“Casanova” v Divadle Broadway je čistým průměrem (+ videosestřih)

Ve čtvrtek 23. května 2013 měl v Divadle Broadway slavnostní pražskou premiéru muzikál Zdeňka Bartáka a Petra Markova „Casanova“ v režii Filipa Renče. Každý další titul tohoto pražského kulturního stánku je u nás očekáván zároveň s obavami i neskromnou nadějí na zlepšení dosti umělecky podprůměrné pověsti divadla. Jak dopadl nejnovější titul „Casanova“?

Kriticky hodnotit muzikály Divadla Broadway je asi jako ve filmovém světě recenzovat filmy Zdeňka Trošky. Tato díla nejsou určena pro odbornou kritiku a nemají žádné ambice, aby o nich filmoví/divadelní vědci nadšeně rokovali desítky let po premiéře. “Casanova” je typickým příkladem takového titulu “pro diváky”, ale pojďme to vzít od začátku…

Úvodní souboj

Úvodní souboj

Casanova“ měl světovou premiéru loňské léto na zámku Hluboká nad Vltavou v oblíbené letní open-air produkci Zdeňka Pikla. Autoři Zdeněk Barták a Petr Markov tak navázali na spolupráci při projektech „Romeo & Julie“ a „Jedna noc na Karlštejně“. Osobně jsem toto premiérové uvedení neměl příležitost navštívit [fotoreportáž Kristýny Junkové z Hluboké], takže jsem se s muzikálem poprvé setkal při pražském uvedení, které v režii Filipa Renče údajně doznalo mnohých změn.

Muzikál není prvoplánově biografií slavného svůdníka, soustředí se na jeho pozdější léta na zámku Duchcov a vše se točí kolem návštěvy hraběnky Karolíny z Dubna a jedné sázky. Děj je laděný velice komediálně, některé scény působí až parodickým dojmem. Libreto Petra Markova se také několikrát uchýlí k dramatičtějším pasážím, které v tom všem divácky vděčném humoru působí jako pěst na oko. Postavy jsou přehnaně karikaturistické, máme tu sexuchtivou hraběnku, německého vlasteneckého komořího nebo téměř senilního hraběte. Objevné repliky jako „Gon Dovany“ jsou zřejmě tak vtipné, že se dokonce musejí několikrát zopakovat. Retrospektivní způsob vyprávění u stolu pak silně evokuje „Barona Prášila“ stejných autorů.

Filip Antonio

Filip Antonio

Také hudba Zdeňka Bartáka často připomínala předchozí díla stejného autora, ale to se ostatně stává i takovým velikánům jako je např. Andrew Lloyd Webber. Po nadějné předehře bohužel přišlo spíše hudební zklamání. Hudba celkovým dojmem působí ploše a nevýrazně, sice se snaží navodit zámeckou atmosféru a podpořit hravými melodiemi komické ladění díla, ale výsledek vyznívá průměrně. V paměti mi uvízly jen dvě písně, a to „Hleď vzhůru k výšinám“ a „Ameriko má“. K lepším hudebním momentům ještě patřily árie o otci komtesy Adély, markýzova píseň o cti a dopsaná píseň hraběte Josefa Emanuela Valdštejna na konci druhé půle představení. Vyloženě vtíravým dojmem působila Bednářova píseň „Pan důležitý“ a k zastaralé operetce sklouzávala píseň hraběnky „Kavalír“.

Eliška Ochmanová a Josef Vojtek

Eliška Ochmanová a Josef Vojtek

Nejslabším článkem inscenace je režie Filipa Renče, která využívá ta největší muzikálová klišé (vyjíždění na jevištních stolech při refrénech, nevhodné tančení v pozadí při sólových písních) i tradiční komerční kýče (projekce na LED panelech). Vše je velice názorné a doslovné, pokud komtesa zpívá o smrti svého otce, samozřejmě se na jevišti odehrává vzpomínková sekvence se zabitím otce, atd. Vedení herců pak spočívalo pravděpodobně v co největším přehrávání, protože to je jediný prostředek k vytvoření komické situace. Když k tomu připočítáme tristní, špatně secvičené, šermířské scény (úvodní souboj), fádní choreografie Petry Parvoničové a několik trapně estrádních scén (“Fracek”), je jasné, že výsledný inscenační dojem nebyl zrovna nejlepší. Celé představení bylo bez šťávy, energie a nápadu. Zkrátka zlatý průměr, který nenadchne a neurazí.

