Zahraničí

Reportáž z nového vídeňského nastudování slavného muzikálu “Tanz der Vampire”


Musical.cz byl opět na zahraničním výletě! Po londýnském West Endu jsme navštívili středoevropskou muzikálovou metropoli Vídeň, kde jsme viděli novou verzi slavného německého muzikálu “Tanz der Vampire” podle filmu Romana Polanského “Ples upírů”. Jeden z nejlepších titulů světa v dechberoucím provedení nás zcela uchvátil. Podívejte se tedy alespoň skrze tuto reportáž s námi do upíří Vídně! Kromě recenze máme pro vás i základní informace o tomto muzikálu i exkluzivní autorizované fotografie a pětiminutový trailer.

Ústřední duet Krolocka a Sarah

Vídeň je sice považována za evropské město, ve kterém můžete zhlédnout jedny z nejkvalitnějších muzikálových titulů, ale oproti londýnskému West Endu je nabídka velice omezená a na každém rohu nenarazíte na kiosky s prodejem vstupenek pro turisty. Kvalita ale převyšuje kvantitu! Ve Vídni se v současnosti uvádějí dva velké muzikály ve dvou divadlech. Jedním z nich je právě “Tanz der Vampire”, který se tam od roku 2009 hraje se současnými muzikálovými hvězdami v novém nastudování. Do Vídně jsme se chystali již v prosinci, ale nakonec jsme náš malý muzikálový výlet odložili na červen. 13.6.2010 jsme tedy usedli do hlediště překrásného Ronacher Theatre. O tom ale později, nyní vám povíme něco o tomto muzikálu.

O muzikálu “Tanz der Vampire”

Profesor Abronsius

Na začátku všeho byl známý režisér Roman Polanski a jeho film “Dance of the Vampires” (česky “Ples upírů“). Hororová komedie o upířím hraběti Krolockovi slavila značný úspěch. Pro muzikálové fanoušky je však toto dílo známé především z jeho německého muzikálového remaku s názvem “Tanz der Vampire“. Hudbu složil Jim Steinman, texty a libreto napsal věrně podle originálu Michael Kunze a režie originální verze se stal sám Roman Polanski. Premiéra se odehrála 4. října 1997 ve vídeňském Raimund Theatre. Dílo sklidilo obrovský úspěch, kritici i diváci byli nadšení. Originální produkce trvala ve Vídni až do roku 2000. Poté se muzikál kompletně přesunul do německého Stuttgartu, kde se taktéž udržel tři roky. V roce 2000 se odehrálo také 10 exkluzivních představení v Estonsku.

Alfred se svou láskou Sarah

Muzikál “Tanz der Vampire” měl v německy mluvících zemích, kde je považován za kultovní muzikál stejně jako u nás Svobodův “Dracula”, dobře našlápnuto. Broadwayská verze však vítězné tažení přerušila. Nejdříve šlo o velkolepý plán přivézt na Broadway skutečnou show, Jim Steinman napsal anglické texty a nejdříve aktivně americkou verzi podporoval. Producenti s uměleckým dohledem představitele hlavní role Krolocka Michaela Crawforda (mj. jeden z nejznámějších představitelů Fantoma na světě) nechali zcela originální verzi přepsat a vložili do ní více “humoru”. Jim Steinman se veřejně od premiéry distancoval, kritici dílo smetli, divácké reakce byly různé, ale jedno je jisté. Se ztrátou 12 milionů dolarů se stal z broadwayského “Tanz der Vampire” jeden z tamějších největších propadáků. Ke dnu šla i Crawfordova pověst, protože jeho Krolock byl zkrátka… příšerný. Stačí se podívat na YouTube.

Tato rána však “Tanz der Vampire” nepoložila, naopak se s muzikál vždy s velkým úspěchem uváděl v Berlíně, Varšavě, Hamburku, Tokiu, Obenhausenu nebo Budapešti, kde vznikla oproti originálu (většina uvedených produkcí byla replikou původního představení) trochu odlišná verze, ze které vychází taktéž nové uvádění ve Vídni, které deset let po ukončení původní verze slaví opět obrovský úspěch. Ještě novější produkcí je revival ve Stuttgartu, kde se hraje od 25.2.2010.

.

