Ostrava

Muzikál „Marguerite“ představuje český tvůrčí tým, překládat bude Prostějovský


Konkurzy na obsazení české premiéry světového muzikálu „Marguerite“ od autorů světově známých „Bídníků“ již v Ostravě proběhly a mezi čekáním na jejich výsledky nám přišly z Národního divadla moravskoslezského profily autorů a českého tvůrčího týmu. Hrát se bude v režii Gabriely Haukvicové a v překladu Michaela Prostějovského, který patří mezi českou překladatelskou špičku. Premiéra je plánovaná na 2. prosince 2010.

Marguerite“ je novinkou mezi světovými muzikály s hudbou slavného, Oscary a Grammy ověnčeného hudebního skladatele Michela Legranda a scénářem od autorů legendárních muzikálů jako „Les Misérables“ či „Miss Saigon“, autorů, kteří patří ke králům světového muzikálu, Alaina Boublila a Claude-Michela Schönberga a světoznámého režiséra Jonathana Kenta. Původní francouzské texty přeložil do angličtiny Herbert Kretzmer. Muzikál je volně inspirovaný románem Alexandra Dumase ml. Dáma s kaméliemi. Pro diváky atraktivní děj se odehrává ve vysoké společnosti v prostředí luxusních pařížských salónů. Vypráví příběh slavné šansonové zpěvačky, milenky německého generála, která se zamiluje do mladého hudebníka zapleteného do odbojového hnutí. Vrcholný romantický příběh se odehrává v Paříži na pozadí II. světové války. Velkolepá scéna je doplněna nádhernými dobovými kostýmy.

„Dílo svými kvalitami daleko předčí veškeré doposud uváděné muzikály v Česku a muzikály zdejší provenience zdaleka nedosahují kvalit Marguerite,“ slibuje Národní divadlo Moravskoslezké, které muzikál uvede v české premiéře 2. prosince 2010 jako třetí divadlo na světě. Jeho světová premiéra se odehrála 20. května 2008 v Londýně a s fenomenálním úspěchem se hraje také v Japonsku.

V případě ostravského provedení „Marguerite“ se bude jednat o tzv. First Class Production – to znamená, že nepůjde o kopii londýnského představení, která je při uvádění takovýchto muzikálů vyžadována, ale díky materiálům, které paní režisérka Gabriela Haukvicová a scénograf Aleš Valášek předložili, má NDM právo uvést dílo ve své vlastní režijní a scénografické koncepci. V tomto případě byl návrh koncepce autory nejen přijat, ale natolik se jim líbil, že pro tento koncept dílo upravují. V prosinci proběhl několikadenní meeting s autory v New Yorku, kde měl realizační tým dokonce možnost podílet se na úpravě scénáře díla a také na doupravení některých hudebních částí díla. Jedná se tedy o uvedení díla s podtitulem „Ostravská verze“. O překlad libreta do češtiny se postaral Michael Prostějovský, který má s překladem světových titulů bohaté zkušenosti (viz. profil níže).

Pan Alain Boublil přislíbil osobní spolupráci při workshopech a režijních zkouškách v Ostravě – v červnu, říjnu a prosinci ho bude mít možnost Národní divadlo moravskoslezské uvítat na své půdě. V tomto období proběhne autogramiáda a beseda s touto významnou osobností na poli světového muzikálu.

Také se těšíte tak, jako my?

.

Profily světových autorů muzikálu

Alain Boublil
spoluautor a autor původních francouzských textů písní

Alain Boublil je autorem libret a muzikálových textů pro La Révolution Française (1973), Les Misérables (1980), Miss Saigon (1989), Martin Guerre (1996) a Pirátská královna (The Pirate Queen) (2006). Všechny vznikly ve spolupráci s Claude-Michelem Schönbergem a stejně tak i Marguerite (2008). Boublil je držitelem dvou ocenění Tony (za nejlepší filmovou melodii a nejlepší knihu), dvou cen Grammy, dvou cen Victoires de la Musique a Molièrovy ceny za Les Misérables. Získal také ocenění Evening Standard Drama Award za Miss Saigon a Cenu Lawrence Oliviera za Martin Guerre. Je autorem a libretistou muzikálu Abbacadabra s písněmi skupiny Abba (1984) a je také autorem hry Deník Adama a Evy (The Diary of Adam and Eve), založené na povídkách Marka Twaina, a oceněného francouzského románu Les dessous de soi. Boublil spolu s Michelem Legrandem vytvořil scénickou adaptaci filmu Jacquese Demyho Les Demoiselles de Rochefort (2003).

