Všechny články z kategorie

west-side-story-foto-01-credit-johan-persson-1024x683

Do Prahy přijela energická West Side Story (expresní dojmy)

Přiznám se, že kdykoli přijede do Prahy  zahraniční muzikálové turné (což je stále věc doslova sváteční), jde kritické myšlení dost stranou a stává se ze mě opět čistokrevný fanoušek, který byl před lety v O2 Areně nadšen ze sound designu Mamma Mia, jako člověk odkojený kapelou Queen, si tam navzdory tristní divácké kulise neskutečně užil i We Will Rock You, takže bylo jasné, když do pražského Kongresového centra zavítala milovaná West Side Story Leonarda Bernsteina, Arthura Laurentse, Stephena Sondheima a Jeroma Robbinse, půjdu si primárně užít jedinečný večer a něčemu se třeba i přiučit. Vždyť „Westkou“ v roce 1957 vlastně začal celý moderní muzikál druhé poloviny 20. století a parafrázi romeovského příběhu o rivalitě Tryskáčů a Žraloků navíc mezi sebe přijali i příznivci hudby klasické.

Rocky-muzikal-Praha-18

RECENZE: ROCKY aneb velká muzikálová show v Praze

Po napjatém očekávání se ve dnech 3. a 4. března 2017 v pražském Kongresovém centru odehrály slavnostní premiéry dalšího světového titulu na českých jevištích, muzikálu Rocky inspirovaného slavným, oscarovým filmem. V režii Christopha Drewitze se jedná o teprve čtvrté uvádění tohoto muzikálového titulu na světě. A produkce i celý tvůrčí tým již dlouho dopředu avizovali, že se bude jednat o velkolepou výpravnou show. Jak se jim podařilo tyto cíle vyplnit a jak se s muzikálem nejen tvůrčí tým, ale i účinkující poprali, jsme se byli přesvědčit na obou slavnostních premiérách a vy se to můžete dozvědět v naší recenzi.

Berenika Kohoutová

Kterak Šíleně smutná princezna vystoupila z plátna na jeviště

Šíleně smutná princezna Bořivoje Zemana je už léta mou nejoblíbenější pohádkovou položkou nejen svátečních dnů a když byla oznámena její divadelní adaptace, vlastně jí ani moc dlouho netrvalo dostat se mezi tituly, na které se dá velice těšit a tetelit se takovou dětskou radostí už jenom z toho, že na jevišti pod taktovkou Kryštofa Marka naživo zazní geniální písně Jana Hammera a Ivo Fischera (neboť Studio DVA chválihodně bere živý hudební doprovod, byť třeba i lehce komornějšího rázu, za naprostou samozřejmost).

_DSC5385

RECENZE: Ples upírů aneb další legenda dorazila do Prahy

Legendární muzikál Ples upírů (v originále Tanz der Vampire) autorů Jima Steinmana a Michaela Kunzeho konečně oslavil svoji českou premiéru. Stalo se tak jen krátce před dvacátým výročím jeho prvního uvedení na Spojených vídeňských scénách (v divadle Raimund Theatre) a současně stejně krátce před jeho dalším, výročním uváděním na vídeňských scénách. Česká premiéra se uskutečnila v neděli 12. 2. 2017 v divadle GoJa Music Hall v Praze v produkci Dr. Františka Janečka a Filipa Janečka a ani my jsme si ji nenechali ujít.

35_ricar_hruskoci_bartosova_bambas_liduschka_baarova_djkt_plzen

RECENZE: Plzeňská Liduschka (Baarová) tne do české povahy (nejen) 20. století

Nová scéna plzeňského Divadla Josefa Kajetána Tyla se v předvečer první adventní neděle (26. 11. 2016) stala místem konání druhé muzikálové premiéry tamního souboru v této sezóně. Původní muzikál, který vznikl právě pro tuto scénu, staví do hlavní role v roce 2016 velmi „populární“ dámu – Lídu Baarovou, po filmové verzi Filipa Renče a dokumentu Heleny Třeštíkové tentokrát na divadelních prknech pod názvem Liduschka (Baarová). Už dopředu tvůrci upozorňovali, že se nebude jednat o životopis očerňované herečky, ale o jakousi „dadaoperu o jedné tragédii dvacátého století“. Povedlo se? A jaká je tedy plzeňská Liduschka?

