POPELKA očima našeho fotoreportéra Michala Škvora

foto 1Ve dnech 6. a 7. října 2001 se v pražské GOJA Music Hall konala premiéra pohádkového muzikálu Popelka.

I já jsem se zúčastnil premiéry - té druhé v pořadí – ale podle lidí, kteří viděli obě dvě, byly rovnocenné. Protože jsem byl v tomto divadle fotografovat již poněkolikáté, mohu posoudit, že představení ve svých dvanácti předpremiérách prošlo četnými vylepšeními, z nichž například rozšíření světelného parku, a tím lepší pokrytí pódia světlem, mi připadá významné. Bylo možno také zapracovat na zvuku, který zní v sále bez diváků vždy podivně. Vylepšení doznaly i vnitřní prostory divadla, které jsou v porovnání s dřívějšími produkcemi skutečně nesouměřitelně lepší..

Posuzovat dílo není mou profesí. Ale řeknu na rovinu, líbilo se mi.

Trocha toho šafránu, který je možný jen na divadle: to kdfoto 2yž si vypravěč Vlasta Korec hned v úvodu neodpustil narážku na sobotní vítězství 6:0 našich fotbalistů nad Bulharskem, a publikum ho spontánně odměnilo rozjařeným potleskem. A mohla začít – Popelka...

Také při závěrečných ovacích, když bylo vyvoláno jméno režiséra Martina Novotného, přišel na scénu malý klučina. Moderátorka duchapřítomně uvedla “režiséra po omlazovací kůře”. Opět vtipný tah - byl to syn pana Novotného, ten samozřejmě v zápětí přišel osobně na scénu. Nevymýšlím si, když řeknu, že lidé tleskali, dupali, pískali a výskali, aby vyjádřili své nadšení.

Po představení jsem měl tu výsadu sledovat euforickou náladu v šatně, zatímco spousta dětí čefoto 4kalo u dveří, aby se jim mohla podepsat Popelka, princ, král, macecha nebo dokonce i její dvě nezvedené dcery.

Nejspíše si budete myslet, že si všímám podružností. Vnímám věci jako fotograf, který by měl zachytit onu jiskřivou atmosféru, která premiéry tak ráda provází. Fotografie však, stejně jako třeba divadelní kritika, nemůže vylíčit docela vše. Nejlepší je osobní prožitek a pro ten se jistě na Popelku bude chodit.

Během rautu, jehož se zúčastnilo mnoho celebrit, jsem položil stejnou otázku oběma hlavním představitelům - Dashe a Shimimu, kteří tento den hráli:

 

DashaDasho, jako Popelce se ti hraje nejlépe s jakým Princem?
On má každý něco. Nejlépe si asi rozumím s Danem Bartákem, protože je to spolužák ze školy :-)

Shimi, se kterou Popelkou se ti jako Princi hraje nejlépe?
Obě dvě Popelky jsou skvělé. Jediný rozdíl je v tom, že Šárka je blondýna a Dasha tmavovláska :-)

Ve Spirále naproti se hraje Romeo a Julie. Nechtěl by sis zkusit roli spíše dramatickou - Romea?
Určitě bych to vyzkoušet chtěl, i když je pravda do dalších muzikálových projektů jsem se již moc nehrnul, protože Pomáda a role Doodyho mi sedla na tělo.

 

Myslím, že na závěr se sluší zmínit se, kdo vytvořil realizační tým nově uváděné Popelky:

Autorky námětu Vlasta Janečková a Jarmila Tunovská
Choreografie Dana Morávková
Hudbu složil Zdeněk Barták
Texty písní napsal Michal Prostějovský
Pěvecké nastudování Irena Pluháčková
Producent František Janeček
Výkonná produkce Filip Janeček a Jaroslav Topercer, asistentka produkce Lída Novotná

Prohledat náš web

Musical shop

Kupujete CD, kazety, DVD nebo videokazety?
Navštivte náš obchod!

novinky na pultu:
Monte Cristo Jesus Christ Superstar

 

foto 3

© Jakub Zahradník 2001, design Petr Košař a Karol Kružel