Praha

“Baron Prášil” na první tiskovou konferenci na dělové kouli nepřiletěl… zatím…


Dne 20. května 2009 se rozběhlo první kolo konkurzů do muzikálu “Baron Prášil”, na kterém se hledaly nové talenty, aby rozšířili už tak bohatý stabilní “cast” divadla Hybernia. Tvůrci tohoto momentu využili ke krátké tiskové konferenci. Jak je známo, hodně projektů producenta Lichtenberga je na počátku a zejména na prvních setkáních novinářů s autory, zahaleno dost silnou vrstvou tajemství. Středeční půlhodinka bohužel nebyla výjimkou.


Jelikož ale první písňová upoutávka (nutno říci, že stylová a zdařilá) z tohoto díla skladatele Zdeňka Bartáka a scénáristy Petra Markova již byla zveřejněna před více než půl rokem na koncertě Mariána Vojtka, zkusme to tvůrcům pro tentokrát odpustit a shrnout si několik informací.

Plakát k inscenaci (v taktéž nefinální verzi)

Plakát k inscenaci (v taktéž nefinální verzi)

Žánrově se bude jednat o muzikálovou komedii pro celou rodinu, (zároveň z úst Oldřicha Lichtenberga, možná trochu nechtěně, zaznělo, že “Baron Prášil” nebude rodinným muzikálem!?) . Jistým příslibem by měl být jistý návrat ke stylu klasického muzikálu 50. a 60. let minulého století s pestrou paletou hudby (ta se stále ještě dopisuje) a značně posílenou činoherní složkou. Ostatně, právě proto zatím nebyly určeny hlavní hvězdy projektu.  Obsazení je zatím záhadou, noví talenti vzejdou z konkurzů, osloveni jsou například Kamil Střihavka, Kateřina Brožová, Josef Vojtek a Jiří Langmajer.  Doufejme, že se tento záměr podaří naplnit. V hledišti navíc seděli například Marta Jandová, Vilém Čok, Jan Fiala, Tomáš Trapl a Hana Křížková.

Filip Renč a Zdeněk Barták

Filip Renč a Zdeněk Barták

Eduard Klezla, Ivan Zelenka, Petr Markov, Oldřich Lichtenberg

Eduard Klezla, Ivan Zelenka, Petr Markov, Oldřich Lichtenberg

Bude se zřejmě na co dívat, jelikož se jedná o použití moderních jevištních technologií, které snad budou mít i evropskou premiéru. Snad se pro samou podívanou neztratí pro muzikál potřebnější věci, ale zatím si jsou autoři svou vizí jisti. Ale proč by ne, je na čase, aby snílek, který inspiroval geniální filmové umělce typu Karla Zemana a Terryho Gilliama, ukázal sílu příběhu i v hudebně – divadelní formě a naprosto spektakulární inscenaci, ostatně jinak než velkolepě se jeho neuvěřitelné příhody převyprávět ani  nedají.

Tomáš Trapl a Hana Křížková

Tomáš Trapl a Hana Křížková

Tvůrčí tým pózuje u plakátu.

Tvůrčí tým pózuje u plakátu.

Tvůrčí tým:

Zdeněk Barták – hudba
Petr Markov – libreto, scénář
Filip Renč – režie
Šimon Caban – scénografie
Kristýna Bastienová – choreografie
Ivan Zelenka a Daniel Barták – aranžéři
Eduard Klezla – hudební nastudování

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Petr Marek. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na email redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!


Praha
KRYSAŘ oslavil 2000. reprízu. Zároveň byl ohlášen návrat muzikálu Tajemství
Praha
Na Fidlovačce propukne Horečka divadelní noci
Praha
BEZ HANY – poctu Haně Hegerové uvede divadlo Rokoko
  • Pavel

    No tak jsem tedy velmi zvědav na “moderní jevištní technologii”.


  • Ondřej Doubrava

    Já také, obávám se, aby se zrovna tento fakt nezveličoval, a diváci pak nebyli zklamáni. Ono přece jen, na jevišti už se létá i u nás a těžko se dá vymyslet něco převratnějšího, než právě nějaké efetní létání či mizení. Takže se raději těším na tu poctivnoiu muzikálovou složku, tady mě překvapilo, že sami přiznali, že DB a DH zatím moc na herectví nestavěla a toto by to mělo změnit. Jinak musím říci, že ale tato tiskovka opravdu nic nového nepřinesla, nemohly by se konat později, že by tam alespoň ukázali třeba návrhy scény?


  • Janík

    na kterém se hledali nové talenty, aby rozšířili už tak bohatý stabilní “cast” divadla Hybernia. – prosím, nešlo by to i – y opravit, aby to tak nemlátilo do očí?


  • Ondřej Doubrava

    Janík: Určitě, už to je opraveno, stane se (kontroloval jsem to několikrát a nevšiml jsem si), díky moc.