Pozitivně lze hodnotit scénografii Martina Černého, tentokrát se neexperimentovalo s pokusy o modernizaci, takže se jedná o klasicky historickou výpravu. Ve stejném duchu jsou i krásné dobové kostýmy Romana Šolce. Scéna umožňuje rychlé změny prostředí, zatmívaček je minimální množství. Celkový výtvarný dojem ruší jen tradiční LED panely, na které jsou promítána kýčovitá prostředí, mečíky, klavír nebo i neurčité vizualizace. Jedná se o pátý muzikál, ve kterém jsou panely umístěné a již nyní uzavíráme sázky, zda se s nimi opět shledáme i v září na “Mata Hari”.

Videosetřih z premiéry muzikálu “Casanova”

Titulní roli Casanovy na premiéře ztvárnil Josef Vojtek. Paradoxně má tato role docela nevýrazný prostor, zastiňují ji svými kreacemi jiné postavy. Ani přirozené charisma Josefa Vojtka nepomohlo k oslňujícímu výkonu, nebyl znát ani Vojtkův obvyklý zápal a energie, zkrátka nás nepřesvědčil, že je rafinovaným svůdníkem žen, galantním milovníkem ani vzdělaným autorem knih. Bohužel neměl možnost využít ani svůj charakteristický chraplák. Jako mladý Giacomo vystoupil Filip Antonio, který opět přesvědčil, že je ve své generaci skvělým hercem a opět se stal miláčkem publika.

Marian Vojtko se představil v komediální roli hraběte Josefa Emanuela Valdštejna, která je převážně činoherního charakteru. Jen díky připsané písni k závěru muzikálu využije Vojtko svůj silný hlas, kterým si získal přízeň tolika fanoušků, do té doby však jeviště plní čistě přehráváním a rádoby komediálním pitvořením.

Josef Vojtek a Marian Vojtko

Josef Vojtek a Marian Vojtko

Největší komediální talent projevila Dita Hořínková jako vášnivá hraběnka Karolína z Dubna, bohužel její postava nezaznamenává žádný vývoj, a tak neustálé snahy dostat Casanovu do postele už v závěru působí násilně a nevtipně. Jak se hezky česky říká, opakovaný vtip není vtipem. Na rozdíl od většiny kolegů však nesklouzává k bezhlavému přehrávání a navíc je hlasově velice dobře vybavená.

Kdo ale zachránil čest celému souboru a postaral se o jednu z mála pozitivních věcí na muzikálu, byla Eliška Ochmanová jako drsná komtesa Adéla z Ameriky. Silný hlas i jisté herectví daly dohromady suverénní komplexní muzikálový výkon. Doufejme, že Ochmanovou brzy uvidíme v nějaké další roli, protože do muzikálu určitě patří.

Dita Hořínková a Eliška Ochmanová

Dita Hořínková a Eliška Ochmanová

Role Bednáře je natolik otravná a nevtipná, že jakékoliv snahy Jakuba Šlégra o důstojný herecký výkon byly zcela marné. Díky předepsanému německému šišlání je srozumitelnost textů jeho písní mizivá. V dané roli však pravděpodobně naplnil všechny parametry vyžadované scénářem a režií. Zbytečným dojmem pak působila role Lízy, nicméně Michaela Gemrotová alespoň oslnila skvěle zazpívanou operní árií. Na malém prostoru zaujal také Ladislav Korbel a jeho jediná píseň patřila bezesporu k tomu lepšímu z celého večera.

