Všechny články z kategorie

Zahraničí

evita-viden

Recenze vídeňské inscenace muzikálu EVITA s Marjan Shaki v titulní roli

Po pětatřiceti letech od prvního uvedení v německém jazyce se v loňské sezóně vrátil na prkna divadla Ronacher ve Vídni Lloyd Webberův a Riceův poslední společný celovečerní muzikál Evita. Premiéra se na Spojených vídeňských scénách uskutečnila 9. 3. 2016. S počátkem nové sezóny přišla jednak zpráva o prodloužení uvádění do konce roku 2016 a spolu s ní i zpráva o několika změnách v obsazení, zejména pak o střídání v samotné roli Evity. V té od začátku sezóny do 14. 10. vystupuje po svém návratu po mateřské pauze Marjan Shaki. Ta bude následně střídána Bettinou Mönch, jež si roli zahraje do konce listopadu, než se s blížícím se koncem roku znovu vrátí Katharine Mehrling. Se startem nové sezóny jsme se tedy do Vídně vypravili a z uvádění s Marjan Shaki v hlavní roli Vám přinášíme recenzi.

miss-saigon

Londýnský revival MISS SAIGON míří do kin, vyjde také na DVD

Nová verze oblíbeného muzikálu Claude-Michel Schönberga a Alaina Boublila MISS SAIGON, která se uváděla v Londýně v letech 2014-16, míří do kin. 16. října bude odvysílaný záznam slavnostního představení k 25. výročí premiéry muzikálu, které se uskutečnilo 22. září 2014. Záznam poté vyjde také na DVD a v digitální distribuci. V roce 2018 by se měla také začít natáčet filmová adaptace pod taktovkou oscarového režiséra Dannyho Boyla.

Ceny Tony ovládl muzikálový fenomén HAMILTON, získal 11 cen

Nejslavnější divadelní ceny na světě, Tony Awards, znají své vítěze. Slavnostní předávání jubilejního 70. ročníku v neděli 12. června 2016 zcela dle očekávání ovládl hiphopový muzikál HAMILTON, který z rekordních 16 nominacích proměnil 11 cen. Dvě ceny si odnesl revival muzikálu The Color Purple a za scénografii bylo odměněno She Loves Me.

Riccardo Greco jako Tommy

The Who’s Tommy v Linci aneb jak je důležité plnit si sny a zůstat sám sebou

Nikdy není na škodu splnit si nějaký ten divácký sen. Říkáte si, co vlastně takový divadelní publicista a dramaturg může mít za divácké sny? Vše je dnes přece tak jednoduché, sednete na dopravní prostředek a za pár hodin jste na West Endu nebo na Broadwayi. Co ale dělat v případě, kdy se váš vysněný titul vyskytuje, díky náročnosti různých složek, na repertoárech divadel jen zřídka? Na návštěvu Landestheater Linz jsem se chystal dlouho, protože šíře zdejšího repertoáru je ohromující, ale až jedno dílo o výletu rozhodlo naprosto.

Glenn Close jako Norma Desmond

Sunset Boulevard, londýnská divadelní událost roku 2016 aneb Glenn Close je znovu připravena na svůj „close-up“!

Zdravím milé čtenáře musical.cz, rád bych se s vámi podělil o pocity z výjimečného divadelního zážitku, které jsem si přivezl z nového poloscénického nastudování muzikálu autorů Andrewa Lloyd Webbera, Dona Blacka a Christophera Hamptona: Sunset Boulevard, jež se od 1. dubna do 7. května 2016 hraje v londýnském divadle Coliseum (sídlo English National Opera) v režii Lonnyho Price. Hned úvodem si dovolím tuto verzi doporučit k návštěvě. Pokud budete mít příležitost, neváhejte, brzy bude pozdě!

Mozart-Musical-Wien-2016-1

Nové vídeňské uvedení muzikálu MOZART! dosahuje na světovou špičku

První letošní muzikálový zahraniční výlet mám za sebou. O víkendu 6. a 7. února jsem navštívil ve Vídni představení jednoho z nejslavnějších a nejúspěšnějších německých muzikálů Mozart!, který se v Raimund Theater uvádí od loňského září. I když běžně nepíši články ze svých zahraničních cest, tak toto zcela nové uvedení mého oblíbeného muzikálu si několik těch pochvalných odstavců skutečně zaslouží.

Grease-Live-Pomada

GREASE LIVE: Televizní přenos Pomády pobláznil Ameriku

Vypadá to, že v Americe muzikálům začíná nová éra. Kromě klasického divadelního zážitku totiž tamější producenti přišli s konceptem živých televizních přenosů populárních muzikálů. V neděli 31. ledna odvysílala televize FOX živý přenos jednoho z celosvětově nejpopulárnějších muzikálů, Pomádu. U realizace tohoto projektu se sešli renomovaní tvůrci a hvězdné obsazení v čele s miláčkem publika Aaronem Tveitem jako Dannym. Grease Live sledovalo více než 12 milionů diváků a stalo se nejsledovanějším programem večera.

Fun Home

Nejlepším letošním muzikálem Broadwaye je Fun Home, získal 5 cen Tony

V neděli 7. června 2015 se udílely nejslavnější světové divadelní ceny Tony, které každoročně oceňují to nejlepší na Broadwayi. Muzikálové kategorie letos ovládl muzikál Fun Home pojednávající o mladé lesbičce a vztahu k jejímu otci. Z 12 nominací proměnil 5 cen, a to včetně té nejprestižnější za nejlepší nový muzikál. V závěsu se 4 cenami skončil muzikál An American in Paris. Shodný počet cen si odnesla obnovená premiéra klasického The King and I.