“Tři mušketýři” se bez lesku vrátili na jeviště Divadla Hybernia (+ video sestřih)

Tři mušketýři” patří ke stálicím české muzikálové scény, jsou oceňovaní fanoušky, stejně tak hojně kritizovaní. Nyní se po několika letech vrací zpět na jeviště Divadla Hybernia, ve stále stejné podobě a téměř totožným obsazením. Přečtěte si naše aktuální dojmy z návštěvy muzikálu Michala Davida a podívejte se na náš exkluzivní video sestřih, ve kterém mimo jiné můžete vidět i novou představitelku Constance Markétu Procházkovou!

Tomáš Savka a Zbyněk Fric

Pár základních údajů – autory muzikálu “Tři mušketýři” jsou Michal David (hudba) a Lou Fanánek Hagen (libreto), inscenaci zrežíroval a choreografii vytvořil Libor Vaculík. Světová premiéra se konala 18. listopadu 2004 v Divadle Broadway a po dvou úspěšných sezónách muzikál v roce 2006 měl svou derniéru. Z inscenace v Divadle Broadway vyšel záznam na 2DVD. 28. února 2008 proběhla obnovená premiéra na větším jevišti Divadla Hybernia, s lehce pozměněným obsazením, bohatší scénografií, novou písní “Volba má” a dalšími drobnými změnami. Muzikál se také uváděl v jihokorejském Soulu.

Letošní sezónu se “Tři mušketýři” slavnostně prošermovali zpět na jeviště Hybernie, a to s téměř vyprodanými termíny. My jsme se na “Tři mušketýry” vydali v sobotu 15. ledna 2011, abychom si opět připomněli mezi kritiky a odbornou veřejností nechvalně proslulou inscenaci, a především viděli novou alternaci Constance, o tom však až později.

Josef Vojtek

Hudba Michala Davida má vždy určitý hitový potenciál, nejinak je tomu i ve “Třech mušketýrech”, ale v tomto případě se bohužel David snažil přespříliš. Výsledkem toho je, že všechny písně tak nějak splývají, ale s přimhouřením oka tvoří poměrně dobrý celek. Většinově převládají pomalé písně a balady, těch rychlejších je již méně a dosti se opakují (například rychlý hudební motiv pro souboje se opakuje prakticky celé představení). Nejlepší písní je překvapivě ta legálně půjčená od Bryana Adamse – “Přátelství natřikrát” (“All For Love“). Z výrazných árií pak můžeme zmínit kardinálovu “Touhu znát” nebo d’Artagnanovo romantické vyznání “Jediná“. Sporný moment nastává v písni “Já vím“, jejíž začátek se velice nápadně podobá jedné z ústředních písní světově proslulého muzikálu “Romeo & Julie” od Gérarda Presgurvica. To se však již řešilo před několika lety, takže raději pryč od toho. Doufejme, že to byla jen vzácná shoda tvůrčího talentu. Libretistická práce Lou Fanánka Hagena byla rozebírána již u tolika titulů a obhajována takovým počtem fanoušků, že déle se jí věnovat, ztrácí smysl. Jeho díla budou vždy patřit ke kontroverzním počinům, nejinak jsou na tom i “Tři mušketýři”.

Režie i choreografie se ujal Libor Vaculík, který pravděpodobně nejvíce přispěl k takové prázdné podobě, kterou “Mušketýři” dostali. Vaculík je především choreograf, jeho režie tedy spočívá v klasickém modelu “jdi tam a tvař se smutně”, “hoďte na ni z balkonu šátek” nebo “tady budete šermovat a zakončíš to úderem cedulí”. Režijní nápady jsou nulové a na výsledku se to samozřejmě odráží. Smutné je, že stejně dopadly i choreografie. Nudné, nic neříkající taneční figury, navíc v nevhodných pasážích. Snad jen šermy pod vedením Václava Lukse vypadají k světu. Vaculík tedy rozhodně místo dvou židlí, měl raději sedět na jedné – té choreografické. A té se plně věnovat. A režisérskou židli by měl raději přenechat někomu jinému. Problémem je ještě příliš velké jeviště Hybernie, na kterém se “Mušketýři” doslova ztrácejí. A písně ani výkony účinkujících zase nejsou tak působivé, aby dokázaly celý prostor vyplnit. V Divadle Broadway to muzikálu slušelo o mnoho více.