Pěvecko-taneční company měla docela těžkou úlohu. Celou dobu v podstatě neslezla z jeviště a byla dosti nepřirozeně stále nucena k nějakému pohybu. Obecně jsem zastáncem takového díla, kde kvalita vítězí nad kvantitou. Možná tedy bylo lepší soustředit se na 3-4 skvělá taneční čísla, než mít u každé písně zcela průměrné okoukané choreografie. Tanečně byla company relativně dobrá, na premiéře byly znát nejisté chvilky (např. zamotávání do provázků v jedné ze scén) i občasné taneční rezervy. Dámská company pak negativně zaujala zpěvem, pokusy o dvojhlasy raději nezmiňovat, stejně tak dvě malá sóla ve společném duetu.

Pan důležitý (Jakub Šlégr & company)

Pan důležitý (Jakub Šlégr & company)

Muzikál „Casanova“ tedy nepřekvapil a zařadil se mezi většinu kýčovitých, divácky vděčných, muzikálů Divadla Broadway, jejichž umělecká hodnota je značně diskutabilní. Inscenace působí ve všech směrech tak průměrně, že se tomu těžko věří. Nudné libreto, nevýrazná hudba, žádná režijní invence a smíšené výkony účinkujících. Tak nějak by se dal „Casanova“ shrnout. Při letních večerech v kouzelném prostředí zámku Hluboká může fungovat daleko lépe, v Divadle Broadway se atmosféru nepodařilo vytvořit, je nám tedy líto, ale broadwayského “Casanovu” doporučit ke zhlédnutí nemůžeme.

Ladislav Korbel a Josef Vojtek

Ladislav Korbel a Josef Vojtek

Oldřich Smysl, Jakub Šlégr a Jan Kopečný

Dita Hořínková a Marian Vojtko

Dita Hořínková a Marian Vojtko

Společná fotka po slavnostní premiéře

Společná fotka po slavnostní premiéře

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Petr Marek. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, Facebooku apod., ozvěte se nám na e-mail redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!

Jesus Christ Superstar dobyl další české město
Bowlingový turnaj muzikálových hvězd a dětských domovů
Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť září v Plzni (recenze)

na casanovu sem se docela těšil oto víc sem byl zklamaný naprosto nudný děj, hudka která místama připomíná Barona prášila, choreografie teda nic moc kor když ji dělala Parvoničová, ale musim pochválit výkony Fišarové, Richterové a Gemrontové vubec si nedokážu představit jak tuhle roli zazpívá Trvalcová

a zapoměl bych opětovné používání led obrazovek naprosto zbytečné

• Ilona

Casanova-SUPER-DOPORUČUJI zajít,Pepa Vojtek,Bohouš Josef,Laďa Korbel a další byli skvělí,moc se my to líbilo :-) :-) :-)

• vašek

Zdeněk – Jestli jde o ty operní party, tak tam bych neměl strach, Zdenka má vystudovaný operní zpěv ;)

vašek: to sem nevěděl přeju at je casanova uspěšný ale pro mě tohle představení prostě není

• Evka

pro mě naprosto ne, nudný děj, písně nic moc – hlavně ta šíleně oslavná píseň Ameriky – vůbec se mi tam nehodila…… jinak mám pochvalu na Jakuba Šlégra – Bednáře – byl skvělý a veeelikánská pochvala na Bohouše Josefa… ta poslední píseň – no, je to prostě PAN ZPĚVÁK :-) jinak vážně muzikál za nic nestál… o to byl zážitek ještě horší, že klimatizace byla nastavena tak perfektně, že jsme málem zmrzli :-(

