Všechny články z kategorie

_DSC5385

RECENZE: Ples upírů aneb další legenda dorazila do Prahy

Legendární muzikál Ples upírů (v originále Tanz der Vampire) autorů Jima Steinmana a Michaela Kunzeho konečně oslavil svoji českou premiéru. Stalo se tak jen krátce před dvacátým výročím jeho prvního uvedení na Spojených vídeňských scénách (v divadle Raimund Theatre) a současně stejně krátce před jeho dalším, výročním uváděním na vídeňských scénách. Česká premiéra se uskutečnila v neděli 12. 2. 2017 v divadle GoJa Music Hall v Praze v produkci Dr. Františka Janečka a Filipa Janečka a ani my jsme si ji nenechali ujít.

35_ricar_hruskoci_bartosova_bambas_liduschka_baarova_djkt_plzen

RECENZE: Plzeňská Liduschka (Baarová) tne do české povahy (nejen) 20. století

Nová scéna plzeňského Divadla Josefa Kajetána Tyla se v předvečer první adventní neděle (26. 11. 2016) stala místem konání druhé muzikálové premiéry tamního souboru v této sezóně. Původní muzikál, který vznikl právě pro tuto scénu, staví do hlavní role v roce 2016 velmi „populární“ dámu – Lídu Baarovou, po filmové verzi Filipa Renče a dokumentu Heleny Třeštíkové tentokrát na divadelních prknech pod názvem Liduschka (Baarová). Už dopředu tvůrci upozorňovali, že se nebude jednat o životopis očerňované herečky, ale o jakousi „dadaoperu o jedné tragédii dvacátého století“. Povedlo se? A jaká je tedy plzeňská Liduschka?

Křídla 2016

Divácká anketa Křídla 2015/2016 má své vítěze

Ve smršti „vánočních večírků“ každoročně nezapomínáme na naší, alespoň částí redakce, na naší nejoblíbenější adventní akci. Už tradičně dva dny před Vánoci se na činoherní scéně Městského divadla Brno konalo tradiční, přitom každý rok jedinečné předávání diváckých cen Křídla za sezónu 2015/2016.

mefisto-muzikal-premiera-05

RECENZE: MEFISTO nabízí znovu prožít mládí v divadle Hybernia

23. listopadu 2006, dva měsíce po kolaudaci zrekonstruovaného Domu Hybernů proběhla v něm, na prknech nového Divadla Hybernia první tamní premiéra, muzikál Golem. Od té doby se v divadle Hybernia odehrálo přes 1400 muzikálových představení a 1500 různých koncertů a navštívilo jej přes jeden a půl milionu diváků. Nyní, téměř přesně po deseti letech se na místní jeviště vrátil Zdeněk Zelenka se svým k této příležitosti speciálně připraveným muzikálem Mefisto, k němuž čerpal inspiraci, kde jinde než v již stovky let známé legendě o Faustovi. Premiéra se uskutečnila 3. 11. 2016. A jak se nová adaptace tohoto příběhu, tentokrát v muzikálové podobě, povedla?

janota

RECENZE: Limonádový Joe zavítal do Městského divadla Brno

Bezvadný pistolník Limonádový Joe, okouzlující kráska Winnifred, její starý otec, ďábelský Hogofogo Horác, majitel saloonu Doug Badman, hrubián Grimpo a vášnivá pěnice Tornádo Lou – sotva se najde někdo, kdo by tyto postavy nejznámější české westernové parodie neznal, či o nich nikdy neslyšel. Za více než padesát let od premiéry slavného filmu Limonádový Joe (1964) hlášky z něj dokonale zlidověly, hity jako „Whiskey to je moje gusto“ již zaslechl snad každý a stejně tak každý někdy alespoň postřehl existenci výše jmenovaných postav. Tato „Koňská opera“ se zkrátka stala stálicí televizního programu a nezřídka se Limonádový Joe v podobě muzikálu objevuje i na divadelních prknech, na která nyní zavítal i v Brně, v Městském divadle.

