Recenze a reportáže

Michaela Doubravová a Tomáš Savka premiérově v hlavních rolích “Robina Hooda”


V pátek 27. ledna 2012 si v populárním muzikálu “Robin Hood” v pražském Divadle Kalich zahrály oficiální premiéru dvě nové posily – Robin Tomáš Savka a Mariana Michaela Doubravová. Po několika odehraných záskocích se tak zařadili do regulérního obsazení jako další alternace hlavních rolí ke svým stávajícím kolegům. My jsme u toho samozřejmě nechyběli a přinášíme Vám reportáž a bohatou fotogalerii.

Michaela Doubravová a Tomáš Savka a jejich první konfrontace na jevišti

O muzikálu “Robin Hood” toho bylo u nás napsáno již opravdu mnoho a asi není třeba dlouhosáhle popisovat známá fakta a za rok a půl viděla “Robina Hooda” jistě většina našich čtenářů. Ale pojďme se jen bleskově podívat na dojmy právě po půl roce uvádění… (Přečte si také velkou recenzi z premiéry nebo recenzi CD nebo se podívejte na naše video ukázky z představení!)

Představení dominuje precizní nápaditá režie Jána Ďurovčíka, stejně tak jeho náročné choreografie a efektní dynamické nasvícení scén. Z realizačního hlediska si pravidelný divák nemůže nevšimnou neúměrně dlouhých přestaveb mezi scénami, které se s každým dalším zhlédnutým představením stávají delšími a delšími. Bodem k dobru je fakt, že scénografie Martina Černého vypadá opravdu dobře, ale možná by měla více brát ohledy na prostor divadla, který technicky neumožňuje rychlé přestavby.

"Zhulená" Michaela Doubravová a Kamil Střihavka

Druhou hlavní předností “Robina Hooda” je hudba Ondřeje Soukupa, která neomrzí ani po desítce zhlédnutí. Nejvíce nás stále baví (skoro) závěrečná pecka “Poprat se s tmou“, skvělý je stále úvodní duet Šerifa a Čarodějnic “Pravda je vřed” a neoposlouchala se ani titulní píseň “Až se zblázním“. Nic se nezměnilo na písni “Ten javor“, která stále soutěží o přední příčky pomyslného žebříčku o “nejnudnější píseň českých muzikálů”. Texty Gábiny Osvaldové jsou stále nad věcí, vtipné i nápadité, někdy možná i trošku příliš, ale na to jsme si již u Osvaldové dávno zvykli.

Nejhůře z muzikálu vychází samotný obsah – děj. Samotné jádro je i poutavé a obsahuje takový klasický příběh o Robinu Hoodovi. Jeho natahování zbytečnými skřetími výstupy s násilným humorem (kterým se diváci smějí často méně než přirozenému humoru např. ve scénách se zbojníky nebo komornou) nebo přeexponovaný konec příliš nehraje libretu Osvaldové a Mirčeva do karet. Zkrácení “Robina” od půl hodiny by jistě nebylo na škodu a diváci by se tam třeba i vraceli raději. Tedy alespoň my.

Ústřední duet "Až se zblázním"

Teď však již k hlavnímu předmětu dnešní reportáže, a to k hodnocení dvou nových alternací. Michaela Doubravová i Tomáš Savka se role učili původně jen jako záskoky, své skutečné “premiéry” si odehráli na slovenském hostování. Na velké zkoušení mohli samozřejmě zapomenout, učili se ze záznamu a pozorováním představení, s kolegy pak nacvičovali choreografie. 27. ledna pak produkce divadla Kalich oficiálně vyhlásila jejich premiéru a oba tam budeme pravidelně v “Robinovi” vídat.

Když jsme poprvé zaslechli, že TOMÁŠ SAVKA bude hrát Robina, nedokázali jsme si to příliš představit. Romantický muzikálový hrdina a zbojník ze Sherwoodu? Na jevišti to však překvapivě fungovalo. Pěvecky je rozhodně nejlepším Robinem, výšky vyzpívává s mnohem větší lehkostí i jistotou. Zpívá samozřejmě čistě, bez zastření či chrapláků, fanoušci rockovějšího Robina Václava Noida Bárty tedy nepřijdou na své. Herecky je na pomezí právě Noida a druhého kolegy Jana Kříže. V některých momentech je až příliš romantický, jindy zase nechává vyklouznout na povrch drzost a povznesení nad situací, které hraničí s lehkou arogancí. Jeho velkou předností je také fakt, že ho hraní na první pohled baví a celou dobu je z něj cítit neuvěřitelná snaha. Typově tedy máme i s Janem Jackuliakem (který již Robina pravděpodobně hrát nebude) čtvrtého Robina, který je naprostý originál. Těžko hodnotit, který je lepší, každý si najde svého favorita. Ale po umělecké stránce nemůžeme Savkovi nic vytknout…

