Recenze a reportáže

Muzikálový koncert „Děti ulice aneb Drž hubu a krok“


U nás na Musical.cz máme velice rádi i mladé talenty. Proto jsme si nemohli nechat ujít pozvání na muzikálový koncert letošních absolventů muzikálového herectví na JAMU „Děti ulice aneb Drž hubu a krok“ v brněnském Studiu Marta. „Jamáci“ (studující pod pegagogickým vedením herců Ladislava a Miroslavy Kolářových)  nezklamali a přichystali nesmírně zajímavý večer.

Už při vstupu do sálu jste v centru dění, na poházených matracích a polštářích jsou už přichystaní účinkující… hle, do podobného kufříku jsem si v dětství sbíral pohlednice… ruchy,  graffiti i nepořádek kolem  dávají na vědomí, že na ulici se za chvíli rozjede jeden velký mejdan (logicky za doprovodu nesmírně energické kapely).

Název „Drž hubu a krok“ je vlastně pro celý projekt nesmírně příznačný. Významnou, ne-li hlavní složku totiž v projektu totiž tvoří taneční umění bodydrummingu, které jak již název napovídá spoléhá na různá tleskání a dupání. Choreografie skvěle sestavila Carli Jefferson, anglická tanečnice dříve účinkující například ve známém projektu STOMP a spolupracující i s mnoha českými umělci a projekty.

Účinkující se navíc, pokud zrovna nezpívají, dorozumívají maximálně citoslovci.

Velice poutavou věcí je výběr písní, neboli dramaturgie. Té se studenti chopili sami (každý z nich si vybral po dvou sólových či duetových kouscích) a nutno říct, že si sestavili krásně chutné menu, zejména pro „fajnšmekry“.

Svým způsobem je i dost odvážné, neboť se zdaleka nedrží jen muzikálového šuplíčku. Hlavně ze začátku též pořádně zaswinguje, podnikne výlet do současného i trochu alternativnějšího světa pop-music („Wuthering Heights“ od Kate Bush bychom v tracklistu vážně nečekali, ale přesto v rámci něj vyzněla naprosto přirozeně, vážně!) A navíc, z 21 skladeb se dají za chronicky známé hity označit zhruba jen čtyři. Velká odvaha, sluší se až smeknout klobouk.

Leč tahle dálnice vedoucí od „Dreamgirls“, přes „West Side Story“, „Chess“ „Rent“ a „Spring Awakening“ až po dojemný konec, který obstarala melodie Michela Legranda z „Yentl“ je zkrátka vystavěna velice zábavně a navíc je solidně předvedená. Kompletní tracklist naleznete na konci článku. V režii Charlotte Doubravové (sama je i účinkující, neboť je jednou ze studentek) se dokonce písně podařilo propojit tenkou příběhovou, či spíše vztahovou nitečkou, aby nikterak nevadilo, že některé písně mají české texty, jiné naopak zůstávají v originále. Propojovací nitce nechybí spousta humoru i trochu toho smutku.

Hned na začátek nastoupil velmi těžký kalibr  – nádherná píseň skupiny Queen „Somebody To Love“ s hlavním vokálem Andrey Březinové a nutno říct, že stěžejní vícehlasá část písně byla předvedena naprosto dokonale. (To píše člověk, který má Queeny naposlouchané odpředu dozadu). Za další strhující čísla bychom označili: Moniku Havlíčkovou s nápaditou interpretací hitu z „Hairspraye“Big, Blonde and Beautiful“ (tu jste mohli vidět už na předvánočním koncertě Roberta Jíchy),  „Put Your Hand In The Hand“ Lukáše Graci, populární duet z „Rentu“ „Take Me Or Leave Me“ Markéty Kalužíkové a Markéty Švábové, nezklamal ani duet z „West Side Story“ Charlotte Doubravové a Zuzany Smijové.  Aktéři se nesnažili ve svých písních stylizovat do postav z jednotlivých muzikálů (například Martin Dobíšek v árii z „Jesuse“ „Jak ze sna procitám“, či Ján Hyža v „Where I Want To Be“ z „Chess“ ), ale zůstávali svou postavou, z čehož vycházely i drobné úpravy frázování a podobně. Skladby tudíž nezněly úplně tak, jak jsme třeba zvyklí, byla v nich často víc než kapka osobitosti.

Je pravda, že občas divácké očičko od některého interpreta sklouzlo jinam, ale to jen proto, aby se pokochalo, kterak si jeho kolegové výstup náramně užívají, i nějaká ta legrácka se našla.