Video sestřih z muzikálu “Tři mušketýři”

Již tradičně vám náš server přináší exkluzivní sestřih vybraných písní z muzikálu. V pěti minutách uvidíte unikátní obsazení (schválně jsme vybírali co nejvíce interpretů, kteří nejsou na oficiálním DVD), a to Zbyňka Frice, Markétu Procházkovou, Radku Fišarovou, Tomáše Trapla, Josefa Vojtka, Tomáše Savku, Jaromíra Holuba nebo Jiřího Helekala.

Kamera a střih – Radek Janda

Radka Fišarová

Scénografie (Marek Hollý) vypadá na první pohled docela dobře, navozuje historický dojem, jen přestavby (resp. otočení točny a příprava dvou velkých částí scény) trvá neúměrně dlouho a vzniká tak mnoho hluchých míst. Naprosto tragické jsou doprovodné projekce, které jsou kýčovité a nevkusné (kopretinky a srdíčka při milostných scénách), navíc na dnešní dobu je projekční technika málo kontrastní, čili je projektovaný obraz hůře viditelný. Kostýmy Romana Šolce jsou tradičně na vysoké úrovni. Nesmyslný a nefunkční je světelný design, který postrádá jakýkoliv nápad s průsvity nebo stíny.

Tedy jediné, co může muzikál zachránit, jsou výkony účinkujících. Díky širokému spektru umělců, kteří se ve “Třech mušketýrech” střídají, vždy narazíte na nějakou dobrou alternaci, ale zároveň i na vyloženě špatnou. Viděli jsme za roky uvádění muzikálu prakticky všechny alternace, ale zaměříme se jen na ty, které jsme viděli čerstvě.

Zbyněk Fric

V hlavní roli d’Artagnana se představil Zbyněk Fric, jedna ze stálic pražské muzikálové scény. Jeho podání role jsme si oblíbili již před několika lety v obnovené premiéře, nezklamal ani teď, jen bohužel musím podotknout, že ani výrazně nezaujal. Technicky byl výkon na dobré úrovni, ale chyběly tomu nějaké větší emoce. Jedině snad po smrti Constance jsme viděli 100% výkon. Přesto ho hodnotíme ze všech alternací d’Artagnana nejvýše a v dané repríze patřil k tomu nejlepšímu.

Přeskočme k námi nejsledovanější postavě, a to Constance, kterou nově hrála Markéta Procházková. Mladý zářivý talent hudebního divadla opět předvedl vynikající výkon, plný emocí a krásného silného zpěvu. Z Procházkové se rázem bez pochyb stala naše alternace číslo jedna a z viděné reprízy předvedla suverénně nejlepší výkon! Gratulujeme a přejeme více takových šancí na muzikálových prknech!

Josef Vojtek jako Athos nepřekvapil, jeho kontroverzní chraplák bude stále muzikálové diváky dělit na dva nesmiřitelné tábory. Již jsme ho ale slyšeli v lepší pěvecké kondici, výkon však vyvažoval silným charismatem a zápalem, který je pro něj typický. Aramise hrál Jaromír Holub a Porthose Jiří Helekal. Ano, zvláštní směs hlasů a ve společných písních to bylo velice znatelně slyšet. Vždy někdo nějak “vyčníval” nad ostatní a skutečně to nebyl příjemný poslech.

Markéta Procházková

Mylady hrála Radka Fišarová, na kterou jsme se velice těšili, protože se na muzikálových prknech stále zdokonaluje, ale v sobotu neměla svůj den. Nebylo tajemstvím, že všechny výšky, původně psané pro Moniku Absolonovou, nemůže vyzpívat, ale tentokrát se jí role celkově nepovedla. Přitlačit by měla i herecky, na Mylady se tváří příliš mile a nevypadá, že by se moc vzrušovala z blížící se popravy, i když tedy text písně tvrdí opak. Mrzí nás to o to více, že jsme ji viděli v mnohem lepší formě. Někdy se to zkrátka nepovede.

