Muzikál „Robin Hood“ se novinářům předvedl na excelentní press show (+ video záznam)

Ve středu 18. srpna se v Divadle Kalich konala press show k novému muzikálu G. Osvaldové a O. Soukupa “Robin Hood“, na které bylo představeno sedm téměř hotových ukázek z muzikálu. My jsme tam samozřejmě nechyběli a kromě klasické reportáže, hodnocení a fotografií vám přinášíme kompletní video záznam všech prezentovaných ukázek.

Představitelé Robina Hooda

Premiéra muzikálu „Robin Hood“ se blíží každým dnem a Divadlo Kalich opět uspořádalo pro novináře press show s ukázkami. „Toto je pro mě novinka,“ říká Ján Ďurovčík o tradici těchto „předváděček“. Premiéry muzikálu se odehrají již za 14 dní, konkrétně 1. a 2.září 2010 a jistě se dá mluvit o jedné z nejočekávanějších premiér sezóny. Ať už kvůli prověřenému autorskému duu Gabriela Osvaldová – Ondřej Soukup, či vysokému hodnocení režiséra Jána Ďurovčíka nebo také ze zvědavosti, jak si s rolemi poradí účastníci castingové show „Robin Hood – Cesta ke slávě“, kterou vysílala TV Prima.

Přítomným novinářům bylo předvedeno celkem sedm scén z muzikálu. Režisér Ján Ďurovčík nás upozornil, že ještě není vše dotažené k dokonalosti a některé technické detaily také nejsou vyladěny. Navzdory tomu byly všechny ukázky profesionálně a bezchybně předvedeny. Upozorňujeme, že hodnocení níže náleží pouze viděným ukázkám a výkonům a že na závěrečný verdikt si samozřejmě musíme počkat až do premiéry.

Kompletní seznam videí z press show “Robina Hooda”

Kamera a střih – Radek Janda

NYNÍ SE VÁM ZOBRAZUJE POUZE PRVNÍ VIDEO, DALŠÍMI VIDEI MŮŽETE LISTOVAT KLIKNUTÍM NA ŠIPKY ČI SEZNAM VIDEÍ VE SPODNÍ ČÁSTI PŘEHRÁVÁNÍ. PRO PŘEHLEDNĚJŠÍ ZOBRAZENÍ VŠECH VIDEÍ MŮŽETE NAVŠTÍVIT NÁŠ YOUTUBE KANÁL.

Pro detailní popisky a kompletní zobrazení na stránkách YouTube následujte tento odkaz:

První ukázkou byla píseň s poněkud zvláštním názvem „Bla, bla a tak dál“, která pojednává o návratu Robina do jeho domoviny, kde zjišťuje, že se již není ke komu a ani čemu vrátit. Tato píseň byla komponována a viděli jsme v ní postupně všechny tři alternace Robina. Ján Jackuliak je dle předpokladů nejlepším hercem, Václav Noid Bárta zase zní jako největší tvrďák a Jan Kříž je takovou kombinací obojího, ovšem jeho Robin lamentující nad hrobem je těžko uvěřitelný a ve srovnání s kolegy (které zde bylo opravdu zřetelné) je příliš milý. Opět by se tedy měla opakovat slova, která před půl rokem zazněla na jeho účet v castingové show – Měl by zhnusnět. Inscenačně je píseň velice dobře zpracována, a ačkoliv je hudba Ondřeje Soukupa jednou z největších předností tohoto muzikálu, tak konkrétně v této písni některé pasáže velice připomínají „Johanku z Arku“. I přes znatelný rukopis byla tato ukázka skvělým zahájením.

Ján Jackuliak

Jan Kříž a Bedřih Lévi

Václav Noid Bárta

Stejně jako tři Robinové, tak v následující ukázce vystoupily tři Mariany, a to v lyrické písni „Ten javor“. Jako první předstoupila před diváky velice nejistá Martina Bártová, na které je znatelné, že „Robin Hood“ je její první muzikálovou zkušeností a na jevišti se teprve rozkoukává. Nebude pro Bártovou tato hlavní role ve velkém muzikálu na poprvé příliš velké sousto? Uvidíme na premiéře… Velké sousto to však rozhodně nebude pro Nelu Pociskovou, která je opravdu talentovaná školená zpěvačka i herečka. Její výrazové prostředky by skutečně mohly jít příkladem mnoha českým muzikálovým zpěvačkám. Třetí Marianou je Lucia Šoralová, ke které snad lze dodat jen to, že je to stále „stará dobrá“ Lucia s dobrým zpěvem a stále stejným výrazem. Na jevišti však působila suverénně. Bez kontextu představení nebyla tato píseň příliš zajímavá a byla možná až přespříliš lyrická.

