Karlínský muzikál “Carmen” přivítal dalšího jubilejního diváka

Temperamentní inscenace muzikálu “Carmen” režiséra Gabriela Barre a amerických autorů Franka Wildhorna, Normana Allena, Jacka Murphyho i rok a půl po pražské světové premiéře stále do hlediště Hudebního divadla Karlín vábí stovky diváků a není proto divu, že bez problémů přilákala už svého dvousettisícího diváka. Samo o sobě je toto číslo sympatické a tak si zasloužilo v pátek 23. dubna 2010 malou oslavu a poměrně velkou odměnu pro šťastného výherce.

Na slavnostní repríze se v hlavních rolích představili:

Carmen: Lucie Bílá

José: Robert Jícha

Katarína: Dasha

Garcia: Martin Pošta

Starosta Mendoza: Jiří Korn

Zuniga: Tomáš Trapl

Teta Inéz: Pavla Břínková

Vyvolávač: Braňo Polák

Vědma: Athina Langoska

Jak můžete vidět, sešla se ten večer velice solidní (a subjektivně námi oblíbená) sestava interpretů, takže jednotlivé výkony zaručovaly opět nesmírně příjemný zážitek, což se snadno naplnilo, i když, přiznejme si, hlavní okouzlení z “Carmen” už za dobu uvádění u nás  pod tíhou silnějších inscenací trochu opadlo, možná i proto, že z postavy Carmen opět hodně vykukovala osobnost Lucie Bílé a zrovna na této repríze nebyla nouze o některé veselejší, mírně odbourávací  momenty právě z její „dílny“, ale pro slavnostnější chvíle je lze celkem tolerovat, alespoň je divadlo opravdu živé.

Škoda tentokrát horšího zvuku díky portům (například Martinu Poštovi na chvíli nefungoval vůbec), naopak orchestru pod vedením Kryštofa Marka to hrálo pěkně od podlahy, šlo si všimnout dokonce několika míst, která od premiéry zněla malinko odlišně, ale svou působivost neztratila.

Zaujal nás jeden moment, napínavá rvačka Garcii a Zunigy. Tato scéna vždy sklízela smích ve chvíli, kdy z kašny začala vytékat červeně zbarvená voda coby symbol krve. Tentokrát se již voda překvapivě nezbarvovala, ale diváci smíchem ocenili prakticky celou poměrně dramaticky vyhlížející rvačku. Že by  příliš klišoidní výjev?

Lucie Bílá, Egon Kulhánek a Adam Novák

Na konci představení, hned na začátku děkovačky na jeviště přispěchal dramaturg a překladatel Adam Novák, který se rozhovořil o vymýšlení způsobu, kterak jubilejního diváka správně určit (zvítězil způsob nejpravděpodobnější: losování) vzápětí byl přivezen Lucií Bílou netradičně na invalidním vozíku i ředitel HdK Egon Kulhánek (prý po tréninku s motocyklem, kdy jízda na něm měla být součástí překvapení) aby se mohla uskutečnit slavnostní chvíle, kvůli níž se  hlediště během posledního čísla zaplnilo i novináři. Chvíle napětí.. výhercem se stává pan Luděk Dragoun!

Odměnou mu jsou věcné dary, které převzal na jevišti a hlavně cena z nejexkluzivnějších – večeře s Lucií Bílou (konanou den poté v divadelním restaurantu Theatro). Byť se tedy chvíli s úsměvem řešilo, kdo vlastně zaplatí útratu, ale dle očekávání šla na účet HdK… Výherce se  ve chvílích, kdy už jsme opouštěli sál, nevyhnul ani několika rozhovorům pro média.

Lucie Bílá se šťastným výhercem Luďkem Dragounem

„Carmen“ bude mít  zhruba měsíc repertoárovou pauzu, k vidění bude až v červnu. Jakpak to bude s jejím uváděním v sezóně příští, kdy se v Karlíně hlavního kralování zřejmě ujme klasický divadelní megahit Andrewa Lloyda Webbera a Tima Rice „Jesus Christ Superstar“ si musíme ještě počkat.

Sólová děkovačka Lucie Bílé

Děkovačka všech účinkujících

Povečeřet s Lucií Bílou se někomu může zdát jako sen... přitom si někdy stačí koupit lístek na správné představení!

Fotografie serveru Musical.cz laskavě poskytl Martin J. Polák ve spolupráci s HdK.

Hudební divadlo Karlín vyhlašuje konkurz na muzikál Beetlejuice
Preview muzikálu “Touha” – Máme se na co těšit!
Bradburyho 2116 vyniká originalitou a skvělou hudbou (Recenze)
  • thenardier

carmen ani ježíš do karlína nepatří a kulhánek s bílou si z tohoto divadla dělají jen dojnou krávu magistrátu…vyhnal bych je bičem

• kikki

thenardier:souhlasím, to co se stalo z divadla v karlíně je nehoráznost! obsazovat tv hvězdy a pod. kam zmizely kvalitní interpretky např tereza duchková, či vlasta peterková???

proč by hdk nemohlo inscenovat velké muzikály? ale s kvalitními interprety tak jako v Brně a ne pod rouškou obsazení zpěváku popu. kteří umí zpívat (jak který repertoár, klasické muzikály nezvládají) ale sotva hrát!