Claude-Michel Schönberg
spoluautor

Claude-Michel Schönberg se narodil maďarským rodičům a svou kariéru začal jako zpěvák, spisovatel a producent populárních písní. Je autorem libret a muzikálových melodií pro La Révolution Francąise, Les Misérables, Miss Saigon a Martin Guerre. Řídil také zahraniční produkce Les Misérables a Miss Saigon a spoluprodukoval několik alb svých show s mezinárodním obsazením. V roce 2001 Schönberg složil své první baletní melodie pro balet Na větrné hůrce (Wuthering Heights), vytvořený v Northern Ballet Theatre. Muzikál Pirátská královna (The Pirate Queen) je šestým muzikálem, pro který vytvořil hudbu.  V roce 2008 měl v Haymarket Theatre v Londýně premiéru muzikál Marguerite, který vytvořil ve spolupráci s Alainem Boublilem a Michelem Legrandem.

Michel Legrand
autor hudby a originálních aranží

Oscarem oceněný skladatel, hudební aranžér, dirigent a pianista Michel Legrand složil přes 200 filmových melodií, například pro filmy Případ Thomase Crowna (s melodií The Windmills of Your Mind) a Léto roku 1942 a také několik muzikálů včetně The Umbrellas of Cherbourg a Yentl, za který získal 3 Oscary a 5 cen Grammy. Bylo mu 22 let, když se jeho první album I Love Paris stalo jedním z nejprodávanějších instrumentálních alb, která kdy byla vydána. Nyní vydal již přes 100 alb zahrnujících jazz, hudební divadlo, varietní a klasické styly, na kterých spolupracoval s umělci jako Frank Sinatra, Sarah Vaughan, Jack Jones, Ella Fitzgerald, Perry Como, Lena Horne, Dame Kiri Te Kanawa, James Ingram, Johnny Mathis, Barbra Streisand a mnoha dalšími předními hudebníky.

.

Profily českého autorského týmu

Gabriela Haukvicová
režisérka

Muzikál Marguerite přivede na česká jeviště mladá, talentovaná operní režisérka a dramaturgyně Gabriela Haukvicová. Bude teprve druhým režisérem na světě, který bude tento muzikál inscenovat (obě předchozí produkcebyly režírovány Jonathanem Kentem). Marguerite bude jejím debutem na poli světového muzikálu. Vystudovala Janáčkovu konzervatoř v Ostravě, obor zpěv (soprán). Hostovala v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě (opera, opereta, muzikál). Poté byla po několik let členkou souboru Slezského divadla v Opavě, než odešla studovat operní režii na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze. Zde absolvovala v roce 2007 inscenací Ženitby Bohuslava Martinů. V průběhu studia spolupracovala od roku 2004 s Národním divadlem v Praze a s Dětskou operou Praha. V roce 2009 se stala režisérkou Operního studia Fakulty umění Ostravské univerzity, se kterým nastudovala Mozartovu Figarovu Svatbu, a od letošního roku je také dramaturgyní operetního a muzikálového souboru Národního divadla moravskoslezského. Dále připravuje autorský muzikál pro děti s Vlastimilem Ondruškou pro divadlo Broadway v Praze. Z inscenací, které režírovala, jmenujme např. Příběh vojáka I. Stravinského (Divadlo Minor, 2005), Paní Marjánka, matka pluku (Národní divadlo moravskoslezské, 2007), nebo třeba muzikál The Angels L. Hurníka, který režírovala pro festival Pražské jaro 2006 v rámci projektu Bouda Národního divadla.

