlouhá odpověď na ně a opakování refrénu davy… – Na balkoně chybí Evino „ty ovace patří nám“ a kritické „státnictví je víc než revue pro burany“. – „Rainbow Tour“ překrouceno (prezentováno jako záměr navštívit hlavy států všech evropských zemí, Perón jede s Evitou). – „Rainbow Tour“ zásadně zkráceno, vynechána Francie, zkráceno dohadování „Na to krk dneska dám! Já ne“, vynecháno Evino pohrdání anglickým pozváním mimo Buckingham. – Hned navazuje „The Actress Hasn’t Learned…“, avšak bez aristokracie, začíná Monika („ta holka ze sboru nebude…“), píseň zkrácena (Che vůbec nepromluví k Evě s tím, že chudáci na tom nejsou tak dobře, jak slibovala, že budou). – Z „And The Money…“ vynechána jedna celá prostřední sloka Cheho. – Ve „Waltzu“ vynechána jedna celá prostřední sloka Evity. – Oproti programu „She’s A Diamond“ předřazeno „You Must Love Me“. – Ze „She’s A Diamond“ zmizeli kritizující důstojníci na začátku, začíná rovnou Perón. – „She’s A Diamond“ zkráceno asi o sedm veršů. – Dice Are Rolling/Eva’s Sonet kompletně vynecháno (!!!) kromě sloky Peróna „tvé útlé tělo náhle nemá sil“ a otázky Evy „co bude dál?“ – Prezentováno, že Evita se posledním rozhlasovým projevem vzdává všech oficiálních státních funkcí (i když samozřejmě žádné neměla a jen se vzdávala kandidatury na viceprezidentku). – Vynecháno Cheho pobídnutí Evy na začátku „Eva’s Final Broadcast“. – Z filmu a Spirály se vrátila „Latin Chant“, ač v programu není uvedena (!!!). – Před „Montage“ je Eva označena na projekci, že je po lobotomii, kterou jí zařídil Perón (!!!). – „Lament“ zpívá Evita až poté, co je projekcí napsáno, že zemřela. – – – Uvědomte si ale, prosím, že jsem nevypisoval mnohé naopak velmi funkční scénické a režijní nápady, kterých tam bylo spousta a částečně to zachraňují (pro někoho možná dokonce z toho udělají bombu). Je to živé divadlo, i když se domnívám, že množství změn je pro licencované dílo neobhajitelné. Jestli ostravské provedení Trifi vadilo pro absenci „The Lady’s Got Potential“, tak pro její návštěvu Studia DVA doporučuji přistavit k divadlu sanitku.


  • mataador

    Odhadem zmizelo v nenávratnu přibližně 40 slok, každá složená cca z 5 až 10 veršů, tedy hrubým průměrem klidně na 300 řádků textu. :-) Přesněji se mi to počítat nechce, ale ne, Ondřeji, tohle je s různým pojetím v první Praze, Brně, Plzni a Ostravě naprosto nesouměřitelné. Tam se hudby a textu nedotýkali. Kladnou stránkou toho je ale originalita představení a možná i jeho širší přístupnost? Každý si bude muset udělat názor sám. “Skalní” ale varuji (i když vím, že zvědavost vám stejně nedá).


Novější komentáře »