Náročný souboj Robina a Mariany

MICHAELU DOBRAVOVOU jsme již viděli v roli Mariany podruhé a i na podruhé nás přesvědčila, že to právě ona měla vyhrát castingovou show, která muzikálu předcházela. Její Mariana je herecky naprosto přirozená a ve správných momentech i značně dramaticky vykreslená. Když se zlobí v první své scéně na Robina, opravdu jí věříte, že se s ním pere od srdce a ne jen proto, že to má ve scénáři. Vypjaté momenty při popravě zvládá také skvěle. Pěvecky je taktéž velice dobrá, v nejvyšších polohách byla slyšet drobná nejistota, kterou však přisuzujeme nervozitě, protože hlasovým rozsahem je Mariana v jejím rejstříku. A konečně se dostáváme k tanci, ve kterém vypadá skutečně přirozeně a hýbe se se značnou dávkou profesionality. I když neměla na zkoušení takové množství času, jako její kolegyně, pro nás se stala nejlepší představitelkou Mariany. Oproti Martině Bártové a Lucii Šoralové je herecky i pohybově na mnohem vyšší úrovni (hlasově srovnatelné). S Nelou Pociskovou má prakticky vyrovnané konto, avšak výkon Nely trochu zastiňuje slovenský přízvuk a pro její hlas nízko položené písně. Michaele Doubravové se tato premiéra opravdu povedla a od producenta to byl opravdu skvělý tah!

Tomáš Savka a "vzteklá jak čert" Filip Gröger

V dalších rolích se 27.1. představili: stále stabilně skvělá čarodějnice Radka Pavlovčinová, hlasově stále slabší šerif Kamil Střihavka, typově padnoucí Malý John Jiří Zonyga, nejvtipnější komorná Marie Blahynková, exotický asiat Bedřich Lévi, “převtipný” Zdeněk Podhůrský, skvělý Henrich Šiška, Petr Opava a Ivan Vodochodský. Company opět vévodil Filip Gröger, jehož humor je odzbrojující. Trochu ukrytou premiéru si také odbyl jeden ze zbojníků, a to Tomáš Sloupský v roli Muche. V té nahradil Viktora Poláška a nutno říci, že diváci vůbec neměli šanci poznat, že Sloupský do muzikálu naskočil nedávno a stal se ihned dobrým členem company.

Premiéra se tedy novým posilám podařila na jedničku a diváci z nich jistě nebudou zklamaní, spíše naopak. A pokud jste již “Robina” viděli, tak máte opět dobrý důvod, proč se do Sherwoodu vrátit… Stále totiž stojí za to!

"Záporáci" Kamil Střihavka a Radka Pavlovčinová

Taneční scéna na závěr první půlky

"Chrabrý rytíř" Oldřich Smysl na kládě s Tomášem Savkou

Tomáš Savka a Jiří Zonyga

"Ten javor" v podání Michaely Doubravové

Popremiérový přípitek v zákulisí divadla

Michaela Doubravová a Tomáš Savka poprvé...

...podruhé...

...a potřetí :)

Autorem fotografií je Martin J. Polák. Děkujeme za jejich laskavé poskytnutí!


Recenze a reportáže
“Tajemství Žlutého hřbetu” – detektivní crazy úlet na Orlí
Rozhovory
Ján Ďurovčík: “Na své inscenace nechodím, zabilo by mě to…”
Recenze a reportáže
“Krysař” se s úsměvem rozloučil s Divadlem Kalich
  • Lucie

    Hezký článek, už se těším až se na tuto dvojici půjdu podívat. Přiznám se, že si Toma zatím nedovedu moc představit, jelikož ujíždím na drsoňském Noidově podání, ale v jiných rolích je skvělý, takže věřím, že i tady bude zářit :-) Jinak souhlasím s tím, že u Kamila Střihavky to jde s kvalitou zpěvu docela z kopce. Na sobotním večerním představení svou roli spíše odříkal než odzpíval a to už ani nezmiňuju, že měl docela potíže s vypadáváním textu. Možná byl zrovna nějak indisponován, ale bohužel jsem podobný výkon u něj v této roli nezažila poprvé…


  • Julie

    Míši to moc sluší :)


  • Tery

    Díky za skvělou recenzi. Absolutně se vším souhlasím, mohla bych se pod ni podepsat!


