Brno

„Bídníci“ v Městském divadle Brno: přípravy v plném proudu


Dnes k nám do redakce přispěchala nová fakta o přípravách uvedení muzikálu „Les Misérables – Bídníci“ v Brně. Jelikož opět nemá význam jen přepisovat fakta z tiskové zprávy a nedali bychom jim žádný osobní vklad, předkládáme ji opět v nezměněné formě, v plném znění. Povšimněte si nových fotografií, už je odhalen i kousek barikády! Zajímavostí je též, že nějaké lístky v pokladně stále ještě jsou a také to (a o tom už se tisková zpráva nezmiňuje), že se budou minimálně v únoru i březnu hrát odpolední představení i ve všední den. Doufejme, že i na ně si diváci najdou cestu.

Také není bez zajímavosti, že pro vás z prvních představení „Bídníků“, chystáme megačlánek, jelikož jsme si zajistili vstupy na nadstandardní počet repríz a lze se domnívat, že žádné jiné tiskové ani internetové médium takto štědré nebude. Těšte se.  Přesný rozpis naleznete na stránce „Co se děje v redakci“. A nyní již předejme slovo slibované tiskové zprávě:

„Atraktivní titul letošního roku v kultuře: to je muzikál Les Misérables (Bídníci) v Městském divadle Brno, 13. a 14. února v premiéře. Přípravy jsou v plném proudu; herci zkouší každý den dvoufázově, dopoledne i večer. Režisér inscenace Stanislav Moša si pochvaluje ten fakt, že realizační tým není svázán žádnými podmínkami stran realizace; londýnská agentura, zastupující práva tohoto díla po zkušenostech s Městským divadlem Brno při inscenování muzikálu Oliver! a Čarodějky z Eastwicku, nechala brněnskému týmu volnou ruku. To je přitažlivé nejen pro inscenátory samotné. Diváci se snad nejslavnějšího kusu Alaina Boublila a Michela Schönberga v Brně nemohou dočkat; v den předprodeje zmizelo z divadelních pokladen na 70% nabízených vstupenek. Podle vedoucí komerčního oddělení Renaty Sedláčkové je divadlo na nápor lístků chtivých fanoušků muzikálu připraveno: „zájem samozřejmě monitorujeme a v případě nouze dokážeme operativně nasadit do plánu ještě několik málo repríz navíc. Uvědomujeme si však, že nemůže jít vzhledem k technicko-organizačním možnostem o nějak vysoké číslo, a tak se, s největší pravděpodobností, pořadníkům nevyhneme.“

„V plné polní“ je nyní také výroba: výtvarnice Andrea Kučerová navrhla všechny kostýmy v tradičním historickém duchu, látky nakupovala nejen doma, ale   i v Německu a Rakousku. V inscenaci bude použito na tři sta kostýmů, které v této chvíli pilně šije čtyřiadvacet švadlenek. Scénograf Christoph Weyers, kterého si režisér Stanislav Moša našel v Německu, je zkušeným a ve své zemi vyhledávaným umělcem. S Městským divadlem Brno spolupracoval již na „zájezdové“ produkci muzikálu Evita, se kterým nyní Brňané vystupují v Německu, Švýcarsku a Rakousku. Ani Weyers se při realizaci scény k Bídníkům nemusel držet pravidel. Zásadní jeho představa byla jasná; přiblížit se co nejvíce realitě. Ke splnění jeho snu mu dopomohli profesionálové na Barrandově, přesně v divizi Dekorace Weyersovy návrhy dokázali uvést v život. To, jak neuvěřitelně skutečně vypadají, si nenechal při jedné ze svých návštěv Městského divadla Brno ujít ani primátor města Brna, Roman Onderka.“

(inf)

Promofotografie - Fantine (Lenka Janíková) a Jean Valjean (Petr Gazdík)

Promofotografie - Fantine (Lenka Janíková) a Jean Valjean (Petr Gazdík)

Zkouška

Zkouška

Primátor Brna Roman Ondrerka s režisérem Stanislavem Mošou na prohlídce kulis

Brněnský primátor Roman Ondrerka s režisérem Stanislavem Mošou na prohlídce kulis

Tiskovou zprávu našemu serveru poskytla tisková mluvčí MdB Lucie Broučková, autorem fotografií je Jef Kratochvil.


Recenze a reportáže
Pískání po větru, další z muzikálů Andrew Lloyd Webbera si odbyl svou českou premiéru
Rychlé zprávy
Prosincové termíny „Mary Poppins“ v prodeji již dnes!
Recenze a reportáže
Radúz a Mahulena zpět v Městském divadle Brno
  • veny

    už se nemůžu dočkat:))
    Jinak ta promofotka je krásná.
    Ikdyž teď mám jeden problém s Gazďou, a to je věk.


  • Ondřej Doubrava

    Copak o to, na Prolog je akorát, ale při pohledu na promofotku jsem si říkal stejně jako ty, že už by tady, coby starosta, měl být starší. Snad ho na jevišti v těchto scénách už trochu namaskují, jak víme, poromofotky se od skutečnosti na jevišti občas citelně liší.