Aleš Valášek
scénograf, výtvarník kostýmů

Exkluzivní prostředí pařížských salónů a módu vysoké společnosti 40. let minulého století vytvoří na jevišti Národního divadla moravskoslezského iniciátor projektu, scénograf a výtvarník kostýmů Aleš Valášek.  Absolvoval na Akademii múzických umění v Praze na katedře Scénografie v oboru Kostým a maska pod vedením Prof. Jany Zbořilové. V r. 2006 studoval v rámci zahraniční stáže na London College of Fashion v Londýně, ve Velké Británii. Do Londýna se vrátil v r. 2007 k postgraduálnímu studiu scénografie na prestižním Motley Theatre Design Course vedeném scénografkou Alison Chitty. Aleš žije střídavě v ČR a Velké Británii, kde se stal v roce 2009 absolutním vítězem scénografického bienále Linbury Prize For Stage Design za nejlepší scénografii ke hře Going Dark společnosti Sound and Fury. Tato cena mu byla udělena nejvýraznějšími osobnostmi britské scénografie (Bob Crowley, Nick Ormerod, Katrina Lindsey). Během studií získal praxi v zahraničí na velkých muzikálových projektech (např. Showboat – Royal Albert Hall, Londýn – asistent výtvarnice kostýmů Sue Willmington, nebo Rebecca – Raimund Theater, Vídeň – asistent scénografa Petera J. Davisona ad.). Aleš Valášek spolupracuje s různými divadly v ČR a v zahraničí. Navrhl např. nové kostýmy k legendární inscenaci Jakub a jeho pán v Divadle bez zábradlí či k muzikálu West Side Story nebo opeře Bludný Holanďan v Ústí nad Labem. Spolupracoval s předními režiséry, např. Borisem Rösnerem, Martinem Otavou, Ivanem Rajmontem, Michaelem Tarantem ad. Zároveň připravuje kostýmy pro Mozartova Idomenea pro Grange Park Opera ve Velké Británii. Aleš Valášek je také autorem nového loga muzikálu Marguerite.

Michael Prostějovský
autor českého libreta

Libreto Marguerite přebásní do češtiny Michael Prostějovský, který patří ke špičkám tohoto oboru u nás. Čeština bude teprve třetím jazykem, do kterého bude libreto přeloženo. Od 60. let, kdy začínal jako žurnalista a vyhledávač talentů rockové hudby v Čs. rozhlase v Praze, vytvořil na 400 písňových textů pro většinu špičkových zpěváků v zemi. Od 80. let žije střídavě mezi Prahou a Kolínem nad Rýnem, kde působil jako redaktor rozhlasových stanic Deutschlandfunk a Deutsche Welle.  Patří mezi ty, kdo v Česku budovali moderní muzikálovou scénu v 90. letech.  Do češtiny přebásnil světové muzikálové hity Andrewa Lloyda Webbera Jesus Christ Superstar, Cats, Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť a Evita , či muzikál Mozart! autorské dvojice M. Kunze a S. Levay. Jako umělecký šéf realizoval projekt Rusalka – Muzikál v Divadle Milenium. Za geniální překlad libreta Jesus Christ Superstar získal nejen vynikající recenze, nýbrž i cenu generálního ředitele Českého rozhlasu.  Pro Český rozhlas píše a uvádí již 20 let pravidelný pořad o současné i klasické světové muzikálové scéně Muzikál expres. Obsáhlá publikace stejného názvu pak mapuje historii světového muzikálu od jeho začátků do dnešních dnů. Díky dlouholetému pobytu v zahraničí, účasti na kongresech a osobním kontaktům s řadou tvůrců a produkcí je Michael Prostějovský považován za znalce světové muzikálové scény. Od roku 2005 přednáší historii i současné trendy muzikálu na katedře divadelní vědy Filosofické fakulty UK v Praze i na jiných vysokých školách.