  • Briseis

    Sice jsem ani jednoho z nich neviděla, ale dovolím si nesouhlasit s dvěmi tvrzeními:

    Míša castingovou show vyhrát neměla, Martina Bártová ji vyhrála zcela zaslouženě. Míša je zcela jistě lepší herečka i tanečnice, už v Terapii to předvedla, ale co se týče typu a hlasu, tak jsem ráda, že vyhrála Martina. Více řeknu, až Míšu uvidím, ale netvrdila bych s jistotou, že měla vyhrát castingovou show.

    Ad Kamil Střihavka – pěvecky je stále perfektní, v sobotu na odpoledním představení měl akorát problémy s textem, což je docela pochopitelné, když se k roli vrátil asi po měsíci. I tak je pro mě lepší šerif než jeho alternanti – roli si užívá, je pořádně slizký a občas i tragicky vtipný.

    Tomáše Savku si trochu nedokážu představit. Je mrňavej. :) Ale uvidíme.


  • Lucie

    To Briseis: Já jsem byla až na večerním představení a tam to měl Kamil špatné nejen s textem, ale už i s tím zpěvem. Odpoledne mu to možná ještě zpívalo… PS: Aby nedošlo k mýlce, viděla jsem ho jako šerifa mnohokrát, protože si ho záměrně vybírám, jelikož je i pro mě nejlepší alternací, ale v posledních několika představeních to podle mě opravdu nebylo moc dobré…


  • lili

    Já jsem byla na pátečním představení. K. Střihavka bohužel velmi slabý. Je mi to líto, dříve podával strhující výkony např. s Bárou Basikovou, ale teď je to prostě slabé.
    Jinak naprostý souhlas s recenzí – děkuji :-)


  • Briseis

    Lucie – Aha. V tom případě doufám, že měl jen špatný den.


  • Zdena

    Já byla na sobotním odpoledním a opravdu byl výkon pana Střihavky hrozný. Indisponován byl a zřejmě ne málo. Zlatej Pošťák :)


  • Martin K.

    Robinovi gratuluji k dnešnímu svátku, :-) Pavlovi děkuji za velmi pěkně napsanou recenzi a Mišce se omlouvám, že ještě před měsícem, jsem byl trochu skeptický, jak by se s touto náročnou rolí poprala. Měl jsem tu čest v pátek na představení být (dokonce jsem kvůli tomu zrušil i firemní akci :-)) a jsem rád, že jsem byl. Oba hlavní představitelé si vedli skvěle a já odcházel s parádním zážitkem. Už jsem se zmínil u jiného článku, že na Silvestra jsem měl Noida a protože jeho chraplák mi v této roli velmi sedl, nyní jsem u Toma v určitých scénách na tento “říz” čekal, ale samozřejmě Tomáš je jiný a je skvělý. A plný souhlas s tím, že každý Robin má své a každý Robin – tedy i Tomáš, byli vybráni velmi dobře! Ještě jednou děkuji za hezký zážitek, Miško a Tome!


  • Míra

    Krom zdařililý recenze, ostatně jako bývá už dobrým zvykem, taky chválim fotky, ty jsou přímo parádní.


  • Pluto

    Já myslím, že opravdu nebylo s Kamilem něco v pořádku, protože v neděli hrál neplánovaně Martin Pošta.


  • Keaten

    Nevíte jestli nebyla natočena nějaká video ukázka z toho 27.1.? Byla bych moc ráda!


  • Martin K.

    Prý ne.


  • Briseis

    Na FB na Míšině fanovské stránce je krátká ukázka.


  • Danny

    A dost. Neustálé vynášení do nebe M. Doubravové je vážně neúnosné. Martina Bártová casting vyhrála oprávněně a typově a hlasově je vynikající. Michala ukázala to, že ji na konzervatoři naučili řemeslu, ale nic víc v tom není. Tečka.