Kardinál Richelieu Tomáš Trapl prakticky dopadl stejně jako Radka Fišarová. I když jsme u Trapla byli zvyklí vždy na 100% profesionální výkon, tentokrát musíme napsat, že ani on “neměl svůj den”, vidět to bylo především herecky, nedočkali jsme se jeho fascinujících grimas a posunků, které ozvláštňují každou jeho roli. Pěvecky se držel svého standardu, pozitivní vybočení jsme zaznamenali v árii “Touha znát“, jejíž závěrečné tóny Trapl vyzpíval excelentně.

Aleš Háma a Jakub Wehrenberg

V dalších rolích se představili Tomáš Savka (dokázal zaujmout i na malém prostoru, celkově dobrý výkon), Linda Finková (škoda jen některých pěveckých “úletů”), Lešek Semelka (nevýrazný a nudný výkon), Dušan Kollár (nevýrazný a nudný výkon na druhou), Aleš Háma a Jakub Wehrenberg (jejich komické výstupy jsou kapitolou samou o sobě, sice to ve “Třech mušketýrech” nemá co dělat, ale byl to jediný nápaditý a vtipný prvek představení, ale stále… Hámova rapovací gesta a zmínky o švédské trojce na internetu sem nepatří!). Taneční company působila trochu zmateným dojmem, jejich nesladěných pohybů si musel všimnout každý pozornější divák.

Co tedy napsat ke “Třem mušketýrům” na závěr po 6 letech od premiéry? Snad jen, že se stále nic nezměnilo a patří k průměrným dílům naší scény. V nové sérii představení za návštěvu stojí jen Markéta Procházková, zbytek zůstává stejně nudný. Samozřejmě fanoušci jsou i nadále nadšeni a kritici i nadále buší hlavou do zdi. Z našeho pohledu jsou “Mušketýři” muzikálem s několika dobrými písněmi, průměrným libretem, nulovou režií a nápady, bez spádu a s místy dobrými výkony, které to celé zachraňují. Pokud se vám muzikál líbil v minulosti, nemáte nad čím váhat, pokud se vám nelíbil, tak také ne a pokud jste stále o tento titul nezavadili, doporučili bychom vám raději nějaký jiný, kvalitnější titul.

Dušan Kollár, Markéta Procházková a Linda Finková

Libuška Vojtková v tanečním sólu

Autorem fotografií je Martin J. Polák (produkce Divadla Hybernia), děkujeme za jejich laskavé poskytnutí.

“Quasimodo” měsíc před premiérou odhalil poslední tajemství (+ video)
“Nahá múza” – příjemný výlet do světa pařížských umělců
Monika Absolonová odehrála svou poslední Antoinettu
  • Jakub

Plný souhlas s recenzí, taky jsem byl 15. a někteří fakt neměli svůj den, nejlepší ten den Markétka Procházková a Tomáš Savka, u kterých byl vidět plný prožitek role, ostatní ač se určitě snažili, jsem viděl dříve i v lepší pěvecké či herecké kondici. Když to zhodnotím globálně, tak se mi představení Tři mušketýři zařadí po bok Mona Lisy, kde potenciál nebyl využit a návštěvu bych zopakoval jen v případě touhy vidět další alternace a porovnat si je.

• Michala

Mohu také jen a jen s Pavlem souhlasit, byla jsem minulý týden, pro mě naprosto nemastný – neslaný, popravdě jsem se v divadle takhle přišerně nenudila už hodně dlouho:-( Jediný co jsem si z divadla odnášela, byl pocit, že kdybych jakkoliv jinak trávila páteční večer, udělám rozhodně líp:-(((((