  • veny

    no já vím, že ho namaskují, ale stejně bude pořád stejně starej:))) No ale to je jen tak na okraj a jsem zvědavá, jakej bude Valjean.


  • Ondřej Doubrava

    Tak David Uličník byl ještě mladší (a mimochodem, je celkem trend teď obsazovat mladé Valjeany) a jak byl famózní, tohle mi vůbec nevadí.


  • Jakub

    Já myslím, že věk problém fakt není, mě jen nějak vaděj jeho oči, nevím mno, přijdou mi takový moc přísný na Valjeana, ale tak to je drobnost =D Mě spíš zaujala Lenka Janíková, protože vypadá přesně tak jak jsem si Fantinu vždycky představoval. Kostým se mi také moc líbí, jen Fantinina čepice mi přijde možná příliš Eponinovská a Valjeanův motýlek mi přijde takový zvláštní (jak barvou tak tvarem) PS: Co se mi nelíbí je ten sud u barikády, ten mi nějak vůbec nesedí…


  • Ondřej Doubrava

    Jakub: Uvidíme, jak to nakonec bude na jevišti vypadat… A kostýmy?? Je téměř pravidlem, že se od focení plakátu (nebo v tomhle případě fotek, plakát je oficiální „Cosetta“, což je dobře) kostýmy ještě celkem rapidně mění, tak uvidíme, je pravda, že třeba činoherní Tři mušketýři nebo Sněhurka už mají plakáty prakticky ve finálním kostýmu, ale dřív to tak nebylo (viz. třeba Mam’zelle Nitouche)


  • Sasie

    S tím sudem musím souhlasit, taky mi tam moc nesedí. Přijde mi divnej a hlavně nějak dost velkej. Jako chápu, že možná existujou takový obří sudy, třeba asi na víno, ale nějak si moc nedokážu představit, jak třeba z nějakýho toho sklepa(kde mohli to víno mít) tahnou takhle velkej sud někam na barikádu. A ona jako celkově ta barikáda mě moc neoslnila, rozhodně mi nepřijde že by vypadala nějak extra skutečně. Na mě působí spíš ukázkově umělě. Ale tak je možný, že až to bude na tom jevišti, tak to bude vypadat líp no.


  • veny

    Ondřej Doubrava: já vím, že David byl mladší. Ale já myslím, že celkově Valjean přeci jenom má být starší. Ale tím nemyslím, že tu roli Gazďa nezvládne. Samozřejmě namaskovanej bude vypadat jinak.
    Jinak ke kostýmům: z jedné fotky lze málo usuzovat. Hodnocení přijde až po zhlédnutí muzikálu, stejně tak to je se scénou.


  • Pavel Košatka

    Musím souhlasit, že ten sud je nic moc, jak to ale bude vypadat na jevišti, to zatím nevíme. A kostýmy si myslím, že z jedné promo fotky nelze vůbec soudit a na jevišti to bude vypadat zase trochu jinak.


  • Ondřej Doubrava

    Tak jsem teď u „konkurence“, viděl ještě jednu fotku, která se k nám nedostala a scéna s kamneny a sudem zřejmě patří ke scéně s převrženým vozem….


  • veny

    ta fotka je z webu MdB:)) A zřejmě to tak bude.


  • Jakub

    Nevím, no to mi přijde trochu jako blbost, aby jen tak ležel sud a kameny na ulici u převráceného vozu, leda že by chtěli být extra velkolepý a nechali vůz rozbořit nějakou zeď =) Já teda tu fotku neviděl, tak asi nemůžu moc soudit, ale nebude spíš nějaký vůz součástí barikády? To by mi přišlo logičtější…..


  • Pavel Košatka

    Třeba to zkrátka bude jen nějaká dekorace v pozadí scény a vůbec nebude hrát nějakou podstatnou roli… Oni ostatně zblízka vypadají všechny kulisy všelijak, na jevišti při předstvení s náležitým osvětlením to vždy vypadá úplně jinak.


  • Jiří Kůdela

    Sice to není úplně o Bídnících, ale….:)
    Tak kdo by nevěděl, na internetu se před chvílí objevilo obsazení brněnské Evity…


  • Sasie

    Na stránkách MdB se už objevili fotky z Bídníků:-)


  • Ondřej Doubrava

    A vypadají doooost dobřeee, musím říct, že se to moc neliší od mých představ, což je fajn ;-) Já finišuji s výtahem z tiskovky.


  • Sasie

    No mě trochu zklamalo pojetí Javerta ale ne nijak extrémně. Spíš mě přijde trochu zbytečný rvát pány herce do těch příšerných paruk a hlavně Javert má být pokud vím mladší než Valjean ale když se kouknu na to nalíčení hlavně Ondříčka ale i Vlčka a naopak na nalíčení Gazdíka, tak no nevim…


  • Ondřej Doubrava

    Jo, Gazdík moc staře nevypadá, nehledě na to, že na starostovskou fázi ho opravdu nechali prakticky bez líčení, ale jsem rád, že pan Ježek jako říkal Moša na tiskovce: „zůstává na svém“.