• Linda

Muzikál Casanova je opravdu příšerná věc z Broadwaye. Horší i než Klíč králů. A to jsem si myslela, že ho nic nepřekoná. Klíč králů měl alespoň rychlý spád, pořád se něco dělo. Casanova je nuda. Autorská dvojice Barták-Markov vykrádá sama sebe. Casanova je styl Barona Prášila, jen daleko horší. Scéna, kdy pět postav sedí u stolu a “plká”, se střídá se scénami, kdy Casanova vypráví své slabé příběhy. Baron Prášil měl alespoň nápad a 2 hezké písničky. Jediné co se mi dnes líbilo, byl výkon Jana Urbana jako Casanovy. Opravdu krásně zpívá. Ostatní postavy jsou bída a utrpení. Postava baronky z Dubna (Dita Hořínková) je vysloveně trapná a postava Bednáře (Tomáš Trapl) ještě trapnější. Píseň o Americe je úplně mimo. I když mám moc ráda Mariana Vojtka, tak role hraběte Valdštejna mu vůbec nesedí a myslím, že se v ní ani dobře necítí. Zpívá jen jednu sólovku, sice krásně, ale ta to nezachrání. Kdo má lístky, už musí jít. Ale kdo uvažuje, že půjde, tak ať jde, ale na něco jiného. Už teď se bojím, co za dílo bude Mata Hari.

• mickey mouse

Tak já na Broadway zanevřel už před 2 rokama a stále koukám jak jde níž a níž.

• hana jedličkova

Casanova se mi moc libil, byl vtipně udělaný, zpěv výborný, všichni zaslouží pochvalu.
    Určitě by se na to měl podívat každý kdo má rád muzikaly. Všem pochvala

• Lavera

První český muzikál, který mohu bez výhrad chválit především kvůli nádherné, melodické a velmi příjemně poslouchatelné hudbě. Ale právě to se možná mnohým, kteří dávají přednost “uřvané” disharmonii, líbit nebude…

Lavero, neviděla jste náhodou ještě něco od pana Bartáka z těch posledních děl? Baron Prášil, Romeo a Julie nebo Jedna noc na Karlštejně? Zajímalo by mě srovnání… právě hudební… (Nějak jsem nabrala dojem (když jsem je naposlouchala všechny tři), že se opakuje a už nebaví, tak než se vypravím, abych měla představu…)

• Lavera

Abigail: z Vámi uvedených děl jsem viděla jen Barona Prášila; ten mě celkově moc nezaujal, takže i ta hudební stránka šla tak trochu mimo mne, tudíž nemohu srovnávat. ( Myslím ale, že kdyby se mně tenkrát hudba nějak zvláště líbila, asi bych si to “pamatovala”… ) .
    Ovšem i u skladatelů jiných žánrů – i třeba tzv. vážné hudby – se stávalo, že občas sami sebe “vykrádali”… ( Horší je, když “vykrádají” skladatele jiné, ale tady to nemusí být vždy tak úplně jednoznačné.) Konečně – hudebních motivů, které se dají “poslouchat”, není nekonečné množství.

Děkuji moc.

• terka

Já viděla i Romea a Julii, a samozřejmě občas se může stát, že vám bude něco z Casanovy připomínat melodie z ostatních Bartákových muzikálů, ale za mě musím říct, že ačkoli se mi teď Casanova líbí, narozdíl od Barona a Romea jsem si ho musela “oposlouchat”, nezaujal mě hned napoprvé.

jak trefná recenze

• terka

Neviděla jsem, ale to video je dost špatné, zpěv je nehezký a vystupování některých herců mi připadá až za hranicí trapnosti.ale opravdu soudím jen dle videa. myslím ovšem, že peníze za takovou věc utrácet nebudu.

• R.

R.R.

Autor Odpovědět

Doporučuji všem vydat se na Casanovu na zámek Hluboká!
    Přesto se nejedná o ansámbl složený z věhlasných jmen, mnoho herců z Broadwaye předčí. A vůbec to není takový kýč, který je možné shlédnout na Broadwayi. Opravdu, když dva dělají totéž, není to totéž!

• Vojta

Souhlasím s panem R., rozhodně jsem koukal na videa z představení v Broadwayi z otevřenou pusou a říkal si: “Co to kurňa udělali z Casanovou z Hluboké?” Naprosto otřesné provedení, které degraduje jinak velmi slušný muzikál!