• Mishacka

Tak já jsem byla na představení 7.1. – Monika Abs, Marián Vojtko, Pepa Vojtek, Zdeničk Trv., Zbyněk Fric. Nevím, jak vypadalo představení 15, ale toto bylo naprosto skvělé. Jediné co kazilo můj požitek, bylo falešné zpívání Pepy Vojtka v písni “Láska”, to jsem si až zacpávala uši / to jinak jsem milovník muzikálu/. Ale nestotožňuji se s názorem, že Zbyněk Fric je nejlepší alternace ve 3M!!!!!!!!!! Jeho pěvecký výkon tak akorát, ale nemastný, neslaný, píseň “Jediná” mě nudila, zbytek fádnost, šeď. Probral se jedině při písni po smrti Constance, to byla jeho největší emoční střela. Měla jsem tu čest vidět v roce 2008 Alana Bastiena, 2009 Tomáše Berouna = jejich výkony mi živě seděli neskonatelně lépe, nebyly tak fádně monotónní a měli emoční náboj= ale prostě každý máme jiný vkus.
    Nejlepším číslem ale představení byl bezesporu kardinál Marián Vojtko – který sklidil bouřlivý potlesk za “Touhu znát”. Monika byla standartně skvělá a duet ” Čas na lásku mít” byl neskutečný / mimochodem jediný pěvecký výkon Pepy Vojtka, který se dá označit za dobrý/.
    Jinak Zdenička Trvalcová jako vždy hezký výkon, Linda Finková = královna jí moc neseděla, nastavené vysoké tóny téměř nevyzpívala a měla jsem pocit, že místy u toho zpěvu trpí.
    Přesto si obsazení ze 7.ledna vysloužilo velký “standing ovation”.

Tak jak to tu tak čtu, tak jsem asi měla velkou kliku, že jsem byla na jiném představení :-)
    Měla jsem obsazení Monika Absolonová, Zbyněk Fric, Marián Vojtko, Tomáš Savka či Zdenka Trvalcová, a můžu říct, že všichni podali velmi dobrý výkon a neměla jsem důvod ke stížnostem :-)

• Veronika

S recenzí vcelku souhlasím, já jsem viděla Tři mušketýry 6.ledna v 15:00 a představení se mi alespoň po výkonové stránce účinkujících (až na pár výjimek) líbilo více než 15. ledna. Jen si nemůžu pomoct, ale kdo mi tam moc nesedí je Linda Finková v roli královny. Není vyloženě špatná, ovšem rozhodně víc se mi líbila alternace Petry Janů. No a Martin Maxa v roli Buckinghama….

• Michala

Já jsme obsazení měla taky velice solidní – Marián V., Petr Kolář, Tomáš Beroun. Na jednotlivé výkony si nejde stěžovat (i když né úplně každý byl 100%-ní). Ale bohužel jako celek, pro mě nezáživný a nudný, a to v takové míře, že jsem o přestávce vážně uvažovala o odchodu (což se mi opravdu v divadle nestává), a celou druhou půlku litovala, že já blbec nešla.

• Míra

Tady všichni vidíme důkaz, že by se v muzikále mělo oceňovat to, kdo co umí, a ne jen jaké má jméno, jako tomu často bývá. Markét Procházková a Tomáš Savka to jasně ukazují. ;-)

• washek

Radku mam jako zpevacku moc rad, ale jeji Lorraine v Draculovi (hlavne v pisni Schuzka v zahrade) se mi moc nezdala a tady ve scene Volba ma, mi dokonce prisla falesna, avsak jeji Contoire v Angelice je proste perfektni. Radka mela zustat alternaci kralovny Anny…

• washek

a k T.T. – videl jsem ho 6.1. od 15:00 a byl perfektni, ostatne jako vzdy! asi mel tedy 15. jen opravdu spatny den…

Já jsem byla 15.1 od 14:00 – obsazení bylo stejné až na roli Mylady, kterou hrála Monika Absolonová.
    Výkony všech účinkujících byly úžasné – viz třeba podání Zbyňka Frice a Tomáše Trapla bylo úžasné a role si jasně užívali.

• Katka

Tak já musím říct,že mě ten sesřih strašně zklamal,zvlášt co se týče výkonů ,od některých bych čekala mnohem víc po zkušenostech z jiných muzikálů…

• Sukie

Tak to je teda kritiky :-)))
    ale jinak se mi recenze moc líbí…. jen jste mi nasadili brouka do hlavy, jestli na to mám vůbec chodit:-/
    Video mě taky trošku zklamalo, ale musím i uznat, že Markétka je teda asi opravdu vynikající. Tomáš Savka podle videa také, tak si možná udělám výletek jen kvůli nim ;-)

• BeaHaydee

Neviete, či plánuje divadlo Hybernia vydať DVD Barona Prášila? Ak áno, kedy? Všade to hľadám a nič…