Tanz der Vampire 2009 in Ronacher Theatre

Herbert našel zalíbení v Alfredovi

Po faktech již přichází na řadu to nejzajímavější, samotná recenze tohoto díla. Muzikál “Tanz der Vampire” jsem již velice dobře znal, jeho hudbou jsem uchvácen již několik let a bylo jen otázkou času, kdy se na muzikál konečně vypravím. Viděl jsem také neoficiální DVD původní verze, které mě ještě více přesvědčilo o tom, že tohle se prostě musí vidět. Do hlediště divadla Ronacher jsme usedli 13. června 2010 a už jen jeho prostory nám braly dech. Divadlo se v základě podobá našemu Hudebnímu divadlu Karlín, je postavené v klasickém stylu, ale viditelně moderně přestavěno. Pro účely tohoto muzikálu je celý sál fialovo-červeně podsvícen a na oponě jsou promítnuty obrovské upíři zuby, které můžete vidět na každém plakátu a jsou symbolem celého díla (a zdobí i štít divadla, který je v noci rudě nasvícen). Uvaděčky jsou oděny v upírských hábitech a ve foyer je celý strop pokryt malými netopýry. Atmosféra je tedy znatelná už před začátkem díla.

Monumentální scéna na hřbitově

Jim Steinman napsal pro “Tanz der Vampire” hudbu, kterou hodnotím jako jednu z nejpovedenějších na světě. Jako ústřední melodii vybral svůj známý hit “Totale Eclipse of Heart“, za což byl několikrát kritizován, ale píseň je do muzikálu vložena tak brilantně, že bez ní by to zkrátka nefungovalo. Jistě i vy ji znáte, například i z české verze Leony Machálkové (“Zatmění“). Hudba je především klasická orchestrální, nalezneme v ní pomalé milostné písně, ale i rychlejší taneční čísla. Velkým oživením je rockovější instrumentace především tanečních scén (“Carpe Noctem“) i vyloženě rocková finálová píseň, která se odehrává v současnosti. Hudba vyvolává celkově tajemný a monumentální dojem, který zcela koresponduje s tím, co se odehrává na jevišti. Ale i pomalé mrazivé tóny Krolockovy balady “Die Unstillbare Gier” vás zcela přikovaly k sedačce. Pokud je hudba ještě interpretována tak vynikajícími hudebníky, kteří jí ve Vídni samozřejmě živě hráli, tak je to skutečná slast pro vaše uši.  Už jenom kdybychom byli slepí, tak bychom odcházeli nadšení.

Krolock má nad Sarah již plnou moc

Zcela oslňující je jevištní zpracování, počínaje precizní režií a konče fascinující výpravou, kterou by mohl závidět nejeden hollywoodský film. Režie se nově ujal Cornelius Baltus (Cats, Lví král, Fantom Opery), ale věrně se držel Polanského originálu. Rozdíly tak vyplývají spíše z odlišné scénografie a daly by se přirovnat k českému “Draculovi” (originál kontra Hybernia). Vše je však naprosto přesné a zdánlivě velice složitý chod představení funguje hladce. Výtvarné ztvárnění scény a kostýmů má na svědomí umělec jménem Kentaur. Zatímco první půle se odehrává spíše ve střídmějších kulisách horského penzionu, tak druhá půle vás ohromí svou monumentálností. Obrovské prostory hradu hraběte Krolocka, které se během několika vteřin plynule mění ve hřbitov, který pomocí nejmodernější techniky přijíždí z provaziště, dosedá na zem a z desítky hrobů začínají vylézat “mrtví”. V další scéně už jsme v obrovské taneční hale, která je podepřena mnoha sloupy a vidíme její bohatou klenbu. Dechberoucí. Scénografie je navíc doplněna nejlepšími projekcemi, které jsem v divadle viděl. Ve dvou momentech je hrad Krolocka kombinovaný z reálných kulis a projekcí a je opravdu těžké rozeznat, kde končí kulisy a začínají ony projekce. Vše dokonale ostré a viditelné. Kostýmy by mohl závidět i Roman Šolc, především ten Krolockův je i s líčením opravdovým skvostem. Každý tanečník má svůj originální kostým, což je opravdu velice efektní.