• Adam

Casanova na Broadwayi je profesionálně udělané dílko, bez ambic hrát si na umění. Škoda pár zbytečností,které dojem spíš kazí. Nevkusné LED projekce, zbytečně karikaturní role Bednáře, špatný výkon company, hlavně dámské části. Radši bych “naplaybackované” tanečníky jako v jiných dílech. Skvělá je Dita Hořínková, ELiška Ochmanová i Dominika Richterová. Překvapila mě Zdenka Trvalcová jak zvládá operu.
    Hudba je líbivá a nadprůměrně dobrá. Scénář je kýč, ale na to snad divák přišel ne ?
    Proti ochotnickému divadlu na Hluboké veliký posun.

• Adam

P.S. Ano ty souboje jsou fakt k smíchu, radši nic než tohle….

• Radka

Casanovu na Hluboké jsem neviděla, tu mám v plánu až letos v létě, ale Casanova na Broadwayi se mi líbí od začátku do konce. V dnešní době se lidi chtějí pobavit a tenhle muzikál je proto ten pravý :-)

• Veronika

Velmi povedená recenze, s 80 procenty souhlasím, děkuji.

Chtěla, vážně moc jsem si chtěla vzpomenout na Hamleta, když jsem si pouštěla to video. Vzpomněla jsem si na Kata Mydláře.
    Pak jsem si vzpomněla, jak jsem před pár lety četla vášnivé proklínání skladby The American Dream z Miss Saigon – že prý je nepatřičná. S takovým tím zasněným úsměvem při pohledu do minulosti jsem si vzpomněla.
    Pak jsem ocenila Elišku Ochmanovou a pokud se tu v Praze (nebo v Plzni, nebo v Brně – v dojezdové vzdálenosti) v něčem objeví, ráda ji potkám (Proč není třeba ona třeba zrovna Ofélií?!…)
    Pak jsem si vzpomněla na Barona Prášila (upřímně proto jsem se na tu Hlubokou vloni nijak po hlavě neřítila) a rozhodla se, že původní rozhodnutí, že tohle si odpustím, bylo správné.
    Pavle, díky (rozhodnuto bylo už po recenzi – taky jsem si vzpomněla, kdy naposledy jsem neposlechla…). Btw. Mrzí mě, že jsem si zatím nikde (čti: tady) nepřečetla recenzi na Romea a Júliu.

• PiperW

Je skutečně pravda, že verze z Hluboké, má své nezaměnitelné kouzlo, ale muzikál na Broadwayi není o nic horší. Velmi bych vyzdvihla především výkon Honzi Urbana a to jak v roli Casanovy, tak i jako hrabě Branický. Má nádherný hlas a velmi mě jeho pojetí rolí baví….především v písni Fracek s Marianem Vojtkem si to vyloženě užívali a moc se to povedlo. Nesouhlasím s tím, že Marianova role, není nic moc. Nejsem jeho “velká faninka”, ale v této roli mě nadchl. Jako malého Casanovu bych vyzdvihla Tomáše Ringela, k srdci mi přirostl asi nejvíce :) Dita Hořínková jako Hraběnka mě mile překvapila. Krásný hlas má. Jako Komtesa Adela se mi více líbila Dominika Richterová, ale nejsem jako lidé, kteří druhou alternaci zavrhnou, jen mám svou oblíbenou sestavu :) Jakub Šlégr jako Bednář vtipný, trapný, bezvadný. Podle mě tam bylo vše, co tam být mělo. Za mě nejlepší postava. Michaela Gemrotová zpívá krásně, ale pro mě by tam bohužel postava Lízy být nemusela, nenadchla, neurazila. Láďa Korbel taky bezvadný, Branicky je role, u které mám ráda obě alternace stejně. Co se týče company, není pravda, že by tam nějak bezcílně pobíhali. Odvádí bezvadné výkony a kdo to patřičně neocení, ať si to zkusí sám, jsou bezvadní. Za mě teda tento muzikál rozhodně stojí za shlédnutí a doporučuju, aby si každý udělal svůj obrázek, jelikož každý jsme originál a můžou se nám líbit různé věci. Jinak závěrem, viděla jsem od Bartáka jak Barona Prášila, který mě příběhem neoslovil a písně si mě získaly až po nějaké době a to jen některé. Také jsem viděla jeho Romea a Julii a Jednu noc na Karlštejně a tyto dvě díla, společně s Casanovou si mě získaly hned napoprvé. Tak tedy za mě rozhodně doporučuju navštívit a udělat si vlastní názor :)

• Adam

to Abigail:
    Protože tři falešně zpívající Ofelie jsou až až….