• Markéta

S recenzí se překvapivě ztotožňuju. Možná bych nebyla tak přísná ke Zbyňkovi, mám pocit, že roli podává velmi dobře, nicméně co člověk, to názor. Presgurvicova Romea a Julii jsem viděla poprvé před pár lety a vím, že výrazná schoda jeho melodií s Davidou mě celkem šokovala. Za sebe straním spíše francouzské hudební scéně, protože se chlubí mnohem větším počtem kvalitních kusů. Mušketýři snad neurazí, ale asi ani nijak výrazně nezaujmou a až na pár zajímavých hudebních motivů to není nic zvláštního. I v prostředí českého muzikálu se jedná o průměr.

BeaHaydee: Řekl bych, že časem bude, ale zatím o něm nejsou žádné oficiální zprávy. Stejně jako o DVD Mony Lisy například, které však již bylo slíbeno a nic… Nezbývá než jen čekat a doufat, případně napsat na produkci, tam vám to řeknou z první ruky.

Jediný důvod, proč by mě mohlo mrzet, že nepůjdu na tenhle “kus”, je fakt, že Markétu Procházkovou bych viděla docela ráda v něčem výraznějším… Holt nezbývá než počkat, než bude mít někde příště větší příležitost… Zatím myslím neměla, nebo se pletu?

• katule

Já měla obsazení P. Kolář, M. Vojtko a T. Beroun a nemohu si stěžovat. Tuto sestavu jsem již viděla několikrát a že bych měla chuť odejít během představení? Ani náhodou…A chystám se na tuto trojku opět. Jen Sylvu v roli Mylady nemám ráda. Škoda, že Monika hraje méně…

• Míra

To Abigail:
    Hlavní roli hrála akorát v hip-hopovém muzikálu Pribeh ulice :-)

• Martina

Můžu se zeptat, jak se jmenuje ta písnička z Romea a Julie?

• Sasie

Martina: Pokud je myšlena, ta co myslím, že je myšlena, tak je to Le rois du monde.

• Míša

No já si myslím,že každý má právo na svůj názor.Mě osobně se muzikál Tři mušketýři moc líbí.Byla jsem na něm zatím dvakrát a klidně bych na něj šla znovu.Byla jsem na představení 15.1.2011 ve 2 hodiny.Podle mého názoru jsem měla velice dobré obsazení.Např.Monika Absolonová,Josef Vojtek,Zbyněk Fric,Markéta Procházková,Tomáš Trapl,Aleš Háma.Nemůžu si na nic stěžova.Každému se podle mého líbí něco jiného,a kritizovat někoho jenom proto že mi nesedí je blbost.Ač to někdo nepřizná,myslím si že má každý svého oblíbence,já také.Za sebe říkám ,že se mi líbila Monika Absolonová o dost víc než Fišarová,Zbyněk Fric se mi také líbil i Markéta,Procházková,ale radši mám v téhle alternaci Zdenku Trvalcovou jo a spíše se mi líbí chraplák Josefa Vojtka.A scénky dvojice Háma a Wehrenberg se mi zdají dobré a vtipné.Tohle je to jen můj názor a nevnucuju ho.A na každém díle se vyskytnou nějaké chyby,nic podle mě není stoprocentně dokonalé.Mě se zatím nikdy nestalo,abych chtěla odejít z představení před skončením.

Míšo, byl jsem taky 15. od dvou. A naprosto s tebou souhlasím, rozhodně to nebylo na odchod v půlce. Jen mám připomínku k Alešovi, v těch scénkách s Kubou jsou oba skvělí, ale scénu “V Londýn jsem vjel” svojí poznámkou ” Svině” pěkně zkazil…:/

• Markéta

Martina: Je to Les rois de monde, na youtube je k vidění celá scéna z muzikálu.

• Miloš F.

