Jan Kříž a Veronika Gidová v hlavních rolích muzikálu „Pomáda“

Jan Kříž je králem džajvu (na fotce s Kateřinou Steinerovou)

Jak jsme slíbili u první recenze letošní sezóny – „Pomády„, která si od nás odnesla nadšené hodnocení, přinášíme s menším odstupem recenzi dvou představitelů hlavních rolí, které jsme společně měli možnost vidět až v druhém bloku představení, konkrétně 27. září. A jací Jan Kříž a Veronika Gidová byli? Čtěte v našem recenzním dodatku, který je samozřejmě doplněný o fotografie této dvojice…

Dračice Sandy Veronika Gidová v závěru představení

Celému představení jsme se podrobně věnovali v recenzi, připomeneme si tedy jen, že si od nás „Pomáda“ odnesla veskrze pozitivní hodnocení. A to především za vynaloženou energii účinkujících, výbornou režii a choreografii a celkově skvělou show s notoricky známými písněmi. Našla se i negativa v podobě delších činoherních scén či přestaveb mezi jednotlivými čísly. Výkonům všech účinkujících jsme vždy rádi tleskali ve stoje, společně s celým divadlem, a ani 27. září nebylo výjimkou.

„Pomáda“ se příjemně usadila, herci již vhodně vypointovali své výstupy dle reakcí publika a dá se říci, že každá další repríza je lepší a lepší. Naše pozornost se však zaměřila na ústřední dvojici frajírka Dannyho Zuka a plachou citlivou Sandy Dumbrowskou.

Dannyho ztvárnil již ostřílený muzikálový zpěvák Jan Kříž, který v mnoha předchozích rolí dokázal svou všestrannost. Přesto jsme si ho při prvním ohlášení jeho obsazení nemohli moc dobře představit jako Dannyho, ale jakákoliv počáteční skepse se ukázala zcela zbytečná. Pěvecky je samozřejmě bezchybný, o tom nebylo pochyb, ale jeho herecké a pohybové ztvárnění je dokonalé. Dokázal vystihnout ty nejlepší „travoltovské“ momenty a přidat také něco navíc ze své vlastní interpretace. Vynikl také v náročnějších choreografií Jána Ďurovčíka. V roli Dannyho se tedy podařilo obsadit tři zcela výjimečné a vynikající mladé talenty, ze kterých skutečně nelze vybrat toho jediného nejlepšího ani nejhoršího. Ať už právě Jan Kříž, Roman Tomeš nebo Přemysl Pálek, vždy dostanete 100% výkon.

V roli Sandy se představila Veronika Gidová, která je co se týče jevištních zkušeností přesným opakem Honzy Kříže. Na svou velkou příležitost v hlavní roli teprve čekala a i my jsme ji zhlédli na jevišti poprvé. A hned si nás získala. Herecky je typově nejpřesnější Sandy a již od prvního jejího výstupu je jasné, že to je přesně ta plachá nezkažená dívka v růžovém, prostě ona „Sandra Dee“. Pěvecky byla taktéž vynikající, písně má položené v originální tónině, mnoho diváků tak ocení absenci výšek kolegyň Nely Pociskové a Kateřiny Steinerové. Jediná výtka by pak směřovala k tanci, který nebyl úplně dokonalý, zvláště v náročném duu s Dannym („Kráj džajvu“). Stejně jako u mužských protějšků není možné vybrat nejlepší alternaci, ale každý divák si jistě snadno najde svou oblíbenkyni. Nela je nejvíce „dravá“ s vynikajícím tancem a oslnivými výškami. Jak bylo řečeno Veronika je typově tou nejpřesnější Sandy a Kateřina je příjemnou kombinací obou přístupů.

Veronika Gidová jako nevinná Sandra Dee
Jan Kříž při písni "Sandy"

Autorem fotografií je Richard Kocourek, děkujeme za jejich laskavé poskytnutí. Fotografie nepochází z hodnoceného představení.