Kristýna Černá
choreografie

Choregrafkou inscenace se stane Kristýna Černá. Vystudovala Učitelství pro 1. stupeň s rozšířenou hudební výchovou na Universitě Palackého v Olomouci  a choreografii pod vedením Prof. Pavla Šmoka na Akademii Múzických Umění v Praze  a na Savonia Polytechnic ve finském Kuopiu. Již třetí sezónu působí v divadle Semafor, pro které vytvořila choreografie k inscenacím např. Lysistráta, Sekta,  Šlitr s námi a zlý pryč, Já jsem otec Bemle a já matka Žemle. Letos vytvořila s Jiřím Suchým pro Semafor představení Kytice, kterým divadlo oslavilo svou jubilejní 50. sezónu. Dlouhodobě spolupracuje s operním souborem  Národního divadla v Praze jako asistent režie (např. Rinaldo – režie: Louise Moaty, Rusalka – režie: Jiří Heřman, Hoffmannovy povídky – režie: Ondřej Havelka, Káťa Kabanová – režie: Robert Wilson). Několik sezón byla choreografem a uměleckým vedoucím souboru On Stage (dříve Na 2 Západy), pro který vytvořila celovečerní představení Blues noční čekárny, Songs of George Gershwin a Divadlo je když… Příští rok oslaví Taneční divadlo Netopýr, kde je choreografem a uměleckým vedoucím, již patnáctou sezónu. Vytvořila pro ně mimo jiné velký celovečerní balet Louskáček a muzikál Popelka. Za svou uměleckou kariéru postavila několik módních přehlídek a přes pět let spolupracuje se soutěžemi krásy (I–Miss, Miss Internet, Miss Junior, Miss Junior SR).

Karol Kevický
dirigent a hudební aranžmá

Inscenaci hudebně nastuduje šéf operetního a muzikálového souboru NDM Karol Kevický. Zároveň bude také autorem instrumentací k nově zkomponovaným hudebním číslům. V letech 1991 – 1996 absolvoval na Akademii múzických umění v Praze orchestrální dirigování. Začínal u ŠKO v Žilině jako asistent dirigenta L. Svárovského. V letech 1998 – 2006 se účastnil Mezinárodního operního festivalu v Soproni. V roce 2001 vystoupil společně s Orchestrom hudobnej mládeže Slovenskej hudobnej spoločnosti na Bratislavských hudebních slavnostech, a v roce 2003 se představil s tímto orchestrem i na koncertě v Berlínské Tonhalle, který zaznamenával německý rozhlas. Karol Kevický se také věnuje komponování scénické hudby a instrumentacím pro různá nástrojová obsazení (např. velké koncertní turné po Slovensku Symphonique tour se skupinou Desmod, jejichž skladby upravil a zaranžoval). V letech 2000 – 2005 působil jako umělecký šéf a dirigent opery Štátneho divadla Košice. Od roku 2008 je uměleckým šéfem operety a muzikálu v Národním divadle moravskoslezském. Spolupracoval se špičkovými umělci, např. L. Svárovský, P. Vronský, R. Stankovský, O. Dohnányi, V. Hudeček, P. Šporcl, P. Michalica, P. Dvorský, Š. Margita, Ľ. Rybárska, Ľ. Vargicová, E. Dřízgová ad. Dirigoval významná hudební tělesa – např. Janáčkova filharmonie Ostrava, Východočeská filharmonie Hradec Králové, Slovenská filharmónia, Štátna filharmónia Košice, Štátny komorný orchester Žilina, orchestr Hudebního divadla Karlín, Severočeská filharmonie Teplice, Filharmonia Zielona Góra ad. V NDM úspěšně nastudoval inscenaci Podskalák, muzikály Hello, Dolly!, Zvoník u Matky Boží nebo balet Giselle.

Napsáno z využitím tiskové zprávy Gabriely Říhánkové, děkujeme za poskytnutí.


Pozvánky a konkurzy
Ostrava uvede „Evitu“ a vypisuje konkurz na obsazení rolí
Ostrava
Ostrava: Zveřejněno obsazení „Pardon my English“ a změna dramaturgického plánu
Ostrava
V Ostravě příští sezónu uvidíme českou i světovou klasiku
  • Ondřej Doubrava

    Vlastní verze scénáře + Michael Prostějovský? To zní skoro jako naprostá WOW kombinace!


  • Vendy

    Hurááááááááááááá.

    Už se strašně těším. Mám doma soundtrack a zní to báječně. Nic lepšího jsem snad za posledních pr let neslyšela. Ani pokračování Fantoma Opery mě tolik nenadchlo jako Marguerite.

    Michael Prostějovský – to bude nádhera. Ještě teď si broukám jeho texty z Jesus Christ Superstar!!!

    Zbytek týmu neznám. Ale je skvělé že se toho ujali mladí lidé a ne pořád stejná dokola se opakující jména. Zní to že by to mohlo být super invenční a svěží představení?

    Nemyslíte?

    Nemůžu se už dočkat!!! a nemůžu se už dočkat až se dozvíme obsazení – ale snad tam budou lidé co umí zpívat jen ne proboha hvězdy TV seriálů!