Magda a Chagal – noví upíří přírustky

Libreto Michaela Kunzeho má jednu “drobnou” vadu. První půle je značně protáhlá a vleklá, kdežto druhá chrlí jednu bombastickou scénu za druhou, že nestačíte vše ani vnímat. Ten nepoměr je samozřejmě dán i originálním filmem, ale dalo by se říct, že celá první půle je pouhým prologem k samotnému ději v druhé půli. Na převyprávění je muzikál jednoduchý. Profesor Abronsius se se svým pomocníkem Alfredem vydává do Transylvánie vyřešit problém s upíry. Alfred se zamiluje do Sarah, dcery majitele penzionu, ve kterém přespávají. Té si všimne i mocný hrabě Krolock, jeden z nejstarších a nejstrašlivějších upírů, obývající tamější hrad. Pozve Sarah na velký bál a ta neváhá ani vteřinu, neboť jeho zvláštnímu kouzlu podlehne. V jejích stopách se na hrad vydávají i Profesor s Alfredem. Tím končí první půlka, ta druhá již ukazuje samotný pobyt na hradě, vznikající vztah mezi Sarah a Krolockem i samotný bál, který se nakonec zvrhne v krveprolití. Kdo zemře, kdo obživne a jak to celé skončí už ponecháme tajemstvím. Důležité však je, že první půlka nemá příliš co nabídnout, hudebně je o hodně pomalejší, scénograficky střídmá a celkově je děj špatně rozložený. To je jediná vada celého muzikálu, kterou rádi přehlédneme vzhledem k naprosto oslňující druhé půli, ale přiznám se, že ta první mě místy nudila a již jsem se těšil na to, co bude po přestávce.

Úvodní česneková scéna

Velkou část představení tvoří choreografie, neboť se v muzikálu nacházejí tři velké taneční scény (samozřejmě i mnoho dílčích), ale čísla jako “Tanz der Vampire” a “Carpe Noctem” patří k choreografickému vrcholu současného divadla. Obrovská company (dvaadvacet členů!) je dokonale sladěná a jednotliví tanečníci zvládají doslova nemožné výkony. Taneční sóla pak berou dech. O novou choreografii se postaral Denni Callahan, který je taktéž autorem té staré. Vše ale má svůj vývoj a nová čísla jsou opravdu velice povedená.

To, čeho si běžně v českých muzikálech nevšimnete, vám tady vyrazí dech. A v tomto případě mluvím o lightdesignu, který je nejlepší, který jsem kdy viděl. Práce se světlem a stíny je nezbytnou součástí tohoto muzikálu, bez něhož by mnoho scén vyznělo o polovinu méně efektně. Hugh Vanstone je skutečným světelným mágem. Když jsem nakousl ty efekty, v muzikálu je zcela běžný propad hlavního protagonisty ze střechy penzionu do jeho přízemí během několika vteřin nebo skutečně vidíme v zrcadlech pouze odrazy živých postav, upírů nikoliv. Dotažené do konce je i zakousávání upírů, kdy skutečně zabodnou své tesáky do krku, kde pak zůstane červená skvrna a upíři mají zakrvácená ústa. Mimochodem, upíří zuby mají nasazené po celou dobu představení a zcela bez problému s nimi zpívají a mluví.

Monumentální baletní sál, kde vše vrcholí

Již jsem nakousl, že výkony byly vynikající, nyní je však více přiblížím, i když dotyčné umělce asi znát nebudete. V současném vídeňském nastudování vystupují největší muzikálové hvězdy německy mluvících zemí v čele s Thomasem Borchertem, my jsme však viděli jeho záskok Alexandera di Capriho. Zklamání však ihned vystřídalo nadšení. Přezpívat hlasově zcela vynikajícího Borcherta není snadné, ale di Capri se s ním může směle rovnat a jeho Krolock byl excelentní. Ze všech sólovek mrazilo a jeho dlouhé tóny ve zpovědi “Die Unstillbare Gier” byly skutečně bravurní. Herecky byl taktéž vynikající. Neuvěřitelný výkon!

To samé lze napsat o všech protagonistech, neboť ve světových dílech si producenti nemohou dovolit jakékoliv pochybení, protože diváci jsou zvyklí na zcela jiný standard, než čeští diváci lačnící po celebritách. Náročnou roli Profesora hrál Gernot Kranner a jeho výkon byl především herecky naprosto skvělý. Tato role je nejvíce komická a právě tuto složku Kranner zvládl na jedničku. Samozřejmě i zpěv byl skvělý. Jeho mladého asistenta Alfreda hrál další understudy Sebastian Smudlers, jeho milou Sarah zcela oslnivá Marjan Shaki. V dalších rolích excelovali James Sbano (Chagal), Katharina Dorian (Rebecca), Anna Thorén (Magda), Marc Liebisch (Herbert) a Thomas Weissengruber (Koukol).