Mariany Bártová, Šoralová a Pocisková

Následoval jeden z nejpovedenějších českých muzikálových duetů, a to záporácký „Pravda je vřed“. Opět jsme mohli vidět obě alternace rolí Čarodějnice a Šerifa. Při této písni trochu odbočíme a pochválíme opravdu zajímavou scénografii Martina Černého, skvělé kostýmy Romana Šolce a především velice efektní light design Pavla Dautovského, který dodává všem scénám šťávu. Zpět ale k již v první větě vychválenému duetu. Velice zvědaví jsme byli na Radku Pavlovčinovou, která taktéž prošla castingovou show a „Robin Hood“ je její první divadelní zkušeností. Na rozdíl od kolegyně Bártové je však na jevišti zcela suverénní, pěvecky bezchybná a s velkým hereckým výrazem. Pavlovčinová rozhodně patří k největším překvapením a smekáme před ní. Šerif Martin Pošta také velice překvapil, po ne zrovna povedeném Garciovi v „Carmen“ se opět představuje ve skvělé pěvecké i herecké formě a lze vidět, že role ho baví a sedne mu. V polovině duetu přišly na řadu hvězdy muzikálu – Leona Machálková a Kamil Střihavka. Oba byli skvělí, i když o uvěřitelnosti zla v Kamilu Střihavkovi by se dalo dosti spekulovat, ale větší energii a snahu jsme cítili spíše z Pavlovčinové a Pošty. I tak je tato ukázka rozhodně v našich očích tou nejlepší.

Martin Pošta a Radka Pavlovčinová

Kamil Střihavka a Leona Machálková

Čtvrté číslo bylo opravdu zajímavé, jednalo se o taneční scénu „Souboj“. Zápasili mezi sebou Robin Václav Noid Bárta a Mariana Nela Pocisková. Ano, Václav Noid Bárta tančil a zvládl to opravdu velice dobře, stejně tak Pocisková. K této ukázce není moc co dodat, to musíte vidět sami.

Souboj Václava Noida Bárty a Nely Pociskové

V další ukázce jsme se přenesli na popraviště, kde v písni „Kdopak je rytíř“ zazpívali před svou smrtí obě alternace role Malého Johna. Petr Opava byl opravdu velkým překvapením, hlasově i výrazově se vymanil ze svého standardu a předvedl skvělý výkon. O herecký výraz se snažil i Jiří Zonyga, ale tomu je spíše souzeno zůstat dobrým rockovým zpěvákem. Malý herecký prostor zde získala i Martina Bártová, která prosila Šerifa Kamila Střihavku o milost, ale svůj herecký výkon musí opravdu ještě vylepšit, protože zatím to příliš dobře neznělo.

Petr Opava, Petr Novotný a Jiří Zonyga

Předposlední ukázkou byla energická živá píseň „Mary a Ann“, kterou sólově zpíval Jan Kříž za přítomnosti company a dalších členů hereckého týmu, ze kterých opět energií vyčnívala Michaela Doubravová. Píseň byla opět odzpívána „po Křížovsku“, zajímavější však byl excelentní taneční závěr. Ján Ďurovčík skutečně dává všem členům hereckého týmu zabrat a na výsledku je to opravdu pozitivně znát. Všichni tančili jako o život a vysloužili si opravdu velký potlesk.

