Fotoreportáže a galerie

Fotoreportáž z koncertní verze legendární rockové opery “Jesus Christ Superstar” v HdK


23. – 25.11.2008 se uskutečnila další představení koncertní verze legendární rockové opery Andrew Lloyda Webbera a Tima RiceJesus Christ Superstar”. Na jevišti Hudebního divadla Karlín se po deseti letech od pražské derniéry Jesuse sešli ti nejlepší umělci, aby si společně s diváky zavzpomínali na uvádění této rockové opery v dnes již zchátralém a nevyužívaném divadle Spirála.

Nejznámější písně v tradičních i méně tradičních verzích pod taktovkou dirigenta a zároveň i iniciátora koncertů Oty Balage zazpívali Kamil Střihavka (Ježíš), Dan Bárta (Jidáš), Bára Basiková (Máří Magdaléna), Aleš Brichta (Pilát), Bohuš Josef (Šimon a Herodes) a další. Přizváni byli také nápadití hosté – sólistky Dasha a Tereza Černochová a taneční skupiny Wings a Dance2x. Narozdíl od červnového pásma koncertů nevystoupilo vokální uskupení 4TET.

Atmosféra v sále byla opravdu vynikající, aplausy obrovské a závěrečný standing ovation nás utvrdil v předsvědčení, že legenda jménem Jesus Christ Superstar neumírá. Dojetí fanoušků pak vyvrcholilo při přídavku Psát od prvních řádků v podání tří Máří Magdalén – Báry Basikové, Athiny Langoské a Renáty Podlipské. Píseň byla navíc doplněna promítáním fotografií ze zákulisí původního uvedení Jesuse.

Více dojmů, pod kterými se mohu taktéž podepsat, naleznete v recenzi Ondřeje Doubravy z června 2008. Na závěr nezbývá nic jiného než doufat, že se koncertní verze Ježíše zase po nějakém čase vrátí a my si budeme moci znovu vychutnat živé podání legendárních písní od vynikajících umělců.

Dan Bárta zahájil koncert písní "Jak ze sna procitám"

Dan Bárta zahájil koncert písní "Jak ze sna procitám".

Zde již Jidáš (Dan Bárta) domlouvá Ježíšovi (Kamil Střihavka)

Zde již Jidáš (Dan Bárta) domlouvá Ježíšovi (Kamil Střihavka).

Máří Magdaléna Bára Basiková za doprovodu Kamila Střihavky vstupuje na jeviště

Máří Magdaléna Bára Basiková v doprovodu Kamila Střihavky vstupuje na jeviště.

Píseň "Everything's Alright"

Píseň "Everything's Alright"...

...po které si umělci vzali úvodní slovo

...po které si Kamil Střihavka, Bára Basiková a Dan Bárta vzali úvodní slovo.

Dasha zazpívala anglický mix ústředních písní

Dasha zazpívala velice povedení mix ústředních písní v originálním anglickém znění.

Dasha

Dasha

Kněží Jiří Schoenbauer a Jindřich Vobořil - "Zemřít by měl..."

Kněží Jiří Schoenbauer a Jindřich Vobořil - "Zemřít by měl...".

Jiří Schoenbauer měl na začátku koncertu mírné pěvecké rezervy, poté se však rozezpívat

Jiří Schoenbauer měl na začátku koncertu mírné pěvecké rezervy, poté se však rozezpívat.

"Zavržen na věky věků (Peníze zkropené krví)" v podání Dana Bárty a Jiřího Schoenbauera

"Zavržen na věky věků (Peníze zkropené krví)" v podání Dana Bárty a Jiřího Schoenbauera.

Báře Basikové to v červených šatech nejen velice slušelo, ale předvedla také bezchybný pěvecký výkon

Báře Basikové to v červených šatech nejen velice slušelo, ale předvedla také bezchybný pěvecký výkon.

Hosté Dasha a Tereza Černochová

Hosté Dasha a Tereza Černochová...

...společně s Danem Bártou zazpívali netradiční verzi písně "Vše je tak, jak má být"

...společně s Danem Bártou zazpívali netradiční verzi písně "Vše je tak, jak má být".

Jejich energické pěvecké vystoupení nemělo chybu!

Jejich energické pěvecké vystoupení nemělo chybu!

Kamil Střihavka při jeho jedinečném podání ústřední árie Ježíše "V zahradě getsemanské"

Kamil Střihavka při jeho jedinečném podání ústřední árie Ježíše "V zahradě getsemanské".

Efektní příchod krále Heroda Bohouše Josefa...

Efektní příchod krále Heroda Bohouše Josefa...

...který skvěle odzpíval svou píseň ve slušivém oblečku.

...který skvěle odzpíval svou píseň ve slušivém oblečku.

