Muzikál “Robin Hood” zahájil zkoušky povedenou tzv. sedací zkouškou

22. června 2010 se v Divadle Kalich konala tzv. “sedací zkouška” nového muzikálu G. Osvaldové a O. Soukupa “Robin Hood” v režii Jána Ďurovčíka. Na zkoušce jsme slyšeli celý muzikál v téměř všech alternacích a máme pro vás krátké preview toho, co můžete od nového muzikálu čekat. Jisté je jedno, hudebně to bude opět vynikající! Více informací naleznete uvnitř článku, který je doplněný fotografiemi ze zkoušky.

Takhle to v Divadle Kalich vypadalo

V Divadle Kalich nás uvítal sám režisér a choreograf Ján Ďurovčík, který nás seznámil s nezbytnými pokyny, kterých se vybrané redakce musely držet. Poté jsme již byli uvedeni do sálu, kde po několika technických úpravách sedací zkouška začala. Slyšeli jsme celý muzikál, od začátku do konce, každou píseň zpívaly všechny alternace a celkově jsme v divadle strávili tři hodiny poslechem písní, které většina diváků uslyší nejdříve na slavnostních premiérách 1. a 2. září 2010. Zpívalo se na pracovní podklady, které přesto zněly velice dobře. “Hudba je kompletně dopsána. Momentálně dokončuji orchestrace a natáčíme jednotlivé nástroje,” popisuje aktuální stav autor hudby Ondřej Soukup.

Jan Kříž

Na jevišti Divadla Kalich usedli téměř všichni sólisté a členové sboru, chyběl pouze Robin Václav Noid Bárta, na jehož pěvecký projev jsme byli velice zvědaví, ale zatím si musíme počkat. Za Robiny Hoody jsme tedy viděli Jana Kříže a Jána Jackuliaka, který je známý z Městského divadla Brno a skupiny All X. Výkony Jana Kříže jistě většina našich čtenářů zná a není třeba konstatovat, že byl opět skvělý, ale zajímal nás spíš kontroverzní Jackuliak. Ten má četný tábor fanoušků, ale i zarytých odpůrců, zejména díky jeho ztvárnění Jidáše v brněnském nastudování slavného “Jesus Christ Superstar”. Jeho Robin Hood byl však vynikající, hlasově barevný, projev procítěný a celkově nás jeho výstupy bavily.

Mariany jsme slyšeli všechny tři. Nejnovější objev Martina Bártová se opět potkávala s mírnou nejistotou, ale pěvecky byla vynikající, stejně jako Lucia Šoralová. Zajímala nás Nela Pocisková, na české scéně neznámá, přesto velice talentovaná dívka. Místy byl znatelný slovenský přízvuk, na kterém však tvrdě pracuje s logopedem, takže věříme, že do premiéry zvládne vše odstranit.

Obsazení muzikálu

Robin z Loxley – Václav Noid Bárta, Ján Jackuliak, Jan Kříž
Lady Mariana – Lucia Šoralová, Nela Pocisková, Martina Bártová
Šerif z Nottinghamu – Kamil Střihavka, Martin Pošta
Čarodějnice – Leona Machálková, Radka Pavlovčinová
Herne / Biskup z Nottinghamu – Petr Dopita, Petr Opava
Malý John – Jiří Zonyga, Lešek Semelka
Guy z Gisburnu / Král Richard Lví srdce – David Suchařípa, Zdeněk Podhůrský
Komorná – Alžběta Stanková, Michaela Doubravová
Asiat – Jan Karásek, Bedřich Levý
Mnich Tuck – Henrich Šiška, Michal Pleskot

Zbojníci:
Filip Gröger, Viktor Polášek, Petr Šudoma, Petr Novotný, Lukáš Kantor, Oldřich Smysl

Toto obsazení není zcela aktuální, podívejte se na nové finální obsazení!

M. Dubský, O. Soukup a J. Ďurovčík

Účinkující se učili písně z demo nahrávek a samozřejmě mají za sebou korepetice, takže všechny výstupy byly připravené a jako na každé zkoušce se dostavily výpadky textů. Nebudeme se pouštět do rozsáhlých hodnocení, vše je v pracovní fázi, ale prostor si zaslouží Soukupova hudba a texty Gabriely Osvaldové. Práce této autorské dvojice byla oceňována již v předchozích muzikálech “Johanka z Arku” a “Elixír života” a nejinak tomu bude i v případě nového “Robina Hooda”. Hudba je spíše rockovější, objevují se v ní motivy typické pro zbojnické prostředí a vůbec celou dobu, ve které se muzikál odehrává. Obsahuje jak dynamické sborové scény nebo energické duety, tak i krásné lyrické písně. Místy se dal zaslechnout znatelný Soukupův rukopis, několik vteřin hudby bylo velice podobné “Johance”, ale jelikož se jedná o pracovní podklady, nebudeme dělat předčasné závěry. Jedno je jisté – hudba je velice originální a na poli české muzikálové scény nadprůměrná. Texty Gabriely Osvaldové jsou taktéž originální, její slovní hříčky i lyrické pasáže nás neskutečně baví a těšíme se, až je uslyšíme v ucelené podobě představení.