Já mám z Mušketýrů smíšené pocity. Na Broadwayi se mě moc líbili, ale v Hybernii, nevím, tam to prostě není ono a už je tam asi nechci vidět, kéž by se to vrátilo na Broadway :-)

• Martina

Markéta: Díky, je to fakt hodně podobný. Ale moc pěkná písnička, taky bych se jí nechala inspirovat:-)

• Míša

Já jen chci navázat na Toma.S tou scénkou to Aleš fakt přehnal a vyznělo to pak špatně,ale i přesto se mi tato dvojice líbí víc,než třeba Ivan Vyskočil s Kuželkou

• Alena

Nějak nevím, co si myslet. Jsem po určité době jen náročnější, nebo jde ta úroveň do vy-víte-kam…?
    Tři Mušketýři se mi vždycky líbili a byli jedním z mých nejoblíbenějších muzikálů. Proto jsem ani teď neodolala. Byla jsem dnes (sobota) odpoledne, a odcházela jsem tak strašně zklamaná. Už několikrát jsem se přesvědčila, že na obsazení opravdu dost záleží, ale i tak se snažím vnímat představení jako celek!! Ale dneska to nějak nešlo :-(.

• Jakub

Alena: Koho si mela v obsazeni ?

• Alena

Radku Fišarovou (ta byla pro mne obrovským zklamáním), Lindu, Trapla, Šárku V., Poštu, Pepu Vojtka, Alana B.

• Martina

Já měla jet původně 7.1 večer. Pak se naskytly lístky do přední řady v ten samý den na generálku v 11, tak jsem je vzala. S tím, že nejsem z Prahy, že půjdu v 11 na představení, kouknu po Praze a pak půjdu večer. Ale řeknu Vám, kdybych toto představení (v 11) viděla poprvé a měla to obsazení, co bylo, tak už bych na to nikdy nešla. Muzikál zvedal snad pouze jenom Alan Bastien, protože další obsazení – Linda, Šárka, Martin Pošta, Radka Fišarová, Dušan Kollár…Radce tato role absolutně nesedí, mám jí strašně ráda jako Edith Piaf a jako královna byla výborná. O Lindě a Šárce ani mluvit nebudu. Byla jsem pak ráda, že jsem viděla večerní představení – Monika Absolonová, Zbyněk Fric, Marian Vojtko, Zdenička Trvalcová, Tomáš Savka – o stoprocent lepší zážitek. Akle samozřejmě každýmu se líbí něco jinýho.

• washek

mě třeba šarka mile překvapila, linda mi vice sedi na mylady a radku si snad jako mylady ani nechci predstavovat, ale je to opravdu vec nazoru

• Martin

Plánuju jít na Tři Mušketýry.A po shlédnutí tohoto videa se s hrůzou děsím,že bych měl jako Mylady Radku.To je něco otřesného.Je to ůžasná zpěvačka,ale na Mylady nemá.Vidím,že ikdyž to moc nedělám,vyberu si představení kde hraje Monika.Ale nejdřív se táží vás,kteří představení viděli? Jaká Mylady podá nejlepší výkon? Poraďte mi prosím. A ještě jedna otázka na Pavla,proč jste nedal do sestřihu Moniku? Děkuji

K první otázce – z Mylady mi přijde nejlepší právě Monika. I když nepatřím k jejím největším fanouškům a obdivovatelům, tohle je role pro ní a je tam skvělá pěvecky i herecky (až na její přehnané fňukání u popravy, ale dobře…). Sylva je také dobrá. Radku prosím nesuďte jenom podle jednoho videa jeden den, i v recenzi jsem psal že jsem jí slyšel v mnohem lepší kondici, ale je fakt, že tahle role jí nesedí.

A s tím sestřihem to je jednoduché, chtěli jsme tam co nejvíc alternací, které nejsou na oficiálním DVD z Broadwaye. A povedlo se to u čtyřech hlavních rolí – Zbyněk, Markéta, Tomáš Savka a právě Radka (+ ještě Jaromír Holub mám pocit). Záběrů s Monikou je plné YouTube, takže jsme vyplnili mezeru ;).

• Martina

Viděla jsem všechny tři alternace. Pro mě je jednoznačně nejlepší Monika, za ní trochu pokulhává Sylva – ale oproti Radce je to pro mě velice solidní výkon. Ale také bych nesoudila podle jednoho sestřihu. Třeba se Vám zrovna Radka bude líbit. Monice tu mrchu věřím se vším všudy, Sylvě taky, ale Radka se na to nehodí. Stejně jako Linda na královnu. Lepší by bylo je prohodit. :-)

Souhlas s Martinou. Monika jednoznačně nejlepší. Sylvu jsem jednou viděla a chvíli jsem přemýšlela, jestli to není Monika. Měla velmi podobný hlas i celkový projev. Radka se mi vůbec nelíbila. Pletu se nebo Linda kdysi Mylady zpívala? Myslím, že jsem někde viděla fotky.