  • Abigail

    Danny, mně zase přijde trošku zvláštní podat to takhle.
    Jedna věc je, že Martina vyhrála soutěž. Fandila jsem jí, myslím, že vyhrála maximálně oprávněně, nikdo jiný to vyhrát nemohl. (Můj pohled, netvrdím, že nemůže být jiný.)
    Na druhou stranu jsem ji viděla v divadle (stejně jako Nelu a Luciu, zatím jsem nestihla Míšu), ani z těch tří mi ovšem Martina nepřišla nejlepší (ač se líbila), prostě zatím nehrála tak dobře a nepodávala tak profesionální výkon, jako třeba Nela Pocisková. Napsala jsem to už tehdy a stojím si za tím, a nechápu, proč by si zase kdokoli další nemohl stát za tím, že je než ona lepší Míša.
    A to, že se naučila na konzervatoři… Když chci, aby mi zedník postavil komín, je mi fakt jedno, kde se to učil, chci, aby ten komín fungoval. Stejně tak mi je jedno, kde se Míša naučila hrát, kde se to učila Martina nebo Nela, nebo kterákoli jiná. Kde a jak dlouho, za jakých podmínek. Když už tam jdu, chci vidět dobrý výkon a rozhodně bych nikomu nevyčítala, kde se takový výkon naučil.
    Btw. dodávám, viděla jsem ji v divadle, neviděla v Marianě, takže pokud to měla být výtka k tomu, že je to třeba jen odchozené hraní bez citu apod. (což mi neřijde pravděpodobné, potom, co jsem ji viděla v jiné roli, ale stát se může cokoli), omlouvám se, to zatím nemohu posoudit, mně prostě jen přijde zvláštní podávat kritiku takhle, vyčítat, že se učila na konzervatoři…
    Ale doufám, že se na ni dostanu, protože jednak jsem velice zvědavá, jak se s rolí poprala a jednak mě zajímá, jestli je vážně takhle dobrá.
    A hlavně mě prosím, Danny, neberte nijak špatně, je to jen můj osobní názor. Nad velice podobným komentářem jsem uvažovala už, když se velebilo naučení se role za týden u jiných hereček. Prostě mi přijde zbytečné to řešit. Proč nepochválit, když je to za týden perfektní, ale když ne, je mi jedno, že měla jen týden, když chce hrát, má být prostě tak dobrá, aby se to nemuselo zmiňovat a je mi jedno, proč tak dobrá bude.


  • Danny

    Abigail:
    Ale já to taky nemyslel nijak špatně vůči Míšiným kvalitám – příjde mi šikovná, ač jako herečka se mi nikdy nelíbila (příjde mi afektovaná a přehrávající a umělá…) – ale to je můj problém.

    Spíš se mi nelíbí taková ta podivná chuchlemenice v divadle – proč neobsadili typově vhodnější herečku? Míšu jsem viděl jak Marianu, tak i jako komornou, na které se mi líbila (resp. mně nevadila, ale diváci si ji zamilovali = kompromis “líbila se”).

    A taky se mi nelíbí ten trend “naučila se roli za týden” – což strašně znevažuje umění – vždyť divadlo není soutěž o tom, kdo roli nacvičí nejdřív a co nejrychleji? Kvalita, ne kvantita. Každá role by se mělo studovat, ne jen slepě vystopovat za postavu. To je ale stejný příklad jako s Gunčíkovou nebo Nývltovou – jsou to šikovný holky, ale s dostatkem času by jejich výkony byly zajisté lepší.

    Míša odzpívala se ctí, herecky pro mě Mariana není, nevěřil jsem jí ani slovo, ale to spíš kvůli její nemarianovské visáži.
    Můžu ji pochválit za velmi svědomitě odvednou práci, ale dostal se mi jenom řemeslnický výkon…a řemeslo na divadle nestačí. I když je to základní stavebí kámen ke všemu dalšímu.

    Nezlobte se prosím za můj názor, cítím to takhle. A Míšo, jestli to čtete, jste profesionál a Vaše svědomitost, píle a odevzdání práci zasluhují chválu.

    S pozdravem
    DK


  • Abigail

    V pohodě, já myslím, že se v jádru věci shodneme, prostě když už to dělají, mají být dobří a je mi jedno, za jak dlouho se to naučili. A když je váš příspěvek podaný takhle, tak už tomu plně rozumím a nemám s tím jediný problém. (Já jsem ostatně ze stejného důvodu moc zvědavá, zatím si ji typově taky nedovedu představit…) Přišlo mi jen divné to podání. (Teď už rozumím, že to bylo myšleno jako ten nedostatek “citu”, “náboje” a tak…)Takže díky za dovyjádření a přeji spoustu skvělých dalších divadelních zážitků..


  • Briseis

    Já myslím, že Martina je narozdíl od Míši především vynikající zpěvačka, není herečka a hýbat se také neumí tak dobře jako Nela. Ale šla do castingové soutěže a diváci si vybrali ji – ano, diváci rozhodli, možná kdyby byl normální casting, vybrali by si odborníci jinak. Proto nesouhlasím s tvrzením recenzenta, že roli měla vyhrát Míša.
    Role Marianny se Martina zhostila se ctí, když jsem viděla ze záznamu souboj Marianny a Robina, měla jsem jisté pochybnosti, ale Martina zamakala a dala to. Hlasově je pro mě rozhodně lepší než Nela, která se naopak nehodí na roli Marianny svou polohou hlasu.
    Míša v době soutěže vypadala jako mladičká žába a typově se na Mariannu nehodila. Já osobně s tím mám problém dodnes, v Osmém světadílu byla dobrá, ale když se na ní vrhal kolega Fric, vypadalo to spíš jako když se pedofil vrhá na školačku. V Robinovi si jí dost dobře nedokážu představit třeba vedle Noida. Osobně bych v roli Marianny typově preferovala třeba Marii Blahynkovou. Ale neznamená to, že Míšu zatracuji, že není dobrá, ale vizáží je pro mě na Mariannu pořád dost mladá.
    Michaela je pro mě hlavně výborná herečka, ale radši jí vidím na obrazovce, než na jevišti…zatím. :)


  • Briseis

    TAk jsem běžela na představení Tomáše a Michaely, abych si mohla udělat obrázek a musím říct, že jak jsem se strašně těšila, tak mám mírně rozporuplné pocity.