• Dana

Plně souhlasím s recenzí, viděla jsem a jednou mi to opravdu stačilo. To není oddechová komedie, ale trapná komedie. Jediný výkon, který stál za to, byl Jan Urban jako Casanova. Krásně zazpívané i pojaté. Ostatní většinou přehrávají. Zlatý Baron Prášil.

• David

Všiml si toho, že nakonci ukázky je melodie, která silně připomíná předehru Beauty and the beast? A jinak sólovka Mariána mi místy připomínala z Bídníků Už Vás dávno znám a místy Barona Prášila Na křídlech Fantasie. Takže nejdu. Nechci si při každé druhé písni vzpomenout na jinou skladbu a jiný muzikál.

Abigail: Recenze na R&J určitě bude, viděli jsme jí už 4x, ale zatím se nenašel ještě čas. Ale chtěl bych co nejdříve ;)

• Láďa Korbel

…zatím asi nejrozporuplnější názory na muzikál ve kterém hraju. Jsem taky velký kritik, ale holt nemůžete stovnávat “Děti ráje” s “Bídníkama”… pan recenzent by si měl uvědomit, že úsměv diváků při odchodu taky o něčem svědčí! …a že to není a nebude takové umění, jako Vlasy, Jesus christ Superstar, Hamlet nebo zmínění Bídníci…? Spousta diváků, při tomhle zase brečí smíchy! Je to holt parodická komedie s lehce čitelným dějem, pár písněmi u kterých oceníte zpěváky a ukápne nejedna slza, ale hlavně celek Vás rozhodně pobaví! …a fádní choreografie Petry Parvoničové?!?!? :-D :-D :-D …to snad ne! :-D Peťa je bezesporu jednou z našich nejlepších choreografek! Pane Košatko, zatančíme si spolu?!? …já kritizovat umím jako Vy! …tak co umíte, Vy jako já a lidé z tohoto projektu? …na jednu stranu mě těší, že jste mě tu pochválil, za což děkuji, ale mrzí mě, že takto shodíte podle mě hodně povedené dílo hlavně kvůlu tomu, že ho chcete srovnávat s jiným žánrem. Berte to prosím jen jako mou kritiku na Váš článek. Nečekám a ani tímhle nechci vykřesat žádné omluvy ani další komentáře… pokud se v DB potkáme, rád to proberu v míru i osobně! :-) Casanova si rozhodně své diváky najde! O to se nebojím ;-) mějte se a smějte se! Láďa K.

Na MusicJetu jsem objevil k poslechu CD, tak si občas nějakou ukázku dám, Casanovu jsem ještě neviděl, ale minimotiv totožný s úvodními tóny Menkenovy Beauty And The Beast na začátku a na konci finálové skladby mě také docela dost uhodil do ucha (a v našem videu je k zaslechnutí taky).

• Lavera

Odcházet z divadla s příjemným pocitem rozhodně není málo; normální divák netouží po množství tragedií na jevišti – toho špatného je dost v reálném životě.
    Potěšilo mě, že tentokrát autoři – ať už záměrně nebo nevědomky – “myslelï” i na diváky jiných věkových kategorií, kteří ještě zažili melodická díla tohoto žánru, a tak trochu jim tu dobu připomněli…

• Sconi

David: Ono nejen tyto věci, ale také sem tam Kat Mydlář – Mne se zdáš, písně z Barona Prášila (ale co se divit, stejný autor…)…. myslela jsem, že to bude větší bomba!