Leona Machálková, Kamil Střihavka

V muzikálu samozřejmě je i ústřední motiv zbojníků známý z odvysílané castingové show (“Hu ha”), který v písni “Kdo se bojí nesmí do lesa” je opravdu skvěle využitý a jde o jednu z nejlépe zapamatovatelných melodií (těch je tam ovšem více). Třikrát jsme slyšeli i již představený duet “Až se zblázním”, který jsme si navzdory prvotní nejistotě velice oblíbili. Tato píseň bude v interpretaci Václava Noida Bárty a Lucii Šoralové v horizontu následujících několika týdnů nasazen jako singl do českých rádií. Samotné CD se bude natáčet taktéž v průběhu letních prázdnin a vyjde již k premiéře.

Těsně před dokončením je také výroba složité scény muzikálu dle návrhu výtvarníka Martina Černého. “Vznikají monumentální kulisy, jaké na jevišti Divadla Kalich ještě nestály, zapojujeme nové technologie. Jsem rád, že Martina inspirovalo naše divadlo zase úplně jiným způsobem než předchozí scénografy. Kvůli Robinu Hoodovi posilujeme technologickou vybavenost divadla, na které jsme si vždycky zakládali,” hodnotí producent a ředitel divadla Michal Kocourek. Dodává také, že zájem o vstupenky stále neutuchá ani v letních dnech, kdy lidé myslí spíše na dovolené než na podzimní kulturní život. Vstupenky jsou v prodeji v síti Ticket Art.

Na závěr se dá jen popřát hercům a tvůrčímu týmu hodně štěstí, energie a pohody při zkouškách, které budou od 12. července 2010 intenzivně probíhat celé léto. A my vám slibujeme, že i přes léto budeme tento muzikál sledovat a již v hledáčku máme další letní akci, která s muzikálem souvisí, a my na ní nebudeme chybět!

Radka Pavlovčinová, Martin Pošta

Pánská company v akci

Michaela Doubravová

Ján Jackuliak

Henrich Šiška

Michal Pleskot

Lucia Šoralová

Nela Pocisková

Martina Bártová

Nela Pocisková a Ján Jackuliak

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Petr Marek. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na email redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!

Hudební divadlo Karlín odpremiérovalo muzikálovou revue JAK SE DĚLÁ MUZIKÁL (+ video)
“Hračky” – zábavná nostalgická jízda (a ještě navíc muzikálová)
Horečka sobotní noci se v prosinci rozloučí s Divadlem Kalich
  • Zuza

Kam se poděla Jana Fabiánová, která měla hrát čarodějnici?

Jo, to tuší asi jenom producenti :). Ty předběžné obsazení se mění dost často…

• Briseis

Myslím, že dali přednost “známější” Radce :)

I Míše, měla hrát i pokojskou…

• Líba

Martin Novotný nebo Petr Novotný? Pokud se nemýlím, tak na fotce vidím Petra.

Zase… asi už přestanu o Petrovi úplně psát :).

Pavle, nic si z toho nedělej, já mám tohle s bratranci Dykovými. :-)

Kluci nějakých písniček se asi určitě nedočkáme viďte :)))

na konkurenčním webu píší že Kamila S. alternuje David Weingartner…??

To nevíme, v oficiálních materiálech od divadla není uveden, třeba bude jako understudy. Na téhle zkoušce byl jen v publiku. A písniček se bohužel nedočkáte, toto byla opravdu ochutnávka pouze pro těch několik přítomných novinářů, ale v Kalichu je taková ta tradice “press show”, takže ke konci prázdnin se třeba můžeme těšit přímo na ochutnávky už z muzikálu.

Tome, my máme opravdu takový hezký zvyk, že dokud něco není černé na bílém, tak to zkrátka nezveřejňujeme (kromě změn, které ale pocházejí z oficiálních zdrojů), já jsem také mohl v podstatě “profláknout” angažmá rodinného příslušníka mnohem mnohem dříve, Míša si to dokonce hned napsala na Facebook ;-) , ale stát se může ledacos. O Davidovi se šušká už delší dobu, roli by si určitě zasloužil, ale v otázce jeho angažmá si některé zdroje (ano, je jich víc) dle mého názoru ještě hodně troufají. Uvidíme…

• Roman

Já nevím, stejně mi tenhle projekt přidej přehnaně medializovaný. Reklama musí být, ale tohle je moc. Excalibur se hraje sedm let a prakticky bez mediální podpory. A ohledně scény? Co chtějí v Kalichu vymyslet? Další papunelkové klišé jako byl Hamlet či Jack rozparovač? Proč dělat z komára velblopuda? Věřím, že to bude další příjemné představení, které potěší, ale myslím že není v možnostech divadla Kalich vytvořit něco víc.