    Divím se, že v recenzi nebylo zmíněno, že Tomáš vůbec není žádný drsňák (pokud vím, tak tu kolovalo, že takový by měl Robin být) a Honza Kříž je proti němu mega drsoň. Tomáš je skutečně ten velmi romantický typ a ač se mi velmi líbil pěvecky, asi by měl kapku zapracovat na tanci. Nejvíc mu jdou hlavně ty romantické části muzikálu, v ostatních scénách na mě zatím příliš jistě nepůsobí a jako muž toužící po pomstě na mě taky nepůsobil – asi to chce ještě čas.

    Co se týče Marianny – typově a pěvecky je pro mě nejlepší Martina Bártová, herecky a tanečně Nela Pocisková. (Lucia mě neoslovila vůbec) Michaela pro mě zůstala někde mezi… Pro mě typově Mariannou nikdy nebude a navíc jsem zjistila, že když zavřu oči, tak slyším zpívat velmi mladou dívku (její hlas mě neoslovil nikdy, snad jen ve Světadílu). Takže jí velmi ráda uvidím jako Janu v OS, ale jako Mariannu už ne-e. Je skvělá herečka, tanečnice taky, ale měla jsem pocit, že si tu choreografii nějak “ozvláštňuje” a moc se mi to nelíbilo. Jsem holt stará konzerva, už jsem ten muzikál taky viděla x-krát.

    btw – jsem ráda, že Kamil Střihavka byl ve formě a nekonaly se trapasy ve stylu výpadků textu, apod.


  • Abigail

    Tak se mi konečně podařilo dostat se alespoń na polovinu těch nových tváří – Míšu jsem jako Marianu ještě neviděla, ač bych docela chtěla, al emusím říct, že dnes tak moc nelituji, nevím, jestli je to jiným partnerem, ale Martina mi dnes přišla o něco lepší, než když jsem ji viděla prvně. Hlavně pěvecky byla opravdu suverénní, pořád mi trochu chybí ta jistota, se kterou se po jevišti pohybuje Nela (u které se mi líbil i zpěv, takže asi stále zůstane Marianou číslo jedna – pro mě), ale bylo to lepší. Příjemně mě překvapilo, že jim to s Robinem v podání Tomáše Savky vážně ladilo. Chvílemi hůř (ale vzhledem k drobným detailům v průběhu celého představení viním spíš zvukaře), ale pěkně.
    Upřímně řečeno, dnes jsem tam šla s tím, že jdu na toho čtvrtého Robina a nepochybuji, že bude dobrý, ale jsem zvědavá jak moc. Ještě se mi to musí uležet, ale Tomáš rozhodně aspiruje na nejlepší variantu. Když jsem přemýšlela nad tím proč na mě působí lépe, než Honza Kříž, (který je ten, u nějž se nemohu rozhodnout, zda byl lepší, nebo ne), došla jsem k závěru, že je to hlavně výrazem. Pěvecky se mi Tomášův projev asi líbí o chlup víc, ale není to nijak výrazné, stejně jako pohybově v případě Honzy Kříže. A herecky – herecky jsou oba na stejné úrovni, a i když jsem u Tomáše měla párkrát pocit, že by to třeba chtělo ještě víc odehraných představení, nebo že tohle je jiné, než by se mi líbilo nejvíc, osobně mi víc vyhovuje ten jeho méně “hrdinský” výraz, který má oproti Honzovi. Takový civilnější, přičemž současně se mi dnes opravdu hodně líbil v závěrečné scéně, kterou mají s šerifem, nebo hned v té první, po setkání s šerifovým bratránkem. Povedlo se mu v nich do toho výrazu dostat jakousi šlechtickou rozhodnost. To jsem tam u nikoho dřív myslím neviděla. Byly to okamžiky a nejsem si jistá, jestli má šanci postřehnout to divák, který jde jednou či poprvé, ale mně se to líbilo.
    Takže pokud sem někdo chodí koukat, tak tohohle Robina doporučuji rozhodně všem. Zatím za mě velké plus, o tom, zda to největší se ještě budu muset úplně rozhodnout, to vymyslím časem. Nicméně mě mrzí, že se na ně nedostanu na Loket (tedy zatím to tak vypadá).
    A ještě dvě poznámky – oproti prvnímu setkání na mě mnohem lépe zapůsobila Leona Machálková (nechápu, proč v Hamletovi nezní tak skvěle, když ten hlas opravdu má, dnes mě minimálně dvakrát přesvědčila o tom, že ta síla hlasu tam na Nevěrnou, jak já si ji představuju, rozhodně je…)
    A ta druhá, začíná mě fakt mrzet, že se divadlo (a muzikálů se to zjevně týká nejvíc) stalo tak běžnou záležitostí. Chybí mi v něm ta “slavnostnost” – nebo jinak řečeno, vážně mě rozčiluje, že se ti lidi přestali umět chovat. Ještě jednou mi někdo začne na představení jíst, pít, mluvit, nebo přijde pozdě a já mu bodnu vidličku do oka, od teď ji nosím v kapse.


