Všechny články z kategorie

Rebecca-NDM-3

Recenze muzikálu REBECCA aneb Ostravská Mrtvá a živá

Národní divadlo Moravskoslezské nabízí svým divákům v poslední době stálé kvalitnější adaptace (nejen) světových muzikálů. A jedná se o nabídku velmi pestrou a zároveň o nabídku téměř toho nejkvalitnějšího, co je na české muzikálové scéně za posledních 5 let uváděno. Po titulech jako je Evita, Sunset Boulevard či Jesus Christ Superstar, uvedl šéf operety a muzikálu Patrick Fridrichovský vídeňských autorů Michaela Kunze a Sylvestera Levaye s názvem Rebecca. Muzikálová úprava původního románu s názvem Mrtvá a živá, spisovatelky Daphne du Maurier, ožila na prknech Ostravského divadla Jiřího Myrona poprvé 9. března 2017.

Monika Absolonová jako Fanny Briceová

Funny Girl ve Studiu DVA jde vstříc příjemné komedii

Funny Girl Julea Stynea a Petera Stonea s libretem Isobel Lennartové z roku 1964, která je u nás známá hlavn díky šlágru People a také z filmové verze s Barbrou Streisandovou a Omarem Sharifem se v několika posledních letech stala celkem stabilním titulem tuzemských dramaturgických plánů. Svá provedení uvedlo Severočeské divadlo Ústí nad Labem, Městské divadlo Brno a Divadlo Jiřího Myrona, před pár dny se přidalo divadlo F. X. Šaldy v Liberci, kam se časem také jistě vypravíme. V první a třetí zmíněné inscenaci se slavnou Fanny stala Monika Absolonová a není proto divu, že po tomto titulu sáhlo též pražské divadlo Studio DVA, které je ni v současné době téměř domovskou scénou.

Helena Vondráčková jako Grizabella

Helena Vondráčková zavzpomínala v plzeňských Kočkách

Muzikál Kočky (Cats) se těší celosvětové popularitě a aktuální plzeňské nastudování na Nové scéně DJKT není výjimkou. Po nedávných oslavách 50. reprízy nový šéf souboru Lumír Olšovský ohlásil, že představení v režii Romana Meluzína ozvláštní jako speciální host Helena Vondráčková. Dvojice repríz v neděli 26. 3. 2017 pak byly stanoveny jako první, ve kterých diváci neuvidí v roli Grizabelly vynikající Stanislavu Topinkovou Fořtovou (která přesto obě představení odzpívala v rámci offstage), ale právě jednu z předních dam české pop-music.

west-side-story-foto-01-credit-johan-persson-1024x683

Do Prahy přijela energická West Side Story (expresní dojmy)

Přiznám se, že kdykoli přijede do Prahy  zahraniční muzikálové turné (což je stále věc doslova sváteční), jde kritické myšlení dost stranou a stává se ze mě opět čistokrevný fanoušek, který byl před lety v O2 Areně nadšen ze sound designu Mamma Mia, jako člověk odkojený kapelou Queen, si tam navzdory tristní divácké kulise neskutečně užil i We Will Rock You, takže bylo jasné, když do pražského Kongresového centra zavítala milovaná West Side Story Leonarda Bernsteina, Arthura Laurentse, Stephena Sondheima a Jeroma Robbinse, půjdu si primárně užít jedinečný večer a něčemu se třeba i přiučit. Vždyť „Westkou“ v roce 1957 vlastně začal celý moderní muzikál druhé poloviny 20. století a parafrázi romeovského příběhu o rivalitě Tryskáčů a Žraloků navíc mezi sebe přijali i příznivci hudby klasické.

Rocky-muzikal-Praha-18

RECENZE: ROCKY aneb velká muzikálová show v Praze

Po napjatém očekávání se ve dnech 3. a 4. března 2017 v pražském Kongresovém centru odehrály slavnostní premiéry dalšího světového titulu na českých jevištích, muzikálu Rocky inspirovaného slavným, oscarovým filmem. V režii Christopha Drewitze se jedná o teprve čtvrté uvádění tohoto muzikálového titulu na světě. A produkce i celý tvůrčí tým již dlouho dopředu avizovali, že se bude jednat o velkolepou výpravnou show. Jak se jim podařilo tyto cíle vyplnit a jak se s muzikálem nejen tvůrčí tým, ale i účinkující poprali, jsme se byli přesvědčit na obou slavnostních premiérách a vy se to můžete dozvědět v naší recenzi.

Berenika Kohoutová

Kterak Šíleně smutná princezna vystoupila z plátna na jeviště

Šíleně smutná princezna Bořivoje Zemana je už léta mou nejoblíbenější pohádkovou položkou nejen svátečních dnů a když byla oznámena její divadelní adaptace, vlastně jí ani moc dlouho netrvalo dostat se mezi tituly, na které se dá velice těšit a tetelit se takovou dětskou radostí už jenom z toho, že na jevišti pod taktovkou Kryštofa Marka naživo zazní geniální písně Jana Hammera a Ivo Fischera (neboť Studio DVA chválihodně bere živý hudební doprovod, byť třeba i lehce komornějšího rázu, za naprostou samozřejmost).

_DSC5385

RECENZE: Ples upírů aneb další legenda dorazila do Prahy

Legendární muzikál Ples upírů (v originále Tanz der Vampire) autorů Jima Steinmana a Michaela Kunzeho konečně oslavil svoji českou premiéru. Stalo se tak jen krátce před dvacátým výročím jeho prvního uvedení na Spojených vídeňských scénách (v divadle Raimund Theatre) a současně stejně krátce před jeho dalším, výročním uváděním na vídeňských scénách. Česká premiéra se uskutečnila v neděli 12. 2. 2017 v divadle GoJa Music Hall v Praze v produkci Dr. Františka Janečka a Filipa Janečka a ani my jsme si ji nenechali ujít.

35_ricar_hruskoci_bartosova_bambas_liduschka_baarova_djkt_plzen

RECENZE: Plzeňská Liduschka (Baarová) tne do české povahy (nejen) 20. století

Nová scéna plzeňského Divadla Josefa Kajetána Tyla se v předvečer první adventní neděle (26. 11. 2016) stala místem konání druhé muzikálové premiéry tamního souboru v této sezóně. Původní muzikál, který vznikl právě pro tuto scénu, staví do hlavní role v roce 2016 velmi „populární“ dámu – Lídu Baarovou, po filmové verzi Filipa Renče a dokumentu Heleny Třeštíkové tentokrát na divadelních prknech pod názvem Liduschka (Baarová). Už dopředu tvůrci upozorňovali, že se nebude jednat o životopis očerňované herečky, ale o jakousi „dadaoperu o jedné tragédii dvacátého století“. Povedlo se? A jaká je tedy plzeňská Liduschka?

Křídla 2016

Divácká anketa Křídla 2015/2016 má své vítěze

Ve smršti „vánočních večírků“ každoročně nezapomínáme na naší, alespoň částí redakce, na naší nejoblíbenější adventní akci. Už tradičně dva dny před Vánoci se na činoherní scéně Městského divadla Brno konalo tradiční, přitom každý rok jedinečné předávání diváckých cen Křídla za sezónu 2015/2016.