Brno

Brněnský tým připravil muzikál pro švýcarské publikum


Ve středu 3. dubna 2019 se v největším a nejznámějším muzikálovém divadle ve švýcarském Curychu, v Maag Halle, odehrála premiéra hudebního dramatu Edith Piaf a Marlene Dietrich. Inscenace, která je stále na repertoáru Městského divadla Brno s již 66 odehranými reprízami pod názvem Vrabčák a anděl (premiéra 7. 11. 2015), měla světovou premiéru v roce 2014 ve vídeňském Burgtheatru. Autoři Daniel Grosse Boymann a Thomas Kahry (který byl curyšské premiéře přítomen) napsali strhující příběh dvou královen světového šoubyznysu, Edith Piaf a Marlene Dietrich.

První si svět podmanila svým zpěvem, dojemným životním příběhem a nenápadným zjevem, druhá okouzlovala svou krásou, elegancí, uhrančivým pohledem a byla jednou z prvních evropských, respektive německých hereček, která se dokázala prosadit v Hollywoodu. První celý život touží po opravdové velké lásce a novému citu vždy maximálně propadá, ta druhá střídá muže (a snad i ženy) jako kabáty a nezastírá svůj cynický pohled na romantiku. První umírá vysílením v sedmačtyřiceti letech, celá Francie pro ni truchlí, druhá se dožívá úctyhodných jednadevadesáti let, ale rodné Německo ji považuje za zrádce. Jsou natolik rozdílné, ale přitom dokážou najít společný rytmus, společná témata, a dokonce i společnou lásku.

Sylvia Heckendorn a Eveline Suter

Sylvia Heckendorn a Eveline Suter

Švýcarská premiéra vznikla v koprodukci s Městským divadlem Brno v režii ředitele Stanislava Moši. Petr Hloušek vytvořil novou scénografii a hrálo se v kostýmech Andrey Kučerové. Představitelé všech rolí jsou ze Švýcarska stejně jako i hráči v orchestru. Okouzlující Edith Piaf suverénně hrála a skvostně zpívala Eveline Suter. Roli Marlene Dietrich s úžasnou suverenitou zvládla Sylvia Heckendorn. Jejich chytré a vtipné dialogy vyvolávaly bouřlivé reakce, které střídalo mrazivé ticho při pěveckých číslech. Obecenstvo, které Maag Halle do posledního místa zaplnilo, bylo zcela nadšeno a hned po posledních tónech povstalo a odměnilo inscenaci obrovským a dlouhotrvajícím potleskem.

Stanislav Moša s herci na děkovačce

Stanislav Moša s herci na děkovačce

Eveline Suter a Adrian Burri

Eveline Suter a Adrian Burri

Eveline Suter

Eveline Suter


Brno
„Zorro“ přichází do Brna v rytmu flamenca
Recenze a reportáže
„Čarodějky z Eastwicku“ znovu okouzlily Prahu
Recenze a reportáže
Monty Python’s Spamalot v Brně aneb Jak zkusit rozlousknout dramaturgický kokosák
U článku nejsou žádné komentáře. Napište svůj názor jako první!