  • Abigail

    A zapomněla jsem na Marušku Blahynkovou – tu bych potřebovala vidět ještě jednou, zatím mi nejvýš na žebříčku Kitty stojí pořád Míša, ale tím, že je to mal role, by to fakt chtělo vidět je rychle po sobě. Všechny.


  • Lea

    Já jdu na Toma Savku v neděli a už se mooooooooc těším :) Teď co jsem si přečetla to, co napsala Abigail, se těším ještě víc :)


  • Irena

    Abigail: Reaguji na závěr Vašeho příspěvku ohledně chování lidí. Mně ještě vadí i oblékání. Dnes se chodí do divadla jako na nákup. A nejen na muzikály. Byla jsem překvapena, v jakém oblečení pouštějí lidi do Státní opery a Národního divadla. Je to přece společenská událost a připadá mi to i jako neúcta k hercům.


  • rizo

    Já jdu taky v neděli poprvé na Toma Savku a jak jsem mohla vidět v jiných jeho rolích – můžu asi spekulovat, že v Toomášovi tříme jeho ještě neobjevený herecký talent a výraz. Doufám, že v neděli se o tom přesvědčím. Předvedl to V Osmém světadílu a myslím, že to nebyla náhoda. Tak jak to u něj objevila asiAbigail.


  • Briseis

    Já jsem byla taky 31. jako ty Abigail a musím říct, že jako celek to byla hrůza. :D směju se tomu, protože jsem viděla Robina už tolikrát, že se to ani nedá spočítat, ale u tohohle představení bylo vidět, že to hráli po dost dlouhý době. :) sAmozřejmě člověk, který to viděl párkrát, nebo kdo to vidí poprvé, si toho určitě nevšiml. :)
    Půlka lidí zapomínala texty (Leona např. u ní to bylo hodně znát :) i Tomáš, pak Jirka Zonyga) a Kamil dokonce v jednu chvíli přišel pozdě na scénu (když se Marianna modlila a modlila se asi tak o 15 sekund déle, než normálně) :) Na druhou stranu kdo to vůbec nepletl byl právě Kamil, kterého jsem zažila, kdy absolutně nebyl ve formě.
    Zvukař asi taky nebyl ve formě (začátek, kdy Robinovi vypadl port)
    Nevím, jestli po pauzách zkouší, ale asi by měli. :)
    Tomáš Savka se mi líbil víc než posledně, je vidět, že si už Robina zažil, jen holt není zas až tak super tanečník, jako Honza, ale každý má něco.
    Robina Hooda prostě miluju, je to moje srdcovka. :)