• Martina

Lenka – jo jo, zpívala, mě se teda Linda moc nelíbí ani v roli Mylady, ale pořád to bylo něco lepší. :-)

• Markéta

Martina: Stranou Romea a Julie, celý muzikál stojí za zkouknutí, ta hudba je krásná, pěkně vystihuje všechny ty situace, který se odehrávají, a bezvadný jsou i texty :)

• Eva

Byla jsem na představení v sobotu. Pepa byl skvělý jako vždycky, Alan pro mě nejlepší d’Artagnan. Radka zpívala nádherně, ale takhle role není prostě šitá pro ni. Linda jako královna strašně zklamala. Největším překvapením pro mě byl Tomáš Bartůněk. Nikdy jsem ho ještě neslyšela, ale tohle bylo úžasné až mi naskakovala husí kůže. Nádherný hlas. No a faux pas pana Kuželky hned při první písni a další jeho výkon radši nebudu komentovat.

Rozhodně za mě nej mylady je Sylva je tak hnusně zlá a opravdu si to užívá jak psal Pavel tak u Moniky mi hrozně vadí jak mylady hraje pořád stejně a pro mě nezajímavě a co se týká Radky tak na Mylady se opravdu moc nehodí pusobí jak hodná teta ale už sem jí zažil ikdyž byla famozní což vubec nechápu že se do toho neopře pač čachtická paní byla naprosto skvělá

oprava jak Pavel psal to fnukání u popravy

• Martin

Vidím,že jednoznačně vyhrává Monika.Dobře vyberu si představení,kde hraje ona.Děkuju a děkuji Pavlovi za vysvětlení. :-)

• Veronika

Eva: Jsem ráda, že někdo zmínil Bartůňka, který roli krásně zpívá i hraje. Myslím si, že z minulých i dnešních alternací je jednoznačně nejlepší, roli podává jinak, než jsme na to byli zvyklí například u Zbyňka Frice, Dušana Kollára – u něj si myslím, že je takový průměr, asi nemá cenu nikoho z nich srovnávat s operním zpěvákem, ač mám Dušana ráda, tak v téhle roli bych ho mít nechtěla. Ještě víc mi tam ale dřív neseděl Ota Balage (ač ho jako dirigenta uznávám, ze záznamu na dvd Tři mušketýři to bylo podle mě strašné a Martin Maxa, který hrál předtím i teď… Jak už jsem psala výše, roli vůbec neprožívá, nehraje a ani pořádně nezpívá. Samozřejmě, každému se může líbit něco jiného, ale zrovna u této role bych řekla, že alternace nejsou vůbec vyvážené, proto mě mrzelo, když v celém představení na dvd Bartůněk nebyl, střídali se Maxa a Fric, Bartůněk a Balage měli jednu píseň v bonusech).
    Martin: Co se týče alternace Mylady, já skoro pokaždé měla Moniku Absolonovou a velmi se mi líbila, pro mě vždy nejlepší ženský výkon představení, takže bych ji doporučila.
    Co se týče Lindy Finkové a Radky Fišarové, jak už tu někdo psal, myslím, že Lindě by víc sedla Mylady a Radce královna.

• Lukáš

NO ta rolé královní je psana pro Petru Janůl epši už ani nebude,třeba Monika která je taky na bonusu na dvd taky zkoušela zpivat prostě ji to nešlo.Třeba taky minule hralá ILONA CSAKOVÁ byla přišerná .MONIKA ABSOLONOVÁ je nej lepši Mylady.Radku bych chtěl vidět strašně ji obdivují.

