Všechny články z kategorie

Viky kráčí za štěstím (minirecenze)

Milan Uhde s Milošem Štědroněm patří mezi legendy českého hudebního divadla, kteří se nebojí překonávat jeho hranice a nabídnout divákovi třeba i náročnější podívanou, což dokázali nejen legendární Baladou pro banditu, která asi navždy bude jejich evergreenem, nebo právě a Hudební scéně Městského divadla Brno literárními adaptacemi Nana, Červený a černý a Divá Bára. Nyní se společně se skladatelem Karlem Cónem a režisérem Jurajem Nvotou vydali na pole původní jazzové komedie s mírným nádechem skutečného příběhu. Došla tedy hlavní hrdinka Viky svého inscenačního štěstí?

Městské divadlo Brno

Městské divadlo Brno uvede příští sezónu pět zahraničních muzikálových premiér

Městské divadlo Brno právě zveřejnilo dramaturgický plán příští sezóny 2017/18, ve které uvede pět muzikálových premiér. A jak již je z titulku patrné, všech pět muzikálů je zahraničních. Za největší taháky sezóny se dají označit muzikálová komedie Chyť mě, když to dokážeš podle filmu Stevena Spielberga a taneční hitovka Horečka sobotní noci. Repertoár doplní ztřeštěná komedie Pedra Almodóvara Ženy na pokraji nervové zhroucení, dojemné muzikálové drama Představ si to a sezónu uzavře retro muzikál Grand Hotel, ověnčený 5 cenami Tony. Podrobnosti o jednotlivých titulech naleznete v oficiálních anotacích v článku.

MARY POPPINS se vrací do Brna, v hlavní roli s Alenou Antalovou a Ivanou Vaňkovou

Oblíbený rodinný muzikál MARY POPPINS se vrací na jeviště Hudební scény Městského divadla Brno. Do konce roku se odehraje pouhých 35 exkluzivních představení, na které se podařilo divadlu sehnat práva. V titulní roli kouzelné chůvy se s Alenou Antalovou bude nově alternovat Ivana Vaňková, které zaskočí za těhotné kolegyně Radku Coufalovou a Johanu Gazdíkovou. První představení se uskuteční 30. listopadu a s brněnskými diváky se rozloučí na Silvestra.

Městské divadlo Brno

Limonádového Joe si v Brně zahrají Lukáš Janota a Kristian Pekar

Městské divadlo Brno zveřejnilo obsazení své první muzikálové premiéry nové sezóny 2016/17, kterou bude kultovní český muzikál Limonádový Joe. Titulní roli ztvární Lukáš Janota v alternaci s Kristinem Pekarem. Dále se můžete těšit na stálice souboru MdB, např. Jana Apolenáře, Janu Musilovou, Ivanu Vaňkovou, Lukáše Vlčka a mnoho dalších. Inscenace v režii Petra Gazdíka bude mít premiéru 22. října 2016 na Hudební scéně.

Muzikálová sezóna 2016/2017 Městského divadla Brno bude primárně ve znamení původních děl

Městské divadlo Brno uveřejnilo na svých webových stránkách dramaturgický plán pro sezónu 2016/2017. Malým překvapením je, že tentokrát bude zřejmě hodně orientovaný na domácí původní tituly, často ve světové premiéře, jako například vlastní „jukebox muzikál“ s hudbou Beatles, klasický repertoár zastoupí pistolník milující Kolalokovu limonádu a můžeme se těšit i na jazzovou novinku legendární dvojice Miloš Štědroň – Milan Uhde. Velký světový titul bude zastoupen pouze novinkovým německým muzikálem Jeanne d´Arc. Přesto jednání o fanoušky oblíbených titulech ze strany MdB rozhodně neustávají (velkou činoherní událostí sezóny navíc bude nedávná senzace londýnského West Endu – populární adaptace filmu Zamilovaný Shakespeare) a dočkáme se jich snad v brzké době. Pojďme se tedy podívat na oficiální anotace jednotlivých titulů.

Křídla 2014/2015 ve znamení bádání po díle bří Mrštíků

Účast na vyhlašování divácké ankety Křídla v Městském divadle Brno je vždy nesmírně příjemnou událostí, vlastně tak téměř vždy značně neformálně startujeme oslavu vánočních svátků. Většinou beznadějně vyprodaným večerem, který je vždy jedinečný, neopakovatelný, často i spontánní, většinou alespoň v pár chvílích také třeskutě vtipný. A protože jsme měli s připomínkou večera, coby vlastně jedné z mála dochovatelných stop posledních pár let spíše pauzu, je načase alespoň na Silvestra jako poslední velký článek tohoto roku, připravit lehké shrnutí letošního večera, i s pomocí fotografií Lucie Bazikové.

Fotografie z letošního open-air uvedení muzikálu TITANIC ve Švýcarském Walensee v režii Stanislava Moši, převzato z Facebooku Městského divadla Brno.

Městské divadlo Brno zná posádku muzikálového TITANICU

V roce 1997 měl na Broadwayi premiéru muzikál inspirovaný osudem nejslavnější námořní katastrofy všech dob. Muzikál Titanic vyhrál pět cen Tony, včetně té za nejlepší muzikál. Jeho první uvedení zaznamenalo přes osm set repríz a zatím byl přeložen do šesti jazyků. Městské divadlo Brno ho uvede 16. ledna 2016 v české premiéře v režii Stanislava Moši. Přinášíme vám kompletní (a velmi početné) obsazení této očekávané premiéry.

Přípitek Stanislava Moši s Bettinou Migge a Ralphem Siegelem

CD muzikálu Johnny Blue je na světě

Během pondělního představení muzikálu Johnny Blue (22. června 2015), na němž byli přítomni i významní zahraniční hosté, bylo pokřtěno nové CD s písněmi právě z tohoto muzikálu, který uvedlo Městské divadlo Brno ve světové premiéře v březnu tohoto roku.