    Držím Vám palce a těším se STRAŠNĚ na Marguerite!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    nemáte třeba nějaké informace ze zákulisí??? o přípravách Marguerite?


  • Pavel Košatka

    Další informace by měly být… vydržte… premiéra je až na konci roku, takže ještě času spousty… ;)


  • Vendy

    děkuju.

    nemůžu se dočkat!


  • Bídník

    To vypada velice slibne, skoda ze se taky kvalitni muzikaly temer nehrajou v Praze:(


  • usmej-se

    Hmmm ať hledám jak hledám, tak prostě nemůžu najít oficiální web tohoto muzikálu v zahraničí. Nevíte někdo odkaz? GOOGLÍM už asi dva dny a furt nic …


  • Pavel Košatka

    Oficiální web byl http://www.marguerite-themusical.com/, ale již je nefunkční…


  • David

    více informací k Marguerite je na

    http://www.musicalworld-boublil-schonberg.com/updates.htm

    taky neco na stránkách NDM http://www.ndm.cz/aktuality.php?od=20

    nebo na youtube:

    http://www.youtube.com/watch?v=rJ35nUHOJik

    http://www.youtube.com/watch?v=HtZzllvx0nA

    Krásná hudba, už se nemůůůůůůůůůůůůžu dočkat!!!!!!!!!! Na první poslech mě to zaujalo!!!!!!!!!!



  • denisa

    celý soundtrack je na youtube – stačí napsat jméno písně plus marguerite (a pod.) a můžete si to poslechnout celé

    Face I see – je nádherné.

    taková nádherná hudba – už se těším!

    když si to srovnám, tak většina českých muzikálů je oproti Marguerite jen spoustou tónu hraných orchestrem.

    nemůžu se dočkat a pojedu do Ostravy. jsem zvědavá na obsazení – doufá,, že v tom nebudou hrát hvězdy televizních seriálů, co neuměj zpívat nebo popoví zpěváci, kteří mimo svůj obor také nic moc jiného nezvládají!


  • usmej-se

    Díky za odkaz na AMAZON. Úplně jsem na to zapomněl. Hned jsem si celý muzikál stáhnul a stále to poslouchám …


  • Míša Nosková

    Ahoj, bohužel o tomto muzikálu opravdu není až tak mnoho informací na netu. Možná i proto, že na West Endu skočilo asi o 2 měsíce dřívě než se původně plánovalo. Což mě osogbně přijde jako barbarství, protože jsem už dlouho neslyšela tak nádhernou hudbu….
    Tady jsou nějaké články, co jsem našla

    http://www.whatsonstage.com/roundup/theatre/london/E8821211368833/Review+Round-up:+Critics+Unmoved+by+Marguerite%3F.html
    http://www.guardian.co.uk/stage/theatreblog/2008/aug/29/margueriteandthedeathofth

    Musím říct, že se na toto dílo opravdu těším.
    A pro Denisu…..myslím, že se toho nemusíš bát, neboť hlavní role si schvalují autoři samotní a to zpívání je až příliš těžké na to, aby tam zněly nějaké paskvily:o)
    Navíc měli základní požadavek na hlavní role, kterým jsou klasické základy zpěvu a zároveň schopnost toho muzikálového.
    Myslím, že obsazení bude známo během dubna:o)


  • denisa

    míša: díky za vzkaz a informace – jsem zvědavá, kdo tam bude

    děkuju za články hned si je jdu přečíst – v londýně holt teď frčí roztančené písničkály typu mama mia- které lidskou mysl nijak nezatíží a maruerite přeci jen zní dramaticky.

    :-)


  • klára

    Ahoj všichni,
    tak tohle dílko mě taky chytlo-pakli-že se to povede a já v to doufám, tak to bude jednoznačně BOMBA v českým muzikálovým rybníčku!!!! No mě by se mam líbili třeba R.Schwab , nebo J.Urban, a z žen nevím kdo by na to měl-no L.Bílá-není sice má oblíbenkyně, ovšem hlas se jí upřít nedá-ten má prostě skvělý, ale typově si uplně jistá nejsem-i když vlastně, proč ne!!