Krolok zve Sarah na ples

Finálová scéna s kompletní ansáblem 20 tanečníků na jevišti je pak tou nejlepší tečkou, kterou jste si mohli přát. Následuje obrovský potlesk vestoje, který je světově klasicky ukončen závěrečným úklonem (ve světě se příliš často nepřivolávají umělci zpátky, dva úklony jsou zde ale o to intenzivnější). Do všeho stále hraje orchestr, který nám hraje i “odchodnou” medley z muzikálu. Čekáme pak s ostatními fanoušky na jeho skončení a dodatečně orchestru přímo nad hlavami tleskáme. Pokud někdo podceňuje přítomnost živého orchestru v muzikálech, měl by tento zážitek absolvovat. Tyto momenty nemůže vynahradit ani sebelépe nahraná hudba.

Celkově se tedy jedná o unikátní muzikálový zážitek, který je “za rohem” a skutečně předčí všechny české muzikálové produkce. Do Londýna je daleko, zajeďte tedy alespoň na tento jedinečný kus, uvidíte excelentní show s bravurními výkony. Hudba je skutečně bombastická a melodií se několik týdnů po představení nezbavíte. Jediné, co vás po návratu do Prahy zajímá je, kdy pojedete znovu.

Pokud budete mít zájem jet do Vídně na “Tanz der Vampire”, neváhejte se mě na cokoliv zeptat, ať již v komentářích či osobně na emailu. Rád vám poradím a zprostředkuji pár rad, například k lístkům či levnému ubytování v centru. Pokud by byl větší zájem, doplníme sem “cestovního průvodce”. Ve Vídni mají bohužel divadelní prázdniny jako my, takže pokud nemáte rádi rychlé akce, další příležitosti na výlet budou až od září.

Pětiminutový oficiální trailer k nové vídeňské verzi

Na oficiálním YouTube kanálu divadla můžete vidět více videí k muzikálu!

.

Krolok a Sarah

Alfred a Sarah

PhotoCopyright: Foto VBW, Brinkhoff- Mögenburg
Zde zveřejněné fotografie jsou autorizovány u rakouské produkce a v žádném případě je nelze dále reprodukovat bez jejich svolení!Užití fotografií bez autorizací je nezákonné, berte to prosím na vědomí!


Zahraničí
“Catch Me If You Can” – první fotografie z představení
Zahraničí
Temperamentní “Cigáni idú do neba” sa utáborili v Bratislave
Zahraničí
“The Lion King” se dočkal hvězdného hostování
  • Sukie

    Tak teda ty fotky jsou úžasné…
    Celkově to vypadá jako úžasné dílo, které bych strašně ráda viděla…Škoda, že muzikál nehostuje u nás.


  • andulii

    vypadá to hrozně dobře a zajímavě, zašla bych na to :)


  • Zdeněk

    Přez prázdniny šetřím a v září hurá do Vídně


  • Pavel Košatka

    Tak to má být Zdeňku :). My se chystáme taky v září/říjnu asi znova…


  • Kříča

    Nádhera, nádhera, nádhera! Jsem šťastná, že jsem mohla Tanz der Vampire vidět! Byl to naprosto nejúžasnější divadelní zážitek, byla jsem vážně totálně v tranzu! A ještě hodně dlouho tím budu žít… minimálně do podzimu, než to uvidím znovu! :-))) Protože tohle prostě potřebuju vidět znovu! Všem můžu jedině doporučit.. Vstupenky sice nejsou nejlevnější, ale rozhodně to za ty peníze stojí!


  • Marbu

    Já si myslím, že o cestovního průvodce by zájem byl, ve Vídní mají spoustu hezkých věcí, takže by bylo dobré mít rady dopředu.
    Jak je to s objednáváním lístků?


  • Verča

    Vypadá to hodně dobře. Snad se na to jednou dostanu.. :-)


  • Pavel Košatka

    Lístky jsme objednávali přes internet, včetně nakupování. Ten systém tam je trochu podivný, nelze vybírat přímo místa v sále, ale samo to nabízí “nejlepší místa”.