  • Abigail

    Briseis, tak jako některých těch věcí jsem si všimla taky, ale chtěla jsem si zhodnotit jen toho čtvrtého Robina a s ním Marii Blahynkovou, které jsem dosud neviděla, u ní se mi to moc nedaří, přišla mi nevýrazná, říkám, tu bych ráda viděla ještě někdy znovu.
    Ale jinak třeba ten zvukař, ten mě rozhodně pobavil vícekrát, nejen na začátku – Robinova sólovka “Marry a Ann” nebo jak se přesně jmenuje, mi přišla slabě nazvučená, několikrát to naopak bylo nazvučené příliš a stále se nemůžu vyrovnat s tím, že naši zvukaři neumí přizvučit jednoho z herců proti ostatním, když je to potřeba. Chápu, že je to role psaná zjevně pro Noida a že on ve sborových částech všechny přeřve, ale ostatní holt ne, tak se musí přizvučit. Proč nebyl Tomáš přes sbor v “Poprat se s tmou” (tedy myslím, že to bylo tam) slyšet? A určitě to není všechno…
    A ohledně toho vypadávání textů a tak, přiznám se, že jsem byla po delší době, takže třeba u Leony mě to nezarazilo, ale musím říct, že Kamila jsem viděla naposledy chvíli po premiéře a tehdy byl rapidně lepší – já jsem si naopak u něj hned několika “výpadků” všimla. A bylo to různě huhlání, nebo měnění textu, ale přiznám, že po posledních ohlasech jsem to čekala mnohem horší. A zklamal mě trochu i J. Karásek, taky si ho pamatuji lepšího a Robinovy zbojníky sehranější (napadlo mě v jednoduchosti je síla, ale už si nevzpomenu na konkrétní příklad kde), ale čert to vem, jsou to věci, které běžný divák nepozná (vždy s sebou táhnu navíc někoho, kdo to ještě neviděl, takže to mám potvrzené) a že by mi to přišlo opravdu výrazně horší, to ne…
    Zato jsem nějak zapomněla jak katastrofální jsou ty přestavby, v tom Světadílu je to mnohem snesitelnější…
    A napadl mě jeden paradox, ačkoli jsou jak Honza Kříž, tak Tomáš Savka pohybově oba výrazně lepší, stejně se mi pořád nejvíc líbí (nebo mi nejvíc uvízl v paměti) “Souboj” v podání Nely a Noida, zajímalo by mě, zda by to tak bylo i vidět je víckrát, (viděla jsem je jen jednou). Což bohužel souvisí s tím Tvým komentářem u Pomády (https://www.musical.cz/zpravy/praha/exkluzivne-obsazeni-muzikalu-pomada-v-divadle-kalich/#comment-24404). Taky mě mrzí, že je Nela sice všude v hlavní roli, ale kdykoli jsem si vybrala letos termín na Světadíl, že bych šla, nebyla tam a na Robina s Honzou a Nelou (dle nás tenkrát nejlepší Robin a nejlepší Mariana) jsme se chystali od loňského května až do ledna, kdy jsme to změnili na Tomáše a Míšu, protože jsme to prostě nedokázali sehnat dohromady… (A nepovedlo se to ani potom tedy…) Takže v tomhle rozhodně souhlasím. A zrovna u Robina je to rozhodně škoda, protože za mě musím říct, že mi přišla nejlepší (Míša neviděna).


  • Briseis

    Mně se Nela líbí v Robinovi hlavně tanečně, myslím, že Mariannin part je psán hlavně pro Luciu Šoralovou a Nela má na to příliš vysoký hlas a občas mi drásala uši. Radši ji vidím v OS, než v Robinovi. Já jsem i během Cesty ke slávě fandila Martině a i když není zrovna herecky a tanečně nejlepší, tak z Marian jí mám nejraději. Viděny všechny. :)

    Co se týče komorných, tak to se mi nejvíc líbila Betka, ale tu jsem viděla bohužel jednou, snad se do té role zase vrátí.

    PRo mě je pořád nejlepší Robin Noid, ale nemůžu říct, že by byl někdo vyloženě horší, než ten druhý – každému vyhovuje něco jiného. Líbil se mi i Jacek. Tomáš má v Robinovi snad jen jeden problém – je mrňavej :))

    Já myslím, že to představení ve čtvrtek bylo jaké bylo právě proto, protože hráli po dlouhé době a neměli to nijak osvěžené. Zvukař byl asi vážně zjevně nový – nikdy se mi v Kalichu nestalo, abych byla nespokojená se zvukem. Chvílemi to děsně řvalo, pak to bylo příliš potichu. :/
    Kamila jsem zažila, kdy mu totálně vypadávaly texty a byl zcela mimo, tohle byl naprosto bravurní výkon. :)


  • Abigail

    No, tak já se ohledně Marian vyjádřila, Kitty taky a k Robinům, k těm mám trochu zvláštní postoj, nemůžu se rozhodnout, zda ten lepší je Tomáš (btw. toho problému jsem si taky všimla a strašně mě to překvapilo :-D) nebo Honza, pravděpodobně to ještě chvíli bude trvat, než se rozmyslím, a toho pak považuji za nejlepšího, ovšem ta role je psaná pro Noida, a i když to řemeslně není nejlepší provedení, on je ten Robin, jak asi má být…
    Mě teď momentálně fakt mrzí to, že je konec sezóny a na příští uvádění si budu muset počkat, neseženu-li cvoka na léto… Potřebovala bych ke srovnání vidět jich víc za sebou, což se bohužel zrovna nedařilo letos.


