Všechny články z kategorie

Recenze: SUGAR na Fidlovačce pobaví, ale nenadchne

Divadlo Na Fidlovačce po několika letech vrací na repertoár také muzikálové inscenace. K tomu si přizvalo režiséra Radka Balaše, který nastudoval populární komedii Sugar aneb Někdo to rád horké. Jak se podařilo Fidlovačce tuto divácky velice vděčnou látku zinscenovat, se dozvíte v naší recenzi.

West Side Story v Plzni

Recenze: WEST SIDE STORY dobylo další české město

Po dosavadních inscenacích uváděných v Praze, v Brně a v Ústí nad Labem se v sobotu 13. 5. 2017 uskutečnila napjatě očekávaná premiéra slavné West Side Story na Nové scéně Divadla Josefa Kajetána Tyla v Plzni. V pořadí čtvrtá muzikálová premiéra DJKT v pomalu se chýlící divadelní sezóně byla současně i první režií Lumíra Olšovského po jeho nástupu do funkce šéfa plzeňského muzikálového souboru. O to větší byla tedy i očekávání. Jak se inscenace povedla, jsme se byli sami přesvědčit na slavnostní premiéře a přinášíme Vám z ní naše dojmy.

Viky kráčí za štěstím (minirecenze)

Milan Uhde s Milošem Štědroněm patří mezi legendy českého hudebního divadla, kteří se nebojí překonávat jeho hranice a nabídnout divákovi třeba i náročnější podívanou, což dokázali nejen legendární Baladou pro banditu, která asi navždy bude jejich evergreenem, nebo právě a Hudební scéně Městského divadla Brno literárními adaptacemi Nana, Červený a černý a Divá Bára. Nyní se společně se skladatelem Karlem Cónem a režisérem Jurajem Nvotou vydali na pole původní jazzové komedie s mírným nádechem skutečného příběhu. Došla tedy hlavní hrdinka Viky svého inscenačního štěstí?

Recenze muzikálu REBECCA aneb Ostravská Mrtvá a živá

Národní divadlo Moravskoslezské nabízí svým divákům v poslední době stálé kvalitnější adaptace (nejen) světových muzikálů. A jedná se o nabídku velmi pestrou a zároveň o nabídku téměř toho nejkvalitnějšího, co je na české muzikálové scéně za posledních 5 let uváděno. Po titulech jako je Evita, Sunset Boulevard či Jesus Christ Superstar, uvedl šéf operety a muzikálu Patrick Fridrichovský vídeňských autorů Michaela Kunze a Sylvestera Levaye s názvem Rebecca. Muzikálová úprava původního románu s názvem Mrtvá a živá, spisovatelky Daphne du Maurier, ožila na prknech Ostravského divadla Jiřího Myrona poprvé 9. března 2017.

Funny Girl ve Studiu DVA jde vstříc příjemné komedii

Funny Girl Julea Stynea a Petera Stonea s libretem Isobel Lennartové z roku 1964, která je u nás známá hlavn díky šlágru People a také z filmové verze s Barbrou Streisandovou a Omarem Sharifem se v několika posledních letech stala celkem stabilním titulem tuzemských dramaturgických plánů. Svá provedení uvedlo Severočeské divadlo Ústí nad Labem, Městské divadlo Brno a Divadlo Jiřího Myrona, před pár dny se přidalo divadlo F. X. Šaldy v Liberci, kam se časem také jistě vypravíme. V první a třetí zmíněné inscenaci se slavnou Fanny stala Monika Absolonová a není proto divu, že po tomto titulu sáhlo též pražské divadlo Studio DVA, které je ni v současné době téměř domovskou scénou.

Helena Vondráčková jako Grizabella

Helena Vondráčková zavzpomínala v plzeňských Kočkách

Muzikál Kočky (Cats) se těší celosvětové popularitě a aktuální plzeňské nastudování na Nové scéně DJKT není výjimkou. Po nedávných oslavách 50. reprízy nový šéf souboru Lumír Olšovský ohlásil, že představení v režii Romana Meluzína ozvláštní jako speciální host Helena Vondráčková. Dvojice repríz v neděli 26. 3. 2017 pak byly stanoveny jako první, ve kterých diváci neuvidí v roli Grizabelly vynikající Stanislavu Topinkovou Fořtovou (která přesto obě představení odzpívala v rámci offstage), ale právě jednu z předních dam české pop-music.

Do Prahy přijela energická West Side Story (expresní dojmy)

Přiznám se, že kdykoli přijede do Prahy  zahraniční muzikálové turné (což je stále věc doslova sváteční), jde kritické myšlení dost stranou a stává se ze mě opět čistokrevný fanoušek, který byl před lety v O2 Areně nadšen ze sound designu Mamma Mia, jako člověk odkojený kapelou Queen, si tam navzdory tristní divácké kulise neskutečně užil i We Will Rock You, takže bylo jasné, když do pražského Kongresového centra zavítala milovaná West Side Story Leonarda Bernsteina, Arthura Laurentse, Stephena Sondheima a Jeroma Robbinse, půjdu si primárně užít jedinečný večer a něčemu se třeba i přiučit. Vždyť „Westkou“ v roce 1957 vlastně začal celý moderní muzikál druhé poloviny 20. století a parafrázi romeovského příběhu o rivalitě Tryskáčů a Žraloků navíc mezi sebe přijali i příznivci hudby klasické.

RECENZE: ROCKY aneb velká muzikálová show v Praze

Po napjatém očekávání se ve dnech 3. a 4. března 2017 v pražském Kongresovém centru odehrály slavnostní premiéry dalšího světového titulu na českých jevištích, muzikálu Rocky inspirovaného slavným, oscarovým filmem. V režii Christopha Drewitze se jedná o teprve čtvrté uvádění tohoto muzikálového titulu na světě. A produkce i celý tvůrčí tým již dlouho dopředu avizovali, že se bude jednat o velkolepou výpravnou show. Jak se jim podařilo tyto cíle vyplnit a jak se s muzikálem nejen tvůrčí tým, ale i účinkující poprali, jsme se byli přesvědčit na obou slavnostních premiérách a vy se to můžete dozvědět v naší recenzi.

Kterak Šíleně smutná princezna vystoupila z plátna na jeviště

Šíleně smutná princezna Bořivoje Zemana je už léta mou nejoblíbenější pohádkovou položkou nejen svátečních dnů a když byla oznámena její divadelní adaptace, vlastně jí ani moc dlouho netrvalo dostat se mezi tituly, na které se dá velice těšit a tetelit se takovou dětskou radostí už jenom z toho, že na jevišti pod taktovkou Kryštofa Marka naživo zazní geniální písně Jana Hammera a Ivo Fischera (neboť Studio DVA chválihodně bere živý hudební doprovod, byť třeba i lehce komornějšího rázu, za naprostou samozřejmost).