    Předprodej je na webu http://www.musicalvienna.at/index.php/de/spielplan/production/17458

    Platba přes kartu online, vyzvednutí přímo před představením v divadle na vytisknutý email/číslo rezervace. Vše bez problémů. Vstupenky jsou dost drahé, zde je plánek s cenami http://www.kultur-channel.at/Pics/ronacher.jpg

    Pátek a sobota je výrazně dražší, hraje se všechny dny kromě středy. Vyzkoušeny místa 13. řada střed, velice dobrá viditelnost, v přepočtu za 1800. Jinak pro představu cca 650 zpáteční bus (Student Agency pro studenty) a ubytko v centru cca 600 za osobu na třílůžkáči, velice slušný hotel, vlastní sprcha a toaleta, snídaně není v ceně.


  • Marbu

    Díky za vyčerpávající info.


  • Katka

    Jen v popisku pod fotografií Magda a Chagal jsou chyby. :-)


  • Markéta

    Uvažuju o tom, že si nadělím Tanz der Vampire k narozeninám. Původně jsem chtěla londýnského Fantoma opery, ale ten vyjde přeci jenom dráž, takže bych mohla zavítat do Vídně. :)


  • tom2410

    Podle vaší chvály a fotek to vypadá úžasně. Měl jsem jet o prázdninách do Německa, ale nakonec z toho sešlo.Tak že by Vídeň :))


  • Kejkej

    asi naše přemluvím, aby mi koupili lístek k narozeninám


  • Hanka

    Je to nejlepší muzikál, jaký jsem kdy viděla (a to počítám i ty německé)! Thomas Borchert a Gernot Kranner jsou ve svých rolích úžasní. Nádherná hudba,s živým orchestrem, texty písní, kulisy, obsazení, vše je skvělé. Jen lituji, že jsem nezažila původní “Tanz der Vampire” se Stevem Bartonem, který byl podle mého názoru nejlepším Krolockem.
    Muzikály ve Vídni navštěvuji poměrně často, protože tam často jezdím. Co se týče vstupenek, kupuji je vždy až odpoledne před představením – jsou to lístky na stání, za skvělou cenu.


  • Luboš

    Ahoj Pavle, potřebovali bychom píchnout s nákupem lístků, anžto ani jeden nemáme kartu s možností placení přes net a chystáme se do Vídně už v září. Díky za odpověď. LV


  • Jan Schödlbauer

    Minulý měsíc konečně vyšlo dvojalbum s kompletní nahrávkou nového vídeňského nastudování. Právě jsem si ho přivezl domů a vřele doporučuji všem, komu se Tanz der Vampire líbí tolik jako mně. Cena je 25,50 EUR a kromě pokladen VBW ho lze zakoupit samozřejmě i na internetu http://www.vbw.at – Souvenirs.


  • Pavel Košatka

    Luboši, tak to máš stejný problém jako my. Byly dost velký machinace, dokonce jsme kvůli tomu museli posunout termín, protože než jsem sehnal někoho ochotnýho, kdo by to zaplatil, tak to trvalo. Takže ti bohužel nemůžu moc pomoct :-(. Snad už teď při dalším výletu budeme mít vlastní a funkční (některý karty to prostě nebere :-( ).


  • Luboš

    Tak KB poměrně pružně zareagovala, a tak máme zaplacené lístky na pondělí 27.9.!!! Jinak Pavlíku, trochu off topic, co druhá půlka Kladiva? :-)))


  • Pavel Košatka

    Přeju hezký zážitek… ;)


  • Honza Vrchovský

    Taky se chystám s kamarádkou do Vídně. Jen bych se chtěl zeptat, jestli nevíte, zda se dají zjistit termíny Thomase Borcherta, protože bych ho moc rád viděl jako Krolocka.


  • Ondřej Doubrava

    http://thomas-borchert.org/ – ale má je už nějaké zastaralé (naposledy květnové) a samozřejmě, jelikož ve Vídni “jedou” na londýnský a broadwayský systém jednoho představitele a záskok(y), tak si samozřejmě, stejně jako v jiných produkcích s tímto systémem uvádí termíny, kdy ve Vampírech NENÍ (prázdniny, nemoc, jiná akce,atd.)…. v naprosté většině představení by být měl. Pavel měl zrovna štěstí na záskok, třeba mě ještě doplní.