bonnie-clyde-hdk-12

RECENZE: Karlínská inscenace BONNIE & CLYDE se opírá především o hudbu Franka Wildhorna

Muzikál Bonnie & Clyde z pera v Čechách oblíbeného skladatele Franka Wildhorna již má po své pražské premiéře. Hudební divadlo Karlín představilo divákům novou upravenou verzi, která slibovala ještě větší podívanou než na Broadwayi. Zda dostál Karlín svých slov, a jak se s náročnými Wildhornovými áriemi poprali čeští představitelé hlavních rolí, se dozvíte v naší podrobné recenzi….

adela-broadway-premiera-08

Recenze obnovené pražské premiéry muzikálu ADÉLA JEŠTĚ NEVEČEŘELA (+ video)

Adéla již opět požírá své oběti v Praze! Po 8 letech od původní premiéry se na scénu Divadla Broadway vrací oblíbený český komediální muzikál ADÉLA JEŠTĚ NEVEČEŘELA v režii Radka Balaše se zcela novým obsazením. Ani my jsme nechyběli ve čtvrtek 6. října na obnovené premiéře tohoto námi oblíbeného masožravého titulu a přinášíme vám stručné dojmy a také krátké video ukázky z několika hudebních čísel.

Dagmar Patrasová (Bílá královna), Anna Julie Slováčková (Alenka) a Kateřina Průšová (malá Alenka)

RECENZE: Alenka v kraji zázraků okouzlí děti, dospělé už možná méně

Pod celkem novou jednotnou značkou „Muzikály pro děti“ se po dvou letech od Sněhové královny v pražském divadle Hybernia přihlásil tvůrčí tým rodiny rodiny Pixových (Jan a Alena Pixovi se postarali o scénář, Kristýna Pixová o texty písní a Lenka Pixová o produkci) s jejich třetím muzikálem, co má v názvu ženskou, nebo přesněji dívčí hrdinku. Opět se sáhlo ke jménu z nejslavnějších. K Alence v říši divů a za zrcadlem Lewise Carrolla, přenesenou do dnešních dní a tudíž mírně přejmenovanou. Látka má značný potenciál, ostatně Alenku už muzikálově zpracoval například Frank Wildhorn nebo filmová studia Walta Disneyho. Podařilo se potenciálu využít?

srdcovy-kral-kalich-1

RECENZE: Muzikál SRDCOVÝ KRÁL baví diváky v rytmu rock’n’rollu (+ video)

První pražská muzikálová premiéra nové sezóny je za námi! Divadlo Kalich v české premiéře uvedlo rock’n’rollový komediální titul Srdcový král s největšími hity Elvise Presleyho. Pod vedením režiséra Šimona Cabana, který se do Kalichu vrátil po 13 letech, se zrodila inscenace plná humoru skvělé hudby a tradičně nadprůměrných výkonů účinkujících. Kromě recenze vám přinášíme také ukázku z premiéry muzikálu.

spamalot_foto_roman_dobes_013m

Jednohubky: MONTY PYTHON´S SPAMALOT v Liberci

Dneškem na Musical.cz otevírám novou nepravidelnou podrubriku, co vznikla primárně z vlastní potřeby dohnat divácké resty, které už zde velkou recenzi mají, nebo se vypořádat s recenzními pahýly, z nichž už přešs veškerou snahu nevznikne větší článek, ale základní pocit z návštěvy představení v nich bude zachován a nemusí být zdaleka tak formální. Navíc se na Musical.cz od této sezóny zejména z profesních a i rodinných důvodů už nebudu a vlastně ani nemohu věnovat tak často velkým recenzním textům, i když samozřejmě se s recenzováním zcela neloučím. Proto tedy čas od času vždy zhruba na ploše plus mínus jedné normostrany vytvořím textovou „jednohubku“ na téma něčeho, co mou osobu zaujalo, někdy jich třeba dám více do jednoho článku. Samozřejmě, vždy bude platit, že s daným projektem nejsem jakkoli spojen. Dnes se podíváme na jeden montypyhonovský návrat…