Křídla 2016

Divácká anketa Křídla 2015/2016 má své vítěze

Ve smršti „vánočních večírků“ každoročně nezapomínáme na naší, alespoň částí redakce, na naší nejoblíbenější adventní akci. Už tradičně dva dny před Vánoci se na činoherní scéně Městského divadla Brno konalo tradiční, přitom každý rok jedinečné předávání diváckých cen Křídla za sezónu 2015/2016.

mefisto-muzikal-premiera-05

RECENZE: MEFISTO nabízí znovu prožít mládí v divadle Hybernia

23. listopadu 2006, dva měsíce po kolaudaci zrekonstruovaného Domu Hybernů proběhla v něm, na prknech nového Divadla Hybernia první tamní premiéra, muzikál Golem. Od té doby se v divadle Hybernia odehrálo přes 1400 muzikálových představení a 1500 různých koncertů a navštívilo jej přes jeden a půl milionu diváků. Nyní, téměř přesně po deseti letech se na místní jeviště vrátil Zdeněk Zelenka se svým k této příležitosti speciálně připraveným muzikálem Mefisto, k němuž čerpal inspiraci, kde jinde než v již stovky let známé legendě o Faustovi. Premiéra se uskutečnila 3. 11. 2016. A jak se nová adaptace tohoto příběhu, tentokrát v muzikálové podobě, povedla?

janota

RECENZE: Limonádový Joe zavítal do Městského divadla Brno

Bezvadný pistolník Limonádový Joe, okouzlující kráska Winnifred, její starý otec, ďábelský Hogofogo Horác, majitel saloonu Doug Badman, hrubián Grimpo a vášnivá pěnice Tornádo Lou – sotva se najde někdo, kdo by tyto postavy nejznámější české westernové parodie neznal, či o nich nikdy neslyšel. Za více než padesát let od premiéry slavného filmu Limonádový Joe (1964) hlášky z něj dokonale zlidověly, hity jako „Whiskey to je moje gusto“ již zaslechl snad každý a stejně tak každý někdy alespoň postřehl existenci výše jmenovaných postav. Tato „Koňská opera“ se zkrátka stala stálicí televizního programu a nezřídka se Limonádový Joe v podobě muzikálu objevuje i na divadelních prknech, na která nyní zavítal i v Brně, v Městském divadle.

bonnie-clyde-hdk-12

RECENZE: Karlínská inscenace BONNIE & CLYDE se opírá především o hudbu Franka Wildhorna

Muzikál Bonnie & Clyde z pera v Čechách oblíbeného skladatele Franka Wildhorna již má po své pražské premiéře. Hudební divadlo Karlín představilo divákům novou upravenou verzi, která slibovala ještě větší podívanou než na Broadwayi. Zda dostál Karlín svých slov, a jak se s náročnými Wildhornovými áriemi poprali čeští představitelé hlavních rolí, se dozvíte v naší podrobné recenzi….

adela-broadway-premiera-08

Recenze obnovené pražské premiéry muzikálu ADÉLA JEŠTĚ NEVEČEŘELA (+ video)

Adéla již opět požírá své oběti v Praze! Po 8 letech od původní premiéry se na scénu Divadla Broadway vrací oblíbený český komediální muzikál ADÉLA JEŠTĚ NEVEČEŘELA v režii Radka Balaše se zcela novým obsazením. Ani my jsme nechyběli ve čtvrtek 6. října na obnovené premiéře tohoto námi oblíbeného masožravého titulu a přinášíme vám stručné dojmy a také krátké video ukázky z několika hudebních čísel.