Radka Fišarová premiérově jako Karin v muzikálu “Touha”

Na 150. představení muzikálu Daniela a Mirjam Landových “Touha” se oskutečnila téměř slavnostní událost. Radka Fišarová odehrála oficiální premiéru v hlavní roli Karin, ve které nahradila Lucii Vondráčkovou a Zuzanu Krištofovou-Kolářovou. Samozřejmě ani premiéra nezůstala ušetřena vtípkům účinkujících a i 150. repríza se zařadila do škatulky nezapomenutelných představení. Více čtěte v naší reportáži, u které samozřejmě nechybí bohatá fotogalerie přímo z premiéry.

Radka Fišarová

Radka Fišarová je na české muzikálové scéně velice známé jméno, známá je také jako česká Edith Piaf, protože jedinečným způsobem interpretuje šansony této významné zpěvačky. Její muzikálový repertoár je bohatý, můžeme jmenovat Fulvii a Kleopatru ze stejnojmenného muzikálu Michala Davida, Mylady ze “Třech mušketýrů”, Contoire z “Angeliky”, Čachtickou paní ze stejnojmenného tanečního muzikálu uváděného v Plzni. K jejím nejvýznamnějším rolím patří Evita ve světovém muzikálu A. L. Webbera a Lorraine v “Draculovi”.

V muzikálu “Touha” jsme jí mohli od premiéry vídat v dvojroli Fantomimy/Romany Divišové, ale jako understudy vystupovala také v roli Karin. Vzhledem k situaci, kdy Lucie Vondráčková se pravděpodobně do tanečně náročné role již nevrátí a Zuzana Krištofová-Kolářová je na mateřské dovolené, rozhodlo se Divadlo Kalich uspořádat Radce Fišarové oficiální premiéru a zařadit ji mezi regulérní alternace. Stalo se tak na 150. repríze muzikálu dne 11. února 2010.

My jsme Radku viděli již několikrát, psali jsme o ní například již v reportáži z letošního Silvestra, nyní je však prostor věnovat se jejímu výkonu podrobněji. První, co hned uhodí diváky do očí, je blonďatá dlouhovlasá paruka, která i z poslední řady vypadá opravdu uměle a Radce navíc vůbec nesluší. Sice blonďaté vlasy více sedí ke stylizaci postavy Karin, ale zatím jsem nenarazil na diváka, kterému by se paruka líbila. Hlasově je bez debat Radka Fišarová vynikající, písně Karin jí sednou a nemá s nimi nejmenší problém. Po herecké stránce propojila ztvárnění Vondráčkové i Kolářové. Chová se skutečně jako ona velká hvězda, přitom uvnitř zůstává zranitelná a citlivá. Radce se i na malém prostoru, který děj k rozvoji postavy nechává, podařilo roli ztvárnit uvěřitelně.

Sexy scéna Radky Fišarové

Na její premiéře dále vystoupili Jan Kříž, Jiří Korn, Dalibor Gondík, Richard Tesařík, Zbyněk Fric, Henrich Šiška, Antonín Moravec, Ondřej Izdný, Jana Fabiánová, Michal Pleskot, Betka Stanková a známá company v čele s Filipem Grögerem a Martinem peŠkem. Premiérové představení patřilo k těm nejpovedenějším, které jsem dosud viděl (a že jich nebylo málo), především Dalibor Gondík vypracoval svou roli k dokonalosti nebo Betka Stanková získala neuvěřitelný dar strhnout diváky i na velice malém prostoru. “Touha” zkrátka stále žije a pokaždé je vtipnější a vtipnější. Richard Tesařík nás opravdu pobavil svou textovou úpravou textové úpravy “Je to kozel v hoře, který potkal mrože.” a Dalibor Gondík strhl diváky při svém výkladu o smyslu představení a obzvláště dáma v první řadě na toto představení asi dlouho nezapomene. Jana Fabiánová nás stále baví při její scéně konkurzu, vynikající výkon.

Jan Kříž a Radka Fišarová při děkovačce

O představení toho u nás bylo napsáno již mnoho, pokud Vás zajímá ucelenější pohled na muzikál nebo porovnání alternací, doporučujeme naše starší články. Jen musím opět smutně podotknout, že zrušená živá kapela opravdu chybí. Škoda.

Bystrý čtenář a zájemce o hudební divadlo se jistě pozastavil nad faktem, že Radka Fišarová by měla být v tuto chvíli jedinou alternací hlavní role. Tomu tak ale není, v roli Karin občas zaskakuje Jana Vaculíková, kterou můžete znát jako Romanu z filmové podoby muzikálu – “Kvaska”. Viděli jsme ji při sobotní repríze. Stejně jako Radce Fišarové, ani jí nesluší blonďatá paruka, ale vzhledem k jejímu výkonu je to ten nejmenší problém. Celkově nás nezaujala, především hlasově nám na roli nepřišla příliš vhodná a herecky tápe. Samozřejmě, je to záskok, ale uplatnil bych zde přístup “jednou a dost”.

Na premiéru přišla Radku Fišarovou podpořit také Lucie Vondráčková a po představení se v produkci Divadla Kalich konal přípitek. My jsme u toho samozřejmě nechyběli, níže si tedy můžete prohlédnout další fotografie z představení i ze zmíněného přípitku.

Krásná momentka Martina peŠka

Sexy show ti tady holka (ne)sežerou

Dalibor Gondík stejně jako diváci nemůže vydržet po boku Martina PeŠpeka zcela vážný

Radka Fišarová jako Karin

Pomáhat a chránit aneb další povedená momentka

Nebreč a řekni mi jesli jsi si jistá!!!

Radka Fišarová

Ty hvězdo...

Radka Fišarová

Radka Fišarová jako něžný motýl

Na děkovačku doslova přitančila Lucie Vondráčková

Té se ihned ujal Martin Pešek

A Radky Fišarové zase Dalibor Gondík

A již se nacházíme na přípitku v produkci divadla

Lucie Vondráčková a Radka Fišarová

Hvězdy muzikálu se fotí a Martin peŠek nesmí chybět!

A na závěr půvabná Radka Fišarová sólo v zákulisí

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Petr Marek. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na email redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!

Adéla ještě nevečeřela již útočí na Prahu (dvoj recenze muzikálu)
Do Prahy přijela energická West Side Story (expresní dojmy)
Ostrava
Volá Londýn aneb nejslavnější britské muzikálové melodie zazněly v Ostravě

Je mi líto, ale ani tento muzikál mi nic neřekl…a přitom jsem z Kalichu byla zvyklá na takové skvosty jako Tajemství a i Krysař byl super…Ale Touhu s Jackem Rozprarovačem a Golemem řadím k nejhorším jaké jsem kdy viděla….Nejsou to špatné muzikály…ale jen na jedno podívání…

• FILP

No Tajemstvi nemusim vubec .Krysař stoji za podivání .JACK ROZPAROVÁČ je muj nej oblibenějši muzikál ,ktery sem viděl .

co je pravdy na tom že Touha už zkončila že by nedali ani ofiko dernieru tomu se mi nechce věřit