• Adam

Podobnost hudebních motivů opravdu nereším, svět je plný podobných motivů… Pro mě je podstatné jestli mi dílo předá nějaké emoce ( vtip,smích, radost,pláš, strach…) A jestli mě kvalita interpretace či technické provedení neruší v přijímání těch emocí.
    A kdybych to chtěl opravdu věcně rozebrat, tak:
    Libreto 85%
    Hudba 70%
    Choreografie 70%
    zpěv sola 50-80 %
    zpěv company 50%
    tanec company 30%
    činohra 30-70%
    světla 80%
    zvuk 80%
    projekce 30%
    režie 70%

• Dana

Potřebovala bych vědět,jaká je délka představení,nemůžu to nikde najít..nevíte,prosím,někdo?

• andy

Délka je 2 hodiny a 25 minut. Já byla včera a jsem spokojená, je to krásné oddychové představení – Pepa Vojtek, Radka Fišarová, Dominika Richterová, Jakub Šlégr..určitě půjdu ještě jednou

• Dana

Děkuji moc..my jdeme dnes večer,moc se těším..

• vašek

Asi jsem byl na naprosto odlišném představení než autor tohoto článku. Příjemné oddechové představení plné skvělých výkonů. Především Radka Fišarová vynikala, ale Pepa Vojtek, Dominika Richterová, Bohouš Josef, Jakub Šlégr nebo Michaela Gemrotová nijak moc nezaostávali. Company byla tanečně skvělá (a jestli byla choreografie fádní, pak jsme asi opravdu nebyli na stejném představení (ta pro mě nepochopitelná “zaujatost” vůči DB je z článku bohužel až moc čitelná)), pěvecky taky nemám co vytknout (maximálně menší nesladěnost v první scéně, která ale v dalších byla ta tam). Celkově jsem s Casanovou spokojený, je to opravdu velmi dobré představení, pokud si člověk chce odpočinout od všedních starostí, za sebe doporučuju :)

• Radim

Možná ještě více než s touto recenzí se ztotožňuji s krátkým komentářem z i-divadla. Tam třeba choreografie dopadala ještě hůř….. Lidová zábava nejpokleslejšího charakteru, chválím za srovnání s Troškou, prostě je to pro lidi, který se tu budou vztekat na kritiky… To že se bavíte a že se to líbí vám ještě neznamená že to je umělecky kvalitní dílo. Třeba Adéla byla super příklad komediálního muzikálu, který bavil i lidi a zároveň se nesnížil natolik, aby nebyl uměním, o kterém je divadlo především!!! Otevřete oči a nenádavejte na kritiky, ale spíš se zamyslete sami nad sebou, že vám stačí tak zoufale málo k zábavě. Ale čemu se v čechách divit.

• Alea

Tak si tady pročítám všechny ty názory a připomíná mi to situaci u hodnocení Klíče králů, nebo v prvopočátku i Kata Mydláře. Počínaje “pěknými kapkami” od autora recenze a konče názory diváků, kteří už měli možnost muzikál vidět. Převládají záporné názory na špatnou choreografii, někdy až trapné scény, přehrávání a mizerné herectví Mariana, vykrádání hudebních motivů… Kladně jsou hodnoceny některé výkony účinkujících… Paradoxem je, že každý takto rozdílně hodnocený muzikál na Broadwayi většinou nemá nouzi o diváky. Já bych se podle videoukázky přiklonila k tomu, že tohle určitě vidět nechci, ale věřím, že v jiném hereckém obsazení (ačkoliv i zde se jistě najdou velmi dobré výkony) v atmosféře Hluboké to může být i příjemné pobavení, žádný vysoce umělecký zážitek, jen prostě to odreagování od všedních dnů. A to byl asi účel celého dílka. :-)

• Aleš Šnóbl

Z výše uvedené recenze mi přijde, že se autor snaží sdělit, že většina muzikálů na Broadwayi je kýčovitá, jejich umělecká hodnota je nulová atd…

S TÍM NAPROSTO NESOUHLASÍM!!!