Pilát Aleš Brichta

Pilát Aleš Brichta

"Ježíš před Pilátem aneb 39 ran bičem" bylo velice zajímavě scénicky zpracované.

"Ježíš před Pilátem aneb 39 ran bičem" bylo velice zajímavě scénicky zpracované.

Závěrečná píseň "Vše psát od prvních řádků" byla emotivní tečkou na závěr.

Závěrečná píseň "Vše psát od prvních řádků" byla emotivní tečkou na závěr.

Děkovačka - taneční skupina Dance2x

Děkovačka - taneční skupina Dance2x

Děkovačka - stepařská skupina Wings

Děkovačka - stepařská skupina Wings

Děkovačka - Jiří Schoenbauer, Jindřich Vobořil a Aleš Brichta

Děkovačka - Jiří Schoenbauer, Jindřich Vobořil a Aleš Brichta

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Tomáš Král. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na email redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!

Fotografie a minireportáž jsou z večerního představení 24.11.2008.


Aktuální zprávy
Bláznivou hudební komedii SOPRANISTKY uvede Hudební divadlo Karlín
Praha
Muzikálová “Lucie” zůstává tajemná i po odhalení ukázek
Recenze a reportáže
Jesus Christ Superstar dobyl další české město
  • Klárka

    Nádhera nádhera nádhera!!! Díky!! :-)


  • Pavel Košatka

    Klárko pro tebe je nádhera cokoliv s Jesusem, ačkoliv jsem pražskou verzi neviděl, tohle byl fakt zážitek, vždyť víš jak jsem byl pak zaraženě nadšenej :-).


  • Klárka

    Já vím no :-) Ježíš prostě u mě zůstane navždycky na špičce, jsem ráda, že i koncertní verze “chytla” lidi, kteří Spirálu nezažili… aby taky ne :-D


  • Ondřej Doubrava

    Klárka: Já Spirálu zažil, mám k ní spíše rezervovanější vztah asi díky pohledu 12tiletého kluka (je mi to často vyčítáno, čímž samozřejmě neříkám, že to byla inscenace špatná, to vůbec!) a ta koncertní verze je tak pro mě v dospělosti možná o to větším zážitkem!


  • Klárka

    Ondro, mně v té době bylo 13 a po prvním shlédnutém představení jsem málem měla zástavu srdce :-) …takovou “sílu” už jsem od té doby nikdy nezažila. Ale každý máme právo na vlastní vkus, takže bych to neviděla nijak černě :-) A pokud je pro tebe koncertní verze zážitkem až teď, tak jsem ráda aspoň za to :-)


  • Ondřej Doubrava

    Klárka: Teď to vyzní trochu ošklivě, ale zástavu srdce jsem měl málem taky, protože VELMI hlasitý sound design (a Petr Košař potvrdil, že nic tak hlasitého už nedělal) není pro tělesně postiženého člověka to pravé ořechové a skoro celé představení jsem se lekal, takže i to mi zážitek z inscenace trochu zkazilo a na ten sound-design do dneška vzpomínám velmi nerad, zvláště na hlasitý gong. Že se Jesus dá nazvučit pro mě přijatelně a přesto efektně, jsem se přesvědčil v Brně a právě tady na koncertech. Poznámky typu “je to rocková opera, tak to MUSÍ řvát”, fakt neberu, Navíc mi to i po těch letech přijde, že se hodně kladl důraz na tu show stránku představení, kde se příběh malinko ztratil, ale to je fakt můj názor, jinak kult pražské inscenace samozřejmě uznávám a obdivuji ho, vím, že jsem tenkrát ze Spirály také odcházel VELMI nadšený, ale možná díky tomu zvuku jsem si vytvořil vztah rezervovanější, což ale neznamená, že kdyby se nějakým nereálným zázrakem Jesus do Spirály vrátil, že bych nešel… šel a okamžitě…


  • Klárka

    Ondro, rozumím tomu…přesto mně ten “řev” prostě nevadí, ba naopak….myslím, že to samé se v současné době týká Antigony, kde to občas taky pořádně duní a někteří si na to stěžují…mně to vyhovuje.


  • Ondřej Doubrava

    No, u Antigony mi Pavel přátelsky řekl, ať určitě nechodím, že se lekal i on! A to je pro mě dost výrazné varování. I když je pravda, že na koncerty do hal už chodím běžně a leknu se mírně párkrát za večer, ale je to asi proto, že ta intenzita zvuku zůstává plus mínus stejná, zatímco na divadle to tak není. Ale musím říct, že za ty roky už jsem se hodně vypracoval a hlasitá hudba už mi skoro neva, jediným problémem už je střílení a jiná pyrotechnika a taky hromy na Hudební scéně v Brně. :-)