  • petra

    klára:

    lucie bílá je sice super – ale je to přeci jen diblík a ne vznešená dáma – a pokud si vzpomínám tak jsem vždy byla velmi zklamaná z jejích pokusů zazpívat klasickou muziku – třeba webberovo rekviem do mikrofonu jen pískala – mám ji ráda jako eponinu nebo carmen ale univerzální muzikálová zpěvačka to prostě není. nevím její diblíkovské chování na obrazovce mě nijak nezískává. a když si poslechnu soundtrack k marguerite tak mi ta zpěvačka co to zpívá připadne že má velký rozsah aniž by musela přejít k manýře jako lucčino křičení a chroptění do mikrofonu.

    také jsem zvědavá kdo se objeví v hlavní roli – a jak píše míša, tak to bude snad někdo, kdo bude hlavně umět!


  • Míša Nosková

    :o) Uvidíme….


  • Míša Nosková

    A jinak s tou Luckou Bílou s tebou souhlasím. Je to skvělá zpěvačka, ale tohle její šálek čaje prostě není. Ty písničky jdou v notách asi do g2, takže to fakt není nic, co by se dalo urvat hrdlem:o)


  • enjaloras

    mario:

    super dekuju za dokaz!

    TA HUDBA JE NÁDHERNÁ!!!

    nevíte někdo více něco o tomhle projektu????????????????????????????????????????????????????
    neviděl jste to někdo, když to dávali v londýně???

    určitě pojedu do ostravy!

    díky.


  • verunka

    připojuji se k enjalorasovi – nevite někdo něco více?

    nějaké podrobnosti?

    díky


  • petra

    HURAAAAAAAAAAAAAA

    Marguerite je muj nejoblibenejsi muzikál!!!

    moc se tesim!!!!!! uz aby tu byl prosinec!!!


  • Maki

    Tak jsem čirou náhodou zjistila, kdo bude hrát Marguerite. Na stránkách NDM jsem se koukala, jak je to s obsazením dalších premierových představení (taky abych mohla aspoň trochu odhadnout, kdy bude zveřejněno obsazení Marguerite) a zaujalo mě zde jméno Hana Fialová. Chtěla jsem se ujistit, že je to ta Hana Fialová, co hraje v MDB v Bídnících Fantinu, tak jsem si její jméno rozklikla – a poslední věta v životopise je:
    „V roce 2010 se Hana zúčastnila workshopů k připravovanému muzikálu Marguerite (opět z pera autorů Bídníků), ve kterém získala hlavní roli Marguerite.“

    Ačkoliv jsem z Ostravy, ještě jsem ji v ničem neviděla (ani v těch Bídnících v Brně, pouze vím, že tam hraje). Viděli jste ji už někdo? Jaká je? A nevíte, kdo další by v Marguerite měl hrát?

    Už by to obsazení mohli zveřejnit, jsem strašně zvědavá, jak to s ním bude.


  • Ondřej Doubrava

    V Bídnících se mi Hana Fialová líbila, ale už je to trochu s větším odstupem teda, detaily už si nevybavím. Ke mně prosakují další zprávy o obsazení, tak doufejme, že nebudou dlouho otálet.


  • Makih

    Doufám, že už to brzy odtajní, nemůžu se dočkat. Jinak ještě v časopisu NDM je uvedené, že Marguerite bude dále hrát Eva Zbrožková a Armanda Lukáš Vlček, ale to je opravdu vše, co zatím vím. A to je málo…


  • Ondřej Doubrava

    Tak to jsem rád, že je Lukáš Vlček oficiálně potvrzen, ten se mi donesl, ještě teda vím možná jeho alternaci, ale to je tak vše.


  • Makih

    Tak na stránkách NDM je konečně obsazení.
    http://www.ndm.cz/cz/opereta-muzikal/inscenace/229-marguerite/


  • Ondřej Doubrava

    Tak jsem i tu druhou alternaci Armanda věděl dobře (a že ji vím už dlouho, já se po tom obsazení moc nepídil, ale vždy se to ke mně tak nějak doneslo, i některé ty studentky JAMU na Trůnu pro královny :-) ) S Michaelem Prostějovským a Patrickem Fridrichovským jsem teď v každotýdenním kontaktu, dávají si na tom velmi záležet (například libreto bylo přepisováno hned několikrát), takže věřme, že nás čeká hodně silný zážitek.