Jedná se o hezký muzikál s vynikajícími výkony méně známých herců – vyzdvihuji D. Hořínkovou, D. Richterovou a úžasného Filipa Antonia.

Jedinou připomínkou je, že při nástupu company z boku zůstávají otevřené dveře do zákulisí a pokud divák sedí v prvních řadách na kraji, tak vidí i slyší, co by vidět neměl, je rušen a to snižuje celkový dojem…

Celkový dojem: 85% – určitě doporučuji!

moje druhá návštěva dopadla ještě huř než první Casanova se společně s JTZD zařadil mezi mé nejhorší zážitky v DB

• Rišo

Uf, na Casanovu z Bratislavy určite nepôjdem, stačil mi ten zostrih… čo na to povedať, vďaka Broadwayu aspoň za Kleopatru! Aj tá by lepšie vyzerala v Hybernii, možno sa raz stane!
    Som rád, že veľdiela ako Marry Poppins či Zorro okolo Broadwaya neprejdú.

• Linda

Nejlepší muzikál na Broadway byl určitě Hamlet. A to proto, že byl autorem Janek Ledecký a ne Broadwayští “umělci”. A i ten by lépe vypadal v Hybernii.

• Bidnik

Podle videa bych si myslel, ze jde o parodii, ale tento kus jsem jinak nevidel, takze nemuzu soudit.

• Ivet

Od té doby, kdy jsem v květnu 2011 četla recenze pana Košatky na dvě derniéry Draculy (o obě osobně viděla), už jeho články nečtu vůbec. Považuji je totiž za zcela neobjektivní, plné osobní zášti vůči jednomu umělci, a teď, jak vidím, už dokonce vůči celému divadlu. Opravdu lituji všechny lidi, kteří jeho názorům podléhají nebo se jimi dokonce řídí. Akorát přijdou o spoustu krásných chvil a zážitků v divadle.
    Já osobně jsem z muzikálu Casanova nadšená, je plný humoru, krásné hudby, výborných hereckých i pěveckých výkonů. Podle mne je pěvecko-taneční company v tomto muzikálu skvělá a jejich choreografie nejsou vůbec průměrné, ale velice zajímavé a efektní.
    Děkuji moc všem účinkujícím za krásný zážitek, dodaly jste mi spoustu energie.

• Pavlína

Vážně nechápu, kde toto divadlo, produkující brak vedle braku, bere odvahu se nazývat podle nejvěhlasnější světové muzikálové scény.

• Veronika

Muzikál jsem neviděla, ale pouhá ukázka mi stačilo k tomu, aby mě toto dílo odradilo. Hudba je nevýrazná, utahaná, bez nápadu. Jen je škoda, že takto nekvalitní muzikál bude zřejmě mnohem komerčně úspěšnější, než opravdu kvalitní muzikál jako je Lucrezia Borgia. Holt lidem bohužel stačí plitké “umění” bez nápadu a kvalitní práce je pro ně zřejmě příliš náročná.

Veronika: moje řeč ;-)

• Dana

Raději půjdu 3x na Bídníky, Lucreziu nebo do Kalichu, než 1x na Casanovu apod. Chci si užít kvalitní muzikál a mít zážitek a ne se nudit u trapného dílka.

• terka

Mě fascinuje, jak jste všichni schopní to hodnotit podle 5minutové ukázky. Napíšete, že jste to neviděli, ale už víte, že je to hrozný. Já jsem Casanovu viděla, a upřímně tenhle sestřih je udělaný tak blbě, že kdybych viděla jen to, tak mě to asi taky nenaláká jít se na to podívat, ale nikdy bych si nedovolila o nečem u čeho znám jen ukázku říct, že je to špatný. Všichni nepochybně viděli někdy v kině trailler k novému filmu, který byl udělaný tak, že následný film byl překvapením, protože podle upoutávky vypadal úplně jinak. Takže přestante kritizovat něco, z čeho znáte krátný blbý sestřih. Je rozdíl říct, že vás to podle ukázky neláká oproti tomu, že okamžitě zhodnotíte kvalitu díla.