Pavle, dobrá recenze. A to ještě díky, že jsi opomněl téměř totožnost Planchetovy písně s jedním z ústředních hitů z Bídníků… Což mě třeba onehdá rozladilo nejvíc – přece jen – Tebou zmiňovaného Romea a Julii tady skoro nikdo nezná – Bídníky skoro každý!
    Nicméně i když mám stejné pocity jako Ty, musím Michalovi složit hlubokosklon, protože poskládal něco, co se stalo domácím fenoménem celé první muzikálové desetiletky v ČR a získalo si dokonce více příznivců než Kleopatra – a to už je co říct! Takže ať už je tam popůjčovaných věcí 1, 2 nebo i víc, to, že je Michal největší žijící hitmaker, mu nikdo neveme! Už jen díky Touze znát a Volbě mé – to jsou hity ne roku, ale desetiletí!

Hlava mazaná terno pro podnik
    A podnikne to co by nikdo nepodnik
    Malér nedělá z malejch rozepří
    A kotletu i anekdotu připepří
    … Plancheta ta šance vábí
    Jako sluha spokojeně žít, jo…:)

Ale když už jsme u těch + i -, tak nezapomínejme ani na Lásku v závějích a sólo Constance v klášteře – to jsou přece taky perly – je toho tam víc, Pavlíku, přece jen!

• Jiří K.

Kleopatru mám rád od začátku do konce (a nejsou to jen hitovky Teď královnou jsem já nebo Síla vůle bohů, ale taky třeba i takové jako Roztoužená, Velká píseň o Nilu atd. – krása) , to byl první a poslední muzikál, ktěrý se Davidovi vážně povedl. Z Mušketýrů se mi nelíbí víceméně žádná, svého času jsem si pouště akorát Svodům podléhám.
    Taky bych netvrdil, že Romea a Julii nikdo nezná, znají ho nejen milovníci muzikálu, ale taky ostatní lidé. Je to přeci jen velký světový počin ;)

• Honza

Viděl bych to na:
    Mylady: Monika Absolonová,Linda Finková
    Anna: Radka Fišarová,Sylva Schneiderová
    Linda by sice měla větší záhul v té Mylady,ale zas by měla alternaci,nemusela být furt hrát sama.A jen se vyjádřím ke komentáři od Romči.Ano máš pravdu,Tři Mušketýři jsou hitovka,ale Jedem na všechny či Přátelství natřikrát je větší hitovka než třeba Touha znát.Ale asi se všichni shodneme,že na TeĎ královnou jsem já,nemá ani ta Volba.To je hitovka,která byla asi 5 let v radiích a dodnes jí slýchávám.A Kleopatra je určitě známější muzikál než Tři Mušketýři.

Romane o tý podobnosti s Bídníky jsem nepsal 1) protože bych si toho bez cizího upozornění nikdy nevšiml a za 2) že jsem si toho nevšiml ani teď a zapomněl na to. Když se nad tím zaposloucháte, tak samozřejmě, ale asi mě to nikdy celkově nelákalo přirovnávat k Bídníkům :). A hlavně vždycky se najde nějaká píseň, která je určitým způsobem nějaké podobná, nelze už asi napsat úplně originální písničku, ale u toho Já vím ta předehra i celková podoba písně je hodně do “uší bijící” :).

Ráj se mi líbí, Láska v závějích třeba vůbec ne. Já nepsal že to nemá žádné hity, spíš že jich tam je příliš a žádný ne úplně zcela vyčnívající. Snad jen díky závěrečné repetici Jediná nebo Přátelství na třikrát. Ale na Ráj si prostě nikdo po představení nevzpomene, na Touhu znát podle mě jen díky dobrým pěveckým výkonům. Třeba ta písnička Athose před popravou a samotná poprava jsou hezké hitovky, mám rád i dynamicou melodii u vraždy Constance (a prostě tady má největší kouzlo Absolonová když hraje tu největší vraždící mrchu, to jí prostě upřít nemůžu!).

Jinak to že zrovna ty napíšeš “Pavle, dobrá recenze” jsem nečekal ani ve snu ;). Vzhledem k množství kritiky a faktu, že díky této recenzi jsem se zase stal v DB “hledaným zločincem”, který “ač není divadelně vzdělán tak má tu drzost psát takovou kritiku”. A to jsem sám nic nedokázal :(.

:)))

• Terka

Jediné co se mi na tomto muzikálu nelíbí je právě to vyčnívání jednoho mušketýra a to většinou Josefa Vojtka při písničce Přátelství na třikrát…