  • Pavel Košatka

    Na Facebooku na jeho fan stránce pak ty termíny hlásí také, tenhle web se moc neaktualizuje… ;) Ale dává se to tam fakt na měsíc, takže buď risk nebo si počkat na termíny a jet spontálně.


  • Vlaďka

    Tady někdo psal, že bude v pondělí 27.9. na představení? Tak to se tam možná potkáme:-) Poprvé jsem na TdV byla v červnu asi týden po autorech reportáže a od té doby se těším na to “příště.”:-) Jinak dobrý tip, jak jít ve Vídni na muzikály za hodně dobrou cenu: když si pořídíte kartičku jejich Muzikálového klubu (na jeho stránku se dostanete přes stránky divadla), tak za roční poplatek 15 eur můžete pak výhodně nakupovat vstupenky jak v předprodeji, tak na místě v den představení, což je úplně nejlepší. Po druhé hodině totiž můžete koupit dvě vstupenky s 50% slevou a půl hodiny před představením jednu v jakékoliv kategorii za pouhých 11 eur. Musíte si k tomu tedy ještě připočíst docela vysokej poplatek za bankovní převod platby do zahraničí (jinak to zaplatit nejde:-(), ale i tak se ta kartička vyplatí za jednu jedinou návštěvu. A nějaké vstupenky většinou volné jsou, většinou i dobrá místa, jenom v pátek a v sobotu je to o něco horší. Mělo by to bez problémů fungovat, ale teď to teprve vyzkoušíme, takže po víkendu budu moudřejší:-)
    A Tanz der Vampire taky jedině doporučuju, skutečnost je ještě stokrát hezčí, než si dovedete představit! S jedinou věcí v téhle reportáži si ale dovolím nesouhlasit: mě třeba první půlka nepřijde ani trochu zdlouhavá, naopak mě baví víc než druhá. Líbí se mi, že Kunze u postav do hloubky a hledá v příběhu něco víc. A v tom je podle mě ta první půlka skvělá. Kromě toho nedám dopustit na taneční a pěveckou scénu při Rote Stiefel a na Magdu při Tot zu sein ist komisch:-)
    Jo a o Thomasovi Borchertovi lidi na stránkách muzikálového klubu psali, že má smlouvu jen do 4.11. a pak už ji nebude prodlužovat a odejde. Tak jestli ho chcete stihnout, tak raději co nejdřív. Spolu s ním odejde několik dalších představitelů, např. Anna Thoren (Magda). Takže se to tam dost vymění, ale aspoň bude další důvod tam zajet znovu:-)


  • Luboš

    Tak jsme se dnes vrátili ze 4-denního výletu do Vídně, který byl včera korunován návštěvou Tanz der Vampire. Jak jsem psal Ondrovi přes SMS, takhle se má dělat muzikál! Souhlasím i s Vlaďkou, že první půle nám taky nepřipadala rozvláčná, ale druhá byla naprostým nářezem. Místa jsme měli skvělá, seděli jsme ve 4. řadě v přízemí, takže se kolem nás občas prohnal nějaký ten herec či tanečník (trochu jsem si zavzpomínal na lísání koček v českých Cats). Vydyndal jsem si kromě programu i docela drahé 2CD (25 Euro), ale budu ho mít až pod stromečkem. JInak jsme sehnali poměrně levný a slušný hotýlek nedaleko mtera a zároveň cílové i odjezdové stanice busu z Prahy, takže pokud by někdo měl zájem, kontakt dodám. Pokud je pravda, že se to nemá už hrát dlouho a zároveň někteří důležití představitelé odchází, tak nezbývá než doporučit co nejdřív návštěvu Vídně, třeba ke konci října, kdy jsou jak školní podzimní prázdniny, tak i státní svátek u nás!


  • Ondřej Doubrava

    Včera to ze spojených scén Vídeňských přišlo oficiálně: Thomas Borchert je v “Tanz der Vampire” do 4. 11. 2010. Od 6. 11. do role von Krolocka nastupuje Drew Sarich.


  • Honza Vrchovský

    Děkuju moc za informace, taky jsem zjistil, že Thomas končí v listopadu. Pokusím se stihnout návštěvu Vídně na konci října. Toto bych si opravdu nechtěl nechat ujít.