Excalibur se hraje sedm let, ale poslední cca tři roky stylem jedno představení měsíčně, byly doby, kdy se hrál i míň. Za takových podmínek přežije sedm let většina muzikálů. A mně přijde, že každým novým kusem vytváří Divadlo Kalich něco víc. Zatímco třeba v Broadwayi jsou scénografie stále o tom samém, v Kalichu je každé představení originální. Líbí se mi, že zužitkují každý milimetr prostoru a přestavby jsou vždy rychlé. A co se týče té medializace, je to standardní, castingová show moc rozruchu nezpůsobila a u nás se přímo Robinovi věnujeme jako dalším projektům, netajíme se ale tím, že to je velice očekávaná premiéra a už ta hudba mě utvrdila.

• Marek

Betka Stanková skončila, divadlo prý neakceptovalo její omluvu z první zkoušky, tak jí vyšoupli.

Přesně tak, medializace je standardní, rozhodně je ale hezké, že vyvoleným dali nový muzikál poslechnout. Jo, kdyby se tak zase dělaly zase ty velké televizní dokumenty, to by teprv byla medializace… Tohle je jen kapka v moří.

Marek: Tak jestli to je pravda tak at se de Kalich vycpat takovou ohromnou posilu nechaj odejít a radči tak nechaj Míšu. Promin Ondro.

• Jiří K.

Cože???
    Tak nejřív Fabiánová, teď Betka Stanková…

Taky se divím nakonec vyšoupnou ještě Leonu a místo ní obsaděj Ochmanovou.

• Briseis

Když vyšoupli Betku, tak se divím, že tam zůstal Noid, který taky nepřišel, ale chápu – je to hvězda :))

• Jaroslav Panenka

Na vysvětlenou: Betka Stanková z obsazení nezmizí, jen se svým přístupem, který zatím není stoprocentní jako u ostatních, nechtěně zasadila o ještě jednu alternaci své role. Marie jistě bude vydatnou posilou a pokud jde o Míšu D., mohu Vás, Zdeňku, ujistit, že ta v té roli bude zářit – to bylo patrné už ze sedací zkoušky. Byla opravdu skvělá.
    S Janou Fabiánovou je to jiný případ – role čarodějnice se nakonec ukázala být mimo její hlasový rozsah. Na tom se s Ondřejem Soukupem shodli a s Janou jsme se v oboustranné pohodě rozloučili. V dalších projektech Divadla Kalich samozřejmě zůstává a jistě se pro ni v budoucnu najde další příležitost. Jaroslav Panenka, tiskový mluvčí Divadla Kalich

Jaroslav Panenka: Děkujeme za sympatické uvádění věcí na pravou míru. ;-) Určitě pak dejte vědět až bude obsazení finální, všechny bude jistě zajímat, zdali uvidíme na jevišti Davida, či nikoliv… Pro ostatní: Zvykejte si, že v muzikálovém světě se věci mění velmi často.

pro Romana: naprostý souhlas.
    pro Pavla: Byly doby, kdy se Excalibur hrál 9x týdně a že bylo vyprodáno…

• Pavel

Čili je potvrzená i slovenská premiéra, chvíli po té naší. ;-)

Teda, myslel jsem že to Vaškovi s Luckou sedne víc…Honza, a dokonce i Martina se poslouchali přijemněji…ale je to jenom jedna písnička

• Pavel

Prostě to Kalich letos rozjel ve velkým.
    Právě je to jen jedna písnička, jsem zvědavej na celek.

• Míša Doubravová

Díky všem fanouškům ! Vážně jste SUPEEEEEEEEEEEEEER ! A ještě něco : MILUJU TĚ MÍÍÍÍÍLO ! :-) PS:Tak by to MÍŠA napsala neeeeeee ?

Od toho zdejší diskuze nejsou, pokud si chcete někoho imitovat, napodobovat, zesměšňovat či cokoliv jiného, hledejte si útočiště jinde, Blesk.cz nebo Super.cz jsou ideální místa pro různá stvoření, které si vybíjí na diskuzích nějaké své vlastní problémy, sem nám to prosím netahejte. Jakékoliv cílené urážky a vydávání se za cizí lidi zde netrpíme a další vaše podobné příspěvky budou smazány. Slušným diskutujícím, kterých tu máme naštěstí drtivou většinu přeji hezký den!

• elen

Strašně moc mě a moje známé mrzí, že se do obsazení nedostal David Weingartner. Těšili (spíš těšily) jsme se na něj hodně a je to pro nás velké zklamání.