“Limonádový Joe” dopil v Karlíně poslední Kolaloku (+ video sestřih)

Na prvního máje se v Hudebním divadle Karlín odehrála derniéra divadelní adaptace slavné filmové hudební parodie “Limonádový Joe“. V odlehčeném duchu a s obrovským neutuchajícím potleskem se po třech letech “Joe” rozloučil. My jsme samozřejmě byli u toho a přinášíme vám reportáž z derniéry a díky spolupráci s karlínským divadlem i osmiminutový video sestřih všech písní, které jste v muzikálu mohli slýchat.

Video sestřih z derniéry

Ve spolupráci s Hudebním divadlem Karlín jsme pro vás připravili kompletní video sestřih ukázek z hudebních čísel. Můžete na něm vidět derniérové obsazení v čele s Lumírem Olšovským, Markétou Hrubešovou, Lindou Rybovou nebo Václavem Vydrou.

Kamera a střih – Radek Janda

Film Jiřího Brdečky a Lubomíra Lipského z roku 1964 se stal již klasikou, která neodmyslitelně patří k českému zlatému fondu. Westernová hudební parodie s Karlem Fialou v hlavní roli přímo volala po divadelní adaptaci, kterých vznikl velký počet. V současnosti můžete “Limonádového Joa” vidět například v plzeňském divadle J. K. Tyla. A pravděpodobně dosud nejpropracovanější divadelní verzi uvádělo právě Hudební divadlo Karlín.

V jevištní úpravě Adama Nováka jsme kromě známých hitů z původního filmu “Whiskey to je moje gusto“, “Když v baru houstne dým” nebo “Sou fár” mohli slyšet i nově připsané písně od Kryštofa Marka. Příběhu dodávala na autentičnosti velkorysá scénografie Martina Černého a povedené kostýmy Kateřiny Štefkové. Režie se ujal Antonín Procházka, který zcela využil prostoru karlínského divadla, jen v některých pasážích chybělo potřebné tempo. Opomenout nelze vynikající práci živého orchestru, na derniéře pod vedením Kryštofa Marka.

Karel Fiala

Derniéra se odehrávala v odlehčeném (přesto stále decentním) duchu a kromě scénářových vtipů bavili herci i několika improvizovanými vtípky. Především pak Václav Vydra (Horác Hogo Fogo) a Linda Rybová (Winnifred), která pozměnila text a při zoologické slovní přestřelce nazvala Horáce “vydrou”, což odbouralo nejen diváky, ale i samotného Vydru. Takových drobných okamžiků si poslední diváci užívali dosyta. V hlavních rolích dále vystoupili Lumír Olšovský (je nám líto, že v posledním pásmu repríz již neúčinkoval Aleš Háma, jehož Joe byl nezapomenutelný), Markéta Hrubešová (která opět příliš nezaujala a za Terezu Duchkovou to byla opravdu slabá náhrada), Martin Sobotka, Roman Škoda, Jan Urban, Václav Vostarek, Tomáš Bartůněk nebo Ladislav Mrkvička. A ve speciální roli otce Kolaloka také Karel Fiala, který opět sklidil obrovský potlesk již při příchodu na jeviště. Už jen kvůli tomuto spontánnímu okamžiku stál karlínský “Limonádový Joe” za návštěvu.

Po závěrečném čísle “Padouch nebo hrdina” začali diváci v hledišti nadšeně aplaudovat a k dokonalosti chybělo jen standing ovation, což ale diváci vynahradili svou vytrvalostí. Derniérový přídavek pak se zápalem oddirigoval režisér Antonín Procházka, který si evidentně vždy chtěl tuto profesi vyzkoušet. Poté se sám přišel uklonit na jeviště.

Markéta Hrubešová a Václav Vydra

Celkově se lze ohlédnout za “Limonádovým Joem” jako za velice vydařeným muzikálem, který překvapil novými písněmi a většinově dobrými výkony herců. Na rozdíl od karlínské adaptace “Noci na Karlštejně” přinášel něco nového, pojal postavy po svém (především Winnifred byla vystavěna více naivně a v závěru i bláznivě) a staré prověřené fórky doplnil novými (ano, ten s darováním krve bychom mohli postrádat). Rádi jsme se jednou za čas na “Limonádového Joa” vraceli a rádi na něj budeme vzpomínat. Pokud si chcete zavzpomínat i vy, pusťte si náš video sestřih, který vám snad alespoň trochu karlínskou inscenaci připomene…

Autorem fotografií je David Kraus a pochází z archivu Hudebního divadla Karlín.

MADAGASKAR odpremiéroval v Praze, s králem Jelimánem trsala celá aréna
Opereta “Polská krev” – dobrá zábava pro všechny generace (+ video)
Brněnské “Čarodějky z Eastwicku” budou v listopadu opět hostovat v Praze

Limonádník byl fajn.
    V sestřihu mě zaujala Linda a naopak se mě nelíbila Markéta Hrubešová.

Linda byla skvělá ono celkově to představení bylo moc fajn

• Sukie

No teda nevím nevím, ale já mám zase uplně jiný názor. Představení jsme viděla, sice né derniérové, ale s velice podobným obsazením.
    mě se celkově strašně líbí role Tornado Lou takže mě se Markétka děsně líbila. Linda je však taky dobrá

• Briseis

Já jsem Markétu měla a nelíbila se mi, je to spíš herečka, než zpěvačka. Jako Joea jsem schytala Hámu (bohužel – přijde mi, že se umí akorát pitvořit) a když porovnám Vydru ze sestřihu s Kornem, kterého jsem měla na představení, tak Korn je prostě Korn. Jako Winnie jsem měla Zuzku a jak rozflákala ten děštník, tak na to jen tak nezapomenu. :D Představení se mi moc líbilo, taky budu vzpomínat.

No Korn se s Vydrou nedá srovnávat, taky se mě v tomto více líbil právě Korn. A Zuzka byla výborná, stejně tak jako Lumír.

• Sukie

Jo tak to s Vámi souhlasím… Korn je úžasnej, ale Vydra podle sestřihu asi taky avšak je úplně jinej.
    No a Lumír jako Joe je naprosto nejlepší, nikoho jinýhop si v té roli ani nedokážu představit.

• Jiří

Markéta Hrubešová byla jako Tornádo Lou neslaná a nemastná-dodneška nepochopim,že jí obsadili! Jinak Limonádník se jim povedl.

• Jiří K.

Po Limonádníkovi se mi bude stýskat. Poprvé jsem ho viděl krátce po premiéře, ještě s Terezou Duchkovou – to bylo úžasné. A Háma se mi líbil mnohem víc než Olšovský, proto jsem taky nešel na derniéru…

• Jana

Už je to 2 roky a dneska se mi o Limonádovém Joovi zdálo…vůbec nevím proč..ale říkala jsem si,že mi opravdu chybí. Tohle představení jsem měla v HDK moc ráda,taky jsem ho viděla nespočetněkrát.No nic…já doufám,že se Limonádník co nejdřív do nějakého divadla vrátí..:) (jinak já osobně jsem Joa v podání Lumíra Olšovského totálně zbožňovala..:)) )