M. Doubravová, L. Šoralová a J. Kříž

Závěr scény "Mary a Ann"

Na závěr zazněl již dobře známý ústřední duet „Až se zblázním“, který byl opět komponovaný, a zazpívali si v něm všechny alternace hlavních rolí. Hodnocení zůstává stejné jako výše, nejzajímavějším párem se zdá Jackuliak – Pocisková, kteří kombinují velice dobrý zpěv a ještě lepší herecký výraz. Uprostřed zůstávají Noid Bárta – Šoralová, kteří oba vynikají ve zpěvu, zatímco výraz je odsunut na druhou kolej, pomáhá jim však fakt, že typově se zdají nejpřesnější. Překvapivě nejméně zatím zaujal pár vybraný v castingové show Kříž – Bártová. Kříž navzdory bohatým zkušenostem ničím nepřekvapil a jako zbojník typově příliš neoslňuje a Bártová doplácí na nulové zkušenosti, což je opravdu velice znát. Snad se to po několika reprízách odbourá.

Ján Jackuliak a Nela Pocisková

Václav Noid Bárta a Lucia Šoralová

Jan Kříž a Martina Bártová

Zapomenout nesmíme na Skřety. Jak to již bývá, každý muzikál s vážným tématem a dramatickým dějem musí mít své odlehčení. Je trochu překvapující, že na toto klišé přistoupila i Gabriela Osvaldová a zakomponovala do scénáře komickou dvojici skřetů. Dva z nich celou press show moderovali, převtěleni do svých rolí, a to Ivan Vodochodský a Zdeněk Podhůrský. Nejen že umělecká hodnota všech jejich výstupů byla nulová, ale těžko by se v jejich dialozích našel nějaký povedený vtip. Teď jen doufáme, že jejich výstupy v muzikálu budou sofistikovanější a umírněnější, protože i takovéto vsuvky mohou zkazit celou atmosféru díla (vzpomeňte si na „Krysaře“, který se již stal spíše komedií než dramatem).

Skřetí moderátoři

Očekávání jsou veliká, viděli jsme mnoho překvapení i nějaké to mírné zklamání. Ostatně, na vše se můžete podívat sami v našich ukázkách a budeme rádi, když se s námi podělíte o vaše názory a hodnocení v komentářích pod článkem.

Tisková konference

Po krátké přestávce se na jevišti Divadla Kalich konala tisková konference, kde všichni přítomní členové tvůrčího i hereckého týmu komentovali zkoušky. Vesměs zaznívalo to samé, všichni jsou potěšení, že mohou spolupracovat s tímto týmem a podílet se na tomto muzikálu. „Jsem nadšen,“ prohlásil autor hudby Ondřej Soukup. „Jsem šťastná, že si konečně můžu zazpívat v díle Gábiny Osvaldové a Ondřeje Soukupa,“ svěřila se Leona Machálková. „Baví mě to,“ řekl Martin Pošta. „Baví mě režijní pojetí, které vytváří emoce. Pan režisér je velice přístupný našim nápadům,“ dokončil své povídání Pošta. Herci však také rádi vtipkují, Václav Noid Bárta odmítl cokoliv říkat a slovo předal Janu Křížovi. Za to Ivan Vodochodský okomentoval své postavení v divadle tak, že „tu nejsem za herce, ale za kuchaře“. Nejvíce kolegy pobavil Kamil Střihavka: „Jsem tu v kolektivu velice oblíben, protože jako jediný mám placené zkoušky, takže při rauch pauze vždy stojím mimo všechny hloučky.

O „Robina Hooda“ je velký zájem, prodalo se již 15 000 vstupenek, ale zájem není jen z tábora českých diváků. O muzikál se aktivně zajímají i producenti z jihokorejského Soulu, které zaujal natolik, že ještě před českou (světovou) premiérou chystají uvedení i na tamní scéně, kde uspěly i předchozí muzikály Divadla Kalich „Jack Rozparovač“ a „Hamlet“.

Na závěr ještě připomínáme charitativní koncert, který se bude konat 25. srpna 2010 a zazpívají na něm hvězdy muzikálu „Robin Hood“. Ve veřejné premiéře zazní také písně z „Robina Hooda“. Více informací naleznete v naší pozvánce.

Skupinová fotografie

Radka Pavlovčinová

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Tomáš Král. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na e-mail redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!

Sněhurka v Divadle Hybernia nemá trpaslíky, ale závodníky a k tomu velkou dávku humoru
“Tajemství Žlutého hřbetu” – detektivní crazy úlet na Orlí
FANTOM OPERY znovu ovládl Prahu