pořád se u nás nosí ten nešvar že muzikálový herec je zpěvák popu, nebo absolvent konzervatoře oboru pop zpěv.

přitom ti nejlepší muz zpěváci dokážou v jedné inscenaci zpívat tvrdý rock v jiné zase klasiku jak je obvyklé např na broadwayi. nebo blíže – již za hranicemi v německu.

osud hdk je velice smutný…

• Jiří

kikii-osud HDK je fakt smutný,musím souhlasit,divadlo je nevyužité

• Nick

Ó bože, přemýšlejte trochu nad tím co píšete, rozhlédněte se kolem a uvědomte si, kde žijeme a jak to tady vypadá. Půjdou lidi na představení s výbornými, ale neznámými interprety?
    ne, samozřejmě, že ne. Radši zajdou do divadla vedle na známou tvář, aby se mohli pochlubit jak viděli Bílou, Noida, nebo někoho ze superstar. Nemá cenu to jakkoli komentovat. HDK prostě žije v souladu s dnešním trendem tváří a hvězd a nikdo nemá právo mu nic vyčítat, protože kdyby nemělo schopné ekonomické studie a dlouhodobé plány, hrálo by například pořád operety a brzy by mohlo v dnešní nejisté ekonom. atmosféře zkrachovat. Carmen je jistota a to si pište, že vydělává a neskutečně. HDK je příspěvková organizace magistrátu a bla bla….určitě víte jak to funguje a když ne, tak si radši nechte komentáře pro sebe :-)
    Nechci nikoho urážet, takže končím, každý může mít názor jaký chce, ale je nutné nad ním trochu popřemýšlet a ptát se po důvodech, ne hned odsuzovat.

• thenardier

karlín nikdy nezkrachuje,protože právě onen magistrát ho dofinancuje….takže totální blábol a bílá prostě nemá v karlíně co dělat…leda by si ho pronajala na svůj koncert

• Jiří

Nemám nic proti L.Bílé-Carmen do HDK patří,ale divadlo je opravdu nevyužito-podívejte se kolikrát v měsíci hraje!Jak je možné,že divadla mimo Prahu/Brno,Ostrava/ můžou uvádět více premiér a hrají takřka kadý den-kde oni na to berou!? Jedna premiéra do roka je fakt málo pro HDK – to je zase můj názor! Teď bude JESUS CHRIST SUPERSTAR až v listopadu-nějak oddalují premiéry,vždycky se odehrály v září!!!

• BELKA

… a Zuniga Traplik tam nehral? to je divny, kdyz je na fotce… :-(

Belka: Jejda, díky za upozornění, jasně, že hrál, žil jsem v bludu, že jsem ho do obsazení normálně napsal :-D

• Eva

thenardier nemá pravdu je to nádherný muzikál alespoň mě se líbí

• Kuba

HDK je prestižní divadlo, s žádným představením nikdy nezklamalo, v tomto divadle jsem toho viděl tolik a vždy jsem byl naprosto spokojen, tak jako všichni kdo divadlo kdy navštívili. Je jasné, že kdyby Carmen nehrála Lucka, představení by rozhodně nebylo tak navštěvované a populární. Lucie je naší nejlepší zpěvačkou a měli bychom na to být náležitě hrdí, že máme tak skvělou zpěvačku. Lucie je vulkán a dokáže svou bezprostřednost dát i do jevištního projevu, jak do zpěvu, tak do herectví, její pohledy, výrazy ve tváři, výšky, pohyby… No prostě dokanalost, Lucie je tak úžasná, protože je sama sebou. Lucka není jen skvělá zpěvačka, ale je pro divadlo i reklamou… Vlastně takovou reklamou k nezaplacení. Carmen vystřídala Aida. Lucka sice nemusí hrát Aidu, ale reklamním tahounem stejně bude ona. Amneris je role šitá na ni. Píseň Módní mág je jako kdyby ji autoři psali pro ni. Lucie je bezprostřední a úžasná. Dasha i Kamila Nývltová zpívají skvěle, ale Lucka je prostě Lucka, divadlo bude mít rozhodně větší popularitu i zisk, když na bilboardech bude Lucie, přece jen jméno Lucie Bílá je známější než Dasha a Kamila Nývltová (znovu opakuji, že jsou to skvělé zpěvačky). Závěrem chci říci, že Karlín je Karlín a je velkou konkurencí pro všechna pražská divadla, já osobně se do Karlína vracím nejraději, už jen pro vzhled divadla, tak i pro živou hudbu, kterou v novodobých pražských divadlech, jejímž repertoárem je převážně muzikál nenajdeme. Jsem rád, že Lucie je sólistkou divadla a že ji můžeme vídat i jinde než jen na jejich konzertech. Závěrem: Karlín je divadlo s velkým D…

• mickey mouse

Až na to, že se Lucie všude přetvařuje, je falešná a její zpěv se často mění spíš v řev než ve zpěv.

• Nick

Lucie už dávno není tak úžasnou zpěvačkou a hlavně herečkou, jako bývala. Doby, kdy podávala dechberoucí výkony (Johanka z Arku) už jsou pryč… Dříve se při zpěvu usmívala a tóny byly vskutku krásné, teď se šklebí a řve – při nedávné Aidě vydala skřek, při kterém málem ohluchla půlka divadla… její herecký projev nemá s přirozeným herectvím pranic společného, škoda…