O výkonech Aleše Slaniny už zde  bylo hlavně v recenzích na „Mozarta!“ a „Hello Dolly“ napsáno v superlativech dost a dost. Jak jeho duet s Radkem Hubem „Steppin‘ To The Bad Side“ z „Dreamgirls“, tak známá árie z  „Josefa a jeho úžasného pestrobarevného pláště“ „Brány jsou zamčené“ opět vyzněly fantasticky, Aleš by mohl v populární MdBácké inscenaci v hlavní roli určitě občas alespoň zaskočit.

Na závěr zazněla temperamentní medley takřka všech čísel večera , lepší třešničku letošní absolventi na svůj dobře upečený dort jistě usadit nemohli. Ke dvěma z nich, konkrétně Aleši Slaninovi a Monice Havlíčkové se ještě brzy vrátíme v jiném článku.

Poslední představení Dětí ulice se koná již zítra ve středu 26. 5. 2010, takže (zejména Brňáci) s návštěvou příliš neváhejte. Poznámka na závěr: Tracklist se může lehce pozměnit.

Tracklist:

Somebody to Love („We Will Rock You“) – Andrea Březinová

I Let A Song Go Out Of My Heart (hudba: Duke Ellington) – Martin Dobíšek

The Boy Does Nothing – Markéta Švábová

Steppin‘ To The Bad Side („Dreamgirls“) – Aleš Slanina, Radek Hub

Don’t Rain On My Parade („Funny Girl“) – Alena Knoflíčková

Maria („West Side Story“) – Ján Hyža

Out Tonight („Rent“) – Markéta Kalužíková

Heaven On Their Minds/Jak ze sna procitám („Jesus Christ Superstar“) – Martin Dobíšek

Big, Blonde and Beautiful („Hairspray“ – s českým textem) – Monika Havlíčková

Put Your Hand In The Hand – Lukáš Graca

For Once In My Life/Já žil, jak jsem žil (z repertoáru Stevie Wondera) – Radek Hub

Wuthering Heights (z repertoáru zpěvačky  Kate Bush)  – Zuzana Smijová

A New Life/Začít znovu („Jekyll&Hyde“) -Andrea Březinová

Where I Want To Be („Chess“) – Ján Hyža

Take Me Or Leave Me („Rent“) – Markéta Kalužíková, Markéta Švábová

If You Hadn’t But You Did („Two On The Aisle“) – Monika Havlíčková

A Boy Like That/Zabil ti bratra („West Side Story“) – Charlotte Doubravová, Zuzana Smijová

Don’t Do Sadness/Nerad se trápím („Spring Awakening“) – Lukáš Graca

Close Every Door/Brány jsou zamčené („Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť“) – Aleš Slanina

A Piece of Sky/Nebe lán („Yentl“) – Charlotte Doubravová


Recenze a reportáže
„Nikita“ předvedla show, „Šachmat“ vážné taneční představení
Recenze a reportáže
Recenze: Muzikál „Ať žije rokenrol!“ se topí v průměrnosti (+ video)
Recenze a reportáže
„Lucrezia Borgia“ pozvedá úroveň pražské muzikálové scény
  • Vlaďka:)

    Měla jsem tu možnost tohle představení vidět dvakrát a opravdu souhlasím téměř se vším.. strašně jsem si to užívala, fakt to stálo za to! akorát mi to vždycky hrozně rychle uteklo:)
    Letošní absolventský ročník je vůbec dost dobrý… z čeho jsem teda ještě naprosto unešená je muzikál Gentlemani v jejich zpracování… škoda, že už ani jednu z těch věcí neuvidím, ale jako obrovský zážitky ve mě zůstanou!! :)


  • Ondřej Doubrava

    Gentlemany jsem měl taky v plánu stihnout, ale vracet se věčně nočním autobusem do Prahy je poměrně nepraktické, rád ale slyším, že se to povedlo. Ano, těch 21 písniček uběhne jako nic :-)


  • Vlaďka:)

    Jako o tom, že tam Juan Slanina fakt perlí se ani zmiňovat nemusím.. to si každý domyslí.. stačí si vzpomenout na Mozarta či Kornelia:P ale kdo mě teda dostal, byl „Prcek“ Radek Hub:) Do tý jeho postavy se každej prostě musí zamilovat :o) a vůbec, hrál skvěle, ten kluk má taky něco v sobě… škoda, že se zatím na velkých scénách objevuje jenom v company.. ale já věřím, že jeho čas ještě přijde! :)
    „Juan je frajer, achjo!“ :D


  • Carli Jefferson

    Diky za komentar….Jenom jsem Anglicanka!!!! Ne Americanka…..jsou jiny!!!! carlijefferson@hotmail.com


  • Roman

    Bylo mně velkým potešením poznat jednu velkou “ Loďˇ Bláznů“ :)