  • Karolína

    Moc díky za tenhle článek, vážně mě inspiroval!!!
    Včera jsem se vrátila z Vídně, kam jsem jela extra na Ples upírů. Na představení jsem byla v sobotu 27.11., měla jsem 6. řadu, přízemí, střed, a do teď jsem se z toho nevzpamatovala. :-) Něco TAK FANTASTICKÉHO jsem vážně nečekala! Od výkonů umělců, přes scénu, kostýmy, líčení až po výše zmíněné triky, vážně můžu říct, že se jedná o dechberoucí podívanou. Von Krolocka i nám zpíval Alexander di Capri, je vážně skvělý! I když mě ze začátku mrzelo, že jsem nestihla Thomase, rozhodně toho nelituju. Doufám, že se tohle představení bude hrát ještě dlouho a že si na něj stihnu alespoň ještě jednou zajet! :-)


  • Marbu

    Alexander di Capri – to je stejná osoba jako Sasha di Capri? Hledala jsem, ale jsem tak trochu zmatená z nalezených informací.


  • Karolína

    Ne, není to stejná osoba. Na Alexanderových stránkách jsem našla zmínku, že hraje Zvíře v evropském turné muzikálu Kráska a Zvíře, a že se v této roli střídá se svým bratrem Saschou di Caprim.


  • Marbu

    To jsou právě taky někde viděla, co mě zmátlo je to jméno – Alexander a Sascha.
    Díky za upřesnění.


  • Marian

    Prosim,zhanam DVD z wien produkcie.nemate to niekdo?prosim
    marianju1979@yahoo.co.uk


  • Ondřej Doubrava

    Posílám pozvánku na zajímavou a mírně odvážnou akci, na které se můžeme potkat, třeba vás zaujme:

    Pokud byste někdo měl zájem vidět Tanz der Vampire ve Vídni ještě než v červnu skončí, nabízíme možnost vydat se na něj v rámci víkendového výletu, který pořádá občanské sdružení Felix. Přihlásit se může každý od osmnácti let výše.

    Německých textů se nemusíte bát – všichni přihlášení budou s celým příběhem předem dostatečně seznámeni. Pro zájemce přikládáme podrobnější informace:

    Občanské sdružení Felix vás zve na víkendový výlet za poznáním toho nejlepšího z  historické i divadelní kultury současné Vídně. Prohlédneme si zámky Hoffburg a Schoenbrunn (habsburská sídla), Stephansdom (kostel sv. Štěpána), radnici, parlament a navštívíme interaktivní muzeum hudby, které je považováno za jedno z nejlepších v Evropě. Hudebním vrcholem celého víkendu však bude návštěva představení  muzikálu Tanz der Vampire (Ples upírů). Tento dnes již kultovní muzikál vznikl podle filmu režiséra Romana Polanského a patří mezi to nejlepší, co lze v žánru hudebního divadla shlédnout. Akce je určená všem, kdo mají chuť cestovat a poznávat a je integrovaná, tzn. mohou se jí účastnit také lidé se zdravotním postižením. Doprava do Vídně a zpět je zajištěna.

    Zbývá už jen několik volných míst, s přihlášením proto neváhejte! zajištěna. Termín: 3.-5.6. 2011 Cena: 3 500 Kč (Cena je částečně dotovaná a je v ní zahrnuto: ubytování, strava, doprava ve Vídni a veškeré vstupy na kulturní památky a do divadla) Pro bližší informace pište na e-mail VladkaTomaskova@felix-os.cz. Felix je občanské sdružení, jehož posláním je pomoc při aktivní oboustranné integraci dospělých osob se zdravotním postižením a bez něj. Další nformace o činnosti sdružení naleznete na http://www.felix-os.cz.


  • Abigail

    Ondro, díky, bylo to neuvěřitelně jedinečné a skvělý zážitek, už teď mám takovou “lehkou muzikálovou depresi” a to jsem ještě nevydýchala tu cestu… :-) Rozepsat se třeba rozepíšu časem, počkám si na ten článek… ;-)


  • Ondřej Doubrava

    Abigail, taky díky za zážitky (bylo to opravdu famózní a to vám se to druhý den prý povedlo přímo geniálně) a vlastně i za odvahu a celý přístup, napíšu Ti mail. K psaní článku se dostanu až koncem příštího týdne, ale aspoň snad seženu fotky Drewa jako von Krolocka. :)