  • Briseis

    Já bych třeba moc ráda jela na ten Loket, či kde to je, ale bohužel jem v té době pryč. :(


  • Abigail

    Tak jsem na Lokti zcela nečekaně dostala příležitost srovnat si i čtvrtou Marianu, což mě nevýslovně potěšilo a stejně tak si i porovnat ty dva Robiny, jak jsem chtěla. A předně musím říct, že jsem hned v pátek byla obrovsky překvapená, protože ten romantik, jak ho hrával Honza Kříž (s lehce sveřepým výrazem) už není. Nebo minimálně tam nebyl. Jeho podání se myslím krásně přehouplo do velice blízké polohy tomu, jak ho podávali Noid a Ján Jackuliak a mně se to neuvěřitelně líbilo. A stejně tak se mi líbilo i podání Tomáše Savky v sobotu, kterému tentokrát nechybělo fakt nic, takže ta předchozí moje zkušenost buď byla prostě o tom, že to fakt nebyl nejlepší den, nebo se tak rychle lepší. Je mi to jedno, jaký důvod, prostě jsem byla obrovsky spokojená a myslím, že v tuhle chvíli je mi jedno, koho pro příště uvidím, z těch dvou, protože jsou oba skvělí (jen pro mě prostě Tomáš zpívá lépe, takže lehce vede).
    Mariana-Míša se mi překvapivě líbila. Poměrně hodně. Nečekala jsem, že se jí to povede až takhle uhrát, trochu mě mrzí, že ten duet se jí nepovedl uzpívat, a i z toho důvodu (ale nejen) u mě na prvním místě zůstává Nela, ale Míša se zařadila úspěšně hned za ni. Co jsem ještě asi nezažila a rovněž mě překvailo, jak bylo strašně vidět, že zkoušeli s Tomášem spolu, protože oni dva dohromady byli fakt úžasně zkoordinovaní a sladění. (A myslím, že to můžu srovnat, protože už jsem každého z nich viděla i s jinou alternací. A i z toho důvodu bych tím spíš chtěla někdy tady v Praze “chytit” alternaci Kříž-Pocisková, dávám jim takhle dohromady taky naděje.)
    A tím, že Míša si odehrála Marianu jsem vlastně dostala možnost posoudit znovu i Marušku Blahynkovou a musím říct, že si myslím, že té by rozhodně slušela i větší, o dost větší role. Pěvecky se mi líbila moc, mnohem víc než posledně. Nesedí mi k Janovi Karáskovi, asi bych ji chtěla vidět spíš s Bedřichem Lévim, ale to už je jen můj sobní dojem, byli oba výborní. Právě u ní a u Tomáše Savky jsem měla dojem, že by jim strašně “slušel” větší prostor, než jaký může nabídnout Kalich, protože tam na tom větším prostoru vynikli oba daleko lépe.
    A po šesti shlédnutých reprízách musím říct, že ten duet Mariany s Kitty je prostě zvláštní. Strašně se mi líbí, ale zatím mi “zněl” jen v podání Nely s Míšou, což je strašná škoda, protože to byl opravdu krásný.


  • fiona1310

    Včera jsem konečeně slyšela CD Robin Hood, muzikál jsem neviděla a nelituji. Nevím, jestli jsem sama, ale já jsem velmi často z toho slyšela Johanku z Arku. Některé texty byly dost stupidní, což mě od Gábiny Osvaldové velice překvapilo. Každopádně stačilo mi slyšet jednou a to jsem dokonce asi v půli CD uvažovala, že to vypnu, ale vydržela jsem do konce.
    Rozhodně to již více slyšet ani vidět nechci.


  • Olynka

    Včera jsem v odpoledním čase opět shlédla představení Robin Hood a opět mě bavilo :o) Můj negativní názor na skřety se nezměnil. Poprvé jsem viděla v hlavní roli Tomáše Savku a moje dojmy jsou – řekněme smíšené. Jsem překvapená, že v této recenzi je tak vychválen, když v té předchozí bylo k jednomu jeho hereckému kolegovi napsáno …”jeho zpěv však je příliš jemný na takovou roli”… Troufám si tvrdit, že Savka má hlas ještě jemnější. Výšky jistě zpívá super a proti barvě jeho hlasu nemám námitek, ale “Poprat se s tmou” byla v jeho podání žalostná. Všechny hlubší pasáže často spíše recituje – někde to funguje výborně, někde bohužel ani trochu. Do Robina mi moc nesedí ani typově. Je malý a podsaditý a pohled zespodu (prvních 4-5 řad) to ještě umocňuje.
    Ale abych k němu nebyla nespravedlivá. “Bla, bla a tak dál” nebo “Až se zblázním” zazpíval skvěle, to druhé možná nejlépe, jak jsem slyšela. Nejlepší Robin, kterého jsem viděla to není, ale vnáší do role své a to je dobře.


  • Dana

    Škoda, že už roli Robina nehraje Noid. Ten byl podle mě typově, herecky i pěvecky nejlepší Robin ze všech.