  • Mario

    Je sice moc hezké,že se hledají talenti,ale otázkou je spíše proč????
    Byl jsem také na konkurzu a bylo mi řečeno dokonce panem Klezlou,že zpívám moc hezky a píseň co jsem předvedl je velice těžká,ale pan režiser Renč mi řekl,že bych se nemohl rovnat profesionálům,které on především hledá..Pokud si dobře pamatuji i on nebyl zrovna profesionál,když začal točit film jako dítě,byl jen malé kudrnaté dítě,kterému koukalo deset rarášků z očí…
    tak proč taková komedie,když normální člověk nemá šanci…
    Velice mě to mrzí,neboť si myslím,že nezpívám špatně,(jinak by mi asi můj učitel zpěvu neřekl,jooo zkus to,dokonce jeden jeho žák uspěl v SuperStar) a co jsem měl možnost slyšet dokonce ani jiní co tam byli,ale bohužel asi nemám to zvučnééééé jméno,co by nalákalo diváky..
    Je to škoda,protože je mezi náma hodně dobrých zpěváků,co by se určitě vyrovnalo profesionálům,důkazem jsou naše slavné soutěže SuperStar a XFactor…
    Je to jen můj názor a nemusí ho zdílet každý…
    I přesto přeji muzikálu Baron Prášil hodně úspěchů a hodně diváků a já se budu snažit i nadále,abych pak třeba jednou dokázal panu Renčovi,že jsem taky profesionál …:-)))


  • Romča

    No Ondro, zjevně jsi nepochopil princip kvalitního P.R. A to je vidět hlavně na příkladu Kudykamu. Copak tam na první tiskovce kromě kvalitní svatomartinské husy bylo něco k vidění? Nebylo. Ale byla – skoro rok před premiérou. Protože o tom je právě P.R. Musíš o novém produktu informovat tak dlouho dopředu proto, aby se stihl širší veřejnosti dostat do povědomí. Pak nebude mít problémy jako kvalitní Kladivo, které ale první tiskovku mělo až 2,5 měsíce před premčou – a taky na ní nic k vidění nebylo – to asi na prvních tiskovkách nebývá nikde:) V každém případě ten časový rozdíl je právě zásadní… R.


  • Ondřej Doubrava

    Ono je právě lepší pomalu to poodkrývat, tvůrci by minimálně mohli přidat nějaké zážitky ze psaní, tohle je pro nás, které zajímá výhradně dílo, dost o ničem a tady Baron je rozpracován asi ještě hodně. V Brně je tiskovka jedna 10 dní před premiérou a je to takové přátelské posezení, kde se hodinu o díle diskutuje. Pak i vymýšlím otázky jedna radost a i se ptám. Pokud chtějí v Praze kouskovat, určitě, ale je potřeba vždy ukázat nějakou maličkost, právě proto, abychom my jakožto ne bulvár, ale muzikálový server mohli napsat: A za rok uvidíte tohle a tohle. Do budoucna chystám toto nadnést jako jistý problém, protože my bulvár nejsme, nás opravdu zajímá dílo jako takové.


  • Pavel Košatka

    Ondro, já souhlasím s Romanem. Brno tiskovky má jenom kvůli novinářům, kteří se o to zajímají. Ti bulvár nepotřebují, MDB diváky láká již automaticky a sami si sledují, co je nového. V Praze je potřeba zaujmout a upřímě, většinu těch novinářů vůbec nezajímá ten muzikál, ale pár vět s mediálně známými tvářemi, ze kterých pak udělají nějakou skandální titulku na hlavní stranu. A tohle je pro divadlo reklama. Majítam fotku ze svého divadla, je napsané, že ten a ten se objímal na tiskovce toho a toho. Těch pár “novinářů”, které to doopravdy zajímá zase příliš nezajímá je, protože my jim reklamu neděláme. Nadnést jako problém to klidně produkcím můžeš, ale snad opravdu nedoufáš v to, že se něco změní? Kvůli nám určitě ne…

    Kladivo mělo celkem zajímavou tiskovku, ovšem zajímavou pro mě. Řekli tam tvůrci celkem dost informací o svých záměrech, atd… Ale jak jsem tu psal v diskuzi už v minulosti, tohle dílo neprodá a opravdu mám velký strach, že na tohle to Kladivo doplatí.


  • Ondřej Doubrava

    Pavle, zkusit se to musí, protože občas je prostě vidět, že se ten tým na tiskovku nepřipravil, viz: “tak co o tom ještě řekneme”, vždyť makají na tom minimálně rok, tak nějaké zážitky mít musí. Ale pokud ji mělo Kladivo dobrou, tak je to jen dobře… Jasně, bulvár v Praze vládne, ale prostě se to musí nějak vyvážit, tak ať si napoprvé připraví nějaké historky z tvorby, příště třeba návrhy kostýmů, demo nahrávku a ať se to stupňuje a přijdou si na své úplně všichni. Na cvakání fotografů jistě také dojde a nažerou se všichni vlci a koza bude mít reklamu. ;-) Ale Prášil má ten plusovej bod, že jedna hezká písnička už venku je… ale právě proto mohli prozradit trochu víc.


  • Zdeněk

    Uš ste viděli obsazení docela sem spokojenej


  • veny

    No alternace Evelíny je zvláštní. No a děsí mě jména Pitkin, Pešák a spol. No nevím, co se z toho vyklube…


  • Ondřej Doubrava

    Info bude samozřejmě i u nás akorát,že materiály na video došly až odpoledne a teď mířím opět do divadla, ale v noci na to “vlítnu”.


  • Pavel

    Musím říct, že obsazení je velmi, velmi, velmi zajímavé!!!

    to veny: tato jména mě taky dost vyděsila – doufám, že se jejich “vtípky”, alespoň nebudou odchylovat od scénáře.


  • tom2410

    …alternace Franka je velice zajímavá…Roman Vojtek, Tom Savka a Dan Barták…to bude něco


  • Zdeněk

    Právě proto sem napsal docela Pitkin a spol mě taky děsí,ale staršně se těším na Magdu Kvapilovou v Kladivu se mio moc líbí tak doufám že nezklame, ale jinak to je celkem dobře obsazený


  • simona

    mě spíš děsí dvě jména a to Kateřina Brožová a Sabina Laurinová !!!